פורום פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    יונית
    13/01/2008

    שלום, שמעתי שנטילת ויאגרה גורמת להאטה בתפקוד הזרע, מה שיכול להוות בעיה כשמנסים להכנס להריון. האם יש אמת בכך ומה שאר ההשלכות (אם בכלל) של שימוש בויאגרה בעת נסיונות להרות? כמו כן, האם ישנו סיכון לעובר המתפתח בעתיד? תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויאגרה וזרע

    ד''ר אליעזר גירש
    14/01/2008

    שלום יונית,
    לא ידועה פגיעה של ויאגרה על תכונות הזרע. נכון להיום אין שום השפעה שלילית של תכשיר זה ודומיו על הזרע. כמו כן, גם לגבי התפתחות העובר מזרע של גבר שהשתמש בויאגרה אין השפעה שלילית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף
    אלמונית
    10/01/2008


    וזה שכתוב ליד מורפולוגיה 1 ובסוגריים 14% מה זה אומר מה היא התשובה 14 או 1 ?
    ומה אומרים שני המילים שכתובים למטה בסיכום של הבדיקות הן לא אומרות כלום?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הבדיקה

    ד''ר אליעזר גירש
    10/01/2008


    קיים קריטריון לגבי איכות הזרע הנקרא Strict criteria האומר כי צורניות הזרעונים מעל 14% זה מצב תקין. תוצאת הבדיקה של בעלך מראה כי יש לו 1% של זרעונים בעלי צורניות תקינה. זה מצב שאינו מאפשר הפריה בצורה טבעית. כרגע לדעתי חייבים לבצע מספר בדיקות חוזרות כפי שהסברתי בפעם האחרונה ורק אם תוצאה זו נכונה אז ניתן להתיחס לבעיה. קיימים מספר פתרונות, אך חשוב לאמת את תוצאות הבדיקה.
    לגבי המוסג oligozoospermia, פירושו מספר נמוך של זרעונים, אך זה לא המצב אצל בעלך.
    לגבי המוסג teratozoospermia, פירושו מספר נמוך של זרעונים בעלי צורניות תקינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני חייבת עזרה בבקשה
    אלמונית
    08/01/2008

    שלום אני ליאת אני ובעלי מנסים כבר שנה להיכנס להריון ולא מצליח לנו בעלי עבר בדיקת זרע ואלה הן התוצאות:
    כללי: משך זמן מאיסוף הזרע: שעה. דגימה:מלאה. ימי המנעות:0.5 (2-4 ימים). נפח:5.5מ"ל (2-6 מ"ל). צמיגות:תקינה. אגלוטינציה:אין. (PH:7.4 (7.2-7.8 . צבע:תקין
    ספירת זרע: ריכוז:10 6^10 *13 \מ"ל (>20 מיליון\ת"ל). מספר זרעונים כללי:6^10 *71.5
    %תנועה:53 (טובה-בינונית>50%) . %תנועה טובה:46. %תנועה בינונית:4 . %תנועה איטית:3
    תאי דם לבנים: * 0 \מ"ל . תאי זרע לא בשלים: * 0 \מ"ל (<1 מיליון\מ"ל).
    viability: % ובסוגריים כתוב ליד (<50%) .
    מורפולוגיה: %זרעים תקינים: 1 (<14%) . בסוגריים כתוב (kruger strict criteria)
    %ראש: %צואר: %זנב: %multiple:
    סיכום : יש משבצות לסימון ומסומנים 2 אפשרויות :
    oilgozoospermia.1
    2.teratozoospermia
    זהו זאת הבדיקה האם היא תקינה ? אני חייבת תשובה דחוף תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני חייבת עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    08/01/2008

    שלום ליאת,
    כל הנתוני זרע בבדיקה תקינים פרט לצורניות (ציינת שמורפולוגיה תקינה 1%). אני לא היתי מסיק מסכנה מבדיקה אחת בלבד. קיימים שינויים בנתוני זרע בין בדיקה לבדיקה. זה תלוי במספר גורמים שונים. ממליץ לחזור על בדיקה או שתי בדיקות נוספות בהפרש של שבוע ימים (עד 10 ימים) לאחר התנזרות של 2-4 ימים. כדאי גם לבדוק זרע במעבדה אנדרולוגית נוספת. רק לאחר השוואת תוצאות בין 2-3 בדיקות אפשר להגדיר אם יש בעיה כלשהי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדוקטור אליעזר גירש

    אלמונית
    09/01/2008

    וזה שכתוב ליד מורפולוגיה 1 ובסוגריים 14% מה זה אומר מה היא התשובה 14 או 1 ?
    ומה אומרים שני המילים שכתובים למטה בסיכום של הבדיקות הן לא אומרות כלום?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה סוכרת
    טיאה
    07/01/2008

    ד"ר שלום
    בעלי חולה בסוכרת נעורים, הוא בן 40.
    כיום הוא מטופל בלנטוס 100, לפני 5 שנים בערך הוא החל לסבול מפגיעה בזיקפה בשל חוסר באיזון הסוכרת.
    כיום הוא מאוזן אך קיימת בעיה של נסיגה לאחור של נוזל הזרע, בבדיקת שתן נמצאו זרעים בשתן.(לא ניתן לו חומר למניעת חימצון לפני הבדיקה, משום שמטרתה הייתה לזהות האם קיימים זרעים לאחר קיום יחסים בשתן)
    שאלותי הן :האם ניתן להוציא את הזרע לשם הזרעה? האם יש צורך בהשבחת זרע ? האם הפרימוניל עשוי לסייע בשפיכת הזרע קדימה במקום אחורה?
    אשמח לתשובה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חולה סוכרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לומר

    טיאה
    07/01/2008

    שאנחנו מאד רוצים ילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סכרת ו"שפיכה אחורית"

    ד''ר אליעזר גירש
    07/01/2008

    טיאה שלום,
    המצאות הזרעונים בשתן לאחר משגל זו תופעה ידועה, הנקראת Retrograde ejaculation. סכרת בהחלט יכולה להיות סיבה לכך. כן, ניתן להשתמש בזרעונים המופקים משתן לאחר המירוק, לצורך הפריה, אך על מנת לשמור על חיוניות הזרעונים חייבים לבצע כמה דברים לפני הפקת הזרעונים:
    התנזרות של 2-4 ימים.
    הורדת חומציות השתן בעזרת כדורי סודיום ביקרבונט למשך 12-18 שעות לפני המירוק (מקובל לקחת כל 4 שעות).
    ביום הפקת הזרע, לפני המירוק, לרוקן את השלפוחית השתן. לשתות 2 כוסות מים וכאשר מרגישים שלפוחית שתן מלאה, מבצעים מירוק. אוספים את המירוק ה"קידמי" לכלי סטרילי (דוגמת כוס לבדיקת שתן) ונותנים שתן בכוס נוספת ( "מירוק אחורי"). במעבדה אנדרולוגית מטפלים בנפרד בזרע "קידמי" ובזרע "אחורי".
    ניתן גם לטפל תרופתית ע"י אימיפראמין או פסאודואפדרין לטובת שפיכה קידמית.
    בכל מקרה רצוי להיוועץ באורולוג המטפל בפריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות מלאות של בדיקת זרע
    שלומי
    05/01/2008

    נושאים לבדיקה תוצאות
    Liquefaction normal

    Viscosity normal

    Colour normal

    pH 8.0


    Volume (ml) 7.2

    Concentration (mil/ml) 4.5

    Total Concentration (mil) 32.40

    Percent of motile sperm (%) 20

    Rapid (%) -

    Moderate (%) ++

    Slow (%) +++

    Non progressive (%)

    Total motile sperm (mil) 6.48

    Percent of motile sperm after 4 hours (%)
    5

    Vitality (%) 45

    Agglutination none


    Morphology (%)

    Normal forms (%) 4

    Abnormal forms (%) 96

    Head defect (%) 70

    Mid Piece Defect (%) 21

    Tail defect (%) 5

    Immature forms (mil/ml) -

    Leucocytes (mil/ml) 0.8

    RBC (mil/ml) -
    מה משמעות הבדיקה? ניתן להביא ילדים בצורה תקינה, או שצריך השבחת זרע או הפריה, ואם צריך השבחה /הפריה - כיצד והיכן עושים זאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות מלאות של בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    05/01/2008

    שלומי שלום,
    חסרים לי מספר פרטים: בן כמה אתה, בת כמה זוגתך, האם היא פוריה? בדיקת זרע אחת לא מייצגת את מצבך מבחינת כושר פריון, אך מראה מה הכיוון. יש לך ספירה נמוכה של זרעונים תקינים ולפי נתוני הזרע שמסרת נראה לי שהדרך הטובה ביותר והמהירה להסגת הריון במצבך היא טיפול בהפריה חוץ גופית (IVF). לא נראה שתהליך "השבחת זרע" במצבך יעזור למטרה. יש לפנות לרופא המטפל בפריון דרך קופת חולים שלך והוא ינחה אותך איך מתחילים טיפולי פריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים נוספים

    שלומי
    06/01/2008

    קודם כל תודה על התשובה המהירה.
    אני בן 28, נוטל גם קורטיזון מזה 16 שנה רצוף במימון גבוה, וכן מקבל מזה שנתיים רמיקייד.
    אישתי לא עשתה בדיקת פוריות, ולא ידוע במשפחה שלה על עבר בעייתי של פוריות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשלומי

    ד''ר אליעזר גירש
    06/01/2008

    שלום שלומי,
    מכל הנתונים שקיבלתי, כפי שכבר אמרתי, נראה לי שהדרך הנכונה ביותר במקרה שלך, זה להתחיל טיפולי IVF.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה דוקטור על תשובתך

    רק אני
    07/01/2008

    10% אפשרות לשגיאה מלמד ש-1 מכל 10 ילדים שיוולדו בצורה זו עשוי להיות חולה במחלה למרות השיטה.
    אכן נכון שהרפואה לא יכולה להבטיח ילד בריא בכל מקרה, אבל מדוע להכנס מראש לסיכון גדול כל כך וללדת ילד שחייו לא יהיו חיים? אם מצב הבעל מוגדר בסמפטומים מסויימים הרי שידוע שמצב הילד יהיה גרוע יותר בהרבה לפי כל המחקרים. בגלל סימפטומים של: עקמת, ליש ובעיות ראיה, כתמי חלב קפה, פיברומות, בעיות עצמות, ראש מוגדל ועוד. שלא לדבר על כך שחולה נוירופיברמטוזיס לפי המחקר חי בממוצע 10 שנים פחות מאדם רגיל.
    נוירופיברומטוזיס היא לא תופעה ולא מחלה קלה ולכן מוזר לי שאתה ממליץ על הליך כזה שתוצאותיו במידת השגיאה עשויים להיות הרי גורל להורים כל שכן לילד. מחלות גנטיות אחרות (טיי זקס, בלום ועוד) מאותרות ע"י גנטיקאי בבדיקה ישירה של הגן בודאות של עד 98% אחוזים ויותר.
    החיים הם לא ודאיים אבל מדוע להוסיף להם לגישתך סיכונים נוספים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרע חלש
    פוצי
    03/01/2008

    הייתי בהיריון ובחודש הרביעי העובר מת אך לא יודעים למה כרגע אני עוברת בדיקות לנסות להבין אם יש אצלי איזה בעיה או שסטטיסטיקה הרופא נשים שלי נתן רק לי בדיקותכי ניכנסתי להיריון אז אין צורך לבעלי . שמעתי מבחורה שקרה לה בידיוק כמוני היא היתיעצה עם פרופסור אחד שם ידוע והוא אמר לה שהבעיה אצל בעלה שיש לו זרע חלש יכול ליהיות שגם אצלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זרע חלש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפריה והריון

    ד''ר אליעזר גירש
    04/01/2008

    ליצירת העובר נחוצים ביצית וזרעון. אם נוצר עובר לא תקין, לרוב תהיה הפלה באחד מהשלבים של הריון. אי תקינות יכולה לנבוע או מביצית, או מזרעון, או משניהם. לא תמיד ניתן לזהות מקור הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אזוספרמיה
    לילי
    03/01/2008

    השבוע נתבשרנו בבדיקת זרע על אזוספרמיה אצל בעלי וכעת אנו מחכים לתשובת מעבדה של בדיקת הדם לראות האם יש חסימה או לא.

    שאלותיי הן:
    במידה ויש חסימה ונוכל להשתמש בזרע מתוך רקמת האשך ונצטרך לעשות הפרייה חוץ גופית (הבנו שאיכות הזרע הזה ירודה בד"כ מאד ולכן אי אפשר לעשות הזרעה אלא רק IVF) האם לפני החזרת העוברים יעשו בדיקת DNA לגילוי הנוירופיברומטוזיס ממנו בעלי סובל בצורה בינונית- קשה?
    האם היית ממליץ לנו בכלל לא לנסות וללכת ישר על תרומת זרע?
    כמה עולה תהליך טיפול (אחד) של כל הפרוצדורה הזו? או רק של ההפריית מבחנה?
    האם קופות החולים משתתפות בתשלומים???
    סליחה על השאלות הרבות אנו דואגים ומבולבלים ולא יודעים למי לפנות...
    ושאלה אחרונה: חוץ מאשר בקרית חיים איפה עוד באיזור הקריות-חיפה יש מעבדה המבצעת בדיקות זרע חוץ מלין? (שם אין תורים בכלל)
    תודה רבה מראש על התשובות! מחכים בקוצר רוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אזוספרמיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה ללילי

    ד''ר אליעזר גירש
    04/01/2008

    לילי שלום,

    1. לגבי החסימה: גם אם קיימת חסימה או לא, בשני המקרים טיפול - בחינת רקמת האשך להמצאות זרעונים. מקובל במקרה חסימתי לבצע ניתוח TFNA ובמקרה לא חסימתי לעשות ביופסית אשך - TESE או TESA. לא בכל מקרה ניתן למצאו זרעונים ברקמת האשך. לא ניתן להשתמש בזרעונים מרקמת האשך להזרעה תוך רחמית ולכן נראה שאתם הולכים לכיוון טיפולי IVF.

    2. לא ממליץ לרוץ מהר לתרומת זרע בגלל מחלת נוירופיברומטוזיס אצל בעלך. נוירופיברומטוזיס - מחלה תורשתית, וביחידות IVF ניתן לעבור בירור גנטי תרום השרשה (PGD), בו מבצעים ביופסיה של עובר. בתהליך זה נבדק מטען גנטי של כל עובר בנפרד. במידה וימצא עובר או מספר עוברים תקינים (לא נשאים לתסמונת נוירופיברומטוזיס) תהיה אפשרות להחזירם לרחמך.

    3. לגבי המחירים יש לפנות ישירות למרכז רפואי בו אתם מתכננים לעבור כל התהליך.

    4. לגבי בדיקות זרע רגילות: בכל מרכז רפואי קיימת מעבדה אנדרולוגית לבדיקות זרע. כמו כן קיימות מעבדות פרטיות שעובדות עם קופות חולים. דרך משרד הבריאות ניתן לקבל את המידע לגבי מעבדות הללו או רופא פריון שלכם יפנה אותכם לפי המלצתו.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורה חולה נוירופיברמטוזיס והריון

    רק אני
    06/01/2008

    האם אתה מוכן להתחייב ב-100% שבשיטה זו אין סיכוי ללידת ילד חולה נוירופיברמטוזיס?
    האם הבדיקה מאבחנת באופן ישיר את הגן הגורם למחלת הנוירופיברומטוזיס סוג 1 או 2 או גנים עקיפים בלבד? מהם האחוזים אם כן לזיהוי מדוייק של הגן בשיטה זו? 100% זיהוי?
    אם אחד ההורים חולה במחלה קיים סיכוי של 50% ללדת ילד חולה במחלה ובעיקר לפי מחקרים מצבו הרפואי יהיה גרוע יותר משל ההורה. האם עדיין צריך לקחת סיכון גדול כל כך?
    מהן ההשלכות על האישה בעקבות הצורך בכניסה להריון בהליך זה? מה קורה אם כל העוברים נושאים את המחלה בסופו של דבר? כמה פעמים ניתן לעבור הליך זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה ללילי

    ד''ר אליעזר גירש
    06/01/2008

    שלום לילי,
    אני מבין את חששותיך. אנני מתחייב לשום דבר ב- 100%. אין בטבע 100%, כולל רפואה כחלק מהטבע. איבחון תרום השרשה (PGD) מתקרב ל- 100%, אך אף פעם לא נותן 100%. שיטה, בה משתמשים ב- PGD לזיהוי גן לנאורופיברומטוזי, נקראת PCR. לשיטה זו יכולה להיות שגיעה של עד 10%, לכן צריך לדעת כי גם בשיטת PCR, הנחשבת היום למדוייקת ביותר, יכולה להיות שגיעה מינימלית.

    לגבי לקיחת סיכון - זה ענין פרטי שלכם. אף אחד לא יכול להבטיח לכם הריון עם תינוק בריא ב- 100%. גם בהריון ספונטני רגיל אצל זוגות בריאים נולדים תינוקות בעלי מומים ותסמונות.

    אם כל העוברים נושאים את המחלה לא מומלץ להחזירם לרחם כי יוולד תינוק עם תסמונת.

    לפי השאלות שלך נראה לי שאת זקוקה ליעוץ גנטי, הקיים במרכזים רפואים וניתן ע"י מומחים גנטיקאים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רן
    01/01/2008

    אפשר לקבל טיפים לשימור איכות הזרע והפריון אצל גברים?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימור איכות הזרע

    ד''ר אליעזר גירש
    01/01/2008

    שלום רן,
    טאורתית אפשר להקפיא זרע ולשמרו למספר שנים. קיימים מקרים של שמירת הזרע ל- 20 שנה ולאחר מכן הפשרתו, שימוש בו לטיפולי פריון, הריון ולידה. כך שפרקטית ניתן להקפיא זרע רק לגברים הנמצאים בטיפולי פריון. לא ידוע לי מקרה של הקפאת זרע כשגבר בעל זרע תקין וכל מה שהוא רוצה זה להקפיא מספר מנות לאורך זמן על מנת לשמר את פוריותו. מקרה של הקפאת זרע תקין קיים בתרומת זרע.
    דברים המשפיעים לרע על איכות הזרע: חום גבוה, תזונה לקויה, תנאי סביבה לא ידידותיים כגון עישון, זיהום אוויר, טלפון נייד הנמצא בקרבת אשכים ועוד... לכן יש להימנע מכל זה.
    במידה ואתה נמצא בטיפולי פריון אני ממליץ על תערובת של ויטמינים מקבוצת אנטיאוקסידנטים (נוגדי חימצון) ומינרלים, הנחוצים לפעילות תקינה של תאי אשך המשתתפים בתהליך ייצור זרעונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    קרן
    30/12/2007


    שבוע טוב
    אנחנו נשואים שנתיים וחצי בלי ילדים לפני שנה בעלי עבר בדיקת זרע שיצאה תקינה חוץ ממצב התנועה שהיה 10% אני עשיתי את כל הבדיקות והכל תקין.לפני חודשיים עברתי הריון מחוץ לרחם.
    אנחנו לא יודעים מה לעשות עכשיו.
    חשבתי אולי שיבצע בדיקת זרע שוב פעם ואולי עוד בדיקות אבל אני לא יודעת אילו.
    חשוב לי לציין שבעלי עשה את הבדיקה מוקדם בבוקר והוא לא טיפוס של בוקר אז אולי בגלל זה הבדיקה יצאה ככה.
    אולי כדי לבצע אותה במעבדה פרטי בשעות הערב אם יש דבר כזה
    תודה רבה



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    30/12/2007

    קרן שלום,
    אם אתם נשואים שנתיים וקיימת בעיה של הריון, חשוב להיבדק אצל רופא גנקולוג, המטפל בפריון או ביחידת IVF (הפריה חוץ גופית). יחידות IVF קיימות כמעט בכל מרכז רפואי. שם יעשו בירור ויבחנו מקור הבעיה. אין השפעה על זרעונים אם בדיקת הזרע נעשית בבוקר או בערב. חשוב לשמור על כלל נתינת הזרע: א'- התנזרות כ-3 ימים, אך לא יותר מ- 5 ימים, ב'- לתת זרע (בדרך כלל באוננות ללא שימוש בחומר סיכה או ביחסי מין עם קונדום מיוחד ללא קוטל זרע) לכלי סטרילי (בדומה לכלי לאיסוף השתן), ג'- חשוב לא לאבד את הטיפה הראשונה - בה נמצאים רוב הזרעונים שבמירוק, ד'- להביא למעבדה אנדרולוגית (מעבדת זרע) תוך שעה ממתן הזרע. כלי האיסוף עם הזרע חייב להיות בטמפרטורת גוף עד שמביאים למעבדה. רוב המעבדות האנדרולוגיות עובדות בשעות רגילות, אך במעבדות הפרטיות ניתן לקבוע לשעות הערב.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    קרן
    30/12/2007

    תודה רבה על התשובה המהירה.
    את הבדיקה עשינו כן בזמן קיום יחסים בגלל שאנחנו דתיים אז קנינו קונדום מיוחד עשינו חור קטן ואת שאר החומר שמנו בכוס סטרילית זאת הדרך היחידה.
    האם אתה מכיר מרפאות פרטיות במרכז שעובדות בערב?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש לי מחסור בטסטוטרון ????
    קובי
    28/12/2007

    שלום
    אני בן 36 בחודש הבא ובזמן האחרון אני מרגיש כמו סמרטוט :חוסר חשק מיני , דיכאון, חרדות , אין כח לכלום,חש ירידה בזקפה הספונטנית,ירידה לא מוסברת במסת השריר ובכוח,מתעייף בקלות רבה יותר מבעבר,מרגיש ירידה בתפקוד הקוגניטיבי,פחות חשק להתאמן,חש שאיבדתי חלק מההתלהבות ומשמחת החיים ללא סיבה מוצדקת.
    האם זה הגיוני בגילכזה שגם הדיכאון והחרדה רובצות עליי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקובי

    ד''ר אליעזר גירש
    29/12/2007

    קובי שלום,
    אתה מגלה סימני חרדה ודיכאון ולכן אתה חייב לפנות למומחה בתחום.
    תרגיש טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע
    א'
    25/12/2007

    לד"ר שלום,

    לפני מס' ימים עשיתי בדיקת זרע, אבקש לקבל את חוות דעתך, להלן תוצאות הבדיקה:

    Coagulum present- no
    Complete liquefaction- 30 minutes
    Odor- normal
    Color- normal
    Viscosity- normal
    Volume- 0.7
    Ph- 9.3
    Motile spermatozoa – 1 hour 40%
    4 hours 30%
    Forward progression - 1 hour II-III
    4 hours I-II
    Viable spermatozoa – 1 hour 60%
    4 hour50%
    Sperm agglutination – no
    Sperm concentration – 20 million
    Normal forms- 8%
    Abnormal forms – 92%


    האם על סמך הממצאים הנ"ל ניתן להכנס להריון באופן ספונטני?
    האם ישנם דרכים טבעיות לשפר את תוצאות הבדיקה?
    תודה מראש,
    א'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הבדיקה

    ד''ר אליעזר גירש
    26/12/2007

    שלום א',
    נפח הבדיקה אינו תקין, אך עליך לבדוק אם חלק מנוזל הזרע לא הלך לאיבוד בזמן מתן המירוק. יש חשיבות באיסוף מירוק מלא, במיוחד הטיפה הראשונה מכילה את רוב הזרעונים. ריכוז הזרעונים נמצא על הגבול התחתון, אך עדיין בגדר התקין. צורניות תקינה של 8% - מראה על ירידה בתקינות הזרעונים מבחינה מורפולוגית.
    קיימים הבדלים בין בדיקה ובדיקה, לכן אני ממליץ לחזור על הבדיקה לאחר 3 ימי התנזרות ולא להשתמש בחומרי סיכה כמו סבון או קרמים למניהם, אשר יכולים לפגוע בחיוניות הזרעונים. לשאלתך האם ניתן להכנס להריון באופן ספונטני עם נתוני זרע שמסרת, כן יש סיכוי. לשאלתך האם ישנם דרכים טבעיות לשפר את תוצאות הבדיקה - כן, אפשר לקחת קומפלקס של ויטמינים, מינרלים וחומצות אמיניות הנחוצים לפעילות תקינה של אשך וייצור זרעונים. המלצה לקחת קומפלקס כזה למשך 3 עד 6 חודשים ולאחר מכן לעשות בדיקת זרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    אבי
    23/12/2007


    שלום רב,
    אני בן 36, וקצת מודאג מהתוצאות. במיוחד מהלויקוציטים:

    חומציות 8.0

    צמיגות תקינה

    נפח - 0.6

    ריכוז - 100

    סה"כ תאים בזירמה - 60

    תנועה באחוזים: כללית - 50, מהירה - 15, בינונית- 25, איטית - 10

    פתולוגיה: כללי - 93, ראש - 76, צוואר - 14, זנב - 3

    לויקוציטים - 6 מיליון ל - ml

    השרדות באחוזים לאחר 1.5 שעות - 44

    אגלוטינציה - לא נצפו

    נוגדנים לזרע - X

    חיות באחוזים - 61

    איך עליי להמשיך מכאן ? האם לפנות בחזרה לרופא המשפחה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות

    ד''ר אליעזר גירש
    24/12/2007

    שלום אבי,

    תוצאות בדיקת הזרע שלך מראות על תהליך דלקתי. רמת הלאוקוציטים של 6 מיליון למ"ל היא גבוהה מהנורמה. זאת יכולה להיות גם הסיבה לרמה נמוכה של זרעונים בעלי מורפולוגיה תקינה (7% תקינים ו- 93% בעלי צורניות פטולוגית). בכל מקרה נראה שיש צורך לגשת לאורולוג לקבל טיפול אנטיביוטי ומעקב תוצאות לאחר הטיפול. יש לזכור כי תהליכים דלקתיים במערכת הרבייה של זכרים יכולים להגיב לאט לטיפול אנטיביוטי בגלל מבנה המיוחד של מערכת זו. לפעמים צריך לקבל טיפול של מספר חודשים. אני ממליץ לפנות לאורולוג עם תת התמחות בפריון הגבר. אם אתה נמצא עם בת זוגתך בטיפול פריון זאת יכולה להיות סיבה לחוסר פריון. במקרים כאלה במקביל לאנטיביוטיקה אפשר להעזר בתוספי תזונה המכילים אנטיאוקסידנטים ומיקרואלמנטים כמו אבץ שיש לו גם תכונות אנטיבקטריאליות.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרע מוקפא
    אורית
    19/12/2007

    שלום דוקטור,

    חבר שלי היה חולה סרטן בעברו והזרע שלו נשמר בהקפאה.
    מה הסיכוי שהוא בכל זאת לא עקר?לאחר טיפולי כימותראפיה והקרנות.
    זרע שהוקפא עובד כמו זרע רגיל או פחות טוב? לכמה ניסיונות שומרים בדרך כלל? כמה ילדים אפשר להביא מזרע כזה?

    תודה, אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זרע מוקפא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרע מוקפא

    ד''ר אליעזר גירש
    20/12/2007

    שלום אורית,

    לחולי סרטן שומרים זרע בהקפאה לפני טיפולי כימוטרפיה מפני ש טיפול פוגע בייצור זרעונים חדשים. זרע לאחר הקפאה והפשרה עובד בדומה לזרע רגיל, אך זה תלוי באיכות הזרע לפני ההקפאה. ככל שזרע פחות איכותי לפני הקפאה, כך השרדות שלו יורדת לאחר הקפאה/הפשרה. אם זרע היה באיכות טובה סביר להניח שחולק למנות והוקפא במספר מנות. זה נותן אפשרות להפשיר מנה ולהשתמש בזרע לטיפול כמו הפריה חוץ גופית (IVF), כך שמספר מנות = מספר טיפולים. במקרים מסוימים ניתן לבצע הפשרה חלקית ולהשתמש בחלק מהמנה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריון גבר לויקוציטים
    שרון
    17/10/2007


    שלום רב:

    אני ובעלי בגיל 29 נמצאים בטיפולי פוריות - הפריה חוץ גופית - בטיפול הראשון נשאבו 7 ביציות אך רק 2 הופרו ולא הייתה התפתחות תקינה ולכן לא הייתה החזרה.

    בעיית הפוריות נובעת מבעיית הזרע של בעלי.

    בדיקות הזרע:

    1. 9/7 - זרעונים בודדים בתנועה ולא בתנועה . ליקוציטים 7 מליון

    2. 30/7- 14 מליון ריכוז זרעונים. ליקוציטים 6 מליון

    3. 3/9- זרעונים בודדים בתנועה ולא בתנועה. ליקוציטים 7 מליון

    4. לאחר 10 ימים -OFLODEX 200MG

    זרעונים בודדים בתנועה ולא בתנועה- ליקוציטים 10 מליון

    5. לאחר עוד 10 ימים -OFLODEX 200MG

    זרעונים בודדים בתנועה ולא בתנועה- ליקוציטים 18 מליון

    בנוסף קיימת וריקוצלה דרגה 2- שלא הומלץ לנתח כרגע מפני שלדעת הרופא

    זה לא ישפיע מספיק ובכל זאת צריך הפריה חוץ גופית ואף בחצי שנה ראשונה יכולה

    להיות גם החמרה במצב ( ולכן עדיף לנתח כשאני אהיה בהריון)

    אנחנו לפני טיפול נוסף שהשינוי הוא בטיפול הורמונלי ובאורכו עבורי:

    מיום 21 לווסת דקפפטיל ואחר כך גונל F וכו'...

    השאלות:: 1. למה רמתהליקוציטים עולה? 2. למה לא מנסים לטפל בזרע של בעלי

    ולהוריד את רמת הליקוציטים? 3.האם אין קשר בין הליקוציטים לכך שלא היו מספיק הפריות?

    4. האם יש טיפול ידוע חוץ מאנטיביוטיקה שלא עזרה לטפל בליקוציטים?

    5. האם שינוי בטיפול הורמונלי לאישה יכול לעזור?

    6. האם הבדיקה השנייה היא בגדר טעות לאור הנתונים- רופא אחד רמז לנו על כך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פריון גבר לויקוציטים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשרון ניתן לתת מענה לבעיות הזרע

    דליה ודוד
    24/12/2007

    בשיטות לא רפואיות ניתן לתת מענה לבעיות הזרע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח תוצאת בדיקת זרע
    עידו
    19/08/2007

    שלום ד"ר..

    אשמח לדעת מה עולה מן הבדיקה הנ"ל והאם ורידים נפוחים מעט(וריקולה?)יכולים לנבא את התשובה?

    ובאופן כללי-אם צריך לשפר כאן מרכיב מסויים-כיצד ניתן?

    תודה מראש

    עידו


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח תוצאת בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח תוצאת בדיקת זרע

    עידו
    19/08/2007

    ימי המנעות-4
    זמן עד הבדיקה-35 דקות
    ריכוז-20 מליון במ"ל
    תנועה טובה-40%
    ללא תנועה-60%
    התנזלות מלאה
    צמיגות נמוכה
    נפח 14 מ"ל
    תנועה אחרי 2 שעות-60%
    תנועה אחרי 3 שעות-80%
    צורות פתולוגיות-54%
    1 לויקוציטים בשדה
    normal-46
    large oval head-2
    small oval head-5
    Tapering head-0
    Pyriform-0
    duplicate head-1
    amorphous head-38
    Tail defect-8
    cytoplasmic droplet-0

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום