מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הריון מחוץ לרחםאירן06/04/2008
לאחר כמה נסיונות כושלים של הזרעה שלי ושל אישתי, הצלחנו בהפריה הראשונה, אך לאחר שבוע הסתבר שמדובר בהריון מחוץ לרחם, וביצענו הפלה, אני מניח שהבעיה הזו לא קשורה לגבר אבל בכל זאת, כיצד אפשר לשפר את הסיכויים להריון תקין בהפריה הבאה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הריון מחוץ לרחם
ד''ר אליעזר גירש06/04/2008אין סיבה ידועה להריון חוץ רחמי. זה קורה. צריך להמשיך בנסיון להרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה באיכות הזרע לאחר ניתוח וריקוצאירן05/04/2008
שלום,
אני בן 32 ומזה שנתיים אני ואישתי מנסים להכנס להריון,
לפני כשנה עברתי ניתוח וריקוצל למטרת שיפור איכת הזרע (% תקינים=3,ריכוז=60, תנועה= 25%,פתולוגית ראש=95%, פתולוגיית זנב=3%), והיום נראה שאיכות הזרע ירדה לאחר הניתוח:
(% תקינים=4,ריכוז=8, תנועה= 14%,פתולוגית ראש=94%, פתולוגיית זנב=2%),
מה יכולות להיות הסיבות? האם העישון משפיע? האם כושר גופני משפיע?מה עשוי לשפר את המצב?
האם הפריה חוץ גופית מנטרלת לגמרי את הבעיה שלי?
אני מאוד מוטרד ואודה מאוד על עזרה,
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאירן
ד''ר אליעזר גירש06/04/2008שלום אירן,
ניתוח וריקוצלה לתיקון המצב אינו תמיד משפר איכות הזרע. גם במקרים של שיפור, לאורך הזמן הבעיה יכולה לחזור. הפריה חוץ גופית יכולה לפטור את הבעיה.
ממליץ להפסיק לעשן. שמירה על איכות החיים, כגון כושר גופני, תזונה נכונה, הורדת סטרס, יכולה לשפר גם איכות הזרע. ממליץ לנסות לקחת תוסף תזונה VITAMALE הפותח בארץ לשיפור איכות הזרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית והשפעתה על איכות הזרעאלמוני04/04/2008
שלום רב,
אני גבר כבן 30, מאובחן כבעל איכות זרע ירודה.
ליתר פירוט, בבדיקה אחרונה מאוגוסט 07:
vol. 1.1
PH8.7
Motile spermatoza 55%
Viable spermattoza 1HR 75%, 4HR 65%
Sperm concentration 20Ml (בבדיקות משנים קודמות לא יותר מ- 7Ml בכל פעם במקרה הטוב)
Normal forms 6%, Abnormal forms 94%
כמו כן, עקב חשש לזיהום בזרע אשר ייתכן שגרם למס' הפריות נמוך של ביציות במסגרת IVF (כ-33% הפריות בכל טיפול בממוצע) עשיתי בדיקת תרבית זרע אשר הדגימה-
תרבית דלה של:
1. Coagulase Negative Staphlococcus
2. Sterptococcus viridans group
כאמור, אישתי ואני מנסים מזה שנתיים להביא ילדים לעולם ב-IVF בשילוב מיקרומניפולציה (5 טיפולים עד כה), בינתיים ללא כל הצלחה פרט להריון אחד שנפל בשבוע 10 בטיפול האחרון.
עברתי ניתוח וריקוצלה ביולי 06.
מבחינת הנתונים הגופניים שלי, אני סובל מעודף משקל קל (כאמור גיל 30, גובה 1.82, משקל 91 ק"ג), וברצוני להתחיל פעילות גופנית (דבר שלא עשיתי באופן סדיר מעולם) על מכונת ריצה בבית בתור התחלה, ויתכן שבהמשך אשלב אימון שרירים עם מולטי טריינר ביתי.
ברצוני לדעת האם הליכה או ריצה על מכונת ריצה ביתית ובהמשך אימון שרירים יכול להשפיע על איכות הזרע לטובה או לרעה, כלומר, האם האיזור מתחמם כתוצאה מהליכה ואז מוריד עוד יותר את איכות הזרע הירודה גם כך, או שמא היתרונות של הפעילות הגופנית מכל הבחינות ואף מהבחינה שאם ארזה יהיה "יותר מקום בין הרגלים" :) וכך האיזור יתחמם פחות וכיוב' עולים על החסרונות?
אודה לתשובתך בהקדם,
א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאלמוני
ד''ר אליעזר גירש04/04/2008שלום אלמוני,
חשוב לחזור על בדיקת זרע בתקופה הקרובה כי הבדיקה האחרונה שביצעת היא מאוגוסט 2007, עברה חצי שנה ויכולים להיות שינוים בתוצאות.
בהחלט, נתוני זרע שלך לא תקינים במספר פרמטרים: נפח, ספירה, צורניות. גם סימני זיהום חיידקי יכולים להסביר, בצורה חלקית, את התוצאות. כדאי לגשת לרופא אורולוג (רצוי זה שמתמחה בפריון הגבר ויש כאלה) ולקבל טיפול נגד דלקת.
ניתוח וריקוצלה שעברת ביולי 2006 זה תאריך כבר רחוק ורצוי להבדק שוב לקביעת מצב וריקוצלה.
לגבי פעילות ספורטיבית: יכולה להיות רק השפעה חיובית במידה ואתה לא מגזים בפעילות. רצוי להבדק אצל רופא משפחה שלך שמכיר את ההיסטוריה הרפואית שלך, מומלץ לעשות בדיקת ארגומטריה לפני תחילת פעילות ספורטיבית. לא היתי ממליץ על אופניים בגלל הלחץ על איזור המפסעה.
לשיפור איכות הזרע אני ממליץ על אכילת פרות יבשים ואגוזים, נטילת תוסף תזונתי VITAMALE (תוסף מיוחד שפותח לשיפור איכות הזרע), הנמכר בארץ.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעאלון03/04/2008
COMPLETE LIQUEFACTION : YES
VISCOSITY : NORMAL
PH : 8.7 7.6-8.6
VOLUME : 6.80 ml 2 ml
CONCENTRATION : 2.0 MILLION / ml 20 MILLON / ml
MOTILITY : 1 hr AFTER EJACULATION : 18% 50%
4hr AFTER : 14% 40%
GRADE OF MOTILITY ( I –IV
1 hr AFTER EJACULATION : 2-3 ; –POOR
4 hr AFTER EJACULATION : 1-2-3 IV-EXCELLENT
VITALITY :
hr AFTER EJACULATION : 46% 60%
hr AFTER EJACULATION : 26% 50%
NORMAL MORPHOLOGY (WHO 1999) :6% 14%
IMMATURE : SLIGHT
ERYTHROCYTES : 1 million/ml
LEUKOCYTES : NO
BACTERIA :
AGGLUTINATION : 1000 mocrogram/ml
Fructose :
Phagospermia
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאלון
ד''ר אליעזר גירש03/04/2008שלום אלון,
אני רואה תוצאות הבדיקה. מה השאלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם הזרע תקין ?
אלון03/04/2008במידה ולא מה המשך טיפול. אני בן 42, מנסים להרות שנה , ללא ילדים בעבר. האם הזרע תקין להריון ?
תודה תודה מראש על התשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני, תיקנתי את הרישום.אני מודאג
אלון03/04/2008לדעתי לא רשמתי נכון את התוצאות להלן שוב
COMPLETE LIQUEFACTION : YES
VISCOSITY : NORMAL
PH : 8.7
VOLUME : 6.80 ml
CONCENTRATION : 2.0 MILLION / ml
MOTILITY : 1 hr AFTER EJACULATION : 18%
4hr AFTER : 14%
GRADE OF MOTILITY ( I –IV
hr AFTER EJACULATION I II –POOR
hr AFTER EJACULATION : I II III IV-EXCELLENT
VITALITY :
hr AFTER EJACULATION : 46%
hr AFTER EJACULATION : 26%
NORMAL MORPHOLOGY (WHO 1999) :6%
IMMATURE : SLIGHT
ERYTHROCYTES :
LEUKOCYTES : NO
BACTERIA :
AGGLUTINATION
lFructose :
Phagospermia
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לאלון
ד''ר אליעזר גירש03/04/2008שלום אלון,
לפי סיפור שלך, יש רקע ארוך טווח של אי פריון. לפי נתונים של בדיקת הזרע יש מספר דברים שאינם תקינים: נפח גבוה - יתכן דלקת, ריכוז הזרעונים נמוך גם יכול לנבוע מדלקת, תנועתיות נמוכה ומורפולוגיה נמוכה גם כן יכולים לנבוע מדלקת. יתכן שגם קיימות סיבות אחרות חוץ מדלקת או בנוסף לה.
המלצתי: לפנות לאורולוג המתמחה בפריון הגבר ובמקביל לקבל יעוץ אצל רופא פריון באחת היחידות של הפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אלון03/04/2008אין היסטוריה של אי פוריות....פשוט לא יצא, זוגיות מאוחרת....
אני מודה לך על ההענות המהירה. מקווה שיהיה בסדר.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינו מעבדהדליה03/04/2008
שלום,
עברנו כבר לא מעט השבחות והזרעות (אין סיבה לאי הפוריות) ותמיד באותו בית החולים.
שאלתי - האם כדאי לשנות מעבדת זרע. האם כל מעבדה עובדת אחרת? או שיש הבדלים ואולי במעבדה אחרת זה יצליח?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לשיר
ד''ר אליעזר גירש03/04/2008שלום שיר,
אנני מבין מדבריך כמה פעמים עברתם הזרעה (IUI) ללא הצלחה, בני כמה אתם, כמה זמן אתם מנסים להרות. למרות זאת, כללי, אני יכול לסכם שמקובל לבצע הזרעה תוך רחמית 3-4 פעמים ואם אין הצלחה, להתחיל בטיפולי הפריה חוץ גופית, אך הרופא המטפל שלכם שמכיר אותכם ויודע את מצבכם יכול להחליט על מספר הזרעות נוספות.
לגבי מעבדות שונות, בהחלט, קיימים הבדלים בין מעבדה למעבדה, כמו שקיימים הבדלים בין יחידות רפואיות שונות או בין רופים שונים או בין צוות רפואי שונה. ליפעמים, כשמשנים מקום זה יכול להשפיע על תוצאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרעשרית31/03/2008
לרופא שלום רב
בעלי עשה בדיקת זרע והתברר בבדיקה שמצאו זרעים בודדים ללא תנועה ומורפולוגיה 0 ובהערה כתוב שנצפו 3,000,000 ROUND CELLS מה הכוונה? האם כדאי לעשות הפרייה חוץ גופית ויש סיכוי שיהיה היריון תקין. (אני בת 38 ). והאם כדאי לקחת ויטימינים האם הם יכולים לשפר את המספר. אתה המלצת בפורום על VITAMALE באף בית מרקחת לא ידעו על מה אני מדברת איפה אפשר לקנות אותם.?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לשרית
ד''ר אליעזר גירש31/03/2008שלום שרית,
בבדיקה שקיבלתם, 3 מיליון תאים עגולים, התוצאה היכולה לרמוז על קיום דלקת. צריך לבצע תרבית ולבדוק צמיחה ונוכחות חיידקים. במידה ויש דלקת ניתן לטפל ע"י אנטיביוטיקה. ממליץ להתיעץ עם רופא פריון לגבי אפשרות של הפריה חוץ גופית דרך קופת חולים שלכם.
לגבי ה- VITAMALE זה תוסף תזונתי המתבסס על ויטמינים, מינרלים וחומצות אמיניות. מוצר זה מקנה תנאים טובים באשך לייצור הזרעונים, אך לא תמיד מקבלים את השיפור הרצוי בזרע. מצד שני, זה טיפול הכי פחות אגרסיבי ואין לו תופעות שליליות. VITAMALE אינו נמכר בביתי מרקחת. הוא נמכר רק במספר מצומצם של מקומות בארץ. את המידע לגבי רכישת VITAMALE ניתן לקבל דרך רופא פריון. אפשר להתקשר לקליניקת קיירמד, בה אני מקבל ושם יתנו לך את המידע הרצוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר זרערחלי31/03/2008
שלום שמי רחלי
בעלי ואני מנסים להרות כבר שנתיים וחצי אך אין הריון
בעלי התעקש לא ללכת לבדיקות לאחר שהבין שהרבה זמן עבר הוא עשה בדיקת זרע שלא נצפו בה שום תאי זרע (מטוריים) אחרי כמה ימים בעלי ניגש שוב למעבדה ועשה בדיקת זרע שהראתה את אותה תוצאה בדיוק במקביל הפנו את בעלי לאולטרסאונד שבו גילו כי הוא סובל מוריקוצלה אבל הרופא אמר שאין טעם לניתוח כרגע כי זה לא מקור הבעיה נגשנו למומחה שאמר שלדעתו האשכים של בעלי לא מתפקדים ושלח אותנו לבדיקות גנטיות.
השאלה שלי מה הבדיקות גנטיות אמורות להראות ואיך זה ישפיע על התוצאות.
וגם מה הצעד הבא אחרי הבדיקה הנ"ל
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לרחלי
ד''ר אליעזר גירש31/03/2008שלום רחלי,
במקרה שלכם חשוב מאוד לבצע בדיקה גנטית. קיים מספר מצבים גנטיים. בחלק מבעיה אין מה לעשות כי אין ייצור זרעונים, ואז הפטרון האפשרי - זרע תורם, אך בחלק מבעיה גנטית קיים ייצור זרעונים נמוך ואז ניתן למצות את הזרעונים בניתוח האשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשך אחדקרן30/03/2008
שלום רב,
בן זוגי עם אשך אחד בגלל ניתוח שעשו לו כשהיה ילד, אנחנו בתחילת הקשר ועוד לא דיברנו על הנושא, אבל האם זה עלול להשפיע על פוריות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לקרן
ד''ר אליעזר גירש30/03/2008שלום קרן,
אניני יודע את סיבת הסרה של אשך אחד, לכן קצת קשה לנחש לגבי פוריות בן זוגך. יש סיכוי טוב שאשך השני מתפקד בצורה טובה ופוריות בן זוגך נשמרת. ממליץ לעשות בדיקת זרע אשר תראה איפה אתם עומדים מבחינה זאת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף אסטרוגנים בגבררון26/03/2008
לכבוד ד"ר גירש,
האם עודף ESTRADIOL בגבר בן 22 (אם טסטוסטרון תקין) גורם לבעיות פוריות?
תוצאה: 68 (נורמה: 55 - 14)
והאם יש דרך להוריד את זה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עודף אסטרדיול בגבר
ד''ר אליעזר גירש27/03/2008שלום רון,
לא ברור לי האם יש לך עודף משקל? רקמת שומן עודפת אצל גברים - מקור לאסטרוגנים בגופם. במקרים אלה היחס בין הורמון נקבי והורמון זכרי בגופם משתנה וזה יכול לגרום לירידה בספירת זרעונים ולפעמים גם באיכות שלהם, כך שבסופו של דבר פוריות הגבר יורדת. קודם כל צריך להוריד עודפי רקמת שומן. בנוסף, קיימות תרופות המעכבות ייצור הורמון הנקבי וכך משפרות פוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלתי.........
רון27/03/2008כן, יש לי קצת עודף שומן אבל איני מצליח להוריד אותו אם דיאטה והתעמלות. לדעתי הE2 הגבוה גורם לי להשמנה ולא ההיפך.
גם יש לי בעיות עם גניקומסטיה, חוסר שיעור פנים, גלי חום ובעיות מיניות. אלה דווקא הסיבות שמלכתחילה חשבתי שיש לי אי איזון בין הורמוני המין.
הייתי אצל אנדוקרינולוגים אבל הם לא יודעים מה אפשר לעשות כדי להוריד את הE2. אחד מהם רצה להביא לי טמוקסיפן אבל לדעת הרופא שלי זה מסוכן מדי. מה דעתך?
אמרת שיש תרופות שמעכבות את ההורמון הנשי. האם תוכל בבקשה לומר לי מהן? ואיזה מין רופא לדעתך מתאים לטפל בנושא זה?
תודה שוב!
בברכה, רון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך תשובה
ד''ר אליעזר גירש30/03/2008שלום רון,
בנוסף לטמוקסיפן (שגם לדעתי לא היתי משתמש במקרה שלך) קיימות תרופות כגון לטרוזול, אנסטרוזול ואחרות שאפשר לנסות, אך חייבים להתאים לך את התרופה המתאימה לך ביותר. כדאי לך להתייץ עם אנדוקרינולוגים נוספים וגם עם רופאים בתחום הפריון הגבר (זה יכול להיות גינקולוג או אורולוג).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעירון24/03/2008
לפני שנתיים עשיתי בדיקת זרע בה היו התוצאות הבאות:
נפח 4
זרעונים במיל 32 מליון
תנועתיות 95 אחוז
אופי תנועתיות טובה מאוד
צורות תקינות 90 אחוז
צורות בלתי תקינות : בהכל סומן רק התו פלוס
מאז הבדיקה ההיא אשתי היתה כבר בהריון פעם אחת.
לפני חודש הרגשתי כאבים חזקים באשכים וביצעתי בדיקת זרע נוספת עם התוצאות הבאות:
נפח 3.2
זרעונים במיל 83 מיליון
תנועה 76 אחוז
בדיקה לפי קרוגר : תאים תקינים 6 אחוז, פתולוגית ראש 86 אחוז, פתולוגית זנב 8 אחוז
שאלה:
האם משהו השתנה לרעה בין שתי הבדיקות? (בראשונה לא כתוב שום דבר על שיטת קרוגר)
האם בדיקת המבנה יכולה להשתנות מבדיקה לבדיקה?
מה הפענוח של שתי הבדיקות שביצעתי והאם יש סיבה לדאגה?
כתוב בשיטת קרוגר שצריך יותר מ 14 אחוז, האם ה 6 אחוז שלי בעייתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לירון
ד''ר אליעזר גירש25/03/2008שלום ירון,
האם שתי בדיקות זרע נעשו באותה מעבדה? ברצוני להתיחס לבדיקה האחרונה. כפי שציינת נכון, הנורמה היא מעל 14% זרעונים בעלי צורות תקינות לפי שיטת טייגרברג (שיטה לפי קרוגר). אצלך נמצא 6% זרעונים תקינים, שזה מרא על כך שקיים קושי להרות בצורה טבעית ללא עזרא רפואית. נכון גם שקיימות פלוקטואציות באיכות הזרע בין מספר בדיקות, לכן המלצתי היא לעשות בדיקה נוספת בהפרש של כ- 10 ימים מבדיקה קודמת. חשוב להתנזר 2-4 ימים לפני מתן זרע לבדיקה, אך לא יותר, לתת מירוק מלא לבדיקה (לא לאבד את הטיפה הראשונה - בה רוב הזרעונים). במידה ותשובת מעבדה תהיה דומה לתשובה הקודמת, יש לפנות לרופא פריון לקבל יעוץ וטיפול. יתכן ותצתרכו להתעזר בטיפולי הפריה חוץ גופית. אולי תוספי תזונה ישפרו את מצבך ללא טיפולי IVF.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופהביבי23/03/2008
אני נוטל קולכיצין באופן קבוע כתרופה לF.M.F .האם נטילת קולכיצין גורמת לחוסר פוריות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לביבי
ד''ר אליעזר גירש23/03/2008שלום,
מספר תרופות יכולות להשפיע לרע על מורפולוגיה של זרעונים וכך לגרום לירידה בפוריות הגבר. לצערי קולכיצין - אחת התרופות השייכות לקבוצה זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקולכיצין ועקרות
נתאי27/04/2009האים השימוש בתרופה זו מגיל 5 עלול למנוע התפתחות מינית תקינה בבן העשרה?
באם כן, האם תוכל להפנות אותי למקורות מידע רלוונטיים או להסביר לי מה עלול לקרות?
בתודה מראש
נתאי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לגבי קולכיצין
ד''ר אליעזר גירש27/04/2009שלום נתאי
ממליץ לך להתיעץ עם מרכז לייעוץ תרופתי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרענעמה21/03/2008
viscosity: normal
concentrion: 71.0
motility: 1 hr 65%
4hr 32%
vitality: 1hr 75%
4hr 72%
normal morphology: 4%
האם התוצאות טובות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לנעמה
ד''ר אליעזר גירש21/03/2008שלום נעמה,
הנתון שנמצא חריג בבדיקת הזרע זהו מורפולוגיה (צורניות) תקינה של 4%. מקובל בארץ, לפי שיטה של אוניברסיטת טייגרברג (הידועה כשיטת "קרוגר") שצורניות תקינה חייבת להיות מעל 14%. מצד שני קיימות פלוקטואציות בנתוני זרע בין בדיקות שונות, לכן המלצתי היא לחזור על הבדיקה כ-10 ימים מבדיקה הראשונה, לקחת בחשבון 2-4 ימי התנזרות. אם התוצאה תהיה דומה לפנות לרופא פריון לטיפול. קיימות מספר אפשרויות לטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעמוטי20/03/2008
אני ואישתי מנסים שנה ללא הצלחה. לדעתי הבדיקה לא ממש טובה מה עלי לעשות ואים יש מה לעשות?
צבע-צהבהב
התנזולות לאחר 30 דקות {-}
נפח-1
ריכוז -10*40
ph-7.4
תנועתיות 38%
תנועה פרוגרסיבית 13%
ליוקוציטים 8 מ"ל
אגלוטינציות +++
תאים תקינים 4%
פתולוגיות ראש 92%
פתולוגיות זנב4%
ועוד שאלה מזה ליוקוציטים ןאגלוטינציות
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למוטי
ד''ר אליעזר גירש20/03/2008שלום מוטי,
בבדיקה שלך נמצאו לויקוציטים בזרע. לויקוציטים - הם תאי דם לבנים שתפקידם להלחם בפטוגנים (בחיידקים, למשל). נראה שיש דלקת בדרכי מין שלך. דלקת זו גורמת לאגלוטינציה (הצמתה) של זרעונים, דבר המונע התקדמות של זרעונים בדרכי מין נקביים. זאת גם הסיבה לירידה בתנועתיות הזרעונים שלך. ממליץ לפנות לרופא אורולוג המטפל גם בפריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות אולטרה סאונדיצחק אהרוני20/03/2008
שלום ברצוני לקבל תוצאות אלוטראסאונד האשכים הרופא שלי בחו"ל להלן התוצאות:לא הודגמו תהליכים בתוך האשכים,פרט למוקדים אקוגנים זעירים בודדים בני האשכים(מיקרוליטיאזיס)לא הודגם נוזל מסביב לאשכים או בתעלה המפשעתית,הודגם וריקולצה דו צדדי במידה קלה מימין עם הרחבה של הורידים עד ל 2.1 מ"מ רוחבם,ובמידה קלה משמאל עם הרחבה של הורידים עד ל 2.4 מ"מ רוחבם,עם אי ספיקת מסתמי הורידם בבדיקת דופלר משמאל.
מה זה אומר?והאם במידה ומשהו לא תקין זה משפיע על אי פוריות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה ליצחק
ד''ר אליעזר גירש20/03/2008שלום יצחק,
על פי תוצאות האולטראסאונד עם אי ספיקת מסתמי הורידים בבדיקת דופלר משמאל, נראה כי קיים מצב של ואריקוצלה. ואריקוצלה - תופעה הקשורה להרחבת כלי הדם באשכים עם ירידה בשחלוף הדם באשך, דבר שיכול לפגוע בפריון הגבר. כדאי להמתין לרופא המטפל שלך ולקבל הכוונה להמשך הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעאורית19/03/2008
שלום רב,
קיבלתי תוצאות של בדיקת הזרע של בעלי ואשמח אם תוכל לומר האם הן תקינות
ריח-NORMAL
צבע-צהבהב
צמיגות-NORMAL
נפח-3
חומציות-8.1
זרעונים במל' 3.000.000
מס' זרעונים סה"כ- ריק לא מופיע שום ערך
תנועתיות-30%
אופי תנועתיות- ירודה
צורות תקינות-25%
צורות בלתי תקינות- קצוץ זנב% מופיע רק +
מיקרוצפלוס% מאקרצפלוס%, ראש עגול% צורות אמורפיות% מופיע לידם רק +
לויקוציטים-50-60
אודה להתייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לאורית
ד''ר אליעזר גירש20/03/2008שלום אורית,
תוצאות הבדיקה מראות כי יש מאט זרעונים במירוק, בנוסף לכך התנועתיות שלהם נמוכה. נוכחות של לויקוציטים בזרע מרמז על דלקת אשר יכולה להיות הסיבה לירידה באיכות הזרע. חשוב לטפל בזה. ממליץ לפנות לרופא אורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

