מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קונצרטה 36- השפעה חלקיתדפנה24/08/2017
שלום רב,
בת 39 שוקלת 50 ק"ג.
בשל קשי ריכוז קשים וחוסר יכולת לסיים משימות (ובשל כך חוסר יכולת להתמיד במקומות עבודה) אובחנתי כבעלת הפרעת קשב וריכוז.
הרופאה המליצה על קונצרטה 36.
התרופה מסייעת לי מאוד ביכולת הריכוז והן בהשלמת משימות אולם אני חשה מעט מבולבלת בעת ביצוע פעולות יומיומיות (חוסר תשומת לב לדברים, אני שוכחת דברים לעיתים) - תופעה שלא היתה לי לפני נטילת הכדור.
האם יש לכך הסבר? מינון נמוך מידי? משהו אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קונצרטה - השפעה חלקית
ד``ר עדי אדר25/08/2017שלום לך
אם תחושות אלו מופיעות בזמן השפעת התרופה אז סביר להניח כי הן קשורות למינון.
לעתים מינון נמוך עשוי לגרום לתחושות כאלו ויש מקום לפנות לרופא המטפל לשקול הגדלת מינון ולבחון אם יש גורמים נוספים לתחושות אלו.
בבכרה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוקלין 10 XR ועצבנותטלילה10/08/2017
שלום, הבן שלי בן שבע וחצי התחיל לקחת פוקלין XR 10 מג. שמתי לב שבחלק מהזמן הוא עצבני בדרגות שונות ומתווכח הרבה.
האם זו תופעת לוואי שעשויה לחלוף לאחר תקופת הסתגלות? אם לא, האם כדאי כבר לותר ולנסות כדור מסוג אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוקלין XR ועצבנות
ד``ר עדי אדר10/08/2017שלום לך -
פוקלין היא תרופה טובה , חדישה יחסית ובעלת מיעוט תופעות לוואי.
מומלץ להתאזר בסבלנות כאשר בהחלט תופעה זו או דומות לה עשויות להתמתן במהלך הזמן.
בכל מקרה רצוי במצב כזה להתיעץ עם הרופא המטפל!
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופן מתן ומינון פוקלין XRטלילה31/07/2017
שלום,
בני לא הצליח לבלוע את הכמוסה. פתחתי את הכמוסה ופיזרתי על כפית עם יוגורט אך ברגע שראה את הגרגרים עשה תנועת הקאה וחלק נשפך. האם מותר לערבב את הגרגרים בתוך המעדן? חששתי לקלקל את מנגנון ההשהיה.
בני בן 7 ושוקל 25. לקח מספר ימים ריטלין 10 עם תופעות לוואי של עצבנות, התקפי בכי וחרדות. העבירו אותו לפוקלין 10 XR. הבנתי שזה המינון המינימלי הקיים. האם זה סביר כהתחלה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופן מתן פוקלין XR
ד``ר עדי אדר31/07/2017שלום לך -
בהחלט מותר לערבב את הגרגרים עם מעדן - זה לא מפחית את היעילות את התרופה..
לגבי פוקלין במינון של 10 מ"ג - את בהחלט יכולה להתחיל עם מינון של 5 מ"ג אם את מוטרדת.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויויאנס 30 טיקים נוראייםמאיה30/07/2017
היי יש לי ילד בן 10.5 ,מגיל 5 מטופל ,התחלנו בריטלין עברנו לאטנט ועכשיו עם ויויאנס .....30 ,לפני כמה חודשים ראינו שה30 לא מספיק אז העלנו ך50 ,איך שהעלנו התחילו טיקים נוראיים אצל הילד ,קפיצות בשרירים בידיים בזרועות וברגליים מאחורי הברך משהו נורא ומציק ובגלל שהוא מנסה למנוע את זה כי זה מציק לו אז זה כואב לו מאד .....אני מתוסכלת נורא
הורדנו בחזרה ל30 חשבנו שהטיקים יעלמו אך לא הם עדיין שם ואנחנו מיואשים
היינו אצל הפסיכייטרית אחרי כמה פגישות החליטה להוסיף תרופה קלונידין או נורמופריסן ,אך ציינה שיש תופעות לוואי וזה הפחיד אותי מאד ,נפילות לחץ דם פתאומיות ,התעלפות וכדומה ......אני מיואשת מאד ,הילד סובל אבל גם לא יכול להיות בלי כדור .....הויואנס נהדר חוץ מהטיקים.....מה עושים????????????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויואנס בשילוב עם קלונידין
ד``ר עדי אדר30/07/2017שלום לך -
קלונידין היא בהחלט תרופה מקובלת לטיפול בטיקים. בדרך כלל נסבלת היטב על יד ילדים .
כמעט לכל תרופה מדווחות הרבה תופעות לוואי - מעשית ריטלין לא גורם במינונים המקובלים לתופעות לוואי משמעותיות כגון אלו שהזכרת
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון נכון של ריטליןבסטיאן17/07/2017
לקחתי ריטלין LA 30 מ"ג.
זה השפיע עליי הפוך. במקום לעזור להפרעת הקשב, הפרעת הקשב החמירה.
קראתי בכתבה:
"כשלא מקבלים את המינון הנכון, מופיעות תופעות לוואי של אי שקט, עצבנות, כאבי ראש וכאבי בטן. הריטלין היא תרופה מעוררת, וכשהמינון נמוך מדי, התוצאה היא עוררות, אך בלי האפקט הרצוי על הפרעת הקשב".
זה גרם לי להבין שאולי קיבלתי מינון נמוך מדי.
מה המינון הנכון של ריטלין בשבילי? אני בן 33 ושוקל 100 ק"ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון ריטלין
ד``ר עדי אדר17/07/2017שלום בסטיאן-
לגבי המינון הנכון תצטרך ללבן את זה עם הרופא המטפל מכיון שאיננו ממליצים על מינונים במסגרת הפורום .
המינון הוא תלוי במספר משתנים ולא רק במשקל אבל ניתן לציין כי המינון שהינך נוטל כיום בהחלט נמוך!
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובל מהפרעות קשב בלי אבחוןבן 2612/07/2017
שלום
אני בן 26 סטודנט.
אני מצייר את עצמי כאחד שבעל הפרעת קשב וריכוז בגלל המון סיבות למרות שאף פעם לא באמת עשיתי אבחון אמיתי (חוץ מאבחון דרך המכללה שכן קיבלתי בסוף הקלות להארכת זמן אבל שדיברתי פתוח עם המאבחנת לאחר מכן היא אמרה שהייתי על הגבול ולא ראתה בי כמקרה רציני)
אך אני אתן דוגמאות מהחיים:
1. אולי 5 פעמים בחודש אני שוכח לנעול את האוטו.
2. איבדתי 10 כרטיסי אשראי וארנקים בשנים האחרונות.
3. קשה לי לנהל שיחה רצופה מול אנשים ואני נתקע.
4. אנשים מדברים עליי וקשה לי לשמור על קשר עין בנוסף לזה שקשה לי לפעמים להבין מה אומרים לי ואני צריך שיחזרו פעם נוספת.
5. אין מצב כזה שאני לא מאחר לאנשהו. תמיד תמיד יוצא בדקה ה 90.
6. הולך תמיד לישון מאוחר ומושך את הלילה.
ויש עוד אינספור דברים זה היה על קצה המזלג..
אנשים קוראים לי פשוט עפיפון.
כעת בתקופת מבחנים אני שוב מוצא את עצמי לומד 4 שעות ביום אולי נטו מתוך יום שלם שאני בבית ומתעסק בדברים אחרים ולא שומר על רצף זמן למידה.
אני אומר את כל זה כי זה באמת נראה שאני סובל מהתופעה אבל רציתי לשאול מדוע ריטאלין לא עוזר לי ואפילו עושה יותר גרוע?
ניסיתי ריטאלין 10 מ"ג , ריטאלין SR 20 מג
וקונצרטה 18 מג וקונצרטה 54 מג. כולם עשו אותה השפעה וגרמו לי להתעסק בדברים אחרים אך יותר בלהט, זאת אומרת מוצא את עצמי פתאום מחפש דברים באינטרנט ומתעמק על זה ממש במקום דווקא להתעמק בלימודים. מה גם שזה עושה אותי חרמן ואני מוצא את עצמי מאונן בזמן הזה.
אני אציין שממוצע הציונים שלי טוב יחסית אבל מאמין שהיכולות שלי יכולות לבוא יותר לידי ביטוח בעיקר בחיים האמיתיים רק לא יודע אך להביא אותם לידי ביטוי.
מה הפיתרון ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הפתרון?
ד``ר עדי אדר12/07/2017שלום לך!
הפתרון הוא לבצע אבחון מסודר ומעמיק כדי לבחון את מכלול הנושאים שאתה מעלה.
בהחלט חלק מהנושאים אשר אתה ציינת יכולים להיות חלק ממכלול התסמינים של הפרעת קשב ולכן חשוב לבחון את הנושא וכן נושאים נוספים.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבל על הכסף אטנגו לא שווה את ההשקעהאלי02/07/2017
רכשנו את המוצר לבתנו, המוצר לא עוזר,
"היעוץ" קשקוש מתקשרים מס' פעמים בהתחלה וזהו
התוכנה ברמה נמוכה ביותר, מלאה באגים, נתקעת, ומיאשת. חבל שהאמננו ל"יועצים" והמשכנו לנסות בתקווה לשינוי.
חבל על הכסף והזמן.
רק עוגמת נפש נגרמת מהשימוש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אטנגו
ד``ר עדי אדר02/07/2017שלום לכם -
איני מחווה דעתי על אטנגו כי אין לי ניסיון עם תוכנה זו. עם זאת כמו בכל שיטה יש כאלו שבהחלט חושבים כי התוכנה אכן שיפרה תפקודי קשב במטופלים על ידה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחן התוצאה קובע
אלי02/07/2017במבחן התוצאה, התוכנה אינה אטרקטיבית, צריך משמעת ושכנוע עצמי גבוהים ע"מ להמשיך ולהשתמש בה. ה"יועצים" הינם אנשי שיווק שכל מטרתם שיחלפו השבועיים, בה ניתן החזר כספי על התוכנה.
יתכן שיש כאלה שהתוכנה עזרה להם, אם החברה הייתה אמינה ומאמינה במוצר שלהם הם היו נותנים תקופת התנסות ארוכה יותר ומבטיחים החזר כספי מלא במקרה של אי שביעות רצון.
מספיק לקרוא את החוזה ולהבין שמדובר במוצר שבמקרה הטוב שנוי במחלוקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוטלת אטומין ופרפנאן וריטליןנופר23/06/2017
שלום,
אני נוטלת איטומין 120 מג ופרפנאן 8 מג
לפני שנטלתי את התרופות הללו הריטלין עבד עליי טוב. מאז שהתחלתי איתן הריטלין לא משפיע. אני רק מרגישה את תופעות הלוואי שלו, שזה חוסר תיאבון ו"היי" מוכר לכם מצב כזה? האם יש קשר בין התרופות? משהו שמתנגש עם הריטלין?
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב של ריטלין אטומין ופרפנאן
ד``ר עדי אדר02/07/2017שלום לך
יתכן כיהשילוב התרופה הזה "מקהה" את ההשפעה של ריטלין כאשר שתי תרופות אלו יכולות לגרום לתופעות לוואי שונות.
מומלץ להתיעץ עם הפסכיאטר/ית המטפל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצות על התרופה סטרטרהגיל20/06/2017
יש כאן מישהו שיש לו המלצות על התרופה סטרטרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרטרה- הסבר קצר
ד``ר עדי אדר20/06/2017שלום לך -
סטרטרה Strattera
סטרטרה היא תרופה חדישה יחסית. התרופה מכילה Atomoxetine. זו התרופה הראשונה לטיפול בקשב וריכוז שאינה שייכת למשפחת הסטימולנטים (ריטלין, אדרל). כיצד סטרטרה פועלת?
הסטרטרה מעכבת את הספיגה חזרה של נוראפינפרין (norepinephrine reuptake inhibitor)במרווח הסינאפטי במוח. בכך היא מעלה את ריכוזו.
יתרונות סטרטרה
השפעה במשך כל היום. בניגוד לריטלין, אין לתרופה טווח זמן מוגבל של כמה שעות בה היא פועלת.
• התרופה אינה מפריעה לשינה. לעיתים נדירות, הפרעות שינה עלולות לקרות במבוגרים הנוטלים סטרטרה.
• התרופה אינה מדכאת תיאבון.
• התרופה מפחיתה חרדות.
למה לצפות במהלך הטיפול?
כאמור, הסטרטרה שונה לחלוטין מריטלין. לכן רמת הציפיות צריכה להיות שונה. מי שהשתמש בעבר בריטלין וחש את השפעתו המיידית עלול להתאכזב, שלא בצדק.
השפעת הסטרטרה מתחילה אחרי שבוע של טיפול יום יומי. מלוא ההשפעה מתגלה אחרי חודש. צורת פעולה זו שונה לחלוטין מהתרופות האחרות לקשב וריכוז, בהן מרגישים השפעה מיידית.
איך לוקחים סטרטרה?
לוקחים את הקפסולה מידי יום. כל יום כולל שבתות וחגים. היות והתרופה מתחילה להשפיע רק אחרי מספר שבועות, ניתן להפסיק אותה בחופש הגדול, אך לא בחופשים קצרים.
מה המינון המקובל?
מתחילים לקחת את התרופה במינון של בערך 0.5 מ"ג לקילו ועולים בהדרגה עד ל בערך 1.2 מ"ג לקילו. לדוגמא: במשקל של 50 קילו נתחיל 3 ימים במינון של 25 מ"ג לאחר מכן עוד 3 ימים במינון של 40 מ"ג ולבסוף נגיע למינון של 60 מ"ג.
המינון המירבי גם למבוגרים הוא 100 מ"ג.
ניתן להשיג את התרופה במינונים מוכנים של 10, 18, 25, 40, 60, 80, ו- 100 מ"ג.
תופעות לוואי:
כמו לכל תרופה גם לסטרטרה עלולות להיות תופעות לוואי. התופעות השכיחות ביותר הן:
בחילה ועייפות. כדי להתגבר עליהן ניתן לקחת את התרופה אחרי האוכל. בד"כ לוקחים את התרופה בבוקר. אם היא גורמת לעייפות, ניתן לקחת אותה בערב. תופעות אלו חולפות בדרך כלל לאחר מספר שבועות. כדי לצמצם את תופעות הלוואי מתחילים לקחת את התרופה במינון נמוך ועולים בהדרגה.
תופעות לוואי אחרות ונדירות: מחקרים אחרונים מעידים כי יתכן ויש עליה בשיעור ניסיונות אובדניים בילדים - כחצי אחוז. על ההורים לעקוב אחרי מצב הרוח של הילדים בתחילת הטיפול. יש גם שני דיווחים על מקרים של נזק לכבד (מתוך שני מיליון משתשמשים). הנזק היה הפיך עם הפסקת השימוש.
כמו כן ניצפו בילדים: הפרעות במערכת העיכול, כאבי ראש, אי שקט, סחרחורת, שיעול.
במבוגרים הפרעות שינה, הפרעות בזיקפה, אבדן תיאבון. תופעות אלו נעלמות עם הפסקת השימוש.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לעבור טיסה עם ילד היפראקטיביהילה17/06/2017
שלום רב,
בני בן שנתיים וחצי, ילד מאוד מאוד אקטיבי ופעלתן, לא מפסיק לזוז ממקום למקום ואינו נח לרגע..
בעוד כחודש אנו אמורים לטוס לחו"ל בטיסה של כארבע וחצי שעות.
כיצד נוכל לעבור את הטיסה בשלום? האם ישנם תרופות הומאופטיות שיכולות לסייע או כל דרך אחרת?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתן טיפול הרגעתי לילד צעיר לפני טיסה
ד``ר עדי אדר17/06/2017שלום לך -
אני לא מכיר את התחום של הרפואה ההומאופטית.
רצוי במידת האפשר להימנע ממתן חומרים מרגיעים לילד כה צעיר.
אתם יכולים להתיעץ עם הרוקח במקום מגורכם לגבי תכשירים כגון רסקיו.
הערה -חשוב להתיעץ עם הרופא המטפל של הילד לפני מתן תכשיר כלשהו!
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש טעם לשנות מינון רטלין או להחליף תרופה?רינת11/06/2017
שלום,
כסטודנטית התחלתי לקחת לאחרונה (במרשם רופא קשב) רטלין.
הקשיים מלווים אותי ביום יום אבל אני מתמודדת. לקראת המבחנים חשוב לי להיות ממוקדת ומרוכזת לכן לא חשוב לי שההשפעה תהייה ארוכה אבל שיהיו לי לפחות 3-4 שעות ביום של ריכוז מלא בתקופה זו.
בהתחלה ניתן לי רטלין רגיל 20 מ"ג שמלבד תחושה של חשק לישון ואולי מעט רוגע לא ממש עזר לי להתרכז או להיות ממוקדת. ואז ניתן לי רטלין SR 20 מ"ג שהתגובה אליו היתה אותו דבר.
האם במצב כזה יש טעם להעלות מינון של רטלין רגיל ל- 25 מ"ג או ל- 30 מ"ג והאם זה יכול לשנות משהו (אני שוקלת סביב 50 ק"ג)? אם זה לא יכול לשנות האם יש אפשרויות אחרות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם להחליף מינוני ריטלין?
ד``ר עדי אדר12/06/2017שלום לך -
מבחינה עקרונית אנחנו לא ממליצים בפורום יעוץ תרופתי פרטני - זה תפקידו של הרופא המטפל המכיר את הנתונים השונים.
כהערה כללית : את מטופלת כיום במינונים מאוד נמוכים ובהחלט יש מקום לפנות לרופא המטפל לבצע הערכה מחודשת.
הערה - ריטלין 20 מ"ג שקול ל- מינון של 8 מ"כ פעמיים ביום של ריטלין קצר טווח ובוודאי שזה לא מנה יעילה למבוגרים.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליית דופק ולחץ דם בעקבות קונצרטה - בלי הכדור המצב תקיןד``ר עדי אדר06/06/2017
האם יש צורך בהורדת הדופק המהיר ולחץ הדם בעזרת תרופות או אמצעים אחרים?
ללא הקונצרטה הכל תקין, ורק עם הכדור יש עלייה.( בוצעו כל הבדיקות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליית לחץ דם ודופק בעקבות קונצרטה
ד``ר עדי אדר06/06/2017שלום לך -
לא פרטת על מה מדובר. כלומר מה שיעור העלייה בלחץ דם, מה הערכים החדשים, האם זה קשור במישרין לקונצרטה, מה הדופק מנוחה שלך כיום?
בדרך כלל השינויים לא מצריכים טיפול תרופתי אבל יש כמובן להתייעץ עם הרופא המטפל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרטרה להפרעת קשב וסכיזופרניהאלי04/06/2017
יש לי הפרעת קשב וריכוז ולאחרונה אבחנה של סכיזופרניה.
איזה טיפול לקשב וריכוז יכול לקחת? (ריטלין אני מבין שאי אפשר)
האם אפשר לקחת את התרופה סטרטרה לקשב וריכוז והאם היא יעילה כמו הריטלין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת קשב וסכיזופרניה - טיפול תרופתי.
ד``ר עדי אדר04/06/2017שלום לך!
אכן קיימת הוראת נגד למתן תכשירי ריטלין במצבים כאלה.
סטרטרה זוהי תרופה שניתן לשקול לקחת אותה במצב הנוכחי.
ברור שאת חייבת להתייעץ עם הפסיכיאטר/ית המטפל לגבי שילוב תרופתי רצוי .
הערה - גם תרופות נוגדות דיכאון העשויות לסייע במצבים אלו.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב בין תרופות - רטלין ויואנסנופר29/05/2017
היי, יש לי שאלה.. האם ניתן לשלב ריטלין la 40מ"ג עם ויואנס 70 מ"ג? זה יכול ליצור איזשהו אפקט טוב יותר? יכול להיות? או שעלול ליצור נזק? או שבכלל לא זה ולא זה
אני בת 24* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב בין תרופות
ד``ר עדי אדר29/05/2017שילו בין תרופות
אין הוראת נגד לשילוב של ריטלין וויואנס אך יש לעשות זאת רק על פי המלצות רופא מטפל תוך הקפדה לא לעבור מנות מקסימליות מותרות ליממה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!
נופר30/05/2017תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של ויואנסמוניק25/05/2017
הילד שלי, בן 6, התחיל לפני שבועיים ליטול ויונאס, כאשר דיללנו ב10 סיסי של מים ונתנו חצי מהכמות, 15 מ"ג, אבל התחיל עם תופעות של בריחה, גם מבית ספר וגם מהבית, בלי שום סיבה מוצדקת, כרגע עלינו למינון של 20 מ"ג בהוראה של הפסיכיאטרית, והתופעה לא נעלמת, השאלה שלי, האם זה יכול לקראות? ואם זה יכול להיפסק או כדי להתעץ להחלפת התרופה, כי בכל מקום אני קוראת שאין כמעט תופעות לוואי לויואנס, אז הדבר קצת מבלבל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וויואנס - תרופה ללא תופעות לוואי?
ד``ר עדי אדר29/05/2017שלום לך -
ויואנס היא תרופה טובה עם שכיחות נמוכה יותר של תופעות לוואי אך הן בהחלט קיימות.
התופעות השכיחות :
חרדה,
ירידה במשקל,
שלשולים,
בחילה והקאה,
סחרחורת,
רעד,
פריחה,
ישנוניות או עייפות,
חוסר מנוחה,
עלייה בלחץ דם או בקצב הלב,
הזעת יתר,
קשיי נשימה.
יש עוד הרבה תופעות לוואי בשכיחות נמוכה יותר לכן אין להתייחס לתרופה זו כתרופה "ללא תופעות לוואי".
בכל מקרה צריך להתאזר בסבלנות כי זוהי אכן תרופה טובה!
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


