מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי גב כרונייםסובל מכאבים25/04/2013
נתקלתי בפרסומים של חברת שנקראת אפוסתרפיה שטוענת שהיא יכולה לעזור. מישהו מכיר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב כרוניים - תגובה
ד''ר גד ולן01/05/2013ואני בלונדיני עם עיניים כחולות שעובד בחברת הייטק.
נו באמת, כל מה שכתוב עיתון כפירסומת הוא נכון ?...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאיה זה נובע?דני25/04/2013
שלום, אני בן 33 לפני כחמישה חודשים התחלתי לחוש תחושות שלא הרגשתי בעבר, בעיקר נימול בכף היד וברגל וחולשה ועיפות כללית, הרופאה הראשונה שהלכתי ביקשה שאעשה בדיקות לבירור האם מדובר בטרשת נפוצה (היה לי גם טשטוש ראיה קל שחלף וכן נימול בחצי לשון צד ימין שנמשך). לאחר מספר בדיקות הרופאים לא רואים הוכחה משמעותית למחלה ואני נותרתי בין הכיסאות. השאלה שלי היא: מבין הבדיקות שביצעתי הייתה בדיקת EMG ידיים שהתשובה הייתה: 'רדיקולופטיה צווארית בגובה C67 דו צדדית בולטת יותר מימין' וגם EMG רגליים והתשובה הייתה: 'רדיקולופטיה בגובה S1 דו צדדית' אציין שגם ב MRI צוואר נראה: 'במרווח בינחולייתי C6-C7 הודגם בלט דיסק אחורי וימני בינוני עם לחץ קל על השק הטקלי ומוצא השורש מימין'. האם יכול להיות שהתחושות נובעות בכלל מהגב והצוואר שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאיה זה נובע? - תגובה
ד''ר גד ולן01/05/2013כן, אבל אתה צריך להיבדק בידי מנתח ע"ש באיזור מגוריך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בגב תחתוןיפה25/04/2013
שלום,
לאימי בת 60, כאבי גב במשך כמה ימים, נאמר לה שזה דלקת בגב התחתון, היא קיבלה כדורים, מה ניתן לעשות חוץ מהכדורים, הם מתנגשים לה עם כדורים ללחץ דם. האם ניתן להקל ללא כדורים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בגב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום25/04/2013שלום יפה. יש להיות סבלניין ולהבדק בהמשך על ידי מנתח עמו "ש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת בגב תחתון
יפה25/04/2013כמה זמן סבלניים? הכאבים כרוניים כבר מספר שנים, כיצד ניתן להקל או לטפל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת סיטי גב מותניסמדר24/04/2013
שלום רב,
עקב כאבי גב תחתון שמקרינים לרגליים ביצעתי בדיקת סיטי.
ממצאי הבדיקה:
סריקת L4-L5:מבנה גרמי תקין.
רוחב תקין של תעלת השדרה והפורמינות.
בלט דיסק כללי עם לחץ על השק.
סריקת L5-S1:
רוחב תקין של תעלת השדרה והפורמינות.
בלט דיסק כללי קל משיק לשק.
שינויים סקלרוטים ב- SIJ דו צדדי בצד האיליאקלי עם משטח המפרק שמור.
הממצא מתאים ל- OSTEITIS CONDENASILI.
אשמח לדעת מה זה אומר, ומה אפשר לעשות?
בברכה סמדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת סיטי גב מותני - תגובה
ד''ר גד ולן24/04/2013בלי לדעת מה אופי הכאב שלך, מיקוו, לבדוק אותך ולראות את בדיקת ה-CT אי אפשר לייעץ לך. פני למנתח עמוד שדרה במקום מגורייך לייעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספיינל סטנוזיס וכאבים בשכיבה?ציונה23/04/2013
אמי בת כ- 75 סובלת כשבועיים מכאבים עזים בגב תחתון וברגל שבשבוע האחרון החמירו עד כדי קושי ללכת, הכאבים חזקים גם בישיבה וגם בשכיבה. כעת בבדיקת סי-טי נמצא ספיינל סטנוזיס ב- אל4-אל5וגם בלט דיסק אחורי קל עם סימני לחץ על השק הדורלי ב- אל3-אל4 ואותו דבר ב- אל5-אס1. שוב, הבעיה העיקרית שאפילו לשכב כואב לה!!! בכל הכתבות שראיתי ברשת לא מופיע כאבים בשכיבה. האם זה מוכר ברפואה? ומה הייתם ממליצים לעשות? (משככי כאבים ואפילו ווליום לא ממש עוזרים). האם זריקה תחת שיקוף יכולה לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספיינל סטנוזיס וכאבים בשכיבה? - תגובה
ד``ר ליאור מרום23/04/2013ציונה שלום,
רפואה זו לא מתימטיקה והכל אפשרי.
אנחנו ממליצים בחום להיבדק על ידי מנתח עמוד שדרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב חזקים - ללא אפשרות לאנטיביורינה23/04/2013
בוקר טוב
אני סובלת מכאבי גב חזקים.
הכאב התחיל לפני חודש בשריר הירך, וכעת הוא בחלק התחתון של המותן. אינני יכולה ללכת או לתפקד.
לאחר טיפול פיזיותרפיסטי לא נראה לי שמדובר בגב תפוס אלא במשהו אחר.
בקבוקים חמים לא עוזרים.
אינני יכולה לקחת אנטיביוטיקה.
למי פונים לאבחון של הצרה שלי ?
האם יש תחליף לטיפול אנטיביוטי ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב חזקים - ללא אפשרות לאנטיביו - תגובה
ד''ר גד ולן25/04/2013אנטיביוטיקה נועדה לטיפול בזיהומים ולא לדקת בעצב או בשרירי הגב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי גב חזקים - ללא אפשרות לאנטיביו - תגובה
ד``ר ליאור מרום30/04/2013
שלום. בכאבי גב לא מטפלים באנטיביטיקה כך שאין לך בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התכווצות שרירים חזקה וכואבת בירכייםליזי21/04/2013
מזה כשבוע יש לי התכווצות שרירים איומה ומאד כואבת במשך היום,ממפרק הירך עד הברך בצד החיצוני של הירך ובצד האחורי.
זה בשתי הרגליים, ורגל ימין נפוחה יותר לאורך הצד.
בשכיבה לא כואב.
אני בת 65 עם שינויים ניווניים בעמוד השדרה לכל אורכו, בלטי דיסק והיצרות תעלה.
יש לי גם פיברומיאלגיה.
האם לדעתך זה נובע מהגב? מה ניתן לעשות ? אני כל הזמן עם משככי כאבים חזקים.
אודה על תשובתך בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכווצות שרירים חזקה וכואבת בירכיים - תגובה
ד``ר ליאור מרום21/04/2013ליזי שלום,
יתכן , אבל ללא בדיקה לא ניתן לדעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תחושהמאיר21/04/2013
עקב פריצת דיסק אני סובל מחוסר תחושה מסוים ברגל שמול מכף הרגל ועד הברך וגם מכאב קל במרכז הישבן השמאלי.
האם אפשר לעזור לי להחזיר התחושה לרגל
בתודה לתשובה מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר תחושה - תגובה
ד''ר גד ולן21/04/2013ייתכן שאפשר לעזור לך, אבל אי אפשר לדעת בלי לבדוק אותך ולראות את בדיקות ההדמייה שבוצעו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דילמת ניתוחנדב21/04/2013
אני אדם נכה סיעודי התלוי 24 שעות במטפלת.
מזה תקופה ארובה סובל מכאב כרוני וזקוק לניתוח מורכב בחוליות הצוואר.
את הניתוח עברתי בעבר לפני 10 שנים והיה רשלנות בהרדמה שהותיר אותי עם בעיה קשה בגרון.
אני נושם דרך קנולה, ונזקק לסיוע שוטף בכך.
בשל כאבים חזקים והתדרדרות בתיפקוד יש המלצה לניתוח הרבה יותר גדול ומורכב.
הניתוח יכלול את הסרת הקיבוע הקודם וקיבוע כל חוליות הצוואר כולל שחרור לחץ וחיתוך החוליות.
הייתי סה"כ 3 ימים בבית חולים והרגשתי כל-כך לא טוב למרות שלא עברתי בדיקות פולשניות.
הבעייתיות:
1. הניתוח מאוד מורכב וקשה וההחלמה מאוד ארוכה.
2. ספק מאוד אם יפתור את בעיית הכאב אך אולי יפסיק את ההתדרדורת הפיזית.
3. ליבי לא שלם עם הניתוח, אני חושש שלאחר הסבל הרב והארוך זה לא יקדם אותי.
4. איכות החיים שלי כרגע שאני בעיקר במיטה וסובל מכאבים חזקים - אין לי איכות חיים.
5. ניסיתי המון תרופות וטיפולים אחרים שלא עוזרים.
6. הכאב פגע בי נפשית וגרם לדיכאון ואני מרגיש גם נפשית חלש לעבור ניתוח.
7. אין לי תמיכה משפחתית לעבור את הניתוח אשר יתבצע בבית חולים הרחק ממקום מגוריי.
8. אני מרגיש שאני לא מתפקד וקופא על המקום ועליי לעשות משהו כדי לשפר את המצב.
ההגיון אומר שעליי לעבור את הניתוח כדי שאוכל להמשיך לתפקד.
הלב אומר שהניתוח מאוד מורכב במרכז העצבים בגוף ואני יאבד את המעט שאני כעת יכול לעשות.
כמו לאכול בעצמי, לשבת בכוחות עצמי, ואפילו להשתמש במחשב.
הניתוח ירתק אותי למיטה ויתכן שזה יהיה לתקופה ארוכה - חצי שנה.
הייתי בבית חולים וברגע האחרון ביטלתי את הניתוח לאחר שהוסבר לי המורכבות ושעליי להיות עם קולר בפנים לחודש ימים
ורק המחשבה על הקולר והכאב מרתיע אותי מלבצע שוב את הניתוח.
יש לי בעייה קשה עם הגרון ואני נזקק לסקשיין תכופות, האחיות בבית החולים עושות זאת נורא ואיום.
בשל קושי תחושתי ביידיים אני גם לא אוכל לסמן להם להגיע עם לחצן מצוקה.
גם לדבר לא אוכל כי לאחר הניתוח ישימו לי קנולה שלא אוכל לדבר דרכה.
מרתיע אותי שאני יהפך לנזקק ותלוי לחלוטין בשכיבה ללא יכולת לדבר ולתקשר עם הסביבה.
איך אני מתגבר כי ידוע לי שהכל תלוי בי, וכל דחייה משמעותה קושי נוסף.
אשמח לכל עיצה בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילמת ניתוח - תגובה
ד''ר גד ולן01/05/2013עברו כמה ימים ואף אחד לא נתן לך עיצה כי אי אפשר.
בסופו של דבר אתה זה שצריך לקבל את ההחלטה ולא תוכל להישען על גורמים חיצוניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גבחסוי20/04/2013
שלום ד"ר,
אני בשנות ה-20 ובערך מגיל 15 יש לי כאבי גב חדים באזור ספציפי בגב העליון - השריר שבין השכמה הימנית לעמוד השדרה.
הכאבים מתרחשים בעיקר אם לא רק כאשר אני קורא ספרים בתנוחה מסויימת, אם מכופף את הראש בזויות מסוימות.
אורטופד גב אמר לי בזמנו שהכאבים הם כתוצאה מעקמת קלה שיש לי, וצריך ללמוד לחיות עם הכאבים.
מה דעתך? והאם יש לדעתך פתרונות שיכולים להפסיק את הכאבים?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח CT
אליהו20/04/2013שלום אני בן 28 סובל מכאבי גב תחתון עם הקרנה בעיקר לרגל ימין
ביצעתי צילום CT בשנת 2006 :
L4-L5 : בלט אנולוס אחורי שטוח עם לחץ בינוני על השק התקאלי.
L5-S1 : בלט אנולוס אחורי קמור עם לחץ על השורשים S1.
ובעקבות החמרה בכאבים ביצעתי עכשיו עוד צילום CT בשנת 2013 :
L3-L4 : בלט מינימלי של דיסק.לחץ קל על מוצא השורשים,יותר משמאל.
L4-L5 : היצרות המרווח. בלט מרכזי של דיסק עם לחץ על השק ומוצא השורשים.
L5-S1 : היצרות המרווח. בלט מרכזי של דיסק עם לחץ על השק ומוצא השורשים.
ממצא לואי : אבן זעירה בגביע אמצעי של כליה שמאלית, ללא הפרעה.
שאלותי :
1)האם קיימת החמרה רצינית בין הצילום הראשון לצילום השני?
2)האם הבלטים החמירו לפריצות דיסק?
3)האם קיים קשר בין הממצא הלואי של האבן הזעירה לבין הממצאים של הגב? כלומר האם יכול להיות שהאבן נגרמה בעקבות הגב?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיענוח CT - תגובה
ד``ר ליאור מרום21/04/2013אליהו דלום. שאלות מסוג זה הם מעבר למטרת הפורום. הבט בכותרת מעלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב גב - תגובה
ד``ר ליאור מרום21/04/2013לחסוי.
לא ניתן להשיב על דאלה היפוטטית צבלי דתבדק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר למסקנות בדיקת emgנעם פרוסטיג18/04/2013
שלום רב,
עברתי לפני כשמונה חודשים ניתוח כריתת דיסק l5-s1, לאור העובדה שהכאבים ברגל ממשיכים כולל הרדמויות וזרמים, חוסר כח ברגל שמאל וקושי בהפעלת האצבעות, הופנתי לבדיקת emg.
במסקנות נכתב: lower limbs emg revealed the signs of chronic lumbosacral polyradiculopathy
מה הכוונה? האם קיים נזק עצבי חמור?
אני עובר mri, בעוד כשבוע להמשך אבחון.
לתשובה אודה,
נעם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר למסקנות בדיקת emg - תגובה
ד''ר גד ולן01/05/2013חמור זה לא אבל זה כרוני וגם אם תחזור על הבדיקה בעוד שנים רבות עדיין ייראו את סימני הנזק.
בדיקות EMG הינן חסרות כל ערך אבחנתי ואין להן שום תפקיד באלגוריתם קבלת ההחלטות לאחר ניתוח דיסק שלא הקל את כאבי הרגל.
הבדיקה שצריך לבצע מלכתחילה היא MRI ע"ש מתני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר בבקשה על תוצאות CTאמיר18/04/2013
שלום
עשיתי בדיקת CT ואיבחנו לי פריצת דיסק בגובה L5 S1 והייתי רוצה הסבר קצת על המונחים הרפואיים כיוון שאני לא מבין מה זה אומר בדיוק:
״פריצת דיסק ניורו פורמינלית ופארא מדיאנית ימנית עם לחץ קשה על הרצס הימני ועל הניורו פורמינה מימין״
(אני רוצה להוסיף כיום אחרי שבועיים מתחילת התסמינים יש שיפור במצבי)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר בבקשה על תוצאות CT - תגובה
ד``ר ליאור מרום18/04/2013אמיר שלום. במילים פשוטות יש לך פריצת דיסק.
אם אתה מרגיש טוב יותר -תמתין ותקווה לטוב. מומלץ יעוץ עם מנתח עמו"ש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי עמוד שידרה צאווריאלי16/04/2013
שלום אני בן 82 ויש לי בעיה של שחיקת סחוס בחוליה c3 ו c4 ויש לי כאבים חזקים ואין באפשרותי להזיז את הראש ימינה,וסמולה,עברתי טיפולי פיזוטרפיה,ושיאצו,ומחטים,אשמח אם תוכלו ליעץ לי לאן אני ממשיך מפה,ועם יש טיפול נוסף,,,,תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי עמוד שידרה צאוורי - תגובה
ד``ר ליאור מרום16/04/2013אלי שלום,
הכל תלוי בממצאי ההדמיה והבדיקה שלך.
על סמך זה , ולא בפורום אינטרנט, תוכל לקבל הצעה להמשך טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על פיענוח בדיקות MRIשני15/04/2013
שלום רב,
לאחרונה עברתי מספר בדיקות MRI נוספות ואודה אם אוכל לקבל הסבר מינורי על חלק מן הממצאים שהגיעו עד כה : ממצא אינטראדוראלי ב- S1 (מוכר וידוע מבדיקות עבר ובמעקב) בגודל 10x7 מ"מ הצמוד לדופן האחורית של תעלת השדרה. ב- L1-2 בקע דיסק פוקלי מקו האמצע עם לחץ על קדמת התעלה. הנקבים חופשיים. ב- L4-5 בלט אנולוס דיפוזי משיק לשק רושם לקרע אנולרי משמאל. מחיקת שומן מתונה סביב השורשים, פסטות שמורות.
מהו "קרע אנולרי" ומהי "מחיקת שומן"?
אציין כי בין היתר אני סובלת מאנדומטריוזיס, חיובית ל- HLA B27, סקרואילאיטיס, כאבי אגן כרוניים, פיברומיאלגיה... נכון לשלב זה ):
חן, חן וחג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר על פיענוח בדיקות MRI - תגובה
ד''ר גד ולן16/04/2013קרע אנו לארי הוא קרע במעטפת הדיסק שיש לו פוטנציאל לגרום לכאבי גב וכן גירוי של שורש העצב הסמוך לו.
השומן נמחק היכן שיש לחץ מקומי על השורשים העוברים בתעלת השדרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מאוד מודה לך ד"ר ולן
שני18/04/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב ורגליים לאחר ניתוח גב.מה .ברק14/04/2013
ב"ה
אבא שלי סבל מכאבי גב ורגליים מספר שנים לאחר התייעצות עם מספר רופאים המליצו לו על ניתוח גב
אבי עשה את הניתוח במדיקל סנטר
עברו כבר 5 חודשים בערך ואבי לא ישן בלילות וסובל מאוד מכאבי רגליים+זרמים
אבי עשה לפני חודש בדיקת MRI בטכניקת STIR T2 T1 (עם חומרים ניגוד דיכוי ושומן)ולהלן התוצאות:
קליניקה:לאחר דקומפרסיה בעמוד השדרה המותניכאבים במקום הניתוח
ממצאים:
מצב לאחר למניקטומיה מגובה L2 עד L5 . בנוסף בוצע קיבוע טרנס פדיקולרי בגבהים אלה
קיימת האדרה והסננה לאורך הטרקט הניתוחי בשולי הגב.
מאחורי הדורה בגובה L3-L4 קיימת קולקציה נוזלית קטנה, יתכן קולקציה פוסט ניתוחית.
L5-S1 :נוון קל של הפסטים.בלט דיסק אחורי קל. היצרות בינונית של הנקבים.לאחר למינקטומיה בגובה זה.
L4-L5: האדרה לאורך הטרקט הניתוחי. השק מורחב בין הבדיקות. בנוסף האדרה ברצסים תואם לשינויים ניתוחיים.
L3-L4:השק התרחב בין הבדיקות.האדרה לאורך הטרקט הניתוחי בדומה לגבהים אחרים.ללא האדרה פתולוגית ברצסים. לציין עמדה מעט קידמית של גוף חוליה L3 לעומת L4 בין הבדיקות. יתכן תזוזה מינמלית קידמית.
L2-L3: שיפור של רוחב השק בין הבדיקות לאחר למינקטומיה.האדרה קלה לאורף קצה הדיסק .אין האדרה פתולוגית ברצסים.
L1-L2: היפרטרופיה של הפלבום והפסטים.בלט דיק אחורי קל לוחץ קלות על השק ללא שינוי.
סינגל תקים בחוט הדיסטלי
אין האדרה חריגה בתוך השק
בסיכום:
שינויים ניתוחיים חדשים בין הבדיקות כמתואר
שיפור של רוחב השק בכל הגבהים
היצרות הנקבים ב- S1 L5 דו צדדית ללא שינוי
אודה לך מאוד אם תעזור לנו
בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב ורגליים לאחר ניתוח גב.מה . - תגובה
ד''ר גד ולן14/04/2013מבחינה טכנית בוצע ניתוח טוב עם השגת הרחבה של תעלת השדרה המתנית.
אולם, ייתכן וכאבי הרגליים והזרמים הם עקב סיבה אחרת כמו למשל נוירופתיה סכרתית או חסימת כלי דם ברגליים.
עליכם לפנות שוב לרופא המנתח כדי לראות אם אין סיבה אחרת שגורמת כעת לכאבי הרגליים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם תודה
שוב אני29/05/2013ב"ה
אבל לפני הניתוח אבא שלי לא סבל כך מזרמים ברגליים, לא יכול להיות שאולי איזה עצב נפגע במהלך הניתוח או משהו לוחץ שם?
ומה זה הנוזל שיש שם? אולי זה מפריע ויושב על עצב?
לתשובתך אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)



.jpg)
