מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאה של צילום CT- מה הפיתרון לבעיהאבי02/01/2013
שלום רב,
אז כך, אני בן 26, ושיחקתי כדורסל הרבה שנים. לאחרונה התחלתי להרגיש כאבים לא נורמליים בגב התחתון ושתי הירכיים במיוחד בשמאלית, ואז עברתי צילום CT וזהו תוכן המכתב שקיבלתי ממכון מור כתוצאה לצילום:
"להלן ממצאי סריקה טומוגרפית ממוחשבת של עמוד שדרה מותני:
גובה של גופי החוליות והמפרקים הפצטליים שמורים.
בלט דיסק קל בגובה L3-L4 ,L2-L3 .
בלגינג דיסק דיפוזי בגובה L5-S1 ,L4-L5 גורמים ללחץ על השק התקאלי ולנקב עצבי דו-צדדי ללא ספיינל סטנוזיס. "
אז כמה שאלות:
1. מזה אומר? האם זה דיסקוס?
2. האם זה חמור?
3. האם ניתוח יפתור את הבעיה? והאם ישנם פתרונות ללא ניתוח?
4. כמה קשה אפשר לחיות עם זה?
5. איזה סוגי ספורט אפשר לעשות בלי לגרום נזק - חשוב לי לציין שאפילו בהליכה אני מרגיש כאבים?
6. האם אפשר מתישהו לחזור לשחק כדורסל?
אני מאוד מוטרד מהתוצאות ואני אשמח אם ניתן לעזור לי בלהבין מה חומרת המצב.
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאה של צילום CT- מה הפיתרון לבעיה - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/01/2013אבי דלום.
שאלותיך חשובות אך אינן למענה אינטרנטי. דרושה פגישה עם מנתח עמו"ש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש ב CT מיאלוגרפיהאנונימי02/01/2013
שלום,
בבדיקת CT מיאלו שעשיתי לאחרונה מצאתי "גוש" באזור L1~
מצורפת תמונה.
מאחר ואני אראה את הרופא רק בעוד כשבועיים, אודה לך אם תוכל להעיף מבט ולחוות את דעתך מה זה יכול להיות - ברור לי שאתה לא תתחייב על התמונה, אני רק מעוניין לדעת מה הן האופציות השונות שיכולות ליצור מחזה שכזה.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש ב CT מיאלוגרפיה - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/01/2013אנונימי שלום.
אנחנו רופאים שמכבדים את עמל כפינו ואיננו "מעיפים מבט ".....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מוצע לכאב רגל תוצאת בלט דיסקקובי01/01/2013
בן 38, לפני כשמונה חודשים החלו כאבים חזקים בעכוז ימין, בעיקר בקימה מישיבה, והכאב חלף לאחר הליכה קצרה. נטלתי ארקוקסיה 10 ימים והכאב חלף למשך זמן הטיפול. לאחר מכן הכאב חזר בעוצמה פחותה יותר בד"כ, ושינה את אופיו לכאב לכל אורך רגל ימין. EMG יצא תקין אך אולי מוקדם מידי. CT נמצא בין היתר בסריקת L5-S1 שינויים ניוונים בסחוס הדיסקי ובלט דיסק אחורי ולטרלי דו"צ עם לחץ על השק ועל המוצא של העצבים ההיקפיים יותר מימין. רופא מומחה המליץ על זריקה למקום במרפאת כאב. הכאב אינו תמידי ואני מעט חושש מהפעולה הפולשנית המוצעת, מה גם שלא הובטח לי שזה יסייע. רציתי לדעת האם יש מחקרים שבחנו את יעילות הטיפול המוצע והאם יש דרך לסייע בדרך אחרת ? האם פיזיותרפיה יכולה לסייע ? האם פעילות ספורטיבית יכולה לסייע. לפי הרופא אין בכלל סחוס באזור המדובר ולא נראה שהמצב יכול להחמיר מעבר לכך.
תודה על הסיוע
קובי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול מוצע לכאב רגל תוצאת בלט דיסק - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/01/2013קובי שלום,בקשתך חורגת ממה שניתן לתת דרך פורום אינטרנטי שאינו מחליף יעוץ עם מנתח עמו "ש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בהבנת פענוח CTקרן01/01/2013
סובלת כחצי שנה מכאבי גב תחתון קשים המעירים אותי מהשינה לפנות בוקר ונמשכים בשעות הבוקר הראשונות.
טופלתי באתופן ובארקוקסיה וללא הקלה משמעותית.
בתוצאות CT עמוד שדרה מותני:
בסריקת L5-S1:
מודגמת אי סדירות בולטת של שולי SIJ מימין ומשמאל.
לסיכום: היפרלורדוזיס מותני וסקרו-אליאיטיס דו"צ.
מה זה אומר? האם יכול להעיד על AS?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בהבנת פענוח CT - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/01/2013לא נראה כך. יש לבצע בגיקות דם משלימות לשלול AS
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עמוד השידרהטל31/12/2012
S1 - L5 בלט דיסק אחורי מצד לצד הגורם ללחץ מינימלי על קדמת השק ונושק לצותא שורשי S1 דו"צ
מה זה אומר ??
מה הטיפול של זה ??
ממה זה קורה ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמוד השידרה - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/01/2013טל שלום
זה לא אומר כלום
טיפול יקבע לאחר שתבדק ע"י מנתח עמ"ש
זה קורה ל 80% מהאוכלוסיה .סטטיסטית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסקלילי30/12/2012
שלום, אני בת 33, עם אבחנה מלפני כשבע שנים של פריצת דיסק בחוליות L4-5
עם לחץ ניכר על השק התקאלי, גולש עד לרצס הלטרלי.
אני עוסקת בספורט (הליכה ותרגילי כושר עם משקולות יד ורגל).
אני רוצה לקחת מספר שיעורים בריקוד על עמוד (POLE DANCE) ושאלתי היא האם סוג זה של ספורט המשלב טיפוס על עמוד והיתלות עליו עם הידיים בוריאציות שונות עלול להחמיר את פציעתי.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריצת דיסק - תגובה
ד``ר ליאור מרום30/12/2012לילי שלום,
אין לדעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים אחרי ניתוח קיבוע מותנישושי30/12/2012
עברתי ניתוח קיבוע מותני לפני 5.5 חודשים. לאחר כחודש התחילו כאבים חזקים כולל זרמים והרדמות רגל שמאל. בmri הראשון ראו צלקת סביב שורש s1 ודליפת נוזל מחוט השדרה- המנתח ישר אמר שמיהרתי לנתח..(כאילו שאני המומחית..)לאחר 3 חודשים mri נוסף שאומר שהשינוי הניתוחי עירב ככל הנראה את המפרקים הפצטריים משמאל עם שינוי האדרתי במרקמת וטשטוש גבולותיהם, לקורלציה למהלך הניתוחי. - לדברי המנתח דבר שקורה אחרי כל ניתוח. מאז הכאבים רק מתגברים. קיבלתי זריקת קורטיזון במפרק שמאל אך ללא הועיל. הפעולות הכי קלות קשות עלי, שוחה 3 פעמים בשבוע לפחות אך ללא הועיל. בבדיקת emg נאמר שיש לחץ על שורש העצב מהחוליות אך המנתח אומר שזה "מינורי", הוא כבר לא יכול לשמוע ממני...פוטר אותי ב"תקחי כדורים נגד כאבים וכדור שינה אם את לא יכולה לישון בלילה", האם יש אפשרות לתיקון המצב? להפסיק לסבול? האם עלי לחכות עוד זמן? למרות שהכאבים מתגברים? אשמח לתגובתך הכנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים חזקים אחרי ניתוח קיבוע מותני - תגובה
ד``ר ליאור מרום30/12/2012שושוי שלום,
המקרה שלך סבוך וכמובן שאי אפשר לתת פתרון אינטרנטי, אלא רק לאחר בדיקתך ובדיקת ההדמיה שלך.
אם את לא שבעת רצון מהמנתח , תמיד יש ברירה אחרת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עברתי ניתוח לקיבוע עמוד שדרה צווארינדב29/12/2012
בו הוסר חלק מעצם מהאגן לקיבוע לפני 8 שנים.
כבר שנה אני סובל מכאבים עזים בצוואר, בצילום סי טי לא רואים סיבה לכאב.
שאלותיי:
1. מה תפקיד הברזלים לאחר איחוי הקיבוע ?
2. האם יתכן והסרת הברזלים יגרמו ללחץ על הצוואר לרדת ?
3. במה צילום MRI יוסיף למציאת גורם הכאב ?
4. האם יתכן ויש מקום להתערבות כירוגית ?
תודה על תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עברתי ניתוח לקיבוע עמוד שדרה צווארי - תגובה
ד``ר ליאור מרום29/12/2012נדב שלום
"הברזלים" נועדו ליצב בטרם יהיה איחוי שתל עצם.
לא
MRI לא יראה דבר עקב החזרים מתכתיים
לך להתיעץ- זו לא תשובה שתקבל בפורום אינטרנטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן הלכתי להתייעצות
נדב29/12/2012בצילום סי טי לא הומלץ על התערבות כירוגית
הומלץ לי צילום MRI
אבל זה בעייתי כי אני צריך לעשות זאת בטשטוש
מפני שאינני יכול לשכב ישר על הגב ללא כרית בשל בעיות נשימה.
הקופה אינה מאשרת לי את הצילום בטשטוש.
אני אובד עיצות איך לבצע את ה-MRI
וזאת כדי שאני אהיה בטוח שעשיתי את כל הבדיקות למציאת הכאב הבלתי נסבל.
תודה מקרב לב על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אנדוסקופיהלל לי-בשור28/12/2012
אשתיסובלת מאכלזיה . וכן מקיאה הרבה. הבחנה אורטופדית- CERVICAL MYELOPATY הדמית ה MRI - ע"ש צוארי. פריצת דיסק C4-5 יותר לשמאל. C5-6 יותר לימין מיאלומלציה בגובה C5-6 האפשרות : ניתוח קונונציונלי - בגישה קידמית עם קיבוע או ניתוח אנדוסקופי בשני שלבים. בהפרשי זמן של כ 3 חודשים. שאלתי : מדוע ניתוח אנדוסקופי שהינו קצר יותר וכן הפגיעה הפיזית בגוף השדרה הינו מופחת ביחס לשיטה הרגילה מחויב להעשות בשני שלבים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אנדוסקופי - תגובה
ד''ר גד ולן29/12/2012אין לי מושג מדוע ניתוח אנדוסקופי מתבצע בשני שלבים.
מה שברור לי זה שמצב בו קיימת כבר פגיעת חוט שדרה (מיאלומלציה) רצוי לטפל בו מהר ככל האפשר, והטיפול המקובל הוא ניתוח קיבוע בגישה קדמית. ללא קיבוע תיתכן המשך פגיעה בחוט השדרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח אנדוסקופי - תגובה
ד``ר ליאור מרום29/12/2012הלל שלום,
עליך לשאול מה ההסתמנות הקלינית ועפ"י ממצאים אלו בשלוב ה MRI להחליט בכלל על נחיצות הניתוח.
אני מכיר לא מעט מטופלים ללא כל הסתמנות קלינית אך עם ממצאים "מרשימים" בעמו"ש.
לכן, במידה ויש קליניקה תואמת, אין מה להתמזמז עם לכאורה שיטה אנדוסקופית, אלא לנתח בהקדם בגישה קדמית עם קיבוע קצר למרווח הנ"ל- שוב, במידה וצריך !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח אנדוסקופי
הלל לי- בשור29/12/2012אם אני מבין נכון את הכוונה להסתמנות. אורטופדים קבעו שיש צורך בניתוח.
אלא שבגלל בעיות הושט ( הקאה מרובה) הננו מנסים לבדוק באם השיטה האנדוסקופית הינה עדיפה ?, אלא שהוצע לנו לטפל בשני המוקדים בשני ניתוחים נפרדים.
1. טיפול בנקודה הפגועה יותר
2. טיפול בנקודה השניה.
מהמידע שאספתי , ניתוח אנדוסקופי הינו כשעה, מאידך ניתוח ניתוח בגישה קידמי עם קיבוע ( שהינו מורכב יותר) ( וכן הינו קרוב ואף נוגעים איכשהו בושט- כך נאמר לנו )אורך זמן רב. שאלתי : האם בהרדמה אחת אי אפשר לטפל בשיטה האנדוסקופית ( כניסה משני מקומות) בו זמנית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח אנדוסקופי - תגובה
ד''ר גד ולן29/12/20121. גם בניתוח אנדוסקופי מזיזים את הוושט.
2. הניתוח האנדוסקופי נמשך כשעה ביבי מנתח מאד מאד מיומן, לעומת זאת הניתוח לקיבוע 2 גבהים נשמך כשעה וחצי בידי מנתח מאד מיומן.
3. כשעושים את הניתוח "בתשלומים" יש כבר צלקת והסיכון לפגיעה בוושט או בכלי הדם גבוה יותר.
4. כשיש מיאלומלציה הקונצנזוס הוא שיש לקבע, כי מה שגרם למיאלומלציה היא תנועתיות לקויה של החוליות, ואז אם רק מוציאים את פיסת הדיסק הלוחצת עדיין יש סיכון להמשך הבעייה.
5. לפחות עד כה, וככל הידוע לי, שיעור ההצלחה בניתוחים האנדוסקופיים נמוך ביחס לניתוח הפתוח שגם הוא ניתן לביצוע דרך חתך של כ-2 ס"מ בידיו של מנתח מיומן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח אנדוסקופי
הלל לי- בשור29/12/2012אם אני מבין נכון את הכוונה להסתמנות. אורטופדים קבעו שיש צורך בניתוח.
אלא שבגלל בעיות הושט ( הקאה מרובה) הננו מנסים לבדוק באם השיטה האנדוסקופית הינה עדיפה ?, אלא שהוצע לנו לטפל בשני המוקדים בשני ניתוחים נפרדים.
1. טיפול בנקודה הפגועה יותר
2. טיפול בנקודה השניה.
מהמידע שאספתי , ניתוח אנדוסקופי הינו כשעה, מאידך ניתוח ניתוח בגישה קידמי עם קיבוע ( שהינו מורכב יותר) ( וכן הינו קרוב ואף נוגעים איכשהו בושט- כך נאמר לנו )אורך זמן רב. שאלתי : האם בהרדמה אחת אי אפשר לטפל בשיטה האנדוסקופית ( כניסה משני מקומות) בו זמנית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח אנדוסקופי - תגובה
ד''ר גד ולן30/12/2012ללא קיבוע אין ערך לניתוח ולמעשה בידיו של מנתח מיומן בניתוחי ע״ש צווארי משך הניתוח יהיה כשעה וחצי, ולכן אני חושב שניתוח אנדוסקופיה הוא לא פיתרון טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח CT מיאלוגרפיהאנונימי27/12/2012
שלום,
עשיתי CT מיאלוגרפיה וההיתי מעוניין לקבל הסבר להדיוטות לגבי הכתוב,
בעברי ניתוחי גב, כרגע הקרנה עזה לרגל שמאל ונאלץ להשתמש בקביים.
בגובה L3-L4 קיימת למינקטומיה עם צניחה אחורית של השק הדורלי כאשר הברגים גם מימין וגם משמאל כאשר הבורג מימין נראה במקום.
בגובה L4-L5 קיימת הצרות התעלה על רקע גרמי עדיין שאריות של פסטים, חלק מהלמינות והתעבות קשה של ליגמנטום פלבום שמצר מאוד את התעלה בגובה L4-L5 הבורג נראה במקומו
בגובה L5-S1 קיימת צניחה של השק הדורלי ללא לחץ על השק.
סיכום: קיים לחץ גרמי על השק בגובה L4-L5 באיזור הניתוח עם לחץ גם ע"י החלק הגרמי וגם ע"י ליגמנטום פלבום.
יתר המרווחים שבאיזור הניתוח נראים תקינים.
אודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח CT מיאלוגרפיה - תגובה
ד``ר ליאור מרום27/12/2012שלום לאנונימי........
המשמעות שקיים לחץ על השק הדורלי עקב עיבוי רקמה רכה ורקמה גרמית באזור שנותחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ct גבאופירה26/12/2012
שלום, אני סובלת מכאבי גב מזה מס' חודשים, לאחר נפילה על הגב התחתון. נמצאת במהלך סדרת טיפולי פיזיוטרפיה, האורטופד הפנה אותי לעשות CT בנוסף, אשמח לתגובתך לתוצאות שקיבלתי מהמכון לאחר ביצוע CT : להלן תוצאות בדיקה טומוגרפית ממוחשבת לע"ש מותני בגבהים L1 - S1: הבדיקה נעשתה בחתכים אקסיאלים, בחלונות רקמה רכה ובחלונות עצם. א. לפי הפלנר: מודגמת עמדה לורדוטית תקינה למעט ליסטזיס דרגה I ב- L3-S8. ב. בחתכים אקסיאלים: :L1 - L2 בגובה זיזים קידמיים. דיסק מוצר. בלט גרמי אנולרי אחורי שטוח עם לחץ על השק התקאלי. :L2 - L0 בגובה מבנה גרמי תקין. רוחב תקין של תעלת השידרה והפורמינות. אין עדות לבלט דיסק. :L0 - L3 בגובה מבנה גרמי תקין. רוחב תקין של תעלת השידרה והפורמינות. אין עדות לבלט דיסק. :L3 - L3 בגובה מבנה גרמי תקין. רוחב תקין של תעלת השידרה והפורמינות. אין עדות לבלט דיסק. :L3 - S1 בגובה ליסטזיס דרגה I עם ליזיס דו צדדי. פסוידו בלט אחורי של הדיסק עם לחץ על השורשים L3 בפורמינות ומגע בקידמת השק התקאלי. לסיכום: כמתואר. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות ct גב - תגובה
ד``ר ליאור מרום26/12/2012אופירה שלום.
לא מדובר בממצאי טראומה אלא על דינויים ניוונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מובן לי
אופירה31/12/2012תודה על תשובתך, לא הבנתי מה אתה אומר.., יכול לפרט את כוונתך? תודה מראש, אופירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מובן לי - תגובה
ד``ר ליאור מרום31/12/2012שינויים ניוונים (טעות כתיב עקב טלפון נייד)- שינויי גיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גבשרון26/12/2012
שלום,אני בת 18, מזה כשנתיים סובלת מכאבי גב. ביקרתי אצל מספר רב של מומחים שלצערי לא היו להם תשובות. הכאב החל בגב התחתון והתפשט. כיום הכאב הוא לאורך כל עמוד השדרה,במאמץ רב כאבים בידיים עד קצות האצבעות. כאבים עזים במפרק ירך ימין,ומוגבלות קלה בו. במאמץ כאבים מוקרנים עד כף הרגל. פרט חשוב הוא שאני נראית חיצונית כסובלת מעקמת,טילט ניכר שמאלה,עם גבהים שונים באגן ובכתפיים. אך בצילום רנטגן העמוד שדרה ישר,ואין כל הבדלי גבהים. עברתי MRI-מותני, צווארי וגבי- שלושתם יצאו תקינים. עברתי מיפוי עצמות גם כן שיצא תקין. אני סובלת מכאבים וחסרת אנרגיה,אשמח לחוות דעת!! תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב - תגובה
ד``ר ליאור מרום26/12/2012ענת שלום.
ציינת שראית 3 מומחים ונותרת ללא פתרון. ה
אם את מתארת לעצמך
שתקבלי תשובה דרך פורום אינטרנט מבלי בנבדקת או עברו על ההדמיה שלך ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקה תחת שיקוףענת25/12/2012
שלום רב!
אני הבעלים הלא כל כך גאים של חוליה שנותחה שלוש פעמים ושש פעמים בוצעה הזרקה תחת שיקוף. שאלתי היא האם ניתן לעבור עוד זריקה או שמא זה מסוכן עקב רקמה צלקתית? מה הסיכונים עקב ההיסטוריה הנ"ל?
שאלה נוספת - האם בעקבות ניוון דיסק מתקדם יכול להיווצר "קיבוע טבעי" של חוליה והאם יש מקרים שכתוצאה מכך יש הפחתה בכאבים או שמא בדיוק ההיפך?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זריקה תחת שיקוף - תגובה
ד``ר ליאור מרום26/12/2012שלום. לאור הסטוריה כ"כ מורכבת יש לבחון את ההדמיה .לא ניתן לענות במדויק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גב תחתוןריקי24/12/2012
שלום רב,
אני בת 27. לאחרונה חליתי בסטרפטוקוק חריף (כנראה גם בשילוב עם מחלת הנשיקה) ולאחר מכן החלו לי כאבים בכל מיני אברים בגוף, בין היתר כאב חזק בגב התחתון.
הגעתי לאורטופד שעשה לי בדיקה גופנית ולא ראה כל בעיה, ליתר בטחון הוא שלח אותי לצילום רנטגן של עמוד שדרה תחתון.כשהוא ראה את הרנטגן הוא נבהל, אמר שנראה לו שיש שבר דחיסה בחולייה L1 ונתן לי הפנייה לבדיקת MRI (והסביר זאת בגילי הצעיר).
בסיכום הביקור הוא כתב "צילום עמ"ש מותני - יישור לורדוזיס, שבר דחיסה ב-L1".
קופת החולים שלי עושה בעיות עם ההפנייה לMRI ומערימה עוד ועוד קשיים...
היום, לבקשת קופת החולים, מכון הרנטגן נתן לי דיסק עם הצילום ופענוח שעשה רופא אחר (שכנראה עובד עם מכון הרנטגן) והוא כתב:
- קומפרסיה בחולייה L1.
- מספר גשרים ע"ש "שמורל" בחוליות L1-L4.
- היצרות מירווח בין החוליות D12-L1-L2.
האם שני הרופאים ראו את אותו הדבר בצילום? מה המשמעות של התוצאות? ומה עושים עכשיו...?
תודה רבה על העזרה, אני קצת אבודה עם הפרוצדורות האלה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום24/12/2012מבלי שנראה צילום לא נוכל לומר.
גם זאת לא מהווה התיעצות לגבי מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאך האם דעתם זהה?
ריקי24/12/2012שלום ד"ר,
אני מבינה שלא ניתן לעשות בפורום באינטרנט התייעצות רפואית ממשית, אך אשמח לדעת האם דעתם של שני הרופאים שבדקו את הצילום זהה או שונה? אני פשוט לא מצליחה להבין את המונחים הרפואיים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנה הצילומים
ריקי24/12/2012
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד 1...
ריקי24/12/2012
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואחרון...
ריקי24/12/2012
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאך האם דעתם זהה? - תגובה
ד``ר ליאור מרום24/12/2012הממצא בכל מקרה נראה ישן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף בקעדנה23/12/2012
בממצאי הסי טי נכתב לי "קיים בקע דיסקלי פרא מדיאני לשמאל גורם ללחץ על השק משמאל (חתך 139 :C5-6 התעלה העצבית ברוחב תקין. המפרקים האונקו-וורטברלים תקינים. אין הצרות פורמינלית." מה זה אומר? מהם דרכי הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף בקע - תגובה
ד``ר ליאור מרום23/12/2012גנה שלום,
זה אומר בדיוק מה שהפענוח אומר:יש בקע דיסק שגורם לחץ.
הפורום לא מחליף יעוץ ולא ממליץ על צורת טיפול למעט המלצה לנהדק ע"י מנתח עמו"ש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)



.jpg)
