פורום ניתוחי גב, כאבי גב, עמוד שדרה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נימולים באזור שד/צלעות שמאל
    שירה
    08/12/2012

    ד"ר שלום רב, התייעצתי עמכם כבר בנושא שלי, לגבי נימולים/זרמים באזור שד/צלעות שמאל (מרגישה גם לעיתים כשאני נשענת על הידםם מעין תחושת זרמים גם בידיים) ועיקצוצים ב-2 אצבעות אבל הפעם זה בצד ימין. בינתיים ביצעתי הבדיקות הר"מ: אולטרסאונד שד שבוצע כעט - תקין. צילום רנטגן צלעות +חזה שבוצע עוד קודם כפי שציינתי במייל קודם - תקין. כעט, רק נתנו לי לבצע צילום רנטגן עמוד שדרה צווארי (הרופא לא נתן לי לבצע MRI עמו"ש צוואר/טורקאלי). איני זוכרת אם סיפרתי כי יש לי נוקשות בצוואר העליון, וקשה לי להפנות את המבט לצד שמאל נוקשות בצוואר, יותר מאשר לצד ימין. כמו כן באזור גב עליון יש לי כאב נקודתי, כמו מעין נקודה לוחצת, כאשר אותו כאב נקודתי לוחץ ,אני מרגישה אותו דבר גם באזור השד/הצלעות השמאלית . ובכן תוצאות צילום הרנטגן הינם: צילום עמוד שידרה גבי: שינויים ספונדילוטיים עם אוסטיאופיטים קדמיים וצדדיים. צילום עמוד שירה צווארי: שינויים ספונדילוטיים עם אוסטיאופיטים קדמיים. היצרות הרווח הבין חולייתי בגובה C5-6. מה זה אומר? האם זה יכול להסביר את תחושת הנימולים באזור שמאל עליון שאני מציינת? תודה מראש על תשובתך וסבלנותך הכה אדיבה. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נימולים באזור שד/צלעות שמאל - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    08/12/2012

    שירה שלום,
    מדובר על שינויים ניוונים, לא יהיה מנוס מביצוע בדיקת MRI צווארי לנוכח התלונות שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב גב
    אנסטסיה
    06/12/2012

    כואב לי הגב כבר מלא שנים והוא רק מתעקם ומתעקם יש לכם אולי המלצות מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב גב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב גב - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    06/12/2012

    שלום. ההמלצות דלנו זה לנהדר !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב גב - תגובה - תגובה

    ד''ר גד ולן
    06/12/2012

    מהשאלה שלך אי אפשר להבין מה אופי הבעייה. אני מציע לך להתייעץ באופן פורמלי עם מנתח ע״ש במקום מגורייך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב גב - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    07/12/2012

    אנסטסיה שלום,
    ההמלצה של הפורום : ללכת להבדק על ידי מומחה עמו"ש- אין טוב מכך ....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בחוליה L-1
    בני
    05/12/2012

    היום אימי {כבת 80 }ביצעה מיפוי ואכן התגלה משהו טרי {שבר ,סדק} הבחורה שביצעה את המיפוי לא ידעה לומר לי מה זה בדיוק שבר או סדק רק אמרה שהגיל של המכה טרי.

    שאלתי דוקטור היא:

    נניח שמדובר בשבר

    האם בכל שבר בחוליה ממליצים על הזרקת צמנט? או שמא יש מקרים שנותנים לזמן לעשות את שלו[שמרנות ,חגורות בטן}

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר בחוליה L-1

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בחוליה L-1 - תגובה

    ד''ר גד ולן
    06/12/2012

    אני בד״כ מזריק צמנט רק אחרי לפחות 6 שבועות של טיפול בחגורה ומשככי כאב. רוב המטופלים מסתדרים כך בטיפול לא ניתוחי. אם השבר עדיין מכאיב אחרי 6 שבועות יש סיבה טובה להזריק צמנט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי גב
    רויטל בן וייס
    05/12/2012

    ערב טוב,
    לפני חצי שנה נפצעתי בגב, שברתי חוליות t10 עד ל l1 עברתי מספר ניתוחים ומאז ועד היום אני מטופלת בכל מיני סוגים של מורפיום במינונים גבוהים, אני מעוניינת להפסיק את השימוש במורפיום ולעבור לתרופות לא ממכרות, גם המורפיום עצמו כבר לא ממש יעיל לכאבים.
    יש למישהו עצה עבורי ?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי גב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי גב - תגובה

    ד''ר גד ולן
    06/12/2012

    פני למרפאת כאב באיזור מגורייך על מנת לבדוק את האפשרות לגמילה מהנרקוטיקה ומעבר לאמצעי משכך כאב מתוחכם יותר כמו גירוי לשמלי של עמוד השדרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי גב בלילה
    רונית
    05/12/2012

    לפני שנה וחצי סבלתי תקופה מכאבים בעורף כשהייתי קמה משינה. תופעה זו חלפה לחלוטין. לאחרונה ישנם כאבי גב לפנות בוקר ושאני מתעוררת(ביום פחות מורגש)הכאבים בגב העליון. רופאת המשפחה אמרה שאני צריכה לעשות התעמלות.
    האם ישנו קשר לזה שאני במהלך היום הרבה מרימה את התינוקת שלי (11 ק"ג)?ישנם לילות שהכאבים קלים מאוד וישנם לילות שהכאבים ממש חזקים.
    יש לציין שאף פעם לא סבלתי מכאבי גב אך לקראת הלידה מחודש שמיני התחלתי לסבול מכאבים . אך ייחסתי את זה לבטן הגדולה ולכל הכבדות שחשתי בהריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי גב בלילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי גב בלילה - תגובה

    ד''ר גד ולן
    06/12/2012

    ייתכן וזו בעיית התאמה למזרן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    רונית
    06/12/2012

    החלפתי למזרון איכותי לפני שנה . חשבתי על זה שהכאבים הם בשכמה הימנית וזה בדיוק היד שאני מרימה כל הזמן את התינוקת . ולפעמים עושה דברים ביד אחת שהיא על הידיים שלי. (היא איתי בבית) האם הגיוני? או שאני צריכה לעשות בדיקות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    ד''ר גד ולן
    06/12/2012

    קשה לי לענות בלי בדיקה שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא כזה חשוב .. אך מעדכנת

    רונית
    26/12/2012

    כבר שבועיים שאני משתדלת לא להרים את התינוקת כאשר אני עומדת.(עד כמה שניתן) הכאבים חלפו כלא היו.אין כאבים לא בלילה ולא ביום... תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח בדיקה
    חיה
    04/12/2012

    שלום רב,

    אני בת 62, סובלת מדי פעם מכאבי גב וצאוור, לפני מספר שנים ספגתי חבלה צווארית קלה.
    בבדיקת MRI אחרונה שסיבתה בדיקת יאלופטיה התקבלו הממצאים הבאים:
    אין עדות לתמט או תזוזה.
    מודגמת הירות של התעלה הספינלית מגובה C3-C7.
    חוט השדרה לחוט ובתוכו מוקדי אות חריג בגובה C3-C5 כביטוי למיאלופטיה ואטרופיה.
    בגובה C3-C4 מודגם בלט דיסק דיפוזי עם לחץ על השק הדוראלי ועל השורשים, יותר משמאל.
    חוט השדרה לחוץ.
    בגובה C4-C5 מודגם בלט דיסק מרכזי עם לחץ על השק הדוראלי, חוף השדרה לחוץ מאד.
    בגובה C5-C6 מודגם בלט דיסק מרכזי עם לחץ על השק הדוראלי.
    בגובה C6-C7 מודגם בלט דיסק מרכזי עם לחץ על השק הדוראלי.
    יתר המרווחים תקינים.
    אותות תקינים ממח עצם חולייתי, פרט לשינויים ניוונים.

    סיכום: היצרות של התעלה ומוקדי אות חריגים עם אטרופיה של החוט מגובה C3-C5.

    אשמח לחוות דעתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח בדיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח בדיקה - תגובה

    ד''ר גד ולן
    06/12/2012

    את צריכה ייעוץ פורמלי של מנתח ע״ש בעל ניסיון בניתוחי ע״ש צווארי כי ייתכן ואת צריכה ניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי ניתוח אונדוסקופי

    חיה
    17/01/2013

    שלום רב,

    אני בת 62, סובלת מדי פעם מכאבי גב וצאוור, לפני מספר שנים ספגתי חבלה צווארית קלה.
    בבדיקת MRI אחרונה שסיבתה בדיקת יאלופטיה התקבלו הממצאים הבאים:
    אין עדות לתמט או תזוזה.
    מודגמת הירות של התעלה הספינלית מגובה C3-C7.
    חוט השדרה לחוט ובתוכו מוקדי אות חריג בגובה C3-C5 כביטוי למיאלופטיה ואטרופיה.
    בגובה C3-C4 מודגם בלט דיסק דיפוזי עם לחץ על השק הדוראלי ועל השורשים, יותר משמאל.
    חוט השדרה לחוץ.
    בגובה C4-C5 מודגם בלט דיסק מרכזי עם לחץ על השק הדוראלי, חוף השדרה לחוץ מאד.
    בגובה C5-C6 מודגם בלט דיסק מרכזי עם לחץ על השק הדוראלי.
    בגובה C6-C7 מודגם בלט דיסק מרכזי עם לחץ על השק הדוראלי.
    יתר המרווחים תקינים.
    אותות תקינים ממח עצם חולייתי, פרט לשינויים ניוונים.

    סיכום: היצרות של התעלה ומוקדי אות חריגים עם אטרופיה של החוט מגובה C3-C5.

    בהתייעצות עם מנתח בכיר הוחלט על ניתוחבשיטה המסורתית, קיימות כבר הסתיידויות בחוט השדרה, והניתוח יתבצע דרך הגרון.
    קראתי במספר אתרים על ניתוח אונדוסקופי, שם מתואר הניתוח כ"קל" יותר ומהיר יותר להחלמה. האם לדעתך ניתוח זה רלוונטי ואפשרי עבור מצבי?

    תודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוכרי החלומות

    שמחון השמח
    17/01/2013

    קיים מנתח אשר "מוכר חלומות" אנדוסקופיים.......
    פראירים לא מתים אף פעם, אלא מתחלפים......

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוכרי החלומות - תגובה

    ד''ר גד ולן
    24/01/2013

    אני סבור שניתוח אנדוסקופי ללא קיבוע אינו מתאים במקרה שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ddd
    מני
    04/12/2012

    אורטופד לאחר שעיין בצילומי רנטגן של עש צווארי ועש גב תחתון אבחן אצלי ddd.
    מה המשמעות. הבנתי שאין בעצם מרפא למצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ddd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ddd - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    06/12/2012

    מחלה דיסקלית דגנרטיבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ddd - תגובה

    ד''ר גד ולן
    06/12/2012

    אם האורתופד שלך לא מסוגל להסביר לך מה יש לך הוא כנראה דורש החלפה.
    אלו ראשי תיבות של מחלה ניוונית של הדיסק.
    ובניגוד למה שנאמר לך יש לזה טיפול במקרים רבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזרקת דבק
    בני
    02/12/2012

    אימי בת 80 בריאה בד"כ .נפלה בבית לפני כשלושה שבועות ,הלכנו לבי"ח עשו צילום רנטגן+ C.T ובשניהם נראה שבר דחיסה בחוליה L-1 ישן ולא טרי!! לאחר כשלושה שבועות שהכאבים ממשיכים ,החלטנו לגשת לאורטופד עם כל הצילומים ונאמר לנו שצריך לעשות מיפוי עצמות בכדי להחליט אם השבר טרי או לא .

    שאלותיי הן

    1- האם הC.T +רנטגן ,אינו מספיק בכדי להחליט אם השבר טרי או לא{דרך אגב אימי לא זוכרת בעבר שהיה לה שבר}

    2-נאמר לנו שבמידה ויש אכן שבר טרי ,צריך להזריק דבק לחוליה. האם הזרקה זו תפתור את בעיית הכאב?

    בתודה מראש: בני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הזרקת דבק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזרקת דבק - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    02/12/2012

    בני שלום,
    מיפוי עצמות נחוץ בכדי להגדיר את גיל השבר- טרי או לא.
    אין דבר כזה ,"דבק" . במידת הצורך מזריקים צמנט לחיזוק החוליה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    הדס
    02/12/2012

    מה הטיפולים המוצעים והמומלצים במקרה של בלט אנולוס אחורי קמור עם לחץ על קידמת השק התקלי ומגע בקידמת שמאל החוט בגובה c4-c5
    ובלט דיסקלי אחורי אמצעי ויותר שמאלי עם לחץ על קידמת השק התקלי, היצרות של הפורמן השמאלי עם לחץ על שורש c6 משמאל ?
    מבחינה קלינית יש כאבים בצוואר היורדים לכיוון השכמות ומקרינים ליד שמאל עם כאבים ביד ,נימולים,חולשה ניכרת, וכן גם ברגל בשמאל.

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    02/12/2012

    הדס שלום. רופאי הפורום לא מטפלים בשלט רחוק. מגוון הטיפולים רחב ותלוי בשילוב של בדיקה

    קלינית והדמייה. גשי ליעוץ למנתח עמו"ש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והערכה על ההתייחסות המהירה -

    הדס
    02/12/2012

    תודה על ההכוונה, ואכן נקבע תור ,ולא בהקדם....
    רק להבין ולפשט את מכלול השפה המקצועית שפרטתי-
    האם מדובר על לחץ על חוט השידרה? היצרות תעלה צווארית? ...האם מגע בקידמת שמאל החוט זה מסוכן ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בחוליה
    מאור
    01/12/2012

    יש לי כאבים בחוליה בגב התחתון התחתון, אחת האחרונות בעמוד השדרה, שנמצאת כבר יותר לכיוון הישבן ופחות הגב.. היא מאוד בולטת החוצה ואפשר להרגיש אותה עם האצבע [את אלו שמעליה או מתחתיה אי אפשר להרגיש]. היא לא כואבת ביום יום, היא פשוט מאוד מאוד כואבת כשנוגעים בה, כאילו היא חבולה.אין סימנים, אין הקרנות לשום מקום, לפעמים כשאני שוכב יש הקרנות קטנות לרגל אבל זה מאוד נסבל. אני ספורטאי [הרמת משקולות] וכשאני מרים אפילו 180-200 ק"ג עמוד השדרה לא כואב לי בכלל וגם לא החוליה, אבל שוב, היא מרגישה חבולה כבר כמה חודשים.

    אבחנה כלשהי? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בחוליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בחוליה - תגובה

    ד''ר גד ולן
    01/12/2012

    אני לא אורן זרזיף אז קצת קשה לתת לך אבחנה בשלוף...
    צריך לבדוק אותך ואולי גם לבצע בדיקות הדמייה כדי להגיע למסקנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת זרמים החזה ובכף הרגל
    שירה
    30/11/2012

    ד"ר שלום רב,

    בת 55. סובלת מתחושת זרמים/נימולים באזור החזה בצד שמאל, שד שמאל בצד החיצוני של השד, בקו היותר קרוב לחיבור של היד (אך לא בית השחי) כבר חודשיים. התייעצתי עמך כבר בנושא שלי, לגבי נימולים /זרמים באזור חזה/שד שמאל. ציינתי בפניך שנבדקתי אצל אורטופד ששלל בעיה אורטופדית, נוירולוג ששלל בעיה נוירולוגית וכירורג שד ששלל בעיה.

    נותרתי ללא אבחון כאמור וכל שכן ללא טיפול.

    לדעתך ציינת שזה לא יכול להיות מעמוד השדרה חד משמעית אלא יכול להיות וזה בעיה אזורית עצב שיטחי. כך לפחות הבנתי.

    כעט, כבר שבוע ימים שהתחלתי להרגיש בנוסף, גם תחושת נימול "דיגדוגים" בכף רגל שמאל!!

    לציין כי הנימול זרמים באזור חזה שד שמאל אף הוא!

    יש לי נקודה מסויימת בסוף הצוואר בשכמה קרוב לצד שמאל נקודה מסויימת שכואבת לי. וכן כפי שציינתי בעבר קשה לי להפנות את העורף לצד שמאל יותר מאשר לצד ימין. האם יש קשר בין הדברים?

    אני מוטרדת כעט מעניין הנימול בכף הרגל. יתכן נימול באזור העליון של הגוף כמו שאני מציינת חזה/שד יכול להקרין לכף הרגל? מה עלי לבדוק ואצל איזה רופא לדעתך?

    מה דעתך זה יכול להיות ומה עלי לעשות?


    אודה לתשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת זרמים החזה ובכף הרגל - תגובה

    ד''ר גד ולן
    01/12/2012

    אין קשר ישיר בין נימול בגפיים עליונות ולזה לבין נימול בכף הרגל.
    הנימול בכף הרגל יכול להיות עקב בעיה בע"ש מתני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך

    שירה
    01/12/2012

    ד"ר שלום רב,

    תודה על תשובתך.

    גם כך יש בעיה בלאבחן את הבעייה ממנה אני סובלת חודשיים של נימולים באזור שד שמאל כפי שציינתי אז כעט יש לי כנראה עוד בעיה שקשורה לפלג גוף תחתון כפי שאני מבינה ממך.

    בכל אופן, האם תוכל לנסות לכוון אותי, (נכון שללא בדיקה זה קשה), אך מה יכולה להיות הבעיה כפי שאני מציינת של נימולים שיש לי באופן קבוע ללא הפוגה אפילו לא לרגע אחד משהו קבוע של נימול/רטט באזור זה של השד?

    אני פשוט אובדת עצות ולא יודעת מה לעשות.
    רופא אורטופד חשב שזה יכול להיות עצב אינטרקוסטלי, אך נוירולוג שהייתי אצלו אמר שזה לא זה.

    מה דעתך? מה האפשרויות באזור זה של הגוף עם תסמינים של נימולים?

    תודה מראש על סבלנותך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך - תגובה

    ד''ר גד ולן
    01/12/2012

    כשיש בעיה בעצב אינטרקוסטלי התחושה היא של כאב ולא של נימול.
    אני לא יכול לענות לך ללא בדיקה ועיון בבדיקות הדמייה רלבנטיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך -הנחיות

    שירה
    02/12/2012

    ד"ר שלום רב, תודה לתשובתך. לגבי הנימול שהוא קבוע בוקר ערב לילה 24/7 ללא הפסקה באזור השד שמאל בצד המתחבר לגב, לא ביצעו לי שום בדיקות הדמיה למעט צילום רנטגן לצלעות וחזה שהיה ללא ממצא פתלוגי. לגבי הכאב הנקודתי בצוואר לא בוצע צילום לעמוד שדרה צווארי. הייתי רוצה להגיע אליך לבדיקה,(הבנתי שתהיה רק בעוד שבועיים) אך הייתי רוצה כבר להיות מצויידת בבדיקות וצילומים רלבנטיים ע"מ לקדם האבחנה (אני סובלת כבר חודשיים), ושלכן אם תוכל להמליץ לי איזה בדיקות הדמיה עלי לבקש לדעתך מהרופא ? איזה בדיקות ניתן לבקש לבירור הנימול באזור זה? האם מיפוי עצמות יכול להיות מתאים? ואגב האם נימולים תמיד מעידים על בעיה עיצבית? ואם זו בעיה עיצבית האם מיפוי עצמות יכול להבחן כזה דבר? האם MRI? ואם כן איזה לבקש? אודה לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך -הנחיות - תגובה

    ד''ר גד ולן
    30/12/2012

    mRI ע״ש צווארי ומתני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת נימול זרמים בשד חזה צד שמאל

    שירה
    06/01/2013

    ד"ר שלום רב,

    שוב בהמשך למיילים קודמים שלי בענין בשנדון, ביצעתי הבדיקות הר"מ:

    C.T. עמוד שדרה צווארי בגובה C1-D1:

    C5-C6: אין לזהות פתולוגיה דיסקאלית.
    הודגמו שינויים ניווניים במפרק הבין חולייתי הימני עם היצרות של נאורופורמינה.
    המבנה הגרמי והמפרקי של החוליות-ללא ממצא פתולוגי.
    אין לזהות פתלוגיה דיסקאלית.
    אין עדות להיצרות ספינאלית.
    אין עדות להיצרות פורמינאלית. ללא לחץ על השורשים העיצביים.

    הרקמות הרכות הפרא-ורטברליות שמורות.


    היפוך של לורדוזיס.

    בסיס הצוואר, מבוא בית החזה תקינים.

    C.T עמוד שדרה גבי בגובה D1-L1:

    קוטר תעלת השדרה-תקין.
    סחוס הדיסק הבין חולייתי הודגם בצורה תקינה. אין עדות לבקע הדיסק. השמן האפידורלי והליגמנטה פלבה תקינים. הפורמינה הנוירוליות ושורשי העצבים משני הצדדים בגדר הנורמה.
    זיזים גרמיים קידמיים בגופי החוליות.
    המנח החולייתי שמור.
    באזורים שנכללו לסריקה: ציור ראתי תקין.


    מיפוי עצמות של כל השלד:

    קליטה מעט בלתי אחידה בעמוד שדרה מותני תחתון.
    פרט לכך אין לראות קליטה מוגברת ]תולוגית בשאר עצמות השלד כולל איזור של ביץ החזה. הממצאים שתוארו נראים כשינויים אוסטוארטריטים.

    E.M.G -ללא עדות לנזק במערכת העצבים ההקפית בארבעת הגפיים.

    (להזכירך תחושת הכאב/לחץ ונמול/זרמים אצלי הם בצד שמאל של השד/חזה/צלעות). תחושת הנימול התגברה אצלי בכפות הרגליים וכן תחושת זרמים בידיים (לא כפות ידיים, אלא בידיים בחלק הפנימי של הידיים (בחלק הרך העליון של היד).

    אני מבינה עפ"י תוצאות הבדיקות כי לא התקדמתי באיתור הבעיה שממנה אני סובלת.

    שאלותיי הן:

    מה עלי לעשות הלאה?

    באיזה כיוון עלי לבדוק ?

    אני מניחה שזה לא משהו שקשור לבעיה אורטופדית שלדית ו/או איזו בעיה בעמוד השדרה. התחושות אצלי הן נוירולוגיות עם כאב באזור הצלעות כאמור.

    למה הכוונה בסיטי צווארי היצרות של נאורופורמינה?(ראו זאת בצד ימין) אני מתלוננת על צד שמאל!!!

    מה זה אומר היפוך של לורדוזיס?

    האם יכול להיות בכלל קשר בין ממצאים אלו לתחושותיי?

    האם לא כדאי לבדוק את בית החזה/ריאות/לב? ומה עוד ניתן לבדוק באזור זה שאני מתלוננת בצד שמאל?


    מה דעתך עלי לעשות ?

    תודה רבה על סבלנותך !!!!

    ת ב ו ר ך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח MRI
    יוסי
    30/11/2012

    האם יש מצב שיש פיענוח שגוי ל MRI ואם ניתן לבקש פיענוח חוזר אני חבר בקופת חולים היום הייתי אצל ארטופיד עם צילום MRI נדהמתי כאשר הראה לי שיש הבדל בין בין פיענוח לבין הצילום בבקש ליעץ לי מה עושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיענוח MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח MRI - תגובה

    ד''ר גד ולן
    30/11/2012

    תמיד יש אפשרות שהרדיולוג המפענח טעה.
    אני מציע לך לפנות לנוירורדיולוג בעל שם לחוות דעת שניה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשיך לתגובתך על פיענוח מוטעה

    יוסי
    01/12/2012

    איך עושים זאות ואם זה חיב דרך אסותא או יש דרך לעשות זאות דרך מכבי תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשיך לתגובתך על פיענוח מוטעה - תגובה

    ד''ר גד ולן
    02/12/2012

    כדי לקבל חוות דעת שניה עליך לפנות ישירות לנוירורדיולוג לפי בחירתך וזה כרוך בתשלום. חוק ביטוח בריאות לא מכסה ברוב המקרים התייעצות או חוות דעת שניה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי ניתוח למיניקטומי דחוף ביותר
    אסי
    29/11/2012

    שלום מבקש עזרה דחוף...
    לפני חודשיים וחצי עברתי ניתוח למיניקטומי בחוליות L5-S1 עקב לחץ על שורש העצב והירדמות של כף הרגל ואיבוד תחושה בכף הרגל ומתחץ לברך... לפני הניתוח עשיתי בדיקת הדמיה CT ששם אובחן בקע דיסק בחוליות L5-S1 ולחץ על העצב משמאל שמקרין על רגל שמאל ויצא גם בלט דיסק אחורי דיפוזי בחוליות L3-L4-L5 .. הניתוח בוצע בחוליות L5-S1 .
    מאז הניתוח בהתחלה נעלם הכאב וההקרנות מהרגל אבל מזה יותר מחודש זרמים ברגל שמאל עם רטט וכאבים בעכוז ומתחת לברך ממש כאבים...
    עשיתי בדיקת EMG שיצא בה כי גל F מוארך שמעיד על פגיעה שורשית בחוליות L4-L5 .
    רציתי לדעת מה זה אומר פגיעה שורשית , אני אבוד עצות וחסר אונים הכאבים לא מפסיקים בכלל וכל הזמן זרמים ורטט שמציק לי ואני בקושי מתפקד ..
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי ניתוח למיניקטומי דחוף ביותר - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    29/11/2012

    אסי שלום,
    תזדקק לבדיקת הדמיה נוספת, לא EMG, ולאחר מכן להפגש עם המנתח שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי ניתוח למיניקטומי דחוף

    אסי
    29/11/2012

    תודה על התגובה המהירה אני אעשה בדיקת הדמיה נוספת , השאלה היא האם יכול להיות שכל מה שיש לי זה גירוי של העצב ששוחרר וכמה מדויקת הבדיקה של ה-EMGוכמה זמן לוקח לעצב להירגע וגם לכאבים לחלוף אחרי ניתוח כזה האם אני צריך לחכות עוד מספר חודשים או לעשות את הבדיקה של ההדמיה עכשיו..

    תודה על הכול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי ניתוח למיניקטומי דחוף - תגובה

    ד''ר גד ולן
    30/11/2012

    ל-emg אין כל ערך אבחנתי במצבך. הבדיקה היחידה שיכולה לתת את המידע הנחוץ כעת היא בדיקת MRI.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי צוואר
    רפאל
    28/11/2012

    שלום רב
    לפני חודשיים נפלתי בעבודה והובחנה אצלי פריצת דיסק
    בימים אלו התחלתי טיפול במרפאת כאב באיכילוב
    הרופא המומחה נתל לי הבחנה :
    1 CERVICOL DSD
    2 . C5-C6 SPONDYLO SS AND FS
    3 . MILD CONGONI FAL SCOLIO SS
    4 . MILD CHRONIC RADICALOPTAY
    האים תוכל לומר לי מה הדאגנוזה ?
    האים נפילה מגובהה רב קשורה לממצאים ?
    בברכה
    רפאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי צוואר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי צוואר - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    28/11/2012

    רפאל שלום,
    אין לדעת לגבי הנפילה, לגבי האבחנה, לא ברור מה כוונתו.
    אבחנה נתנת במדויק לאחר בדיקה משולבת קליינית והדמיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי גב תחתון - סקרוליזציה של חוליה L5
    ד``ר ליאור מרום
    27/11/2012

    שלום, אני בחור בן 29. סובל מזה שנים מכאבים ספורדיים במפרקים וכאבים מוזרים בעצמות הגפיים. נשללו זאבת ודלקות פרקים. מבדיקת רנטגן שעברתי לפני כשנה לערך, אובחנה חוליה L1 בעמוד השדרה כחוליה דחוסה קלות. כשהערתי על כך לרופא המשפחה, הדבר לא זכה להתייחסות כלשהי מצדו והוא לא ייחס לכך משמעות רבה מדי.

    בחודשיים האחרונים החלו להופיע אצלי כאבים חזקים בגב התחתון. כאבים אלו עברו לאחר כמה ימים וחזרו חלילה.אולם בשבועיים האחרונים הכאבים התגברו וקצב ההחלמה התארך באופן משמעותי (רק אחרי שבועיים התחלתי להרגיש שיפור מינורי). כרגע אני עדיין סובל מהגבלה מסוימת בתנועה ומכאבים חזקים המקרינים למותניים ולרגליים.

    מבדיקת רנטגן עלה כי: "הודגמה סקרוליזציה של חוליה L5. יש לציין איבוד גובה בחלק הקדמי של גוף החוליה L2 חולית מעבר?. מרווחים בין החוליות תקינים. אין לראות נפיחות ברקמות הרכות פרה-וורטבליות.

    חשוב לי לציין כי רופאת המשפחה רצתה לשלול דלקות פרקים ושלחה לבדיקות דם אשר לא העידו על בעיה כלשהי: CK=121, ESR 1 hour=6,
    CRP קטן מ-0.5
    Streptolysin 0 (ASLT) Ab קטן מ-100ml
    Antinuclear Ab Adults= 0.4
    Rheumatoid Factor Quantit 5 IU/ml - קטן מ

    אם הכל תקין אז מדוע כל כך כואב לי? ממה הדבר יכול לנבוע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי גב תחתון - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    27/11/2012


    ברק שלום. גם אתה כנראה לא קראת את הודעתנו בראש הפורום...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום