מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאב חד בגב התחתוןאייל23/01/2013
שלום, אני סטודנט להנדסה בן 24, לאורך השנים צצו לי מידי פעם כאבי גב תחתון קטנים שמרגישים כאילו הגב קצת נתפס וצריך לשחרר אותו, וזה היה עובר אחרי שהיתי מתאמן.
לאחרונה המעטתי בפעילות הגופנית על חשבון ישיבה ממושכת ולמידה. אתמול חטפתי כאב חד בצד ימין של הגב התחתון. קשה לי להסתכל על הרצפה (ככל שמוריד את הצוואר ככה הכאב בחלק שצייני מתחזק), וחצי מהתנועות הרגילות גורמות לכאב חד באזור הזה.
אומר שלפני 5 שנים עשיתי צילום גב ואמרו שיש לי עקמת של 12 מעלות אם אני לא טועה כתוצאה כנראה מישיבה ממושכת מול המחשב, כמו כן אני לא חושב שהגוף שלי ממש גמיש במצב כללי, ואולי זה קשור אבל כשאבא שלי היה בן 28 בערך היו לו כאבי גב מאוד חזקים והוא נזדקק לזריקות.
אני בעיצומה של תקופת מבחנים לחוצה בתואר שמחייבת ישיבה ממושכת מאוד ואני חושש מההשלכות במידה ואתעלם מהמצב לימים הקרובים ואכפה על עצמי ישיבה למרות הכאב. מה עליי לעשות? (גובה 1.77, משקל 72)
תודה רבה, אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב חד בגב התחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום23/01/2013אייל שלום,
עליך להבדק- מאוד פשוט.......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בלתי נפסקיםהישאם23/01/2013
שלום לכם,
בן 38, אני עובד מול מחשב 9 שעות ביום עם הידיים מושטת קדימה למקלדת, זוהי התנוחה שלי. התחילו אצלי כאבים בחזה עד כדי קוצר נשימה, התחלתי לעשות בדיקות והגעתי לצנתור ולא יצא כלום, בסוף עשיתי צילום MRI לצוואר וכך נכתב בתוצאה:
אקטזיה בשורש העצב בין בין סי-5-6, לא הודגמה פריצת דיסק
אקטזיה בשורש העצב בין סי-6-7, לא הודגמה פריצת דיסק
פריצת דיסק פורמינלית בין החוליות די-4-5.
בבדיקת NCT ו-EMG התוצאה זהה לזאת של ה-MRI
מוקד הכאבים הוא בשרירי החזה שזה נמשך דרך בית השחי ובין עצמות הכתפיים מאחור בצד שמאל. כאבים כל הזמן בשרירי יד אחורית שמאלית. תמיד יש משקל של טונה בעורף כאבי ראש ולחץ בעיניים והתקפי כאבים בראש שנעלמים תוך שנייה. נתנו לי ליריקה והתרופה לא עוזרת לי.
האם האקטזיה במקום הזה מקרינה לרצועת השרירים של החזה וליד אחורית?
מהי האקטזיה בשורש העצב והאם אפשר לרפא?
מהי ההמלצות שלכם ולמה הכאבים לא נעלמים?
כשאני קם מהכיסא והולך שני מטר מתחילים הכאבים בצד שמאל!!!!!
מה שמוזר מאוד, כשאני משעין את הגב על כיסא או כשאני נוהג והאזור של רצועת הכתפיים נצמד למשהו אני מרגיש כאבים חזקים, כשאני מרים את הגב מהכיסא הכאבים נעלמים תוך רגע.
אודה לכם מאוד אם תייעצו לי.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בלתי נפסקים - תגובה
ד``ר ליאור מרום23/01/2013הישאם שלום,
לא ניתן להתיחס ברצינות לבעיתך במסגרת פורום אינטרנט, זה לא מחליף יעוץ ובדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי סיטיאסף19/01/2013
שלום לרופאים הנכבדים..להלן בדיקת סיטי עמ"ש מותני+סקרלי בגלל כאבי גב תחתון
בן 40 נהג משאית מעל 13 שנה.ממצאים מהצילום הדיגיטלי מודגם מנח לורדוזיס ועקמת
קלה לימין.
l1 d12 ללא בלט דיסק תעלה ונאורופמינות ללא היצרות.
l1 l2 בלט הקפי של דיסק לחץ על מוצא שורשים.
l2 l3 בלט של דיסק לחץ על מוצא השורש מימין.
l3 l4 היצרות המרווח בלט היקפי של דיסק עם לחץ על מוצא השורשים.
l4 l5 בלט של דיסק ללא היצרות התעלה.
l5 s1 היצרות המרווח בלט גרמי עם לחץ גרמי על מוצא השורשים.ציסטה ואבן זעירה
בכליה הימנית כמתואר.
1:האם הממצאים הללו מדאיגים? 2:האם הממצאים הללו קשורים לזה שאני עובד עבודה
פיזית בתור נהג משאית?
3:האם אני יכול להגיש תביעה לפגיעה בעבודה ?והאם על דבר כזה מקבלים אחוזי נכות?
4:האם יש עילה לזה שמה שנרשם בתוצאת הסיטי זה עקב עבודתי הפיזית בתור נהג
משאית? תודה....ליאור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי סיטי - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/01/2013ליאור דלום.
גם אתה כנראה לא הבנת שמטרת הפורום היא לא לחסוך ביקור פורמלי אצל מנתח עמו"ש ושאין ביכולתנו לבצע יעוץ וירטואלי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממצאי סיטי - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/01/2013ליאור דלום.
גם אתה כנראה לא הבנת שמטרת הפורום היא לא לחסוך ביקור פורמלי אצל מנתח עמו"ש ושאין ביכולתנו לבצע יעוץ וירטואלי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב כואב מאוד ברגל ימיןמירב15/01/2013
שלום רב
לפני שנתיים נתפס לי הגב בצורה שלו יכולתי לזוז עם הקרנה לרגל שמאל, עשיתי סי טי לגב תחתון וזו התשובה שקיבלתי L2-3 בסריקת
ניכר על השק הדוראלי. לח בלט אנולרי היקפי ע מודג
:L3-4 בסריקת
ניכר על השק הדוראלי. לח בלט דיסק אחורי ניכר ע מודג
:L4-5 בסריקת
על השק הדוראלי האפידוראלי הקדמי ולוח בקע אחורי מרכזי- שמאלי גדול של הדיסקית המוחק את השומ מודג
ועל שורש העצב השמאלי.
:L5-S1 בסריקת
סקראליזציה דו"צ. ע L5 מודגמת חוליית מעבר
: בלטי דיסקיות ובקע אחורי של הדיסקית כמתואר.
המצב שלי השתפר ועבר לי הכאב ברגל שמאל
לפני כמה חודשים התחלתח להתאמן בחדר כושר ולפני חודש וחצי התחילו לי כאבים כמו של הקרנה הפעם ברגל ימין וזה כואב מאוד, במיוחד בישיבה ובשכיבה, דווקא תזוזה מקלה על הכאב, בלילה ובבוקר זה הכי כואב. הרופא נתן לי ארקוקסיה. מה לעשות והאם זה קשור למה שנראה בסי טי? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב כואב מאוד ברגל ימין - תגובה
ד''ר גד ולן15/01/2013אי אפשר לדעת בלי שתיעשה בדיקת CT או MRI ע"ש מתני עדכנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית עם עקמתאור14/01/2013
אני בן 14 וחצי ואבחנו אצלי עקמת 51 מעלות.. רציתי לשאול אם אני יכול לעשות כושר גופני (כפיפות בטן ושכיבות שמיכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית עם עקמת - תגובה
ד''ר גד ולן14/01/2013אין עליף אף מגבלה מבחינת הפעילות הגופנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי שליטה על הסוגריםיובל14/01/2013
שלום לך דוקטור,
מהן התופעות של אי שליטה על הסוגרים בפגיעה שורשית בעמוד שדרה מותני?
אודה לתגובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שליטה על הסוגרים - תגובה
ד''ר גד ולן14/01/2013אם יש לך רטיבות בתחתונים בלי שהירגשת ששתן יוצא או כתמי צואה ושוב ללא שהרגשת בכך אז יש לך הפרעה בשליטה על הסוגרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח סיטי פריצת דיסק עם כאבים ברגלחגית13/01/2013
אני בחורה בת 34 בגיל 14 עברתי ניתוח סקוליוזיס ומאז אני עם פלטינות בגב לאחרונה התחלתי להרגיש כאבים לאורך כל רגל ימין כאבים לא נסבלים שבאים והולכים כל כמה ימים לאחר בדיקת סיטי
התוצאות D9-L שק תקאלי שמור
L1-L דיסק שמור שק תקאלי שמור
L2-L דיסק שמור שק תקאלי שמור
L3-L דיסק שמור שק תקאלי שמור
L4-L דיסק שמור שק תקאלי שמור
L5-L דיסק שמור שק תקאלי שמור
מצב לאחר תיקון של סקוליוזיס גבית מותנית בעזרת מוטות ע"ש הרנטגן קיימת סקוליוזיס משמעותית אין עדות לפריצת דיסק
מה זה אומר?
למה עדיין יש כאבים?
ממה זה נובע , יש מצב שזה דלקת בגידים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח סיטי פריצת דיסק עם כאבים ברגל - תגובה
ד''ר גד ולן14/01/2013זה אומר שכנראה מקור הכאב לא בעמדו השדרה וצריך לחפש באגן או בירכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסק גדולה l5-s1ראובן12/01/2013
ד"ר שלום רב,
בעבר עברתי שאיבת דיסק. כיום תוצאות הCT מראות במרווח L5-S1 : המרווח הדיסקלי מעט מוצר, בלט דיסק אחורי עם פריצת דיסק גדולה מדיו לטרלית מימין גורמת ללחץ על קדמת השוק התאקלי ובאספק הלטרלי, התעלה הספינלית מוצרת עד 4.3 מ"מ הדיסק משיק במהלך של השורש השמאלי.
המצב הוא שיש לי חשש גדול מניתוח עמוד שדרה.
כרגע הכאב חלף כמעט במלואו, מה שכן נותר זה רגל רדומה / אצבעות רדומות ולעיתים לאחר עמידה ממושכת גם תחושת שרפה ברגל שמצריכה ישיבה מיידית.
ברצוני לדעת עד כמה זריקה אפידורלית עתידה לעזור?
האם ישנם עוד דרכים לטיפול שהם לא ניתוח ?
אני מבין שככל הנראה ניתוח הוא הפיתרון הסופי, אך האם ישנן עוד דרכים להקלה בכאב?
האם הרגל עתידה להתעורר באיזשהו שלב ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריצת דיסק גדולה l5-s1 - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/01/2013ראובן שלום,
זריקה אפידורלית יעילה בעיקר בשלב האקוטי של הכאב.
יש הרבה דרכים לטיפול חוץ מניתוח- תלוי כמה מפריע לך.... הארץ משופעת ברופאי אליל ומוכרי חלומות- רק צריך לבחור...
מי שאמון על הקלת כאב שלא דרך ניתוח הם מרפאות הכאב, אנחנו אמונים על הסכין....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ראובן
מורן17/01/2013לי היו שתי פריצות דיסק גדולות בגב תחתון, רצו לנתח אותי, מאד פחדתי וניסיתי הכל כדי לא לעבור ניתוח... אני חושבת שמה שהציל אותי מהניתוח היה דיקור סיני אצל מומחה! כמובן שצריך להתייעץ עם מומחה ע"ש ולעשות את האבחנות הדרושות ואם אין ברירה אז לעשות ניתוח. אבל אם יש ברירה ומנתח ע"ש אומר שאפשר קצת לחכות ולתת לזמן לעשות את שלו אני הייתי ממליצה לך לנסות דיקור...
בהצלחה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- על ניתוחי גב עליוןמיקי08/01/2013
שלום רב, אני בת 30 סובלת כשנה וחצי מכאבים מאוד קשים בגב עליון צד ימין. הכאבים קשים משתקים מלווים בהתכוצויות ובקליקים של עצמות רק באיזור הזה של הגוף........... אני סובלת ממחלת האנדומטריוזיס ויש לי מצב נדיר וקשה. הכאבים מגיעים כל חודש למשך 3 ימים ובזמן ביוץ ואני ממש מרגישה שיש לי משהו "תקוע" שם. יש לי בת דודה עם נגע בעמוד השדרה ושקלו לנתח אותה אך הנגע נמצא בתעלת השדרה ובמעקב. אצלי הכאבים קשים מדי ואף גינקולוג לא מבין בגב ואני גמורה מכאבים ונפשית ורק רוצה שינתחו אותי למרות הסיכונים כדי לחפש ולקחת דגימה. הכאבים עוברים כלא היו לאחר הביוץ וכל חודש הכתף שלי עושה יותר ויותר קליקים ומציקה ואני מרגישה שההתכווצויות גורמות לנזקים בכתף - ההתכווצויות הם בדיוק בין הסקפולה ימין לעמוד שידרה באותו גובה ומקרינים עד לכף היד ולפעמים ללסת ימין תחתונה. זה בלתי נסבל ואני מוכנה לקחת כל סיכון אפשרי רק כדי שמצבי לא ידרדר.
האם יש דבר כזה כמו אולטרסאונד עמוד שידרה לציסטות או נגעים או ניתוח כמו לפרוסקופיה כמו לאגן אלא לגב עליון שבו אפשר לסקור ולחפש איפה הדבר שעושה בי שמות יושב? אני מתנצלת שזה ארוך אני פשוט מאבדת את איכות החיים שלי ומנסה לעצור את ההידרדרות של הכאבים בזמן אשמח מאוד לתשובה , תודה רבה - מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על ניתוחי גב עליון - תגובה
ד``ר ליאור מרום09/01/2013
שלום לך,לא ניתן לבצע יעוץ פרטני לבעיה מסוג זה בפורום אינטרנט....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עברתי MRI עקב כאבים חזקים נורא בגבפרופ` אייל יצחיאק08/01/2013
שלום, אני בת 28, עברתי MRI עקב כאבים חזקים נורא בגב בעמ"ד תחתון וחוסר תחושה ברגל שמאל. עד כדי חוסר תפקוד לחלוטין.
התוצאות היו:
ללא עדות לבקע הדיסקית. הפורמינות חופשיות. : L1-L2 סריקת
ללא עדות לבקע הדיסקית. הפורמינות חופשיות. : L2-L3 סריקת
ללא עדות לבקע הדיסקית. הפורמינות חופשיות. : L3-L4 סריקת
ללא עדות לבקע הדיסקית. הפורמינות חופשיות. : L4-L5 סריקת
L5-S1 סריקת:
בלט דיסק קל אקסצנטרי לשמאל עם קרע של האנולוס. היצרות הנקב
משמאל. לחץ קל השורש במוצאו מהתעלה.
בסיכום:
ב-L5-S1: בלט דיסק קל אקסצנטרי לשמאל עם קרע של האנולוס. היצרות הנקב משמאל. לחץ קל השורש במוצאו מהתעלה.
מה זה קרע האם זה אומר פריצת דיסק? איך מטפלים בזה? האם נגזר עליי לסבול עכשיו כל חיי?? אני בחורה צעירה והיום קיבלתי את התוצאות ואני המומה..מה אפשר לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות MRI - תגובה
ד``ר ליאור מרום09/01/2013אין מה להיות "המומה",
הצטרפת לאוכלוסיה הכללית בשיעור של 15-20 אחוז שסובלים מפריצת דיסק .
התיעצי עם מנתח עמו"ש באופן פורמלי להצעות טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמנט בעמוד שדרהאלי07/01/2013
שלום רב,
אבא שלי בן 82 ולאחר בדיקת MRI נראה שיש לו שבר בחוליה L5 עם הצירות.
הרופא המפנה המליץ לא לבצע ניתוח בגילו ולבחון אפשרות של הזרקת צמנט.
האם זה פתרון מקובל? שכיח? יש סיכונים?
איפה עושים? יש המלצות?
תודה,
אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמנט בעמוד שדרה - תגובה
ד``ר ליאור מרום09/01/2013אלי שלום,
הפתרון מקובל, תלוי באיזו התוויה.
מבלי לבדוק הדמיה לא ניתן להתיחס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרמים נימולים בשד חזה צלעות צד שמאלשירה06/01/2013
ד"ר שלום רב,
שוב בהמשך למיילים קודמים שלי בענין בשנדון, ביצעתי הבדיקות הר"מ:
C.T. עמוד שדרה צווארי בגובה C1-D1:
C5-C6: אין לזהות פתולוגיה דיסקאלית.
הודגמו שינויים ניווניים במפרק הבין חולייתי הימני עם היצרות של נאורופורמינה.
המבנה הגרמי והמפרקי של החוליות-ללא ממצא פתולוגי.
אין לזהות פתלוגיה דיסקאלית.
אין עדות להיצרות ספינאלית.
אין עדות להיצרות פורמינאלית. ללא לחץ על השורשים העיצביים.
הרקמות הרכות הפרא-ורטברליות שמורות.
היפוך של לורדוזיס.
בסיס הצוואר, מבוא בית החזה תקינים.
C.T עמוד שדרה גבי בגובה D1-L1:
קוטר תעלת השדרה-תקין.
סחוס הדיסק הבין חולייתי הודגם בצורה תקינה. אין עדות לבקע הדיסק. השמן האפידורלי והליגמנטה פלבה תקינים. הפורמינה הנוירוליות ושורשי העצבים משני הצדדים בגדר הנורמה.
זיזים גרמיים קידמיים בגופי החוליות.
המנח החולייתי שמור.
באזורים שנכללו לסריקה: ציור ראתי תקין.
מיפוי עצמות של כל השלד:
קליטה מעט בלתי אחידה בעמוד שדרה מותני תחתון.
פרט לכך אין לראות קליטה מוגברת ]תולוגית בשאר עצמות השלד כולל איזור של ביץ החזה. הממצאים שתוארו נראים כשינויים אוסטוארטריטים.
E.M.G -ללא עדות לנזק במערכת העצבים ההקפית בארבעת הגפיים.
(להזכירך תחושת הכאב/לחץ ונמול/זרמים אצלי הם בצד שמאל של השד/חזה/צלעות). תחושת הנימול התגברה אצלי בכפות הרגליים וכן תחושת זרמים בידיים (לא כפות ידיים, אלא בידיים בחלק הפנימי של הידיים (בחלק הרך העליון של היד).
אני כבר עם התחושות הנ"ל ארבעה חודשים ללא אבחנה וטיפול, והתחושות הן ממש יום יומיות בלתי פוסקות ולו לדקה אחת !!!!
שאלותיי הן:
האם תשובת הסיטי יכולה חהסביר במשהו את התחושות שאני מרגישה?
למה הכוונה בסיטי צווארי היצרות של נאורופורמינה?(ראו זאת בצד ימין) אני מתלוננת על נימול בצד שמאל!!!
מה זה אומר היפוך של לורדוזיס?
האם יכול להיות בכלל קשר בין ממצאים אלו לתחושותיי?
האם הבדיקות שנעשות לי הן בכלל בכיוון הנכון? האם יש צורך בבירור כלשהו אחר לכיוון של קידמת הגוף ולא אחורי הגוף (גב?)
מה דעתך עלי לעשות ?
תודה רבה על סבלנותך !!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרמים נימולים בשד חזה צלעות צד שמאל - תגובה
ד``ר ליאור מרום06/01/2013ד"ר ולן עמיתי היקר.......
להמשך טיפולך המסור......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסק: התלבטות לפני ניתוחמאיר05/01/2013
אני בן 48 לא מעשן ומאז גיל 14 אני עוסק בספורט אירובי. בעיקר ריצות, סיבולת לב ריאה. אני עובד בעובדה משרדית רוב שעות היום מול המחשב.
לפני כחצי שנה החלו אצלי כאבים חזקים בגב התחתון בעיקר בשני העכוזים. הכאבים הגבילו אותי מאוד בזמן הליכה (לאחר כמה מאות מטרים) עד כדי עצירה ולאחר מס' דקות של מנוחה ממשיך ללכת וחוזר חלילה.
עברתי צילום סיטי ובאוגוסט השנה עברתי צריבת דיסק אצל פרופסור גיבשטיין בהרצלייה לאחר שאובחנתי בבלט דיסק בחוליות L4-L3. הרגשתי טוב במשך כחודש ואז הכאבים חזרו ובעוצמה גדולה יותר, כאבים בעיקר בעכוזים ובנוסף לאחר מאמץ קל יחסית התחלתי להרגיש שרגל שמאל נרדמת לי, תחושה של כאב ושריפה לאורך החלק הפנימי עד מתחת לברך. לאחר מס דקות של ישיבה הכאבים חולפים.
בהמלצות הרפואים עברתי, סידרות של טיפולים: פיזוטרפיה, כרופרקטיקה, דיקור ושחייה מרובה. הכאבים לא חלפו ואף גברו בתדירות ובעוצמה.
בנובמבר עברתי צילום אם אר ראי. נבדקתי את דר ניסים אוחנה שהמליץ לי ניתוח של עקירת הדיסק, השתלת תותב וקיבוע של החוליות בלוחיות טיטניום עם ברגים.
האבחנה של הרופאים בשני הצילומים. שינויים ניוניים, פריצת דיסק בין החוליות הנ"ל, היצרות התעלה השמאלית וגילשה של אחת החוליות.
אבקש את המלצתכם המקצועית מה עלי לעשות.??
מצד אחד אני סובל מאוד לאחר פעילות ומאמץ קל ובגלל הכאבים איכות החיים שלי גרועה מאוד ובקושי מתפקד. מצד שני לאחר ישיבה הכאבים חולפים ואני פוחד שניתוח גדול יחמיר את מצבי.
תודה על התייחסותכם ותשובתכם העניינית והמקצועית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריצת דיסק: התלבטות לפני ניתוח - תגובה
ד``ר ליאור מרום05/01/2013מאיר שלום,
הפורום לא עוסק ביעוץ פרטני ובהמלצות האם לנתח או לא.
כפי שנבדקת אצל 2 רופאים, שלמת כסף מלא על תשומת לבם ובדיקתם- אני מניח שאינך מצפה באמת לתשובה רצינית אינטרנטית.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפריצת דיסק: התלבטות לפני ניתוח - תגובה - תגובה
ד''ר גד ולן06/01/2013אני דווקא מוכן לתת עצה אינטרנטית:
עברת מספיק ומצבך לא משתפר אז ייתכן וניתוח הוא הפיתרון בשבילך, ועכשיו רק נשאר לך ללכת לחוות דעת שניה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח צילום עמוד שדרה מותנינחמה05/01/2013
שלום אני בת 59 . בעקבות כאבים בגב התחתון ובעיקר בעצם הזנב פניתי והופניתי לצילום שלהלן ממצאיו: שינויים ספונדילוטיים עם אוסטיאופיטים קדמיים וצדדיים. היצרות הרווח הבינחולייתי בגובה l5-s1 . מה המשמעות? מה הטיפול המומלץ? למי עליי לפנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח צילום עמוד שדרה מותני - תגובה
ד``ר ליאור מרום05/01/2013נחמה שלום,
עלייך לפנות ליעוץ עם מנתח עמו"ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצוואררון04/01/2013
שלום
אני סובל מכאבי צוואר כ 7 חודשים
ב CT התגלה בלט דיסק C3-4 , היצרות התעלה ולורדוזיס מוגבר
ב MRI התגלה שהבלט לוחץ על השק ללא לחץ על חוט השדרה
במיפוי עצמות התגלה קליטה מוגברת בע"ש צווארי תחתון
פיזיותרפיה ודיקור סיני לא עזרו.
האם הטיפול היחידי הוא הריסת העצב באותו אזור באמצעות גלי רדיו? מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בצוואר - תגובה
ד``ר ליאור מרום05/01/2013רון שלום,אין דבר כזה :"הטיפול היחידי".
זו רפואה. למעט כריתת גידול ממאיר שהדרך היחידה לטיפולו היא כריתה יש מספר דרכים לטיפול , חלקם יעלות יותר וחלקן פחות.
עד כאן הפילוסופיה.
ברור לך שדיון במקרה שלך צריך להעשות מול מנתח עמוד שדרה לאחר......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




.jpg)