מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאב צוואר שכמות וגב עליון..אודי04/03/2013
אני בן 30 עושה הליכות וריצה כל יום במשך שעה.בשבועיים האחרונים התחיל לי כאב צוואר וכתפיים ולפעמים גב עליון בבוקר שאחרי האימון..בהתחלה חשבתי שהצוואר נתפס מהקור אבל כבר שבועיים שאני ככה אם כי איך שהתחיל הכאב הפסקתי את האימון..כרגע יש לי כאב קל עם סחרחורת ורעש מוזר מהצוואר בעיקר בבוקר ואחר כך משתפר..האם אני יכול לחזור לפעילות רגילה או שמעצם האימון קרה ומה כדאי לעשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב צוואר שכמות וגב עליון.. - תגובה
ד''ר גד ולן06/03/2013כדאי שתפנה לבדיקת אורתופד ועד אז תמשיך בהליכות בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוקסידיניה כרונית?מותשת02/03/2013
שלום,
מתנצלת על האורך. ניסיתי לקצר, אבל זה סיפור קצת מורכב ואני על סף ייאוש.
אני סובלת ממה שהוגדר כמקרה קשה של קוקסידיניה כבר יותר משנה וחצי. לא מסוגלת לשבת ללא כרית אורטופדית, וגם הישיבה הזו מלווה בכאב שעם הזמן התפשט לכל האגן, כנראה בגלל ההישענות המתמדת קדימה (בבדיקות נשללה בעיה ממקור גניקולוגי/פרוקטולגי).
MRI הראה שהקוקסיקס אינו עקום או שבור, אבל הוא מופיע בצבע לבן לעומת שאר עמוד השדרה שמופיע בצבע אפרפר. האורטופד שהראה לי את ההבדל בצבע אמר שהעצם נראית בצקתית, אך כשהתייעץ עם רדיולוג הוא אמר שזה לא ממצא חד משמעי.
טיפול שמרני (פיזיותרפיה ונוגדי דלקת) לא הועיל. הפיוזיו' החמירה את המצב והומלץ לי להפסיק; נוגדי הדלקת הועילו מעט לכאבים אך לא לדלקת, ולאחר כחצי שנה של נסיונות עם רבים מהם הוחלט שאפסיק לחלוטין עקב השפעה שלילית על לחץ דם גבוה ממנו סבלתי עוד קודם, ונזק מצטבר לקיבה. עקב כך אני נעזרת רק במשככי כאבים, שעוזרים חלקית מאוד.
כן רואה שיפור קל ומאוד איטי, ובמקביל נראה שמוקד הדלקת "מטפס" מעט - מהעוקץ כלפי מעלה. זה אמנם הקל מעט על הישיבה (עדיין עם כרית, עדיין בכאב עז), אבל מצד שני חיסל כל אפשרות לשכיבה על הגב. בשנה האחרונה אני שוכבת על כריות שטוחות שביניהן יש מרווח שמונע מגע בין המזרון לאזור הקוקסיקס וכמה ס"מ מעליו.
אני מתארת לעצמי שזה מאוד לא בריא לגב, במיוחד כשברקע קיים בלט דיסק בגב תחתון (הרבה לפני הקוקסידיניה). אבל כשאי אפשר לשבת יותר מ4-5 שעות וחייבים לשכב רוב היום, הכאב של לחץ על האזור הוא בלתי נסבל והמגע גם מחריף את הדלקת.
לאור ההגבלה בתפקוד והעובדה שאני נאלצת לחיות על משככי כאבים, מה שגם רחוק מאידאלי (טרמדקס), אני תוהה:
- האם קוקסידיניה יכולה להיות כרונית, לכל החיים ללא הפוגה?
- האם כריתת קוקסיקס היא האופציה היחידה שנותרה?
- מהם הסיכונים של ניתוח כריתת קוקסיקס?
- האם הוא נחשב יעיל?
אני ממש נואשת מהסבל המתמשך הזה.
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוקסידיניה כרונית? - תגובה
ד``ר ליאור מרום02/03/2013שלום למותשת,
הטיפול בקוקסידיניה עשוי להיות ארוך ומתיש.....
התיעצי גם עם מרפאת כאב לצורך הזרקות מקומיות בשיקוף או ללא שיקוף.
ניתוח הוא תמיד אופציה אחרונה במקרים כאלו, יש למצות טיפול שמרני קודם
אין ממש סטטיסטיקה טובה על סוג ניתוח זה משום שהוא מאוד לא שכיח...
סיכוני ניתוח הם בעיקר זיהום מקומי עקב המיקום של הקוקסיקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לא מיציתי את הטיפול השמרני?
מותשת02/03/2013תודה על התגובה המהירה.
האם מלבד פיזיותרפיה ונוגדי הדלקת שלא הועילו במקרה שלי קיים טיפול שמרני אחר מלבד אלה שציינתי? אני פשוט לא מתמצאת מספיק.
שכחתי לציין שטופלתי גם בזריקת קורטיזון לאזור, שנוסתה ללא הצלחה ועם זינוק לחץ דם רציני.
לגבי ההזרקה האפידורלית שהזכרת, אכן עלתה בהתייעצות עם רופאי כאב, אבל הבנתי מהם שההקלה היא קצרה יחסית (שבועיים?) ואין לחזור על התהליך יותר משלוש פעמים בשנה. מה שאומר לעבור הליך לא פשוט ופולשני עם סיכון משלו לטובת הקלה מאוד זמנית, ואז לחזור לאותה רמת כאב לזמן ממושך. לכן נמנעתי מזה עד כה.
סליחה שאני חוזרת על השאלה, אבל האם קוקסידיניה היא מצב שמוכר גם ככרוני ברמה של הימשכותו כל החיים ללא הקלה, או שעפ"י רוב הוא אפיזודי?
שוב תודה רבה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לא מיציתי את הטיפול השמרני? - תגובה
ד``ר ליאור מרום02/03/2013הוא מוכר ככרוני לעיתים.
במכלול השיקולים ,עלייך יהיה להחליט כיצד להמשיך, ניתוח או כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.
מותשת02/03/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזדהה איתך
נטע03/03/2013אחד הדברים המבאסים ביותר, אף אחד לא יבין על אילו כאבים מדובר..אי אפשר לשבת אי אפשר לשכב כל איכות החיים נהרסת לגמרי.. מציעה לך לנסות טיפול אצל כירורפרקט, אולי לך זה יעזור..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה...
מותשת04/03/2013כן, זה מהדברים שאנשים שלא מכירים לא לוקחים ברצינות בד"כ (דלקת בעצם הזנב נשמע לרובם כמו משהו קצת קומי) ורמת הפגיעה באיכות החיים, כשזה אקוטי, היא רצינית. היה לי את זה ברמה קלה פעמיים בעבר וזה היה סתם לא נעים, אפילו לא דרש אקמול. אבל ברמה היותר קשה - גיהנום. אני נסחבת עם הכרית לכל מקום, שזה לא פיקניק כשאת לא נוהגת, והכאבים כל כך קשים שאני מרגישה כאילו הזדקנתי בעשור, וגם נראית ככה. אין מה לדבר על לקיים חיים נורמליים - לראות סרט, לשבת בבית קפה, לנסוע מחוץ לעיר, להתארח אצל מישהו...
שאלתי לגבי כירופרקט, כי דיברתי עם אנשים שזה ממש עזר להם. אבל הוסבר לי שבמקרה הספציפי שלי זה לא יועיל כי העצם אינה עקומה (בניגוד למקרים של פריקה, שבר או מבנה בעייתי), ולכן אין שם משהו שמניפולציה כירופרקטית תתקן. להיפך, כל לחץ ולו הקטן ביותר (למשל במישוש עדין בבדיקה) מחריף אצלי את המצב לשבועות אח"כ. :(
מאז המחלה הארורה הזאת אני מבינה הרבה יותר אנשים מבוגרים שכל תנועה היא פחד מבחינתם. אין מה לדבר על לרוץ או אפילו ללכת מהר, והסיוט שלי הוא התחבורה הציבורית. כל טלטלה, כל מכה מאחורה או דחיפה, כל סיבוב או בלימה...
עינוי.
תודה על ההזדהות. מאחלת לך בריאות והקלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצם זנב
רותם23/05/2013אני בת 34. לפני כשנתיים החלו לי כאבים בעצם הזנב במקביל לפריצות דיסק בגב תחתון.לפני שנה וחצי עברתי שני ניתוחי דיסקטומי.הכאבים בעצם הזנב גמרו לי על החיים.עברתי הזרקות כירופרקט דיקור סיני פיזיותרפיה רצינית מרפאות כאב ליריקה סימבלטה טיפול פסיכולוגי אך ללא הועיל. בצילום mri עצם הזנב שלי ארוכה ובזווית של 90 מעלות.
כבר שנה וחצי שאני לא עובדת וחיה מקצבת נכות וחיי אינם חיים. גם כאבי הגב וגם עצם הזנב.
כל רופא שהיתי אצלו כולל המנתח שלי אמרו שלנתח את עצם הזנב יכול רק לסבך יותר ושברוב המקרים לאחר הניתוח נשארים כאבים בגלל מיקום הצלקת.
הפכתי מבן אדם פעיל ושמח לבן אדם מתוסכל עצבני סובל ועייף. אני לא מצליחה למצוא איזשהי דרך לחזור לפחות לחצי ממה שהייתי. הכאב ככ מגביל ומשבש את איכות חיי שהמון פעמים אני פשוט חושבת לעצמי שאם לא ימצא פתרון אני ממש לא אמשיך לחיות כך. אני מקנאה באנשים שפשוט מתיישבים קמים נזרקים על הספה ואני כל דקה צריכה לשנות תנוחה בכאב או פשוט לשכב. אני מגיעה למצבים שאני חושבת שאם היתי נכה על כסא גלגלים זה היה עדיף כי היתי יכולה לשבת.כמובן שגם לנכים יש כאבים אבל היאוש גורם למחשבות שאפילו הרע ביותר יכול להיות פחות גרוע בשבילי.
כואב לי לשמוע שיש עוד אנשים שסובלים מהעצם הארורה הזאת.הלוואי שימצאו הרופאים דרך להוציא אותה מצידי מהירך או מהבטן או מהמצח מצידי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בבקשה
רותם23/05/2013הצבתי את הודעתי בטעות כתגובה..אודה לכם רופאים אם תוכלו להגיב להודעתי.
אני מיואשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בבקשה - תגובה
ד''ר גד ולן23/05/2013ללא בדיקה שלך ועיון בבדיקות ההדמייה אני לא ממש יכול לייעץ לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה שאני מתערב וחסר ניסיון אבל
הראל28/05/2013אולי ממרפאת כאב תוכלו לקבל אישור לקנאביס רפואי? שמעתי שצמח הקנאביס עושה פלאים לגוף ואני תוהה אם אולי הוא יכול להיות פיתרון עבורכן, אמנם אני צעיר, אך מאוד מזדהה עם הסבל שלכן אחרי שעברתי עם אימי חודשים של סבל כשחלתה בסרטן העצמות שישב לה גם על עמוד השדרה. שלא תדעו צער וכאב ושתמצאו פיתרון במהרה אמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההראל יקר
רותם29/05/2013קודם כל מאחלת בריאות לאמך. שתזכו לבריאות
אני אישית מטופלת כרגע במרפאת כאב.הטיפול מתמקד בעיקר בפיזיותרפיה ובפגישות עם פסיכולוגית.את הכדורים שהציעו לי אני מסרבת לקחת מכיוון שזה כמו שאומרים "לשים פלסטר ". ומרוב כדורים שלקחתי בעבר וכל מיני סמים כאלו או אחרים אני לא רוצה ואפילו פוחדת מנזק בלתי הפיך או התמכרות.שלא נדבר על התחושה הרעה שהם עושים.
מבחינת מריחואנה רפואית אני התעניינתי ונאמר לי שעד שלא אקח את מה שמציעים לי ואעשה תקופה ארוכה פיזיותרפיה אז אין אישור.
אני יכולה להגיד שניסיתי פעם אחת שסבלתי מכאבים חזקים במיוחד ומכר של אבא שלי שמקבל בגלל הלם קרב נתן לי לנסות ולא רק שישנתי טוב הנפש שלי מצאה מנוחה.הלוואי שהיו מאשרים לי בלי עוד ניסיונות של סמים באמת קשים אך עם כל הכאב אני לא מתכוונת לעבור על החוק ולהשיג בדרך שגם עלולה לסבך אדם אחר שזקוק לזה לא פחות ממני.
תודה שהגבת ואין לך על מה להתנצל.מקסים לדעת שיש אנשים כמוך שאכפת להם.
ושוב המון בריאות ותקווה ללילה שקט ונטול כאב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב,נימול וחולשהשיר01/03/2013
שלום ד"ר
מזה כארבעה וחצי חודשים, מופיעים כאבי גב תחתון יותר לכיוון שמאל, רגל שמאל רדומה לסירוגין / זרמים ברגל שמאל לסירוגין, במיוחד בזמן מאמץ. לאחרונה בזמן הליכה תחושה שצד שמאל חלש יותר משמעותית מצד ימין (גב תחתון+רגל) מה שקצת משנה את ההליכה ומפריע לי.
ב-CT עמ"ש מותני, התגלה שש בלט דיסק (קטן) בS1-L5, והצרות של התעלה. האם יכול להיות שזה מה שמביא לסימפטומים והאם ניתן לטפל בטיפול שמרני עד להחזרת הבלט למקומו (או שאין דבר כזה שדיסק חוזר למקומו?) ומה ההשלכות לכך שיש הצרות של התעלה (יכול להיות שזה מה שמביא לתחושות ברגל?)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב,נימול וחולשה - תגובה
ד``ר ליאור מרום01/03/2013שלום לאני,
הכל יכול להיות, זו רפואה....
עקרונית, פתולוגיה של דיסק מתני יכולה להמשך 3-4 חודשים
בטווח הזה מומלץ טיפול שמרני אלא אם כן יש בעיות שליטה על סוגרים או חסר מוטורי שאליהם ההתיחסות שונה.
ממליץ לבקר מומחה עמו"ש להמשך ברור וטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה,
שיר01/03/2013חסר מוטורי הכוונה תחושת חולשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, - תגובה
ד``ר ליאור מרום01/03/2013חוסר מוטורי הוא חוסר כח בבדיקה אוביקטיבית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגב התחתוןחסויי24/02/2013
עמוד השידרה שלי בולט יחסית ומעוגל כלפי חוץ לפעמים גורם לכאבים בגב התחתון האם הגב תקין? ואם לא מה אפשר לעשות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בגב התחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום25/02/2013שלום לחסוי.
לא ניתן לענות לך מבלי שתבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספונדילוליסטזיסנפתלי21/02/2013
לרופא שלום
יש לי ספונדילוליסטזיס דרגה 1 ב- L4-L5. האם מוצדק לבצע קיבוע כדי למנוע
פריצת דיסק או החמרה אחרת של המצב?
בתודה
נפתלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספונדילוליסטזיס - תגובה
ד``ר ליאור מרום22/02/2013נפתלי שלום,
אין תשובה על שאלתך מבלי שנבדקת, שמעתי את תלונותייך וראיתי את ההדמיה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר דחיסה בחוליה L-1בני21/02/2013
אימי אישה כבת שמונים נפלה בבית לפני שלושה וחצי חדשים ,וכתוצאה מכך שברה את
חוליה L-1 אין שום בעיה נוירולוגית, היא שולטת על הסוגרים ומתנהלת באופן עצמאי.
באופן כללי היא אישה בריאה היתה לפני השבר וגם עכשיו, היא אינה מרותקת למיטה,
הבעיה שמטרידה אותי זה שהכאב לא נעלם כבר מעל שלושה חדשים , היא לוקחת
טרמדקס 200 כדור ביום נגד הכאב
האם כאבים אלו יהפכו לכאב כרוני?
אם בסופו של דבר נחליט על הזרקת צמנט האם לא יהיה מאוחר? {מבחינת אפקטיביות של הזריקה}
בתודה מראש: הבן הדואג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר דחיסה בחוליה L-1 - תגובה
ד``ר ליאור מרום21/02/2013בני שלום,
בחלוף 3 חודשים וללא הטבה בכאב, אין ספק שהזרקת צמנט עשויה להועיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת לניתוחpoly20/02/2013
אודה לכם אם תוכלו לומר לי באם תוצאות בדיקת ה- MRI הנ'ל מצריכה כפי שנאמר לי ניתוח הורדת ציסטה ובלט וקיבוע :
מצב מעבר לומבוסקראלי, המרווח התחתון שנסרק אקסיאלית כונה L4-5 .
L4-5 שינויים פצטריים היפרטרופיים מעט יותר משמאל, בלט מועט של הדיסק, ללא אפקט קומפרסיבי ניכר.
בלטים ושינויים דיסקוגניים במקצת המרווחים האחרים, השפעתם קלה וללא ליטרליזציה ניכרת, אין רואים מסננת במרקם הגרמי.
עלי לציין כי יש לי כאבים חזקים ותחושת נימול ברגל שמאל , כמו כן תרופות כבר לא עוזרות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת לניתוח - תגובה
ד''ר גד ולן20/02/2013אי אפשר לענות על השאלה שלך בלי לבדוק אותך ולראות את בדיקת ה-MRI.
צר לי אבל פורום באינטרנט לא יכול להוות תחליף להתייעצות עם רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גב תחתוןמילי19/02/2013
היי ,
הריונית בחודש שמיני .
סובלת מסינוס פילונידלי בעצם הזנב שכרגע רגוע ולא מודלק. לאחר טיפול אנטיביוטי לפני שבועיים .
לפני מספר ימים הופיע כאב במגע באזור הגב התחתון בין שתי הגומות לפעמים יש נפיחות קלה מאד ולפעמים לא אך הכאב הוא כמו שנוגעים במכה כחולה , לא נפלתי ולא קיבלתי מכה .
מה זה יכול להיות קשור להריון ? לסינוס ? יש לציין שאזור הסינוס רגוע מאד .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום19/02/2013עדן שלום,
הענין אינו שייך לתחום שלנו בפורום אלא לכירורגיה כללית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב מותני בגב תחתון אחרי ניתוח גב.אריאלה17/02/2013
שלום,
עברתי לפני כחודש ניתוח גב לקיבוע מותני בחוליה L4'5
בעקבות הנתוח הייתה לי השתפרות של ממש ולפני כשבוע התחלתי אף לצאת ולנהוג מחדש...
אלא ש...לפתע שוב כאבים הפעם לא כאבים ברגל אלא קושי וכאבים בלישר את הגב מישיבה לעמידה...ורגישות רבה בחלק המותני.
מיואשת לגמרי שוב השכבתי עצמי למנוחה ושאלתי היא ..מה זה הפעם? האם קשור לניתוח? מה לעשות? האם זה אומר שלא אוכל לחזור לחיים נורמאליים ורגילים של נהיגה וספורט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב מותני בגב תחתון אחרי ניתוח גב. - תגובה
ד''ר גד ולן17/02/2013כיוון שאני לא ניתחתי אותך ואין לי מושג באיזו טכניקה בוצע הניתוח הרי שאין לי כל אפשרות לייעץ לך בשאלה זו כעת.
עלייך לפנות למנתח לביקורת ובהזמנות זו לשאול אותו שאלות אלו כיוון שהוא היחיד שיכול לענות לך בצורה מהימנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר פיענוח CT עמ"ש גביאיריס15/02/2013
שלום דר מרום,
בסריקת המרווחים הדיסקלים יש לציין בלט דיסקלי בגובה C7-D1 עם מרכיב ימני בולט והיצרות של הנוירופורמינה.
האם פירושו פריצה?
האם אתה ממליץ לעשות/לא לעשות משהו כמו תרגילים, פילטיס, אוסטיאופטיה???
מה הסכוי שהפרעה כזו תגרום לתחושת זרמים ודקירות דוקא בצד שמאל בין הצלעות לכיוון השד?
אלף תודות
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר פיענוח CT עמ"ש גבי - תגובה
ד``ר ליאור מרום22/02/2013איריס שלום,
איני יודע, עלי לראות את הדיסק בעצמי.
איני ממליץ על כלום ללא בדיקה, אנמנזה מסודרת ומעבר על ההדמיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CT עמוד שידרה מותני וצווארינחמה11/02/2013
לפחות 6 שנים אני סובלת מכאבי צוואר בצד שמאל וכאבים בגב תחתון אגן בצד ימין לאחרונה מצב הכאב החמיר במיוחד בגב עם הקרנת כאב לעכוז, מפשעה ומספר סחרחורות נוראיות בצעתי CT:
ע.ש מותני- L3-L4 קיים בלט דיסק אחורי קל אותו כנ"ל ל L5-S1, אך ב L4-L5 קיים בלט דיסק אחורי ולטרלי דו צדדי עם לחץ על השק ועל הפורמינות הנוירליות יותר מימין
ע.ש צווארי C4-C5 ו C5-C6 קיים בלט דיסק אחורי עם לחץ על השק הדוראלי C6-C7 קיים בקע דיסקי אחורי מרכזי עם לחץ על השק הדוראלי.
1. מה זה אומר? שהצוואר וגב תחתון שלי עם פריצות דיסק?
2. האם זהו המקור לכאבי תופת? בהליכה ישיבה והכי הרבה בשינה?
3. מה הלאה? ניתוח?
4. האם עליי לחשוש שבעוד 10 שנים אני פשוט אהיה נכה?
5. כרגע בעבודה פיזית מאומצת. מה עליי לעשות? להחליף עבודה דחוף?
תודה רבה...ורפואה שלמה לכולם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT עמוד שידרה מותני וצווארי - תגובה
ד``ר ליאור מרום11/02/2013תותי שלום,
מטרת הפורום אינה לבצע יעוץ פרטני , לקבלת תשובות לשאלותיך פני ליעוץ פורמלי למנתח עמו"ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מרום
נחמה11/02/2013א. תודה על התגובה המהירה מאוד
ב. ברור שאגש גם לייעוץ פרטני, אני שואלת באופן כללי להבנת המונחים שבשבילי הם סינית ואתה בוודאי מבין אותם יותר ממני.
ג. אשמח אם תנסה להתייחס שוב לגביי השאלות מה יש לי פריצת דיסק בלשון העם? למקור הכאב? להחלפת עבודה?
ד. תודה רבה לך ולילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מרום - תגובה
ד``ר ליאור מרום11/02/2013אין לך פריצת דיסק בלשון העם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מה כן?! בלשונך שלך...?
נחמה11/02/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCT עמוד שידרה מותני וצווארי - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/02/2013בעמ"ש צווארי ומתני קיימים בלטי דיסק עם לחץ כלשהוא על חוט\שק דורלי
מעבר לכך, לשם הצעות פתרון והבנה מה גורם לתלונותייך, תזדקקי לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר מרום
נחמה12/02/2013תודה ד"ר מרום אקח זאת לתשומת לבי ונראה כיצד ממשיכים הלאה..יום טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגב תחתוןיעקב11/02/2013
שלום ,
ברצוני לדעת מדוע כל פעם שאני מתכופף ורוצה להתרומם בחזרה , אני סובל מכאבים בגב תחתון וקשה לי להתיישר בחזרה . מה עושים ? למה זה קורה ?
תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בגב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום11/02/2013יערב דלום,בכגי לקבל תשובה תצטרך להבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי צוואר-התלבטות לגבי טיפולרון08/02/2013
שלום
אני סובל מכאבי צוואר כ 9 חודשים
ב CT התגלה בלט דיסק C3-4 ,היצרות התעלה ולורדוזיס מוגבר
ב MRI התגלו ב c4-c5,c5-c6 שינויים ניוונים פצטרים קשים היפרטרופיים ,ואין עדות ללחץ על שק הטקלי
זריקת MARCAIN ל c3-c6 לא הפחיתה את הכאבים.
מה ההמלצה שלכם-זריקה אפידורלית עם צלסטון או צריבת העצב באמצעות גלי רדיו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי צוואר-התלבטות לגבי טיפול - תגובה
ד``ר ליאור מרום08/02/2013רון שלום,
הטיפולים שהזכרת, אפשריים לטיפול בכאבי צוואר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר מרום
רון08/02/2013שכחתי לציין שאין הקרנה של הכאב למקומות נוספים
השאלה-איזה טיפול מהשניים הוא עם סיכוי הגבוה לפתור הבעיה וגם עם סיכון הקטן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר מרום - תגובה
ד``ר ליאור מרום09/02/2013אפידורל הוא עם הסיכון הגבוה יותר ואם מדובר על כאב מכני- סיכויו לעזור נמוכים מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה
רון09/02/2013אם זריקת MARCAIN שעברתי לא הפחיתה את הכאבים-
האם רלוונטי צריבת העצב באמצעות גלי רדיו להפסקת הכאב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה - תגובה
ד``ר ליאור מרום09/02/2013ההגיון הבריא אומר שלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלת מכאבי גב כבר חצי שנהרותם נחמני04/02/2013
שלום.
שמי רותם אני בת 19 וסובלת מכאבי גב כחצי שנה. לאחר צילום רנטגן פשוט אובחנו שינויים ניוניים ונשלחתי לפיזטרופיה, לאחר שהכאבים רק החמירו נשלחתי לסיטי לגב ע"י המלצת אורטופד. בסיטי נראה מום בעמוד השידרה (ספינה ביפידה אוקולטה s1 ). אמרו לי שזה לא ממצא חריג.
לאחר ששוב התחזקו הכאבים הומלץ על מיפוי עצמות, מצאו קליטה מוגברת ברמה בינונית ב d9 וב l1. לפי דברי האורטופד הטיפול בזה הוא רק פיזוטרפיה ומשכחי כאבים.
עבר כבר שבוע וחצי והכאב רק מחמיר ברמה שמעיר משינה ומונע תפקוד נורמטיבי במהלך היום.
חשוב לציין שרק בחודש האחרון הכאבים מתחזקים גם ביום. הכאב גובר לרוב בזמן מנוחה או לאחר שכיבה ממושכת.
אשמח לחוות דעת נוספת אשר תוכל להקל על ההחלמה או לפחות שתעזור בהפחתת הכאבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב - תגובה
ד``ר ליאור מרום04/02/2013רותם שלום,
חוות דעת תוכל להנתן לאחר בדיקתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח mriרונית03/02/2013
שלום קיבלתי פיענוח של mri רציתי לדעת מזה מודגמת עוצמת אות תקינה מלשד החוליות המותניות.
עם בלט דיסק מרכזי וסדק אנולרי מלווה L5-S1 לציין שמודגמת ירידה בעוצמת האות של הדיסק הבינחולייתי
.( (חתך סגיטלי 5 סדרה 401 תודההה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח mri - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/02/2013רונית שלום,
מדובר בשינויים ניונים של הדיסק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




.jpg)