מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עזרה מרופא דחוף!!!כלב אכל קצת חשישדור14/12/2010
הכלב שלי,מעורב שועלי בן שנה,בלע כמות קטנה
של חשיש (כבין חצי גרם לגרם) לפני 15 דקות.
האם כלב אמור לעמוד בזה? או שצריך שטיפת קיבה
או חומרים משלשלים??? לא נכנס כרגע ללמה או איך זה קרה,
אני לחוץ לבריאותו של הכלב.
בבקשה בבקשה תגיבו מהר.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה מרופא דחוף!!!כלב אכל קצת חשיש - תגובה
ד''ר תמר נרקיס18/12/2010יש לגשת בדחיפות למרפאה! חשיש גורם להרעלה קשה בכלבים ויש לגרום להקאתו במידה והדבר התרחש בשעה האחרונה, לנטר את הכלב, ולטפל בו בנוזלים לוריד על מנת לשטוף את פעולותיו השונות ועוד ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקלה על כלבת חולת סרטןעמית ויוקו14/12/2010
שלום.
יש לי כלבה בת כ-10 והיא אובחנה כחולת סרטן לפני מספר חודשים. הסרנו לה את האצבע עם הגידול אך נאמר לנו שהסרטן החל להתפשט בשאר הגוף. היא חיה טוב בחודשים האחרונים אך בשבועיים האחרונים החלה להתפתח לה בצקת ברגל שמאל כתוצאה מגוש סרטני שלוחץ עליה מבפנים. הוטרינרית נתנה לנו סטרואידים לקחת בשביל להוריד נפיחות אך זה לא עזר.היא בנוסף מתנשמת בכבדות רוב הזמן.
יש לך המלצה כיצד אשר להקל עליה? להוריד את הנפיחות ברגל? להקל על הנשימה? איזה שם של כדור מומלץ?
תודה רבה,
עמית ויוקו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקלה על כלבת חולת סרטן - תגובה
ד''ר תמר נרקיס18/12/2010צר לי לשמוע על כלבתכם.
אינני יודעת באיזה סוג סרטן מדובר, אך אופיים של סוגי סרטן ממאירים שונים להרע עם החיות בערוב היום.
ניתן להתייעץ עם וטרינר בעל התמחות באונקולוגיה (קיימות 2 וטרינריות כאלו בארץ - בבית דגן ובבית ברל), לשמוע על סוג הסרטן, זמן השרידות לאחר גילויו, תרופות נוספות בהן תוכלו להשתמש ועוד ועוד.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב מפוצץ בקרציות. דחוףףףףחגית12/12/2010
שלום,
לפני שבוע אספתי כלב שהיה חי פחות או יותר ברחוב.
הוטרינר שם לו אמפולות של אדוונטג' נגד פרעושים
שמתי לו קולר נגד קרציות.
הקרציות לא מפסיקות לנשור ממנו אפילו שעברו כבר כמה ימים.
בד"כ הן נופלות מתות (או שאני מוצאת אותן מתות על הרצפה כי עשיתי ריסוס בבית). אתמול ראיתי כמה מהן חיות, כך שהקולר לא הורג את כולן.
יש לי שתי שאלות בנושא:
1. קניתי את הקולר ששמתי לו לפני חודשיים בערך בשביל הכלבה השנייה שלי. הכלבה שלי לא סובלת מקרציות טפו טפו כך ששמתי לה את הקולר מידי פעם אבל רב הזמן הוא היה בשקית במגירה. האם ייתכן שבגלל שהקולר היה מחוץ לאריזה אבל לא בשימוש אז הוא פחות אפקטיבי?
2. אמרו לי שיש זריקה נגד קרציות שהורגת את כולן תוך כמה שעות והיא מומלצת למקרים בהם הכלב מלא בקרציות. דיברתי עם הוטרינר שלי והוא לא מכיר זריקה כזאת. האם באמת יש זריקה כזאת? אם כן, האם היא אפקטיבית והאם היא מומלצת לשימוש או שזה כבר יותר מידי רעלים להכניס לכלב ? איפה אפשר לעשות זריקה כזאת?
הכלב הוא לברדור מעורב בן שש. יש לו המון פרווה והוא מאוד גדול (יותר גדול מלברדור ממוצע)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכלב מפוצץ בקרציות. דחוףףףף - תגובה
ד''ר תמר נרקיס12/12/2010ראשית, מומלץ לשטוף את הכלב בשמפו מיוחד נגד קרציות. מומלץ לקנות לו קולר חדש נגד קרציות. סביר להניח ששתי הפעולות האלה יחסלו את הקרציות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוזל קטנטן של עורב, איך לגדל אותו?אורי11/12/2010
שלום לכולם,
אתמול מצאתי גוזל של עורב קטנטן ומסכן רטוב מהגשם ופצוע באיזור העורף.
מה עושים איתו? האם אפשר לקחת אותו לבדיקה אצל כל וטרינר או אצל מישהו שמתמחה בציפורים?
מה לתת לו לאכול בינתיים? ולשתות?
קראתי קצת ברשת על גידול עורבים, נשמע משימה מאתגרת ומעניינת, אותי הכי מעניין האם אוכל לתת לו בית חם לחודש הקרוב ואז לשחרר לטבע, אם בכלל.
למשפחה שלנו יש 7 כלבים + 6 חתולים כך שכל נושא גידול בעלי חיים קרוב אלינו ומוכר אך לא עם ציפורים.
אודה לכם על עצות מהירות הוא נראה ממש אומלל והפצע בעורף לא נראה משהו בכלל.
תודה רבה,
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוזל קטנטן של עורב, איך לגדל אותו? - תגובה
ד''ר תמר נרקיס12/12/2010מומלץ להתייעץ עם וטרינר שמתמחה בציפורים, או לפנות להתייעצות לבית החולים לחיות בר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צ'ינצ'ילה משמיעה קולות לא רגיליםסיון10/12/2010
אהלן,
יש לי 5 צ'ינצ'ילות: אבא ואמא בני שנה ושנה+ ושלושה גורים בני 4 חודשים שהם כבר די גדולים (כבר מזמן מזמן שאינם יונקים והם מתנהגים כמו צ'ינצ'ילות בוגרות לכל דבר). יש להם חיים טובים אצלי: כלוב ענק, שעשועים, שחרור מלא בחדרי מדי כמה ימים, גרעינים פיסטוקים וכיוצ'. היום משום מה האמא לא מפסיקה להשמיע קולות! אני לא יודעת מה זה, זה פעם ראשונה שזה קורה וזה ממש מוזר. היא רצה וקופצת כרגיל אבל זה הזוי ולא רגיל. האם יכול להיות שהיא צריכה להמליט? הרי הריון של צ'ינצ'ילה הוא 4 חודשים ורק לפני כמה ימים עברו 4 חודשים מאז ההמלטה האחרונה (והראשונה שלה). או שמא זה משהו אחר?
אודה מאד לעזרה,
אמה המודאגת,
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צ'ינצ'ילה משמיעה קולות לא רגילים - תגובה
ד''ר תמר נרקיס11/12/2010שלום סיוון,
לרוב, השמעת קולות אצל חיות אשר שקטות בדרך כלל, מעידה על מצוקה כלשהי.
מצוקה יכולה להיות נפשית (סטרס כתוצאה משינוי סביבה, תנאי מזג האוויר ועוד ועוד) או פיזית (כאב כלשהו, רעב, חולשה, לפני המלטה, ועוד ועוד)
על מנת לדעת במה מדובר, יש לקבוע תור לוטרינר מומחה בחיות אקזוטיות בהקדם האפשרי, על מנת שיבדוק אותה ויעריך את מצבה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אודה לתשובה בהקדם - תודה!רן10/12/2010
יש לי כלבת פאג בת 3 חודשים , עברה חיסונים (חסר רק אחד שהיא מקבלת ביום רביעי).
לפני כמה רגעים שמתי לה שיש לה מעין בליטה -ג'ולה מעל רגל ימין מאחורי הצוואר.
האם זה משהו שמצריך טיפול מיידי או סובל דיחוי של יומיים שלושה - לתור של וטרינר?
ברגע שאני נוגע בבליטה , ומנסה טיפה ללחוץ עליה לדוגמא - הכלבה לא מגיבה וזה לא כואב לה.
תודה מראש!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מישהו?????
רן10/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאודה לתשובה בהקדם - תודה! - תגובה
ד''ר תמר נרקיס11/12/2010שלום רן,
בליטה עורית יכולה להיות כתוצאה מגוף זר, אבצס, המטומה (הצטברות דמית), הצטברות נוזלים כתוצאה מישיבה ממושכת על האזור (היגרומה) ועוד ועוד. לא ניתן לדעת מהי הנפיחות ומהי דחיפותה ללא בדיקה, אך כל עוד הכלבה אוכלת, שותה, משחקת כרגיל, וצרכים תקינים - ניתן לעקוב אחריה בבית עד לתור אצל הוטרינר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא מתפקדת נורמלי לחלוטין....
רן11/12/2010כמו שציינת , משחקת , אוכלת, הכל רגיל......
תודה רבה תמר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזרקים לחיות מחמדיפית10/12/2010
שלום רב,
רציתי לשאול האם המזרקים אשר משתמשים בהם במרפאות הוטרינריות הינם אותן מזרקים בהם משתמשים במרפאות בבני אדם?
השאלה רלוונטית לעבודה שאני מכינה באוניברסיטת תל אביב.
המון תודה,
יפית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזרקים לחיות מחמד - תגובה
ד''ר נורית פרנקל10/12/2010כן. המזרקים שמשתמשים בהם ברפואת בע"ח זהים לאלו המשמשים לבני אדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול רחובלא משנה09/12/2010
שלום.
בתחילת ספטמבר,ההורים שלי אספו חתול רחוב אלינו הביתה מהסיבה שנדבק אליהם ברחוב ולא רצה לעזוב אותם.
יש לנו מכר שהוא וטרינר ואחרי כמה ימים שהחתול היה אצלנו הוא בא לבדוק אותו ולחסן אותו..אמר לנו שהחתוך בריא ושלפי השיניים החתול בין שלושה חודשים ( כיום כבר בין כמעט חצי שנה) ונתן לו חיסון נגד 6 מחלות,ותולעים.
עדיין לא סירסנו אותו.
בדרך כלל הוא מאוד רגוע..לא עושה בעיות בבית,לא נוגע בספות,עושה את הצרכים שלו מהפעם הראשונה בארגז החול..
אך,לעיתים יש לו התקפים כאלה של "שיגעון" שהוא מתחיל לרוץ בבית ולקפוץ על הספות ולהוציא את הציפורניים.
השאלה שלי היא,האם יכול להיות שהוא נגוע בכלבת ולא שמנו לב? תוך כמה זמן רואים סימני כלבת אצל חתולים ותוך כמה זמן הם מתים? האם ייתכן שהוא עדיין מתפקד אם אכן היה נגוע בכלבת ?
או שזה סתם פרנוייה שלי ואם הוא היה נגוע כבר מזמן הוא היה מת ?
והאם כדי לחסן אותו נגד כלבת למרות העובדה שהוא אף פעם לא יוצא מהבית,אנחנו גרים בקומה 7 ואין לו שום דרך לצאת החוצה.
תודה רבה !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול רחוב - תגובה
ד''ר נורית פרנקל10/12/2010רוני שלום
משך דגירת מחלת הכלבת הוא כ-6 חודשים, כאשר בעל-חיים חולה במחלה, הוא ימות תוך 10 ימים ומכאן משך ההסגר המקובל לאחר נשיכה.
ההתנהגות שאתה מתאר נשמעת בסה"כ נורמלית, ולא מצביעה על מחלה כל שהיא, אך במקרה שיש לך ספק מומלץ לקחת אותו להבדק אצל וטרינר.
לגבי חיסון הכלבת, באזורים בהם יש כלבת מומלץ לחסן גם חתולים. התייעץ עם הוטרינר לגבי הנגיעות בכלבת באזורכם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף נוראנסטיה09/12/2010
הכלב בלע בלון , מה יקרה לו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף נורא - תגובה
ד''ר נורית פרנקל10/12/2010נסטיה שלום.
התשובה לשאלתך תלויה בהרבה גורמים, כגון גודל הכלב, גודל הבלון, ורגישותו של כלבך לחומר ממנו עשוי הבלון.
יתכן והכלב יפריש את הבלון בצואה ולא תבחיני בשינוי כל שהוא, אם זאת קיימת אפשרות שהבלון ייצור חסימה במערכת העיכול ויהיה צורך בהוצאתו. יש לעקוב אחר מצב רוחו תאבונו והצואה של כלבך ובכל מקרה של הקאה, שלשול או שינוי בתאבון או מצב הרוח יש לפנות לוטרינר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון לחתוליםלירון09/12/2010
שלום, אני מאכילה 16 חתולי רחוב,
כרגע אני מביאה להם גרגרים של פרימיום, חשבתי על כך שזה תומך בתעשית הבשר..
הבנתי שאפשר לקחת בשר שפג תוקפו מחנויות וככה לא לתרום לתעשית הבשר,
זה אומר שאני צריכה לבשל אותו?
(ומה שכבר בושל עבור בני אדם לא ממולץ בגלל התיבול.)
יש גם מזון צמחי אבל הוא יקר יותר.
שאלה נוספת-יש הערכה לגבי הסיכון בהדבקות במחלה שמשותפת לאנשים וחתולים
בליטוף חתול רחוב בריא למראה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון לחתולים - תגובה
ד''ר נורית פרנקל09/12/2010לירון שלום.
חתול הוא קרניבור (טורף) ולכן התפריט שלו חייב להיות מורכב מחלבון מין החי. מכאן שמזון צמחי לא יכיל את כל צרכיו של החתול ולכן לא מהווה אופציה.
באופן כללי בשר שאינו ראוי למאכל אדם, אינו ראוי גם למאכל בעלי-החיים שלנו, ממליצה לך להמנע ממתן בשר שפג תוקפו, גם אם הוא עובר תהליך בישול, מכיוון שהוא עלול לגרום נזק לחתולים, ואני בטוחה שאת לא מעוניינת בכך.
הסכנה בליטוף חתול שנראה בריא היא מינמלית מבחינת העברת מחלות, צריך להכיר קצת את התנהגותו של החתול בכדי להבין מתי האינטרקציה היא נעימה לחתול והוא אינו חש מאויים ועלול לשרוט/לנשוך. למי שאין נסיון עם חתולים כדאי לגשת בזהירות.
בריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
לירון09/12/2010אין ספק שצריך גישה ועדינות כשמדובר בחתולים יש לי נסיון של שנים.
אני אפילו מבחינה בין חתולים שנותנים לבעליהם ללטף אותם מתוך פחד
לבין חתולים שרוצים ליטוף וגם אז צריך להיות עדינים ולתת להם ספייס
כדי שלא ירגישו שסוגרים עליהם.. לתת לחתול לבוא אליך ולתת לו את האופציה ללכת,
ליטוף חתולים שונה מאד מליטוף כלבים. וצריך את הגישה הנכונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוכמובן אני מעדיפה לקנות אוכל מאושר
לירון10/12/2010מאשר לתת להם אוכל שעלול להזיק להם :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון לחתול עם בעייה בדרכי שתןיוסי08/12/2010
שלום,
פניתי אליכן פעמיים ביומיים האחרונים בנושא החתול שלי עם אבני STURVITE בדרכי שתן שלא נותן המון שתן.
החתול מטופל כרגע בצפורל ופנוקסיבנזמין והחלפתי לו את המזון ליורינרי של חברת PURINA PRO PLAN
לצערי הוא בקושי אוכל מהמזון ובקושי נותן צואה (אך נותן מעט שתן)
אני יודע שבשביל שחתול יבריא חשוב שישתה הרבה, וכדי שישתה חשוב שיאכל...
האם אפשר לתת לו מעט אוכל מקופסת שימורים? חלב? או כל דבר אחר שיגרום לו לאכול, או להמשיך עם המזון החדש היורינרי הזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון לחתול עם בעייה בדרכי שתן - תגובה
ד''ר נורית פרנקל08/12/2010יוסי שלום.
במידה והמזון של פורינה שאתה נותן הוא מזון יבש ניתן אולי לנסות מזון רטוב בו אחוז המים מראש הוא גבוה., כמו כן מספר חברות פרט לפורינה מציעות מזונות מתאימים לחתולים עם בעיות בדרכי השתן, אפשר לנסות גם אותם. בנוסף ניתן לתת כדור שמעודד את התאבון.
אם ניסית את האופציות לעיל והוא בשלו, מסרב לאכול, כדאי לתת מזון רטוב רגיל, מאיכות טובה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצילו !!! עזרה ועיצה תתקבל בברכה.עמוס08/12/2010
שלום ,
בוטן - הגולדן האהוב שלנו לא הולך על רגל שמאל האחורית.
הוא בן שנה וחצי במשקל 32 ק"ג - גולדן יפהפה .
לקחנו אותו לוטרינר תורן בפתח תקווה ועשו לו צילום אגן בהרדמה כללית ואבחנו לו
היפדיספלסיה חמורה בשתי הרגליים - המליצו לנו על כיוון של החלפת מפרקים.
חשבנו שרק בזה מדובר והתחלנו לבדוק מה ואיך ואיפה....
אחרי מספר ימים נוספים שמנו לב לנפיחות ברגל המדוברת ( שמאלית אחורית )
וחזרנו לוטרינר , שם ביצעו עוד שני צילומים למפרקי הרגליים ובאותו לילה הוא הורדם שוב וביצעו לו ביופסיה של העצם ברגל. אחרי כשבוע התשובה חזרה וזו כנראה אוסטואוסרקומה של העצם.אנחנו שבורים ולא יודעים מה לעשות.האם לקטוע לו את הרגל , ומה עם ההיפדיספלסיה. הוא כל כך צעיר , האם הקטיעה לא תגרום להחמרה בבעיית האגן שכבר אבחנו שיש לו ?
האם באמת תוחלת החיים הצפויה שלו היא מספר חודשים ( כפי שראיתי כבר במאמרים שונים ) ? איך לנהוג ? אני לא רוצה לגרום לו סבל מיותר ? איך אפשר להקל עליו ? מתי אפשר לדעת שהוא סובל ? אנחנו הרוסים ורוצים לעשות עבורו את המיטב !
קשה לנו לחשוב על המתת חסד אבל בוטן שהיה כל כך שובב ומלא שמחת חיים נראה היום עצוב ורוב הזמן יושב/ יושן. מה עושים ???
עמוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצילו !!! עזרה ועיצה תתקבל בברכה. - תגובה
ד''ר תמר נרקיס10/12/2010התשובה תלויה בדרגת החומרה של האוסטאוסרקומה, מידת התפשטותה בעצם, קיום גרורות בבית החזה ובאיברים אחרים ועוד.
קיימים טיפולים כימוטרפיים והקרנות אשר יוכלו להאט את התהליך, אך במידת האפשר מומלץ להסיר את הרגל הנגועה בשלמותה.
על מנת לקבל את התשובה הטובה והנכונה ביותר, יש לקבוע תור לווטרינר מומחה למחלות סרטניות (אונקולוג). קיימים 2 כאלו בארץ - בבית החולים בבית דגן ובחוות דעת בבית ברל. בשני המקומות קיימים גם מומחים לאורטופדיה שיוכלו לבדוק את הכלב ולראות את מידת התאמתו לקטיעת רגל.
בהצלחה ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - אנחנו רצים לקבוע...
עמוס11/12/2010שלום ,
תודה רבה על העצה
אנחנו רצים לקבוע תור בבית דגן
קיבלנו את השם של ד"ר ג'יליאן דנק אונקולוגית
ושל ד"ר ג'וש מילגרם אורטופד מנתח
האם אליהם התכוונת ?
עמוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - אנחנו רצים לקבוע... - תגובה
ד''ר תמר נרקיס12/12/2010ג'יליאן היא האונקולוגית בבית דגן, וג'וש הוא אחד מן הכירורגים המומחים שם. מומלץ לגשת לשם להתייעצות בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואהדניאל08/12/2010
הכלבה שלי בת שנה וחודש ולפני 5 ימים נגמר לה המחזור.אתמול בערב היא אכלה ולא עשתה את צרכיה בבית והייתה קשורה בלילה ושיצאתי איתה ב6 בבוקר היא עשתה את צרכיה עם קצת דם בצואה ואח"כ אכלה ארוחת בוקר ועוד פעם עשתה את צרכיה עם דם. ממה יכול להיות שיש דם בצואה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה - תגובה
ד''ר תמר נרקיס10/12/2010קיימות סיבות נפוצות יותר לדם בצואה כגון טפילי מעיים, דלקות במערכת העיכול, גוף זר במעי, מסה במעי, כיבים ועוד.
מומלץ לגשת לוטרינר על מנת שיבצע בדיקה גופנית מקיפה לכלבתך, בדיקות צואה, בדיקות דם וצילומים לפי הצורך.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בגב החתולסמדר07/12/2010
שלום
בחצר שלנו חיה מ'ס שנים חתולת רחוב שמטופלת על ידינו .(מזון, שתייה, תשומת לב וכו). החתולה קשורה אלינו וגם אנחנו אוהבים אותה מאד ומבחינתנו היא חתולת הבית שלנו.
בימים האחרונים אנחנו מרגישים מעין בליטה בגב שלה. בתחילה חשבנו שאולי היא הרה וזהו גור אך זהו גוש סטטי . מאחר והיא מאפשרת רק ללטף אותה ולא להרים אותה אין לנו אפשרות להביא אותה לוטרינר.
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בגב החתול - תגובה
ד''ר סמדר טל08/12/2010נפיחות בגב החתולה יכולה להיות מסה גידולית - שפירה או ממאירה, אבצס, המטומה, ועוד ועוד.
על מנת לבחון את הנפיחות יש למששה ואף לדגום אותה, ועל כן לא ניתן לדעת מה מקורה מבלי לגשת לווטרינר. ניתן להזמין לוכד חתולים אשר יעזור לכם בלכידתה והבאתה אל ווטרינר.
בינתיים, שימו לב לשינויים בהתנהגות, במצב הרוח, בתיאבון, באופי הצרכים. במידה וקיימים שינויים - גשו עמה דחוף לווטרינר
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה בת 9 משתינה על המיטהשני07/12/2010
שלום,
יש לי כלבה מעורבת כבת 9. קרו שני מקרים לאחרונה שהיא השתינה על המיטה של ההורים. היא ישנה איתם מדי לילה אך לאחרונה ההורים מגלים שהיא משתינה להם במיטה.
בנוסף, כשאנחנו מנסים להרים אותה מהחלק הקדמי של הגוף היא צורחת , נשמע שזה נובע מתוך כאב. אנחנו מנסים להרים אותה ממש בעדינות וגם נגיעה עדינה מוציאה ממנה את הצעקה הזו.
האם יש קשר בין שתי התופעות? מה יכולה להיות הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשמע כמו חסימה בדרכי השתן
יוסי07/12/2010ממה שיצא לי לקרוא על הנושא בימים האחרונים לאור בעיה של חסימה בחתול שלי, אני חושב שמדובר (אולי) בחסימה בדרכי השתן. אם כואב לה בחלק העליון ייתכן שזה הגיע למצב שנקרא הידרונפרוזיס בו הכליות מתנפחות.
זאת כמובן חוות דעת לא מקצועית בעליל, אך אני ממליץ לכם לגשת בהקדם האפשרי (רצוי אפילו עכשיו) לוטרינר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלבה בת 9 משתינה על המיטה - תגובה
ד''ר סמדר טל08/12/2010שלום שני,
מתן שתן במקומות ובזמנים בהם הכלבה אינה אמורה לתת, מעידה על בעיה בריאותית ברוב המקרים. האפשרויות לכך הן רבות וכוללות דלקת בדרכי השתן, אבנים בדרכי השתן, מחלה הורמונלית או כלייתית הגורמת לחוסר ריכוז השתן בכליה ולפיכך השתנות מרובות ועוד.
במידה והחלק הקדמי של הגוף אותו את מתארת הוא בית החזה, אין אני מוצאת קשר בין הדברים, אך עדיין ראוי לגשת לוטרינר על מנת שיבדוק את מקור הכאב.
במידה ומדובר בחלק הקדמי של הבטן, יתכן ומדובר בחלקים קדמיים של אברי הבטן כגון לבלב או כבד.
בכל מקרה, אני ממליצה לך לפנות בהקדם לוטרינר על מנת שיוכל לבצע בדיקות שתן, בדיקות דם וצילומי רנטגן על פי שיקול דעתו
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










