מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אוגרת עם בעיות עורלונה27/07/2010
הי, יש לי אוגרת סורית כבת שנה וחצי ובמהלך החודש האחרון התפתחו לה קרחות והיא מקבלת טיפול אייוומק נגד דמודקס. היא עברה כבר שני מחזורי טיפול (בפעם הראשונה זריקה ובפעם השניה טיפות על העורף) וזה האט את ההתקרחות אך לא צומחת פרווה חדשה. בנוסף לכך, יש לה גלד על הגב שהופיעה קצת לפני הקרחות והווטרינר אמר שזה לא קשור לדמודקס והוא חושב שזה סוג של גידול קטן בעור. הוא הוריד את הגלד והורה לי למרוח לה סינטומיצין פעמיים ביום למשל 6 ימים. הטיפול בסינטומיצין נגמר היום אך אין שינוי במצב העור שלה ואף הופיע גלד קטן באוזן. אני אמורה לטפטף לה איוומק עוד פעמיים ואז לחזור לביקורת אבל לא נראה לי שהטיפול עוזר כל כך... אני לא ידעת מה לעשות. יש לציין שהאוגרת לא מתנהגת כאילו היא חולה, היא אוכלת ושותה ופעילה בערב כרגיל, אבל אני פוחדת שאולי יש לה מחלה אחרת שהיוותה טריגר למצב הקיים.
אני צריכה חוות דעת דחוף!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוגרת
ד''ר עדי בן ישר28/07/2010כיוון שאיני מומחית לחיות אקזוטיות בכלל ואוגרים בפרט, אני ממליצה לך בחום לפנות לווטרינר שהתמחה בחיות אלו או לפנות לפורומים בהם מייעצים ווטרינרים העוסקים בתחום.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי פרווה - חתולה בת 16נטע27/07/2010
שלום,
החתולה שלי בת 16, היא חיה בחוץ (מאז שנולדה) אך מחוסנת מטופלת ומואכלת על ידינו... יש לה הרבה פרווה ארוכה ולאחרונה נראה שהפסיקה להתנקות מפני שכל הפרווה שלה מלאה בגושי פרווה דחוסים. מה ניתן/כדאי לעשות?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תספורת
ד''ר תמר נרקיס27/07/2010במצבים של גושי פרווה שהחתול כבר לא יכול לפרום ולא ניתן לטפל באמצעות סרוק, מומלץ לקחת את החתול לתספורת.
במקביל, יש לברר למה החתולה הפסיקה לנקות את עצמה- יתכן שהיא חולה או לא מרגישה טוב ולכן הפסיקה להתלקק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאה וצואה דמית בכלביםטלי27/07/2010
שלום,
רציתי לשאול שאלה בנוגע לכלב שלי; ג'ק ראסל טרייר, בן 4.5 חודשים
לפני 3 ימים הוא הקיא פעמיים הקאה מוצקה יחסית בצבע חום צהוב
היום הייתה לו צואה חומה מעט נוזלית שבסופה מספר טיפות דם
יש לציין כי אין ירידה בתיאבון
על מה יכולים להעיד הסימנים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאה וצואה דמית
ד''ר תמר נרקיס27/07/2010לא ציינת אם הגור מחוסן או לא.
הקאות ושלשולים דמיים יכולים לנבוע ממחלות גורים כמו וירוס הפרוו, מדלקות שונות במערכת העיכול, מגוף זר שתקוע במערכת העיכול ועוד.
החשש בגורים מקיאים הוא אובדן מהיר של נוזלים ומלחים מהגוף והתייבשות חמורה תוך זמן קצר. לכן, אני מציעה לגשת בהקדם האפשרי לוטרינר שיבדוק את הגור. יתכן שיהיה צורך בעירוי נוזלי, טיפול אנטיביוטי, ואולי בצילומים ובדיקות דם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אצבע נפוחה ליד הציפורןאוהד27/07/2010
שלום
לכלבתי התנפחו שני בליטות אדומות ליד הציפורן, אחת מהצד ואחת מעל.
היא נוהגת ללקק אותן לעיתים קרובות, אין הפרעה בהליכה או בריצה, הבליטות קשות למגע ובעלות גוון ורוד.
מצורפת תמונה
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטות ליד הציפורן
ד''ר תמר נרקיס27/07/2010הבליטות האלה יכולות להיות בלוטות חלב נפוחות, ציסטות, דלקת או אפילו גידול. מומלץ לגשת לוטרינר שיבדוק את הבליטות ויחליט אם יש צורך בהסרתן או בלקיחת דגימה מהן באמצעות מחט. יתכן שימליץ על טיפול אנטיביוטי אם מדובר בדלקת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעד בגוריוסי26/07/2010
שלום.
לפני כשבועים רכשתי גור מסוג פאג,הגור בן חודשיים משחק אוכל ועושה כל דבר שגור עושה..
כאשר הוא יושב בדרך כלל וגם כאשר הוא עומד יש רעד קטן ברגליו הקדמיות הרעד לא נובע מקור(דיי חם ביולי אוגוסט)
יש לציין שהרעד הקל לא מפריע לו לכלום זה פשוט טיפה מוזר ולא ברור לי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעידות
ד''ר תמר נרקיס27/07/2010רעידות יכולות להיות נורמאליות. עם זאת, אם אתה חושש, מומלץ בביקור הבא אצל הוטרינר לבקש ממנו שיבדוק את הגור ולתאר לו את הרעידות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק וחתולים צעיריםנועה26/07/2010
לצערי הפציעה של האמא המניקה מההודעה הקודמת היתה חמורה ממה שחשבתי והיא מתה. לקחתי את הגורים אלי ואני מניקה אותם כל מספר שעות לפי הוראות שמצאתי בפורום. יש לי בבית תינוק בן חצי שנה וכלב. הגורים נמצאים בחדר נפרד ולתינוק ולכלב אין גישה אליהם . האם עלי לנקוט באמצעי בטיחות נוספים? האם יש זיהומים שיכולים לעבור אל כלבי או תינוקי מגורי רחוב בני שבועיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון טעות- תינוק בן שנה
נועה26/07/2010כלומר מסתובב בבית והולך, מרים דברים מהרצפה ושם בפה וכו'
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתולים ותינוק
ד''ר תמר נרקיס27/07/2010לא ידוע לי על גורמים מזהמים שיכולים להיות מדבקים מהגורים לתינוק, אם הם לא באים במגע איתו. כמובן שמומלץ להפריד ביניהם, במיוחד עקב חשש משריטות וכו'
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה מקיאהנירב25/07/2010
שלום
רציתי לברר מה יכולה להיות הסיבה לכך שהכלבה שלי מקיאה מדי פעם.
בהתחלה היא היתה מקיאה כל כמה ימים בבוקר, לפני אכילה ולפני הטיול הראשון או במהלכו.
עכשיו קרה פעמיים שהיא הקיאה בשעות מאוחרות יותר. אבל גם כן לא סמוך לאכילה.
הכלבה מטופלת היטב, הולכת עם מחסום כדי שלא תאכל בחוץ. והיא בת כמעט 10.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה מקיאה
ד''ר תמר נרקיס26/07/2010הקאות יכולות לנבוע מגורמים שקשורים למערכת העיכול, כגון דלקות בקיבה ובמעי, גוף זר, ואפילו גידולי מעיים, או מגורמים מחוץ למערכת העיכול כמו בעיות בכליות, בכבד ואפילו במח.
כדי לאבחן את סיבת ההקאות יש לגשת לוטרינר שיערוך בדיקה פיזיקלית ואז יחליט אם יש צורך בבדיקות נוספות כולל בדיקות דם, צילומי רנטגן ואולטראסאונד.
אני מציעה לך לא לחכות ולגשת בהקדם לוטרינר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב לקראת הרדמהאני25/07/2010
לצערי כלבי חטף שיתוק (לא מלא, אלא יותר חולשה מאוד קשה ברגליים האחוריות). הוטרינר אמר שסביר להניח שזו פריצת דיסק. נתתי לו חודשיים לצאת מזה לצערי זה לא עוזר. שאלתי -
בימים האחרונים הוא החל לדמם קצת מהציפורניים ואף שני ציפורניים נשרו או שהוא איכשהו הוציא אותם.
רציתי לדעת, אולי הסימפטום הזה משנה את האבחנה? והאם זה מדבק בני אדם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום מהציפורניים
ד''ר תמר נרקיס25/07/2010איני רואה קשר ישיר בין דימום מהציפורניים לבין שיתוק או חולשה של הרגליים האחוריות. יתכן שהכלב גורר את הרגליים ולכן הציפורניים נשברו ודיממו.
האם בוצע צילום לגב ולאגן? האם ניסיתם טיפול תרופתי?
שיהיה בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לחתולת רחוב מניקה ופצועהנועה25/07/2010
נתקלתי בחתולת רחוב מניקה גורים שנראים כבני שבוע- שבועיים. לחתולה פציעת פנים שנראת לא טוב, העין שלה עקורה והפצע נראה מפריש ומזוהם. למעט הפציעה החתולה נראת במצב סביר. האם יש משהוא שאני יכולה לעשות למענה מבלי להזיז אותה ואת הגורים ? אני יכולה לתת לה אנטיביוטיקה באוכל או משהוא כזה? ואם כן מה לתת ובאיזה מינון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולת רחוב
ד''ר תמר נרקיס25/07/2010אכן לא מומלץ להפריד בין האם והגורים. עם זאת, אם מצבה של האם נראה לך חמור, אפשר להכניס אותה יחד עם כל הגורים לארגז ולהביא את כולם ביחד לוטרינר שיבדוק את העין ויטפל בה.
לא מומלץ לתת טיפול תרופתי בלי שוטרינר בדק את החתולה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריר דביק אצל חתולאבג25/07/2010
שלום,
החתול שלי בערך בן שנה, אימצנו אותו כאשר היה גור בערך בן חודשיים שלושה... החתול גר ביחד עם עוד חתול בן שנתיים (אח שלו מאותה האמא) בחצר. יש לציין שמעולם לא לקחנו אותם לוטרינר ולא חיסנו אותם אבל הם בריאים וגם אם נפצעים מידי פעם הם מחלימים מצויין..
ביומיים האחרונים שמתי לב שלחתול יש הרבה ריר שנראה דביק, מסביב לפה וקצת על האוזניים (אולי הוא ניסה לנקות את עצמו?) והשפה התחתונה/סנטר רועדים מידי פעם... גם כשניסיתי לתת לו אוכל יבש (יש לציין שקנינו להם אוכל אחר מבד"כ) הוא לא אכל... אבל נקניק הוא הסכים לאכול...
הוא מקשקש בזנב וכאשר אני יוצאת אליהם הוא כרגיל מבקש ליטופים... בשורה התחתונה הוא לא נראה כל כך חולה אבל עושה רושם שיש משהו שמפריע לו בפה... יש איזשהן סברות מדוע יש לו ריר מוגבר ודביק ומדוע הסנטר שלו רועד?
תודה על עזרתכם הרבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול
ד''ר תמר נרקיס25/07/2010אני מאד ממליצה לך לקחת את שני החתולים לטרינר. חשוב לבדוק מה מצבו של החתול המרייר ולטפל בו, וחשוב מאד לדאוג לחיסונים וטיפולים מונעים לשניהם.
גשו לוטרינר בהקדם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבץ מוחי אצל חתוליםאתי25/07/2010
יש לי חתול כבן 13 היה לו התקף לפני כמה ימים הרופא אמר שכנראה הוא עבר שבץ מוחי הוא בדק אותו הלב והריאות בסדר מדובר בחתול שמן הוא הולך כמה צעדים ומתקשה לנשום לא היתה לו בעיה כזאת לפני ההתקף יש לי נשימה דומה לגרגור שלא מפסיק והוא נושם בכבדות לפעמים הוא רק שותה ולא אוכל לבד אני מאכילה אותו עם מזרק הוא עושה צרכים כרגיל ומגיב שאני קוראת לו הבעיה היחידה כרגע היא שהוא לא אוכל ולחתול שמן זה מסוכן אני מאכילה אותו אבל לא מספיק עבור המשקל שלו וגם זה קשה כי אני צריכה לעבוד ולא יכולה להשאר איתו כל היום. האם שבץ מוחי יכול לגרום לסיפטומים כאלה הוטרינר לא סבור שיש לו זיהום או משהו כזה והוא טוען שלפי כל הסיפטומים הוא כנראה עבר שבץ מוחי ושבדיקות דם הם מיותרות כי הסבירות היא 90% שמדובר באיזשהוא נזק מוחי. אני אודה מאוד לעצה שלכם בהקדם האפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבץ מוחי
ד''ר סמדר טל25/07/2010יתכן שהחתול עבר שבץ מוחי, אך עם זאת יש מחלות נוספות שיתכן שהחתול סובל מהן. למשל, ישנם חתולים שסובלים מבעיות לב שגורמות לקרישי דם להישלח לאזורים שונים בגוף, כולל המח והריאות- ואז יכולים להיות סימנים עצביים וכן בעיה בנשימה.
לחתול מבוגר וחולה יש בהחלט סיבה טובה לבצע בדיקת דם מלאה, הכוללת בדיקה המטולוגית ובדיקה ביוכימית. על אחת כמה וכמה כשמדובר בחתול שמן שלא אוכל, ואז יש סכנה לכבד שומני- דבר שניתן יהיה לאבחן בעזרת בדיקות הדם.
לחתול שמן שלא אוכל מומלץ להחדיר צינור הזנה מיוחד.
אני ממליצה לך לחזור לוטרינר, לבצע בדיקת דם מלאה ואולי גם צילומים לבית החזה והבטן. בהמשך יתכן שיהיה צורך באולטראסאונד לבטן.
נשמע שהחתול זקוק לאיבחון וטיפול אינטנסיבי על מנת לגרום לו להתחיל לאכול ולהרגיש יותר טוב.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב עם חוסר שקטמיכאל24/07/2010
שלום לכולם. לפני כחודשיים הכלב שלי, לברדור מעורב בן 13, התחיל להתנהג בחוסר שקט נוראי. היה בוכה המון, שורט לילות שלמים את דלת החדר בו הוא ישן. לאחר שנלקח לוטרינר, התגלתה אצלו דלקת שתן קשה, הוא קיבל טיפול אנטיביוטי ומאז מרגיש הרבה יותר טוב. עם זאת בלילות הוא עדין לא שקט (הרבה פחות חמור מאז אמנם). חשוב גם לציין שמאז הטיפול הוא שקט במשך כל היום ונראה שמח מאוד, נראה בריא לחולטין . זה נראה כאילו הוא מפחד להיות לבד בחדר סגור. יכול להיות שרגיעון או משהו בסגנון יעזור לו?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב עם חוסר שקט
ד''ר סמדר טל25/07/2010ראשית, מומלץ לחזור על בדיקת השתן כדי לוודא שכבר אין דלקת שגורמת לו אי נוחות.
האם לכלב יש עצמות משחק וצעצועים שהוא יכול לשחק איתם בלילה? לפעמים חוסר המנוחה יכול להיות קשור לשיעמום.
אם הבעיה לא עוברת מומלץ לגשת לוטרינר שמתמחה בטיפול התנהגותי- כדאי לנסות קודם כל טיפול התנהגותי ואם זה לא עוזר לשקול טיפול תרופתי להרגעה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול מלקק תרופותשלומי24/07/2010
שלום
החתול שלי היה אצל וטרינר והתגלתה אצלו קונגי'קטוביטיס ואוטיטיס מדיה.
הוא מקבל טיפול בטיפות אנטיביוטיות CHLOMAMPENICOLE וטיפות שומניות של POLYMIXNE סטרואידים וכד' לאוזן.
הבעיה היא שלאחר מתן הטיפות החתול מלקק מעביר את הידיים שלו על האוזניים\עיניים ומלקק את שאריות התרופה שלא נספגה
בשורה התחתונה - החתול בולע אנטיביוטיקה, סטרואידים וטיפול אנטי פטרייתי.
מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה? האם זה מסוכן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול מלקק תרופות
ד''ר סמדר טל25/07/2010אם החתול מלקק רק כמה טיפות זה לא נורא. אם אתה חושב שהוא מלקק כמויות גדולות של התרופה אפשר לשים עליו קולר אליזבתני- קולר פלסטיק שימנע ממנו להגיע עם כפות הרגליים לפנים לתקופת הטיפול.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצמות מבושלות או נאותדודו24/07/2010
שלום,
יש לי גור פיטבול בן 6 חודשים, אני מאכיל אותו אוכל יבש לגורים ובנוסף נותן לו בשר עוף/בקר נא.
קראתי הרבה על הנזקים שעצמות מבושלות עלולות לגרום לכלב, אך בנוסף גם קיבלתי המלצות להאכיל את הכלב בשר נא עם העצמות (לא מבושלות). רציתי לדעת מה ההבדל בין עצמות מבושלות לאלה שלא מבושלות?!
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון גורים
ד''ר סמדר טל25/07/2010מזון גורים מאיכות טובה ובכמות מספקת מספיק לחלוטין בשביל גור שגדל ואין שום צורך להאכיל אותו בעצמות. עצמות, מבושלות או לא מבושלות, עשויות לגרום לנזקים רבים ומומלץ לא לתת אותם לגור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להתנהג בזמן ההמלטה?כרמל24/07/2010
האם זה בסדר שאני יהיה איתה בזמן ההמלטה? זה לא ילחיץ אותה? איך אני אמורה לעזוב אותה לנפשה כשאני לא יודעת עם הכל מתנהל כשורה עם היא לא במצוקה? פשוט מה לעשות אני לא יודעת זו הפעם הראשונה שלי עם כלבים . עם חתולים יש לי נסיון רב . ואני מבינה שזה שונה לגמרי .פליזזזזזזזזזז תענו לי אני נורא מתרגשת מהמלטה שלה. היא כלבה גדולה ללא צורך בקיסרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלטה
ד''ר סמדר טל25/07/2010נתונים בסיסיים לגבי היריון של כלבות:
כלבות ממליטות, בד"כ, בין 57-64 ימים לאחר ההרבעה. בד"כ, ממליטות לאחר 63 ימים- תכננו בהתאם.
למרבה המזל, רוב הכלבות ממליטות את גוריהן ללא צורך בעזרה חיצונית, ולרוב אפשר לצפות בכלבה מהצד ולראות שההמלטה עוברת בשלום. עם זאת, קיימים מקרים, בהם למרות הכל, תהיו חייבים להיות מעורבים, זמנים בהם הכלבה ו/או הגורים יזדקקו לעזרתכם לאחר ההמלטה. להלן קווים מנחים שיעזרו לכם לדעת מתי לעזור ומה לעשות בזמן המלטה ואחריה:
איך נדע שההמלטה מתחילה?
לעתים, הסימן הראשון הינו ירידה בטמפרטורת הגוף של הכלבה במעלה אחת. יש לבדוק טמפרטורה באותם זמנים בבוקר ובערב, לפחות שבוע לפני תאריך ההמלטה המשוער. הטמפרטורה עשויה לעלות ולרדת, אך כשהיא נשארת נמוכה, כדאי להתכונן.
הכלבה מלקקת את עצמה ואת הבושת שלה כהכנה להמלטת הגורים שלה. כמו כן, עשויה להופיע הפרשה רירית עם מעט דם באיזור.
הכלבה עשויה לקנן, בתקווה שתעשה זאת בקופסת ההמלטה שלה, ע"י חפירה דרך הסדינים שהוכנו עבורה שם.
הכלבה תתחיל להלחית, ותעביר צואה רכה לעתים קרובות. כעת אתם יודעים שהיא מוכנה!
מתי לדאוג?
הגורים אמורים להתחיל להגיע כ- 5-10 דקות לאחר שירדו המים ונפתח שק ההיריון הראשון. לעולם אל תחכו מעבר לשעה לאחר שירדו המים- במקרה כזה, קראו לוטרינר בהקדם.
סימני מצוקה: אי- נוחות גדולה, הפסקת תנועתיות פתאומית של גור, הפרשה ירוקה מהכלבה בזמן ההמלטה, וכל סימן כאב מעבר ללחיצות של ההמלטה.
ניעור גור:
במידה והגור אינו מתחיל לנשום לאחר שפשוף וניקוי הפרשות, יש לנער אותו בצורה הבאה:
יש לשים את הגור בתוך מגבת, משום שהוא חלקלק מכדי לאחוז אותו ביד.
יש לאחוז את הגור חזק (אך לא חזק מדי) בידיים, כאשר האגודלים מוחזקים מאחורי ראש/צוואר הגור.
אחזו את הגור מעל ראשכם ונערו אותו בהחלטיות אך בעדינות כלפי מטה בתנועה אחידה. חזרו על הפעולה מספר פעמים ובדקו נשימות מדי פעם. כאשר הגור נושם- יש להפסיק את הפעולה.
בין המלטת גור אחד לשני:
לאחר שהגור נולד ונראה טוב ונושם, הניחו אותו ליד הפטמות של אמו להנקה. הגורים מתחילים לינוק מיד בדרך כלל. באם הוא לא עושה זאת, ניתן לעזור לו על ידי פתיחת פיו וקירובו לפטמה.
כאשר הגור הבא בדרך, כדאי לשים את הגור הראשון תחת מנורת חימום או בקבוק מים חמים, משום שלעתים קרובות- הכלבה מאוד חסרת מנוחה לקראת הגור הבא. לאחר מכן, ניתן להחזיר את הגור שנולד לפטמות האם.
בזמן ההמלטה רצוי לנסות לשמור על המצע נקי ויבש ככל האפשר, על ידי שימוש במגבוני נייר. בזמן ההמלטה יש הפרשות רבות ודרושים מגבוני נייר רבים.
לאחר ההמלטה תנו למשפחה החדשה לנוח כשעה, ואז קחו את הכלבה (גם אם היא מתנגדת) לסיבוב עשיית צרכים.
שימו את הגורים באיזור חמים ונקו היטב את קופסת ההמלטה.
יש להחליף מצע בקופסת ההמלטה בכל יום.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לד'ר סמדר טל
כרמל26/07/2010התשובה הייתה מאוד מפורטת ומרגיעה, תודה.
ועוד דבר קטן עם גברתי תספיק לענות לי הכלבה כבר מספר ימים עם הפרשות מהפות החלב נוטף ממנה מספר ימים, היום זה 63 יום מהזיווג הראשון. ומהזיווג השני 62 יום.
הכלבה אוכלת רגיל שמחה משעשעת ועושה קיבה רכה וקצת וגם קיבה רגילה. ואיפה למדוד חום ? בטוסיק? או שאפשר דרך הפה היא רוב הזמן עם פה סגור.
אני פשוט דואגת שהיא לא תתחיל לבד.
הכנתי לה סדינים נקיים ליד המיטה שלי ששם היא רגילה לישון, וגם במלונה שלה יש סדינים נקיים ועיתונים. רק שנורא חם בחצר במלונה אז חשבתי שאת השבוע הראשון ואת ההמלטה היא תהיה לידי זה בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדידת חום
ד''ר תמר נרקיס26/07/2010מדידת החום נעשית על ידי החדרת מד חום טבול בוזלין או ג'ל מסכך, בעדינות לתוך פי הטבעת.
כדאי שההמלטה לא תהיה באזור חם אלא באזור נעים, עדיף בתוך הבית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)











