מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תזונה נכונה לכלביםרחל כהן02/08/2010
ערב טוב
ברשותי 2 כלבי בוקסר בוגרים. עד היום האכלתי אותם ברויאל קנין.
המליצו לי על 2 סוגי אוכל אחרים:
SUMMIT
CIBAU
איזה משניהם הוא הטוב ביותר. והאם הם תחליף טוב לרויאל קנין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון
ד''ר תמר נרקיס02/08/2010אינני מכירה את המזונות הללו ולכן איני יכולה להמליץ לגביהם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית התנהגות. או נורמלי?.......כרמל02/08/2010
תודה רבה לכן מכל הלב שאתן נמצאות פה לענות על שאלות שלנו אתן מקסימות,
יש לי שאלת התנהגות , לפני כשבוע שמרתי על כלב של חברה והכלב רגיל לעשות צרכים בבית שלו איפה שהוא נמצא הוא פשוט עושה צרכים גם עם הוא אחריי טיול.
וכלבה שלי בשום פנים ואופן לא הייתה עושה בבית ובאותה שבת שהכלב היה אצלי הוא היה עושה בלילה וחגיגה גם הכלבה שלי הייתה עושה (היא הייתה בהריון) וגם עכשיו לאחר ההמלטה היא בלילה עושה לי צרכים בבית.
השאלה לי היא האם בעקבות ההריון והלידה קשה לה להתאפק או שהיא למדה מהכלב הקודם טפוס התנהגות? וזה כמובן שבלילה לפני השינה אני מוציאה אותה בכוח (היא לא רוצה בגלל הגורים) היא עושה צרכים פיפי ארוך וקיבה רכה. ורק לאחר מכן אני הולכת לישון ובבוקר "מוקשים".
היא ישנה בחדר שהדלת פתוחה לגינה קטנה מרוצפת כך שיש לה במשך היום גישה חופשית לעשיית צרכים והיא עושה. וגם בלילה.
אשמח אם לא תשלחו אותו למומחה לבעיות התנהגות ותתנו לי טיפ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרכים
ד''ר תמר נרקיס02/08/2010אני לא חושבת שיש קשר בין הביקור אצל החברה לבין העובדה שהכלבה שלך עושה צרכים בבית. הכלבה המליטה לפני מספר ימים, ומן הסתם עברה חוויה ששינתה אותה מבחינה הורמונלית ומבחינה התנהגותית. אני מניחה שהיא לא רוצה לעזוב את הגורים שלה, ואולי בטיולים היא לחוצה לחזור אליהם. אני מניחה שהכלבה עושה צרכים בבית בגלל הסמיכות להמלטה, ושהבעיה תחלוף בקרוב. עם זאת, ובמיוחד לאור העובדה שסיפרת שיש דימומים- חשוב לגשת איתה לוטרינר שיבצע בדיקה יסודית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעידותמרטה01/08/2010
שלום. יש לי גור דוברמן בן 5 חודשים. הגור עבר את כל החיסונים שעליו לעבור, כולל תולעת הפארק לפני כשבוע. הכלב בריא לחלוטין, מבחינה גנטית אין שום בעיות אנו בקשר עם ההורים וכל האחים מאותה ההמלטה. התחלנו אילוף לכלב בגיל 4 חודשים תוך כדי שאנו משתמשים ברצועת חנק , לצורך תיקונים במהלך האימונים. לאחרונה החלו אצלו תופעות של רעידות בפנים. התופעה מדי פעם מופיעה כ 3 פעמים ביום שכל התקף הוא בין 10 שניות ועד לדקה. חשוב לציין כי במהלך ההתקף הוא בהכרה מלאה , מקשיב לנו ואף עוקב אחרי תנועות ידיים עם העייניים ואף קם לתיפקוד רגיל תוך כדי שההתקף מפסיק. מבחינת אכילה ושתיה הוא אוכל ושותה, אך עם האוכל יש לנו בעיה - עדיין לא מצאנו את האוכל המתאים לו שהוא אוהב. חשוב לציין שניסינו את כל סוגי האוכל היבש לגורים מהיקר ליקר ביותר. כיום אנו מערבבים לו את האוכל שלו עם בשר טרי ביןאם זה עוף לבקר ואף כבד עוף. אשמח לקבל תשובה בהקדם ואף אם ניתן לציין על מקרים קודמים ששמעת אשר דומים לתופעות אלה ומה הייתה הבעיה, אנו נורא דואגים לבריאות הכלב ולהמשך חייו התקינים והבריאים.
שכחתי לציין כי הוטרינר המטפל טוען כי הוא כמעט בטוח שנוצרהלו דלקת עצבית באיזור הצוואר כתוצאה מהאילוף והתיקונים שהוא מקבל במהלך האימונים, הוא קיבל ביום חמישי האחרון זריקת סטירואידים אך לא חל שינויי במצבו, רק היום שהוא חווה התקף אחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעידות
ד''ר תמר נרקיס02/08/2010אם יש חשש שמדובר בבעיה שנוצרה עקב השימוש ברצועת חנק אני ממליצה לכם להפסיק להשתמש בה בתקופה הקרובה.
מומלץ לצלם בוידאו את הרעידות ולהראות לוטרינר. יתכן שמדובר בבעיה עצבית. אם היא אינה נפתרת או מחמירה אפשר לגשת לוטרינר מומחה לנוירולוגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב וחתול מאומציםקרן01/08/2010
שלום רב,
לפני שבוע אימצנו כלבה מעורבת בת שנה וחצי. כלבה מדהימה וחכמה, מחונכת, עדינה, לא עושה צרכים בבית, מבינה מה שאומרים לה, החיבור בינינו מדהים והיא כבר התרגלה אלינו.
הבעיה - לפני יומיים מצאנו גורת חתולים נטושה וכמובן שהבאנו אותה לביתינו. הווטרינר אומר שהיא בת 3 שבועות. ההתעסקות איתה היא רבה.
מאז הכלבה לא עשתה פיפי וכבר פעמיים עשתה קקי בבית.
מה אפשא לעשות? איך ניתן להחזיר את המצב לקדמותו.
שאלה נוספת - לחתולה פשפשים, אני מסרקת אותה כל יום במסרק צפוף נגד כינים - האם ניתן להשתמש בפרונטליין? הכלבה עם חומר הגד פשפשים - האם היא עלולה להידבק?
אודה לכם על התשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה וגורת חתולים
ד''ר תמר נרקיס02/08/2010אני ממליצה לכם להפריד בין הגורה לבין הכלבה- הכניסו את גורת החתולים לחדר נפרד שהכלבה לא תוכל להיכנס אליו. אני מאמינה שעם הזמן הכלבה תתרגל לנוכחות הגורה.
טיפול נגד פרעושים בגורה כל כך צעירה עלול להיות מסוכן. אם יש עליה פרעושים- יש לרסס כמות קטנה של ספריי פרונטליין על צמר גפן ולמרוח בעדינות עם הצמר גפן על גופה של החתולה, ולהימנע ממריחה באזור הפנים. אין לרסס בגיל כזה ישירות על גופה של הגורה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות חוזרות ונשנותמורן01/08/2010
שלום , הכלבה שלי לאחרונה החלה להקיא . בשבת שעברה היא קמה בבוקר , יצאה לטיול בוקר וכשחזרה הביתה הקיאה נוזל צהוב- כמו מיצי קיבה בצבע צהוב . במשך השבוע האחרון היא הייתה בסדר ולא הקיאה והבוקר גיליתי שהיא הקיאה 3 פעמים בבית . ואחרי חצי שעה מרגע שגיליתי את ההקאות והבאתי לה מים , היא הקיאה פעם נוספת . אני לא יודעת מה הבעיה עם הכלבה ואני רוצה לדעת כיצד ממשיכים טיפול והאם יש לי ממה לדאוג . תודה רבה , מורן .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות
ד''ר תמר נרקיס02/08/2010הקאות מספר פעמים ביום הן אכן מדאיגות ביותר. הכלבה עלולה להתייבש ולאבד מלחים חיוניים בהקאות. ההקאות יכולות להיגרם מגורמים במערכת העיכול כגון גוף זר, דלקת ועוד, או עקב בעיות אחרות כמו פגיעה בכליות, בלבלב ובכבד.
אני ממליצה לך לגשת עוד היום לוטרינר שיבדוק את הכלבה. יתכן שיהיה צורך בבדיקות דם, צילומים לבטן ואפילו אולטראסאונד כדי לאבחן את מקור הבעיה ולהתאים טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים אדומים ומגרדים ברגליםמוריה אברהם31/07/2010
שלום ,
בשבוע שעבר עזרתם לי ולכלבי עם החור בעין .
יש לי כלב בן 12 מגזע טרייר הוא אחרי ניתוח בעין שנעשה בתאריך 21/7/10 ביום רביעי.
הוטרינר נתן לו אנטיביוטיקה כדורים "ציפרודקס 250" וטיפות עיניים "פנימיקסין " "וולטרן אופטה" למשך 10 ימים . אתמול(יום שישי) סיימנו את הטיפול האנטיביוטי והוטרינר אמר להמשיך עם הטיפות עיניים . ואז שמתי לב שביום יומיים האחרונים אני רואה שיש לכלב שלי ביד ליד הציפורן הנותרת שיש לכלבים , פצע אדום אדום כאילו גדל לו עוד חתיכה קטנה כזו של בשר או שזה חלק מגופו אינני יודעת , הוא נורא נורא מגרד את זה ושמתי לב שיש לו את זה בשתי ידיו וברגל אחת יש לו .
ובנוסף ראיתי שיש לו אדום אדום לאורך כל הזנב (ניראה לי שהוא מגרד גם שם )
אינני יודעת ממה זה נוצר או אם זה קשור לטיפול האנטיביוטי .
בבקשה את עזרתכם
שיהיה שבוע טוב
תודה
מוריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרוד
ד''ר תמר נרקיס02/08/2010תגובה אלרגית לצפורל או לטיפות עיניים הינה נדירה ביותר. גשי לוטרינר שיבדוק את הכלב. האם הוא מטופל באמפולות נגד פרעושים? גירוד עשוי להגרם עקב אלרגיה לפרעושים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגירוד
מוריה אברהם02/08/2010לפני כחודש הבאתי לו את הטיפות בשם : advantdx טיפות נגד קרציות ופרעושים . אלו טיפות שמטפטפים לכלב לאורך כל עמוד השדרה .
למרות שביקשתי מהמוכר בקניון לחיות שאני רוצה את התרסיס "פרונטליין" שלפני כשנה השתמשתי בו והוא היה מעולה לכלב שלי אך המוכר אמר שאלו הטיפות הכי טובות אבל אני לא חושבת מכיוון שלכלב שלי יש קרציות באיזור למטה ליד איבר המין שלו והטיפות האלו לא הורידו את הקרציות
מה עליי לעשות ? איך מורידים משם את הקרציות ? ואיזה חומר ממולץ ?
אשמח לעצתכם
תודה
מוריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמפולות נגד פרעושים
ד''ר תמר נרקיס02/08/2010אמפולות נגד פרעושים יש לשים כל שלושה שבועות!!!
אכן תרסיס פחות יעיל ולרוב פועל למשך זמן קצר יותר מהאמפולות.
אם גם לאחר ששמת אמפולה נגד פרעושים וקרציות יש לכלב קרציות, מומלץ לשים לו קולר נגד קרציות, שהוא יעיל יותר ופועל למספר חודשים.
לאחר ששמים אמפולה נגד קרציות אין לשטוף את הכלב למשך יומיים. לאחר מכן אפשר לשטוף אותו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יורקשייר מקיא דםשלי30/07/2010
יש לי יורקשייר גיזעי בן 7 שנים.
היה תמיד היה בריא, אוכל אוכל יבש לכלבים(פרופלן) ולא יוצא לרחוב (פוחד).
הוא מחוסן כמובן כל החיסונים.
הוא גרגרן, הוא אוהב לאכול כל מה שנופל לילדים.
אנחנו מקפידים שלא יפול.
לרוב כל מה שהוא אוכל שלא האוכל היבש הוא מקיא מיד.
לפני 4 ימים הוא התחיל להקיא ברציפות, קיא שהתחלף בקיא עם המון המון קרישי דם.
הוא התנהג כרגיל, היה רעב כרגיל, גרגרן כרגיל - אבל מקיא דם כל הלילה.
למחרת לקחנו אותו לרופא.
מהר מידי (לטעמי) הוא איבחן דלקת בקיבה על ידי מישוש ונתן לו 2 זריקות של אנטיביוטיקה וצפורל פעמיים ביום במשך שבוע.
הכלב המשיך להקיא עוד כיממה ואז הפסיק.(היה בצום-אוכל על פי עצת הרופא כיום וחצי).
אתמול התחלתי לתת לו מזון כלבים משימורים.
הוא אוכל מעט אך נראה שיש לו כאב בליעה.
הוא לא הקיא.
הבוקר (4ימים אחרי הביקור אצל הרופא) נתתי לו מזון יבש והוא הקיא אותו מיד (ללא דם), אחר כך נתתי לו מזון משימורים שהוא אכל ולא הקיא.
ניכר בעיני שהבעיה היא באיזור דרכי העיכול העליונים-ושת ולא בקיבה!
מחזקת אותי העובדה שהוא לא משלשל/שילשל ואין לו דם בצואה (יש לו צואה רגילה לחלוטין!)
למרות שהוא לא משתעל או נחנק או מכחכך בגרון, יש לו מן עיווית כאב כשהוא בולע מזון יבש.
השאלה שלי האם אנטיביוטיקה צפורל טובה גם במקרים כאלו?
והאם צריך לעשות עוד משהו במיידי או לסיים את האנטיביוטיקה ולפנות לחוות דעת נוספת?
לתשובתכם אודה מאש
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאה לעומת פליטה
ד''ר עדי בן ישר31/07/2010מבחינים בין הקאה (הוצאת מזון מאיזור הקיבה) לבין פליטה (הוצאת מזון לא מעוכל, מהוושט) קודם כל ע"י תיאור של צורת ההקאה/הפליטה. במידה והמקרה כלל תנועות בטן מקדימות, קולות רשרוש של נוזלים, קיא עם מזון חצי מעוכל או ללא מזון כלל, בדרך כלל מדובר בהקאה והבעיה היא בקיבה או בדרכי העיכול הממשיכות אותה. במידה והמקרה קורה סמוך לאכילה, ללא תנועות בטן מקדימות אלא רק פתיחת פה והוצאת מזון לא מעוכל, בדרך כלל מדובר בפליטה.
אינני יודעת מהי הבעיה ולכן לא אדע האם האנטיביוטיקה צפורל יכולה להועיל או לא. בכל מקרה, אין להפסיק את מתן האנטיביוטיקה באמצע, אלא יש לסיימה עד סופה!
אני ממליצה לך לחזור לווטרינר המטפל ולספר לו את התגלגלות העיניינים מהביקור הקודם. הווטרינר יערוך סדרה של בדיקות הכוללת בדיקות דם, צילום בית חזה ובטן, ועוד (לפי הבדיקה הפיזיקאלית וממצאי הבדיקות הקודמות).
יש לספר לווטרינר את היסטוריית החיסונים המלאה שכן פליטה יכולה להיגרם, בין השאר, מתולעת פארק שהתיישבה בוושט. סיבות אחרות לפליטה יכולות להיות גוף זר, גידול, ועוד.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טוי פודלדניאלה30/07/2010
שלום
אני מחפשת סוג של כלב עם אופי נוח, שמתאים לדירה ולאנשים אלרגיים לפרוות כלב. אצל הורי יש פודל מעורב עם טרייר והוא לא גורם לי לאלרגיה.
הבנתי שטוי פודל הינו כלב מעין זה.
איך האופי של טוי פודל?
מתאים לילדים?
באמת אינו מנשיר הרבה שיער ומתאים לאלרגיים?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
שלי30/07/2010טוי פודל הוא כלב מצויין, לא משיר שיער , אין לו ריח גוף ויש לו אוםי נהדר.
יש בעיה אחת- קני דרך העמותה של הפודלים כי יש מחלה תורשתית קשה לפודלים שפוגעת בראיה.
בנוסף גם יורקשייר הוא כלב נוח, לא משיר שיער ובעל אופי נהדר (יש לי).
אין לו מחלות תורשתיות ספציפיות אבל יש חשיבות לקניה דרך ההתאחדות של הזעירים כדי שלא תקני כלב עם בעיות בריאותיות.
בנוסף יש כלב בינוני שלא משיר שיער ובעל אופי מדהים קאירן טרייר אבל יש לו פרווה זיפית שלא כל אחד אוהב.
בכל מקרה חשוב שתקני את הגור בגיל 3 חודשים ומעלה, כך תוכלי להתרשם גם מהאופי וגם מהבריאות שלו בצורה טובה ונכונה.
מגדל אחראי לא ימכור גור מתחת לגיל הזה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמירה בחוץ של כלבאלי30/07/2010
ניסיתי להרביעה את כלבתי מספר פעמים אך לא היתה התחברות.
האם עם גמירה בחוץ יתכן שבכל זאת יש שגר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתכן
ד''ר עדי בן ישר31/07/2010אך הסיכוי הוא קטן. במידה ואתה רוצה צאצאים מכלבתך, אני מציעה לך לפנות לוטרינר מומחה לפוריות אשר יבדוק את כלבתך ויאבחן בעיות כלליות ובעיות פוריות , ויוכל להציע לך הזרעה של כלבתך ע"י זרע שנשמר בהקפאה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צירי לידה......כרמל30/07/2010
ערב טוב הכלבה שלי כבר שבע שעות לוחצת ומתנשפת בחוזקה עם הפסקות של 5, 6 דקות וראיתי גוש קטן בגודל ענב שיושב ממש בפתח ועכשיו הוא לא נמצא ויש ריח נורא יש לה בחילות היא מנסה לעשות קיבה מתנשפת ובוכה מה לעשות ? היא כלבה גדולה שהוטרינר שלי אומר שאין מה לדאוג היא כבר יודעת מה לעשות . אני איתה פה בחדר היא הולכת אחריי לכל מקום אז אנחנו בחדר של הילד שהדלת נפתחת לחצר מרוצפת . האם יש משהו שאני יכולה לעזור לה חוץ מללטף .
ממני הנלחצת ודואגת תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצוקה בהמלטה
ד''ר עדי בן ישר30/07/2010הזמיני בדחיפות וטרינר לביתך או גשי עם הכלבה למרכז הווטרינרי הקרוב.אכן בדרך כלל רוב הכלבות יודעות להמליט לבד ללא כל עזרה מאיתנו. אבל כלבתך מראה סימני מצוקה ברורים.
הגורים אמורים להתחיל להגיע כ- 5-10 דקות לאחר שירדו המים ונפתח שק ההיריון הראשון. כמה זמן עבר ? אין לחכות מעבר לשעה לאחר שירדו המים- במקרה כזה, קראי לוטרינר בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכון, הכלבה הייתה במצוקה...
כרמל31/07/2010גור ראשון היה עם הידיים אחורה ולא יכול היה לצאת הוטרינר הוציא אותו מת, לאחר 10 דקות יצא הגור הראשון חי וכך עם הפסקות של שעתיים וגם 6 שעות בין המלטה להמלטה, מאתמול בשעה 9 בערב הגור הרביעי יצא. האם יש סיכוי שיהיה עוד גור או שפה זה מסתיים?
או כמו שאומרים המלטה יכולה להמשל 36 שעות?
תודה לכן אתן נהדרות. הגורה השלישית היתה במצוקה בלי אויר נורא חלשה מחרחרת אז נהגתי בה בדיוק כמו שד'ר טל אמרה לי החזרתי לה את האויר ניקיתי אותה הצמדתי אותה לפיטמה שלה וסחטתי לה חלב, לבד היא לא יכלה לשתות כך נהגתי לסירוגין והיום בבוקר היא כבר מוצאת לבד וגם נלחמת על פיטמה הנקבה היחידה 3 זכרים ונקבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימום לאחר לידה?
כרמל02/08/2010הכלבה המליטה בשעה טובה יום שישי גור אחרון וכשהוא יצא הוא היה מאוד מלכלך ניקיתי אותו ורציתי לנקות גם את הדם שלה אז משכתי החוצה את השיליה . כך שאני יודעת שלא נשאר לה השיליה בתוך הרחם והיא לא מפסיקה לדמם, זה בסדר? כמה זמן היא צריכה לדמם?
זה דימום בכמות של מחזור רגיל כשהיא הייתה לפני הזיווג.
כמה זמן זה ימשך?
תודה מקרב לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימום לאחר המלטה
ד''ר תמר נרקיס02/08/2010אם ההפרשות דמיות ולא נפסקות- גשי לוטרינר בהקדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה באוזן של כלבהאור28/07/2010
שלום רב,
הכלבה בת שנה ו5 חודשים, מעורבת Padenco וריצ'בק.
בעבר היתה לה המטומה באוזן מה שגרם להתנפחות בחלק יחסית חיצוני של האוזן ולאחר מריחת משחה ונטילת כדורים (לא זוכר בדיוק איזה) הנפיחות ירדה לחלוטין אך נשארה צלקת קשיחה.
לאחרונה שמתי לב שהכלבה מגדרת את אוזנה המון וראיתי שיש לה המון לכלוך באוזן (בתחילה חשבתי שהלכלוך מצטבר ממשחק בחול, אך לאחר שבוע ללא משחק בחול עדיין היתה הצטברות של לכלוך). פניתי לוטרינר שלי שראה כי עור התוף של הכלבה לא קיים ע"פ דבריו ונתן לי חומר לניקוי + הסבר מפורט על איך לנקות את אוזניה וגם טיפות עיניים לשים לכלבה באוזן (?).
הבעיה לא נפתרה ואף החמירה לצערי. כעת, לא רק שהאוזן מייצרת הרבה יותר לכלוך אלא גם מפרישה נוזל שקוף. ההפרשות הן ברמה שהאוזן מלאה בנוזל ואני צריך לנקות אותה פעמיים ביום.
אני אקח אותה לוטרינר, אבל אני לא בטוח שהוא יודע כל כך מה קורה ורציתי לקבל חו"ד שניה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזן חריפה
ד''ר עדי בן ישר29/07/2010לפי תיאורך מדובר בדלקת אוזן שהחריפה מאד. הגורמים לדלקות אוזניים הם רבים: אלרגיה (למזון למשל), טפילים, חיידקים/פטריות, גוף זר (לדוגמא מלען של שיבולת או חרק שחדר לאוזן), טראומה, שינוי הורמונלי (תת-פעילות של בלוטת התריס למשל), הורשה, מבנה האוזן בשילוב תנאי מגורים גידולים שונים, מערכת חיסונית לקויה ועוד. יש לבדוק היטב שוב את האוזן, כנראה שהפעם תחת טשטוש עמוק או הרדמה.
במקרים רבים שמסתבכים, תעלת האוזן מכילה גוף זר, גידול או משקע רב של הפרשות שיש להרחיקן, לפעמים תחת טשטוש או הרדמה. אם מזניחים את הבעיה, הדלקת הכרונית יכולה לגרום להצטלקות וסגירה של תעלת האוזן. במקרים קיצוניים החיה תזדקק לפתרון כירורגי. כמו כן, אם החיה תתגרד ותנער את הראש ללא הרף, כלי דם באוזן יכולים להתפוצץ וגם אז יהיה צורך בתיקון בניתוח.
אני ממליצה לך בחום לדשת בדחיפות לווטרינר על מנת למצוא את הגורם לכל זה ולסלקו.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גולה ברגל של חתולתיאליסה28/07/2010
שלום...
אני ליטפתי את החתולה שלי ופתאום באזור הירך הרגשתי מן גולה/כדור בתוך הרגל וברגל השנייה אין כלום... מה זה יכול להיות... האם זה יכול להיות גידול?...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסה חשודה
ד''ר עדי בן ישר28/07/2010יכולה לנבוע ממספר גורמים כגון זיהום במקום ואבצס, נוזלים כלואים (היגרומה), פצע שהגליד, בעיית עור ימוקה, גידול שפיר, גידול ממאיר ועוד. לא ציינת את גיל החתולה, מיקום מדוייק של המסה, מראה, האם כואבת במגע וכו'.
על מנת לאבחן באיזו מן האבחנות מדובר, עליך לגשת לווטרינר אשר ראשית ימשש את המסה ויעריך אותה, ובמידת הצורך גם ידגום תאים מהמסה ויסתכל עליהם תחת עיני המיקרוסקופ. במידה וקיים חשד למסה גידולית, יש להסיר את המסה בשלמותה ולשלוח לביופסיה על מנת לקבל אבחנה וודאית, טיפול אפשרי ותחזית לגבי המשך הגידוליות.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקירת איברים פנימייםשרה28/07/2010
שלום. החתול נדקר מספר פעמים בטחול במזרק לצורך לקיחת דגימה לביצוע ציטולוגיה (תחת אולטראסאונד). בעת ביצוע הדקירות הוטרינר לא ידע שמדובר בטחול, אלא חשד בממצא פתולוגי כלשהו, ולכן בוצעה הבדיקה. בדיעבד התברר שמדובר בטחול, והשאלה היא האם דקירה באיברים הפניימים בכלל ובטחול בפרט כרוכה בסיכונים כלשהם ועלולה לעודד התפתחות גידולים ממאירים באיברים אלו? מה לגבי דקירות ברקמות אחרות - האם עצם הדקירה הנה מסוכנת ויכולה לעודד התפתחות גידולים ממאירים? אודה מאוד לתשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דגימת איברים פנימיים לביופסיה
ד''ר עדי בן ישר28/07/2010כורכת בתוכה סכנות של ההרדמה, דימום מאיברים פנימיים, זריעת גידול ועוד. למרות כל סכנות אלו, ביופסיה הינה תהליך שגרתי, יעיל, ובטוח יחסית.
טחול הוא איבר המועד לדימום וזו הסכנה הגדולה בדגימתו. הדקירה עצמה אינה מעודדת גידולים ממאירים אלא יכולה לגרום למעבר תאים סרטניים מאיזור סרטני שנדגם, לאורך האזור בו מחט הדגימה עוברת.
במידה והביופסיה היתה מבוקרת ונעשתה כראוי, סכנות אלו מצטמצמות.
במידה ואתה רואה סימנים מחשידים על חתולך כגון חיוורון, נשימה מהירה ושטחית, אפטיה ועוד - גש בדחיפות לווטרינר שלך על מנת שיבצע ספירת דם לגילוי דימומים פנימיים
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
שרה29/07/2010תוך כמה זמן יכול להתרחש דימום פנימי? עבר כבר למעלה משבוע ואינני רואה סימנים מחשידים.
מה הכוונה "זריעת גידול"? האת את מתכוונת להתפשטות הגידול הקיים (אם יש) או היווצרות גידול חדש? האם הכוונה לגידול שפיר או ממאיר?
איך יודעים אם הדקירה נעשתה בצורה מבוקרת וכראוי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם עבר כבר למעלה משבוע,
ד''ר עדי בן ישר29/07/2010וחתולך מתנהג כרגיל הסכנה לדימום פנימי כמעט וחלפה, אך לעיתים יתכן דימום מאד דל, שעדיין יכול לגרום לאנמיה, ועל מנת לשלול אפשרות זו עליך לבצע ספירת דם ולראות את מצב תאי הדם האדומים בדם.
ב"זריעת גידול" הכוונה היא לזריעת תאים מגידול קיים, שהינם סרטניים, במקום אחר בגוף שהיה תקין, וכל יצירת מוקד גידול חדש. אופי הגידול החדש יהיה כאופיו של הגידול המקורי ממנו הגיעו התאים.
אין אתה יכול לדעת אם הדיגום נעשה בצורה מבוקרת וראויה, אלא אם תעמיד מבקרים מסביבו או תצלם את הפרוצדורה ותשלח למבקר חיצוני. לעתים פשוט צריך לסמוך על הווטרינר שיעשה הכל כדי לעזור לחתולך, וכי הניסיון וההכשרה שלו גורמים לו לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז זהו ש...
זאנה29/07/2010כנראה שסמכתי עליו יותר מדי והוא ביצע פרוצדורה מיותרת ואף מסוכנת שעדיין לא ברור האם יהיו לה השלכות.
תודה רבה על תשובותייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמעות לחתולהגל28/07/2010
שלום, יש לי חתולה בת 4 חודשים בערך שדומעת רק מעין אחת... רציתי לדעת אם משהו לא בסדר באחת העיניים, נראה שהיא רואה בשתיהן..
בנוסף רציתי לדעת אם זה בסדר לגזור לה קצת את הציפורניים או שזה יכול לפגוע בה בצורה כלשהי? היא בתוך דירה ולא יוצאת לחצר...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמעות
ד''ר סמדר טל28/07/2010חתולה לא אמורה לדמוע בכלל וודאי לא מעין אחת- אלא אם היא מגזע פחוס פנים (בגזעים אלה פעמים רבות יש דימוע קבוע בשל חסימת צינורות הדמע). דימוע מעיד על גירוי בעין - בין אם זה בשל דלקת מסביב לעין - בלחמית- או בעין עצמה ויש לבדוק אצל וטרינר מהו מקור הדימוע ולטפל בו. דלקת יכולה להגרם בשל מחלה כגון וירוס או חיידק אבל- אז סביר להניח שיהיה דימוע בשתי העיניים. כמו כן דלקת יכולה להגרם על ידי גורם פיזי- כגון למשל - ריס שפונה כלפי פנים העין ועוד.
לגבי גזירת ציפרניים- ניתן בהחלט לקצוץ את קצוות הציפרניים אולם יש ללמוד כיצד לעשות זאת מבלי לגרום לדימום בציפורן - גם את זה ניתן בהחלט ללמוד אצל הוטרינרץ
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחורים ונפיחות בפי הטבעתשיר27/07/2010
לכלבה שלי יש טחורים , כל פי הטבעת שלה נפוח ומופנה כלפי חוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחורים?
ד''ר סמדר טל28/07/2010התיאור אינו מתאים לטחורים- שהינם בעיה נדירה- אם בכלל קימת- בחיות מחמד. אם פי הטבעת נפוח אזי יש לכך גורם- בין אם זה שלשול כרוני, בעיה נוירולוגית וכיוצא באלה.
במקרים אלה יש לטפל בגורם וגם לדאוג לפתור את בעית הנפיחות על מנת שכלבתך תוכל לעשות את צרכיה כראוי.
אני ממליצה לגשת לוטרינר לאיבחון וטיפול בבעיה בהקדם משום שאם כלבתך לא תוכל לתת צרכים הבעיה עלולה להחמיר בהרבה מן הקימת
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









