מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- העברת חתולים לדירה חדשהרונית23/07/2010
שלום רב,
אני מגדלת שני חתולים זה מס' שנים והם קשורים מאוד לסביבה, שניהם מסורסים אחד מהם ביתי מאוד ושוהה במהלך היום הרבה זמן בבית והשני מעדיף יותר להיות בחצר, חצר משותפת של שכנים.
בקרוב אני עוברת דירה והבעייה שבמעבר יש שלב ביניים בה נתגורר אצל הוריי מס' חודשים, הם
גרים סמוך למקום בו אני גרה היום, שאלתי היא האם בשלב הביניים בו המעבר לא יהיה למקום הסופי רצוי להשאיר את החתולים בסביבה בחצר בה הם רגילים ולדאוג לצרכיהם ולבקר אותם מידי יום ורק כשאעבור לביתי שלי אקח אותם איתי, ואיך מעבירים חתול דירה?
תודה,
רונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר דירה
ד''ר סמדר טל25/07/2010קשה לי להחליט בשבילך מה הכי טוב בשביל החתולים.
אכן, מעבר דירה עשוי להיות טראומטי לחתולים. בשלב ראשון יש להעביר אותם לדירה החדשה ולא לתת להם לצאת החוצה בימים הראשונים, כך שיתרגלו לבית החדש. כדאי להעביר לבית החדש חפצים שהחתולים רגילים לריחם כמו ארגז החול, צעצועים וכו'. רק בהמשך אפשר לאפשר להם לצאת החוצה, ואם הדירה הקודמת קרובה יש לקחת בחשבון שיתכן שיחזרו אליה...
להשאיר אותם באזור של הדירה הישנה בלי אפשרות להיכנס הביתה נשמע לי קצת בעייתי בחתולים שרגילים לישון בלילה בתוך הבית.
שיהיה בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא ברור מה קרה לכלבשואלת23/07/2010
שלום,
לצערי לפני כיומיים כלבי היקר נפטר... לא ברור ממה, הוא פשוט ישב לידנו בסלון והסתכל עלינו, ואז לפתע כשקראנו לו הוא לא הגיב, רצנו אליו ועוד עדיין היה חם.. העיניים שלו לא זזו, ופתאום הוא נשם נשימה עמוקה ואז נפל על הצד ומת.. אני אומנם לא רופא או וטרינרית, אבל זה נראה לי כמו דום לב.
אני יודעת שדום לב זה דבר לא צפוי ברוב המקרים , אבל אני לא יכולה שלא להיות אכולת רגשות אשם שאולי היה משהו שלא ייחסנו לו חשיבות .... ועכשיו כשאני חושבת על זה ייתכן והכלב אולי סבל מ- SVT.. דבר שאני סבלתי ממנו בעצמי לפני כמה שנים טובות... הכלב הוא בן 6 מסוג דוג דה בורדו, לא סבל מהשמנת יתר או משהו כזה... בכל פעם שהוא היה חוזר מטיול הוא מתנשף בצורה מאוד מוגזמת... ממש נשכב על הצד ומתנשף וכמובן שליבו פעם מהר בגלל המאמץ... וזה היה נמשך הרבה זמן, עד שהוא היה נרגע והכל היה בסדר.... תמיד חשבנו שהוא בסף הכל מקרר את עצמו ככה, אבל עכשיו אחרי שהאסון הזה קרה אני מתחילה לחשוב שאולי הייתה לו בעיה לבבית כלשהי. מה דעתכם, האם ייתכן וזה מה שהרג אותו? כי אני יודעת שמקרים רבים של SVT עלולים לגרום לדום לב בסופו של דבר... מה הסימפטומים לבעיה לבבית של הולכה חשמלית בלב אצל כלבים?
כמובן שמיד לקחנו אותו לוטרינר, אך כבר הוא נפטר והוטרינר שבדק אותו אמר שלא נראית כל סיבה לעין מדוע הכלב נפטר...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום א'
ד''ר עדי בן ישר23/07/2010ראשית כל, אני משתתפת בצערך הכבד ומקווה שכעת את זוכרת את הרגעים הטובים שחלקתם יחד.
לא תמיד ניתן לדעת אם כלב חולה. לפעמים הסימנים הם קטנים או לא קיימים, לעתים הסימנים מצטרברים כה לאט שאין אנו מבחינים בהרעה.
לא אוכל בוודאות לדעת מה קרה לכלבך. הדרך היחידה לדעת זו היא לבצע נתיחת גופה לאחר המוות. בעיות רבות הקשורות למערכת הנשימה או ללב יכלו לגרום למוות פתאומי שכזה, החל ממומי לב מולדים או נרכשים שונים וכלה בוירוסים או זיהומים אלימים שחדרו למערכות אלו. גם הרעלה יכולה לגרום למוות פתאומי.
צר לי על אובדנך, בייחוד שאובדן זה קרה באופן כל כך פתאומי
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לבעיית אגן אצל גורת כלביםעמית22/07/2010
שלום רב,
לפני מספר ימים הצטרפה למשפחתינו גורת כלבים בת 3 חודשים מזן המוגדר כענק.
לאחר זמן קצר שמנו לב לכך שהכלבה מעין "מענטזת בהליכתה" כלומר מניעה את ישבנה ימינה ושמאלה עם נטיה לימין, ולעיתים במגע באזור אגנה מביעה סימני חוסר נוחות ולעיתים בוכה. מבדיקה ראשונית עושה רושם שרגליה באורך שווה.
ממחקר קצר באנטרנט עלה אצלנו החשש שיתכן ומדובר במחלת האגן היפדיספלזיה, וזאת למרות שהוריה נבדקו וציוני האגן שלהם היו טובים מאוד (מקורה בבריטניה). עפ"י הבנתנו בעיה שכזו הינה מורכבת למדי הן מבחינת המטפל וכמובן מבחינת הכלב, ביחוד כאשר תכננו להרביע את הכלבה בעתיד.
אודה מאוד אם תכלו לתת את דעתכם בין הקשר של הסימפטומים שבהם נתקלנו למחלה המדוברת, לספק הסבר לגבי מה עלינו לעשות ע"מ לאבחן או לשלול את המחלה, ו/או לספק סיבות אפשריות אחרות לסימפטומים הנ"ל והטיפול בהם.
תודה רבה,
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לבעיית אגן
ד''ר עדי בן ישר23/07/2010הסימנים אותם אתם מתארים יכולים להעיד על בעיית אגן, אך כמו כן יכולים להעיד על מחלות עצמות ומפרקים שונות המתרחשות בעיקר בגורי גזעי ענק הגדלים מהר. בעיות אלו יכולות לכלול דלקת של העצם, שברי מאמץ בעצמות, דלקות במפרקים, אי תיאום בין גדילת עמות במפרק, ועוד.
על מנת לאבחן בין האבחנות השונות יש לבצע בדיקה פיזיקאלית ואורטופדית מקיפה, ולאחר מכן לבצע צילום רנטגן לרגליים האחוריות ולאגן.
בנוגע לאגן, ישנו צילום מיוחד הנעשה בהרדמה מלאה אשר קובע את מידת הפגיעה באגן ופוטנציאל התדרדרות עתידית.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוי בסנטר של גורה בת 11 חודשים.מופתעת22/07/2010
היום אחרי ליטוף מקיף, להפתעתי גיליתי אזור לא נעים ומעט מגורה בסנטרה של כלבתי.
אני מתכוונת לאזור בו צומחות כמה שערות בודדות וקשות כמו בשפם.
נראה שהיא גרדה שם כשלא הייתי איתה היום (אני איתה הרבה ולא ראיתי כי היא מתעסקת באזור בימים האחרונים)
האם זה יכול לחלוף מעצמו או מצריך בדיקה דחופה של וטרינר?
אין אף אזור אחר בגוף שמגורה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוי בסנטר
ד''ר עדי בן ישר23/07/2010אינו דורש בדיקה דחופה של ווטרינר, אך בהחלט רצוי בימים הקרובים לגשת לווטרינר על מנת שיבדוק את המקום. יתכן ומדובר בטפילי עור במקום, בגוף זר שחדר לאיזור, בשפשוף, בדלקת זיהומית של העוד, ועוד. ויתכן גם שזוהי גם תופעה שתחלוף מעצמה.
על מנת לא להגיע למצב בו הלקות מחמירה עקב אי אבחון וטיפול בזמן, רצוי לאבחנה בקרוב.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תולעים במי השתייהגל22/07/2010
לוטרינר\ית שלום,
היום ראיתי במי השתיה של כלבתי שושה, כלבה פינצ'רית קטנה, תולעים קטנטנות.
חשוב להדגיש שהן אינן נראות כמו התולעים בצואה, אלא קטנות יותר.
האם מצב בו היא שתתה מהמים עם התולעים הללו מסוכן? או אולי הם בכלל באו ממנה כאשר היא שתתה מהם?
מה אפשר לעשות ליתר בטחון במקרה כזה, האם חיסון או זריקה יעזרו?
אגב, לפני יומיים חיסנו את שושה בחיסון נגד "תולעת הפארק", אולי זה קשור בצורה כלשהיא לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תולעים במים
ד''ר עדי בן ישר22/07/2010יכולות להגיע ממי השתיה עצמם, או ממערכת העיכול של כלבתך במקרה ויש נדיעות גבוהה מאד בתולעים (נדיר). יתכן שהתולעים נדדו לכלי המים ממקום אחר אליו סמוך כלי המים.
אני ממליצה לך לעקוב אחר כלבך - תיאבון, צרכים, הקאות, מצב רוח. במידה וראית סימנים מחשידים, פני מיד לווטרינר על מנת שיוכל לעשות בדיקת מקיפות הכוללות בדיקות דם, צואה, רנטגן ועוד.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרכים בביתאלון22/07/2010
היי
אשמח אם תוכלו לעזור לנו , או לפחות לתת לנו כיוון
יש לנו כלבה מעורבת קטנטונת בת שנה ומספר חודשים
עד כה את כל צרכיה הייתה עושה כנהוג בחוץ, מזה 3 ימים אנחנו מוציאים אותה החוצה והיא לא עושה את צרכיה , אבל היא עושה בבית כשאנחנו לא נמצאים.
היא גם לא אוכלת כפי שהייתה אוכלת (לבשלושת הימים האחרונים אוכלת את האוכל הייבש שלה במנות קטנות).
נשמח לקבל את הצעתכם
בברכה אלון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרכים בבית
ד''ר עדי בן ישר22/07/2010שלום אלון,
נשמע שהבעיה היא התנהגותית. האם הצואה תקינה? האם משהו השתנה בהרגלי הבית?
אני ממליצה לכם ראשית לשלול גורמים בריאותיים כגון תולעים במעי, דלקת מעי, וכו'. ובמידה ולא נמצאו בעיות ספציפיות, לפנות למומחה בהתנהגות בעלי חיים שינתח את המצב ויוכל לתת לכם פתרונות מעשיים.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבאילן21/07/2010
שלום לכולם,
יש לי שאלה לגבי צבים
אני מעוניין להביא צב מחול לארץ.
הצב נקנה בחול (אחת ממדינות מרכז אירופה) והוא בעל כל התעודות ומטופל כהלכה כבר שנתיים
עכשיו אני מגיע לישראל ואני רוצה לקחת אותו איתי.....
האם יש משהו ספציפי שאני צריך לבצע לטובות העלתו ארצה!?
אשמח לתשובה בענייין וכמו כן לכל אינפורמציה אחרת שנראת לכם רלוונטית בנוגע לצבים וגידולם בישראל.
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יבוא צב
ד''ר עדי בן ישר21/07/2010עליך להיוועץ עם משרד החקלאות ועם רשות שמורות הטבע לגבי האישורים והתנאים ליבוא צב
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכוי יצר מיני באמצעות זריקה?מקסים20/07/2010
שלום,
יש לנו חתול זכר בן כשנה שאנחנו לא מעוניינים לסרס באופן תמידי.
האם קיימת זריקה / גלולות / סירוס הפיך שניתן לבצע כך שהיצר המיני שלו ידוכא והוא יפסיק לסמן בבית?
תודה,
מקסים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סירוס זמני
ד''ר עדי בן ישר22/07/2010קיים מוצר בשם "סופרלורין" המבצע סירוס זמני ללא ניתוח. מדובר בשבב חדיש שגורם לניוון זמני של מערכת המין. השבב ניתן בזריקה פשוטה כמו כל חיסון, רצוי להזריקו ליד הטבור על מנת שניתן יהיה להוציאו במידת הצורך. בכל מקרה, ניתן להיעזר במוצר לביצוע עיקור או סירוס ללא ניתוח אך מדובר באפקט זמני של חצי שנה עד שנה בלבד.
ניתן גם לתת תרופות הורמונליות לפה (פרוגסטרון), אך להם יש אפקט מסרטן.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה! - חור בעין של הכלבמוריה אברהם20/07/2010
שלום,
כבר יומיים שלכלב שלי בן ה- 12 מגזע טרייר יש הפרשות וקושי לפתוח את העין השמאלית שלו ,
אתמול בלילה שמתי לו משחה בתוך העין , "סינטומיציאן" - כמו של בני אדם .
היום בבוקר כשבאתי לשים לו את המשחה אני רואה שבעין יש חור קטן , לא בתוך העין ממש אלא בקרום שעוטף את העין , אין לי מושג כיצד נוצר החור הזה , אולי כשעשיתי לו סיבוב נכנס לו משו לעין , אני מאוד מודאגת .... הוא כמעט ולא יכול לפתוח את העין , מסכן , מה לעשות ? שמתי לא את המשחה סינטומיצין גם היום , חשבתי שאולי זה יעזור לו לסגור את החור, האומנם?
אם תוכלו בבקשה לעזור לי , אודה לכם מאוד !!!!!!!!
תודה רבה
מוריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "חור" בעין
ד''ר תמר נרקיס20/07/2010גשי בדחיפות (עוד היום!!!) לוטרינר. יתכן שמדובר בכיב קרנית- מצב מסוכן מאד שדורש טיפול דחוף, אחרת הכלב עלול לאבד את העין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין עכשיו ויטרינר רק מחר בבוקר !
מוריה אברהם20/07/2010להמשיך למרוח לו את הסינטומיצין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד'ר תמר נרקיס תודה רבה !!!!
מוריה אברהם29/07/2010ד'ר תמר נרקיס שלום,
רציתי להודות לך !! על הייעוץ ,
עזרת לי להציל את העין של הכלב שלי .
נסעתי לויטרינר באותו יום בערב והוא עשה לו ניתוח בעין ,
אני מאוד מאוד מודה לך !!!! (וגם ספייקי הכלב שלי מודה לך :) )
ישר כוח!
יום טוב !
מוריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול עושה צרכים בכל הבית - HELPשלומי20/07/2010
שלום רב
אימצתי חתול בן שנתיים מהרחוב.
רחצתי אותו, לקחתי לוטרינר, קניתי אוכל מעולה, קיבלתי ארגז חול מידידה ושטפתי אותו היטב ושמתי חול חדש...
החתול עושה מדי יום צרכים בכל הבית ורק לפעמים בארגז חול.
הידידה שלי חושבת שזה בגלל שהוא לא מסורס וזה קטע של לסמן טריטוריה.
האם סירוס אכן יפתור את הבעיה הזו או שמדובר בסוגיה של חינוך של החתול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול עושה צרכים בבית
ד''ר תמר נרקיס20/07/2010בהחלט יתכן שסרוס יפתור לחלוטין את בעית ההשתנה בבית, אבל לא בטוח.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל לשרקניםקרנית20/07/2010
שלום, רציתי לדעת האם פרט לירקות וכופתיות שמוכרים בחנויות עלי לתת עוד אוכל לשרקנים שלי? כרגע יש לי אמא עם 3 גורים והם אוכלים בכמות אדירה אז השאלה אם האוכל מספק.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרקנים
ד''ר עדי בן ישר21/07/2010כיוון שאיני מומחית בשרקנים, אני ממליצה לך להיוועץ בווטרינר מומחה לחיות אקזוטיות או במומחי הזנה לחיות אלו.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בית ספר לוטרינריה אוניברסיטה עבריתדנה19/07/2010
יש לי ממוצע של 86 בביולוגיה מורחבת תואר ראשון
האם מישהו יודע איזה ממוצע צריך בשנים האחרונות כדי להתקבל
לבית ספר לוטרינריה של האוניברסיטה העברית?
איו לי שום דרך אחרת לדעת ואני רוצה לשפר ציונים כי השנה לא התקבלתי
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בית ספר לוטרינריה אוניברסיטה עברית
ד''ר תמר נרקיס20/07/2010פני למזכירות בית הספר לוטרינריה- יתכן שהם יוכלו לעזור לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול מראה סימני מצוקההילה19/07/2010
היי,
לאחרונה עברתי דירה והחתול שלי בן השנה לא הראה סימניי קושי (לא הייתה לו בעיה להתרגל לבית החדש והוא לא המשיך ללכת לבית הישן) אבל לאחר תקופה קצרה הוא התחיל להראות סימנים מוזרים:
-ישן כמעט כל לילה בחוץ אחרי שבדירה הקודמת היה ישן כל לילה בבית.
-התחיל לסרוט את הספה כדי למשוך תשומת לב כדי שאני יוציא אותו.
-נהיה תוקפני בלי שום התרעה מוקדמת (כאילו מרגיש מצוקה מסויימת)
השאלה שלי היא איך להתמודד עם החתול והאם כדאי להכריח אותו להשאר בלילה בדירה למרות שהוא רוצה לצאת החוצה?
בנוסף האם כדאי להעניש אותו על כך שהוא סורט את הספה או תוקף אותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול עם סימני מצוקה
ד''ר תמר נרקיס20/07/2010אין שום טעם להעניש את החתול. הוא אינו מבין שמדובר בעונש ולא יודע לקשר בין העונש לבין ההתנהגות שלו.
יתכן שההתנהגות החדשה קשורה למעבר הדירה אך יתכן גם שהיא קשורה לדברים אחרים שהשתנו בבית או אפילו למצב מחלה שגורם לו להיות תוקפני.
לגבי שריטת הספות: מומלץ לרכוש משטח גירוד מיוחד לחתולים- לעיתים הם עוברים לגרד את המשטח המיוחד במקום את הספות (אך לא תמיד...)
אם החתול מסתובב באופן רגיל בחוץ אין מניעה לתת לו לישון בחוץ. כמובן שצריך לזכור שבחוץ יש יותר סיכונים כגון קרבות עם חתולים אחרים, פגיעה מרכבים וכו'.
יתכן שהתוקפנות קשורה למחלה או כאב שגורמים לו לאי נוחות ולתוקפנות, או שמדובר בבעיה התנהגותית. אם מדובר בבעיה התנהגותית, מומלץ לתת לו הרבה תשומת לב, ללטף אותו ולשחק איתו, ולספר לו משחקים וכו'.
אם הבעיה לא חולפת, מומלץ לפנות לוטרינר שמתמחה בבעיות התנהגות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רועה גרמנימשה19/07/2010
יש לי כלב רועה גרמני כבן שנה ו7 חודשים [זכר]
כשהכלב עושה את צרכיו הקטנים הוא לא מרים את רגלו.
לעומת זו יש לי חבר עם רועה גרמני כבו שנה ו4 חודשים
וכלבו כבר מרים את רגלו.
רציתי לדעת אם זה בעיתי או לא ואיך לטפל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רועה גרמני
ד''ר תמר נרקיס20/07/2010ישנם כלבים זכרים שלא מרימים רגל בזמן ההשתנה. יתכן שעם ההתבגרות הוא יתחיל להרים רגל ויתכן שלא.
עם זאת, מכיוון שמדובר בכלב מגזע רועה גרמני, יתכן שהוא סובל מבעיית אגן מסוג hip dysplasia שהינה נפוצה בגזע זה. זוהי בעיה במפרק האגן שגורמת לפגיעה בתנועת המפרק ולכאבים. אני ממליצה לך לגשת לוטרינר שיבדוק את מפרק האגן ויחליט אם יש צורך בצילומים לאגן כדי לקבוע אם הוא סובל מהבעיה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולים מקיאיםיפעת18/07/2010
יש לנו 2 חתולי רחוב כ- 4 שנים. לפני כשבועיים החתולים החלו להקיא. לא ניתן להם אוכל חדש. הכל כרגיל. כל כמה ימים הם מקיאים. הקיא בצבע בהיר ונראה כצואה של חתול, קצת יותר עבה.
מצטערת על התיאורים...
אבקש את עזרתך
ממה זה נובע? מה הסיבה ואיך אפשר לטפל?
תודה מראש
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולים מקיאים
ד''ר תמר נרקיס18/07/2010הקאות בחתולים יכולות להופיע מסיבות רבות, כולל דלקות במערכת העיכול, טפילים ותולעים במעיים, בעיות כבד, בעיות כליות ועוד.
האם החתולים אוכלים?
אני ממליצה לך לגשת לוטרינר שיבדוק את החתולים ויחליט לגבי טיפול מתאים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)