מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ארנבת מחמדחן ברלין12/07/2010
יש לי ארנבת כ-3 שנים. לאחרונה הצואה שלה דביקה, ונדבקת לפרווה סביב פי הטבעת, וגורמת ללכלוך של הפרווה. חוץ-מזה היא מטופחת וחיונית.
רציתי לשאול האם יש משהו שאני יכולה לעשות בנידון (תזונה / מצע הכלוב וכו').
תודה מראש,
חן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה של ארנבת
ד''ר תמר נרקיס13/07/2010לצערי, אני אינני מתמחה ברפואה של ארנבונים. אם יש שינוי במרקם הצואה של הארנבת- אני ממליצה לך לגשת או להתייעץ טלפונית עם וטרינר שמתמחה בחיות אקזוטיות ובארנבונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקרחות חתוללאורה12/07/2010
שלום,
שמתי לב שהחלה התקרחות באחד מחתולי הרחוב שאני מאכילה. ההתקרחות היא בראש ובצוואר, היא אחידה באזורים אלו. ההתקרחות התחילה לפני מספר חודשים, העור נראה מגורה, אדום עם מעט דם. אני לא יודעת אם זה מגרד. ההתנהגות שלו נראת רגילה- אוכל, שותה, מנקה את עצמו. החתול לא מסורס. יהיה לי קשה לקחת אותו לבדיקה, צירפתי תמונה, אם היא לא מספיק ברורה אוכל לצלם שוב מזוית אחרת. תוכלו בבקשה להמליץ לי על תרופה וטיפול?
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקרחויות בחתול
ד''ר תמר נרקיס13/07/2010התמונה ברורה, אולם לא ניתן לאבחן את המחלה העורית על סמך מראה בלבד. יתכן שמדובר בטפיל עורי כגון סקביאס, יתכן שמדובר באלרגיה או בפטריה. לצערי אין מנוס מלהביא אותו לוטרינר שיבצע מגרד עור ומשטחים ויחליט כיצד לטפל בו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויסלהויסלה12/07/2010
יש לנו ויסלה בת 11.5 שנים.
לפני כיומיים ראינו שהיא שוכבת וחסרת מצב רוח.
לאחר יום מצבה לא השתנה וראינו שהיא לא באה אלינו וכאשר היא קמה, היא בקושי מצליחה להזיז
את הגפיים האחוריות ולפעמים היא נופלת עליהם.
הלכנו לוטרינרית. חשבנו שאולי מדובר על קדחת הקרציות.
הכלבה שלנו חלתה לפני שנים מספר בקדחת.
קיבלנו אנטיביוטיקה לטיפול בקדחת, אולם לאחר 24 שעות ממתן התרופה, לא נראה שיפור משמעותי.
עדין יש לה חום ועדין היא מאוד מתקשה לקום.
יתכן ויש שיפור קטן במצב רוחה.
האם יש אפשרויות נוספות שכדאי לבחון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויסלה
ד''ר תמר נרקיס13/07/2010האם הוטרינרית איבחנה קדחת קרציות על סמך בדיקות דם? המצב שאתם מתארים יכול להתאים לסדרה ארוכה של מחלות, לאו דוקא קדחת הקרציות.
אם הטיפול לא מועיל, אני ממליצה לכם לחזור בהקדם לוטרינרית ולבצע בדיקות דם (אם עדיין לא בוצעו), ואולי יהיה צורך גם בצילומים ובאיבחון נוסף.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוץ גור כלבים למשפחה עם חתול בוגראמא לחתול12/07/2010
שלום,
יש לנו חתול בוגר מאוד אהוב אבל גם לא כלכך ידידותי... כל פעם שחברים באים לבקר עם כלב הוא נכנס ללחץ, ואז או שהוא מתחבא בארון או שאנו נאלצים לסגור אותו לבד בחדר אחר בעיקר מחשש לפגיעה בכלב האורח שבדרך כלל סקרן ביותר בנוגע לחיה המוזרה.
אנו רוצים מאוד לאמץ גור כלבים חדש אך חוששים למפגש ביניהם. רציתי לשאול האם זה בכלל יכול לעבוד או שהייתם ממליצים להמנע מניסיון כזה.
האם יש סיכוי שהוא יכנס לדיכאון,ינסה לברוח או לתקוף את הגור החדש או שיש סיכוי שהוא יתרגל לאחר זמן מה.
מה ואיך כדאי לפעול כדי לעשות את האיחוד בצורה הטובה ביותר?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוץ גור כלבים
ד''ר תמר נרקיס13/07/2010לא ניתן לדעת אם החתול והגור החדש יסתדרו או לא, אך בהחלט אפשר לנסות.
המפגש ביניהם צריך להיות בהדרגה, ובצורה רגועה ביותר כך שהחתול לא יחווה לחץ או סטרס בעקבות המפגש.
ראשית, אפשר לסגור את הגור החדש בחדר אחד בבית ואחר כך להוציא אותו ולתת לחתול להסתובב בחדר בו היה הכלב, ולהכיר את ריחו. בהמשך ניתן לתת לחתול ולכלב להיות ביחד באותו החדר, בהשגחה שלכם, אך כל עוד הם לא תוקפים זה את זה כדאי שההשגחה תהיה מרחוק, בלי התערבות שלכם. אם הם מתחילים לתקוף זה את זה יש להתערב ולהפריד ביניהם.
מאד חשוב שלכל אחד מבעלי החיים תהיה הפינה הנפרדת שלו עם קערות המזון והמים, ושהארגז של החתול יהיה במקום שבו גור הכלבים לא יכול להציק לו או להפחיד אותו. חשוב שהחתול לא ירגיש מאויים ולא יחוש שיש איום על הטריטוריה שלו או מלחמה על תשומת הלב שלכם.
יתכן שעם הזמן החתול והכלב יסתדרו זה עם זה. עם זאת, יתכן שיהיו ביניהם חיכוכים ומריבות אפילו עד כדי פציעה ולכן חשוב בימים הראשונים להשגיח על המפגשים ביניהם.
אפשרות נוספת היא שהכלב והחתול יתעלמו לחלוטין וישמרו מרחק זה מזה.
כמובן שאם המפגש אינו מצליח ואתם מחליטים לוותר על התהליך- חשוב למצוא בית אחר חם ואוהב לגור הכלבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום לאחר הרבעהאופיר12/07/2010
שלום רב
יש לי כלבה שהורבעה ביום ה 18 לתחילת הדימום. אצלה כנראה הביוץ קצת מאוחר.
ביום ה 22 אני רואה דימום . האם זה אומר שהיא לא נקלטה או שזה נורמלי?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ והריון
ד''ר סמדר טל13/07/2010ראשית, חסרים מספר פרטים לגבי הכלבה- בת כמה היא, מאיזה גזע, מה היה אורך הייחומים הקודמים שלה? מדוע החלטתם שהביוץ אצלה מאוחר?
דימום לרוב אינו נפסק מיד לאחר הביוץ, והוא יכול להמשיך גם לאחר הביוץ וההפריה.
הכלבה אינה מוכנה להרבעה מיד ביום הביוץ, אלא לאחר הביוץ על הביצית להתבגר יומיים ורק אז היא פוריה ו"מוכנה" להפרייה.
כדי לקבוע את יום הביוץ יש צורך בבדיקות דם ומשטחים ואגינליים. לא ניתן לקבוע את יום הביוץ המדויק רק על סמך ימי הדימום או הדרישה.
הדימום בייחום יכול להימשך החל משלושה ימים ואפילו עד מספר שבועות, והוא משתנה בין כלבה לכלבה. דימום ארוך יכול לנבוע מציסטות בשחלות.
קליטה של הריון תלויה בתזמון הביוץ ולכן לא ניתן לדעת אם הכלבה נקלטה בלי לדעת את יום הביוץ המדוייק ואת יום ההרבעה.
רק מעל 25 ימים אחרי ההרבעה ניתן לדעת בוודאות אם הכלבה בהריון וזאת על ידי מישוש על ידי וטרינר, אולטראסאונד לבטן, או בדיקת דם להורמון הרלקסין שרמתו עולה בדם 25 ימים אחרי תחילת ההריון.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חינוךמורן12/07/2010
שלום
הלכבה שלי לאחרונה מתחילה להשתולל ולא להיות ממושמעת
ולא משנה כמה אני צועקת עליה זה אל עוזר
היא רצה כל הזמן לחצר של השכנים כל יום מתמלאת בבוץ משפירצה את המיים שיש לה בקערה
רצה עם כלבים שהם משוטטים וחולים ואני לא יודעת מה לעשות אני כבר אובדת עצות
איך איך אוכל להעביר לה את המסר שאסור אסור לעשות את זה אסור להשתולל אסור כל יום לחזור שחורה ולהתמלא בבוץ
מאוד מתוסכלת
אודה לכם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אילוף!!
ד''ר תמר נרקיס12/07/2010לא ציינת בת כמה הכלבה.
נשמע שהיא זקוקה לאילוף. מומלץ להתייעץ עם מאלף כלבים ואף לקחת מספר שיעורי אילוף שיעזרו לכם להתמודד עם התנהגותה של הכלבה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בכיס האוכל של האוגרמיכל11/07/2010
יש לי אוגר סיבירי כ-3 שנים הוא פעיל מאוד וחיוני. במשך החודשים האחרונים האוגר אינו אוגר מזון בצד אחד של כיס אוכל והצד השני הולך וגדל בצורה חסרת פרופורציה לגופו, נדמה שמסיבה כלשהי הוא אינו מסוגל לאגור מזון בכיס. האם יש הסבר ודרך לעזור לו? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוגר
ד''ר תמר נרקיס12/07/2010לצערי איני מומחית לאוגרים והידע שלי לגביהם מוגבל. אני ממליצה לך לפנות לפורומים שמייעצים לגבי חיות אקזוטיות או לפנות לוטרינר המתמחה בחיות אלה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטה משונה תת עורית בגב הכלביניב11/07/2010
שלום
יש לי כלב בולדוג צרפתי בן שנה ו3 חודשים, לאחרונה שמנו לב כי ישנה בליטה תת עורית בגבו, לא נראה שזה מפריע לכלב (למרות שיש לו סף כאב גבוהה מאוד), לא נראה שינוי בהתנהגות שלו, הדבר היחידי שנעשה זה שהחלפתי לו את האוכל בחודשיים האחרונים מפרופלין גורים לפרופלים לבוגרים עם חתיכות עוף, אבקש את עזרתכם לאפיין את הבעיה? האם יש פה סיכון מסויים לבריאותו שדורש בדיקה ע"י וטרינר? וכולי....
תודה מראש על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לציין...
יניב11/07/2010חשוב לציין שהגוש הופיע רק בשבוע האחרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשוב לציין...
יניב11/07/2010חשוב לציין שהגוש הופיע רק בשבוע האחרון, כן הכלב מעוקר ועבר ניתוח לאחרונה (לפני שבועיים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבליטה עורית
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010הבליטה שאתה מתאר יכולה להיות מספר דברים. גש לוטרינר שידקור באמצעות מחט את הבליטה ויבדוק תחת המיקרוסקופ אילו תאים נמצאים בה. יתכן שמדובר בגוש שומני שאין צורך בהסרתו ויתכן שהוטרינר ימליץ להסיר את הגוש בניתוח ולשלוח אותו לביופסיה.
בכל מקרה עליך לשים לב אם הגוש גדל או משתנה
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרכוסים אצל כלבהגלית11/07/2010
שלום. יש לי כלבה מעורבת קטנה (שוקי) בת 7. לפני כחודשיים החלו אצלה פרכוסים שנמשכים כ- 3-5 דקות. התרחשו כבר 3 פרכוסים, אחת ל- 3 שבועות. בהתייעצות עם הוטרינר המטפל, נאמר לי כי כנראה שמדובר בגידול בראש, זאת בשל אי התאמת המקרה, מבחינת הגיל, לאפילפסיה. ערכנו לה היום בדיקת דם. הבדיקה הבאה שהוא המליץ לבצע היא בדיקת CT לראש. שאלתי היא, אם יתברר בסריקה שאכן מדובר בגידול, האם קיימת האופציה לנתח ולהסיר את הגידול? מהם סיכויי ההצלחה של ניתוחים מהסוג הזה ?
אני מאוד מאוד מודאגת...
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול במח
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010ראשית, לא בטוח שמדובר בגידול במח, וכפי שהוטרינר שלכם אמר, אבחון של גידול במח יעשה רק באמצעות CT.
קיימים ניתוחי מח לגידולים בכלבים אולם הדבר תלוי בסוג הגידול, ובמיקומו במח. ניתוחים אלה לא נעשים באופן תדיר בארץ, והם כמובן מסוכנים, אולם חלקם מצליחים. אני ממליצה לכם להמשיך את האיבחון כדי להבין מדוע הכלבה מתעוותת, ולאחר שיהיה איבחון הוטרינר ידבר איתכם על אופציות הטיפול. בינתיים התייעצו עם הוטרינר שלכם לגבי דרכים לעצירת העווית בזמן התרחשותה וטיפול תרופתי למניעת עוויתות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון רפואי בריא לכליותשי11/07/2010
שלום, יש לי כלב בוקסר בן 10 שסובל מבעיות בכליות. הוטרינר אמר לנו להאכיל אותו ב canine K/D וב-Renal. העניין הוא כזה, האכלנו את הכלב במזון הזה במשך חודשיים ועכשיו נמאס לו מהטעם או הריח, או שהוא קישר את הבחילות למזון והוא לא מוכן לאכול ממנו. תוכל להמליץ לנו על מזונות אחרים שיכולים לעזור?
תודה מראש, שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון רפואי לכליות
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010יש מספר חברות בארץ המספקות מזון רפואי לכליות והן: יוקנובה, רויאל קאנין, הילס, פרו-פלאן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל איזה מהם את ממליצה?
שי11/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזון רפואי
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010כל המזונות הללו מצוינים, הדבר תלוי בהעדפתו של הכלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים אדומים והפרשות דביקות לברדורalex11/07/2010
שלום רב
ללברדור שלנו, בן שנה ושמונה, הופיעו פצעים על הצוואר למטה. כמה ימים ראשונים אלו היו פצעים יבשים וקשים. אי-אפשר היה לראות אותם בכלל, רק למשש. לאחר 3-4 ימים חלק מהפצעים הפכו להיות אזורים עם אור מאוד-מאוד אדום ובנוסף יש הפרשות דביקות מאותם אזורים. הכלב לא מגרד את הפצעים.
היום נקח אותו לוטרינר. האם זה נשמע משהו רציני?
המון תודה.
אלכס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים על העור
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010הפצעים שאתה מתאר יכולים לנבוע ממספר סיבות כגון טפילי עור, תגובה אלרגית, תהליך דלקתי ועוד.
על פי המראה של הלקויות העוריות, הוטרינר יחליט אם לבצע מגרד מהאזור כדי לשלול הימצאות טפילי עור כגון דמודקס. אם הפצעים נראים מזוהמים יתכן שיהיה צורך באנטיביוטיקה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף ביותרשלומי10/07/2010
שלום רב, אני מגדל כ 20 תרנגולות באופן פרטי באדמתי בתנאים מצויינים ומפנקים. לצערי הרב, לפני כשבוע הוספתי לכלוב כחמישה תרנגולות חדשות שקניתי ממוכר בצפון, כאשר לאחר כמה ימים התחילו כל התרנגולות להתנהג בצורה מוזרה והראו סימני- עייפות, חוסר תזוזה וכו'- עד שארבעה מהן מתו מסיבה כל שהיא. יומיים לאחר מכן מתו עוד 2 תרנגולות. סה"כ במשך שבוע מתו 6 תרנגולות- שמהם חלק מאותן חמישה שהוספתי לכלוב לא מזמן וחלק מהישנות שהיו בבעלותי. איני מבין את פשר הדבר ואני חושש רבות משפעת העופות או מכל דבר אחר, ולכן אני גם מפחד להתקרב לכלוב. האם מסוכן להתקרב אליהם בתקופה זאת?? באם קיים חיידק שהדביק את כולן, האם לא מסוכן בשבילי ובשביל ילדיי להמשיך להחזיקם באדמתי??
תודות רבות מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלות עופות
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010אני אינני וטרינרית של עופות והידע שלי בנושא זה מוגבל. נשמע שהתרנגולות החדשות היו חולות והדביקו את שאר התרנגולות. אני ממליצה לך להתייעץ עם וטרינר עופות. אם אתה רוצה לדעת באיזו מחלה מדובר הוטרינר יבצע נתיחה לעופות שמתו וישלח דגימות למעבדה כדי להבין ממה הן מתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה רציניתיובל10/07/2010
שלום יש לי כלבת בוקסר בת 4 שנים וןהיום שמתי לב שהיא שכבה על הריצפה ועשתה פיפי ממש בלי שהיא שמה לב אז רציתי לקבל המלצה מזה זה יכולצ להיות ומהנ לעשות??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010בריחת שתן יכולה להיגרם בגלל מספר סיבות. האם זה קרה פעם אחת או מספר פעמים?
אם התופעה חוזרת על עצמה, מומלץ לגשת לוטרינר ולבצע בדיקת שתן כדי להבין האם הגורם הוא דלקת בדרכי השתן, בעיה בריכוזיות השתן ועוד. בריחת שתן יכולה להיגרם גם מבעיה אנטומית ויש טיפול תרופתי שעשוי לעזור, אך קודם צריך לבדוק אם התופעה נמשכת ומהו הגורם לה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב מבוגר המשתנק ומתעטשמירב10/07/2010
שלום,
יש לי כלב מעורב קטן בן 13. בריא בדרך כלל, למעט בעיית סמיכות בדם (לוקח אספירין באופן קבוע מזה כ 8 שנים). בחודש האחרון הוא מתעטש המון ומשתנק מדי פעם (סוג של שיעול יבש). הוטרינר שלו חדש בהתחלה בדלקת גרון, הוא קיבל שני סוגי אנטיביוטיקה ולאחר שזה לא עזר - כדורים ללחץ דם. עדיין אין שיפור במצבו. מעבר לתסמינים האלה, הוא אוכל ושותה רגיל, משחק ורוצה לטייל (אין שינוי במצב הרוח כלל). איך כדאי להתקדם עם הנושא ? תודה, מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב משתעל
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010שיעול והשתנקויות בכלב מבוגר יכולים להיגרם מסיבות רבות כמו דלקת, מחלת לב, גוף זר באף או בלוע ועוד. אם אנטיביוטיקה לא הועילה למצב, מומלץ לבצע צילום רנטגן לבית החזה כדי לשלול הגדלה של הלב ודלקת ריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר לגזור לכלב צפורניים?ליאת10/07/2010
ללברדור שלנו הצפורניים ברגליים הקדמיות מאוד ארכו. כיצד גוזרים להם צפורניים, והאם רצו שהוטרינר יעשה זאת או הספרית שלו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזירת ציפורניים
ד''ר תמר נרקיס11/07/2010בהחלט מומלץ לגזור ציפורניים לכלבים שציפורניהם ארוכות מידי. לכלבים יש כלי דם בתוך הציפורניים ולכן דרושה מיומנות מסויימת בגזירת ציפורניים ולא מומלץ לבצע זאת לבד בבית.לפעמים קיים דימום קל מהציפורן בזמן הגזירה.
וטרינר, ספרית כלבים, ואסיסטנטים במרפאות הוטרינריות, כולם מיומנים בגזירת ציפורניים לכלבים ויכולים לבצע זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)





