מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כלב מבוגר שמתקשה לשלוט בצרכיוא03/06/2010
יש לי כלב בן 16-17, כלב מקסים ומתפקד (קצת יותר איטי אבל שמח וטוב לבב). לאחרונה הוא מרבה בשתייה ובלילות לא שולט על מתן שתן ועושה את צרכיו בבית. אנחנו מקבלים זאת בהבנה אבל נראה שלו לא נוח עם המצב.
האם יש משהו שניתן לעשות? אנחנו מורידים אותו לסיבוב אחרון בחוץ די מאוחר.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליטה על צרכים
ד''ר סמדר טל04/06/2010מצב בו יש עליה בשתיה ובהשתנה יכול להעיד על מספר מצבים פתולוגיים בגוף הכלב אותם ניתן לאבחן יחסית בקלות ולטפל בהם. ראשית צריך לאבחן האם מדובר באי שליטה על ההשתנה או מדובר בכמויות רבות של שתן איתם קשה להתאפק. ניתן לאבחן בין השניים ע"י בחינת אופי ההשתנה - האם כורע או מרים רגל כדי להשתין? האם יש שתן במקום בו שכב לאחר שהוא קם משם? מהי כמות השתן בכל השתנה ועוד.
סיבות רבות יכולות לגרום להשתנה מרובה, החל מדלקות שתן, בעיות כליות, בעיה הורמונלית (כגון סכרת, קושינג, אדיסון ועוד)וכלה בגידול הלוחץ על אישור מסויים בשלפוחית.
האבחון יחסית קל והוא כולל בדיקות דם ולעיתים גם אולטראסאונד. טיפול במחלות אלו ישפר את חייו של כלבך וכן את שלך, וימנע הסתבכויות מיותרות עקב אי טיפול.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
א04/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול ממיר בשחלות כלבה 5 שניםבוריס02/06/2010
לכלבה שלי בת 5 שנים עשו עיקור ובמההלכו רופא מצא גידול (לדעתו ממיר) של שחלות. לפי צילום של החזה הוא סבור שיש גרורות בראיות. אין שום סימנים לא בריאים מעבר לזה. פטולוגיה עוד לא מוכנה. האם התכן סרטן בגיל כזה? האם יש מקום לטעות הבחון? האם יש טיפול (במקרה של גרירות)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות בריאות
ד''ר סמדר טל03/06/2010עד לקבלת תוצאות הביופסיה לא ניתן לדעת באיזה גידול מדובר, אם בכלל. ניתן לבסס השערות על בסיס סוגי סרטן נפוצים במקום זה.
סרטן אינו נפוץ בגיל 5 ברוב הגזעים, אך אינו בלתי אפשרי. קיימים גזעים בהם הסבירות לגידול סרטני גבוהה יותר.
קיימים סוגים שונים של טיפול, בהתאם לסוג הסרטן שימצא. אני ממליצה לך להתייעץ עם הווטרינר המטפל לאחר קבלת תוצאות הביופסיה לגבי פרוגנוזה והמשך טיפול.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעד ברגליים אחוריותחן02/06/2010
שלום,
יש לי כלב מעורב בן 14 השוקל כ- 10 ק"ג, בשנה האחרונה רגליו האחוריות החלו לרעוד,
בשל חשד לדיזספלזיה של האגן עשינו CT של האגן והגב התחתון ולא נמצא כל ממצא חריג, כעת נשלחנו לנוירולוג.
ממה יכולה הבעיה לנבוע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעד רגליים אחוריות
ד''ר סמדר טל02/06/2010יכול לנבוע ממספר גורמים, ביניהם חולשת רגליים אחוריות מטעמים אורטופדיים או נוירולוגיים. אורטופדיים- כאב ו/או בעית מפרקים באיזור
נוירולוגיים- החל מבעית סיבים עצב סופיים של חוט השדרה (היינו בעיה בcauda equina ) ועד נוירופאטיות (בעיות שקשורות לעצבים )אחרות
רצוי ומומלץ להוועץ כפי שהמליצו לך- עם נוירולוג בכדי לאשש או לשלול בעיות מהסוג הנ"ל
אם כל אלה נשללים יכול פשוט להיות מצב חולשה בשל בעיה כללית בגוף- שגורמת לרעד ולחולשה ברגליים אחוריות בכלבך וגם כיוון זה צריך להבדק - אם טרם נבדק.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר ברגל הקידמיתהילה01/06/2010
היי הכלב שלי עבר מאורע שבו הוא שבר את 2 העצמות ברגל הקידמית שלו הטא הובהל לויטרינר שטיפל בו וכרגע יש לו גבס לאורך הרגל השאלה שלי היא שהכלב הוא גור בן 8 חודשים וכשמוצאים אותו החוצה הוא מתחיל לרוץ עם הגבס ובבית הוא משתולל וקופץ מהמיטה הפחד שלי זה האם זה מזיק לו בדרך כלשהו אני מפחדת שיקרה נזק חמור יותר הוא רץ על 3 רגלים ומדי פעם סוחב את הרגל הפצועה על הריצפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר
ד''ר סמדר טל02/06/2010כמובן שהשתוללות וריצה אינם הדבר הנכון לעשות כאשר יש שבר וגבס. הגבס מקבע את השבר בכדי שלא תהיה תזוזה של העצמות לאחר תיקון ומיקומן הנכון. הליכה והזזת הרגל הינה פעולה נכונה משום שהמקום זקוק לזרימת דם על מנת להחלים. אולם השתוללות עלולה להביא לתזוזת הגבס או אפילו - חלילה - השבר - ואז יכולים להווצר סיבוכים שונים ועיכוב בהחלמה.
לכן עלייך לדאוג לכך שגורך יימצא ככל האפשר במצב רגוע ואם יש צורך להועץ בוטרינר שלך לגבי אמצעי שמירה של רגיעה מסויימת עד להחלמת השבר. אחד האמצעים הוא תיחום אזור המחיה של הגור למקום קטן וללא מיטות או ספות לקפוץ עליהן ויציאה החוצה רק בעזרת רצועה. במקרים קיצוניים ניתן להשתמש גם בתרופות הרגעה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בארנב כשמחירים יקריםבתאל חלפה01/06/2010
היי,
יש לי ארנב.
רציתי לעשות לו בדיקות וטיפולים אבל כל הטיפולים ממש יקרים.
בדיקה רפואית נעה בין 150-200 שקלים לא כולל עלות הטיפול עצמו( כל טיפול תוספת של מאות שקלים)
איך אני יכולה לטפל בארנב שלי ולדאוג לו לחיים בריאים אם המחירים כלכך יקרים?
הייתי רוצה לטפל בו במסירות אבל אין לי את היכולת לשלם כאלו סכומים.
האם יש דרכים למנוע את כל הבעיות שיכולות לגרום למותו?
בנוסף, הארנב הפסיק לאכול אוכל רגיל ומוכן לאכול רק ירקות.
אני יודעת שכדאי לתת מעט ירקות אבל הוא פשוט לא נוגע באוכל במשך כל היום ואני מפחדת שהוא יחלה. מה לעשות!?
אשמח לתשובה מהירה..
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנב
ד''ר תמר נרקיס01/06/2010שלום בתאל,
לצערנו טיפול רפואי בבעלי חיים עשוי לעיתים להיות דבר יקר. את בהחלט צודקת בכך שטיפול נכון בארנבון וסיפוק כל הצרכים להם הוא נדרש מורידים את הסיכויים שיחלה וידרש לטיפול רפואי.
הזנה המומלצת לארנבונים היא אספסת באופן חופשי, עלים ירוקים- עלי בייבי, העלים של גזר פטרוזילה, עלי סלק ומעט כופתיות לארנבונים.
ירקות הם לא מזון מתאים לארנבונים- אפשר לתת אותם כצ'ופר אבל בכמויות מאוד קטנות וזאת כי הם עשירים בסוכר ויכולים לגרום לשלשול.
את האספסת, המהווה את עיקר המזון, ניתן להשיג בחנויות לבעלי חיים או באורוות סוסים.
חשוב ביותר לעקוב אחרי התאבון של הארנבון ואחרי הצרכים שלו. שלשול הוא מצב חירום בארנבונים וכך גם חוסר אכילה ושתיה, הפרשות מהאף או מהעינים ונשימה מהירה. כל המצבים האלה דורשים טיפול מיידי אצל וטרינר.
אסור בשום אופן לתת לארנבונים תרופות ללא התייעצות עם וטרינר, ואין לטפל בהם באמפולות נגד פרעושים המתאימות לכלבים וחתולים- אלה עלולות לגרום להרעלה ויש להתייעץ עם וטרינר לגבי טיפול מתאים.
אם הארנבון מסרב לאכול כל מזון חוץ מירקות- עליך לפנות לוטרינר!
שיהיה בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספי תזונה לכלבה מבוגרתשיר01/06/2010
שלום רב,
יש לי כלבה בת 14 פינצ'רית מעורבת..בריאה ושמחה כאילו היתה גורה. לאחרונה נאמר לי שבגילאים האלה מתחילות להיות בעיות במפרקים ובסחוסים ואמרו לי שאם לא מטפלים בזה בזמן זה עלול להיות יותר גרוע עם הזמן. רציתי לדעת האם יש תוספי מזון כמו ויטמינים ומינרלים שניתן לתת לה? משהו על בסיס יומי..ובכלל האם זה חיוני לתת תוספי מזון או שעדיף בעצם לא לתת בכלל? יש לציין שהכלבה אוכלת בשנתיים האחרונות מזון מסוג טכניקל סניור..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספי תזונה
ד''ר תמר נרקיס01/06/2010קיימים תוספי תזונה הנקראים גלוקוזאמינים שמטרתם הגנה על המפרקים. ניתן להשיג אותם אצל הוטרינר. לרוב בעיות מפרקים מופיעות בכלבים מגזעים גדולים ואם הכלבה שלך לא מראה בכלל סימנים של צליעה או כאב במפרקים היא לא בהכרח זקוקה לתוספים אלה, אולם הדבר נתון לשיקול דעתך, הם בודאי לא מזיקים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב שלי אוכל את הקקי שלו ומקיא אותאלמוג דואני31/05/2010
היי יש לי כמה שאלות
קנינו גור פיקנז ננסי לבן הוא בן חודש וחצי היום השארתי אותו חצי שעה בד וכשחזרתי קאתי רק סימן של קקי ולא את הקקי עצמו של יום לפני ראיתי שהכלב ניסה לאכול את הקקי שלו..
היום בערב הכלב התחיל להקיא קיא חום ולגהק.
השאלות שלי הם כאלה :
1.האם הכלב הקיא בגלל החרא 2.האם זה מסוכן
3?האם הכל חולה באיזה שהיא מחלה..
אם כן למה זה יכול לגרום
בתודה אלמוג דואני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכלב שלי אוכל את הקקי
ד''ר תמר נרקיס01/06/2010גורים צעירים נוטים פעמים רבות לאכול את הצואה שלהם. זוהי התנהגות שנעלמת בדרך כלל עם התבגרותם.
אם הגור הקיא פעם אחת בלבד וחוץ מזה מרגיש מצוין, אוכל, שותה ושמח- יכול להיות שהוא הקיא עקב אכילת הצואה.
עם זאת, אם הגור הקיא יותר מפעם אחת או אם הוא חלש, חסר תאבון ולא משחק- יתכן שהוא חולה ויש לפנות לבדיקה אצל הוטרינר.
כדי להימנע מאכילת הצואה צריך "לתפוס את הגור על חם"- לנזוף בו ולסלק מיד את הצואה. כמובן שלא תמיד זה ניתן...
לאחר שהכלב יהיה מחוסן יהיה ניתן לטייל איתו מבחוץ ולחנך אותו לעשות צרכים בחוץ ואז סביר להניח שההתנהגות תעלם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו חמור קרה לכלב שלי דחוףףףף!!בראל31/05/2010
יש לי כלב פקינז והוא ישב לידי פתאום הוא נהיה פוזל לגמריי הוא התחיל לרוץ ולשכב על הבטן אחר כך עמד והחליק על הבטן שוב מיד אחר כך הוא הפסיק לזוז ולא יכל לזוז כלל והזנב שלו תמיד היה מורם אני לא יודע מה קרה לו אבל בבקשה תגידו לי מה לעשות זה חשוב מאוד אני מודאג מכך שזה יכל לקרות לו שוב ושיהיו תוצאות חמורות יותר בבקשה ענו לי בדחיפות תודה!!
בראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה
בראל31/05/2010ובנוסך לכך שכחתי להזכיר כי לכלב שלי יש טיקים הוא מזיז את הראש לצדדים כמה פעמים לצד שמאל כמה פעמים וכו' וזה נמשך...
מה עלי לעשות בבקשה...
בראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפקינז
ד''ר תמר נרקיס01/06/2010לפי התאור שלך נשמע שיתכן שהכלב סובל מבעיה עצבית אקוטית. המצב שאתה מתאר הוא חמור ואני ממליצה לך לגשת מיד לוטרינר (יש וטרינרים זמינים גם בלילה), כדי שמצבו לא יחמיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה שעושה לפתע צרכים בביתאורית29/05/2010
קיבלתי כלבה בת 3.5 שהייתה בחוץ עד אז, אך מאולפת ולא עשתה צרכים בבית
. לאחרונה היא התחילה לעשות קקי בבית אחת לשבוע. חשבתי שאולי אני לא מוציאה אותה מספיק לטייל , אבל אתמול היא עשתה קקי כשעה אחרי שיצאנו החוצה.
האם יש לכלבים תסביכים. אולי בגלל שאני בדיכאון או עצבנית היא מחרבנת בבית.
אני מחבקת אותה חזק מאוד ושמתי לב שהיא לא מתה על זה
אולי בגלל זה?
היא קטנה מאוד ורגישה ומאוד פחדנית ומסתכלת עלי כל הזמן בעניים תלותיים. לא עוזבת אותי
היא מאוד תלתית אני מניחה שזה קשור לטראומות לפני שקיבלתי אותה. תמיד מתחבאת מבוהלת באיזה פינה בבית. וגם זה מעיק עלי- האם יש משהו לעשות בעינין?
אשמח אם תעזרו לי או תפנו אותי
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה עושה צרכים בבית
ד''ר תמר נרקיס30/05/2010יתכן שעשיית הצרכים בבית היא בעיה התנהגותית אצל הכלבה. נשמע שהכלבה חרדתית ומפוחדת. אני ממליצה לך להתייעץ עם מאלף או וטרינר שמתמחה בבעיות התנהגות בכלבים כדי לנסות לטפל בבעיה.
בינתיים, יש לתת לכלבה הרגשת ביטחון על ידי ליטופים ומשחקים ולנסות להימנע מלהכניס אותה לסטרס. חשוב לעשות טיולים רבים וארוכים ולתת לה חיזוק חיובי כשהיא עושה את הצרכים בחוץ.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות אצל הכלבהדני29/05/2010
יש לי כלבת לברדור בת 7 (בערך) ולפני כמה ימים שמתי לב לנפיחות ליד רגל ימין הקידמית שלה.. זה כזה מאחורי השוק עצמו על הגוף שלה.. וזה קצת מלחיץ אותי, יש סיבה ללכת לוטרינר חירום? או שזה לא משהו רציני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף!!
דני29/05/2010זה ממש דחוף!! בבקשה עזרה מהר, כל מי שמבין באנטומיה של כלבים או מה שזה לא יהיה, אני חייב לדעת מה זה עלול ליהיות ואם זה מצריך בדיקה בהולה אצל וטרינטר חירום..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוף!!
דני30/05/2010זה ממש דחוף!! בבקשה עזרה מהר, כל מי שמבין באנטומיה של כלבים או מה שזה לא יהיה, אני חייב לדעת מה זה עלול ליהיות ואם זה מצריך בדיקה בהולה אצל וטרינטר חירום..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפיחות ברגל
ד''ר תמר נרקיס30/05/2010שלום דני,
לא ציינת האם הכלבה מרגישה טוב, האם היא מלקקת או מתעסקת באזור הנפיחות, האם האזור חם או כואב לה.
בכל נפיחות חריגה אני ממליצה לגשת לוטרינר שיבדוק במה מדובר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפיחות
דני30/05/2010היא מרגישה מצויין, כך לפחות זה ניראה.. היא משחקת בחוץ ומשתוללת, האיזור אינו חם והיא לא מתעסקת בו, אך הוא נפוח מאוד, עם יד פתוחה תופסים את כל הנפיחות...מה זה יכול ליהיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול שלא מנקה את עצמומיכל28/05/2010
יש לי חתול (פרסי-סיאמי עם שיער ארוך) בן 17 שעכשיו עבר דירה לראשונה בחייו (הוא לא יצא מהדירה הקודמת מאז שהיה גור, 16 שנים). הוא הסתגל במהרה לדירה החדשה אך נראה שלא מנקה את עצמו כמו שצריך. הבטן שלו והרגליים אפורות מלכלוך ולא רואים אותו מתנקה. מה יכולה להיות הסיבה? אני מסרקת אותו רק פעם בשבוע, האם זה קשור לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול שלא מנקה את עצמו
ד''ר תמר נרקיס30/05/2010חתולים שלא מנקים את עצמם יכולים לעשות זאת ממספר סיבות. אם החתול מרגיש טוב, אוכל, שותה ועירני, כנראה שהסיבה היא לא מחלה שמונעת ממנו להתנקות. לא ציינת אם החתול שמן. פעמים רבות חתולים שמנים מתקשים לנקות את עצמם.
יתכן שמעבר הדירה עדיין משפיע עליו והוא עדיין נמצא במידה מסויימת של סטרס ולכן לא מתנקה.
כדאי לחכות מספר שבועות, ואם הוא עדיין לא מתנקה, חשוב לסרק אותו ובמידת הצורך גם לשטוף אותו ואף להחליט על תספורת אצל ספר חתולים אם צריך.
אם נראה שהחתול לא מרגיש טוב ולכן לא מתנקה, חשוב ללכת לבדיקה אצל הוטרינר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על חתולהשירה27/05/2010
שלום,
יש לנו חתולה בת 8, נמצאת בבית וגם בחוץ. מעולם לא היתה יותר מדי פעילה, אך בזמן האחרון היא נראית מאד אפטית, רובצת וישנה רב היום, היא גם ירדה במשקל (למרות שצריך לקחת בחשבון שהיא אוכלת אוכל דיאטתי בהמלצת וטרינר). נראה שיש לה "טיקים" כאלו מדי פעם בראש/צוואר. קרה שהיא ישנה לידי ופתאום התעוררה זינקה והתחילה לרוץ בכל החדר בבהלה.
יתכן שאלו רק תגובות לחום/שרב? תופעות שמופיעות עם הגיל(ירידה בפעילות וכו')? מחייב בדיקה וטרינרית? אם כן - מה לומר לוטרינר, ז"א- מה יהיה באפרותו לעשות על סמך פירוט תופעות כל כך כלליות ולא ברורות?
אנחנו דואגים לחתולה שלנו, נשמח לתשובה.
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
שירה27/05/2010בנוסף יש לציין שבתקופה האחרונה החתולה שלנו הקיאה לא מעט, למרות שכשמגישים לה אוכל רטוב (וטעים) היא זוללת ואף פעם לא נשארת אדישה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתולה מקיאה
ד''ר תמר נרקיס30/05/2010הקאות וירידה במשקל יכולות להעיד על מחלות שונות, כולל בעיות במערכת העיכול או באיברים אחרים כגון כליות, כבד ועוד.
גשו לוטרינר בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתולה אפטית
ד''ר תמר נרקיס30/05/2010בהחלט נשמע מתיאורך שהחתולה סובלת מבעיה רפואית. ירידה במשקל, חולשה, "טיקים"- כל אלו מעידים על בעיה רפואית שיש לטפל בה.
יש לגשת לוטרינר שתחילה יבדוק את החתולה בדיקה כללית. יתכן שכבר במהלך הבדיקה ימצא ממצאים לא נורמאלים שיכוונו אותו לאיבחון הבעיה. בהמשך, יתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות כגון בדיקות דם וצילומים.
חשוב לציין שחתולים שמנים שמפסיקים לאכול מכל סיבה שהיא, הם בעלי נטייה למצב מסכן חיים שנקרא "כבד שומני" ולכן חשוב מאד שהחתולה תאכל.
גשו לוטרינר בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עשיית צרכים מחוץ לארגזטל27/05/2010
שלום,
יש לי חתול בן 12. הוא אצלי מגיל שבועיים בערך ובמהלך כל השנים היה רק בתוך הבית.
בשבוע האחרון החל לעשות את צרכיו מחוץ לארגז (לראשונה בחייו) - עושה במטבח גם על הרצפה וגם על השיש...וגם בחדר האמבטיה. יש לציין שלא החלפנו - לא את מיקום הארגז, לא את סוג החול או דברים אחרים שניסיתי לחשוב שהיו עשויים להשפיע. פרט לכך, הוא אוכל ושותה ונראה בסה"כ בסדר. מה יכולה להיות הסיבה להתנהגות זו ומה ניתן לעשות על מנת שיחזור לעשות צרכים בתוך הארגז???
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עשיית צרכים מחוץ לארגז
ד''ר תמר נרקיס30/05/2010שלום טל,
מתן צרכים מחוץ לארגז יכול להיות תוצאה של בעיות רפואיות או של בעיות התנהגותיות. הבעיות הרפואיות כוללות דלקות או אבנים בדרכי השתן, בעיה במערכת העיכול, בעיות מפרקים שמונעות מהחתול להיכנס לארגז ועוד. בשב ראשון צריך לשלול את כל הבעית הללו, ובמיוחד בחתול מבוגר שמעולם לא נתן צרכים מחוץ לארגז בעבר. לשם כך יש לגשת לטרינר שיבדוק את החתול ויבצע בדיקת שתן ולעיתים בדיקות דם וצילומים.
במידה ונשללה בעיה רפואית, מדובר ככל הנראה בבעיה התנהגותית שיש לאבחן ולטפל בה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרואידים כטיפולבני בן אפרים25/05/2010
לאחרונה החתול שלנו החל להשתעל לפרקי זמן די ארוכים (כ3 דקות לפחות בכל התקף),לקחנו אותו לוטרינרית ולאחר צילום אובחן שהוא סובל במרונכית, הוא טופל במשך שבועיים ב אנטיביוטיקה (Marbuey) וסטרואידים (prednisone) כאשר כמות האנטיביוטיקה היתה קבועה 10 מ"ג וכמות הסטרואידים ירדה בהדרגה, ככל שכמות הסטרואידים ירדה השיעול הלך וחזר, כשהופסק הטיפול מצב השיעול היה רע יותר מלפני הטיפול. לקחנו אותו לרופאה בשנית והיא אמרה שהברונכית הפכהכבר לכרונית וכנראה יש לו גם אסטמה של חתולים (תודה הבנתי את זה לבד) אבל שנמשיך לתת לו את הסטרואידים (ללא אנטיביוטיקה) וללא טיפול נוסף.
כיוון שסטרואידים מחלישים את המערכת החיסונית והחתול גם ככה בסיכון לדלקת ריאות אני חושש לתת לו סטרואידים כטיפול.
כיוון שמה שהוטרינרית מציעה במקרה של בן אדם הוא שרלטנות רפואית לשמה, אני רוצה לשמוע מוטירינר נוסף האם יש דברים בגו, ובכלל אני מרגיש שהטיפול בסטרואידים רק מקשה על הריאות שלו לתפקד בלעדיהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטמה של חתולים
ד''ר עדי בן ישר26/05/2010הינה מחלה של דרכי הנשימה התחתונות - בסימפונות (ברונכים). כאשר הברונכים נחסמים או מוצרים, התוצאה הסופית הינה פגיעה ביכולת להעביר חמצן אל הריאות ומהן לשאר הגוף.
המחלה נובעת בד"כ מרגישות יתר של מערכת החיסון לגורמים נשאפים.
הסימנים של המחלה אינם ספציפיים ויכולים גם להצביע על מחלה אחרת כגון כשל לב, דלקת ריאות, גידול בדרכי הנשימה ועוד. על כן, אם החתול מראה סימנים של קשיי נשימה חשוב לבצע אבחון מקיף הכולל בדיקות דם, צילומי רנטגן של בית החזה ולעיתים גם נטילת דגימת תאים מקנה הנשימה והברונכים, בדיקתם תחת מיקרוסקופ וניסיון לבודד מהם את גורם המחלה.
לאחר אבחון המחלה הטיפול בה כולל:
1. הפחתה למינימום את חשיפת החתול לעשן, אבק ותרסיסים למיניהם.
2. הפחתת משקל בחתולים בעלי משקל עודף.
3. טיפול תרופתי: מרחיבי ברונכים (כגון "ונטולין") וסטרואידים, המסייעים בהקטנת התגובה הדלקתית. כיום קיימים משאפים מיוחדים לחתולים אשר מאפשרים טיפול בסטרואידים תוך הקטנה למינימום של תופעות הלוואי.
כאשר מדובר בצורה האקוטית של המחלה והגורם הראשוני זוהה, הסיכוי להחלמה הינו מצוין. כאשר נגרם נזק קבוע לדרכי האוויר, המחלה איננה ניתנת לריפוי, אולם ניתן למתן את הסימנים הקליניים ולהאט את הנזק על ידי טיפול תרופתי מתאים.
הטיפול אותו נתנה הווטרינרית מתאים לחתול במידה ואובחן אצלו אסטמה. זוהי לא שרלטנות.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תולעים בחתוליםרעות25/05/2010
שלום!
מצאנו 4 גורי חתולים בני חודש שאמם נטשה אותם או מתה.
הם היו ממש מורעבים במשך 4-5 ימים כשמצאנו אותם.
החלטנו לאמץ אותם. אחד מת לאחר שבועיים, אנחנו לא בדיוק יודעים ממה.
עכשיו שמנו לב שכנראה יש להם תולעים, כי הבטן שלהם ממש נפוחה כל הזמן, הם משלשלים ומקיאים.
השאלה שלי זה אם העובדה שהם מגיל ממש מוקדם לא שתו חלב אם, אלא רק אכלו מזון מוצק שקנינו לחתולים, הזיקה להם ואולי בגלל זה הגור מת.
וגם מהי הדרך הטובה ביותר להיפטר מהתולעים? וגם הזולה ביותר אם יש....כי ממש לא תכננו לגדל בע"ח הם פשוט נפלו עלינו. שמעתי על זריקות, כדורים ואמפולות.
אני מעדיפה את הדרך הכי קצרה. אם יש זריקה אחת וזהו...
המון תודה
רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ענו לי אז אני שואלת שוב, זה דחוף
מיכלי21/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגורי חתולים
ד''ר תמר נרקיס21/06/2010גורים שהופרדו מאימם בגיל צעיר הם אכן בעלי סיכויי שרידות נמוכים יחסית לגורים שינקו חלב אם. אני ממליצה לך לגשת לוטרינר שיתן לגורים תילוע (זהו טיפול לא יקר במיוחד).
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)