מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חשש שהכלב אכל שקדיםספיר13/05/2010
תפסתי את הכלב שלי משחק עם האריזה של חבילת שקדים, ואני חוששת שהוא אכל מהם משום שלא מצאתי לאחר מכן את השקדים שהיו בה. הכמות הייתה בין 15-20,השקדים לא היו עבים, אך לא שטוחים לגמרי, עובי של פחות מחצי ס"מ,והאורך שלהם הוא בערך כ 2ס"מ.
לאחר מכן הוא נצפה מאוד היפראקטיבי
האם ייתכן שאיכשהו הוא יפגע מזה שאכל אותם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים
ד''ר עדי בן ישר16/05/2010ככל הידוע לי ומחיפוש בספרות, לא מצאתי כל תופעות לוואי או נזקים שיכולים להגרם ע"י אכילת מעט שקדים.
במידה והתנהגות כלבך אינה חוזרת למצבה הרגיל ו/או הכלב נראה חלש, אפטי, מקיא, משלשל, או כל סימן מדאיג אחר, יש לגשת לווטרינר בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול בן 3 במצוקהשולי13/05/2010
יש לי חתול בן 3 שנים שאינו מסורס. לפני שלושה חודשים היה לו חום. הוטרינר נתן לו אנטיביוטיקה במשך יומיים וזה עבר. אחרי שבועיים היו לו 3 אפיזודות של חוסר שיווי משקל שלא חזרו על עצמן יותר. הוא יילל נוראות והתיישב במקום שבו עמד כאילו יש לו סחרחורת. אישוניו גדלו, הוא החל בוהה בחלל כאילו אינו יודע היכן הוא, תוך כדי כיפוף גבו. הוא החל להיות פחדן מכל רעש וציפור שעפה ליד החלון. היו כל מיני כתמים על הרצפה במקום שבו התיישב. נבהלתי ולקחתי אותו לבדיקות. בדיקה נוירולוגית הראתה שהוא קצת היפראסטזי, US הראה מתאר כלייתי לא תקין ובדיקות הדם תקינות חוץ מהקריאטינין. בדיקת שתן העלתה כמות גדולה של קריסטלים. בעקבות כך קיבל אוכל מיוחד לכליות ולשתן. בדיקות FIV, FIP וטוקסופלסמה היו שליליות.
המזון שקיבלתי לשתן הוא Urinary S/O רטוב יחד עם חמוציות וזה עזר לו. אין לו יותר קריסטלים. האוכל היבש הוא Kidney Diet של Hill's. עשו לו 3 בדיקות שתן והוא על קריאטינין של 1.6 קבוע.
עד למקרה זה הוא היה חתול מאוד חברותי וכל הזמן הלך אחרי. קיבל את פני וישב על ברכי עם חזרתי הביתה, עלה על המדפסת, התיישב על השולחן וצפה בי.
לאחר יום במרפאה הוא החל לאכול את אשכיו עד כדי הורדת כל השיער במקום. הוטרינר החל טיפול בפרוזאק שעזר (התחלתי לפני חמישה ימים בגמילה), אבל החתול נהיה מסטול ועייף, עדיין בוהה קדימה תוך כדי כיפוף גבו כאילו נמצא בעולם אחר. קשה לו לעיתים להביט כלפי מעלה כאילו כואבות לו העיניים או הראש. הוא נראה עצוב ומדוכא לעיתים (די השתפר), כל החיות שהייתה בו נעלמה. כרגע הוא לא ממש מתייחס אלי, רק לצורך אוכל ויציאה לחצר.
מה שכן, כשאני משחקת איתו הוא כן מגיב (תמיד לקח לו זמן להגיב וגם אז לא תמיד הגיב), כשהוא יוצא לחצר הוא עירני ביותר, מגיב לכל ריח וחתול בסביבה, מטפס על המעקה לראות עטלפים בלילה וסתם לצפות בחתולים בחצר (אני גרה בקומה רביעית).
אבל, רוב הזמן הוא על השטיח, מכונס בעצמו. וזה עוד היה לפני לקיחת הפרוזאק. קצת התחזק בעקבותיו. זה צל של החתול שהיה לי.
הוטרינר הציע בדיקת CT ו-CSF, אם כי הוא מסכים שאם הסימנים הנוירולוגיים לא הוחרפו, כלומר אפיזודות איבוד שיווי המשקל לא חזרו והפחד שהיה לו מכל דבר נעלם, ניתן להמתין.
האם זה יכול להיות גידול במוח? אולי ציסטה? האם ייתכן שהוא פשוט התבגר מינית? זהו חתול שלא יוצא מהבית רק לזמן קצר ובפיקוח, אבל לפני 4 חודשים הוא יצא ל-3 שעות ופגש את כל חתולי החצר. יכול להיות שקרה שם משהו באינטראקציה איתם?
מה עושים לגבי הסטרס? האם זה מסוכן לחתול? איך אפשר לעזור לו? הבנתי שהוא יכול לפתח מחלות מדיכאון ואז למות...
אני יודעת שזו שאלה ארוכה ביותר, אבל אני סובלת יחד איתו כבר 3 חודשים ומאוד עצוב לי עליו.
אני מאוד אשמח לקבל דעה נוספת.
תודה רבה מראש
שולי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגויות מוזרות
ד''ר עדי בן ישר16/05/2010יכולות להעיד על תהליך נוירולוגי המתרחש במוח ולוחץ על איזורים חיוניים. תהליכים אלו יכולים לכלול ציסטה, גידול, המטומה, נזק מטרואה ועוד. על מנת לאבחן זאת אכן בדיקת CT למוח היא התשובה. אינני חושבת שתיאורך מתאים להתבגרות מינית. בינתיים רצוי להפחית סטרס ככל הניתן ע"י אינטרקציה עם אנשים ובעלי חיים אליהם רגיל, ללא שינוי סביבה, או אירועים "מרגשים" לחתול.
בהצלחה ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולה שמתגרה בכלבה שלי באופן קבועדניאל12/05/2010
היי, יש לי כלבה בת 5 [פחות או יותר]. מגיל צעיר חינכנו אותה ואילפנו אותה כך התקשורת שלי איתה חזקה והיא כמעט תמיד מקשיבה לי. הבעיה היא שיש חתולה שנהנת להציק לה! נגיד אם אנחנו קושרים אותה שבאים אורחים כדיי שלא תבהיל אותם [היא אסקי סיבירי עם זאב כך שהיא דיי מפחידה] החתולה מתגנבת לחצר בלי שנראה ונוגעת לכלבה שלי בדברים או מתיישבת ליידה במרחק שהיא כמעט נוגעת בה ואז היא מתחילה לנבוח בתסכול ולהשתולל. מצד אחד אני לא רוצה לשחרר אותה שלא תפגע בחתולה [למרות שקשה להפטר ממנה.. ואני מבינה את התסכול שהיא גורמת לכלבה שלי] אבל מצד שני זה פוגע לי באילוף כי כל פעם שהכלבה שלי רואה חתול היא משתגעת וזה סיוט להוציא אותה לסיבובים ככה.
איך אני מצליחה להפטר מהחתול וללמד מחדש את הכלבה לי להרגע בסביבה עם חתולים ולא לגרור אותי או לקפוץ לי פתאום בסיבוב?!
בנוסף אני אציין ששקלנו לאמץ את החתולה שהייתה גורה אבל בגלל כל הריבים המתמידים בינה לכלבה שלי [שהגיעו למקרים בהם היה סיכון לשניהם] ויתרנו ולכן כנראה היא מסרבת לעזוב ולא לחזור..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוש חתולה
ד''ר עדי בן ישר16/05/2010קשה לגרש חתול ממקום בו הוא קיבל חום, אהבה ומזון. ניתן לנסות ולהרגיל את כלבתכם לחתולים ע"י מגע מבוקר וקרבה לגורי חתולים שאינם יודעים עדיין ש"צריך" לפחד מכלבים. כמובן עליכם להשגיח על כלבתכם שלא תתקוף, אך כך היא תוכל לרחרח חתול מבלי שהוא יבהל ויפעיל אצלה טריגרים של ציד.
במידה ואינכם מעוניינים בכך, ניתן להזמין לוכד חתולים שילכוד את החתולה ויעבירה למקום אחר. אופציה נוספת היא התזת מים כשהחתולה מתקרבת. קחו בחשבון כי במעשה זה תגבירו ותקבעו את התנהגות כלבתכם בגירוש חתולים מסביבתה.
בהצלחה ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבת פקינזליהי12/05/2010
לאחרונה הכלבה שלי מתנשמת בצורה שדומה לקוצר נשימה מבלי לבצע שום פעילות כלשהי היא פתאום מתחילה לנשום בכבדות וליילל או שהיא פתאום מתישבת בשקט בפינה מה עליי לעשות?!
האם זה קשור שהיא נמצאת בחדר שבו מעשנים!?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות נשימה
ד''ר עדי בן ישר15/05/2010בכלבים ברכיוצפאלים - כלבים להם מבנה פנים פחוס, ובינהם פקינז, קיים סינדרום בשם "סינדרום ברכיוצפלי" . "הסינדרום הברכיוצפאלי", נקרא גם "סינדרום נשימתי ברכיוצפאלי", הינו אוסף של לקויות פיזיקאליות הנפוצות בגזעים כגון בולדוג אנגלי, בוקסר, פקינז, פאג, שרפיי, לאסה אפסו, שיצו, ספיינל קינג צ'ארלס, בוסטון טרייר ועוד. בבעל חיים אחד יכולות להופיע אחת או יותר מהלקויות המפורטות כאן בגלל מבנהו הפחוס בו למערכת הנשימה אין מספיק מקום:
1)נחיריים מוצרות – היצרות חמורה של הנחיריים.
2)חיך רך מוארך – החיך הרך נמשך לתוך החלק האחורי של הגרון וכך יכול לחסום חלקית את מעבר האוויר.
3)היפוך (אוורסיה) של השקים הלרינג'אלים – השקים הלרינג'אלים הינם שקים קטנים הנמצאים משני צידי הלרינקס באזור מיתרי הקול. כאשר יש עליה במאמץ הנשימתי בעקבות נחיריים מוצרות וחיך רך מוארך, שקים אלו נשאבים פנימה (מתהפכים) לתוך דרכי האוויר, וכך מצרים עוד יותר את דרכי האוויר.
4)היצרות קנה – היצרות בקוטר הקנה.
אחת או יותר מהלקויות האלו בכלב/חתול גורמות לקשיי נשימה בעקבות העלייה בהתנגדות בדרכי הנשימה, ולפיכך לעליה במאמץ הנדרש בשאיפה. עם הזמן, חיות עם סינדרום ברכיוצפאלי יכולות לפתח לקויות נוספות בדרכי האוויר כגון דלקת ונפיחות באזור הלוע (לרינגיטיס), בגרון (פארינגיטיס), אוורסיה של השקדים (השקדים מתהפכים ובולטים לתוך חלל הגרון), וקריסה של האפיגלוטיס (חלק מהלוע שתפקידו לכסות את הקנה בעת בליעה), סחוסי הלוע ו/או הקנה.
עליכם לקחת את כלבתכם לווטרינר שם יערך אבחון מקיף לרמה של בעיית הנשימה, ויציע לכם פתרונות, שאחד העיקריים בהם הוא ניתוח לתיקון אבנורמליות אלו.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזן שהשחירה אצל חתולהסמדר11/05/2010
אני מטפלת בחתולת גינה בת 12 ולפני כשלושה חודשים האוזן שלה החלה להשחיר בקצה(מדובר בחתולה לבנה) וכעת היא מתפוררת עד שנשארה לה אולי שליש אוזן מקורית, כיצד ניתן לטפל בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן
ד''ר עדי בן ישר15/05/2010"אכילה" של האוזן יכולה להיווצר ממספר גורמים בינהם זבובים המטילים את ביציהם, דלקת חריפה שאינה מטופלת, סרטן של תאי העור ועוד.
מומלץ לגשת לוטרינר על מנת שיבדוק את הסיבה לכך וימליץ לכם על הטיפול המתאים
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולת רחוב שלא ממליטהעידן11/05/2010
שלום.
עברתי לגור ביחידת דיור שקשורה לבית פרטי בשדרות(עיר הקאסמים)ויש פה חתולת רחוב שהמשפחה שאני משכיר אצלה נותנת לה כל פעם אוכל והיא לא מפחדת מבני אדם.
החתולה מאוד שמנה ונראה כאילו יש לה גורים בפנים.אין לה עטינים אבל הפיטמות טיפה בולטות והבטן דיי קשה (נגעתי בבטן) מיום ליום היא נהיית יותר ויותר עייפה עד שכמעט אין לה כוח לאכול היא הולכת נורא לאט ובכבדות יחסית לחתולה רגילה ...בכל העיר אני רואה גורי חתולים שאפילו כבר התבגרו קצת...השאלה שלי זה מה איתה ? למה היא לא ממליטה ? אני טיפה דואג שמשו לא בסדר...מה גם שכן יש גורים פה ממש כמה מטרים מהבית במחסן נטוש כזה אבל היא לא איתם אף פעם היא כל היום אצלנו .
יש דבר כזה שצריך לעשות לה ניתוח כלשהו ? ואיך מתנהלת הפרוצדורה עם חתולת רחוב שלא מחוסנת? אני בגדול לא חובב חתולים אבל גם התחברתי אליה וגם המשפחה פה ...היא שלהם בכל המובנים ...היא אפילו נכנסת לבית והם משחקים איתה כשהדלת סגורה .
תודה רבה מראש .
ישר כוח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה עם בטן גדולה וקשה
ד''ר עדי בן ישר15/05/2010יכולה להיות בהריון, אך בהחלט יכולה להיות גם סיבה אחרת כגון עצירות, תולעים, דלקת רחם ועוד. במידה והחתולה נראית עייפה וחולה, רצוי לקחת אותה לווטרינר על מנת שיעריך את מצבה ויטפל בה לפי אבחנתו. מרפאות שונות עובדות באופן שןנה לגבי התשלום של חתולי רחוב. חלקן אינם גובים על בדיקה אך כן על החומרים, חלקן גובות 50% מהמחיר, ועוד.
ניתן להתקשר למרפאה הקרובה לביתך ולברר את הנוהל במרפאה זו
רק בריאות ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשיכה מחולדהלי11/05/2010
לפני שבועיים ננשכתי באצבע מחולדה בחנות החיות.החולדה איננה מחוסנת.אני קיבלתי טטנוס והחולדה הושארה בחנות להסגר של 10 ימים . מאז המקרה אני סובלת מכאבי ראש עייפות וכאבי שרירים ברצוני לדעת אם החולדה כעבור שבועיים מהנשיכה עדיין בסדר האם אני יכולה להפסיק לחשוש ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני מיד לרופא המשפחה!
ד''ר תמר נרקיס13/05/2010נשיכת חולדה יכולה להוביל להעברת מחלת שונות. עליך לפנות בדחיפות לרופא המשפחה שלך ולמשרד הבריאות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורה שעברה טראומהנעמה11/05/2010
שלום היום בבוקר יצאתי עם כלבתי, גורה בת 4 חודשים לטיול שגרתי, טיול שאנחנו עושים כל בוקר. מולנו עבר רוכב אופניים שממש אפחיד אותה, ברח לה קקי מרוב פחד. היא כלבה מאוד אפרקטיבית שאוהבת להשתולל ומהבוקר כל דבר מפחיד אותה. אפילו הרעש של שקית האוכל..
מה אפשר לעשות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טראומה נפשית
ד''ר עדי בן ישר15/05/2010בכלבה עם נטיות לחרדות ניתן להפחית את הגירויים המפחידים. יש להכיר לה באופן הדרגתי "יצורים" חדשים כגון רוכבי אופניים, אנשים מבוגרים עם מקלות הליכה, אנשים בכסאות גלגלים וכו'. במידה ואת חושבת שכלבתך בחרדה גבוהה מהרגיל, ניתן לגשת לווטרינר אשר יבדוק אותה ויתן לה מרשם לכדורים מפחיתי חרדות
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארנב שנאסף מהרחובמעין11/05/2010
שלום
אספנו לדירתנו ארנבון קטן שנמצא לבדו ברחוב והוא נמצא איתנו. נראה שטוב לו, הוא אוכל, שותה, מתרוצץ ולא נראה שיש לו מועקה כלשהי, אם כי השתן שהארנבון מפריש הינו כתום-כתום כהה.. מאחר ואין לי ניסיון בגידול ארנבםי ,ברצוני לדעת, האם יש בעייתיות באיסוף ארנב מהרחוב (כבר שמעתי תגובות כמו "הם מאחסנים הרבה מחלות ומסתירים את זה יופי, ככה שאין דרך לדעת מה יש להם וזה מסוכן" וכאלה...). וטרינר ראה את הארנבון באופן שיטחי, לוודא שאין בעיות בולטות לעין ואמר שנראה לו בסדר..... האם יש לכם המלצה לדברים שעליי לעשות/לבדוק? האם באמת איסוף ארנב מהרחוב הוא מסוכן יותר מאיסוף כלבלב/חתול מהרחוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנבון
ד''ר תמר נרקיס11/05/2010שלום מעין,
תתדשו על הארנבון החמוד, אני בטוחה שתהנו ממנו מאד!
בעיקרון איסוף ארנבון מהרחוב לא יותר מסוכן מאיסוף חיות אחרות. עם זאת, טפילי עור של ארנבונים כדוגמת סקביאס הינם מדבקים ביותר לבני אדם ולכן אם הארנבון מראה לקויות עוריות, קשקשת, קרחות או אדמומיות בעור מומלץ להביא אותו לוטרינר לאבחון וטיפול. כמובן שאם יש בבית אנשים בעלי דיכוי חסוני (חולים, מטופלים בכימוטרפיה וכו') הסכנה להידבקות במחלות גבוהה יותר הדבר נכון לגבי כל בעלי החיים ולא רק ארנבונים).
שתן נורמאלי של ארנבונים הוא כהה מאד וסמיך.
ברמת הטיפול- עיקור מאוד מומלץ בנקבות, וזאת כי כ80% מהנקבות מעל לגיל 6 סובלות מגידולי רחם!
הזנה המומלצת לארנבונים היא אספסת באופן חופשי, עלים ירוקים- עלי בייבי, העלים של גזר פטרוזילה, עלי סלק ומעט כופתיות לארנבונים.
ירקות הם לא מזון מתאים לארנבונים- אפשר לתת אותם כצ'ופר אבל בכמויות מאוד קטנות וזאת כי הם עשירים בסוכר ויכולים לגרום לשלשול.
את האספסת, המהווה את עיקר המזון, ניתן להשיג בחנויות לבעלי חיים או באורוות סוסים.
חשוב ביותר לעקוב אחרי התאבון של הארנבון ואחרי הצרכים שלו. שלשול הוא מצב חירום בארנבונים וכך גם חוסר אכילה ושתיה, הפרשות מהאף או מהעינים ונשימה מהירה. כל המצבים האלה דורשים טיפול מיידי אצל וטרינר.
אסור בשום אופן לתת לארנבונים תרופות ללא התייעצות עם וטרינר, ואין לטפל בהם באמפולות נגד פרעושים המתאימות לכלבים וחתולים- אלה עלולות לגרום להרעלה ויש להתייעץ עם וטרינר לגבי טיפול מתאים.
שיהיה בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקינז - דימום אחרי אוננותרונית10/05/2010
שלום רב!
כלבי מסוג פקינז בן שנה וחצי מאונן לפעמים עם בובה. נבהלתי לראות שעל הרצפה נמצאו כתמיי דם יש לציין שזאת הפעם הראשונה שזה קורה. האם יש מקום לדאגה? אנא תשובתכם!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
ד''ר תמר נרקיס10/05/2010יתכן שהדימום נובע מבעיה בתפקודי הקרישה של הכלב. אני ממליצה לגשת לוטרינר ולבצע בדיקת דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבב לחתולהיפעת10/05/2010
שלום, אשמח למידע בנושא שבב לחתולה. אני יודעת שזה נפוץ מאד (ומחוייב חוק) בכלבים אבל לא מכירה אף חתול/ה עם שבב. הסיבה לשבב היא נסיעה לחו"ל עם חתולה בוגרת, בת 4, ונראה שכניסה לאירופה מחייבת שיבוב או קעקוע. האם זה בטוח? מה הסיכונים שיש לקחת בחשבון והאם אתן ממליצות לשבב חתולה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבב לחתולה
ד''ר תמר נרקיס10/05/2010אכן בארץ לא נהוג להחדיר שבבים לחתולים, אולם הדבר בהחלט אפשרי ואין לו סיבוכים מיוחדים. החדרת השבב נעשית באמצעות מחט עבה, והדבר כרוך במעט כאב. אם החתולה רגועה ואין לרוב בעיה לתת לה זריקות ניתן להחדיר לה את השבב ללא טשטוש. אם מדובר בחתולה מפוחדת או תוקפנית, ניתן לתת לה זריקת טשטוש ואז להחדיר את השבב.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה קשה שמאוד מציקה לייולי10/05/2010
לחתולה שלי היה גידול עטין לפני כשנתיים, בוצעה הסרה.
בצילום רנטגן חשד לגרורה (קשר לימפה מוגדל) וכן כנראה גרורה בעין.
היא עברה ניתוח להסרת העין שלאחריו התדרדרה, כנראה עקב התפרצות נוספת של פנקריאטיטיס
שהחמירה וגרמה לשלשול דמי. קיבלה מנת פלסמה ומנת דם. אך החלו להופיע קשיי נשימה והריאות לא חימצנו טוב.
בUS נוזל פלאורלי מועט בריאות. שאלתי היא האם כשל ריאות קשור לפנקריאטטיס חמורה\דימום או לגרורות בריאות ואיך אפשר לדעת? זה כמובן משפיע על הפרוגנוזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידולי עטין ופנקראטיטיס
ד''ר תמר נרקיס10/05/2010שלום יולי,
גידולי עטין בחתולות הם גידולים אגרסיביים ופולשניים מאד ובמקרים רבים קיימות גרורות בזמן האבחון.
גרורות לריאות יכולות בהחלט לגרום לפגיעה ריאתית והתדרדרות מהירה במצב החתולה.
עם זאת, גם דלקת בלבלב (פנקריאטיטיס) היא מצב שעשוי לגרום להצטברות נוזלים חופשיים בחלל בית החזה ולמצוקה נשימתית אפילו עד כדי מוות. בדלקת לבלב משוחררים למחזור הדם אנזימי עיכול שגורמים להתפתחות דלקות קשות בכלי הדם (ווסקוליטיס) ועקב כך לזליגה של נוזלים מכלי הדם לחללי הגוף.
לא ניתן לדעת מה בדיוק גרם לכשל הנשימתי של החתולה אבל חשוב להבין שגידולי עטין ממאירים בחתולות, ובוודאי כשכבר יש גרורות לאיברים שונים בגוף, הם מצב קטלני ובעל פרוגנוזה גרועה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי שלום סיעוד עם חיות בית ומחמדפקינז ודג10/05/2010
הוצע לי ללמוד קורס בסיעוד וטרינרי שמתנהל בבית דגן
שמקנה תעודת גמר בסופו
אני לומד סיעוד וחשבתי לעשות הסבה גם לסיעוד וטרינרי
מישהו לומד שם עשה את הקורס?
קצת טיפים מתקבלים בכייף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר או היי אני מכיר למדתי בפקולטה
פקינז ודג11/05/2010שם ברחובות אבל לא במכון מגיד בכל זאת ממה שהבנתי המקום טוב ויש מרצים ברמה
גבוהה בטוח שיש יום פתוח או משהו בנושא שתוכל לדעת לפני תחילת לימודים או קבלת החלטה מצידך תנסה תבדוק תחליט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפרים של חתולה שנפתחים שוב ושובקרן גיגי09/05/2010
שלום רב,
החתולה שלי עברה עיקור לפני כ חצי שנה....כחודשיים לאחר מכן שמתי לב שנפתחו לה התפרים הפנימיים , לקחתי אותה חזרה לוטרינרית , היא השתמשה הפעם בחוט חזק יותר ולא תפרים נספגים כמו בעיקור....ולאחר כחודש שוב נפתחו התפרים הפנימיים עם החוט החזק ושוב סגרנו אותם הפעם עם החוט השחור...יש לציין שהחיצוניים תמיד התאחו במלואם בכל פעם....חששנו לסכרת אך אחריי בדיקה הבנו שלא זה המקרה.
כעט שבועיים אחריי הסגירה שלישית עם החוט השחור...נראה שהתפרים החיצוניים נפתחים שוב והחוטים השחורים מבפנים יוצאים החוצה....
אני חוששת שאולי החתולה לא מקבלת טיפול מקצועי בכל פעם הוטרינרית פותחת אותה מרדימה אותה ומנתחת מחדש....ונראה שאין לזה סוף.......היא אמרה לי שנצטרך שוב לפתוח אותה ולתפור אותה מחדש.....מה לעשות???
אשמח לתשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתיחת תפרים
ד''ר תמר נרקיס09/05/2010פתיחה של תפרים פנימיים כל כך הרבה פעמים אכן נדירה ביותר ויש להבין מדוע התפרים נפתחים בכל פעם מחדש. בכל מקרה חשוב מאד לסגור את החתך הפנימי שוב, בהרדמה מלאה.
עליך להתייעץ עם הוטרינרית לגבי הסיבה להפתחות התפרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורי חתוליםדנה09/05/2010
שלום שמי דנה ואני אמא ל3 ילדים. לפני שבועיים אימצנו גורת חתולים בת בערך חודשיים, היא התאקלמה יפה אצלנו. ליפני יומיים מצאנו גורת חתולים בת שבוע וחצי -שבועיים כבר פתחה עניים
ואני מטפלת בה והיא מרגישה טוב מאוד אפילו החלה לנקות את עצמה ולשחק.
הבעיה פה היא שהגורה הגדולה יותר מסרבת לקבל את הקטנה ונושפת עלייה כל הזמן ומתרחקת מאיתנו אם נגענו בקטנה, איך אוכל ליגרום לגדולה לחבב את הקטנה בכדי שיוכלו לשחק יחד או אפילו רק לשבת יחד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורי חתולים
ד''ר תמר נרקיס09/05/2010היכרות בין חתולים צריכה להעשות בהדרגה ובהשגחה.
בשלב ראשון יש להפריד בין שתי הגורות, שיהיו בחדרים נפרדים, ואחר כך להחליף ביניהן שירחרחו ויכירו זו את ריחה של זו. בהמשך יש להפגיש ביניהן מספר פעמים ביום בהשגחה.
חשוב שיהיו בבית כלי מים ואוכל לפחות כמספר החתולים בבית, ובמספר מקומות בבית כדי שהחתולים ירגישו בטוח לגשת לכלי האוכל והמים שלהם. כנ"ל לגבי ארגז צרכים ומצע לשינה.
ככל שהחתולות צעירות יותר יש יותר סיכוי שילמדו לקבל זו את זו עם הזמן. עם זאת, יתכן שיבחרו להתעלם זו מזו וקיים גם סיכוי שימשיכו בהתנהגות תוקפנית גם בעתיד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)











