מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עין מודלקת ומדממת - גוזל יוניםפרג' ענת20/06/2010
שלום לכם!
גוזל יונים כבן שבוע, לפתע הבוקר הוזז/זז ממקומו לקצה השני של העציץ במרפסת שלנו.
כשהתקרבתי לבדוק שהכל בסדר, גיליתי שהעיניים שלו מודלקות ומדממות.
מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוזל
ד''ר עדי בן ישר20/06/2010במידה והגוזל אינו מטופל ע"י אימו, רצוי להביאו לווטרינר (עדיף לזה המתמחה בעופות) על מנת שיבחן את העין ויציע דרכי טיפול בה. במידה ועדיין מטופל ע"י האם, עדיף כרגע לא להתערב על מנת לא למנוע ממנו האכלות תכופות כפי שצריך. במקרה כזה, ניתן להתייעץ עם ווטרינר מומחה באקזוטיות, אולי ימליץ על יפול מקומי בטיפות עיניים
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול מסורס שמתנהג כאילו לאהגר19/06/2010
יש לנו חתול צעיר, בערך שן שנה שסורס לפני חצי שנה. הוא נוהג לתפוס בגדים ושמיכות בפה כמו שעושה זכר בהזדווגות ומנסה להזדווג עם מה שתפס...בקיצור, הוא מתנהג כאילו הוא לא מסורס. מה זה ולמה זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות זכרית
ד''ר עדי בן ישר20/06/2010לעתים התנהגות זכרית מתקבעת לאחר החתול נחשף אליה פעם אחת בעבר. אומנם סירסתם את חתולכם בגיל צעיר, אבל אולי הוא כבר הספיק לחוות חוויה מינית או חשיפה לייחום חתולה. יתכן שהתנהגות זו תחלוף מעצמה. ניתן לצלם את המעשה ולהביא את הסרטון לווטרינר על מנת שיאשר שאכן בכך מדובר ולא בהתנהגות שמעידה על כאב, קושי במתן שתן, התנהגות גורית של מציצת שמיכות ועוד.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דעות שונות בנושא תספורתל.19/06/2010
שלום,
יש טענה רווחת שאין צורך לספר כלב בקיץ כי הוא לא מזיע דרך העור ויש הטוענים הפוך.
יש לי כלב עם פרווה ארוכה ומלאה. בקיץ אני משתדל שהכלב שלי ירבוץ בעיקר בבית, ולא מוציא אותו לטיולים ארוכים בשעות החמות. מצד אחד, הוא לא חשוף לקרינה ישירה של השמש אבל מצד שני חם בבית רב היום (אין מזגן).
האם מומלץ לספר אותו, בהתחשב בזה שטמפרטורת הגוף של כלב היא 39 מעלות ואילו הטמפרטורה החיצונית בקיץ נמוכה יותר (לדוגמא 30 מעלות היום)?
נראה לי הגיוני שכל הפרווה המנופחת שלו פשוט מבודדת את החום בתוך הגוף.
תודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תספורת
ד''ר עדי בן ישר20/06/2010אכן קיימות דעות שונות בנוגע לתספורת. יש הטוענים כי הפרווה מבודדת מפני החום כמו שהינה מבודדת מפני הקור, ויש הטוענים כי הפרווה מעיקה על הכלב בעת חום והסרתה גורמת לכלב אנרגטי יותר בקיץ. במידה וכבר סיפרת את כלבך בעבר ואין הדבר גורם לו לסטרס כלשהו, מומלץ לספר אותו. קיימים שני סוגי פרווה בכלב, והסוג שעליו המחקרים מתארים כי מבודד מפני חום וקור הופך לפרווה רגילה לאחר תספורת. ולכן, במידה ועוד לא סיפרת את כלבך ניתן לראות כיצד הוא מתמודד עם החום ולהמתין עם התספורת
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי יש לי שאלהיאיר19/06/2010
יש לי בית עם גינה בנונית , ואני רוצה לגדל כלב בגינה
עכשיו השאלה שלי אם הכלב יכול להיות כול הזמן בגינה
ונגיד להוציא אותו לטיול פעם בחודש?
כי אני עסוק נורא...
תודה
נ"ב הכוונה לכלב גדול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב בחצר
ד''ר עדי בן ישר20/06/2010מאד לא מומלץ להשאיר כלב, ועל אחת כמה וכמה כלב גדול, בחצר בגודל בינוני בה אין לו אפשרות לפרוק את האנרגיות שבו, לשחק במרחבים, לעשות צרכים במקום שאינו שוהה בו וכו'. במקום שכזה הכלב ישהה עם צרכיו, יהיה מתוסכל, יחלה בתדירות גבוהה מהרגיל. כלב זקוק לקרבה וליחס חם. לא בכל מחיר כדאי לקחת כלב. במידה ואתה עסוק עד כדי טיול עם הכלב אחת לחודש, ניתן אולי לבקש משכן או מכר להוציא את כלבו אחת לחודש, או אולי להתנדב בעמותה אחת לחודש ושם לבלות עם כלבים.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהרחל נ.19/06/2010
לפורום שלום רב,
יש לי כלב פינצ'ר גרמני חמוד, לאקי שמו. הוא חולה כבר שבוע ימים, יש לו בעיקר שלשול דמי שגם אחרי בדיקות דם וצילומי רנטגן ואשפוז של 4 ימים - עדיין לא נמצאה הסיבה ל"טפטוף" הדמי הזה. הוא מרגיש לא טוב, כמובן, ןלפני שנמשיך עם בדיקות פולשניות וכואבות, רציתי לשאול האם מישהו כאן יכול אולי לעבור על בדיקות הדם שלו, שנמצאות בידיי? אולי, מי יודע, יצוץ משהו שמשום מה לא התגלה עד עתה, ונוכל לדעת איך לטפל בלאקי טוב יותר...
תודה רבה, מחכה בדחיפות לתשובתכם,
רחל נ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשי לווטרינר נוסף
ד''ר עדי בן ישר20/06/2010עם בדיקות הדם שבידך לחוות דעת נוספת
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לשים יוד לחתול על פצע ?אביגיל19/06/2010
אימץ אותנו חתול חמוד עם פצע מעל רגל אחורית. האם ניתן לטפטף יוד על הפצע או למרוח משחה?
תודה אביגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בחתול
ד''ר עדי בן ישר20/06/2010ניתן לשים יוד על פצע בחתול. רצוי קודם לכן לגלח את האישור ולחטא אותו בסביעור או חומר מחטא אחר. אם תוכלו להביא חתול זה לוטרינר הקרוב לביתכם על מנת שיעזור לכם בכם ויוודא שלא התפתח כבר תהליך זיהומי באיזור, דבר זה יהיה עדיף. במקרה זה צריך גם לתת אנטיביוטיקה לפה בנוסף למשחה המקומית על מנת למנוע התפשטות הזיהום לכל הגוף
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אביגיל21/06/2010תודה רבה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרדמת חיותלילי18/06/2010
היום אמרו לי שכשמרדימים חיות למוות נורא כואב להם, וגם כשעושים להם ניתוח כלשהו ,הרדמה שעושים להם היא רק משתקת אותם ולא מרדים ולמעשה הם מרגישים את כל הכאבים, האם זה באמת נכון?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא - זה לא נכון
ד''ר סמדר טל20/06/2010בהרדמת בעלי חיים משתמשים בחומרים דומים או זהים לאלה שבהם משתמשים להרדמת בני אדם - וחומרים אלה אינם רק משתקים- אלא גם מרדימים וחלקם משככי כאבים.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה חולהyifi17/06/2010
שלום.
אני אשמח לעצות מהוטרינר:
יש לי כלבה מעורבת בת 5 שנים, מעוקרת ומחוסנת.
ב-3 הימים האחרונים היא מאוד חלשה. עשינו לה בדיקת דם כללית שיצאה תקינה חמעט תופעה שמעידה על אלרגיה או תולעים.
הכלבה קיבלה עירוי שבמהלכו התדרדר מצבה והיא החלה להתנשם בכבדות והקיאה מספר פעמים.
נערכו לה בדיקת רנטגן וצילום בטן שלא הראו על שום דבר חריג. כרגע מצבה השתפר מעט והיא מטופלת באנטיביטיקה ושוב נערכה לה בדיקת דם שמחכים לתוצאותיה.
הכלבה עדיין מאוד חלשה ונושמת נשימות קצרות ומהירות.
יש רעיונות לגורמים לכך?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה חולה
ד''ר עדי בן ישר20/06/2010לפי המתואר בסיפורך מדובר בתולעים או באלרגיה. רוב התולעים אותם מאבחנים נמצאות במערכת העיכול. יש לכך טיפול פשוט בכדור תילוע, דבר שאני בטוחה שהווטרינר שלך דאג לתת או לשו=לול המצאות תולעים אלו. יתכן גם תולעים או פרזיטים גדולים אחרים בגוף אותם יש לאבחן. במקרה של תופעה אלרגית - הרי שתגובה זו יכולה להיות למגוון חומרים החל מעקיצת חרק וכלה בחומרי ניקוי חדשים בבית. לעיתים תופעת האלרגיה חריפה ולוקח זמן לעזור לגוף להרגיע תגובה זו.
אני מקווה שתמצאו את הגורם לתגובה זו על מנת שתוכלו להמנע ממנו בעתיד
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחים לגורהאור17/06/2010
יש לי גורת פקינז בת ארבעה חודשים שהויטרינר שלנו המליץ לנו לעשות לה שני ניתוחים:
1. ניתוח עיקור - לטענתו הריון והמלטה בעתיד יכולים להביא למותה. בנוסף הסיכון בהתפתחות סוגי סרטנים כמו ברחם ובעטינים ואף אמר שיש לעשות זאת בעוד חודש (כשתהיה בת 5 חודשים) לפני הייחום הראשון.
2. ניתוח נוסף שגם המליץ לעשותו הוא ניתוח לדרכי הנשימה (בקונכות של האף ואולי אף קיצור החייך הרך) על מנת שתנשום טוב ושלא יהיה לה נזק בהמשך לריאות ולדרכי הנשימה.
ואמר שרצוי לערוך את שני הניתוחים יחד בכדי למנוע הרדמה כפולה.
ושאלתי היא האם יש אמת בדבריו משום שבבית היא בסה"כ נושמת בסדר עם מעט קול (יש לנו כלב נוסף מגזע צ'ין יפאני שאת נשימותיו לא שומעים) ורק כשהיא משתוללת עם הכלב השני הוא מוצאת החוצה היא רצה ומתנשמת.
אני נורא חוששת מביצוע ניתוחים בכלבה שלי שמן הסתם היא חלק בלתי נפרד מחיינו ואנחנו אוהבים אותה והחשש שאולי הניתוחים האלה מיותרים ויש בהם סכנה לחייה.
אגב האף שלה יחסית לא פחוס נורא כמו שיצא לי לראות בפקינזים אחרים.
אודה על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוחים
ד''ר סמדר טל20/06/2010לגבי עיקור- מומלץ ביותר ולפני ייחום ראשון מקטין את הסיכון לדלקות רחם ולגידולי עטין בעתיד. מסכימה לגמרי עם הוטרינר שלכם.
לגבי ניתוח לקיצור חיך ארוך ופתיחת נחיריים מוצרות- באם אכן קיימת בעיה עדיף לפתור אותה בטרם יש סיבוכים והזמן הטוב ביותר הינו לפני גיל שנה באופן כללי. אם הוטרינר שלכם ממליץ על ניתוח שכזה הוא כנראה רואה בעיה או בעיה בהתהוות. הניתוח אינו מסובך מאוד כאשר הכלב צעיר ובריא, ויכול להיות מאוד מסובך בגיל מבוגר יותר.
אם עדיין יש לכם חששות אתם תמיד יכולים לודא עם חוות דעת נוספת שאכן יש צורך בניתוח שכזה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החתולה שליענת17/06/2010
שלום
יש לי חתולה פרסייה .
בימים האחרונים אני מוצאת בבית ציפורניים שלה.האם זה תקין שהן נושרות?
היא בת 8חודשים .
ויש משהו נגד נשירה של פרווה?
איך אני מרגילה אותה לשחק במשחקים שלה ולא עם הרהיטים בבית מאחר והתרסיס שקיים בשוק לא עובד עלייה.
תודה ויום טוב.
מתי אפשר להביא עוד חייה כגון כלב לבית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה
ד''ר עדי בן ישר20/06/2010ציפורניים נושרות זה דבר תקין. הציפורניים מתחלפות ועל רגליה תוכלי לראות ציפורניים חדות וארוכות.
קיימים בשוק תכשירים שונים נגד נשירה. בדר"כ הם מגיעים בצורת תרסיס למים המכיל ויטמינים שונים וחומצות שומן העוזרים לתת ברק לשיער ולמנוע את נשירתו. ניתן גם לסרק יומיומית את החתולה במסרק המיועד לכך במידה והנשירה הינה מאסיבית.
במידה ואת רוצה להביא כלב חדש הביתה, ככל שתקדימי לעשות כן - ההתאקלמות תהיה קלה יותר. חתול גור מקבל בקלות רבה יותר שינויים ופחדן פחות כלפי בעלי חיים שעדיין לא נחשף אליהם. רצוי להתחיל את החשיפה בחדרים נפרדים כך שהחתול יוכל לבוא ולרחרח את הדייר החדש אך לא יצטרך לברוח, ולאט לאט להסיר את המחיצות ולתת ללב ולחתול להתרגל אחד לשני.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מוסיפים כלב נוסףSARIT17/06/2010
שלום, להורים שלי יש כלבת אמסטף בת 10 שנים.לפני מספר ימים חזרתי לגור איתם עם הכלב שלי מסוג ויסלה כבן 3.הכלבה שלי כלבה מקסימה אך לא חברותית לכלבים בכלל.הבאתי מאלף לבית שלי והוא אמר שהיא אפשר לאלף אותה שתקבל אותו מאלף אחר אמר שזה כמעט בלתי אפשרי.כך שיוצא שהוצאתי הרבה כסף על מאלפים ואני חיה בחשש תוך כדי הפרדה של הכלבים.מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספת כלב נוסף
ד''ר סמדר טל20/06/2010כמובן שמאלף טוב יוכל לתת תשובה יותר מלאה ממני אולם באופן עקרוני ניתן לרוב לגרום לכלב מבוגר ולא חברותי ל"סבול" עוד בעל חיים - הן על ידי תיקון התנהגותי לכלב עצמו - או לימוד הכלב השני כיצד לנהוג בסביבת המבוגר. לעיתים ניתן להעזר בתרופות לצורך הענין.
ממליצה לכם להתייעץ עם מאלף טוב או עם וטרינר שמתמחה בבעיות התנהגות.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש גדול בראש של הכלבבדוי17/06/2010
שלום , בזמן האחרון התפתח גוש גדול על ראשו של כלב הלברדור שלי.
הכלב בן 11 בערך , קצת קשה לו לקום כשהוא שוכב , וקצת קשה לו ללכת.
אני אוהב את הכלב הזה אהבת נפש ( בכל זאת , 11 שנה אצלנו ) .
לפני שבוע וחצי בערך , מת הכלב השני שלנו מפציעות עקב מריבות עם כלבים אחרים .
הכלב המבוגר ( חיבוקי ) קיבל את זה קשה ובכה בכל שלושת הלילות שלאחר מכן.
יותר מזה , כשאני אומר את השם של הכלב שמת לידו ( ניקיטו ) הוא מסתכל לצדדים כדי לראות אם הוא בא לקול קריאתי לו. אני , הוריי ואחותי דואגים לו מאד , ועכשיו עוד יותר כששמנו לב לגוש החשוד על ראשו. יש לציין , כי נגעתי בגוש והוא לא בדיוק קשה אך גם לא בדיוק רך .
אני לא חושב שכאב לחיבוקי בעת המישוש. לאמא שלי יש אינטואיציות טובות מאד ואני ממש ממש סומך על מה שהיא מרגישה . היא אמרה שכדאי לבדוק את זה אבל שזה בטח סתם גוש שומן ( יש לציין כי הכלב שמן מאד ) . האם ייתכן כי זהו רק גוש שומן ? האם ייתכן כי זהו גוש סרטני ממאיר או שפיר ? עוד דבר שחשוב לציין הוא כי עכשיו , כשבוע וחצי לאחר מות הכלב השני , חיבוקי מתנהג כרגיל , וגם לפני כן לא נראו אצלו סימנים של כאב בראש , דיכאון , או חולי . שכחתי לציין כי כשנגעתי בגוש הוא זז מאמצע הראש לצדו . בבקשה , ענו לי כבר שיותר מהר אני מודאג מאד !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש על הראש
ד''ר סמדר טל20/06/2010גוש באיזור הראש - לא ציינת היכן בדיוק הוא ממוקם- יכול להיות זיהומי, שומני (באיזורים מסויימים), גידולי- גידול שפיר או ממאיר וכיוצא באלה.
ככל שהגוש מופיע וגדל מהר יותר וככל שהוא כואב יותר- כך הסיכוי נוטה יותר לטובת זיהום או גוף זר (כגון קוץ) - אם כי גם אז לא ניתן לשלול גידול.
במקרה של גוש כזה או אחר הוטרינר- לאחר בדיקה כללית ויסודית של הכלב- דוקר או מוציא דגימה מן הגוש ובודק תחת המיקרוסקופ או שולח את הדגימה לפתולוג על מנת לאבחן את הגוש ולטפל בבעיה.
הטיפול יכול להיות טיפול אנטיביוטי בזיהום, הוצאת גוף זר או גידול וכל טיפול אחר הנדרש.
שורה תחתונה- יש לאבחן את הבעיה אצל וטרינר.
באשר לאיטיות וקושי בקימה ובהליכה- גם שם ניתן לעזור על ידי איבחון וטיפול עם תוספי מזון או כדורים ופעילות גופנית מתאימה.
אנא פנו לוטרינר על מנת לעזור לכלבכם.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לגוש בראש ...
בדוי20/06/2010תודה רבה על התשובה . הגוש נמצא ממש בין הצוואר לראש ... הוא גדול .
לא נעים לכלב כשאני נוגע בו , ועל איזור הנפיחות יש מעין גושים קטנים בעור , כמו יבלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
yifi21/06/2010האמת היא שהכלבה השתפרה מעט, אולם היום היא שוב חלשה. היא קבלה שוב תילוע לפני כמה ימים אך נראה שהבעיה לא חלפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלותהגר16/06/2010
יש לי 4 חתולים, כל חיי היו לי חתולים, ואני נתקלת עכשיו במצב משונה שהחצר שלי מסריחה מקקי כאילו שהם לא מכסים אחריהם. האם יש איזו עצה בנידון?
עוד בעייה, החתולה הבוגרת משתינה לעיתים בבית על תיקים ושקיות. . שמעתי מחברה שגם אצלה חתול ותיק החל לעשות את זה. האם יש פתרון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולים
ד''ר עדי בן ישר17/06/2010רצוי לבדוק את צואת החתולים. יתכן וה"סירחון" החדש נובע משלשולים שלהם או צואה מרובה מהרגיל, תולעים בצואה ועוד ולא מחוסר כיסוי שלה. יתכן גם שמצב של ארבעה חתולים בחצר קטנה לא מאפשר להם חול מספק על מנת לכסות את כל צואתם. בדקי סיבות אלו, ובמידה ואינך מוצאת אחת מהסיבות הנ"ל, אני ממליצה לך לכסות את צואת החתולים בחול מבחוץ או בחול קנוי על מנת למנוע ריחות לא נעימים והעברת מחלות וטפילים שונים
חתולה שרגילה לעשות צרכיה בארגז/בחוץ ומתחילה לעשות בבית מראה בדרך כלל על מצוקה כלשהי. יתכן והמצוקה היא נפשית בעקבות סטרס (מעבר דירה, שינוי בעלים, הכנסת בע"ח נוסף, תספורת ועוד) או שהמצוקה היא פיזית כגון דלקת בדרכי השתן, אבנים בדרכי השתן, גידולים ועוד. גשי אל הווטרינר עם החתולה ודגימת שתן שאספת בביתך על מנת שיוכל לבדוק את החתולה ולאבחן בין שני המצבים
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רימות בפצענועה16/06/2010
אספתי במכוניתי חתול מסכן במיוחד שהיה לו פצע ובו רימות. האם רימות יכולות " לטייל" על מושב המכונית ולעבור לאדם אחר? החתול היה בארגז על המושב. אני מסיעה ברכב כלב ותינוק, האם עלי לנקוט באמצעי זהירות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רימות
ד''ר עדי בן ישר17/06/2010ביצי זבובים מוטלות בכל מקום בו יש די מזון עבור הרימות ובתנאי שהוא לח במידה מספקת. בין מקומות אלו נמנים צואת בעלי חיים, דשן, בריכות מים אך בעיקר בבשר נרקב. הרימה מאביסה עצמה בבשר עד שהיא מוכנה לעבור לשלב הגולם.
לכן, רימות יכולות "לטייל" על המושב, אך אם לא ימצאו מקום לח ובעיקר בשר נרקב, הן ימותו.
רצוי לשטוף את המושב כדי למנוע התיישבותן בקצוות אוזני הכלב, למרות שהסיכוי לכך הוא קטן
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרטה אותי כלבה ואני חושש לכלבתרן15/06/2010
כלבה של ידידה שלי שרטה אותי (לא עמוק, רק שריטה שהפכה קצת אדומה, לא ירד דם)
היא הרבה פעמים משחררת אותה ולא רואה לאן היא הולכת ואני לא יודע אם הם בכלל מחסנים אותה..
בכל מקרה, רציתי לדעת אם אפשר להידבר ככה בכלבת , או במחלות אחרות כלשהן
ושוב פעם אני מדגיש, שרטה אותי ממש שריטה קטנה, לא ירדם לי.. רק ניהיה אדום איפה שהשריטה
ועוד משהו, אפשר לקבל את החיסון נגד הכלבת גם אם בטוח אין לי כלבת ? מה התופעות לוואי, וכמה הטיפול עולה ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לשאלתי
רן16/06/2010אם הכלבה לא נגועה בכלבת , אז אין סיכוי להידבקות ? או שהכלבה הייתה חייבת להיות חולה בכדי להדביק אחרים (כלומר שהיא גם אמורה למות תוך 10 ימים)
או במקרה שהיא רק נשאית, ונשאר לה זמן עד שהמחלה תגיע למוח.. במקרה כזה, עדיין אפשר להידבק בכלבת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלבת
ד''ר עדי בן ישר17/06/2010מחלת הכלבת מועברת בעיקר בנשיכות כאשר רוק של בע"ח נגוע בא במגע עם רקמת גוף פגועה. הוירוס שחודר לגוף מתחיל לנדוד אל המוח, שם הוא מתרבה. תקופת הדגירה (מרגע ההדבקות ועד הופעת סימני המחלה) יכולה לנוע מ- 10 ימים ועד שנה, תלוי במקום הנשיכה וכמות הנגיף שחדרה. בכל מקרה, בע"ח שכבר מראים סימני מחלה, ימותו תוך 10 ימים.
במידה והכלבה לא מראה סימני כלבת, ובנוסף לא ננשכה או נחשפה לבעל חיים הנגוע בכלבת, רוב הסיכויים כי אין כל סכנה.
בכל מקרה במידה ואתה מודאג רצוי להתייעץ עם רופא משפחה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)
