פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פקינז
    יעל
    09/05/2010

    שלום, יש לי פקינז גיזעי בן 10 שנים.
    מאתמול נראה כאילו סובל מצוואר תפוס וכואב והפה שלו נוטה לצד (נטייה חדה ולא טבעית אצלו)
    ברצוני לדעת האם זהו סימן מובהק לבעייה מסויימת אצל כלבים בכלל או פקינזים בפרט ?
    ומה עלי לעשות מעבר לפנייה לוטירינר?
    תודה מראש לעזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פקינז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקינז

    ד''ר תמר נרקיס
    09/05/2010

    קשה לדעת מה יש לכלבך בלי לבצע בדיקה.
    עם זאת, עליך לדעת שכלבים מגזע פקינז הם בעלי נטייה לפריצות דיסק והסימנים שתארת יכולים להתאים למצב כזה. הכלב צריך להיבדק בהקדם על ידי וטרינר ויתכן שהוטרינר ימליץ על איבחון נוסף (צילומים וצילום ניגודי לעמוד השדרה).
    חשוב מאד שוטרינר יראה את הכלב. עד אז הכלב צריך להיות במנוחה מלאה, בלי קפיצות, בלי הליכות ארוכות וללא עליה וירידה במדרגות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראלף
    סופה
    09/05/2010

    בוקר טוב,
    הכלב שלי אתמול התעלף לכמה שניות,חזרנו מטיול קצר,פתאום גילגל עיניים ונפל לצד,ממש לשניה.
    זה מאוד מדאיג אותי,מה יכול להיות???
    בד"כ הוא בריא ואין לו שום מחלות כרוניות,כמו כן לאחר ההתעלפות הוא חזר לתפקד רגיל.
    מבקת את עזרתכם.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ראלף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעלפות

    ד''ר תמר נרקיס
    09/05/2010

    לא ציינת בן כמה הכלב שלך.
    "התעלפות" של כלב יכולה להגרם ממספר סיבות. סיבה ראשונה היא מחלת לב- במקרה כזה ההתעלפות נקראת "סינקופי" ולאחר מכן הכלב חוזר לעצמו. הסיבה השניה היא סוג של עווית שמקורה במח הגדול ומתבטאת ב"התעלפות".

    אני ממליצה לך לפנות לוטרינר שיבדוק את הכלב, ויבצע בדיקה נוירולוגית ובדיקה ללב כי מאד יכול להיות שהמצב יחזור על עצמו.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה מתנהגת מוזר
    חופית
    08/05/2010

    שלום,
    לפני כשבוע מצאתי חתולת רחוב בת כחודשיים בערך. החלטתי לאמץ אותה מחוץ לבניין שלי, אך יש לה התנהגות מוזרה. היא כל הזמן מייללת ועכשיו שמתי לב שיש לה בטן ממש נפוחה. הסתכלתי לראות אם יש שאריות צואה כדי לנסות להבין אולי היא לא עושה צרכים אבל לפי איך שזה נראה היא כן עושה. בגלל הבטן היא מדדה ובקושי הולכת. זה ממש נראה כמו הריון אבל לפי מה שידוע לי חתולות בגיל כזה לא מסוגלות להיכנס להריון. אציין שיש לי נסיון עם חתולים וניסיתי לשחק איתה ע"י הזזת חפץ כמו נחש והיא ממש לא מגיבה, אפשר לומר שהיא מפחדת.
    מה נראה לכם שהתסמינים הללו אומרים ומה עלי לעשות? אציין כי אין לי עניין להפוך אותה לחיית המחמד שלי, אבל חשוב לי לטפל בה ושהיא לא תהיה מוזנחת.מה הטיפול המינימלי שאני יכולה לתת לה ואם אני הולכת לוטרינר שיבדוק אותה במה זה כרוך וכמה עלות ביקור כזה עשוי לעלות לי.
    בתודה מראש,
    חופית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה מתנהגת מוזר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה מתנהגת מוזר

    ד''ר תמר נרקיס
    08/05/2010

    על פי תיאורך נשמע שהחתולה חולה. חשוב לדעת האם היא משלשלת, ואם היא אוכלת ושותה.
    אני ממליצה לך לגשת לוטרינר שיבדוק אותה וינסה להבין מדוע היא אפטית ומדוע הבטן נפוחה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מפנים חתולה שלא שלך מהחצר?
    נועם
    07/05/2010

    שלום
    יש לי חתולה שהמליטה גורים בחצר.
    היא מסתתרת מאחורי מכונת הכביסה.
    אני רוצה להביא גור של כלב הביתה ולשים אותו בחצר אבל אני חוששת שהחתולה תפגע בו מכיוון שהיא תוקפנית.
    רציתי לדעת איך ניתן להיפטר מן החתולה (היא לא שלנו) ומהגורים שלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה וגורים

    ד''ר תמר נרקיס
    08/05/2010

    עדיף לחכות שהגורים יגדלו מעט. אם תתעסקו בהעברה שלהם עכשיו יתכן שהאמא לא תרצה אחר כך לטפל בהם.
    בגיל מבוגר יותר כשהגורים כבר עצמאים סביר להניח שהאמא תהיה פחות תוקפנית. אם עדין לא תוכלו לתפוס אותה יש אנשים שמתמחים בלכידת חתולים וכך אפשר יהיה להעביר אותה למקום אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכלב כמעט ולא נותן צואה
    חיעוו
    07/05/2010

    שלום, יש לי גור רועה גרמני בן 3 וחצי חודשים. לאחרונה שמתי לב שהוא כמעט ולא נותן צואה.
    בבוקר כשהייתי ניגש אליו (אחרי הרבה שעות שהגור נשאר לבד) המקום שלו היה מלא בצואה, עכשיו בבוקר אני בקושי מוצא.
    גם כשהוא עושה הוא לא מוציא כמות, אלא מעט מאוד כמו כדורים כאלה.
    יש לציין שהכלב לא הפסיק לאכול והוא אוכל רגיל, ואין שינויים בהתנהגות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הכלב כמעט ולא נותן צואה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בצואה

    ד''ר עדי בן ישר
    08/05/2010

    יכולה להגרם בעקבות החלפת מזון למזון אשר יש בו ניצול גבוה יותר של הרכיבים, יכולה להשתנות בהדרגה עקב ניצול שונה של המזון ע"י הגוף. ירידה חדה כזו שהינך מתאר ללא החלפת מזון צריכה התייחסות. עקוב אחר כלבך, המשך לשים לב שהוא ממשיך להיות חיוני, אוכל ושותה ברמה תקינה, ובמיוחד שים לב שכלבך אינו אוכל את הצואה של עצמו במקום מרבצו, דבר שאופייני לגורים רבים.
    כמובן שבכל שינוי במצבו לרעה, יש לגשת במהרה לווטרינר.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב מבוגר
    עינת
    07/05/2010

    יש לי כלב מעורב בן 12. לאחרונה נראו אצלו נקודות לבנות-ורודות: אחת ליד העיו,אחת באשך ואחת בפי הטבעת. לדעתי,אלה הם אותם נקודות...
    היינו אצל הוט' עוד בתחילת מרץ..לכן רציתי לדעתם אם זה בגלל הגיל המבוגר או משהו רציני ששווה התייחסות.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב מבוגר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הינה התמונה שלה עין

    עינת
    07/05/2010


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נקודות לבנות

    ד''ר עדי בן ישר
    07/05/2010

    קשה להבין מהתמונות למה כוונתך, אך לעתים נקודות לבנות שמופיעות בגיל מבוגר הן רק ירידה בפיגמנטציה באזור מסויים.
    לדעתי אין למה לחשוש כרגע, אך כמובן עדיף לבדוק נקודות אלו ע"י ווטרינר (ניתן לחיסונים השגרתיים). כל זאת עניתי מתוך הבנה שחוץ מנקודות אלו כלבכם מרגיש, אוכל,שותה,ועושה צרכיו כרגיל. בכל מצב של תחושה רעה אצל הכלב, יש לפנות לווטרינר על מנת שיאבחן את מצבו הסיסטמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב שאוכל את הקקי שלו
    נעמה
    06/05/2010

    שלום. יש לי כלב פאג בן שנה וחודש שבימים האחרונים התחיל לאכול את הקקי שלו... במשך השנה האחרונה הוא לא עשה זאת (חוץ מימי הגורות שלו) לפני כחודשיים הבאנו גורה בת כארבעה חודשים שהיא בכלל לא עשתה זאת ככה שאני לא יודעת מאיפה זה בא עכשיו..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב שאוכל את הקקי שלו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קופרופאגיה

    ד''ר עדי בן ישר
    07/05/2010

    הוא שמה הלטיני של התופעה של אכילת צואה. התופעה נפוצה יותר בגורים, אך ניתן לעיתים למצוא אותה גם בכלבים בוגרים.
    רצוי לבדוק את הכלב להמצאות תולעים בצואה ולחוסרים בתזונה. שני אלו יכולים לגרום לכלב לאכול את צואתו. לעתים יש צורך בהחלפת התזונה של הכלב על מנת שיקבל את כל הרכיבים להם זקוק.
    לא ציינת היכן כלבך עושה את צרכיו. אם זה בחצר ביתכם, הקפידו לנקות בתדירות גבוהה את הצואה. ניתן גם לשפוך על הצואה רוטב חריף (כגון טבסקו) על מנת שכלבך ילמד שלא נעים לאכול צואה. במידה ומדובר בצואה שנעשית בטיול, הקפידו ללכת איתו עם רצועה ולמשכו מיד לאחר שנותן צואה. חשוב לתגמל אותו בממתק שאוהב לאחר עזיבת הצואה ללא טעימה ממנה.

    בהצלחה ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרשות עיינים לפקינז
    שרה
    06/05/2010

    שלום,
    יש לי פקינז מדהים ביופיו בצבע לבן רק מה, יש לו הפרשות עיניים שמותירות ריח רע שמשליך על כל הגוף. ואני רוחצת אותו פעם בשבועיים בקיץ.
    מה לעשות????
    הוטירנר שלי נתן לי נוזל לניקוי מתחת לעיינים אבל זה לא עוזר כלל, כל הזמן רטוב לו שם, במיוחד כאשר הוא חוזר מטיול. הוא מתגרד על המרצפות באזור העיניים.
    אודה על קבלת יעוץ מה לעשות?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרשות עיינים לפקינז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרשות עיניים

    ד''ר עדי בן ישר
    07/05/2010

    הפרשות אלו שאת מתארת הינם בעצם דמעות, רק שבמקרה של כלבך הן מופרשות ביתר (אלא אם כן מדובר בהפרשות סמיכות ועכורות, מה שלא ציינת בשאלתך)
    יש מספר סיבות אפשריות להפרשת דמעות ביתר. לעיתים יש הפרשת יתר של דמעות רק בגלל שלפקינז יש עין בולטת ולכן יש גירוי יתר לייצור דמעות, ולעיתים מדובר על שערות פנים שנוגעות בעין, בעיקר שערות מקפל הפנים הגדול שנמצא בין העין לאף, וויתכנו גם ריסים זעירות שצומחות לכיוון הקרנית. הטיפול שהווטרינר שלך נתן לכלבך אכן עוזר לפתור את ההשלכות של הדמעות ברוב המקרים, אך במקרים חמורים בהם הטיפול הסימפטומטי אינו מספק, רצוי לבצע ניתוח פשוט יחסית הפותר את הגורם לדימוע עצמו.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבות של כלבה
    שחר
    05/05/2010

    שלום
    איך תמודדים עם עצבות של כלבה לאחר כריתת רגל?
    תוך כמה זמן היא אמורה לחזור לעצמה 100%?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצבות של כלבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבות

    ד''ר עדי בן ישר
    07/05/2010

    כמו בבני אדם, תגובה רגשית היא אינדבידואלית לכל כלב, ולכן לא ניתן לומר בוודאות מה יהיה אורכה.
    בשאלתך לא פירטת מתי היה הניתוח. בימים הראשונים שלאחר הניתוח ניתן לראות עייפות רבה של הכלב הן בעקבות חומרי ההרדמה והן בעקבות האנטיביוטיקה שאני מניחה שמקבל.
    בקרוב כלבתך תחזור לעצמה ולא תחושו כמעט בהבדל...
    במידה ואינה חוזרת לעצמה תוך מספר ימים, רצוי לגשת לווטרינר על מנת שיוכל לבדוק אותה ולשלול כל גורם רפואי לכך

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעי רגיש בכלבים
    דפי
    05/05/2010

    היי
    הכלבה שלי עבהר היום עיקור, אחרי התהליך התקשר הוטרינר לבשר שהכל עבר בשלום אבל במהלך הטיפול גילו שיש לה מעי רגיש / רגיז שמתבטא בפעילות לימפתית מוגברת (או משהו כזה.. )
    רציתי לדעת האם דבר כזה יכול להיווצר מתהליך העיקור או שזה לא קשור. חשוב לי לציין שהכלבה בת חצי שנה ועד היום לא היו לה הקאות או שילשולים בכלל

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעי רגיש בכלבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • IBD

    ד''ר עדי בן ישר
    07/05/2010

    או " inflammatory bowel disease " – זוהי מחלה המכונה בעברית "תסמונת המעי הרגיז" וקיימת גם באדם.
    במחלה זו קיימים תאי דלקת מגוונים בדופן המעי במקום תאי המעי הרגילים. תהליך זה אינו קשור לעיקור שעברה כלבתך.
    בהתאם לסוג התאים ולכמותם מקבלים דרגות חומרה שונות של המחלה כאשר הסימנים הקליניים המובילים הינם שלשולים הקאות והפרעות אכילה ותאבון. לעיתים קרובות יופיעו סימני דימום בהפרשות אלו.
    מחלה זו הינה כרונית, והטיפול בה הוא תזונה היפואלרגנית, כלומר גורמת לפחות גירויים לתאי דלקת אלו.
    המחלה יכולה להגיע בכל שלב בחיי הכלב, להיות חמורה יותר או פחות, ולכן חשוב לשים לב להרגלי האכילה, למתן הצרכים,להקאות ולכל סימן של שינוי באורח החיים של כלבתך.


    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול או צהבת אצל חתולה
    אתי
    04/05/2010

    שלום!

    החתולה שלי בת 8 וחצי וכבר כמה ימים שהיא מפגינה חולשה ולא אוכלת או שותה או מלקקת עצמה. ביום ראשון לקחנו אותה לוטרינר שעשה לה בדיקת דם ואולטהסאונד וקבע שיש לה כבד מוגדל וגבשושיות על הכבד. הוא טען שיכול להיות שזה גידול אבל יכול להיות גם משהו אחר. אפשר לדעת רק לאחר ביופסיה
    השאלות שלי הן:

    1) אם זה לא גידול ממאיר מה זה עוד יכול להיות?
    2) היא מקבלת אנפוזיה אבל אני לא מבינה איך האנפוזיה עשויה לעזור לכבד להחלים, או שהאנפוזיה כוללת גם אנטיביוטיקה?
    3)אם מדובר בגידול האם הוא יכול להיות גם שפיר? העניין הוא שעד לשבוע שעבר היא התנהגה בצורה נורמלית לגמרי בלי להראות שום סימן למצב חמור ופתאום היא חולה.
    המצב מאד מדאיג אותי ואני לא רוצה לחשוב על האפשרות של להרדים אותה אבל גם לא רוצה שהיא תתענה. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול או צהבת אצל חתולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול או צהבת אצל חתולה

    ד''ר תמר נרקיס
    04/05/2010

    מופע של כבד לא נורמאלי יכול להעיד על גידול שיכול להיות שפיר או ממאיר, ועשוי להעיד גם על תהליכים אחרים כמו למשל דלקות.
    איני יודעת אם החתולה מקבלת תרופות באינפוזיה או רק נוזלים, את זאת תצטרכי לשאול את הוטרינר. סביר להניח שהיא חלשה ומיובשת ולכן מקבלת אינפוזיה.
    לא ציינת מה היו תוצאות בדיקות הדם והאם יש פגיעה בתפקודי הכבד.
    כדי להבין את אופי התהליך בכבד יש לבצע ביופסיה או תהליך שבו שואבים בעזרת מחט תאים מהכבד ומסתכלים בהם תחת מיקרוסקופ (FNA). תהליך זה עשוי לתת פחות אינפורמציה לגבי מצב הכבד לעומת ביופסיה, אך יתרונו בכך שאינו דוש הרדמה מלאה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצות לטיפול בחתול בן חצי שנה
    מיטל
    04/05/2010

    אהלן חבר'ה,

    בן זוגי ואני אימצנו חתול מקסים. טוב, אימצנו זו מילה קצת מצחיקה כיוון שלמעשה בן-זוגי נלחם בו 6 פעמים עד שהגור הפנים שיותר כיף בבית החם, מלא האוכל והאהבה מאשר ברחוב הגשום (זה היה בשבוע הגשום שהיה בינואר האחרון). על כל פנים, הוא חתול מתוק אמיתי, מלא פרווה עשירה, אגואיסט היטב כראוי לחתול, שמו בישראל "מאצ'ו" (בהתחלה קראנו לו "מיני-מאצ'ו" אבל הוא גדל מאז...) ואנחנו מאוד אוהבים אותו.

    בחודש האחרון הוא התחיל לברוח מהבית, בעיקר בלילות, וחוזר מפורעש נורא ופצוע.
    הבנו שאין מנוס וחייבים לסרס אותו.

    ההתלבטות היא כזו: כיצד כדאי לרחוץ את מאצ'ו כשלב ראשוני על מנת להיפטר מהפרעושים (שמפו דוחה פרעושים וקרציות), כך שלא תיגרם לו טראומה איומה?
    בפעם הראשונה והאחרונה שרחצתי אותו הוא בכה כל כך, שליבי נשבר. זה היה אירוע טראומטי בעיקר בשבילי, והייתי רוצה לעשות את הפעם הבאה ידידותית יותר עבורו.
    דבר שני, האם כדאי לרחוץ אותו לפני ההגעה לוטרינר?
    בעיקר משום שאני בטוחה שלא נעים לטפל בחתול מפורעש, וגם משום שלאחר הניתוח לא הייתי רוצה לגרום לו לצער נוסף, שכן בטח יהיה כאוב מאוד...
    שאלה נוספת היא כיצד יש לטפל במאצ'ו לאחר הסירוס, על מנת להקל עליו?

    אודה לעצות מבעלי ניסיון,
    מיטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול בן חצי שנה

    ד''ר תמר נרקיס
    04/05/2010

    שלום מיטל,

    אין צורך לרחוץ את "מאצ'ו" בכלל אלא אם הוא מאד מלוכלך וזה מפריע לכם. יש לטפטף עליו אמפולה נגד פרעושים שמתאימה למשקלו ולגילו והדבר אמור לפתור את בעיית הפרעושים. יש לחזור על הטיפול כל 3 שבועות עד חודש.
    כדאי כמובן לסרס אותו, במיוחד אם הוא הולך להסתובב גם בחוץ. אם אתם ממש רוצים לרחוץ אותו (למרות שלא חייבים), אפשר לבקש מהוטרינר לרחוץ אותו בזמן שהוא יהיה מורדם או מטושטש לפני ניתוח הסירוס וזה יחסוך לו את הסטרס מהמקלחת.
    חתולים מתאוששים מניתוח סרוס במהירות רבה. לאחר הסרוס יש לוודא שהם עם מצב רוח טוב, אוכלים ושותים ונותנים צרכים תקינים. יש לוודא שאזור שק האשכים לא מתנפח או מפריש.

    שיהיה בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוגע לרחצה...

    מיטל
    04/05/2010

    הוא אכן מאוד מלוכלך :)
    האם יש דרך בה עדיף לרחוץ אותו, אם אין ברירה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רחצה של חתול

    ד''ר תמר נרקיס
    04/05/2010

    הרבה חתולים לא כל כך אוהבים מקלחת...צריך לשטוף אותו במים פושרים ושמפו שמותאם לחתולים או שמפו עדין לתינוקות ולייבש טוב במגבת.
    אפשר לנסות לנקות אותו במגבונים לחים או במגבת רטובה אם רוצים להימנע ממקלחת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות של חתול
    ניקולאי
    03/05/2010

    יש לי חתול סיאמי בן 10 שנים ושמתי לב שבזמן האחרון הוא מקיא מדי יום(לפעמים גם פעמיים,אני יודע שחתול צריך להקיא מדי פעם אבל זה קצת יותר מיד אני חושב.... מה אפשר לעשות בנידון????

    נ.ב

    הייתי אצל ויטרינר והוא אומר שהוא לא רואה שום דבר חריג.... השאלה אם אני צריך ללכת שוב ולעשות לחתול בדיקות או שאני צריך להביא לו איזה תוספת לאוכל או משהוא אחר?????

    צודה לעוזרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקאות של חתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות של חתול

    ד''ר תמר נרקיס
    04/05/2010

    הקאות בכל יום הוא מצב בהחלט לא נורמאלי. הקאות יכולות להגרם מגורמים שונים, כולל בעית במערכת העיכול עצמה או בעיות באיברים שמחוץ למערכת העיכול. כדי להבין את מקור הבעיה יהיה צורך בבדיקה של וטרינר, ובהמשך צילומים, בדיקות דם ולעיתים אולטראסאונד.לא ציינת אם החתול מרגיש טוב באופן כללי ואם הוא אוכל וכו' בכל מקרה, וגם אם הוא מרגיש מצויין, צריך לגשת לוטרינר שיבצע בדיקות נוספות ויטפל בהתאם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש באמפולה להדברת פרעושים
    שאלה
    03/05/2010

    שלום רב

    כשהחתולה שלי היתה בת חמישה חודשים קניתי אמפולות רבולושיין מהחנות. נאמר לי שזה מתאים לגורים מעל גיל חודשיים וקיבלתי הנחייה לשים אמפולה אחת.
    העלון שקיבלתי היה כתוב בגרמנית או ולא הצלחתי להבין את המינונים.
    שמתי לה את האמפולה וחודש לאחר מכן הבנתי מחברות שיש 2 סוגי אמפולות רבולושיין, ושאני קניתי את הסוג שמתאים לחתולים מעל גיל חודשיים וממשקל 2.5 ק"ג ועד 6.8.
    הגורה שקלה אז בערך 1.600 ק"ג כאמור בת 5 חודשים.

    לפי מה שכתוב בחבילה יש בכל אמפולה 45 מ"ג חומר ב0.75מ"ל. אם אני בודקת לפי הגבול התחתון אז המקסימום שגור אמור לספוג כביכול זה 18 מ"ג חומר לקילו אחד (לפי 45 מ"ג לחלק ל 2.5) ויוצא שהיא קיבלה45 מ"ג מהחומר בזמן שהיתה אמורה לקבל מקסימום (לפי החישוב) 29 מ"ג (18*1.6). מיותר לציין שזה עוד הגבול המקסימלי, החומר פעיל היטב גם במינון של 6.6 גר' לחתול ששוקל 6.8...

    אז לא ידעתי את זה ולא שמתי לב לתופעות קיצוניות, למרות שייתכן והיו ולא ידעתי (?).
    גיליתי את הטעות רק שבועות לאחר מכן. נאמר לי ע"י וטרינר טלפונית שאם עברו כמה שבועות ואל היו סימני הרעלה מיידיים אז הכל תקין.

    יש לי מס' שאלות:


    באמת הכל תקין וגם אם היתה הרעלה וחלפה מעצמה לא נותר איזה נק קבוע?
    מה הם סימני הרעלה? גם מינורים? כי קיצוניים ברור שלא היו.
    לא יכולה להיות תגובה מאוחרת יותר?
    נתקלתם במינוני יתר כאלה בלי שנוצר נזק?

    עברו 4 חודשים מאז והשתמשתי באמפולות עוד פעמיים בזמן שחלף הפעם היא כבר גדלה והמינון התאים, השאלה אם אין נזק מצטבר לדבריםה אלה בייחוד שכגורה היא קיבלה מינון עודף?

    תודה רבה.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמפולות נגד פרעושים

    ד''ר תמר נרקיס
    04/05/2010

    אכן אם עברו מספר חודשים מאז קבלת מינון היתר ולא היו כל סימנים של הרעלה אין שום סכנה והחתולה עברה את זה בשלום... אין נזקים מצטברים שיכולים להיגרם מהאמפולה. בהחלט יתכן שחתול יקבל מינון מעבר למה שמומלץ אך לא יופיעו כל סימני הרעלה ולא יווצר נזק.

    סימנים של הרעלה מחומר נגד פרעושים יכולים להיות חוסר מנוחה, רעידות, עוויתות, אפטיה, חוסר תאבון והקאות. אם אחד מאלה מתרחשים לאחר ששמת אמפולה מומלץ לשטוף טוב את החתול או הכלב ולגשת מיד לוטרינר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוסף סידן לחתול
    שאלה
    03/05/2010



    גיליתי באזור מאוד עני וחסר מודעות - מס' חתולות מיניקות ש ד ו פ ו ת בצורה מזעזעת. יש אפשרות להוסיף סידן מריסוק של טבליות סידן של אנשים למזון שלהן? אני יודעת את המינון הרצוי (600 מג ל5 קילו משקל בעח). האם אין בעיה מבחינת הרכיבים בסידן שמיועד לנו במתן לחתולה והאםה מינון שציינתי נכון?

    אם אי אפשר, האם יש תוסף סידן בלבד במחיר נורמלי (בקופח זה עולה 11 שח.. ).

    אםלא - - אני לא רוצה לתת מוצרי חלב כי רוב החתולים רגישים להם, אבל גבינה צהובה להבנתי פחות מעוררת רגישות, האם זה נכון (חסרת לקטוז?) והאם ניתן לתת ממנה לאותן חתולות?

    יש עוד המלצה למתן משהו שיגרום להן להשמין ולחזק עצמות מהר מלבד מזון עשיר בהכל?

    תודה!
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוסף סידן לחתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוסף סידן לחתול

    ד''ר תמר נרקיס
    04/05/2010

    שלום עדי,

    אין כל סיבה לתת סידן לחתולות שמקבלות הזנה תקינה. לכן, חשוב מאד לתת לחתולות מניקות מזון מאיכות טובה, עשיר בחלבון ובסידן וזה יתן להם את כל הצרכים התזונתיים שהם זקוקים להם. מומלץ לתת לחתולות וכלבות מניקות מזון גורים שהינו עשיר בחלבון וסידן.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מבינה, אבל פיספסת שאלה שלי -

    שאלה
    04/05/2010

    כתבת שלחתולות שמקבלות הזנה תקינה אין צורך לתת תוסף סידן.
    אבל מדובר בחתולות שלא מקבלות הזנה תקינה.
    הן חתולות רחוב שנמצאות רחוק מעיר מגוריי ואני נוסעת במיוחד אחת לכמה ימים שבוע לתת מזון שמספיק ליומיים.

    מאח רוהן שדופות מאוד וברור שיש שם בעיית סידן כתוצאה מזה שהן כנראה הוזנו רק על ידי שאריות בפחים עד עכשיו - אני שואלת האם ניתן לרסק סידן קרבונט של אנשים ולתת אחת לשבוע כתוספת?

    אם זה לא היה ברור, החתולות שדופות בצורה קיצונית, ונראה שהעצמות שלהן דקיקות ולכן השאלה לגבי הסידן.
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סידן לחתולות

    ד''ר תמר נרקיס
    04/05/2010

    אני לא ממליצה לתת סידן בלי שוטרינר יבדוק את החתולות. אני כן ממליצה לנסות ולמצוא מישהו שיסכים להאכיל אותן אחת ליום במזון גורים איכותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום