מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לכלב שלי נשברה ציפורן (זה מסוכן)?יולי15/04/2010
אני לא יודעת מה קרה אבל אני תכננתי לקחת אותו בעוד יום יומיים לקציצת ציפורניים ואחת מהן ראיתי שהיא שבורה יש מצב שזה מסוכן? אם כן אני חייבת לדעת.
אשמח אם תוכלו לענות לי מהר ככל האפשר
בתודה יולי :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפורן שבורה
ד''ר עדי בן ישר15/04/2010ציפורן שבורה איננה מצב מסכן חיים, אך בהחלט רצוי ללכת לווטרינר על מנת שיחטא את המקום ויחבוש במידת הצורך. לעתים יש גם צורך במתן אנטיביוטיקה במידה והמקום כבר זוהם.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי כמות האוכל לגור חתוליםגל14/04/2010
שלום,
אספנו גור חתולים בן כשבוע וחצי. אנחנו מאכילים אותו בבקבוקון ונותנים לו מטרנה.
מה הכמות מומלצת עבורו ביממה?
כמה מים? כמה אבקה?
האם הוא צריך לשתות מים בנוסף לכך?
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור חתולים
ד''ר עדי בן ישר15/04/2010ראשית, מומלץ לרכוש פורמולה מיוחדת לגורי חתולים. בדרך כלל היחס בין האבקה למים המוספים הינו 1:3(יש להסתכל על הוראות ההכנה על האבקה הנרכשת). במידה ואתם משתמשים בפורמולה של תינוקות, יש להשתמש בריכוז כפול מהריכוז המומלץ לתינוק (כלומר להוסיף חצי מכמות המים המומלצת).
כמויות הזנה: גור חתולים צריך לאכול ביממה 25-28 קילוקלוריות של אנרגיה לכל 100 גרם של משקל גופו. אם החתול אכן בן שבוע וחצי הוא אמור לשקול בין 150 ל-200 גרם.
מבחינת נוזלים- גור צריך לקבל ביממה 18 מ"ל נוזלים לכל 100 גרם ממשקל גופו, דבר שהוא מקבל בחלב המהול בו הוא מואכל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גושדנה13/04/2010
שלום,
יש לי כלבה מעורבת בת 9.5.
היום גיליתי עליה גוש עגול בגודל בינוני מתחת לעור (נמצא בצד, ליד הרגל הקידמית)
הגוש רך וזז. הכלבה מתנהגת כרגיל, אוכלת ושותה ואין שינוי בהתנהגותה.
לפני מס' ימים גילינו עליה קרציות, טיפלנו בה ועשינו הדברה בכל הבית והחצר.
האם יש קשר לזה?
אשמח לדעת האם זה מסוכן או שיעבור מעצמו.
בתודה מראש, דנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש
ד''ר תמר נרקיס13/04/2010לא נשמע שיש קשר בין הקרציות לגוש.
כדאי ללכת לוטרינר שיבדוק את הגוש ובמידת הצורך יסיר אותו. גוש שכזה עשוי להיות שפיר אך קיימים גידולים תת עוריים סרטניים שיש צורך בהסרתם. אם יוחלט לא להסיר את הגוש חשוב מאד לעקוב אחריו- האם הוא גדל ובאיזה קצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפצ'יהילי13/04/2010
יש לי חתולה אנגורה בת 13. לפני פסח סיפרתי אותה כמו תמיד. בשבוע האחרון היא מתעטשת המון.
זה לא קרה קודם בכלל. שאר ההתנהגות כמעט רגילה. האף רטוב ומצב רוח טוב. אוכלת יותר מתמיד ודורשת ליטופים וקירבה בלי סוף. מלאה גירגורים ועירנית מאד. אז מה זה ימים כה רבים של הפצ'י?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעטשויות
ד''ר תמר נרקיס13/04/2010התעטשויות יכולות לנבוע מסיבות שונות. יתכן שמדובר בזיהום או דלקת בדרכי הנשימה העליונות או התחתונות, או שמדובר בגוף זר או גירוי אחר בחלל האף.
למרות שהחתולה מרגישה טוב, אני ממליצה לך לגשת לוטרינר שיבדוק אותה, כדי לוודא שלא מדובר בגוף זר. אם הבדיקה תהיה תקינה, יתכן שימליץ על טיפול אנטיביוטי שלפעמים פותר את הבעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוף!!שלומית12/04/2010
יש לי כלבה גורה, האסקי סיבירית, בת כחצי שנה.
מהבוקר יש לה חום, היא הקיאה כמה פעמים ובכללי היא נראית מאוד לא טוב, היא לא רוצה לאכול,
היא כלבה מאוד שמחה בדרך כלל ועכשיו היא אפטתית.
מה ניתן לעשות כדי להקל על התסמינים של החום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורה מקיאה
ד''ר תמר נרקיס13/04/2010המצב שאת מתארת מדאיג ומצריך אבחון וטיפול וטרינרי. הוטרינר יבדוק את הכלבה ואם יש צורך יבצע בדיקות דם וצילומים לבטן כדי לשלול גוף זר. הוטרינר יתן טיפול בנוזלים ותרופות לפי תוצאות הבדיקות. לא מומלץ לתת שום טיפול תרופתי על דעת עצמך בבית.
גורה צעירה שמקיאה ומשלשלת עלולה להתייבש במהירות ולכן חשוב לגשת לוטרינר בהקדם. לא ציינת אם היא מחוסנת. ייתכן שנדבקה במחלה זיהומית של גורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול חסום במתן שתן - בבקשה תעזרו!דובניקוב קטיה12/04/2010
שלום רב
החתול שלנו מסרס כבן שנה וחצי התקשה בלהטיל שתן. הוא הלך פעמים מרובות לארגז החול ולא הצליח להשתין. לקחנו אותו דחוף לוטרינר שעשה לו קטטר ורוקן לו את השלפוחית. אמר שאנו צריכים לתת לו אוכל רטוב יחד עם יבש וכך עשינו כל השבוע עד השתופעה חזרה שוב. שוב נסענו לוטרינר שנתן לו טשטוש וניסה לשחרר את הסתימה אבל לא הצליח. הוא הפנה אותנו למכון הוטרינרי בבית דגן ולשם נסענו עם החתול. לאחר בדיקה של החתול לא נתגלתה בעיה מאחר ואמרו לי שהחתול הטיל שתן ברגע שהרימו אותו. הוטרינר במכון אמר שזה כנראה לא קריסטלים כי החתול צעיר מדי וזה כנראה בעיה בסוגרים של השתן שלא נפתחים. הוא נתן לו טיפול של 7 ימים בפנוקסיבנזמן כל 12 שעות. נתנו לו את התרופה כבר 4 ימים אבל היום התופעה שוב חזרה על עצמה, הוא שוב רץ לארגז יושב שם דקות ארוכות ללא הועיל ומלקק לעצמו את האיבר מין. כנראה שהתרופה לא עזרה. אנחנו אובדי עצות ומאוד מפחדים על החתול שלנו. אנחנו מתכוננים לנסוע חזרה למכון הוטרינרי. בבקשה תעזרו לנו מה אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימת שתן בחתול
ד''ר תמר נרקיס12/04/2010חסימת שתן בחתולים זכרים היא תפעה נפוצה ומסכנת חיים!!
פעמים רבות גם לאחר פתיחת החסימה יש חזרתיות של המצב ובמקרה כזה יש צורך לחזור בדחיפות לוטרינר ולפתוח שוב את החסימה באמצעות קטטר שתן. לעיתים יש צורך לאשפז את החתול ולהשאיר את הקטטר בתוך שלפוחית השתן ליום או אפילו מספר ימים, ולשלב טיפול בנוזלים וטיפול תרופתי כדי למנוע חזרתיות.
עליכם לחזור לוטרינר להמשך טיפול בדחיפות!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - בעלי נסע איתו
דובניקוב קטיה12/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלקחנו אותו שוב לביה"ח - תוצאה
דובניקוב קטיה13/04/2010הרופאים לא הצליחו לעשות לו קטטר, שתי רופאים ניסו. רק לאחר שלחצו לו על השלפוחית השתן יצא. אמרו שצריך להשאיר אותו ללילה להשגחה ולעשות צילום על מנת לראות מה חוסם אותו. כמו כן תהיה התייעצות עם כירורג. האם תוכלי לייעץ מה יכולה להיות הסיבה לבעיה הזו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתול חסום
ד''ר תמר נרקיס13/04/2010חסימת שתן יכולה להיות עקב חומר שחוסם את צינור השתן כמו קריסטלים או מעין מוקוס. עם זאת, יתכן שבמקרה של החתול שלך מדובר בבעיה אנטומית של מבנה צינור השתן או השלפוחית. לשם כך יערך צילום ניגודי. אם הבעיה לא תפטר, יתכן שימליצו לכם על ניתוח.
נשמח לשמוע עידכונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצאתי גור חתולים, יש לי כמה שאלותקוסמוס12/04/2010
שלום, השבוע מצאתי גור חתולים בפח, אני מעריכה שהוא בערך בן שבוע וחצי (העיניים שלו פתוחות אבל חסרות צבע). יש לי כמה שאלות לגבי הטיפול בו:
1. אני נותנת לו לאכול במזרק של 2.5 CC, בינתיים אני מביאה לו חלב מדולל במים חמים. אני מבינה שצריך להביא לו תחליף, חלב לחתולים יקר לי מידי, תחליף לתנוק זה בסדר? מה עדיף חלבי או צמחי? וכמה הוא צריך לאכול בשביל שזה יספיק?
2. אני מעסה לו עם צמר גפן רטוב על פי הטבעת אבל כרגע יוצא לו רק פיפי, זה נורמלי?
3. יש משהו חשוב לדעת על הטיפול בו?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור חתולים
ד''ר תמר נרקיס12/04/2010טיפול בגור חתולים כל כך צעיר היא משימה הדורשת השקעה מרובה.
לא מומלץ בכלל לתת חלב רגיל. תכולת הלקטוז בחלב פרה לא מתאימה למעיים של גורי חתולים והם עלולים לשלשל ולהתייבש.
מומלץ לרכוש פורמולה מיוחדת לגורי חתולים. אם אינך יכולה לרכוש פורמולה כזו אפשר להכין פורמולה של תינוקות, אבל בריכוז כפול מהריכוז המומלץ לתינוק (כלומר להוסיף חצי מכמות המים המומלצת).
מומלץ להכין את הפורמולה עם מים שעברו הרתחה ולאחר מכם קוררו.
האכלה עם מזרק יכלה להיות בעייתית בגלל הסיכון לשאיפת המזון לריאות והתפתחות של דלקת ריאות שאיפתית. מצב זה נפוץ מאד בגורי חתולים ופעמים רבות עלול לגרום למותם. מומלץ לכן להשתמש בבקבוק מיוחד לחתולים, ולוודא שהגור יונק את המזון ולא שואף אותו. סימנים לכך שהחתול שאף מזון יהיו יציאה של חלב מהאף או חירחורים.
כמויות הזנה: גור חתולים צריך לאכול ביממה 25-28 קילוקלוריות של אנרגיה לכל 100 גרם של משקל גופו. אם החתול אכן בן שבוע וחצי הוא אמור לשקול בין 150 ל-200 גרם.
מבחינת נוזלים- גור צריך לקבל ביממה 18 מ"ל נוזלים לכל 100 גרם ממשקל גופו.
את כמות האוכל שחישבת ליממה יש לתת במספר רב ככל האפשר של ארוחות ביום- כלומר האכלה כל 2-3 שעות בשבועיים הראשונים ואחר כך לעבור להאכלה כל 4-5 שעות.
בערך בגיל חודש הגור אמור להתחיל ללקק מזון בעצמו.
אחרי כל האכלה צריך לנקות את אזור פי הטבעת בצמר גפן טבול במים חמימים. הדבר מחקה את פעולת הליקוק של האמא וזה מה שגורם לגור לעשות את צרכיו. בנוסף מומלץ לעסות בעדינות את הבטן עם צמר גפן רטוב. גור אמור לתת צואה מספר פעמים ביום.
דבר חשוב נוסף הוא חימום. בשבועות הראשונים לחייהם גורים דורשים חימום ל-32 מעלות. מומלץ לשים להם בארגז כרית חימום או בקבוק חם עטופים במגבת (כדי שלא יבואו במגע ישיר עם החימום), ולדאוג שהסביבה מוגנת ומחוממת.
יש הטוענים שתקתוק שעון מחוגים מחכה את פעימות הלב של האם ומרגיע את הגורים. ניתן לשים שעון כזה בארגז.
חשוב לזכור שגורי חתולים שנלקחו מאימם בתחילת חייהם הם בעלי סיכויים גבוהים מאד לזיהומים ומחלות, וגם הטיפול המסור ביותר לא תמיד מצליח. ככל שהגור צעיר יותר סיכוייו לשרוד נמוכים יותר.
שיהיה בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה על האוכל
גל13/04/2010קניתי מטרנה ובקבוק לחתולים, לא הבנתי מהתשובה שלך כמה מטרנה הוא צריך לאכול ביממה?
האם בנוסף להביא לו מים?
תודה על התשובה המהירה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצאנו שלושה חתולים בני יומם
הדס און05/09/2010שלום רב,
מצאנו שלושה גורי חתולים בני יומם, פיצקולים קטנים. לקחנו אותם ואנחנו מטפלים בהם כבר יומיים, הכל נראה טוה הם אוכלים עושים צרכים וישנים. הבעייה היחידה היא שתיים מהם פשוט מתעקשים לצאת מהקופסא ולהסתובב בחלל החדר, אני כ"כ חרדה שיקרה להם משהו כך שהלילות לא נחמדים, מה אפשר לעשות? להגביה את הארגז לא יהיה רעיון טוב כי אני חוששת שבניסיונות שלהם לצאת הם יפגעו או יפגעו אחד בשני, יש לציין שיש להם מוטיבצייה מפתיע...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגורי חתולים
ד''ר תמר נרקיס06/09/2010אם הגורים כבר מסוגלים ללכת זה בסדר שיסתובבו בחדר כל עוד יש אזורים בחדר עם שמיכות שהם יכולים לשכב עליהן ולהתחמם.
אופציה נוספת היא לשים אותם בכלוב סגור כך שלא יוכלו לצאת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ברוזמרין כנגד פרעושיםפז11/04/2010
לאחרונה נודע לי שעלי רוזמרין בחליטה זה יעיל מאד נגד פרעושים וכמובן טבעי..
ואז בתי בת ה 6 הציעה שאולי ארסס את הכלבה בכי-מט שזה חומר טבעי נגד כינים, המכיל בתוכו אך ורק: שמן רוזמרין, חמניות, עץ התה, לבנדר וגרניום..
האמת שאחרי שצחקתי לרגע, זה פתאום לא נראה לי רעיון כזה גרוע.
אך כמובן שהחלטתי להתייעץ עם וטרינרים קודם ולכן אני פה.
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוזמרין
ד''ר עדי בן ישר11/04/2010אכן עלי רוזמרין יעילים כנגד פרעושים, אך משך פעילותם קצרה מאד. תכשירים כנגד פרעושים הנמכרים בחנויות הינם בעלי משך פעילות של כ-3 שבועות עד 5 שבועות (תלוי בעור הכלב וסביבתו) כיוון שהם בעלי יכולת כניסה לזקיק השערה או בלוטת החלב של השערה (משתנה בתכשירים שונים). לעומת זאת, מריחת עלי רוזמרין הינה חיצונית בלבד, ובמקרה הכי טוב בו הכלב לא מתגרד או מתנגב במשהו, משך פעילותם תהיה כיומיים. לכן, אין זה הגיוני למרוח את הכלב כל יומיים ועדיף להשתמש בתכשירים המוכרים.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש על העור...מעיין09/04/2010
יש לי כלבת שי- צו בת שנה וחצי. לפני כחצי שנה התחלנו למצוא על העור שלה פצעים בכל פלג הגוף התחתון, שלווה בגירוד. בביקור אצל הוטרינר העלו השערה שאולי נמצאה רגישות לחלבון. נתנו לה סטרואידים כדי להפיג את הגירוד במהירות וביקשו שנחליף לה את האוכל לאוכל היפואלרגי. כבר תקופה ארוכה שהיא אוכלת את החסוג ההיפואלרגי של רויאל-קנין.
לפני יומיים בערך שמנו לב שהיא מתגרדת מאוד ובגלל כמות השיער שלה לא הבחנו במשהו על העור. כרגע ליטפתי אותה במטרה לבדוק את העור והרגשתי חיספוס עם נקודות של פצעים קטנים. הופיעו בשני מוקדים בגב. (ארצה לציין שאני מקלחת אותה אחת לחודש וסירוק יום יומי).
האם זה מוכר למישהו??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש על העור
ד''ר תמר נרקיס10/04/2010המצב שאת מתארת יכול להתאים לאלרגיה, שיכולה להיות לא רק אלרגיה למזון אלא לגורמים נוספים כגון פרעושים, צמחים שונים, אבק וכו'.
עם זאת, חשוב לשלול אצל הוטרינר גורמים אחרים למחלות עור כגון טפילים ופטריות, או מחלות של זקיקי השיער.
אלרגיה לפרעושים הינה נפוצה מאד בכלבים, ובמיוחד עכשיו בתחילת הקיץ, ומתבטאת לרוב בגרודים ולקויות עוריות בפלג הגוף האחורי, באזור בסיס הזנב. חשוב מאד לטפל באמפולה נגד פרעושים אחת לשלושה שבועות-חודש.
כשאת מקלחת את הכלבה מומלץ לעשות זאת עם שמפו היפואלרגי מיוחד לכלבים, וכמובן לא בימים הסמוכים לטיפול נגד הפרעושים (המים שוטפים את החומר נגד הפרעושים לפני שהוא נספג).
מומלץ להתייעץ עם וטרינר שיבדוק את הכלבה ויתכן שיחליט לתת לה טיפול תרופתי ממושך יותר או יבצע בדיקות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי פציעות חוזרות של החתולנועם אשל08/04/2010
שלום!
יש לי חתול מעורב בן שנתיים, מסורס, מקסים ומתוק ואפשר להגיד גם "בעייתי משהו..."
אני גר בבית קרקע והחתול מבלה את רוב הזמן שלו ביום בחוץ ובלילה הוא בד"כ בבית,
הבעיה מתחילה בזה שיש בחוץ חתול (מסורס) שממש ממש לא אוהב אותו משום מה ודואג להרביץ לו מתי שהוא רק יכול... זה התחיל שהוא היה בן חצי שנה, שלא ידעתי שהחתול רגיש ואחרי כמה ימים מאז שהוא קיבל מכות מהחתול הוא פיתח אבצסט רציני מאוד כתוצאה מזיהום של הפצע, ואחרי ניתוח ארוך ומסובך וטיפול מדהים מהוטרינר הוא החלים, ואחרי כמה חודשים קרה בדיוק אותו הדבר, כרגיל קיבל מכות, ושוב התפתח זיהום, בפעם השניה המצב היה יותר קל כי איתרתי את הפצע מוקדם ואחרי אשפוז קל וטיפול וטרינרי הוא החלים.
חוץ משני המקרים הקשים האלו, התפתח לחתול זיהום בפצעים כמעט חמש פעמים (והוא רק בן שנתיים) ורק בזכות גילוי מוקדם של הפצעים על ידי הצלחנו לחסוך עוד ניתוחים, בעזרת גילוח המקום ע"י הוטרינר וזריקת אנטיביוטיקה, ובמשך 10 ימים בבית אנטיביוטיקה במזרק וחיטוי הפצע במי מלח, פולידין ומשחה "משושת".
מה שאני רוצה לשאול אחרי הסיפור הזה, זה האם המצב הזה טבעי?
שמעתם על סיפור כזה?
היתה לי חתולה שחוץ מהסרטן בגיל 14 לא ראתה וטרינר חוץ מחיסונים, והחתול שלי היום לא מפסיק לבקר אצלו... ( הוא גם הוכש ע"י נחש...)
יש איזה שהוא משהו שאני יכול לעשות כדי שלא יתפתחו הזיהומים האלו? תזונה אחרת, ויטמינים, תטספי מזון? כי אני די בטוח שחתולים יכולים ללכת מכות בלי לראות את הוטרינר אחרי כמה ימים...
האם יכול להיות שזו בעיה במערכת החיסונית והחתול פשוט "חלש" ולא מסוגל לטפל בפצעים שלו לבד?
יכול להיות שיש קשר בין אמפולת אדבנטיג' לבין הזיהומים? בפעמים מהמקרים החתול היה כמה ימים אחרי שנתתי לו את האמפולה... יש מצב שהיא מחלישה את העור?
אני פונה לכאן אחרי שלוטרינר שלי אין מה להגיד.. הוא לא ראה חתול כזה כל הקריירה הוא אומר..
מקווה שאולי תוכלו לעזור לי לעזור לו...
ואל תגידו לי להעיף את החתול המנייאק כי הוא של השכנים אז אי אפשר... :)
המון המון תודה,
נועם וקטנצ'וק...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פציעות חוזרות של החתול
ד''ר תמר נרקיס10/04/2010אבצסים וזיהומים של פצעי נשיכה הם נפוצים מאד בחתולים.
כאשר מחליטים לגדל חתול גם בתוך הבית וגם בחוץ לוקחים את הסיכון של אירועים שונים כגון דריסות, קרבות ונשיכות. הדרך היחידה להימנע מכך היא להחליט להפוך את החתול לחתול בית בלבד. אם עושים החלטה כזו חשוב להפוך את סביבת הבית למועשרת בגירויים לחתול (משחקים, משטחי גירוד, אזור גבוהים שיוכל לקפוץ עליהם וכו') כדי שלא ישתעמם.
כל עוד החתול שלך יוצא החוצה קיים הסיכון לפציעות כאלה- הדבר תלוי באופי שלו ובאופי של החתולים האחרים בשכונה.
אין קשר בין הזיהומים לבית אמפולות נגד פרעושים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
נועם אשל11/04/2010נאלץ להתמודד עם המצב, לפחות יהיה נעים בבית בלי הפרעושים... :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה תוקפניתשני07/04/2010
יש לנו כלבה מזה 10 שנים שחיה בביתנו. אימצנו אותה מצער בעלי חיים. כבר בחצי השנה הראשונה מאז שאומצה היא החלה לגלות סימני תוקפנות, כלומר תוקפת את בני הבית בלי סיבה אמיתית (נושכת). חשבנו שעם הזמן היא תרגע אך המצב לא השתפר. היום יש לנו 3 ילדים קטנים והכלבה מאיימת גם עליהם, את הבכור היא אפילו נשכה בגלל שעבר לידה.התקיפות מתרחשות בעיקר כאשר הכלבה "תופסת בעלות" על אזור מסויים לדומגא השירותים בבית ומי שמנסה להכנס ננשך. ניסינו אילוף אך הוא לא הצליח לפתור את הבעיה. חשוב לציין שהיום הכלבה כבר בת 10 ואנחנו לא מאמינים שניתן יהיה למסור אותה לאימוץ. מה ניתן לעשות? האם יש איזשהו טיפול תרופתי להרגעה? האם יש פתרון אחר?
אנחנו ממש מיואשים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה תוקפנית
ד''ר תמר נרקיס10/04/2010המצב שאת מתארת הוא בעייתי מאד. אין סיבה להרגיש מאויימים ומפוחדים מכלב שחי איתנו בבית.
אני ממליצה לעשות עוד ניסיון לאילוף- רצוי לקחת מאלף טוב שיש לכם המלצות עליו, ולזכור שבתהליך האילוף צריכים להיות מעורבים כל בני הבית ויש להמשיך ולתרגל את מה שהמאלף ממליץ גם שלא בנוכחותו.
אם אילוף לא עוזר, יש אפשרות להתייעץ עם וטרינר לגבי טיפול תרופתי להרגעה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול וחוסר תאבוןאלי07/04/2010
שלום,
יש לנו כלבה מעורבת (יתכן וזאב לבן עם קולי) שלפני כשבוע וחצי חשה לא טוב, הקיאה פעמיים מיצי קיבה ושילשלה. באותה תקופה ניסינו להחליף לה את המזון (טכניקל)למזון כשר לפסח (בונזו - היחיד שיש) כך שביומיים הראשונים היא קיבלה 3/4 טכניקל ו1/4 בונזו ויום אח"כ 1/2, 1/2 ואז החלו הבעיות. בביקור אצל הוטרינר היה לה התחלה של חום, ובדיקת הדם יצאה תקינה. היא קיבלה כדורי פחם ואנטיביוטיקה והוטרינר שייך את זה להחלפת המזון ולכן הפסקנו עם הבונזו וחזרנו רק לטכניקל. יומיים אח"כ הכל הסתדר (הודות לכדורי הפחם). בחג היינו אצל ההורים (שם היא משוחררת בגינה עם כלב נוסף) וכנראה שהיא חפרה ואכלה משהו וחזרה לשלשל לעוד יום (אך לא כמו בפעם הראשונה, יותר קיבה רכה). בהמלצות של וטרינר הכנו לה אורז (היא לא אכלה מהאוכל הרגיל ואת האורז היא אכלה בתאווה) והבאנו לה כדור של "קל בטן" ומאז התאבון שלה ירד ומתן הצואה שלה נמוך.
בכל הזמן הזה היא מאד פעילה ושמחה.
הוטרינר בזמנו אמר לנו שיש סיכון לתת לה זריקה נגד תולעת הפארק כיוון שיתכן והיא מעורבת עם קולי והזריקה עלולה להיות קטלנית עבורה ולכן הזריקה האחרונה שלה הייתה לפני 7 חודשים. היום בדקתי לה את הצואה והיא הייתה בסדר (לא רירית , לא עם דם וללא עקבות של ביצים או משהו).
האם יש סיכוי שמדובר בתולעת הפארק (אנו חיים ברמת גן)? ואם לא האם בעקבות קלקול הקיבה שהיה לה יתכן והיא עדיין עם תאבון נמוך (למרות שהיא רוצה לאכול אוכל של כלבים אחרים - טכניקל לבוגרים של הכלב של הורי או כל מזון אחר שהוא לא האוכל שלה).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול
ד''ר עדי בן ישר07/04/2010תמיד יש סיכון מסויים שמדובר בתולעת הפארק, במיוחד בכלבים שגרים באזורים עם נגיעות גבוהה בתולעת הפארק (כגון רמת גן). אולם, לפי תאורך נראה כי מדובר בדלקת כלשהי במערכת העיכול שעדיין לא נפתרה לגמרי. צריך להחזיר את הכלבה למזון הרגיל שלה באופן הדרגתי, כלומר לאחר כ3 ימים בהם אכלה אורז והצואה הפכה חזרה למוצקה, לערבב את האורז עם מעט מזון יבש וכך בהדרגה עם הימים להעלות את יחס המזון היבש במנה עד לחזרה לאכילת מזונה הרגיל בלבד. יש להקפיד על ההדרגתיות וכן למנוע ממנה גניבת מזון אחר בינתיים. כמובן שיש לעקוב אחר מצבה כל הזמן ובכל מצב של התדרדרות במצבה (חולשה, אפתיה, הקאות וכו') או במצב צואתה (חזרה לשלשולים, שלשולים לא נפתרים, דם בצואה ועוד) יש להגיע לוטרינר על מנת שיבדוק את מצבה בשנית כולל בדיקת דם חוזרת. יתכן ותצטרכו להוסיף לטיפול אנטיביוטיקה או טיפולים נוספים.
בנוגע לזריקת תולעת הפארק - אם ברצונכם להיות בטוחים, קיימת בדיקת דם שיכולה למצוא האם לכלבתכם קיים הגן הרגיש לחומרים כמו איברמקטין.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת עבודה כסייעת לוטרינררחל06/04/2010
שלום
אני לומדת סיעוד וטרינרי ורוצה להתחיל לעבוד בתחום. האם יש אתר שמרכז משרות בתחום הוטרינריה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עבודה כסייעת
ד''ר עדי בן ישר07/04/2010שלום רחל,
ישנם אתרים שונים בהם מפורסמים חיפוש משרות ואני לא מודעת לכולם. שני אתרים המרכזים דרושים בתחום הוטרינרי עליהם אני יודעת הם vetmanegmaent ועוד אחד אליהם צריך להרשם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלבה שלי בת שמונה חודשים מאז הבוקראילת05/04/2010
מנענעת את הראש כאילו שיש לה משהו מה זה יכול להיות אשמח לתשובה חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נענוע ראש
ד''ר תמר נרקיס06/04/2010נענוע של הראש יכול להעיד על מספר בעיות. פעמים רבות בעיות באוזניים, כגון דלקות או גוף זר באוזן, גורמות לכלבים לנענוע ראש. גם בעיה בחלל הפה עשויה לגרום לנענוע ראש. כמו כן, הבעיה יכולה להיות התנהגותית או עקב כאב באזור כלשהו בראש או בצוואר.
אם הבעיה נמשכת מומלץ לגשת לוטרינר שיבדוק את הכלבה ויחליט לגבי טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוד בפהדנה;05/04/2010
שלום!
הכלב שלי סובל מזה שבוע מגירוד חזק מאוד באיזור הפה (בחלק הימני והשמאלי היחסית קדמי של הפה).
הלכתי איתו לוטרינר שעשה לו ציולמים ופרט למוגלה שיש לו בעקבות הגירוד, לא מצא כלום.
הכלב ממשיך להתגרד בטירוף כמעט בלי הפסקה ועושה תנועות כאילו נתקע לו משהו בין השיניים.
חשוב לציין שחוץ מזה מצב השיניים של הכלב הוא טוב..
משהו נתקל בעבר בבעיה כזו? ממה יכולה לנבוע?
אשמח טם תוכלו לענות לי במהירות.. תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרוד בפה
ד''ר תמר נרקיס06/04/2010גרוד וחוסר נוחות באזור הפה יכולים לנבוע ממספר סיבות. יתכן שמקור הבעיה הוא חלל הפה והשיניים או שהבעיה היא סביב הפה והשפתיים.
האם הכלב נחשף לאחרונה לחומרים או מזונות שונים מהרגיל?
אצל הוטרינר יש צורך בבדיקה יסודית של כל חלל הפה (בדיקה שכזו צורכת לעיתים טשטוש). בנוסף, יש לחפש לקויות באזור השפתיים וסביבן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)





