מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כלב לא שמחחיעוו05/04/2010
שלום, ברשותי גור רועה גרמני בן חודשיים וחצי, יש לי אותו כבר כמעט שבוע.
בהתחלה כשהבאתי אותו הוא היה שמח היה מילל כשמשאירים אותו לבד ומתלהב מחדש כל פעם שאני ניגש אליו.
ביום חמישי לקחתי אותו לוטרינר לחיסון משושה ותילוע, ומאז החיסון הכלב כבר לא אותו דבר.
הוא לא אוכל כמו שאכל פעם, והוא גם לא שמח יותר, כשאני הולך אליו הוא כבר לא מקפץ משמחה ולא מתלהב, הוא נראה עצוב יותר וכמעט ולא משחק.
אחרי איזה יומיים כשהבאתי אותו השארתי אותו הרבה פעמים לבד לפרקי זמן ארוכים כדי שיתרגל לא לילל כל פעם שמשאירים אותו לבד, האם יכול שזה השפיע עליו? שהשארתי אותו לבד להרבה זמן? או שזה בגלל החיסון? אני כבר לא יודע למה לקשר את ההתנהגות העצובה הזאת של הכלב.
מחכה לתשובה, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב לא שמח
ד''ר תמר נרקיס05/04/2010גור כלבים בריא אינו אמור להיות מדוכא וחלש באופן נורמאלי ואמור להיות חיוני, עירני, ולשחק.
חיסון עשוי לגרום לחולשה, חוסר תאבון ודכאון אולם ברוב המוחלט של המקרים סימנים שכאלה יחלפו תוך 24 שעות ממתן החיסון.
לא ציינת אם הכלב אוכל והאם יש סימנים מדאיגים אחרים כגון חוסר תאבון, שלשולים או הקאות.
בכל מקרה מומלץ מאד לגשת לוטרינר ולבדוק את הגור כדי לוודא שאינו חולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרי החיסון
חיעוו05/04/2010יממה אחרי החיסון הכלב לא אכל כלום כל היום, מצבו היה חמור מאוד.
לקחתי אותו לוטרינר והוא תקע לו מלא מחטים ואמר שיכול להיות שזה בגלל החיסון ויש כלבים שמגיבים לא טוב לחיסון וצריך לחכות כמה ימים כדי שזה יעבור.
עכשיו הייתי עם הכלב והוא היה שמח ושיחק ונראה שמצבו השתפר מאוד, למרות שהוא לא אוכל את האוכל שלא והוא אכל כל היום רק ביצים ופרגיות ולא הסכים בכלל לגעת באוכל שלא למרות שלא אכל יום שלם, אבל לפחות הוא אכל פרגיות שזה הקלה גדולה בשבילי אני לא הייתי יכול לחכות שהוא יאכל את האוכל היבש, הייתי חייב להאכיל אותו במשהו.
הדבר היחידי שמטריד אותי עכשיו זה שהוא משלשל, זה אמור לעבור? מצבו השתפר אבל הוא משלשל שזה גם מדאיג אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה
חיעוו05/04/2010האם אפשר לצאת עם כלב בגיל הזה (חודשיים וחצי) לצאת לטיול עם רצועה?
או שעדיף לחכות שיגדל קצת יותר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגור משלשל
ד''ר תמר נרקיס06/04/2010גור בן חודשיים וחצי שמשלשל צריך להגיע בהקדם לבדיקה על ידי וטרינר. גם אם נראה שהוא יותר עירני וחיוני, השלשול יכול להעיד על מחלה ויש צורך בטיפול מתאים.
לא מומלץ להוציא גור החוצה לפני שקיבל לפחות את שלושת החיסונים הראשונים כדי שלא ידבק במחלות מדבקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש מסתימת מעיים לכלבאורנה05/04/2010
כלבנו-גולדנרטריבר בן 5 אכל ביום שבת הרבה מאד -ארחנו למנגל כ25 איש
הכלב אכל הרבה שיירים כולל עצמות עוף
אתמול והיום הוא מנסה לתת צואה ולא מצליח יש רק הפרשה נוזלית דלוחה
הכלב לא אוכל מאז כלום
נראה חיוני
יוצא להליכות אתנו בשמחה
אבל בבית שוכב ונח ושותה מיים בלבד
אין חום והוא רץ בלי בעיה
כדאי לחכות עוד יום-יומיים שיסתדר לבד או שזה מסוכן??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש מסתימת מעיים לכלב
ד''ר תמר נרקיס05/04/2010במצב של כלב שלא מצליח לתת צואה וכן לא אוכל, מומלץ שלא לחכות ולהגיע בהקדם לבדיקה אצל וטרינר. יתכן שיהיה צורך בצילומי רנטגן ובדיקות נוספות.
אכילת עצמות, ובעיקר עצמות עוף הינה מסוכנת ביותר. העצמות חדות ועלולות לגרום לנזק לרירית המעיים ובמקרים חמורים אף לניקוב של הושט, הקיבה או המעי ולדלקות חמורות במערכת העיכול ובחלל הבטן.
אל תחכו וגשו לוטרינר בהקדם לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול נגד קרציות ופרעושיםיונית05/04/2010
שלום
יש לי כלב טרייר מעורב (קטן) בן 4 וחצי . הכלב נוהג לגרד וללקק את עצמו- החלפנו מזון ומחכים שזה יעבור. העניין הוא שאני נוהגת לשים לו אמפולות אדוונטיקס שנחשבות לטובות מאוד. הכלבה השניה שלי לא מגיבה לאמפולות כלל, אדישה ואילו הטרייר מתנהג כאילו ששמתי לו חומר בעירה על הגוף. הוא מתחיל לרוץ בבית מחדר לללחדר ומנסה להוריד את החומר כשהוא נשכב על הגב ומתחיל להמרח.הדבר אורך כמס' דקות עד שהוא נרגע. רציתי לדעת האם יש טיפול אחר שניתן לתת לו נגד קרציות ופרעושים שמתאים לכלבים עם עור רגיש?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול נגד קרציות ופרעושים
ד''ר תמר נרקיס05/04/2010ישנם כלבים הרגישים לחומר שבאמפולות. פעמים רבות הם רגישים לחומר מסוג מסויים אבל אין כל בעייה עם אמפולות של חברה אחרת. אני ממליצה לך לנסות לשים לו אמפולה של חברה אחרת (יש מספר חברות טובות בשוק) ולבדוק כיצד הוא מגיב.
חלק מהאמפולות לא יעילות כנגד קרציות אלא רק כנגד פרעושים. במקרה כזה מומלץ לשים גם קולר נגד קרציות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה
יונית06/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבעיה שיש לגור כלבים!!!מורדי03/04/2010
שלום!
אשמח לשמוע את דעתכם על בעיה שיש לגור שלי.
הוא בן חודשיים, מחוסן (חיסון משושה) + כדור נגד תולעים...
מזה כשלושה ימים הגור משלשל צואה מימית עם טיפות של דם בסוף הצואה, ונראה שהאיזור מגרד.
לקחנו אותו לוטרינר והנ"ל הזריק לו אנטיביוטיקה + כדור נגד תולעים נוסף והוסיף לו 800גרם של אוכל מיוחד לסידור המעיים של "יוקונובה" - הגור עדיין ממשיך לשלשל צואה מיימית עם טיפות דם (בסוף) ולא ניכר שיפור בדבר. חשוב לציין כי הגור מגיב, חיוני, אנרגטי ופעיל כיאה לגורים בגילו... הוא אוכל ושותה כרגיל. עיזרו לי במידה ואתם מכירים את התופעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור משלשל
ד''ר תמר נרקיס05/04/2010יכולות להיות סיבות שונות לשלשולים בגורים. יתכן שמדובר בבעיה זיהומית או על רקע של טפילים, יתכן שמדובר ברגישות למזון ועוד. אם מזון קל עיכול לא עוזר, מומלץ לבצע בדיקת צואה ובדיקות דם כדי לנסות למצוא את מקור הבעיה. יתכן שזריקת אנטיביוטיקה אחת אינה מספיקה ויהיה צורך בטיפול ממושך יותר בבית.
בכל מקרה חשוב מאד לעקוב אחרי הגור מבחינת מצב רוח וחיוניות. אם הוא נראה חלש או מתחיל גם להקיא חשוב מאד להגיע לוטרינר בהקדם מתוך חשש להתייבשות ואובדן מלחים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה בדםמיכל03/04/2010
שלום לפני כשבוע כלבתי החלה לעשות את צרכיה ללא שליטה הגענו לוטרינר לאחר 4 ימים וללא כל בדיקה קבע כי מדובר בברונכיטיס יום למחרת ראינו כי המצב מחמיר והכלבה עושה את צרכיה ללא שליטה, רועדת, ומשתעלת כאילו רוצה להקיא ולא יכולה.לקחנו אותה לוטרינר ולכלבה היה 40 מעלות חום ובספירת הדם מצאו כי כמות הטסיות גדולות מכמות כדורויות הדם האדומות וכנראה שיש איבוד דם היא שלשלה צואה עם דם.נתנו לה טיפול בכל סוגיות האנטיביטיקה שיש לוריד ועירויים.
כעבור 48 ימים הגענו בבוקר לוטרינר שטען שהיא נראית יותר טוב הוא נתן לה אנטיביוטיקה לוריד ונוזלים כעבור שעה הכלבה נפטרה. ובמשך כל ה ימים הללו לא היתה להם דיאגנוזה. האם יכלו לבצע איזה שהן בדיקות על מנת לברר מה קרה בגוף שלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל
ד''ר תמר נרקיס05/04/2010הצטערתי לשמוע על מותה של לבתך.
קשה להבין מסיפורך בדיוק ממה סבלה הכלבה. פעמים רבות קשה להגיע לדיאגנוזה חד משמעית על אף בדיקות הדם והבדיקה הפיזיקלית של הוטרינר.
לא ברור מסיפורך האם בדיקות הדם הצביעו על אנמיה, והאם היה שלשול עם כמות רבה של דם בצואה.
נשמע על פי סיפורך שהכלבה קיבלה טיפול סימפטומטי טוב שכלל מתן נוזלים בעירוי ואנטיביוטיקות.
במקרים בהם חשוב לדעת את סיבת המוות קיימת אפשרות לבצע נתיחה לאחר המוות שלעיתים יכולה לתת תשובות ברורות לגבי המחלה ממנה סבל הכלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדם בצואה.
מיכל05/04/2010הכלבה אכן סבלה משילשולים עם דם ואכן בבדיקות הדם יצאה כי הכלבה אנמית מאוד.(בימים הראשונים ההמוגלובין היה 9 וביום מותה הגיע ל5)
הכלבה כל הזמן השתעלה ועשתה סימנים כאילו משהו תקוע והיא רוצה להוציא אותו.
האם ייתכן כי מדובר בעצם שפצעה את קייבתה במשך שבוע ולבסוף גרמה לקרע שהרג אותה? ולכן איבוד הדם והשיעול? מדוע לא חשבו לבצע רנטגן , כי אם היו מגלים כי מדובר בעצם זרה בגרונה, היה ניתן אולי לנתחה? מהן הבדיקות שצריך לעשות בעת הופעה של דימום בצואה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדם בצואה
מיכל06/04/2010הכלבה אכן סבלה משילשולים עם דם ואכן בבדיקות הדם יצאה כי הכלבה אנמית מאוד.(בימים הראשונים ההמוגלובין היה 9 וביום מותה הגיע ל5)
הכלבה כל הזמן השתעלה ועשתה סימנים כאילו משהו תקוע והיא רוצה להוציא אותו.
האם ייתכן כי מדובר בעצם שפצעה את קייבתה במשך שבוע ולבסוף גרמה לקרע שהרג אותה? ולכן איבוד הדם והשיעול? מדוע לא חשבו לבצע רנטגן , כי אם היו מגלים כי מדובר בעצם זרה בגרונה, היה ניתן אולי לנתחה? מהן הבדיקות שצריך לעשות בעת הופעה של דימום בצואה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדם בצואה
ד''ר עדי בן ישר07/04/2010קיימות בדיקות שונות ורבות לאבחון הסיבה לדם בצואה. התרחיש אותו תארת הגיוני, אך קיימים תרחישים רבים נוספים. לכן, על פי שיקול דעתו של הווטרינר שבדק את כלבתך וראה את מצבה, ובהתאם להשתפרות במצבה, אני מניחה שהווטרינר לא ראה צורך בביצוע בדיקות רבות שלעתים מיותרות ומהוות חשיפה מיותרת לקרני רנטגן, עול כלכלי, דקירות מיותרות של כלבה שמשתפרת ועוד סיבות.
אין תשובה אחת נכונה או דרך אחת נכונה לאבחן כלב. הבדיקות נעשות על פי מצבו של הפציינט.
משתתפת בצערך ומאחלת הרבה בריאות בשאר חיות הבית שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתלתול קטן זקוק לעזרהטל02/04/2010
הגור "קאטץ" בן חודש וחצי , נלקח מרחוב , כשנלקח היה בסדר גמור וכעבור כמה ימים , ניהיה חסר אנרגיה ולא רוצה להזיז את הרגליים בקושי מיילל אפטי לסביבה ,כמו כן נהייתה דיפורמציה ברגליים הקדמיות כלפי פנים , לא מסוגל ללכת היה אצל וטרינר קיבל אנטביוטיקה ואינפוזיה ומצבו לא השתנה, הוטרינרית לא יודעת מה יש לו , טוענת שיש לו חוסר תזונה, מאכילים את הגור באוכל לגורים RECOVERY ואנטביוטיקה METRONIDAZOLE 50 MG+CLINDAMYCIN HCL 50 MG פעמיים ביום
נשמח אם תוכלו לעזור לנו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתלתול
ד''ר תמר נרקיס05/04/2010שלום טל,
קשה להבין מה בדיוק הבעיה על פי התאור שלך. הם החתול היה מובש? האם כרגע הוא אוכל בעצמו או זקוק להאכלה?
יתן שמדובר בבעיה תזונתית אך בגור צעיר צריך לחשוב גם על מחלות זיהומיות, אנמיה ועוד. כמו כן לא ניתן לשלול בעיות מולדות שגרמו לדפורמציה בגפיים.
אם המצב נמשך למרות הטיפול האנטיביוטי וההאכלות מומלץ לקחת בדיקת דם המטולוגית כדי לבדוק האם הגור אנמי ומהי הספירה הלבנה שיכולה להעיד על תהליכים דלקתיים וזיהומיים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גור חתולים עזוביוליה01/04/2010
שלום,יש חתולה שילדה מתחת לבית שלי ליפני שבוע וחצי עכשיו גור אחד נמצא קרחוק משאר הגורים
הוא הוכה שם איזה כבר אולי שעתיים וזוחל על הדשא אני לא יודעת מה לעשות אני מפחדת לגעת בו שאמא שלו לא תרצה אותו אחר כך מצד שני אמא שלו היתה קרוב אליו ולא לקחה אותו,מה עושים האים לשים אותו עם שאר הגורים?האים מותר לתת לו חלב?והאים צריך לחמם את החלב קודם בבקשה
תעזרו לי אני דואגת לו.
תודה מראש יוליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור חתולים עזוב
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010ראשית, כל הכבוד על האכפתיות והדאגה הרבה.
ניתן לנסות לשים את הגור העזוב עם אחיו, שכן טיפול ע"י אימו וגדילה עם שגר אחים יהיה המצב האידיאלי עבורו.
במידה ואת רואה כי האמא מתעלמת ממנו ולא נותנת לו לינוק, ניתן להאכיל את הגור באבקת חלב לגורי חתולים (מעין "מטרנה") שכן בחלב רגיל אין כלל מרכיבים אשר מספקים את גופו. ניתן לקנות אבקות אלו אצל ווטרינר או בחנות לחיות מחמד, ויש עליהם הסבר מפורט להכנה. רצוי שהחלב יהיה בטמפרטורת החדר, לא רותח ולא קר. ניתן לנסות להשקות את הגור מבקבוק מיוחד המיועד לכך, ואם לא מצליח ניתן גם ע"י מזרק. את הגור יש לשים במקום חמים (המחליף את חום גופה של אמו) - ניתן לשים שקיות חימום או בקבוק חם. יש להזהר מכוויות!. יש לשתן את הגור ע"י ניקוי/עיסוי פתחי השתן והצואה שלו בצמר גפן לח. פעולה זו מחליפה את פעולת הליקוק הנעשית בדרך כלל ע"י האם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה ארנב בן 3 חודשים מת?דורון01/04/2010
הבת שלי קנתה לפני 4 ימים ארנב, בן 3 חודשים. הוא אכל ושתה.
היום בבוקר רבץ כהרגלו בכלוב, אכל חתיכה מלפפון וגזר. לאחר שעה מצאנו אותו שוכב על צידו, מת.
מה יכולה להיות הסיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנבים
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010לצערי, אינני מומחית בחיות אקזוטיות כגון ארנבים.
ניתו לפנות לפורומים המתאימים העוסקים ברפואת חיות אקזויטיות
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהani7431/03/2010
שלום,
קניתי היום פרונטליין פלוס לכלבתי מסוג שיצו, קיבלתי בשקית את האוכל והאמפולות עם שליח וכשפתחתי ראיתי ששלחו שלישית אמפולות בלי אריזה. בחשבונית כתוב שזה לעד 20 קילו (יש גם אמפולות של 2-10 וזה כנראה מה שהיתה צריכה אך האם קיימת סכנה בשימוש באמולפה של 10-20?), הכלבה שוקלת 6 ק"ג האם היא לא צריכה אמפולה קטנה יותר המתאימה למשקלה? שנית היכן אמור להיות תאריך התפוגה? לא מוטבע בחוץ, על האמפולה עצמה מוטבע 10-2009 אבל לא ברור אם זה תאריך ייצור או תפוגה.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמפולות נגד פרעושים
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010בפירוש צריכות להנתן על פי משקל הכלב הכתוב עליהן. אין לתת לכלבתך השוקלת 6 ק"ג אמפולות של כלבים השוקלים מעל 10 ק"ג שכן זהו מינון יתר עבורה והדבר יגרום להרעלה בכלבתך. אני חושבת כי התאריך המוטבע על האמפולה הוא התאריך האחרון, אך יתכן שוני בחברות שונות ולכן רצוי להתקשר לחנות אשר סיפקה לך את המוצר ולשאול אותם
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בשליטה במתן שתןאיילת31/03/2010
שלום לכם
יש לי כלב מקסים בן חמש שנאסף מהרחוב הוא קטן ומעורב לא ברור לי באיזה כלבים התיאור הכי טוב בשבילו הוא טרייר ננסי
לאחרונה הוא לא מצליח לשלוט על מתן השתם שלו
אם משהו מרים קול הוא משתין,
אנשים חדשים בבית הוא משתין
הוא נבהל הוא משתין
אני לא יודתעת מה לעשות
הוטרינר אמר לי בבשיקה האחרונה והחיסון כי הכל תקין אצלו
ואני אבודה אני לא יכולה לחיות ככה ואני לא רוצה למסור אותו
האם יש פתרון
האם יש בעיה רפואית שגורמת לזה
הכלב עצמו מדוכא מזה ובכל פעם שהוא משתין הוא מתחבא אם אני לא שם וקוראת לו להרגיע אותו הוא יברח למתחת לספה לחצי יום
אשמח אם תוכלו לעזור לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה התנהגותית
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010לפי העולה מתיאורך, מדובר כאן בבעיה התנהגותית ולא רפואית. כנראה שכלבך משתין כתגובה של בהלה - אם זה כתוצאה מאנשים שמפחידים אותו ואם זה מבהלה אחרת. צריך להוריד את רמת הפחד של הכלב ע"י טיפול בכל גורם לגופו. לדוגמא, במידה וכלבך מפחד מאנשים חדשים שנכנסים לבית, יש להורות לאנשים שלא להתייחס אליו או לגשת אליו על מנת שלא יבסס את פחדיו שאנשים חדשים באים לתוקפו. לאחר שיתרגל לאנשים שמסתובבים בבית ולא "מציקים" לו, ניתן לשים ליד אנשים ממתק לכלב אליו הוא ייגש (ויתקרב אל האנשים) מבלי שיגעו בו, לאחר מכן האנשים יביאו לו את הממתק, וכן הלאה. זהו תהליך ארוך הדורש סבלנות רבה ומומלץ בחום לפנות למאלף מקצועי שיכול לעזור לך באילוף זה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהום\ פטריית שמש אצל כלבyuki31/03/2010
שלום ,
לכלב שלי, בן 6, התגלה לפני כחודשיים מן פצע מתקלף על האף. לקחנו אותו לוטרינר שאמר שיכול להיות שזה זיהום שנגרם משהייה ממושכת בשמש ורשם לו את המשחה דרמקומבין. לאחר שבועיים של טיפול המצב השתפר פלאים ולכן הפסקנו את הטיפול, אבל לאט לאט המצב חוזר לקדמותו ואף חמור יותר. האם לחזור לאותה המשחה? אם כן, מתי להפסיק את הטיפול?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת טיפול
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010טיפול הניתן ע"י רופא מגיע עם הסבר על מינון התרופה הניתנת, מספר הפעמים אותם יש לתת את התרופה, ומשך הזמן בו צריך לתת את התרופה. יש סיבה למינונים אלו ואין להפסיק אף פעם טיפול על דעת עצמכם, גם אם נראה לכם שהמצב השתפר. במקרים של מתן אנטיביוטיקה, כמו במקרה שלכם, הפסקת טיפול באמצע יכולה לגרום לפיתוח חיידקים שעמידים לאנטיביוטיקה אותה נתתם. אני מציעה כי תחזרו לטפל באותה המשחה בה טיפלתם, למשך הזמן המלא עליו המליץ הווטרינר (מההתחלה ולא מעת הפסקת הטיפול). במידה והטיפול אינו עוזר הפעם, כנראה שמדובר בעמידות שפותחה, ולכן יש לגשת לווטרינר ולקבל משחה עם חומרים אנטיביוטיים שונים מאלו בהם השתמשתם
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב זקן משתיןסילבי31/03/2010
יש לנו כלב זקן מאד- בן 19 שנים. לאחרונה החל להשתין בכל מקום בבית (במיוחד במטבח). בדיקות הוטרינר תקינות (יחסית לגיל כמובן). קבל propalin אך לא שינה דבר. מה עושים חוץ מלשטוף הרצפות כל הזמן? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתנה בבית
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010במידה וכל הבדיקות הרפואיות תקינות, ואין סיבה רפואית להשתנה מרובה בה ניתן לטפל, נשאר רק לסעוד את הכלב בצורה הטובה ביותר. רוב מקרי בריחת השתן נובעים מטונוס מופחת בסוגר של השלפוחית, תופעה שיכולה להיות מטופלת בתרופה (בשם PPA) בהצלחה רבה, לעתים לוקח לגוף זמן להגיע לשיווי משקל יעיל עם תרופה זו. ניתן להוציא את כלבכם לטיולים רבים יותר, וכמובן שניתן לקנות טיטולים מיוחדים לכלבים עם בריחת שתן.
המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקרחות באזור הגב ושינויים בעורמירי30/03/2010
שלום רב,
לחתולה שלי כבר יותר מחודש יש התקרחות בגב באזור עמוד השידרה באמצע, עם שינוים בעור כגון: העור כהה יותר, מתקלף ומתחת נהיה עור בריאה, או שמתקלף ונהיה כמו פצע שמגליד ונהיה שחור ואחר כך שוב. התהליך נמשך יותר מחודש, האזור ההתקרחות הולך ומתרחב.
פניתי לפני שבועיים לוטרינר, הוא עשה לה זריקה של חומר כלשהו ובמשך חודש אני מטפלת בה במשחה נגד פטריות ובקטריות (שני סוגים - אפלומיצין ודרמוקומבין) לפי המלצה של וטרינר.
בביקור האחרון הוטרינר אמר שרואה הטבה כי התחיל לצמוח שער בחלק מההתקרחות, למרות שאני רואה החמרה כי האזור מתרחב ומסביב נהיה שוב שטח כהה.
הוטרינר אמר שזו לא פטריה, מכיוון שחתולה לא מגרדת ואף אחד לא נדבק, וזה לא נראה לו כמו לפי נסיונו, אך אמר שלא יודע מה זה.
הייתי רוצה להתייעץ עם עוד מישהו.
אני מצ"ב תמונה. אודה על חוות דעתכם והמלצות מה לעשות ולאן לפנות.
תודה רבה מראש על העזרה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים בעור
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010על מנת לדעת מה גורם לשינויים אותם את מתארת בעור, יש לנקוט במספר תהליכים. ראשית, רצוי לשלול תגובה אלרגית ע"י טיפול באלרגנים הנפוצים (פרעושים, אטופי, מזון) על פי סדר נפיצותם. במקביל יש לדגום את הלקות ולבחון את הדגימה תחת מיקרוסקופ. ניתן לראות טפילים שונים וכן מצבי דלקת של העור. ניתן גם לקחת דגימה מהעור לתרבית פטריות על מנת לשלול גורם זה בוודאות. במידה ולא נמצא דבר, והטיפולים אינם עוזרים (גם טיפולים סיסטמיים בכדורים דרך הפה, ולא רק מקומית במשחה) ניתן להמשיך ולבחון סיבות נדירות יותר לאלרגיה ע"י מבחן בו מחדירים תחת העור אלרגנים שונים.
כפי שאת מבינה, אין דרך אחת נכונה ויש תהליך אבחוני ארוך לעתים עד לקבלת הסיבה ללקות. על כן יש להאזר בסבלנות ולהמשיך באבחון עד למציאת הגורם וטיפול בוץ
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלטהשירלי30/03/2010
הי,
יש לנו חתולה בחצר שהמליטה 5 גורים, קראתי בכל מיני פורומים שאחרי המלטה יש מכת פרעושים.
האם אפשר לטפל בחתולה בחומר נגד פרעושים עכשיו? היא המליטה לפני 3 ימים.
ועוד שאלה האם צריץ לחמם את הגורים? אנחנו לא נוגעים בהם והם במקום מסתור אבל אנחנו גרים בצפון ובלילה מאוד קר.
תודה
שירלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורי חתולים
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010אין זה נכון שיש מכת פרעושים לאחר המלטה. על רוב חתולי הרחוב יש פרעושים, ולכן כאשר יש גורים הם נדבקים במהרה ובגלל שאין להם עדיין פרווה מכסה, ניתן לראות עליהם בקלות את הפרעושים. כרגע עדיף לא לטפל בחתולה בחומר נגד פרעושים שכן הגורים נצמדים אליה ויתכן ויספגו מינון יתר של החומר וימותו מהרעלה. במידה ואתם רואים פרעושים על הגורים, ניתן לקנות תרסיס נגד פרעושים, להתיזו על צמר גפן ולמרוח בעדינות על גוף הגורים. יש להזהר שלא למרוח הרבה מדי חומר ולכן רצוי להתייעץ עם ווטרינר בעת קניית התכשיר.
ניתן להכין לגורים מקום חם לשהות בו, רק במידה והאם נותנת לכם להתקרב ולגשת. אין לכפות על האם מגע עם הגורים כי קיימת האפשרות שהיא תכנס לחרדה (סטרס) ותתקוף אתכם ו/או תנטוש את הגורים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכלוך לא ברוריעל29/03/2010
שלום.
לאחרונה ראיתי כי לחתולה שלי הופיעו מעין נקודות שחורות תחת הפה, מעין לכלוך תחת הפרווה על הסנתר. האם יכול זה להיות סימן לפשפשים או מזיק כלשהו? .אציין כי החתולה כבת שבעה חודשים ואני מקפידה להשתמש באמפולות למניעת מזיקים. אודה לעזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקנה של חתולים
ד''ר עדי בן ישר02/04/2010קיימת תופעה הנקראת אקנה של חתולים בה יש בעיה ביצירת חלק מהשערה (קרטניזציה). בתופעה זו נראה קילוף של העור, או נקודות שחורות, בעיקר באזור הסנטר והשפתיים. מצב זה יכול להחמיר לדלקת עור עמוקה ולכן יש ללכת לווטרינר על מנת שיאבחן שזו אכן הבעיה (יתכן ומדובר בדברים שונים שגם קולעים לתיאורך - אלרגיה, טפילים, דלקת עור מסיבות שונות ועוד) ויטפל בחתולה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)











.jpg)