פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שרקנים
    חני
    05/03/2010

    שלום!

    קנינו שרקנים לפני כמה ימים ויש לנו כמה שאלות:
    אמרו לנו לשים להם קופסת קרטון ע"מ שתשמש להם כבית, אבל הם מכרסמים אותה, זה בעיתי שהם אוכלים קרטון?
    איך אנחנו מבדילים בין זכר ונקבה? נראה שהם רבים הרבה למרות שאמרו לנו שהם אחד ואחד?
    צריך לרחוץ אותם? אמרו לנו שכן ואמרו לנו שלא, מה נכון?

    תודה רבה מראש
    חני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שרקנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרקנים

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    מכיוון שאינני מומחית לחיות אקזוטיות, הדבר הנכון לעשות יהיה להפנות שאלה זאת לפורום אחר העוסק בחיות אלו.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מטרידה!
    אביטל
    05/03/2010

    שלום רב,
    ותודה על הפורום הנפלא!!!

    יש לי כלב מסוג פינצ'ר שבערך הוא בגיל בין 14 - 15 שנים.
    בשבוע האחרון הוא נראה חלש במקצת אך עדיין אכל מעט פסטרמה כי את האוכל שלו מסוג "פדיגרי" לא רצה.
    הוא הראה קשיי הליכה אך עדיין יצאתי איתו החוצה ךעשות את צרכיו שאני חייב לציין כי נראו לי מועטים ולא כמו תמיד.
    מהיום בבוקר הוא אינו יכול לעמוד על רגליו וכל הזמן שוכב ואין לו חשק לאכול כלל אך את המים אנו נותנים לו מידי פעם עם מזרק לתוך פיו על מנת שלא יתייבש.
    יש לציין כי בשבוע האחרון יש גם ריח ממנו נראה לי מפיו.
    האם כל מה שציינתי כאן נובע מהזקנה.
    אני חושש לקחת אותו לווטרינר כדי שלא ירדימו אותו אבל מצד שני מאוד מרחם על מצבו שאינו יכול לעמוד על רגליו ופשוט נופל.

    אשמח לשמוע את תגובתך המקצועית בעניין מצבו של הכלב!

    תודה ובברכת שבת שלום ורק בריאות !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה מטרידה!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב מבוגר

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    כלב מבוגר הרבה פעמים מבטא ביתר מצב שלא היה מורגש כמעט בכלב צעיר. הסיבה לכך היא מערכות הגוף שבדרך כלל אינם בשיא תפקודם ולכן בכל בעיה קטנה, הסימנים אותם אנו רואים הינם בעצם הצטברות של כל מיני "מחלות" קטנות שנמצאות בגוף הכלב. כלב שאינו עומד על רגליו ולא מוכן לאכול דורש התייחסות מלאה. ריח רע מהפה יכול להגרם מסיבות שונות החל מאבן שן ושיניים רקובות וכלה בכיבים ברחבי הפה שיכולים להגרם בעקבות כשל של הכליה.
    לכן, מומלץ מאד לקחת את כלבכם לווטרינר שיבדוק את מצבו הכללי, כולל בדיקות דם שיבדקו מצב אנמיה, התייבשות, רמת זיהום בגוף, ערכי כליה וכבד, מצב האלקטרוליטים בגוף ועוד. הווטרינר לא ימליץ להרדים את כלבכם אלא אם כן יראה כי מצבו לא ניתן לטיפול +הכלב סובל. בכל מצב אחר הווטרינר יטפל בכלבכם לשיפור מצבו.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארנבת לאחר המלטה
    נטלי
    05/03/2010

    שלום !
    ארנבת שלי המליטה והגורים לא שרדו . 5 מתו בהמלטה ו2 אחרי יומיים . האם לא תהיה לה בעיה עם גודש כי הטינים שלה נראים קצת נפוחים יום אחרי מות הגורים ? מה צריך לעשות ?

    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ארנבת לאחר המלטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי המלטה

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    ניתן לעשות קומפרסים חמימים על העטינים ואף לשים עלי כרוב שיורידו את הגודש.
    אם זאת, אינני מומחית לחיות אקזוטיות ורצוי שתפני שאלה זו לפורום העוסק בהן

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חול קריסטל מסוכן?
    טל
    05/03/2010

    שלום
    אני ממלא את ארגז הצרכים של החתול שלי בחול קריסטל בערך שנה,שמתי לב שבפרק הזמן שלאחר מלוי המיכל ,האויר מתמלא באבק שאופף את הגבישים ואת סביבת ארגז צרכים...החתול שלי אוהב להיכנס מיד לארגז עם החול הטרי ויוצא משם כמעט תמיד חנוק ומשתעל... הדבר לא היה מדאיג אותי אלמלא גיליתי שישנה מחלה הניקראת סיליקוזיס הנגרמת משאיפת אבק סיליקה[החומר ממנו עשוי החול הקריסטלי..או לפחות כפי שרשום על האריזה] הגורמת למחלת ריאות קשה אצל בני אדם שעובדים בעיקר בתעשיית השיש. מברור באינטרנט לגבי ההרכב המדויק של החול הקריסטלי גיליתי שהוא בעצם ניקרא "סודיום סילקה" ואילו ההרכב שגורם למחלה הוא:Crystalline silicon dioxide לא ברור לי האם הצורה הראשונה מסוכנת כמו השניה אך ברור ששתיהן תרכובות שונות של סיליקה....אשמח לשמוע חוות דעת בנושא ..האם מסוכן לחתול \לבני אדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חול קריסטל מסוכן?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חול קריסטל

    ד''ר עדי בן ישר
    26/03/2010

    סיליקון דיאוקסיד הינו חומר המצוי בסביבה באופן טבעי, והינו המרכיב העיקרי במה שנקרא "חול". ישנם שני סוגים של סיליקון דיאוקסיד, וכפי שציינת אחד מהם הינו סיליקון דיאוקסיד קריסטלי. חומר זה הואשם בכך שהינו מסרטן באם נשאף בכמויות גבוהות, אך העדויות לכך עדיין אינן חד משמעיות באדם (דיווח אחד על מחלת נשימה באדם שעבד במפעל לחול קריסטלי), ובספרות הוטרינרית אין דיווחים על מחלות ריאות בחתולים שקושרו לשימוש בחול קריסטלי, למרות שימוש נרחב בחול קריסטלי בארץ ובעולם.
    פרק הזמן הקצר מכניסת חתולך לענן האבק ועד ש"נחנק", מרמז על כך שפחות סביר ומדובר בהתפתחות של מחלה, אלא יותר ברגישות לאבק, זאת במיוחד אם החתול אינו מראה סימני מחלת נשימה (שיעול, נשימה מהירה או מאומצת, הפרשות מהאף) בשאר שעות היום. כדאי לנסות ולהחליף לחול שעושה פחות אבק, או לחלופין לשפוך את החול מנמוך כך שלא יעלה ענן אבק, או פשוט לחכות עד שהענן יתפזר טרם השימוש. אם אתה בוחר להחליף חול, אתה יכול לבחור חול ללא סיליקון דיאוקסיד...
    באם בעיות הנשימה לא קשורות מבחינת זמן דווקא לשאיפת האבק, ולא עוברות עם שינוי חול, או אם החתול מפתח סימני מחלת נשימה- מומלץ לפנות לוטרינר על מנת לאבחן ולטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם לי יש חול סילקון

    אלון
    27/01/2013

    האם יש סוגי חול עם יותר אבק או לחלופין פחות אבק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה מטרידה-

    אלון
    29/01/2013

    משרד הבריאות, או משרד אחר, מפקח על חול הסילקון או שיש מעקב בראותי כלשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילת זבל מהרחוב..
    דנית
    05/03/2010

    הכלב שלי נוטה לאכול זבל מהרחוב....זה מתחיל משאריות אוכל של אנשים ומסתיים בפלסטיקים ושקיות,אני הולכת איתו עם רצועה אבל איכשהו תמיד בשנייה שאני לא שמה לב הוא כבר עם משהו בפה

    היום הוא אכל כדור גדול של ניילון נצמד ואני ממש פוחדת מסתימת מעיים..האם לקחת אותו לוטרינר כבר עכשיו? האם יש איזושהיא דרך לגרום לו להקיא או לנסות להוציא לו בכוח?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילת זבל מהרחוב..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילת זבל

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    אכילת זבל מסוכנת הן מפני גופים זרים שיכולים להתקע במקומות שונים במערכת העיכול, והן מפני מחלות וטפילים שונים ה"נשאבים" פנימה עם המזון.
    במידה ואת לא מצליחה לשלוט על כלבך, ניתן לקנות האלטי (head halter) שמסייע מאד בשליטה על הכלב, או פשוט ללכת איתו בטיולים עם מחסום פה. לא רק שזוהי לא הרעה בתנאיו של הכלב, במקרים כמו כלבך זוהי הצלה שלו.
    יש סיכוי לחסימת מעיים בעקבות הכדור ניילון שאכל, ולכן רצוי שתשגיחי עליו מקרוב בימים הקרובים. כל מצב של שלשולים, הקאות, אפטיה, או הרעה כלשהי במצבו יכולים להעיד על חסימה, ובמקרה כזה יש להגיע בדחיפות לווטרינר

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה לכלב
    הדס
    04/03/2010

    שלום, יש לי כלב בן כ-5 שנים ויש לו דם בצואה, לעיתים מופיע כחלק מהצואה, לעיתים רירית שיוצאת בנפרד או במקביל לצואה ולעיתים טיפות דם.
    הוא מתלונן בזמן היציאה (נהמה קטנה של קיטור).
    התופעה החלה באוקטובר 2009 ועד כה 3 וטרינרים לא הצליחו לאבחן את הבעיה ולטפל בה כראוי.
    בתחילה בדיקות הדם הראו שהכל תקין מלבד טסיות נמוכות (100).
    באוקטובר הוא קיבל טיפול של פלג'יל לשבוע, ויטמין K, זריקת אנטיביוטיקה וזריקת קורטיזון.
    שינוי בתזונה של צום ואחריו הוספה של אורז ולאחר מכן הוספה של עוף.
    התחלנו טיפול בעמפולות לפרעושים.
    בנובמבר לקחנו אותו לבית החולים הוטרינרי בבית דגן, שם עשו לו בדיקות נוספות כולל US וראו שאין חפץ זר שיכול לגרום לפצע, נבדק לקדחת הקרציות יצא שאין לו.
    לאחר מכן בהנחה שאולי מדובר בחיידק במערכת העיקול, קיבל אנטיביוטיקה (tylosin).
    הכלב אוכל פרופלן לגזע גדול וניסינו לשנות לו לאינטסטינל מה שלא עזר ולכן חזרנו לפרופלן.
    מאז קיבל 3 זריקות של ויטמין K בהפרש של חודש זו מזו.
    קיבל מוקסיויט במשך שבוע בהנחה שזה אולי פצע בקיבה.
    בחודש האחרון אייזיק החל לעשות קקי באזור המחיה שלו (מרפסת גדולה) כך שנראה שאינו תמיד שולט בקקי. לוא דווקא משלשל, אך מתנהג כאילו יש לו שלשול כל הזמן.
    בדיקות דם אחרונות הראו טסיות של 166 לעומת 100 שהיו בבדיקות הדם בחודשיים הראשונים.

    אשמח אם תוכלי לעזור לאבחן את הבעיה.
    המון תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בצואה לכלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    נראה כי כבר עברתם אבחונים רבים ונכונים לגילוי הסיבה לדם בצואת הכלב. עד כמה שזה מתסכל, אין מנוס מלהמשיך ולאבחן את כלבך עד למציאת הגורם. יתכן שהשלב הבא יהיה אנדוסקופיה למערכת העיכול למציאת הגורם

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעת לבנה
    ניר
    04/03/2010

    שלום,
    יש לי גור אלסקן מלמוט בן שמונה חודשים.ביומיים האחרונים יש בחלק מן הצואה לא תמיד תולעת לבנה חיה.
    1.על מה מדובר איזו תולעת?
    2.איך למגר את התופעה?
    (הכלב קיבל תילוע לפני מספר חודשים.כרגע הוא מקבל סולפא נגד קוקסידיה)
    3.מה ניתן לעשות כעת ?
    4.האם עשוי לחלוף לבד?
    5.האם יתכן כי קיבל את התולעת ממזון עם נוסחה חדשה.צירפתי את הצהרה היצרן:


    Opti Start מכיל קולסטרום טבעי מחלב המועשר בנוגדנים ורכיבים מזינים ,שהוכחו מחקרית כמחזקים את המערכת החיסונית של הגור שלך ב50% יותר בתקופה הכי מאתגרת בחייו ,שלב הגדילה.

    בשלב הגמילה מחלב אם - בין השבוע ה-3 ועד לגיל של 5 חודשים המערכת החיסונית יורדת ונוצר פער וירידה חדה במערכת החיסונית של הגור שלך .



    זאת הסיבה שהתזונאים והוטרינרים של פורינה פיתחו נוסחה חדשה פרו פלאן גורים עם Opti Start.

    אם אחת מהמערכות נחלשת תיפגע הבריאות וההתפתחות התקינה שלו. השפעת מערכת ההגנה חשובה יותר בשלבים הראשונים כאשר מערכת ההגנה של הגור צעירה ויכולה להיפגע בקלות.



    * קולסטרום טבעי

    הקולסטרום בOptiStart מגיע מחלב פרה שהוזנה במזון ללא הורמונים סינטטיים,אנטיביוטיקה וחומרי הדברה.

    החלב הינו עשיר בנוגדנים שעוזרים לשמור על ההגנה הטבעית שהגור קיבל מחלב אמו .







    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תולעת לבנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעים בצואה

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    קיימים מספר סוגים של תולעים שיכולות להיות בצואה. באופן כללי ניתן לחלק אותן לתולעים עגולות, תולעי סרט, תולעי וו ועוד. ההעברה של תולעים אלו (באופן כללי) היא ע"י אכילה/שתיה של מקור מזוהם בצואה נגועה, ע"י אכילת פרעוש המכיל את התולעת, או ע"י העברה רחמית או בהנקה מהאם (לכל תולעת דרכי העברה שונות).
    תולעים בצואה יכולים לגרום לבעיות ספיגה במעי, לדלקות מעי, חסימות במעי, ועוד.
    על מנת לאבחן את סוג התולעת ולטפל בה יש לבצע משטח צואה אצל ווטרינר אשר יזהה את הביצים או הלרוות של התולעת המדובר בצואה בהסתכלות תחת מיקרוסקופ. לפעמים יש צורך במשטחי צואה חוזרים עד למציאת הגורם.
    ככל הנראה כלבך לא קיבל את התולעת מהמזון, אלא אם כן מזון זה נגוע בצואה אחרת שבעצמה נגועה

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה בעניין החתול שלנו
    נילי
    02/03/2010

    יש לנו חתול רחוב ג'ינג'י מדהים שאימצנו ב"תנו לחיות לחיות" כשהיה גור בן חודשיים. היום בן כשנתיים. בחלק מהיום הוא בבית ובחלק מהיום מסתובב בחוץ (אנחנו גרים באיזור כפרי). החתול מסורס וקיבל פעמיים זריקה משולשת ופעם מרובעת.
    לפני 3 ימים נכנס בערב הבייתה והתנהג מוזר - הוא ילל בצורה קצת שונה כאילו משהו מציק לו אבל לא הצלחנו להבין מה מבקש (לא אוכל, לא ליטופים ולא לצאת החוצה) הוא גם השתעל והתנהג קצת בתוקפנות כלפי שתי אורחות שהיו אצלנו בבית. אחרי כשעה בה לא הפסיק ליילל בקול יצא החוצה ומאז נעלמו עיקבותיו.
    מעבר לדאגה הגדולה של איפה הוא ומה קרה לו התחלנו קצת לחשוש - האם יתכן שאלו סימני מחלה כמו כלבת שעלולה להדביק גם אותנו ? האם אלו סימני המחלה ? האם הזריקות שקיבל מבטיחות שלא יחלה בה ? האם לא שרט אותנו מבטיח שלא נדבקנו ? מה עושים ?

    תודה מהמשפחה המודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבת

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    למחלת הכלבת סימנים רבים ומגוונים ואין סימנים ספציפיים שמאפיינים כלבת בלבד. בשלבים הראשונים של המחלה יופיעו סימנים של חוסר מנוחה, ריור, הקאות ושינוי התנהגות של בע"ח. לאחר מכן, הסימנים מתחזקים – בע"ח הופך לתוקפן (תוקף בע"ח, בני אדם ואף חפצים דוממים), מילל, מופיע ריר קצפי, נע למרחקים ללא מטרה, פוחד ממים, קולות הנביחה משתנים (בגלל שיתוק שרירים באזור בית הבליעה) ומופיעות עוויתות. בשלבים הסופיים ישנו שיתוק הדרגתי ומוות. התיאור שלכם כולל חלק מסימני המחלה, אך כפי שנאמר הסימנים הם כלליים ויכולים לאפיין מחלות שונות. סיכוי סביר יותר לכלבת יהיה במידה והאזור בו אתם גרים ידוע כנגוע בכלבת.
    מחלת הכלבת מועברת בעיקר בנשיכות כאשר רוק של בע"ח נגוע בא במגע עם רקמת גוף פגועה. הוירוס שחודר לגוף מתחיל לנדוד אל המוח, שם הוא מתרבה. תקופת הדגירה (מרגע ההדבקות ועד הופעת סימני המחלה) יכולה לנוע מ- 10 ימים ועד שנה, תלוי במקום הנשיכה וכמות הנגיף שחדרה. בכל מקרה, בע"ח שכבר מראים סימני מחלה, ימותו תוך 10 ימים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי חתול
    ***
    02/03/2010

    שלום לכן,

    ביום שישי בערב יצאתי מהבית והחתול שלי ברח מבלי שאשים לב. כשחזרתי הביתה ביום שבת בצהרים גיליתי שהוא ברח, ולאחר שעה של חיפושים מצאתי אותו בסופו של דבר, בחצר האחורית. הוא בילה את הלילה בחוץ בגשם.

    מאז יום שבת הוא צולע על הרגלים האחוריות (לדעתי בגלל שהוא קפץ מהחלון שבחדר המדרגות), הוא חלש וקשה לו לאכול (אני מרטיבה לו את האוכל מאז כדי להקל עליו את הלעיסה). כשאני נוגעת לו ברגלים האחוריות הוא לא מיילל, כלומר לא כואב לו, והמפרקים שלו בסדר. אבל הוא עדין צולע והולך באיטיות.

    קשה לי להגיע לוטרינר, הן בגלל זמן, מרחק וחוסר ניידות (אין לי רב ואני תלויה באוטובוסים). אז רציתי לשאול - האם לדעתכן יש סיכוי שקרה לו משהו חמור שבגללו כדאי להגיע לוטרינר, או שמא אפשר לתת לו כמה ימים להחלים לבד?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי חתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול צולע

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    כמובן שלא ניתן לדעת בוודאות מה גורם לצליעה בחתולך עד לבדיקה מלאה הכוללת בדיקה פיזיקאלית וצילומים לכל הפחות. צליעה על פי רוב לא גורמת לחוסר תיאבון ולכן יתכן שדברים נוספים נפגעו אצלו.
    במידה והחתול משתפר, מפסיק לצלוע, ומתחיל לאכול לשתות ולתת צרכים כרגיל, ניתן להניח (אבל לא באופן וודאי!) שאינו תחת סכנה. בכל מצב של התדרדרות במצבו או חוסר שיפור הייתי ממליצה בחום לפנות אל הווטרינר המטפל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות עם החתולה?
    דניאל
    02/03/2010

    שלום וסליחה על ההודעה הארוכה,

    בבנין שלי יש חתולה מקסימה, שבעקרון שייכת לשכנים. בשנתיים האחרונות היא מסתובבת כמעט תמיד בחוץ, בחצר הבנין ומטופלת ככל הנראה ע"י הבעלים המקוריים ("הבעלים") ושאר השכנים מדי פעם.
    תמיד הרשיתי לה להכנס ולנפוש מעט בבית, ובשלושת החודשים האחרונים גם קניתי לה אוכל וארגז חול כדי שאוכל להעניק לה בית חלופי. זאת כיוון שהיא נוהגת להידפק על דלתי וכאמור, הבעלים לא מכניסים אותה כמעט יותר (מאז שנולדה להם ילדה). מאז היא ישנה כאן כמעט כל לילה ולדעתי בלילות שלא הגיעה, ודאי היו לה עיסוקים בחוץ. לא חושבת שהגיעה לבעליה.

    הם לא שאלו עליה, הנחתי שנטשו.

    לפני כשבוע וחצי גיליתי פצע וקרחת קטנה ליד האוזן. היות שאני לא מורגלת בחתולים ותמיד הנחתי שהיא שמורה איכשהוא - נלחצתי מאד. בתחילה מכך שמדובר בפרעושים, אלרגיה לעקיצה וכדומה ואח"כ מהאפשרות שזו פטריה. רציתי לקחת אותה לוטרינר אך לא הצלחתי להכניסה לכלוב. בשלב הזה ניגשתי לבקש עזרה מהבעלים ולהפתעתי הם אמרו שהם יקחו אותה. גם אמרו שישימו אמפולה נגד פרעושים ושהם שמים לה בד"כ.

    מזה כשבוע אני משתדלת לא להכניס אותה הביתה, על מנת שהבעלים אכן יטפלו בה כפי שטענו. לפעמים כשהיא שורטת את הדלת ומייללת אני נשברת, אך לא משאירה אותה לשינת לילה. היום השותפה שלי הוציאה לה את כלי האוכל מאחורי הדלת, וכששבתי - גיליתי שעשתה את צרכיה לידו בחדר המדרגות. נראה לי מוזר.

    מיד הלכתי שוב לשכנים וסיפרתי להם על כך. הם לא לקחו אותה לוטרינר, אומרים שזו אלרגיה שקורית לה לפעמים ועוברת לבד, ושב-6 שנים שהיא אצלם מעולם לא עשתה את צרכיה מחוץ לארגז (והרי היא גם עושה אותם בחוץ).
    הפצע לא נראה מתרפא וגם הבחנתי במעט דם על הפרווה הלבנה והיפה שלה, מסביב לו, כנראה מגירוד.

    האם יש משהו שאוכל לעשות על מנת לעזור בריפוי החתולה כל עוד היא גרה בחוץ? האם לסמוך על מה שאמרו בעליה שלא התרגשו כלל מהמראה? עד כמה יכול הפצע להחמיר והאם כל עוד התאבון והאנרגיה שלה לא נפגעו - אפשר להניח שמצבה טוב יחסית?

    היות שהבעלים מחשיבים אותה כשלהם (כך עולה מהשיחות שניהלתי איתם) ולמרות שלא נראה שהיא מחשיבה אותם כבעליה - החלטתי לנסות להינתק ממנה ולא לאמצה. הרי היא שייכת למישהו. האם זה צעד נכון?
    לא ברור לי כיצד לנהוג.

    בנוסף, האם יתכן שנדבקתי/אדבק מהחתולה בפטרת מהמגע איתה?
    מה עלי לעשות מבחינת חיטוי הבית (ובדיקה אצל רופא לבדיקת התסמינים אצלי)?

    ושאלה אחרונה.
    היות שהנחתי שהיא מטופלת נגד פרעושים, נתתי לה להסתובב חופשי בבית על הספות והשמיכות. מספר פעמים גם קפצה על המיטה (בחורף היה קר...), אך לא הרשיתי לה לעשות זאת יותר וכיבסתי המצעים אחרי. כרגע אני לא סובלת מעקיצות, לפחות לא ברמה מציקה שאני יכולה להצביע עליה בוודאות כפרעושים.
    מלבד שאיבת הספות והשמיכות עליהן היא נהגה לרבוץ האם יש עוד פעולת מנע שניתן לעשות? במידה ואכן אסבול מפרעושים - האם אראה אותם?

    תודה ,
    דניאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות עם החתולה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצע וקרחת

    ד''ר עדי בן ישר
    08/03/2010

    בחתול שמסתובב בחוץ בדרך כלל מקורם בפטריה. כמובן שלא ניתן לשלול גורמים אחרים כגון אלרגיה, טפילים שונים, פציעה ועוד. כמובן שיתכנו שילובים שונים כגון הקרחה עקב אלרגיה ופטריה ש"התלבשה" על האזור. ניתן לאבחן את הסיבה להתקרחות בבדיקה פשוטה אצל הווטרינר בה לוקחים מגרד מהעור ומסתכלים תחת מיקרוסקופ, ובנוסף לוקחים דגימה לתרבית מיוחדת של פטריות. כנראה שמקור הפצע הוא בגירודים של החתלה ולכן מומלץ לשים לה אמפולה נגד פרעושים ולטפל בסיבת ההתקרחות המקומית.
    זה נכון שכל עוד מצבה טוב יחסית והיא אוכלת ושותה לא צריך להכנס ללחץ, אך אין זה אומר שניתן לדחות את הטיפול במצב לנצח. המצב יכול להתדרדר לדלקת עור מפושטת ואף מסכנת חיים, ולכן רצוי להעיר את תשומת לב בעליה במידה והמצב לא נפתר.
    אכן פטריה הינה מדבקת לבני אדם וניתן לראות לקות עגולה ומגרדת, אך לרוב הדבר נפתר בטיפול מקומי במשחה נגד פטריות.
    ולבסוף, הפעולות בהם נקטת כנגד פרעושים נכונות, אך במידה ואת רואה פרעושים או רואה עקיצות על גופך, ניתן לפנות למדביר שירסס את כלל הבית והחצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה:כלב שאימץ אותנו ואת הכלבה שלנו
    רון סגל
    01/03/2010

    שלום רב.
    אנחנו גרים במושב עם חצר פתוחה.
    יש לנ וכלבה מקסימה מחוסנת ומעוקרת.
    לפני כשלושה חודשים אימץ אותנו כלב מתוק שנראה טוב לב.עם הזמן,כשראינו שהוא נשאר התחלנו לתת לו אוכל.
    הבעיה היא שהכלב כנראה עבר התעללות,ולמרות שאנחנו מנסים להתקרב אליו הוא בורח מאיתנו עם כל תנועה מעט חדה.עכשיו כשמתחיל להתחמם,הוא מתמלא קרציות וגם ממלא את כלבתנו,אותנו ואת הבית.
    מיותר לציין שככל הנראה הוא לא מחוסן.
    אנחנו לא מעוניינים להלחיץ אותו אם ננסה לתפוס אותו בכח כי הוא עלול להכנס לפניקה ואולי לתקוף מתוך פחד.
    אנחנו כן מעוניינים לגדל אותו אבל לא רוצים לקחת את הסיכון שהוא לא מחוסן ואי הנעימות שבקרציות וכו...
    מה לדעתך עלינו לעשות.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב חדש

    ד''ר סמדר טל
    02/03/2010

    ניתן לנסות להרגיל את הכלב אליכם כאל בעליו החדשים. זוהי לא משימה פשוטה וניתן להתייעץ עם מאלף לפני ותוך כדי התהליך. בינתיים ניתן לשים לו ולכלבתכם קולר נגד קרציות, פעולה שאינה מלחיצה ברוב המוחלט של המקרים. לאחר הביות בהחלט מומלץ לחסנו בחיסונים שנתיים של משושה וכלבת לפחות.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה דחוף בקשר לכלב
    שרון
    01/03/2010

    שלום
    יש לי כלב פיקינז ראש אריה בן שנה וחצי בערך.
    כבר בסביבות השלושה ימים הוא משלשל אבל הוא לא ניראה חולה הוא במצב רוח טוב הוא משחק והכל רץ שמח .
    היום הוא שלשל והיה לזה צבע אדמדם כזה...אפשר לקבל עזרה מה לעשות בבקשה?

    *אם זה חשוב אז הוא אוכל ביומיום אורז עם עוף מורתח במים .. הוא לא אוהב את האוכל שלו

    תודה וחג שמח
    שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב משלשל

    ד''ר סמדר טל
    02/03/2010

    כלב משלשל כבר 3 ימים מצריך התייחסות, במיוחד לאור העובדה החדשה שנראה דם בצואה. שלשול יכול להגרם ממספר רב של גורמים כגון גופים זרים שנאכלו, בעיות כבדיות, טפילים במעי ועוד.
    בקשר לאוכל - אורז עם עוף מורתח אינו מספק את כל צרכיו התזונתיים של הכלב! זהו מזון הניתן לעתים באופן מוגבל בזמן לכלבים עם בעיות עיכול. כמה זמן הוא כבר אוכל ככה? גם בזמן שהיה גור? יש להתעקש עם הכלב על אכילת מזון מלא (מזון מסחרי המותאם לכלב לפי גודלו וגילו) ולא להכנע לרצונות הלא בריאים של הכלב.
    אני ממליצה לגשת לווטרינר על מנת לבדוק את מצבו, הן בנושא השלשול (בדיקה פיזיקאלית, משטח צואה ועוד) והן בנושא התזונה (בדיקות דם ועוד על פי ראיית הווטרינר הבודק)

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה חולה במחלה שאני לא מבין אותה
    אמיר
    26/02/2010

    שלום,
    אני מאכיל חתולי רחוב, ויש חתולה אחת שלפתע חלתה במחלה שראיתי מקודם, מחלה שמאופיינת כך שאחורי החתולה נחשף מהם העור, מין כיב קשה כזה, לא יודע אולי זה אחרי הזדווגות, אבל ראיתי את זה בגורי חתולים גם מקודם. זבובים מצטברים על האחוריים ועל הזנב, והזנב רטוב כזה, ואפשר לראות חולשה כללית.

    השאלה שלי, מה המחלה הזו? והאם ניתן לטפל בה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיימים גורמים שונים

    ד''ר סמדר טל
    02/03/2010

    הגורמים לנשירת שיער, פצעים, חולשה כללית. יתכן שמדובר בשלשול קשה הגורם לגירוי עז באזור, גירוד ופציעה, ומשיכת זבובים. כמו כן יתכן כיב הנגרם עקב נשיכה במקום, אלרגיה קשה, ועוד.
    חתול במצב כזה צריך לראות וטרינר על מנת שיוכל לאבחנו ולטפל בו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזירת ציפורניים לכלב
    חגית
    26/02/2010

    היי יש לי כלב בן 11 שעבר טראומה כשהיה קטן כשוטרינרית פצעה אותו בעת גזירת ציפורניים
    מאז הוא לא נותן לאף אחד להתקרב אליו, בעבר עוד הצלחתי להתקרב אליו עכשיו זה נהיה קשה יותר ואני בעצמי פוחדת לפצוע אותו, גם הוטרינרים לא מצליחים להשתלט עליו.

    בפעם האחרונה פשוט נתנו לו זריקת טשטוש זה היה לפני חצי שנה בערך קצת יותר
    הבעיה עכשיו היא שאנחנו חוששים לתת לו עוד זריקה מפאת הגיל, הבנתי שבפעם הקודמת היה לו קושי להתעורר מהזריקה (יש מצב שלכלום קשה וככה זה ואולי אחותי שהיתה איתו לא הבינה נכון את המצב)
    אנחנו חוששים כי הוא כבר מתחיל להיות מבוגר ואולי זה לא בריא אבל מצד שני חייבים לגזור לו את הציפורניים כי הן כבר מתעגלות להן

    פתרונות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גזירת ציפורניים לכלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזירת ציפורניים

    ד''ר סמדר טל
    02/03/2010

    בדרך כלל ניתן לרסן גם כלב פחדן ללא טשטוש בעזרת אסיסטנט/ית מנוסה שיודע להחזיק היטב את הכלב. במידה והכלב אכן בעייתי במיוחד. ניתן להוליכו על משטח שישייף את הציפורניים באופן טבעי (כגון אספלט). כמובן שקיימים גם שיטות אלטרנטיביות כגון דיקור להרגעת הכלב.
    במידה ועדיין ברצונכם לטשטש את הכלב לפני גזיזת ציפורניים, ניתן לערוך לו בדיקות דם מקיפות. גיל הכלב אינו קובע אלא מצבו הגופני, ולכן במידה ואין שום אינדיקצית נגד בבדיקות הדם ובבדיקה הפיזיקאלית , ניתן לטשטשו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה אבל שכחתי לציין

    חגית
    09/03/2010

    שהציפורניים הבעייתיות אינן הציפורניים הרגילות כי אותן הוא אכן משייף על המדרכה ואינן זקוקות לגזיזה
    הציפורניים הבעייתיות הן הציפורניים של ה"אגודלים" כי הן גבוהות יותר ולא מתחכחות במדרכה.
    לגבי האסיסטנטית המנוסה אין מצב ניסינו אצל כמה וטרינרים זה לא עוזר
    לגבי דיקור? אשמח אם תוכל לפרט את שיטות ההרגעה
    ולגבי בדיקות דם האם זה הכרחי לשם הטשטוש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפורניים

    ד''ר עדי בן ישר
    13/03/2010

    אינני מומחית בנושא הדיקור ולכן עדיף לפנות לווטרינרים שהתמחו ברפואה זו (ניתן למצוא בדפי האינטרנט או במרפאות העובדות בסיועם).
    בדיקות הדם אינן הכרחיות לטשטוש, אך יכולות להרגיע אותך במידה ואת חוששת למצבו של כלבך בנוגע לטשטוש. ערכי בדיקות דם, ובמידה והתוצאות תקינות הסיכונים בהרדמה/בטשטוש נמוכים מאד

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיעוד וטרינרי
    יעל פוקס
    21/02/2010

    שלום
    בימים אלו אני מתלבט האם ללכת ללמוד לימודי סיעוד וטרינרי בבית החולים הוטרינרי בבית דגן.
    אשמח לדעת מה דעתכם (הוטרינרים) על מקצוע זה..
    אני לא רוצה לחפור עם מלא שאלות אבל אשמח אם תפרטו מדוע כדאי או לא לדעתכם.

    האם זה נכון שמנסים להעביר חוק שבו כל וטרינר שיעסיק אסיסטנט יהיה חייב אדם שעבר הסמכה זו??

    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיעוד וטרינרי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינני יודעת לגבי החוק,

    ד''ר סמדר טל
    02/03/2010

    אבל בהחלט ניתן לראות הבדל באסיסטנטים המגיעים לאחר תואר זה. החל מניסיון קליני בריסון כלבים וחתולים וכלה בידע כללי בבדיקות דם, פתוגנים נפוצים ועוד. כמובן שווטרינרים שונים נושאים דעות שונות, אך זוהי דעתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפני שאת מחליטה על מוסד כזה או אחר

    אשת ברזל
    08/04/2010

    ידיד טוב שלי סיים במגיד את הקורס וכעת עוסק בזה בהצלחה לטענתו הקורס היה תכליתי מאד , דידקטי ומשלב בין תחומים רבים שקשורים
    בהצלחה לך באשר תלכי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום