פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שלום רב,
    ליגל דוברין
    11/02/2010

    יש לי שאלה לגבי עצירות לכלבים...
    יש לי כלב מסוג פיקינז רוסי בן שנתיים בערך.
    הוא כבר 3 ימים בקושי עושה צואה, זה נראה כאילו הוא עושה, אבל לא יוצא לו... מה אפשר לעשות / לתת לו כדי לעזור לו ?



    תודה רבה, וסוף שבוע נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ליגל

    ד''ר סמדר טל
    12/02/2010

    תמיד ניתן לתת מזון עתיר סיבים על מנת להקל על מתן יציאות סדירות. האם החלפת לו אוכל לאחרונה? גם זו וגם האכלת מזון ביתי ועצמות עלולים לגרום לעצירות.
    בכל מקרה- לעצירות בכלבים יש להתייחס ברצינות ולגשת לבדיקה וטרינרית משום שייתכן ואין מדובר בעצירות פשוטה אלא בבעיה אחרת הגורמת לכך- החל משבר (הרניה ) במעי הגס -- וכלה בבעיות בבלוטת הערמונית (פרוסטטה) - ובאלה אין מטפלים רק על ידי מתן מזון שונה.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצע בסנטר לכלבה מעורבת
    אילן
    11/02/2010

    שלום רב,

    לפני מספר ימים שמתי לב שיש לכלבה פצע קטן בסנטר
    הפצע בגודל 3.5 מ"מ נפוח ובולט וגם מסביב ישנה נפיחות מאוד קלה.
    הפצע נראה כמו הר געש נראה שיש חור יציאה אבל לא נראה שיוצאים הפרשות.

    כרגע אני מטפל בסינטומיצין במשך 3 ימים בנתיים השינוי מנימלי
    אשמח לקבל מידע לגבי הפצע.
    אני אצרף תמונה בהמשך.

    בברכה
    אילן גולד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פצע בסנטר לכלבה מעורבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכל לקות יתכנו מספר רב של גורמים

    ד''ר עדי בן ישר
    12/02/2010

    מידע לגבי הפצע ניתן לתת רק אחרי שבדק, מישש ודגם אותו ווטרינר. יתכן שפצע כזה יעבור מעצמו, אך גם יתכן שנכנס שם איזשהו גוף זר או אפילו טפיל שצריך להוציאו על מנת שהאזור יוכל להרפא. במידה ואין שינוי בפצע, או שנראית החמרה, או שהכלב סובל מאד בעקבות הפצע, עדיף לפנות לווטרינר על מנת שיוכל לטפל בפצע זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב רזה
    ליאת
    10/02/2010

    יש לי פינצ'ר מעורב בן שנתיים פעלתן, משחק
    הבעיה היא שמאז ומתמיד הוא לא ממש אהב לאכול,אוכל קצת פעם ביום וימים שהוא ממש רעב הוא אוכל קצת פעמיים ביום (פחות מהכמות המומלצת לו)
    הוא תמיד היה רזה ועכשיו בחורף הייתי רוצה שיהיה עליו לפחות שכבת שומן קטנה בשביל שיוכל להתחמם גם בחוץ
    יש לציין שיש לו אלרגיה למזון רגיל והעברנו אותו למזון מיוחד
    מה עוד אפשר לעשות כדי שיאכל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב רזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכון, שומן יכול להגן מפני קור,

    ד''ר עדי בן ישר
    12/02/2010

    אך הוא גם יכול להיות אויב רציני לכלב. משקל עודף בכלב יכול לגרום מגוון בעיות כגון בעיות פרקים ושלד, בעיות לב וכלי דם, בעיות במערכת הנשימה ועוד. ולכן, במידה וכלבך אינו בתת משקל (ניתן ללכת לבדיקה אצל ווטרינר אשר יעריך את כמות השומן בגופו) עדיף לחממו במהלך החורף ע"י סוודר המותאם לכלבים, כריות חימום מיוחדות לכלבים, חימום הבית ועוד.
    במידה ואכן כלבך נמצא בחסר מסויים של משקל, יש דרכים רבות לגרום לאוכל להיות יותר אטרקטיבי כגון ערבוב האוכל עם מזון רטוב (היפואלרגני במקרה שלכם), עם מרק עוף ללא תבלינים ועוד.

    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב לא יכול לדרוך על רגל שמאלית קדמ
    רמי אטיאס
    09/02/2010

    יש לי כלב בין שנה וחצי גולדן. ללא סיבה נראת לעין החל משמיע צעקות / יללות.
    אגב לא יכול להניח את רגלו ה שמאלית הקדמית .
    בדקתי כמיטב הבנתי הדלה היכן כואב לכלב וגילתי שכשאני נוגע מתחת לבית השכי הכלב צועק.

    החלטתיי לתת לא כדור אקמול נגד כאבים.

    אני מתגורר בירוחם ועד שאגיע לוטרינר מחר מבקש הנחייה כיצד לנהוג ע"מ להקל על הכאבים של הכלב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסור לתת אקמול לכלבים וחתולים!!!

    ד''ר עדי בן ישר
    12/02/2010

    פרצטמול- החומר הפעיל באקמול- עובר בכבד של חתולים (גם אצל כלבים אך פחות), תהליך שהופך אותו לחומר רעיל במיוחד. 2 כדורי אקמול יכולים להרוג חתול. אין לתת לעולם תרופות הומאניות לחיות מחמד אלא אם הווטרינר שלכם המליץ וכתב מרשם למתן תרופות אלה.
    הכלב צריך להגיע לווטרינר בהקדם, ועד אז אין לתת לו שום תרופה הומאנית ללא התייעצות עם ווטרינר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחום לאחר עיקור
    יהודית
    09/02/2010

    ראיתי שכבר ניתנה תשובה למקרה כזה , אך פרטי המקרה שלי שונים ורציתי לקבל תשוב יותר מדויקת וספציפית.
    החתולה שלי בת שנה וחצי ועברה עיקור לפני שנה, היא מעולם לא הייתה מיוחמת עד כה.
    הוטרינרית שלי הציעה שמדובר בדלקת ונתנה לי אנטיביוטיקה ליתר ביטחון, עם זאת לי זה נראה לגמריי כמו יחום משום שאין מדובר רק בתגובת הזכרים אליה , אלא גם ברצון שלה לצאת החוצה , יללות מטורפות והיא מתרפקת ומתחככת הרבה יותר מהרגיל. אם באמת נשאר חלק שמייצר אצלה התנהגות של יחום, מדוע זה לא קרה עד כה, זה נראה לי מוזר שחתולה בת שנה וחצי מיוחמת בפעם הראשונה.
    נראה שהיא מתייסרת ומשתגעת ומשגעת גם אותי עם היללות שלה. אני מאוד מודאגת. האם זה אומר שהעיקור לא היה מקצועי?
    האם יש דרך אחרת לטפל בכך מלבד ניתוח? מאוד לא הייתי רוצה שהיא תעבור עוד ניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יחום לאחר עיקור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייחום לאחר עיקור

    ד''ר סמדר טל
    12/02/2010

    ניתן לדעת די בקלות באם חתולתך מיוחמת -דבר המעיד על השארות שרידי שחלות המייצרים הורמונים לאחר העיקור. ניתן לבצע בדיקה לפרוגסטרון ו/או הורמון אל אייץ' ולדעת זאת בודאות.
    לעיתים לוקח זמן עד אשר רואים ייחום בחתולה אשר עברה עיקור ונשארו שאריות שחלה בבטנה- אפילו שנה ומעלה.
    לא תמיד הבעיה היא בעיקור עצמו- לעיתים קיימים חלקי שחלה באיזורים שונים בבטן- אפילו ליד הקיבה או באיזורים נסתרים בבטן.
    בכל מקרה יש לשלול גם דלקת שתן או דלקת בנרתיק כי אלה עלולים אף הם לגרום לסימנים דומים לייחום. ֿ

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב פיקנז
    לאה
    09/02/2010

    הכלב שלנו בן שנתיים /מפונק מאוד -בזמן האחרון מדי כמה ימים הוא מקיא את האוכל שלו
    ולפעמים גם קצף יש לציין שהוא אןכל רויאל קנין עם קצת עוף מעורבב בשביל הטעם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב פיקנז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לאה

    ד''ר עדי בן ישר
    12/02/2010

    הקאה יכולה להגרם ממגוון סיבות הקשורות במערכת העיכול עצמה או באיבר מחוץ למערכת העיכול המשפיע עליה. כיוון שהגבול בין מצב" נורמלי" ובין תחלואה הוא דק מומלץ להיוועץ בוטרינר במצבים כאלו.
    על מנת לאבחן את הסיבה להקאה, הווטרינר יזדקק לשמוע כמה שיותר פרטים על אפיזודות ההקאה (כגון: מתי בדיוק מתרחשת ההקאה, האם קיימים כיווצי בטן לפני ההקאה, מה תוכן וצבע ההקאה, מה תדירות ההקאה, האם קיימות מחלות נלוות/חשיפה לחומרים מסוכנים ועוד) זאת על מנת למקד את אבחנתו לגבי הגורם להקאות. האינפורמציה הנ"ל בשילוב עם בדיקה פיזיקאלית יעזרו לוטרינר לגבש חשד לגבי הגורמים האפשריים להקאה באותו בעל חיים, ובהתאם לחשדותיו יחליט אם יש צורך במבחנים נוספים שיעזרו להגיע לאבחנה (כגון בדיקת צואה,בדיקות דם, צילומי
    רנטגן ועוד).

    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה שמתה והריון
    שירה
    08/02/2010

    שלום,
    שמי שירה ואני בהריון בשבוע ה- 12. לפני מספר ימים נמצאה מתה החתולה הגורה שלנו.
    השכן שמצא אותה אמר שהיא נראתה חולה, אבל בפעם האחרונה שראינו אותה (מספר שעות לפני שנמצאה מתה) ובכלל- היא לא הראתה סימנים של מחלה. הסימנים היחידים שאני יכולה לחשוב עליהם שאולי עשויים להעיד על מחלה הם שהייתה לה בטן נפוחה מאד (חשבנו שאוכלת יותר מדי) ושבאותו יום נתנו לה ביצה חיה והיא אכלה רק חלק ממנה. פרטים נוספים שעשויים להיות חשובים: היא גדלה חצי בבית חצי בחצר. לפני כשלושה שבועות הופיע לי סימן מוזר על הגב, ספק עקיצה ספק פטריה. יש לי כמה שאלות:
    1. האם סביר שהחתולה מתה ממחלה למרות שלא הראתה שינויים התנהגותים ונראתה בסדר?
    2. האם יכול להיות שמתה מחיידק הטוקסופלזמה?
    3. האם יש מחלות אחרות של חתולים שמסכנות אישה בהריון? אם כן- אילו מחלות וכיצד ניתן לבדוק האם נדבקתי בהן?
    4. אם חס וחלילה נדבקתי ממנה בטוקסופלזמה- תוך כמה זמן רואים את זה בדם ולמשך כמה זמן?
    5. האם זה נכון שחיידק הטוקסופלזמה מסוכן לי רק עד שבוע 7?

    אני אודה לכן מאד מאד אם תוכלו לענות על השאלות כמה שיותר מהר- אני לחוצה מאד.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה שמתה והריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טוקסופלסמה גונדי

    ד''ר עדי בן ישר
    12/02/2010

    החתולה המדוברת הראתה סימני מחלה לפני מותה. בטן נפוחה מאד, חולשה וחוסר תיאבון יכולים להעיד על מגוון מחלות זיהומיות אשר בהן נדבקה. הסימנים של טפיל הטוקסופלסמה אינם חד משמעיים ולכן אי אפשר על פיהם בלבד לקבוע האם זו המחלה. במידה ונרצה לוודא המצאות הטפיל בחתול (וגם בבני אדם) הבדיקה היחידה היא בדיקת נוגדנים או PCR למציאת הטפיל בדם.
    אין זה נכון שהדבקה בטוקסופלסמה מתרחשת/מסוכנת רק עד שבוע 7 להריון. הדבקת העובר במהלך היריון מושפעת בעיקרה מעיתוי ההדבקה. קיים יחס הפוך בין הסיכון להדבקה לבין חומרת המחלה ביילוד כתלות בגיל ההיריון. כלומר, ככל שגיל ההיריון מתקדם יותר עולה הסיכון להדבקת העובר (מ-15% בטרימסטר ראשון ועד 60% בטרימסטר השלישי), אולם ככל שהזיהום נרכש יותר מאוחר במהלך ההיריון הסיכון לנזק חמור ליילוד הולך ופוחת.
    במידה ואת חוששת, פני אל רופא הנשים שישלח אותך לבדיקת דם מתאימה. האבחנה נעשית ע"י תבחינים סרולוגיים. הופעה חדשה של נוגדנים לטוקסופלזמה מסוג IgM או עלייה בכיל נוגדני IgG במעקב של שבועיים לפחות מעידים על הדבקה פעילה.

    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע לצחצוח שיניים לכלב
    שירה
    07/02/2010

    יש לי כלב בן 7 חודשים ושמעתי שצריך לצחצח להם שיניים ורצוי כל יום. השאלה שלי היא האם יש צורך במשחות מיוחדות לכלבים או שמשחה של בני אדם תספיק? ואם כן, אז מהי המשחה הטובה ביותר..קראתי באיזה מקום שמשחת שיניים של ילדים תהיה טובה גם לכלבים..אבל רציתי לקבל חוות דעת מקצועית. תודה רבה לכל העונים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהחלט יש צורך

    ד''ר עדי בן ישר
    11/02/2010

    כמו הרבה תכשירים של כלבים, גם משחות שיניים מותאמות להם במיוחד. אין משחה אחת מומלצת וניתן להשיג סוגים שונים של משחות במרפאות וטרינריות. בינתיים חשוב להרגיל את כלבך לצחצוח ע"י הכנסת האצבע לפיו ושפשוף השיניים מכל הצדדים. קיימות מברשות מיוחדות לכלבים אשר מתלבשות על האצבע וכך מקלות על שני הצדדים בעת הצחצוח. אך במידה וכלבך מוכן לצחצח במברשת שיניים של אנשים - אין בכך מניעה

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור בן חודשיים משלשל
    איתי
    07/02/2010

    הגור אצלי 4 ימים..שקיבלתי אותו הוא לא שלשל כלל...
    מהרגע שהתחיל לאכול את האוכל שהחנות הביאה לי הוא משלשל..(לא הכי מיימי שיש)
    מזה יכול להיות ?זה מדאיג אותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גור בן חודשיים משלשל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור משלשל צריך התייחסות מיוחדת

    ד''ר עדי בן ישר
    11/02/2010

    בכלבים בוגרים בדרך כלל השלשול אינו מחלה מסכנת חיים במידה ומתרחש מספר ימים ונפסק לבד ע"י תזונה תומכת (כמובן שגם בבוגרים יש צורך באבחון נרחב וטיפול במידה והשלשול אינו נפסק לאחר כיומיים). לעומת זאת, בגורים מצב בו הם מאבדים נוטריינטים לחלל המעי ומשם לצואה יכול לסכן חיים. יתכן והגורם לשלשול הוא החלפת המזון, אך כמו כן יתכן שהקשר בינהם מקרי בהחלט. מקורות לשלשול יכולים להיות מחלות גורים כגון פרוו או דיסטמפר, גוף זר שנאכל ע"י הגור ותקוע במעי, הרעלה, תולעים במעי ועוד. לכן, רצוי ללכת לווטרינר על מנת שיבדוק את מצבו של הגור, ימשש את בטנו, יקח משטח צואה, ואף לעתים יצלם לשלילת גוף זר. בנוסף, ביכולתו של הווטרינר לטפל ולייצב את מצבו של הגור ע"י החזרת נוזלים לגופו במידה ומיובש, חימום, מתן אנטיביוטיקות ומעקב במידת הצורך

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים עם כלב מצונן?
    שמלי
    07/02/2010

    שלום, שאלה לי..
    הכלב החמודי שלי מצונן הוא עושה הרבה אפצ'י וקצת נוזל מאזור האף
    יש סיבה ללכת לרופא או שזה פשוט עובר?
    לפני שעה הוא עשה רעשים של שאיפת אויר מאומצת מהאף כאילו האף סתום לו וקשה לו לנשום ואחרי כמה שניות זה עבר לו במהלך הימים האחרונים זה קורה לו מס' םעמים ביום
    עכשיו שמתי לב שהוא ישן הוא קצת רועד- יש קשר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עושים עם כלב מצונן?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמובן שיש לגשת לוטרינר לבדיקה

    ד''ר סמדר טל
    12/02/2010

    כלבך מראה סימנים של חוסר נוחות ויש לבדוק מה מקור העיטושים ושאיפת האויר - כמו גם הרעידות- ייתכן וחומו עולה- ייתכן והוא סובל מדלקת במערכת הנשימה העליונה- לטעמי יש לבדוק ולטפל במידת הצורך. משנה זהירות עדיפה על סיבוכים


    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עינים ואוזנים לכלב
    סיון
    07/02/2010

    לכלבי יש דלקת אוזניים ודלקת עיניים. קיבלתי נוזל לשטיפת האוזניים. מדובר בסאן-ברנרד, כמעט בן 8. רציתי לשאול האם טיפות אוזניים וטיפות עיניים של בני אדם יעזרו גם לכלב או שצריך משהו מיוחד לכלבים.

    תודה - סיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עינים ואוזנים לכלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיימים מאות תכשירים לאזניים

    ד''ר סמדר טל
    12/02/2010

    ומאוד תלוי מה יש לכלבך - לעיתים יש צורך בתכשירים של בני אדם אולם לרוב הם אינם מתאימים לשימוש וטרינרי- אזנינו אינן סובלות בדרך כלל מאותן בעיות שמהם סובלים כלבינו.

    ממליצה לך להוועץ בוטרינר בשאלה זו כיון שהוא בדק את כלבך ויודע מה מתאים לטיפול באזנו.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון מרובעת ותילוע לחתול
    חגית
    07/02/2010

    יש לי זוג חתולים בריאים בני חמש בערך,שלא יוצאים מהבית.
    שקיבלו במשך השנים מרובעת פעם בשנה ותילוע פעם או פעמיים בשנה.
    בנוסף, אני נותנת אוכל לחתולי הבניין שלנו, כך שאני מתלטפת עם חתןלי רחוב לפעמים.
    כמה זה באמת חשוב לתת לחתולים שלי חיסונים אלה???
    הייתי שמחה לא לתת להם את שני החיסונים הללו, אבל הוטרינר שלי לא ממליץ.
    אני אישית אינני אוהבת תרופות מערביות ואינני מקבלת חיסונים.
    ולדעתי - גופי בריא יותר מגוף ממוצע שלוקח תרופות.
    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסונים ותילועים

    ד''ר סמדר טל
    12/02/2010

    ראשית- יש להבדיל בין תרופות וחיסונים. חיסון הינו חומר הגורם לתגובה בגוף (יצירת נוגדנים) למחלות ספציפיות ואשר ברוב המקרים אינו גורם לתופעות לואי בהנתנו - למעט חריגים. חיסוני החתולים בדרך כלל הינם עבור 3 או 4 גורמי מחלה אשר הינם נפוצים בחתולים ומועברים גם על ידך- על ידי נעליך, בגדיך וכיוצא באלה מחתולי השכונה המפרישים את צרכיהם במקומות בהם את עוברת. חלק מן הוירוסים שכנגדם קיים החיסון מועברים באויר ויכולים להגיע דרכו ולאו דוקא בשל יציאת החתול החוצה.כמו כן- החיסון המרובע מכיל גם את טפיל הקלמידיה אשר עלול גם להדביק בני אדם והינו חשוב למען בריאות הציבור.
    במקומות מסויימים במדינת ישראל אין נוהגים לחסן תינוקות והתוצאה הינה ריבוי מחלות שכבר אינן קיימות כמעט במדינות מתועשות. היינו- החיסון מגן עלינו וכנל לגבי חתולינו וכלבינו.
    למתנגדים לחיסון חוזר שנתי ניתן לערוך בדיקת דם לחלק מן הוירוסים ולזהות באם לחתול עדיין קיימים נוגדים למחלה ולחסן במידת הצורך.
    חיסון הכלבת נדרש רק בחתולים שיוצאים החוצה משום שמחלה זו מועברת רק על ידי נשיכה מבעל חיים נגוע.
    לגבי התילוע- הוא משמש להדברת מספר סוגי תולעים - ביניהם תולעים שטוחות המועברות על ידי פרעושים- שמגיעים הביתה על ידך או על ידי חיית מחמד כמו כלב - שכן יוצא החוצה- סיבה מצויינת לטפל באופן שוטף.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי ארנבונים, קצת חושש
    שניר
    07/02/2010

    שלום רב,
    יש לי שני ארנבונים...אחד מהם בן 5 חודשים והשני בן 7 חודשים..
    הגדדול מבינהם(7 חודשים), החל להנשיר פרווה רבה מאד, ללא הפסקה, במשך כשבוע..אין לא קרחות, אבל הוא היה בצבע קרם, ונראה כאילו צומחת לו מתחת פרווה בצבע אחר(אפור כהה)..
    האם זה נורמלי האם זה מעיד על מחלה, או שהוא משנה את צבעו

    עוד פרטים על הארנב:
    הוא מסורס, והוא מסוג ראש אריה ננסי.
    אשמח לתשובה, זה מלחיץ..

    בכבוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארנבונים

    ד''ר עדי בן ישר
    16/02/2010

    אני ממליצה להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק עם ארנבונים וחיות אקזוטיות או לרופא וטרינר מומחה לחיות אקזוטיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול מבוגר
    נטי
    06/02/2010

    החתול הסיאמי שלי בן 18 שנים. לאחרונה שמתי לב כי אחד הניבים שלו מתעקם ואדום אך נראה כי אין שם זיהום. שאלתי וטרינר מה ניתן לעשות בנדון. הוטרינר טען כי מפאת גילו של החתול לא ניתן להרדימו ולבצע ניקוי שיניים ולכן השן בסופו של דבר תיפול ככל הנראה.
    ברצוני לדעת האם יש אלטרנטיבה או דרך שבה ניתן לטפל בשן או לפחות לשמור על השיניים האחרות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתול מבוגר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתן - כמובן - לטפל בשיניים

    ד''ר סמדר טל
    06/02/2010

    על ידי ציחצוח עם משחה ומברשת מתאימה. יחד עם זאת חתולים לא תמיד נותנים לבצע פעולה זו ולכן קיימות תמיסות חיטוי שונות שניתן לשים בפה או במי השתיה וכך לתרום להגיינת פה וחניכיים ולמנוע דלקות ועששת.
    לגבי הניב- אם החתול בריא מבחינת לב- ריאות ובדיקות מעבדה- דם ושתן- ולא סובל משום מחלה- ניתן לטשטש ולעקור את השן שעלולה להפריע לו בהמשך. כל זאת בהתייעצות עם הוטרינר שלכם שמכיר את החתול ואת מצבו הבריאותי.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה לא אוכלת
    אולה נסטרובה
    05/02/2010

    שלום רב,
    כלבה שלי בת 6, כלפני שבוע הפסיקה לאכול את המזון היבש שלה
    תמיד היה לה תאבון טוב, החלפתי לה למזון יבש אחר היא אכלה אותו 3 ימים והפסיקה.
    לדעתי היא מרגישה טוב וגם נראה לי מוכנה לאכול אוכל אחר (מה שאנחנו אוכלים)
    כמה פעמים לפני המקרה הזה הבאתי לה קצת מהאוכל שנשאר (מרק, לחם)
    השאלה שלי איך אני גורמת לה לאכול?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבה לא אוכלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראשית את לוקחת אותה לבדיקה וטרינרית

    ד''ר סמדר טל
    06/02/2010

    ומוודאה שהאכילה הסלקטיבית הזו מקורה אינו בבעיה רפואית. אם היא בריאה- ראי תשובה לשאלה סמוכה לגבי מזון רטוב - שם ציינתי כיצד לתת לכלב מזון יבש.


    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום