מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- (לפעמים) לא אוכלתא.10/03/2010
שלום רב,
את הכלבה שלנו לקחנו מכלביה לפני כחצי שנה, בחודשים הראשונים אצלנו היא היתה טורפת את האוכל שהיינו שמים לה בקערה תוך רגע, כנראה בגלל שהתרגלה לעשות כך בכלביה כשהיתה מתחרה עם כלבים אחרים על האוכל.
בהדרגתיות היא נרגעה והחלה לאכול לאט יותר, ולעיתים אפילו להשאיר קצת אוכל בקערה.
בשבועיים האחרונים היו ימים בהם היא אפילו לא התקרבה לאוכל-יום כן יום לא..
אין שום סימנים נוספים שיכולים להעיד על חולי, היא שמחה וקופצנית, שותה ועושה את צרכיה בתדירות הרגילה. ומשקלה תקין.
מה יכולה להיות הסיבה לכך שהיא לפעמים לא אוכלת? האם יכול להיות כי חם לה- ויש הבדלים בתיאבון בין החורף לקיץ?
האם זה נורמלי?
וכמה פעמים ביום מומלץ להאכיל כלב?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האכלת כלב
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010כמובן שהרגלי אכילה בכלבים תוליים בסביבת הכלב, בגזע הכלב, בנטיית הכלב להשמנה, ועוד.
יתכן בהחלט שכלבתך התרגלה לאכול מהר בכלביה, וכעת שלא מופעל עליה לחץ היא אוכלת לפי רצונה, מצב בריא יותר עבורה. בהחלט שיש הבדלי תיאבון בין החורף לקיץ, וכלבים רבים מפחיתים אכילה בזמן שחם להם (גם אנחנו...)
בכלבים בוגרים מומלץ להאכיל פעמיים ביום בכלב גדול בוגר, ופעם ביום בכלב קטן בוגר. כמובן שניתן להאכיל גם כלבים קטנים פעמיים ביום, אך בכל אופן יש לשים לב לא לעבור את סך הקלוריות המומלצות ליום (ניתן להתייעץ עם הווטרינר המטפל על מנת שיחשב עבורך מספר זה לכלבתך). רצוי לקחת לכלב את קערת האוכל לאחר שסיים לאכול, גם אם לא סיים את תוכנה (לאחר כרבע שעה מעת הנחתה) על מנת שיהיה מודע לזמנים קבועים של אכילה בהם הוא אוכל מלוא צורכו.
כל עוד היא שמחה, קופצנית, צרכים ושתיה תקינים, את יכולה להסיר דאגה מליבך ולהמשיך לעקוב אחר מצבה. יש לשים לב שאינה מרזה יתר על המידה, שאינה מפתחת מחלות אחרות, ושמצבה הכללי טוב.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותקרן10/03/2010
שלום,
הכלבה שלי נראית לי במצב לא טוב. היא נתקעת בדברים, משתעלת ואין לה תיאבון בכלל.
מה זה יכול להיות?
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום קרן
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010הסימנים אותם תיארת כלליים ואינם מצביעים על מחלה/בעיה אחת. לכן מומלץ להביאה אל ווטרינר על מנת שייקח היסטוריה מפורטת של מצבה הבריאותי הקודם והעכשווי, יערוך לכלבה בדיקה פיזיקאלית מקיפה על מנת למצוא לקויות או מקומות הכואבים לכלבה, יערוך בדיקות דם במידה וצריך על מנת להעריך את מצב כדוריות הדם האדומות והלבנות שלה, אינזימי כבד, כליה ועוד, וימשיך באבחון וטיפול על פי מצבה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה מהעינייםשי10/03/2010
יש לנו חתולה בת 15 ועוד קצת
בסה,כ חתולה בריאה ,חיה בבית ובחצר
יש לה כבר 2-3- ימים הפרשה מימית מעיין שמאל
הבוקר ההפרשה הפכה מסיכה
אני רופא אבל אני מפחד לשים לה טפות AB בעיין כי אני לא יודע מה האפקט אצל חתולים,,
אפשר לקבל יעוץ "אינטרנטי"?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות עיניים
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010באופן עקרוני רצוי לבדוק את העין ולמצוא את הגורם לדלקת, אם ישנו. אין בעיה לתת לחתולה טיפות אנטיביוטיות כגון תרוצידין או פנימיקסין, או משחת סינטומיצין לעיניים, אך חשוב לשים לב שהטיפות אינן מכילות סטרואידים (כגון תרוצידין D) כי ללא בדיקה של העין ווידוא שאין כיב, אין לתת סטרואידים מחשש לפרפורציה.
במידה והדלקת חוזרת לאחר מתן הטיפות/המשחה, מומלץ ביותר להגיע לווטרינר על מנת שיאבחן את גורם הדלקת.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבר שבוע שכלב שלי מפריש רוק בזרם לאאופיר09/03/2010
כלבי בן 10.5 , מעורב.
כפי שציינתי השינוי החל לפני כשבוע,
הווטרינר אמר שזה כלום כל עוד הוא שותה מספיק.
מה יכול לגרום לכך?
האם זה מעיד על שינוי במצבו הבריאותי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה מוגזמת של רוק
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010ריור יתר יכול לנבוע ממספר גורמים כגון הרגשת בחילה, עצם זר בפה המפריע לבליעה, גוף זר בוושט (יתכן גידול, תולעת הפארק ועוד), חיידקי קיבה ועוד.
לכן, במידה והמצב ממשיך, יש לחזור לווטרינר על מנת לבצע בדיקות נוספות ולמצוא את הגורם לריור
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריור אצל כלבים
אושרי15/03/2010הכלבה שלי סבלה מריר בזוית הפה.
בדיעבד התברר שזה היה התסמין הראשון של תולעת הפארק, התסמינים האחרים הגיעו כחודש אחרי בצורת הקאות תכופות ומצבה עדיין מדרדר.
מומלץ בחום, במיוחד אם הכלב לא מחוסן מפני תולעת הפארק, לחסן, לעשות בדיקות צואה (בסדרה של שלוש בדיקות לצורך גילוי התולעת), קח בחשבון שהטיפול לא מזיק ועולה גרושים יחסית לאבחון וטיפול מאוחר.
אני למשל השתהיתי עם הטיפול הן באשמתי אבל בעיקר בשל וטרינר כושל, בסופו של דבר נאלצתי לשלם אלפי שקלים, וגרוע מכך, הכלבה גוססת.
אני לא אומר את זה כי אני מנסה להלחיץ. אלא כי רוב הווטרינרים בארץ, לא מסוגלים לאבחן, אני יכול להסביר את עצמי, אבל זה יקח שלושה עמודים, אז פשוט קח בחשבון ובריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טוקסופלזמה והריוןדנה09/03/2010
שלום רב
אני בשבוע 10 ויש לי חתול.
בבדיקת דם התגלה כי אין לי נוגדנים לטוקסופלזמה בעוד שבבדיקת דם שערכנו לחתול התקבלה תשובה חיובית למחלה.
אשמח לדעת מהן המשמעויות וכיצד עלי לנהוג לנוכח התוצאות הנ"ל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דנה
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010אני מפנה אותך ל"שאלות נפוצות", שאלה מספר 1. שם יש תשובה לשאלתך
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת לימודי בתחום הוטרינריהדגנית09/03/2010
היי לכולם
מחפשת לימודים בתחום הסיעוד הוטרינרי עם קבלת תעודת גמר בסופו
מתגוררת באיזור המרכז באיזה מכון או אוניברסיטה כדאי ללמוד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימוד סיעוד רפואי וטרינרי
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010מתקיים במכון מגיד באוניברסיטה העברית, בבית דגן. יתכן שיש קורסים אחרים המלמדים מקצוע זה, אך זהו כיום המקום היחידי בארץ הנותן תעודת גמר בלימוד סיעוד רפואי ווטרינרי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן קבלתי רושם טוב ממכון מגיד
דגנית14/03/2010תודה על ההמלצה ד"ר (:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים עם נשיכות מוגזמות?עינב09/03/2010
שלום לך,
יש לנו גורה בת 3 חודשים מעורבת עם זאב לבן והיא נמצאת אצלנו קצת יותר מחודש. יש לה בעיה רצינית מאוד של נשיכות.
אני יודעת שזה קטע של גורים, אבל הבעיה היא שלפעמים היא נכנסת למין "אטרף" ונושכת את הרגליים ונוהמת וזה לא נראה כחלק ממשחק.
ניסינו להתנהג בהרבה צורות - להתעלם - זה עובד כשהיא נושכת חלש אבל כשהיא נושכת חזק, זה קשה להתעלם כשהיא חותכת את הקרסול. ניסנו להצמיד אותה לרצפה אבל אז קראנו שזה יכול לפתח התנהגות תוקפנית אז הפסקנו עם זה. גם כשמציעים לה צעצוע נשיכה כתחליף, היא מעדיפה את הידיים/רגליים. ניסינו גם לצעוק בכאב עם כל נשיכה וזה ממש לא עושה עליה רושם. הדבר היחיד שעובד זה להשפריץ עליה מים עם שפריצר, ואחרי כמה פעמים זה עובד רק כשמכוונים אותו עליה בלי להשפריץ, אבל הבעיה היא שאי אפשר לסחוב את השפריצר לכל מקום.
לפעמים בטיולים היא נכנסת לאטרף ומתחילה לנשוך את הרגליים ועם זה ממש קשה להתמודד.
היא כלבה מאוד חכמה ומבינה אותנו, היא יודעת לשבת ולרדת לארצה ולא לזוז והיא מבינה כשאומרים לה "לא" אבל כשהיא באטרף הזה פשוט אי אפשר להפסיק אותה.
יש לך איזשהו רעיון לפתרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשיכות מוגזמות בגורה
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010חשוב מאד להקפיד עם הגורה שאסור לה לנשוך, אפילו לא כמשחק. במקרה שהיא נושכת יש להשמיע רעש המפורש אצלה ככאב של הצד השני ולהפסיק את המשחק או כל ניסיונות משחק מצדה למשך כ-10 דקות. בכל מקרה חשוב למגר את ההתנהגות הזאת בגיל כזה שעוד הנזק שהיא יכולה לגרום הינו קטן. לכן, במידה ואינכם מצליחים לעצור תופעה זו מומלץ מאד לפנות למאלף מקצועי.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תספורת בימי הקיץל.08/03/2010
שלום
אני שומעת דעות שונות לגבי עזרה של תספורת לכלב בימי הקיץ.
חלק אומרים שזה מבודד מהחום, ואחרים ההפך.
האם תספורת לכלב בעל שיער ארוך , תקל עליו או שאין לכך משמעות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תספורת
ד''ר עדי בן ישר26/03/2010אכן קיימות דעות שונות בנוגע לתספורת. יש הגורסים כי הפרווה עצמה מגנה ומבודדת מפני החום כמו מפני הקור, אך קיימים דיווחים רבים של בעלי כלבים רבים כי לאחר התספורת קיים שינוי משמעותי בהתנהגות הכלב וכי רואים שהינו פעיל הרבה יותר. קיימים כלבים שתספורת עבורם היא מחולל סטרס משמעותי, ולכן יש לשפוט את המצב ברופן אינדבידואלי עבור כלבך. במידה והדבר אינו גורם לו סטרס ואת רואה שינוי לטובה בפעילות לאחר התספורת, אין שום מניעה לתספורת
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישונים מורחבים בעקבות תרופהשולי08/03/2010
החתול שלי בן 3 וסבל בשבוע האחרון מבעיות שיווי משקל, רעד, אישונים מורחבים ויללות כאשר הדבר קורה. הוטרינר חשד ב-FIP ועשה לו בדיקות דם. בינתיים ה-Total protein ורמת הנוגדנים הם בגדר הנורמה. הוא טשטש אותו וגם הרחיב לו את האישונים כדי לראות את קרקעית העין. הוא לא הגיב אבל אחרי שעתים האישונים גדלו ומאז הם לא חזרו לגודל המקורי שלהם. (15 שעות כבר).
אני דואגת מאוד לשלומו. זה בכלל והבנתי שיכול לגרום לעיוורון.
אנא תשובתך המהירה. אני מודאגת מאוד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אטרופין
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010הרחבת אישונים מאטרופין יכולה להימשך שבוע. חוץ מסינוור וטשטוש ראיה מקרוב, אין כל נזק לעיניים.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון כלבת לחתוליםגליה08/03/2010
החתול שלי חוסן בשנה שעברה ב.21.2.09 לכלבת. היום (8.3.10 )לקחתי אותו לוטרינר לחיסון מרובע+כלבת. השאלה שלי היא האם יש סיכוי שאם איחרתי בשבועיים את המועד שבו עברה שנה ממועד החיסון הקודם, האם י/ש איזשהו סיכוי שהחיסון כבר לא בתוקף ויכול להיות שהחתול שלי נדבק בכלבת בזמן הזה? לכמה זמן תקף החיסון לחתולים? אציין שהוא לא מגלה שום סימנים של כלבת (חוץ מזה שהיום שמתי לב שיש לו קצת ריר), הוא מאוד חיוני ומלא חיים, לא תוקפני בכלל ואוכל כמו בהמה... פשוט הוא הרבה פעמים אוכל לנו מהידיים ומלקק אותנו ואני רוצה להיות רגועה.
תודה מראש, גל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבת
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010החיסון תופס לכשנה וחצי-שנתיים. הסיבה שמחסנים כל שנה היא רישיון החזקת כלב שמחודש כל שנה עם קבלת הכלבת, ובכלל חיסון בתדירות גבוהה יותר מונע טעויות ואיחורים במתן החיסון ומוריד את שכיחות מקרי הכלבת.
בכל אופן, במידה וחתולך לא ננשך או נשרט ע"י בעל חיים שחולה במחלה, אין כל סיבה שידבק.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת דיסטמפררוני07/03/2010
דוקטור, שלום רב,
שמי רוני ואני גרה בתאילנד. מצאתי גורה לפני כחודש, ולפני כ4 ימים איבחנו אותה כחולה במחלה, ומאז התחלנו טיפול אנטיביוטי (אני לא יודעת מה שם התרופות, זה בתאי, אבל אני יכולה לבדוק, אם זה רלוונטי), ויטמינים ולפני יומיים גם נתנו לי חומר להזריק לה לפי הטבעת בזמן העוויותות.....
5 שעות לאחר מתן המנה הראשונה של התרופות, היא סבלה משני התקפי עוויתות ויציאת שתן וצואה לא רצוניים. לאחר מכן היא התחילה להתרוצץ בטירוף, אבל נרגעה.
ביום שלמחרת היו לה עוד כ-5 התקפים, אחד כלל עוויתות של כל הגפיים. באותו היום היא לא אכלה, אבל כן שתתה בעזרת מזרק. והיא גם לא ישנה במהלך כל היום והלילה.
למחרת לקחתי אותה לבית חולים, שם קיבלה עירוי, זריקת ויטמינים והרדימו אותה לשעה בערך, למרות שביקשתי למשך ארוך יותר. כשהשתחררנו, נתנו לי את החומר להזריק לפי הטבעת. באותו היום היא סבלה מ-3 התקפים, אבל קלים יותר.
למחרת חזרנו לבית החולים, נתנו לה שוב זריקת ויטמינים והלכנו הביתה. באותו היום היא סבלה מהתקפים מהסוג הקל יותר. היא אפילו אכלה, בעיקר בעזרת מזרק, אבל גם לבדה.
היום בבוקר היא כבר ישבה והסתכלה עלי, אבל אז התחילו לה התקפים כל חצי שעה, שעכשיו הם כל רבע שעה ואורכם בין 10 ל-30 שניות.
מה שחשוב לי לדעת, כדי לא לגרום לה סבל, זה מה הם השלבים של המחלה? ושל הטיפול? באיזה שלב עלי לתת לה לנוח ולהרדים אותה?
והבנתי שזו מחלה מאוד מדבקת לגורים אחרים. מה עלי לעשות כדי למנוע הדבקה שכזו, גם ממני.
תודה רבה רבה,
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיסטמפר (כלבלבת)
ד''ר עדי בן ישר08/03/2010כלבלבת (דיסטמפר בלעז) הינה מחלה ויראלית הנגרמת ע"י נגיף (וירוס). ההדבקה היא מהפרשות של כלב אחר החולה במחלה. וירוס הכלבלבת מתיישב ופוגע במספר מערכות בגוף: בפגיעה במערכת הנשימה נראה כי הכלב משתעל פעמים רבות ,השיעול הקל מתפתח לשיעול עמוק יותר.
כאשר נפגעת מערכת העיכול מתפתחים שלשולים והקאות. פעמים רבות המחלה מלווה גם בחום, חולשה, כאבי שרירים ולאחר מכן עלולה להתפתח גם פגיעה עצבית מקומית (מעין טיקים או טוויצי'ים בשרירים) או אף עווית. זו אחת המחלות המדבקות והקטלניות ביותר בייחוד לגורים צעירים.
גם כלבים שיחלימו עלולים לסבול בעתיד מתופעות לוואי של המחלה.
מחלה זו מאד מדבקת לכלבים ובמיוחד לגורים אחרים ולכן מומלץ להרחיקה מכלבים בשלב זה. את אינך יכולה להדבק בנגיף זה, אך כמו בכל מחלה רצוי לשמור על תנאי הגיינה ולשטוף ידיים לאחר כל התעסקות בה ובהפרשותיה ובמיוחד לפני האוכל.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקה בכלבתטל06/03/2010
שלום,
היום ביקרנו אצל משפחה שאימצה לא מזמן כלב. הכלב בן חמישה חודשים ואמור לקבל את חיסון הכלבת רק בחודש הבא. הוא לא היה - בדיוק היה בטיול בחוץ, אבל הילד שלי, בן שנתיים, שיחק בצעצועי הנשיכה של הכלב (וסביר להניח שגם הכניס לאחר מכן ידיים לפה ולעיניים). האם הוא יכול להדבק כך בכלבת, או בכל מחלה אחרת? האם יש סיבה לדאגה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבת
ד''ר עדי בן ישר08/03/2010מחלת הכלבת מועברת בעיקר בנשיכות כאשר רוק של בע"ח נגוע בא במגע עם רקמת גוף פגועה. הסיכוי להדבק מצעצועים של הכלב הוא אפסי. בנוסף, במידה והגור לא מראה סימני כלבת וכמו כן לא ננשך או נחשף לחיה הנגועה בכלבת, הסיכויים הינם קלושים הרבה יותר עד אפסיים.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלבה בת 13 לא אוכלת כבר 10 ימים מקמרי06/03/2010
מקיאה משלשלת קיבה חומצתית מקבלת גאסטרו ונוזלים שותה המון מיים בסך הכל מתנהגת רגיל נובחת מקבלת בשמחה כשבאים וכו כבר ארבע שנים היו לה אנזימים גבוהים מאוד בכבד ועברה לדיאטה חריפה מאז אוכלת רק אורז ועוף מכובס ללא תבלינים ללא מלח וכלום מעבר לזה וזה דיי עזר לה היא רזתה יפה והרגישה נפלא מדי פעם יש לה קיבה חומצתית והיא מקבלת גאסטרו וחוזרת לתפקד רגיל הפעם היא נסחפה עם זה קשה אין טעם לבדוק אותה כי היא אלרגית לאנטיביוטיקה וגם שבאולטראוסנדים הקודמים הרופא אמר שיש גושים בכבד וזה נראה גידול האמתי שאני ספקטית כי אם היא הייתה כל כך סובלת מהכבד וגם גידול היא לא הייתה סורדת יפה ארבע שנים איך אני יוצאת מהדילמה
.האלרגיה שלה לכל סוגי האנטיביוטיקה קשה עם פריחה יבלות אדמות גדולות עד לשוק אלפטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה לא אוכלת 10 ימים
ד''ר עדי בן ישר08/03/2010ובנוסף לכך מקיאה, זהו מצב הדורש אבחון וטיפול. למרות כל הסייגים, יש לקחת את הכלבה לווטרינר על מנת שימליץ לכם על טיפול מתאים לכלבה, לפחות על מנת להקל על מצבה. לא כל הטיפולים הם אנטיביוטיקה, ויתכן כי לכלבה יעזרו תרופות שונות כגון מגני מערכת עיכול, תרופות נגד הקאה, חומרים משככי כאבים, חומרים מעודדי תיאבון ועוד.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה להמלצה/סיוע/עזרה!!מיטל06/03/2010
שלום,
אני גרה בכפר, עם בתים פרטיים. בביתי יש גינה שטיפחנו מאוד וגידרנו, לשכנה הצמודה אליי ישנם 2 חתולים שבאופן קבע עושים את צרכיהם אצלנו בגינה, באזור קבוע על הדשא.
אני לא צריכה להסביר את גודל המטרד, האי נעימות, הריח,האיסוף ועצם זה שהכלבה שלי נכנסת להיסטריה של נביחות שמבחינה בהם דרך החלון.
ניסינו לחסום את כל דרכי הכניסה, דיברנו עם השכנה, ואני כבר באפיסת כוחות. למה אני או בני משפחתי צריכים לסבול את זה??? יהיו לי בקרוב ילדים קטנים, למה אני צריכה לא לתת להם להסתובב בגינה שהפכה למחארה אנושית עבורה?
רעיונות יתקבלו בברכה, אני לא רוצה לנקוט בצעדים דרסטיים (שבעלי כבר נוטה אליהם) ובאמת שאני רוצה לשמור על שכנות טובה עימה.
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה למנוע מחתולים לעשות כרצונם
ד''ר עדי בן ישר13/03/2010אך ניתן לדבר עם שכניכם ולבקש לספק להם יותר ארגזי חול בסביבת מגוריהם. בנוסף, תוכלו לשחרר את כלבתכם בגינה כך שלחתולים המקום לא יהיה כבר כל כך אידיאלי
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שריטה מכלבה בת חודשיים וחציג'ף06/03/2010
שלום, נשרטתי מכלבה גורה בת חודשיים וחצי שעדיין לא הגיעה לחיסון הכלבת (מועד רק בגיל 3 חודשים).
האם יש סכנה? מה עליי לעשות? אבקש את כל המידע הרלוונטי הנחוץ.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבת
ד''ר עדי בן ישר08/03/2010מחלת הכלבת מועברת בעיקר בנשיכות כאשר רוק של בע"ח נגוע בא במגע עם רקמת גוף פגועה.
למחלה סימנים רבים ומגוונים ואין סימנים ספציפיים שמאפיינים כלבת בלבד. בשלבים הראשונים של המחלה יופיעו סימנים של חוסר מנוחה, ריור, הקאות ושינוי התנהגות של בע"ח. לאחר מכן, הסימנים מתחזקים – בע"ח הופך לתוקפן (תוקף בע"ח, בני אדם ואף חפצים דוממים), מילל, מופיע ריר קצפי, נע למרחקים ללא מטרה, פוחד ממים, קולות הנביחה משתנים (בגלל שיתוק שרירים באזור בית הבליעה) ומופיעות עוויתות. בשלבים הסופיים ישנו שיתוק הדרגתי ומוות.
במידה והגורה לא מראה סימני כלבת, ובנוסף לא ננשכה או נחשפה לבעל חיים הנגוע בכלבת, אין כל סכנה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










