פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חתול "מסמן"
    נטלי
    21/03/2010

    שלום
    יש לי חתול פרסי בן 4, מסורס, לאחרונה התחיל להשתין על הקירות בבית
    מה הסיבה? איך אפשר לטפל בזה
    תודה נטלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתול "מסמן"

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול "מסמן"

    ד''ר תמר נרקיס
    25/03/2010

    שלום נטלי,

    ישנן סיבות שונות ל"סימון" שתן בבית על ידי החתול.
    חסרה אינפורמציה נוספת לגבי החתול- האם הוא חי בבית בלבד או גם בחוץ? האם עד היום נתן צרכים בארגז? האם יש עוד חתולים או כלבים בבית?

    הסיבה להשתנה מחוץ לארגז בבית יכולה להיות מסיבות רפואיות או מסיבות התנהגותיות.

    הסיבות הרפואיות כוללות למשל דלקות בדרכי השתן אותן יש לשלול בבדיקת שתן אצל הוטרינר.

    הסיבות ההתנהגותיות שונות ומגוונות כמו נוכחות של חתול אחר בסביבה, שינויים בבית כמו תינוק חדש בבית, רהיטים חדשים וכו', מצבי חרדה או סטרס. פעמים רבות חתולים מתחילים להשתין מחוץ לארגז בעקבות שינוי כלשהו בארגז עצמו כמו למשל מיקומו, סוג המצע (החול) בתוכו, תדירות ניקוי הארגז ועוד.

    כדי לטפל בסימון שתן בבית צריך לנסות קודם כל להבין את מקור הבעיה.
    אם נשללה נוכחות של בעיה רפואית, יש לנסות למקם יותר מארגז אחד בבית, במקומות שקטים ו"פרטיים". יש חתולים שמעדיפים ארגז עם מכסה. חשוב לנקות את הארגז לפחות פעם ביום. אפשר לנסות סוגים שונים של חול, לפעמים יש לחתול העדפה לאחד מהם על פני האחרים.
    אם יש כמה חתולים בבית מומלץ שיהיו בבית מספר ארגזים כמספר החתולים ועוד אחד.

    אם הגורם לסימון הוא סטרס או חרדה יש לנסות לנטרל את הגורמים הללו.

    אם כל אלה לא עזרו, ניתן לפנות לטיפול התנהגותי אצל וטרינרים המתמחים בכך. קיימים גם פרומונים וחומרים מיוחדים שריסוסם בבית יכול למנוע מהחתול להשתין מחוץ לארגז.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורה מגזע קואליר קינג צארלס ספנייל
    גלית
    19/03/2010

    שלום, אני מתקשה למצוא וטרינר שמתמחה בגזע זה באיזור אשדוד.
    א.האם יש כזה ויש לכם את פרטיו כמו מס' טלפון?
    ב. הבעיה הגורה לא יושבת בצורה נכונה כלומר יושבת באלכסון כאשר הרגליים הקידמיות נוטות ימינה והרגליים האחוריות או פתוחות לרווחה או נוטות לצד שמאל, המגדלת טוענת שנעשו בדיקות מקיפות ווטרינר מקומי טוען שיתכן ויש בעיה שאולי תיפתר ואולי לאו בגיל שנה.

    ברצוני לציין שהכלבה היא ייבוא מהונגריה , גיזעית ובעל תעודות.בת 5 חודשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קינג צארלס

    ד''ר תמר נרקיס
    23/03/2010

    שלום גלית,

    אין וטרינרים בעלי "התמחות" מיוחדת בגזע. כל וטרינר יכול לבדוק את הכלב. לאחר הבדיקה יתכן וימליצו לכם על צילומים או בדיקות נוספות כדי להבין את מקור הבעיה.
    יתכן שיש מקום לפיזיוטרפיה או הידרותרפיה אולם על כל אלה אפשר להמליץ רק לאחר בדיקת הגורה.
    כדאי לנסות לברר אצל המגדלת אם לאחים לשגר של הגורה יש בעיות דומות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי לימוד סיעוד וטרינרי שאלה
    aBC
    19/03/2010

    אלו כלים מקנים לי לימודים אלה לעומת בחורה שרק התנדבה אצל וטרינר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום טלילה יש יתרונות רבים כמובן

    aBC
    21/03/2010

    ראשית את לומדת תיאורתית את הנושא לעומק עם מרצים מעולים
    שנית, יש לך שעות רבות של פרקטיקה שמתלווה לתיאוריה שלמדת וזה מוסיף לא מעט
    דבר נוסף תקבלי תעודת גמר בתום הלימודים ולזה כשלעצמו יש יתרון עצום.
    אני כעת עוזר וטרינר בשרון וסיימתי קורס במכון מגיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב לא אוכל
    ניר
    19/03/2010

    שלום,
    יש לי גור אלסקן מלמוט בן 9 חודשים.
    הגור מטורף על אוכל הוא מקבל פרופלאן למעט החודש האחרון שלא היה ואז לפני שלושה שבועות חזרנו לפרופלאן מיוקונובה ללא הדרגתיות.הוא אכל את הפרו פלאן מעולה למשך שבועיים.
    בנוסף,בחודש האחרון הוא סיים לקחת סולפא לפני יומיים (אחרי 21 יום 600 מ"ג ביום) נגד קוקיסידיה +3 בנוסף קיבלת תילוע לפני שבועיים דרונטל +.
    כבר מעל שמונה ימים הכלב לא אוכל ,מזג האויר כבר השתפר ואין שינוי.הוא אוכל בין 100 ל300 גרם ביום במקום 700 וגם אותם הוא אוכל מאד לאט במשך היום ולא בהתלהבות כמו פעם גם אם נותן לו ביד או ישירות משק האוכל בעבר היה פשוט משתגע במצב כזה מהתלהבות היום פשוט לא אוכל אותם.את הכדורים נתתי לו בתוך קציצה של שימורי הילס.
    מבחינת עיכול המצב הוא כזה הצואה מתחילה טוב אבל נגמרת משחתית או שלשול.וגם חמש דקות הפעם הראשונה יוצאת שוב משחתית או שלשול.
    חזרתי לאחר טיפול הסולפא לפני יומיים לבדיקת צואה חוזרת עם החלק הלא תקין שלה לא נמצא דבר.הוטרינרית אמרה שאולי לחכות כמה ימים לסיום השפעת האנטיביוטיקה ,ואז אולי לשלוח לתרבית.
    למרות כל זאת הכלב עלה 3 ק"ג בחודש האחרון.אבל בשבוע האחרון מתחיל להראות רזה.יצויין, כי הכלב חיוני ומתנהג רגיל לגמרי.
    ועוד דבר הכלב קיבל לפני שבועיים נשיכה מכלב אחר אשר השאירה בו סימן מתחת לעיין אני ניקיתי את האיזור לאחר מספר שעות הכלב כנראה מחוסן גם שלי וגם שלו רק שבוע לאחר הנשיכה החלה בעיית התאבון.
    1.האם רואה קשר לנשיכה?
    2.מה את היית עושה מכאן בשלבים או לא בשלבים?
    3.האם לדעתך יש קשר בין ענין התאבון לצואה?

    תודה רבה

    ניר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב לא אוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב לא אוכל

    ד''ר תמר נרקיס
    23/03/2010

    שלום ניר,

    בהחלט יתכן שישנו קשר בין השלשול לחוסר התאבון. קוקסידיה עשויה לגרום לרגישות של מערכת העיכול וכתוצאה מכך שלשולים ולעיתים חוסר תאבון.
    לאחר סיום מתן האנטיביוטיקה מומלץ לבצע משטח צואה ותרבית צואה חוזרת ולוודא שהקוקסידיה נעלמה. בנוסף, ניתן לנסות להחליף מזון למזון אחר או למזון קל עיכול ולראות כיצד זה משפיע על השלשול.
    באם השלשול וחוסר התאבון ימשיכו גם לאחר טיפול מוצלח בקוקסידיה מומלץ לבצע בדיקות דם כדי לבדוק האם יש סיבה אחרת למצבו של הגור.
    לגבי הנשיכה- אם אזור הנשיכה לא התנפח ולא הזדהם, נראה שאין קשר בינו לבין חוסר האכילה והשלשולים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפות עיניים
    מיכאל
    19/03/2010

    שלום,
    קיבלנו היום כלב "מאלטז" בהוראות של המגדלת יש לטפטף טיפה אחת של HYDROCOL 5 בכל עין בכל יום. אני לא מצליח למצוא טיפות כאלו. זה נחוץ באמת ואם כן איפה משיגים?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפות עיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפות עיניים למאלטז

    ד''ר תמר נרקיס
    23/03/2010

    שלום מיכאל,

    לא ידוע לי היכן ניתן למצוא את הטיפות האלו.
    האם ידועה לך הסיבה למתן הטיפות? האם לכלבה יש בעיית עיניים כלשהי?
    אם לכלבה אין כל בעיית עיניים ידועה, אין סיבה לטפטף טיפות עיניים בכל יום.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלות
    עידו
    19/03/2010

    שלום,
    ברשותי כלבה בת חודשיים וחצי מסוג מעורב (קוקר ספיינל האמא והאבא לא ידוע) אשר אספתי מצער בעלי חים בב"ש.
    באיזה גיל ניתן להעביר אותה לאוכל בוגרים (היא אוכלת אוכל גורים מסוג בנטו קרונן)?
    באיזה גיל ניתן לקלח אותה לראשונה?
    תודה.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רחיצת גורה

    ד''ר תמר נרקיס
    23/03/2010

    שלום עידו,

    קודם כל- הגורה מקסימה!

    מומלץ להאכיל גורים במזון גורים עד גיל שנה. מומלץ לתת 3 ארוחות ביום עד גיל חצי שנה, מגיל חצי שנה עד שנה שתי ארוחות ביום ולאחר מכן אפשר לעבור למזון בוגרים, לארוחה אחת ביום.

    ניתן כבר לקלח את הגורה, אבל מומלץ להשתמש בשמפו עדין המותאם לכלבים או בשמפו לתינוקות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כוויה מצואה/שלשול
    שיר
    16/03/2010

    כיצד ניתן לטפל בכוויה כתואה מצואה או שלשול שנדבק לישבן ואיבר המין של ארנבון זכר?

    מדובר בפינת חי שלא באחריותי אל יש לי מעט גישה.

    אני חושבת שמדובר בכוויה- הגעתי וראיתי את הארנבון כשגוש צואה לח דבוק לו לישבן ואיבר המין. ניקיתי עם צמר גפן רטוב וראיתי אודם ומוגלה יחסית נקודתיים.

    האם יש אפשרות שזה יעבור מעצמו?

    דאגתי שהאחראית תיקח אותו למקום יותר הגייני.

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כוויה מצואה/שלשול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כוויות מצואה בארנבון

    ד''ר תמר נרקיס
    23/03/2010

    שלום שיר,

    כוויות שנוצרות כתוצאה מצואה יכולות להיות מטופלות על ידי שטיפת האזור האחורי וחיטויו.
    ניתן גם למרוח באזור משחה שאינה אנטיביוטית.
    מריחה של משחה אנטיביוטית מסוכנת מכיוון שאם הארנבון ילקק את המשחה היא תגיע למערכת העיכול שלו ותשנה את אוכלוסיית החיידקים הטבעית במעי. לכן משחה אנטיביוטית ניתן למרוח אך ורק אם אפשר למנוע מהארנבון ללקק את האזור (למשל על ידי "צווארון" מיוחד) ורק אם הארנבון בהשגחה צמודה.

    בנוסף, חשוב להעביר את הארנבון למצע יבש ונקי.

    בכל מקרה, אם הוא ממשיך לשלשל יש לפנות לוטרינר לבדיקת הגורם לשלשול

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייי יש לי בעייה אמיתית !!!
    ליטל
    15/03/2010

    ישלי כלב מקסים פודל מעורב בטרייר שחרחר גוש קטן ושעיר!!
    הבעייה היא שכל פעם שהוא עושה קקי הוא אוכל אותו !! :(
    אני צועקת עליו שאני תופסת אותו ומצחצת לו את השיניים קבוע ומטפלת בו ככ אבלתמיד תמיד אני מוצאת אותו עם ריח של קקי מהפה ...הוא לא מסיים את הצרכים וכבר אוכל אותם .
    לפני שלושה ימים כל הלילה וכל הבוקר הוא הקיא .ומה הוא הקיא ? את הקקי .. כאילו הוא שילשל מהפה.. זה נורא מגעיל וכשראיתי הקאתי גם .. מה אפשר לעשות 1?!!?!?! זה דחוףףף ההורים שלי חושבים שהוא יכול למות מזה ואני מפחדדתתת הם רוצים למסור אותו :( !!!! אגב הוא בן 7 חודשים !!!
    איך מלמדים אותו לא לעשות את זה ?!
    תודה רבה רבה רבה !!!
    ליטל .


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הייי יש לי בעייה אמיתית !!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליטל

    ד''ר תמר נרקיס
    24/03/2010

    שלום ליטל,

    כדי שהכלב לא יאכל את הצואה שלו יש לטייל איתו עם רצועה ומיד אחרי שהוא נותן צואה להרחיק אותו מהמקום. אפשר גם לטייל איתו עם מחסום.
    יש לחנך אותו ולנזוף בו בקול סמכותי כשהוא מנסה לאכול את הצואה שלו ולמשוך אותו מהמקום.

    בנוסף, חשוב לוודא שהכלב אוכל מזון איכותי בכמות שלה הוא זקוק כדי לוודא שאין לו חסרים תזונתיים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתם אדום בעור
    יעל
    14/03/2010

    יש לי כלבה פינצ'רית בת 4 וחצי והיום גיליתי לה כתם אדום בעור מתחת לצוואר, מה זה יכול להיות
    היא לא מגרדת את זה או משהו, אתמול היא לא הפסיקה להקיא אני לא יודעת אם זה קשור.
    מעבר לזה אין שינוי בהתנהגות שלה והיא אוכלת רגיל ושובבה כתמיד :-)

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתם אדום בעור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום יעל

    ד''ר עדי בן ישר
    27/03/2010

    כתם אדום בעור יכול להגרם ממגוון סיבות כגון עקיצה, אלרגיה, טפילי עור, פטריה, כוויה, ועוד. האבחנה בין הגורמים צריכה להתבצע ע"י הסטוריה מפורטת של הכלבה, עברה, סביבתה, חיות נוספות בבית ועוד ובדיקה של הכלבה הכוללת גם דגימה של הלקות ,הסתכלות תחת מיקרוסקופ, שליחה לתרבית פטריות ועוד.
    ככל הנראה אין קשר להקאות, אך לא ניתן לשלול קשר כזה עד לבדיקה מקיפה (גם לאבחון הסיבה להקאות) אצל וטרינר

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקוד לבלב
    הדס
    13/03/2010

    שלום,
    לכלב שלי יש דם בצואה ורציתי לדעת כמה בערך עולה בדיקת דם הבודקת את תפקוד הלבלב ומהו הטיפול ומחירו במקרה שזו הבעיה.

    במקרה ולא ידוע מחיר הבדיקה, אשמח לדעת איזו בדיקה מגלה את הבעיה ואברר בעצמי.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקוד לבלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה

    ד''ר עדי בן ישר
    26/03/2010

    שלום הדס
    קיימות בדיקות שונות לאבחון בעיות בלבלב כגון אולטרא סאונד בטני, או בדיקות דם כגון עמילאז, ליפאז ועוד. cPLI היא הבדיקה הספציפית ביותר כיום לאבחון דלקת בלבלב. לא אוכל לתת לך מחירים כיוון שבמקומות שונים העלות היא שונה.
    עם זאת, קיימות סיבות נפוצות יותר לדם בצואה כגון טפילי מעיים, דלקות במערכת העיכול, גוף זר במעי, מסה במעי, כיבים ועוד.
    מומלץ לגשת לווטרינר על מנת שיוכל לאבחן את כלבך ולשפר את מצבו

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב,
    דניאל
    13/03/2010

    שלום,
    הייתה לי תוכי מס' שנים מסוג קוניור שמש שמתה השבוע.היא הייתה הדבר הכי יקר לי,ואהבתי אותה מאוד,בכיתי עליה המון וגם כן קברתי אותה. אבא שלי הפתיע אותי ממש באותו היום שהיא מתה עם חתולה מסוג - פרסית הימלאית- כזאת פרוותית,יפהפיה ויקרה.

    1.לגבי התוכי: 4 ימים לפני שהיא מתה מצאתי אותה גוססת בכלוב הגדול עם כל התוכים(בהתחלה היא הייתה בכלוב בנפרד בתוך הבית שלי,אבל בגלל שהיא היא הייתה צורחת,והיה לה משעמם אז לפני כשנה שמתי אותה בכלוב גדול שיש לנו מאחורי הבית עם המון זנים של תוכים),לגבי תזונה לא שמרתי עלייה מספיק,וכנראה היא נעשתה חולה מאחד מהתוכים שם (לפי דעתי זה התחיל לה מלפני כ 4 חודשים כי אז היא איבדה את הקול שלה ומאז היא לא יכלה לצרוח יותר).
    אז,השבוע הבאתי אותה לבית חולים של חיות שם אמרו שהיא היא מיובשת,חצי ישנה,ודיי רזה.עשו לה אינפיוזיה אם אני לא טועה,ונתנו לי אנטביוטיקה שאני אתן לה.שהיא הגיעה מהוטרינר היא התחילה לאכול המון,וגם למחרת,וכן גם שתתה.ונתתי לה אנטביטיקה פעמיים ביום.ואז שמתי לב שהאנטביוטיקה מחלישה אותה(כך לפחות חשבתי),והיא הייתה נראית על הפנים,ואכלה בקושי.אחרי 4 ימים ככה היא מתה :( . השאלה שלי היא: האם היא מתה מהאנטיביוטיקה? האם זה היה מאוחר מידי להציל אותה ? מה היה כאן לא בסדר ? אם לא הייתי נותנת לה אנטביוטיקה היא הייתה חיה?

    2.לגבי החתולה- היא בת 8 חודשים,עם חיסונים והכל. הסוג שלה-פרסית הימלאיה:
    ממה להימנע/לא להימנע איתה? לגבי תזונה-מה מומלץ?מה לעשות לגבי הפרווה שמשאירה שיער בכל מקום?האם טוב להוצייא אותה גם לבחוץ(אני מפחדת שלא תברח מבחוץ כי זה אפשרי-ולכן היא רק בבית)-לגבי שיהיה לה טיפה שמש? בנוסף- יש לנו חתולים בחצר- האם יוכלו להסתדר? וגם יש לנו כלבת בולדוג צרפתי כבר שנה,בחצר-שעד לפני שהחתולה הגיע היא הייתה גם קצת בבית,אבל החתולה והכלבה לא מסתדרות והרחקנו בניהם- לכן מה ניתן לעשות לגביהם?

    3.שאלה אחרונה וקטנטונת-יש לנו גם תוכי מסוג גאקו-קנינו לא כופתיות השבוע וזה אחרי הרבה זמן.הוא לא אוכל אותם,איך להרגילו לאכול רק את זה ?

    תודה מראש על התשובות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מחכה לתשובה ולא עונים,למה ?

    דניאל
    24/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דניאל

    ד''ר תמר נרקיס
    25/03/2010

    שלום דניאל,

    הצטערתי לשמוע על מות התוכי. קשה לדעת מה היה הגורם למותה, ולגבי זה כדאי לשוחח עם הוטרינר שטיפל בה. לא סביר שמותה נגרם מהאנטיביוטיקה אלא ככל הנראה מהמחלה שממנה סבלה מלכתחילה.

    לגבי החתולה- יש לוודא שהיא מחוסנת ולדאוג לחסן אותה באופן קבוע אצל הוטרינר. מומלץ לתת מזון חתולים יבש מאיכות טובה ללא הגבלת כמות, ולא לתת תוספות מזון ביתי.
    מומלץ לטפל נגד פרעושים (יש אמפולות מיוחדות שמפזרים על הפרווה) אחת לחודש.
    אם היא משירה הרבה פרווה מומלץ לסרק אותה במסרק מיוחד אחת ליום אם ניתן.
    לגבי הוצאת חתול לחצר- יש כאן התלבטות: מצד אחד בחצר יהיה לה הרבה עניין ופעילות אך כמובן שהיציאה לחצר מסכנת אותה בהדבקות במחלות, קרבות ונשיכות מחתולים אחרים, מכוניות עוברות וכו'. את תצטרכי להחליט אם החתולה תהיה חתולת בית בלבד או חתולה שמסתובבת בבית ובחוץ.

    יתכן שעם הזמן החתולה והכלבה יתחילו להכיר זו את זו ויסתדרו ביניהן- לשם כך יש להפגיש ביניהן מספר פעמים ביום בהשגחה ובזהירות. יתכן שלעולם לא יקבלו זו את זו וישמרו מרחק אחת מהשניה...

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה מוחית
    רוחמה
    13/03/2010

    שלום רב,
    יש לנו כלב בן 11 שנה, לפני מספר ימים התקשרו אלינו מהעירייה וסיפרו לנו כי נפגע ונמצא ברחוב.
    הוטרינר טען כי ישנה פגיעה מוחית.
    מדובר בכלב שהיה פעיל ושמח, היום הוא נוטה לאפטיה, ממעט לזוז מהמיטה שלו וחסר מצב רוח.
    האם תוכלי לעזור לנו להבין מה קרה?

    תודה רבה,
    רוחמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעה מוחית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טראומת ראש

    ד''ר עדי בן ישר
    26/03/2010

    טראומות חזקות למוח עשויות לגרום לדימום תוך גולגולתי ו \ או לבצקת מוח. זהו תהליך דינאמי
    וההדרדרות עשויה לארוך מדקות עד שעות. הסימנים בפגיעת ראש יכולים להיות חולשה משמעותית או דיכאון, חוסר הכרה, התמוטטות, הטיית ראש, הליכה לא יציבה, הליכה במעגלים, עוויתות \ פרכוסי גוף.
    על מנת להבין ביתר דיוק מה קרה, יש לערוך בדיקות נוספות החל מבדיקה נוירולוגית מקיפה, תגובה לטיפול תרופתי וכלה בCT מוח

    מאחלת רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה עם חתול
    דני
    12/03/2010

    שלום
    יש לי חתול מזה כשנה וחצי.
    מצאתי את החתול בחצר של השכונה. החתול היה רגיל לבלות את רב זמנו בחוץ והיה חוזר הביתה לפחות פעם ביום, לאכול ולנוח ואז מבקש לצאת שוב החוצה.
    לפני כחצי שנה עברתי דירה (בניין קומות) ומאז החתול מסרב לצאת מהדירה. אני מנסה לשכנע אותו ולפתות אותו לצאת החוצה אך ללא הצלחה.
    השאלה שלי היא האם לדעתך החתול סובל מכך שהוא לא יוצא החוצה למרות שהיה רגיל לבלות את רב זמנו בחוץ. אני מניחה שהוא לא יוצא מאחר והסביבה חדשה וזרה לו והוא מפחד.
    האם יש דרך כלשהיא לגרום לו לצאת החוצה?

    אודה לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר דירה עם חתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול בית

    ד''ר עדי בן ישר
    13/03/2010

    אינני חושבת שיש סיבה לשכנעו לצאת החוצה. בדרך כלל הבעיה הפוכה, כאשר מנסים למנוע מחתול שרגיל לצאת ולהשאירו בבית. הרחוב מלא סכנות לכלבים ולחתולים משוטטים כולל תאונות דרכים, אכילת זבל ורעלים, הכשות נחש, מחלות שונות ועוד. במידה וחתולך מעדיף להיות בבית, את יכולה לשפר את אורח חייו ע"י הוספת גירויים שונים כגון משחקים, החבאת המזון במקומות שונים בבית, אזורי מרבץ גבוהים, עמודי גירוד, משחקי ציד (חכת משחק שמוצאת לזמן המשחק בלבד) ועוד.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אישונים מורחבים בעקבות אטרופין
    שולי
    11/03/2010

    לחתול שלי בן ה-3 היה חשד ל-FIP שנשלל. הוטרינר הרחיב את אישוניו לפני 3 וחצי ימים. אישון אחד כמעט חזר לגודלו המקורי, אך השני עדיין מורחב מאוד. אני מאוד מודאגת כי אמרו שזה יכול לקחת עד 3 ימים.
    כמה זמן זה עוד יכול לקחת? עלי לציין שהחתול אוכל ושותה ועושה את צרכיו, אך לא מגיב כלפי כמו תמיד. הוא די מדוכא. זנבו נע בעצבנות והוא ישן זמן רב או יושב במקומות שלא היה רגיל לשבת בהם. האם הדבר נובע מהרחבת האישון? האם מדובר בהבעיות התנהגות כלשהן. עלי לציין שהוא אינו מסורס.
    אני מודאגת מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אטרופין

    ד''ר עדי בן ישר
    13/03/2010

    הרחבת אישונים מאטרופין יכולה להימשך שבוע. חוץ מסינוור וטשטוש ראיה מקרוב שיכולים לגרום לשינויים זמניים בהתנהגות, אין כל נזק לעיניים.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרהההה דחופה בקשר לחתולים
    רינה נסיר
    10/03/2010

    שלום רב,לפני חודש נולדו לי חתולים (ב 11/2) ,היום גילתי שהאמא מתה מסיבה לא ידועה.
    האכלתי אותם גבינה והם אכלו קצת , בנוסף לכך הלכתי לבית מרקחת וקניתי להם מזרקים ,
    השאלות שלי הם ככה:
    1.האם הם ישרדו אם אני יאכיל אותם במזרק.?
    2.כמה פעמים ביום עליי להאכיל אותם?
    3.ובאיזה גודל של מזרק הם צריכים לאכול?(cc)
    4. אפשר להאכיל אותם בחלב רגיל ?(של תנובה אוו יטבתה)

    אודה לך הרבה על העזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האכלת גורים

    ד''ר עדי בן ישר
    13/03/2010

    כמו גם תינוקות, צריכה לספק להם את מלוא המרכיבים הדרושים להם לגדילה ולהתפתחות, ואת מלוא האנרגיה. גבינה או חלב בלבד אינם מספיקים. קיימים מוצרים שהינם "תחליף חלב אם" (כמו מטרנה) לגורי חתולים. באריזות אלו קיימים גם בקבוקונים קטנים בהם את יכולה להאכיל אותם. ניתן למצוא תחליפים אלו במרפאות ווטרינריות ואולי גם בחלק מחנויות הציוד לבעלי חיים. בגילם (גיל חודש) יש להאכילם בהתחלה כל שעתיים-שלוש וניתן להתחיל לשלב גם אכילת מזון גורים רך ואח"כ יבש

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה עזרת לי הרבה

    רינה
    14/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום