פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שלום רב,
    ימית
    20/04/2010

    ראשית תודה על היעוץ. שנית, יש לנו חתולה שהמליטה אתמול 4 גורים שאחד מת. וכרגע נותרו 3, הסיפור הוא שהגור הקטן אינו יונק והוא רזה יותר מהשאר. עושה רושם שהוא לא ישרוד. האם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור שם. החתולה היא חתולה פרסית ביתית שאינה יוצאת כלל מהבית. היא נכנסה להריון מפעם אחת שיצאה בתקופת היחום והיתה לפני עיקור. היא יושבת לידם ומגרגרת (אני מניחה שזה סימן שהיא רגועה לא כן?) אני מנסה לקרב את הגור לעטין אך הוא לא יונק.
    אשמח ואודה מאד על יעוץ, אנחנו מאד דואגים. (הילדים ואני)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור שלא יונק

    ד''ר עדי בן ישר
    22/04/2010

    ניתן לנסות לקרב את הגור לעטין אחרי שלוחצים בעדינות על העטין וכך מוציאים טיפת חלב. במצב כזה יתכן שריח החלב יגרה יותר את הגור לינוק.
    במידה והגור לא מצליח לינוק מאימו, צריך לקנות פורמולה מיוחדת לגורי חתולים (מעין 'מטרנה' של חתולים) ובקבוקון מיוחד, וכך להאכיל את הגור כל מספר שעות עד שיתחזק ויינק מאימו.
    כמובן שבמידה והאם לא ממלאת את תפקידה יש לדאוג גם לחימום הגור ולניקוי ישבנו בצמר גפן לח (פעולה המחקה את הליקוק של האם) על מנת לסייע לו להעביר צרכים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייחום חוזר
    קרן בן חיים
    20/04/2010

    שלום,
    יש לי כלבה בת כ 10 חודשים אשר אימצתי כשהייתה בת 5 חודשים מהרחוב, כך שאיני יודעת את ההיסטוריה שלה. לפני כחודש וחצי היא סיימה את הייחום הראשון שלה שערך 6 שבועות. לפני יומיים התחיל להופיע שוב דימום הזהה לזה שהיה בייחום (מאותו אזור). כמו כן אזור איבר המין שלה נפוח. למיטב ידיעתי ייחום של כלבות מופיע פעם בחצי שנה. מה עליי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ייחום חוזר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייחום

    ד''ר סמדר טל
    25/04/2010

    ייחום ראשון יכול להיות שונה מכל ייחום אחר בכך שהוא ארוך או קצר או מפוצל - נראה שבמקרה הזה הייחום הינו מפוצל.
    המלצתי היא לבדוק את הכלבה ולודא שאכן מדובר בייחום ולא בבעיה אחרת- כמו למשל דלקת שתן חריפה- ואם אכן מדובר בייחום- יש לבדוק באם הכלבה בייצה ואם אכן כך- להמתין עד שתסיים את הייחום ולעקרה. באם הכלבה לא בייצה- יש לתת זריקה לביוץ ואחר תום הייחום לעקרה.
    הסיבה להמלצתי לחכות לתום הייחום או לגרום לייחום להסתיים ורק אז לעקר נעוצה בכך שבזמן ייחום כלי הדם של מערכת המין מעובים וקשה יותר עד מסוכן לעקר- לאחר שהסתיים הייחום הרבה יותר פשוט וקל לעקר.
    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה בריטית
    ורד
    20/04/2010

    יש לנו חתולה בריטית כחולה בת 3.5 חודשים. אשמח אם תענו לי על מספר שאלות:
    א. לקחתנו אותה בגיל 7 שבועות, האכלנו אותה באוכל יבש אבל הוספנו קצת מים שהמזון יהיה רך ואכיל יותר לחתלתולה קהטנה..כנראה היא התרגלה לזה ועד היום היא מעדיפה אוכל שנרטב מעט - אוכל יבש מבאריזה היא לא אוכלת. עד איזה גיל מותר להרטיב אוכל לחתולים???
    ב.נכון להיום היא לא שורטת רהיטים, לא מטפסת על וילונות, לא מעוניינת במתקן גירוד ציפורניים - באיזה גיל חתולים מתחילים לגרד את ציפורניהם????
    ג. אנו רוצים לעקר אותה. וטרינר שלנו המליץ לעשות את הניתוח בגיל 6 חודשים.זה לא מאוחר מידי??? קראתי שניתן לבצע ניתוח בגיל צעיר יותר על מנת למנוע מצב של ייחום הראשון....???
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה בריטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה

    ד''ר עדי בן ישר
    22/04/2010

    אין הגבלה בהרטבת האוכל לחתולים. זה פינוק שאתם יכולים להרשות לחתולה שלכם באם הדבר לא מפריע לכם ולא משבש את תוכניותכם.
    חתולים מתחילים בדרך כלל לשייף את ציפורניהם בגיל 3-4 חודשים, אך כמובן שהדבר אינדבידואלי לכל חתול. טוב שקניתם מתקן המתאים לשיוף ציפורניים כך שכבר מההתחלה החתולה תלמד שזהו המקום הנכון לשיוף הציפורניים.
    בדרך כלל חתולות לא מתייחמות לפני גיל 6 חודשים. בדרך כלל זהו הגיל המומלץ לעיקור, אך אין מניעה אמיתית לבצע עיקור בזמן מוקדם יותר מלבד רחם קטן יותר וקשה יותר למציאה.

    רק בריאות ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב מקיא ואפאטי- שאלה דחופה!!!
    הילה
    20/04/2010

    מאתמול בלילה הלברדור שלי, בן השנה וחודש, מקיא נוזלי קיבה. הוא מסרב לאכול ובקושי רוצה לקום מהמקום שלו. כל הזמן ישן...
    הייתי איתו אצל הוטרינר הבוקר, הוא בדק לא את הבטן ועשה צילום, כנראה שהכלב אכל זבל ושטויות שתקועות לו בקיבה.
    ההוראות של הוטרינר היו צום עד מחר בבוקר ולאחר מכן אוכל עטיר סיבים שנתן לנו, במנות קטנות.
    מאז שהיינו אצל הוטרינר הכלב הקיא עוד פעמיים.
    הוא מאוד אפטי וסטטי, כל הזמן שוכב וישן מה שמאוד לא אופייני לו.
    אני מפחדת שמדובר בהרעלה או משהו אחר שתקף אותו...
    ניסיתי לתת לו מים, לאחר כמה דקות הוא הקיא אותם.
    ניסיתי לתת לו כמה גרגירים מהאוכל אבל הוא בכלל לא רוצה לאכול...
    אני מתה מפחד...
    האם לא מסוכן להמתין איתו?..
    האם אין צורך בבדיקות דם?...
    אשמח לתשובה מרגיעה... ומהירה כי אני לא מסוגלת לעצום עין...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב מקיא בתדירות גבוהה

    ד''ר עדי בן ישר
    22/04/2010

    צריך להגיע שוב לווטרינר על מנת שיעריך את מצבו מחדש. יתכן ומדובר בגוף זר שתקוע בוושט, בתולעת הפארק, באבצס המתחבא באיזור הצוואר, בדלקת חריפה של מערכת העיכול העליונה ועוד.
    לכן, רצוי לחזור לווטרינר ולהמשיך לבדוק את הכלב ואולי אף לאשפז אותו לזמן מה על מנת שיקבל את התרופות והנוזלים דרך הוריד תוך כדי השגחה מתמדת.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול ארנבת עם חתולים וכלבים ...
    בני
    19/04/2010

    התיעצות:
    יש לי שני חתולים וכלבה קטנה מעורבת.
    אם נצרף למשפחה גם ארנבת גורה (בבית ובחצר) ,האם החתולים והכלבים יטרפו אותה או שהם יאמצו אותה כמו שהכלבה אימצה את החתולים כשהם היו קטנים וליקקה אותם?
    אולי עדיף ארנבת בוגרת ודומיננטית יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעניין! מקפיץ

    אורי
    24/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארנבת עם כלבים וחתולים

    ד''ר תמר נרקיס
    25/04/2010

    לא ניתן לדעת איך הכלבה והחתולים יגיבו לארנבת עד שלא תנסו. אם מנסים כמובן שיש להכיר ביניהם בהדרגה ובהשגחה ולא להשאיר אותם לבד עם הארנבת בימים הראשונים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחוף!!!!! כלב מסרב לאכל
    ענבל
    19/04/2010

    מצאנו כלב חולה כנראה כלב כנעני מעורב בן 4 חודשים בערך
    לקחנו אותו לוטרינרית עשינו לו צילום + בדיקת דם
    בצילום התגלה כי יש לו שבר באגן ולפי בדיקות הדם התגלה כי הוא כנראה אנמי(היו עליו מלא קרציות ופשפשים)
    הוא כבר יומיים מסרב לאכל - הקיא אתמול כל היום מה לעשות????
    אבל שותה מיים בצורה מטורפת
    את האנטיביוטיקה נתנו לו אתמול בערב והיום בבוקר לאחר שאתמול אחה"צ הוא הקיא את משכח הכאבים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב מקיא

    ד''ר עדי בן ישר
    22/04/2010

    רצוי לחזור לווטרינר על מנת שיוכל להמשיך לאבחן את מצבו של הכלב ולטפל במצב החדש. יתכן שהכלב צריך אשפוז קצר בו יקבל נוזלים לוריד על מנת שלא יתייבש, ותרופות לוריד כל עוד לא יכול לעכל אותם במתן דרך הפה.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה עם פצע בפה
    אמיר
    19/04/2010

    שלום, יש חתולת רחוב שאני מאכיל, לה יש פצע בפה,תחתית הלסת השמאלית שלה נראית שחורה כזאת, ויש מלא זבובים בסביבת הפצע ועל החתולה בכלל. וזה כבר אצלה הרבה זמן.

    מה זה יכול להיות, ומה עושים במקרה כזה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה עם פצע בפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצע בפה

    ד''ר עדי בן ישר
    22/04/2010

    עכול להגרם ממספר סיבות כגון חתך שהזדהם, פצע נשיכה במקום, דלקת חניכיים קשה, עקיצת חר ועוד.
    עליך לפנות לווטרינר הקרוב לביתך, או לווטרינר העירוני בעירך, על מנת שיטפלו בחתולה, ינקו את הפצע ויתנו לה אנטיביוטיקה במקרה הצורך

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצאתי כלב ויש לי כמה שאלות!!!
    גיא
    18/04/2010

    מצאתי כלב נטוש במצב בריאותי גרוע וטיפלתי בו במשך שבוע. לאחר שבוע לקחתי אותו לוטרינר ושם גילנו שיש לכלב שבב דרכו איתרנו את שמו של הבעלים אך אין מענה בטלפון המופיע בפרטים.
    הוטרינר לא הסכים לטפל בכלב ולהעניק לו חיסונים עד לכאשר ימצא את הבעלים.
    האם זה הגיוני ומקובל שהכלב לא יקבל טיפול עד למציאת הבעלים?
    כמה זמן אני צריך להמתין כדי להעביר את הכלב על שמי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת בעלות

    ד''ר תמר נרקיס
    18/04/2010

    אינני יודעת מה החוק אומר לגבי העברת בעלות של כלב שיש לו בעלים קודמים. לשם כך אני ממליצה לך לפנות לשירותים הוטרינריים בעירייה שבה רשום הכלב.
    בדרך כלל בפרטי השבב מופיעים פרטי הבעלים של הכלב וגם הפרטים של הוטרינר שהחדיר את השבב. אפשר לנסות לאתר את הוטרינר ולבדוק אם יש לו פרטים עדכניים לגבי הבעלים.
    בכל מקרה כמובן שמומלץ לטפל בכלב ולחסן אותו (תוכל גם לברר עם הוטרינר שהחדיר את השבב מתי היה החיסון האחרון), אולם אתה תאלץ כמובן לשאת בהוצאות הכספיות הכרוכות בטיפול.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצאתי כלב ויש לי שאלות

    גיא
    18/04/2010

    השאלה היא האם הוטרינר לא צריך לטפל בכלב עד שימאו או יצרו קשר עם הבעלים הרשומים בשבב.
    כמובן שאני מוען לשאת בעלויות של הטיפול ומעוניין להעביר את הכלב על שמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בכלב

    ד''ר תמר נרקיס
    18/04/2010

    אם הכלב במצב קשה וזקוק לטיפול כדאי שיטופל עוד לפני שהבעלים נמצאו.
    אם הוטרינר לא רוצה לחסן את הכלב לפני שימצאו הבעלים יש היגיון בדבר שכן חשוב להכיר את הכלב, לדעת מה ההיסטוריה הרפואית שלו, כיצד הגיב לחיסונים בעבר ולוודא שהוא כלב בסך הכל בריא לפני שמחסנים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול מפגר- האם זה יתכן ?
    אלעד
    18/04/2010

    היי,
    יש לי צמד חתולים בני שנה שאימצתי לפני שנה כשהם היו בני שבוע.
    הנקבה תחמנית ומתוחכמת, מבינה מה שאני אומר לה, ואילפתי אותה קצת
    שניהם בריאים פיזית ומטופלים מאד - מסורקים אוכלים מזון סופר פרימיום ומקבלים חיסונים ואהבה בלי סוף.

    אבל הזכר מדאיג אותי..הוא אדיש ובטלן ולא מבין כלום מאז שהוא קטן.. העיניים שלו גם מלכסנות קצת, ועלתה בי מחשבה שאולי הוא סובל ממונגלואידיות של חתולים (אותו פגם גנטי כמו אצל אנשים רק אצל חתולים). מה שבטוח - הוא טיפש הרבה יותר מאחותו. ממש ממש רפה שכל ..

    האם זה יתכן מבחינה ביולוגית שהוא מונגלואיד ? או שאולי הוא סתם יחסית בעל מנת משכל נמוכה במונחים של חיות בית ?

    תודה ולילה טוב
    אלעד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתול מפגר- האם זה יתכן ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נראה לי שכן

    רועי
    18/04/2010

    גם לי יש חתול אחד שמאד קשה ללמד. הגיוני שיש IQ נמוך אצל חתולים לדעתי ................. !
    אבל צריך לחכות לתשובת הוטרינרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני רואה שלכולם עונים

    אלעד
    18/04/2010

    ורק ממני מתעלמים...
    לא יפה.
    החתול שלי לא שווה יחס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יתכן

    ד''ר עדי בן ישר
    22/04/2010

    ככל הידוע לי לא נערכו מחקרים בחתולים על מנת לבדוק את מנת המשכל שלהם. אך רק הגיוני שלא לכל החתולים אינטלגנציה זהה

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכלבה לא עושה קקי
    יובל
    17/04/2010

    שלום

    הכלבה לא עושה קקי מספר ימים אולי כחמישה ימים(ראיתי אותה עושה קקי ויצא משהו בקושי

    שלא היה ניראה כל כך טוב)

    שותה אוכלת ומתנהגת כרגיל

    אני חושב שהסיבה שהיא אכלה משהו בחוץ שגרם לה לכך , וזאת מכוון שלפני מספר

    ימים היא יצאה החוצה שחזרה היא פלטה לא ממש הקיאה אבל פלטה ריר על השטיח

    השאלה מה אני יכול לתת לה על מנת שתחזור לעשות קקי

    2)האם אני צריך לדאוג ולגשת לווטירנר?ׁ(או אפשר להמתין מספר ימים נוספים)

    נ.ב הכלבה מאוד בריאה בדרך כלל והיא בת 6

    תודה יובל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הכלבה לא עושה קקי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות

    ד''ר תמר נרקיס
    18/04/2010

    עצירות של כחמישה ימים היא דבר מדאיג, גם אם הכלבה מרגישה טוב. אם הכלבה אכלה שטויות יתכן שיש לה עצמות או גופים זרים אחרים התקועים במעי ומונעים מעבר צואה תקין.
    מומלץ לגשת לוטרינר ולבצע בדיקה כללית וצילומי רנטגן.
    בינתיים חשוב לוודא שהכלבה שותה ונראית חיונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בריחת שתן אצל כלב
    מיכאל
    17/04/2010

    שלום,
    יש לי כלב מסוג גולדן רטריבר, בן שנה וחצי. לאחרונה הוא עבר אילוף בן 3 שבועות בכלביית אפיקים, ולאחר מכן עבר גם סירור-וזאת מכיוון שהוא יחסית תוקפני (מה שלא מתאים לגזע).

    מאז יש לו בריחות של שתן, לדוגמא אם אני חוזר הביתה בסביבות 7 בערב, הוא ישר משתין בבית כשהוא רואה אותי. הוא לא מצליח להתאפק עד שנצא החוצה ומשתין ישר.

    או כאשר מישהו מלטף אותו כאשר הוא קצת לפני הטיול הרגיל-אז גם הוא יכול פשוט להשתין בבית.

    אודה לכם מאוד אם תוכלי לרמוז במה יכולה להיות הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בריחת שתן אצל כלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בריחת שתן אצל כלב

    ד''ר תמר נרקיס
    18/04/2010

    בריחת שתן יכולה להגרם ממספר סיבות, חלקן בריאותיות וחלקן התנהגותיות. לא ברור מסיפורך האם הכלב גם משתין בכמויות גדולות מהרגיל או רק "מטפטף" שתן בבית, דברים שיכולים להעיד על בעיות בריאותיות שונות.
    בשלב ראשון מומלץ לגשת לוטרינר שיבדוק את הכלב ויבצע בדיקת שתן. לעיתים דלקת בדרכי השתן גורמת לטפטוף שתן, ואז יש צורך בטיפול אנטיביוטי. טפטוף שתן יכול להגרם גם מבעיות אנטומיות שונות בדרכי השתן, אמנם לרוב בכלבות נקבות אך יש מצבים מולדים בהם גם זכרים מטפטפים שתן.
    אם בדיקת השתן תהיה תקינה והוטרינר יהיה סבור שמדובר בבעיה התנהגותית תצטרכו לנקוט במספר צעדים. ראשית חשוב לטייל עם הכלב הרבה פעמים ביום כדי שיתרגל להשתין רק בחוץ. כשמגיעים הביתה לא להתייחס לכלב ולא ללטף אותו אלא מיד להוציא אותו לטיול ולשבח אותו כשהוא משתין בחוץ. לטיפים נוספים אפשר להתייעץ עם מאלף הכלבים של הכלב.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה

    מיכאל
    18/04/2010

    ראשית תודה על התגובה המהירה,
    ושנית-הכלב היה מחונך לצרכים מאז שהיה גור. עד האילוף הכלב אף פעם לא השתין בבית, והיה "סוחב" לטייל בכל פעם שהיה צריך לטייל.
    הכמויות שהוא מטיל הינן גדולות ולא טיפטופים, אם אני לא אעצור אותו ברגע שהוא משתין-הוא יכול לרוקן את כל השלפוחית. האם הסירוס עצמו יכול להשפיע ככה על הסוגרים/שרירים של הכלב ?
    הסירור נעשה לפני כחודשיים-כאשר הכלב היה בגיל שנה וארבע חודשים.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    מיכאל
    18/04/2010

    שכחתי לציין שבחוץ הכלב שלי משתין כמויות של שתן יותר גדולות מהרגיל.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתיה והשתנה מרובה

    ד''ר תמר נרקיס
    18/04/2010

    לא ציינת האם הכלב גם שותה יותר מהרגיל.
    שתיה והשתנה מרובה הם סימפטום שיכול להעיד על מחלות ומצבים רבים בחיות מחמד.
    אם הכלב מייצר יותר שתן מהרגיל יתכן שהוא פשוט לא מצליח להתאפק כי שלפוחית השתן מלאה מאד ולכן ,בורח, לו שתן.
    השתנה מרובה יכולה להיגרם בין השאר ממחלת כיליה, מחלות הורמונליות שונות, בעיות כבד, בעיות במערכת העצבים ועוד מצבים רבים. אם זהו אכן המצב מומלץ לבצע בדיקות דם אצל הוטרינר.
    אם אתה לא בטוח אם הכלב אכן משתין ושותה יותר מהרגיל אפשר למדוד כמה מים הוא שותה ביממה (למלא את כלי המים בנפח ידוע ובסוף היממה להפחית את כמות המים שנשארה) ולהתייעץ עם וטרינר האם זו כמות סבירה או גדולה מהנורמאלי.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבשושית בגב
    קרן וולפסון
    16/04/2010

    שלום רב,
    החתולה שלי ננשכה על ידי חתול רחוב לפני כשבועיים.באותו יום שהדבר קרה היא הרבתה לישון והיתה מדוכאת.

    לאט לאט עם חלוף הימים מצבה השתפר אך שמנו לב לגבשושית בצד שמאל בגבה.ברגע זה שאני פונה אליכם,ניגר חלב או אולי נוזל מוגלתי מהגבשושית והיא אינה חדלה ללקק זאת.מהו הדבר ומה עלי לעשות?
    תודה מראש על עזרתכם,
    קרן וולפסון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גבשושית בגב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום קרן

    ד''ר עדי בן ישר
    17/04/2010

    עליך לגשת לווטרינר בהקדם האפשרי.
    גבשושית זו שהינך מתארת הינה בעצם פצע נשיכה שהזדהם ויכול לסכן את חייה של חתולתך במידה ולא יטופל. הווטרינר ינקז וינקה את הפצע ויתחיל טיפול אנטיביוטי מתאים.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהוי לכלב
    נתי
    16/04/2010

    מצאתי גור כלבים ואספתי אותו לבייתי רציתי לדעת איזה סוג הכלב יש לי תמונות לאן אוכל לשלוח לקבל תשובה?<
    תודה רבה!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיהוי לכלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהוי כלב

    ד''ר עדי בן ישר
    17/04/2010

    לא ניתן לדעת את סוג הכלב מתמונה בלבד. על מנת לקבוע את הגזעים מהם הכלב מעורב יש להביאו אל וטרינר או אדם בעל ידע נרחב בגזעים על מנת שיוכל להעריך את גילו, גודלו, מבנהו ועוד.
    גם אז לא בטוח כי ניתן יהיה לקבוע מה מוצאו של הכלב

    רק בריאות ובהצלחה בגידול הכלב החדש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לתשובה דחופה בבקשה
    רותם
    16/04/2010

    היי,
    יש לי כלבת לברדור מעורבת בגולדן בת 9 שנים.
    לפני כמה חודשים נוצרה באוזנה המטומה, הוטרינר ניקז את הנוזלים וניסינו טיפול עם כדורי סטרואידים שלא עזר.
    שללנו וויתרנו על ניתוח (שכפי הידוע לי לא מבטיח פיתרון סופי לבעיה) ופשוט נתנו לנוזלים שבאוזן להיספג לאט לאט, תוך לקיחה בחשבון שהאוזן תתעוות ותיהפך להיראות מעט כמו כרוב. וכך היה.
    עברו חודשים מאז ואז לפני כשבוע שוב אותה אוזן חזרה להתנפח ולהתמלא בנוזלים.
    אבל זה לא עיקר הסיפור :) העיקר הוא שלפני יומיים חזרנו הבייתה והכלבה התנפחה בפנים, עיניים אדומות מאוד ובכללי הפנים נראו כמו בלון, זה היה מפחיד.
    רצנו לוטרינר שהזריק לה סטרואידים ומשהו לאלרגיה, טען שזו כנראה אלרגיה שלא ברור ממה ואמר שלאחר הזריקות זה יירד מעצמו.
    אתמול בבוקר המצב כבר השתפר והפנים חזרו למצבן הטבעי פחות או יותר.
    בשעות הערב פתאום שמנו לב שהאוזן השנייה (הבריאה, ללא ההמטומה) גדלה, הפכה לכבדה והתנפחה.
    מיואשים ומתוסכלים רצנו איתה גם היום לוטרינר שאמר שיש לה דלקת אוזניים קשה בשתי האוזניים, שתיהן אדומות, נפוחות, הפרשות כהות ומדיפות ריח לא הכי נעים.
    הוטרינר טען שיש לה בעיית אוזניים ושמעתה כל חייה היא תסבול מזה, כי זו כלבה שמנערת את ראשה המוןןןןןן.
    ביקש שננסה לקשור לה את האוזניים בכדי שהן יתאווררו, ינשמו וכ",ו, נתן לנו טיפות אוזניים לשים לה כמה שיותר (למרות שלצערנו היא לא ממש נותנת לנו לשים לה)
    אני מאוד מודאגת ומתוסכלת מהמצב.
    ולאחר הקדמה ארוכה זו, אלה בעצם שאלותיי:
    1. האם לא היה צורך בטשטוש עמוק ובשטיפת האוזן בצורה מעמיקה בכדי שכל הליכלוך וההפרשות ייצאו?
    2. האם יש קשר בין האלרגיה והתנפחות פניה שהייתה יום לפני, לדלקת הקשה הזו שהופיעה למחרת ובין יום? (הוא טען שאין קשר) ובעצם הדלקת באוזן היא הסיבה לאלרגיה ולהתנפחות שנוצרה בפנים ויש בין שני המקרים קשר ישיר?
    3. האם לא צריך לחפש את מקור הבעיה והסיבה לניעורי הראש שלה ולדלקות וההמטומה הפתאומיות? אולי בעיית עור? אולי רגישות חדשה למזון? כלום מזה לא נאמר לי, שום בדיקה לא הוצעה לי ואני מעט תוהה אם הטיפול הוא נכון.
    דלקות אוזניים זה לא עניין של מה בכך, ועל כמה וכמה שעכשיו התחוור לי שאנחנו והיא בעיקר, הולכים לסבול מזה באופן שיחזור על עצמו בעתיד ולמשך שארית חייה.
    בעצם רוצה לוודא שהיא מקבלת את הטיפול הנכון ואשמח מאוד לחוות דעתכם בעניין, אשמח לתשובה מפורטת.
    מתנצלת על אורך ומורכבות השאלה :) אני פשוט מודאגת, מיואשת ובעיקר רוצה לדעת שאני עושה מה שצריך ומה שנכון עבורה.
    לא כ"כ מקבלת את זה שזה המצב וזהו מבלי שממש נבדק העניין לעומקו.

    תודה רבה רבה מראש!



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה לתשובה דחופה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המטומה באוזן

    ד''ר עדי בן ישר
    17/04/2010

    קיים קשר בין אלרגיה כרונית, שלעתים גורמת לדלקות אוזניים כרוניות לבין המטומה באוזן. הקשר הוא כתוצאה מניעורי ראש בלתי פוסקים. אינני יודעת מה היה המצב בכלבתך והאם האלרגיה היתה אקוטית או כרונית. באופן כללי, כתוצאה מניעורי ראש (לרוב עקב דלקת אוזניים) נקרעים כלי דם קטנים החוצים את שכבות הסחוס של האוזן, ומתחיל דימום המתנקז בין שתי שכבות הסחוס. הנפיחות מרחיבה את המרחק בין הסחוסים, ויוצרת מקום להיקוות של נוזלים נוספים. הלחץ על האוזן מגביר את אי הנעימות של הכלב, ומכאן מחריף את הניעורים ואת מעגל הקסמים אליו נכנסנו.
    על מנת לטפל במצב, חייבים ראשית להבין את הגורם הראשוני על מנת לטפל בו ולמנוע סבל וחזרתיות.
    הטיפול בהמטומה עצמה כולל ניקוז של הנוזלים, אולם אחרי שאיבת הנוזלים נוצר "חלל מת", למעשה מעין כיס ריק, שאליו הנוזלים יאספו שוב מהר מאוד, ולכן חייבים איזשהו אמצעי למנוע הצטברות חוזרת של נוזלים
    קיימים מספר ניתוחים אפשריים כשהמומלץ ביותר כיום הוא ניתוח בו יוצרים חתך בצורת S בצד הפנימי של האוזן, מנקזים ושוטפים את ההמטומה, מניחים תפרים קטנים ורבים המקבילים לכלי הדם באוזן וכך מונעים כיסים בהם יכול הנוזל להצטבר.
    לאחר כל ניתוח חשוב לחבוש את האוזן על מנת למנוע חלל מת בו יצטברו מחדש הנוזלים

    בהצלחה ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתשובה בנוגע לשאלותיי

    שירה
    18/04/2010

    עדי תודה על תשובתך.
    אך לגבי ההמטומה אני יודעת כל מה שצריך לדעת (מה הטיפול, איך זה נגרם וכ"ו) ולא בנוגע לזה הייתה פנייתי. אלא רק הסברתי את הרקע, וכפי שכתבתי ניסינו ניקוז וטיפול בסטרואידים שלא עזר, והחלטנו בסוף פשוט לתת לנוזלים להיספג חזרה לאלא לאט תוך לקיחה בחשבון שהאוזן תיראה לאחר מכן כמו כרוב.כך שההמטומה כרגע היא עניין שהיה, עבר וכתוצאה מזה נשארה אוזן כרוב.
    אני לא רציתי לדעת לגבי ההמטומה כי לא זו הבעיה בימים האחרונים, אלא אלרגיה שהייתה (פנים שהתנפחו ללא היכר, עיניים אדומות וכ"ו) ולאחר יום דלקת אוזניים קשה בשתי האוזניים (באוזן הבריאה ובאוזן עם ההמטומה שהייתה בעבר).
    בינתיים לא התפתחה המטומה נוספת באוזן השנייה.
    אשמח פשוט שיקראו את פנייתי בעיון וישיבו לשאלותיי כפי שרשמתי.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת אוזניים, אלרגיות, המטומות

    ד''ר תמר נרקיס
    18/04/2010

    שלום שירה,
    בתשובה לשאולותייך:
    דלקות אוזניים הן לעיתים קרובות הגורם הראשוני להמטומה באוזן. הכלב מתגרד ומנער את הראש בגלל הכאב שבאוזן והדבר גורם לקריעה של כלי דם באפרכסת ולהמטומה. מאד יכול להיות שהדלקת באוזן היתה עוד לפני היווצרות ההמטומה ובעצם היא זו שגרמה להמטומה. לכן חשוב מאד לטפל בדלקת גם כדי למנוע כאב וסבל וגם כדי למנוע היווצרות מחדש של ההמטומה עקב ניעורי הראש.
    ועכשיו לשאלות:
    טיפול בדלקות אוזניים כרוניות מורכב ממספר שלבים. לרוב בשלב הראשון ניתנות טיפות לאוזן המכילות אנטיביוטיקה וסטרואידים. לעיתים הוטרינר מחליט גם לתת אנטיביוטיקה בכדורים, תלוי בחומרת הדלקת ובסוג החיידקים. מומלץ לקחת משטח מהאוזן כדי לבדוק אילו חיידקים נמצאים באוזן ואם טיפול ראשוני לא עוזר או שיש חזרתיות מומלץ לשלוח את ההפרשות מהאוזן לתרבית כדי להתאים אנטיביוטיקה יעילה לחיידקים הנמצאים באוזן. אם הטיפול האנטיביוטי לא עוזר, פעמים רבות השלב הבא הוא טשטוש או הרדמת הכלב ושטיפה יסודית ועמוקה של האוזן. שטיפת האוזן בטשטוש לרוב לא נעשית כטיפול ראשון אלא רק אחרי שטיפול תרופתי לא עזר, או שיש חזרתיות של הדלקת, או שהדלקת מאד מאד חמורה ותעלת האוזן כבר מעובה וסגורה ויש חשש שטיפות אוזניים לא יכנסו לתוך האוזן בגלל מבנה התעלה.
    לגבי התנפחות הפנים- אכן זו נשמעת כמו תגובה אלרגית אקוטית, יתכן מאד שלעקיצת חרק. לא ברור האם יש או אין קשר בין התנפחות הפנים לדלקות באוזניים ולהמטומה, וכנראה שגם לעולם לא נדע.
    לגבי השאלה על אלרגיה: דלקות אוזניים הן פעמים רבות תוצאה של אלרגיה. אלרגיה יכולה להיות לפרעושים, למזון או לאלרגנים סביבתיים. האם לכלבה יש בעיות עוריות נוספות חוץ מבעיות אוזניים? האם היא מתגרדת באזורים אחרים בגוף? גם אם לא- אלרגיה יכולה גם להתבטא אך ורק בגרודים באוזניים שיוצרים דלקות.
    בשלב ראשון חשוב לטפל נגד פרעושים אחת לשלושה שבועות-חודש. יתכן שמעבר למזון היפואלרגני יכול גם הוא להועיל. השאלה האם הוטרינר שלך, שמכיר את הכלבה, חושב שהיא כלבה אלרגית.
    אכן דלקות אוזניים הן מצב שלעיתים לא נעלם וישנם כלבים שכל חייהם סובלים מבעיות אוזניים ברמה זו או אחרת. לכן חשוב מאד לטפל בדלקת מהרגע שמגלים אותה ולבצע בדיקות שגרתיות של האוזניים. ושוב- אם הדלקת לא חולפת מומלץ לשלוח בדיקה לתרבית ולבצע שטיפה יסודית של האוזן.

    מקווה שקיבלת תשובות לשאלותייך. חשוב להבין שמבלי לבדוק את הכלבה ולהכיר אותה קשה להחליט מסיפורך אם יש או אין מעורבות של אלרגיה שגרמה לדלקות האוזניים.
    לגבי הנפיחות בפנים- מאד יכול להיות שאין קשר למצב האוזניים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר לארלרגית עור אצל הכלבים
    אדיר ביאם
    15/04/2010

    אז ככה יש לי כלבה בת חצי שנה בערך
    כלבה לבנה מעורבת בגודל בינוני ששוקלת בערך 13 ק"ג

    מגיל שלושה חודשים ארבעה חודשים בערך
    היא התחילה להנשיר שיער באופן תמידי
    לפני שבוע היא התחילה להתגרד ופצעה את עצמה עם הרגל בצוואר
    פציעה עד כדי הגעה לבשר כמעט
    לקחתי אותה ולוטרינר והוא אבחן אצלה אלרגיה
    הוא הביא לה טיפול תרופתי כדורים בשם "פרדניזון" 5מ"ג
    התחלנו את הטיפול בתאריך 12.4
    המינון שהוא הביא לנו הוא
    אחד בוקר שתיים לילה
    מתאריך 12.4
    עד 16.4
    ואז הפסקה יומים
    ועכשיו כדור 1 בוקר וכדור לילה 1
    מ18.4
    עד 22.04

    ואז הפסקה עד ה 24.4
    ועכשיו כדור בוקר 1 רק
    כל יומיים עד התאריך
    02.3
    בסה"כ 30 כדורים כל הטיפול

    הגירודים פחות או יותר עברו לה היא קצת מתגרדת
    ועכשיו מה שמחריד שהשיער פשוט נושר ממנה ניהיו לה קרחות
    והקרקפת שלה אדומה ורודה
    אם אני תופס לה כמה שערות ופשוט תולש אותם בקלוט
    האם זה נורמאלי?
    ואם השיער יחזור לגדול לה?
    והאם המינון שהוא נתן לה בסדר?
    ומה עוד אוכל לעשות כדי לסייע לכלבה ?

    תודה רבה, מראש
    המשך יום טוב ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלרגיות

    ד''ר עדי בן ישר
    17/04/2010

    אלרגיה בחתולים ובלבים הינה מצב אשר דורש אבחון ארוך עד למצב של טיפול אידיאלי ואיזון בגוף, וכמובן דורש סבלנות רבה מצד הבעלים. ראשית יש לשלול גורמים אחרים לגירוד ולנשירת שיער, כגון טפילים שונים, ע"י לקיחת מגרדים מאזורי הלקות. לאחר ששוללים טפילים, ההנחה היא כי הגורם לגירוד ולהתקרחות הינה אלרגיה, ומנסים למצוא את הגורם לאלרגיה. גורמים נפוצים הינם פרעושים ומזון, וגורמים פחות נפוצים הינם מגע עם דשא, קרדית אבק, פריחות עצים שונים ועוד. כמובן שקיימת גם האפשרות שמדובר במחלת עור נדירה שאינה על רקע טפילים ואף לא על רקע אלרגיה.
    לכן, כפי שאמרתי, האבחון הוא ארוך ודורש סבלנות רבה עד למציאת התשובה. כאשר ימצא הווטרינר את התשובה וכלבתך תטופל בהתאם, היא תפסיק לגרד והפרווה תגדל בחזרה באזורים שכעת קירחים.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום