מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כלבתלילך21/02/2010
שלום,
אתמול נסרטתי או ננשכתי ע"י חתול שהסתובב ליד המגורים שלי (לא ראיתי מה בדיוק עשה כי זה היה מאחור). למרות שזה היה דרך המכנסיים ראיתי אח"כ שיש לי מעט דם. הלכתי למרפאה שליד ביתי שם חיטו לי את המקום ואמרו לי שביום הגיוס קיבלתי חיסון נגד כלבת (לפני שנתיים). אינני זוכרת זאת וגם בדקתי באינטרנט ולא מצאתי שום מקום שציינו שמקבלים את החיסון.
האם מקבלים ביום הגיוס חיסון נגד כלבת?
בתודה,
לילך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון כלבת
ד''ר עדי בן ישר24/02/2010ככל הידוע לי לא מקבלים חיסון כלבת בצבא אלא אם כן היית ביחידה העוסקת בכלבים כגון "עוקץ". בכל מקרה במקרה נשיכה, יש לחדש חיסון זה ולקבל חיסונים נוספים. כמו כן קיימות מחלות נוספות העוברות בנשיכה/שריטת חתול כגון שרטת החתול. עלייך לפנות לרופא האישי שלך או למשרד הבריאות על מנת לקבל טיפול מתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן לכלבהנירה אפרתי20/02/2010
שלום
כלבתי בת 13 ופתאום - אתמול - התחילה לאבד שתן. איפה שהיא שוכבת יש שלולית כשהיא קמה.
זה לא קרה אף פעם עד כה.
היא סובלת מדלקת באוזן ומטופלת באוגמנטין מזה 4 ימים.
האם תופעה זו הפיכה? יתכן שזה מהאנטיביוטיקה?
אודה לתשובתכם
נירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן
ד''ר עדי בן ישר23/02/2010בריחת שתן בכלבה מבוגרת מעוקרת היא תופעה יחסית נפוצה (5-20%). רוב מקרי בריחת השתן נובעים מטונוס מופחת בסוגר של השלפוחית, תופעה שיכולה להיות מטופלת בתרופה (בשם PPA) בהצלחה רבה. סיבות נוספות יכולות להיות דחף מוגבר למתן שתן כגון דלקת בשלפוחית השתן (פחות סביר במקרה של כלבתך כיוון שהיא מטופלת באנטיביוטיקה), אבנים בשלפוחית, גידול באיזור, ועוד.
אני ממליצה לפנות לווטרינר שיוכל לבדוק את הסיבה לבריחת השתן ולטפל בה
המון בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול מסורס שמיללנטלי20/02/2010
יש לי חתול פרסי בן שנתיים שלא מזמן (חודש)סירסתי אותו אבל הוא ממשיך לבכות כאילו שהוא מיוחם .מה עושים? האם זה ייתכן? מתי נגמרת עונת הייחום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סירוס בגיל מאוחר
ד''ר עדי בן ישר24/02/2010בגיל בו כבר התקבעה ההתנהגות המינית,סירוס לרוב אינו מעלים את התנהגות זו. לכן זכרים אלו עדיין מגיבים (במידה מעט פחותה) לריחות הייחום, ועדיין לעתים רבים עם זכרים אחרים. לכן ההמלצה היא לסרס חתול זכר בגיל 7-8 חודשים, גיל בו כבר גדילת העצמות ומערכת השתן הושלמה (או כמעט הושלמה) וההתנהגות המינית עדיין לא התקבעה.
כרגע לא נותר אלא להמתין שתגמר עונת הייחום הנוכחית, ובינתיים לשמור עליו מפני תגרות חתולים.
המון בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתקופת הייחום
נטלי05/03/2010תודה על תשובה המהירה, ברצוני לשאול מתי נגמרת תקופת הייחום הנוכחית.
כי הוא מיילל בלי סוף .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגית למצב החצולה שלי.אירנה19/02/2010
לד"ר שלום, החתולה שלי בריטית כבת שנה ורצת. כשלושה חודשים אחרי המלטה ראשונה שלה (הגורים כבר נמכרו). החתולה מאד מאד רזה. היא הייתה קצת רזה תמיד, אבל עכשיו היא נראית ממש רזה באופן חולני: רואים את כל העצמות בולטות, היא שוקלת בסביבות 3 קילו בלבד. (ולחברים שלנו יש חתולה בת חצי שנה ששוקלת 5 קילו) בנוסף לאחרונה מצב הפרווה שלה הורע. יש לה נשירה (רואים שיערות על הריפוד) בעוד שזה לא היה מעולם אפילו בימי קיץ. היא נראית לא טוב. וגם היו לה כמה פעמים של יציאות רכות במיוחד למשך יום-יומיים. הוטרינר ראה אותה בהקשר אחר אבל לא מצא שהיא חולה. אולי צריך לעשות בדיקות? אני לא יודעת אם זה קשור אבל כחודש אחרי ההמלטה היא כבר נכנסה שוב לייחום שלא עבר, היא פשוט שגעה אותנו בצרכות ואף התחילה "לסמן" טרטוריה עם פיפי דבר שגם בכלל לא אופייני לה. בהמלצת וטרינר נתנו לה ללכת לזכר. מאז היא באמת נרגעה ולא משתינה יותר בבית, אבל נראית לא טוב. וגם חזרה עם פצע בצוואר (אולי מהנשיכות של בזכר). אני שמה לה יוד עליו, אבל היא מגרדת אותו והפצע לא עובר כבר שבוע. מה לתת לה לאכול כדי שקצת תעלה? היא אוכלת קבוע Proplan למבוגרים ולגורים. לא רוצה שום אוכל אחר. ניסיתי לתת לה בשר בקר, אבל היא כמעט ולא נוגעת בו. בסך הכל היא חתולה בריאה ומלאת חיים. אבל הרזון הזה ולאחרונה הנשירה והשלשול מדאיגים אותי... במה עוד ניתן להאכיל אותה? היא קבלה טיפול נגד תולעים וחיסונים כרגיל.
סליחה על האורך והבלאגן. מקווה שהתמונה ברורה.:)
תודה רבה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה
ד''ר עדי בן ישר23/02/2010שלום אירנה
לפי התיאור שלך ניתן להעריך כי מדובר באיזשהי בעיה סיסטמית שמשפיעה עליה בכמה מערכות במקביל (מערכת עיכול, עור, ואולי גם מערכת חיסונית). חתולה כזו רצוי שתעבור בדיקות מקיפות החל מספירת דם ובהמשך (לפי צורך) ביוכימיה של הדם, צילום רנטגן של הבטן, אולטראסאונד בטן, בדיקות ספציפיות למחלות חתולים נפוצות ועוד.
אני ממליצה שתפני לווטרינר המטפל וכך תוכלו להתחיל בבדיקות הנדרשות
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה בקשר לכלבה שהמליטה!!אלינור18/02/2010
הכלבה המליטה אתמול בלילה, חמישה גורים, זו ההמלטה הראשונה שלה, כל הגורים בריאים והיא אכלה ושתתה.
לא עשו לכלבה בדיקות במהלך הראיון גם לא אולטרסאונד.
כרגע הכלבה מתנשפת במהירות מפה, כמו הייפרונטילציה... זה בריא? זה נורמלי?? יש משהו שצריך
לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה לאחר המלטה
ד''ר עדי בן ישר18/02/2010תשישות לאחר המלטה הינה נורמאלית. אולם נשימות מהירות, אפשטיה, רעידות ועוד יכולים להעיד על בעיות שנוצרו לאחר ההמלטה כגון דלקת רחם, גור מת שנשאר ברחם, חוזר בסידן בדם האם ועוד.
מומלץ לקחת את הכלבה לווטרינר על מנת שיבדוק אותה ואת רחמה.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון כלבת לחתולת ביתטל18/02/2010
שלום,
יש לי חתולה בת 16, שאני מגדלת מיום שנולדה. החתולה חיה בבית בלבד ואינה יוצאת אף פעם (בעבר יצאה, בשנים האחרונות היא אפילו לא מנסה לברוח לחדר המדרגות... הזדקנה.)
האם יש צורך לחסן אותה לכלבת? האם יש דרך כלשהי שהיא תדבק בלי להנשך על ידי חיה אחרת? (למשל על ידי רחרוח סוליות הנעליים שלנו...)
ואם יש צורך - האם ניתן לחסן אותה בזמן שאני בהריון, או שיש סיכון כלשהו?
בברכה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון כלבת לחתולה
ד''ר עדי בן ישר18/02/2010שלום טל,
כלבת הינה מחלה המועברת במגע עם רוק (דרך ההדבקה המשמעותית ביותר), לרוב דרך נשיכה אך ייתכן שגם בליקוק, במעבר דרך מגע רוק עם העין, האף או הפה. במידה ואין שום חשיפה כזו לחתולה שלך, אפשרי לוותר על חיסון זה. אין זה אומר כי ניתן לוותר על חיסון המרובע השנתי, המחסן נגד מחלות המועברות גם באוויר, בסוליות הנעליים ובבגדים שאנו נושאים עימנו הביתה.
אין כל סכנה בחיסון החתולה לכלבת בזמן שאת בהריון.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאמור, החתולה בבית בלבד
טל19/02/2010ולא פוגשת חיות אחרות, כך שהיא לא באה במגע עם הרוק שלהן.
את שאר החיסונים היא מקבלת. פשוט הוטרינר שלנו הציע לא לחסן לכלבת ורציתי חוו"ד נוספת.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לברדור שאוכל תפוזיםש. גור18/02/2010
יש לי לברדור שממש אוהב את המיץ של התפוזים הוא מוריד אותם מהעץ בקפיצה!!! רציתי לדעת אם זה לא יכול להזיק לו ( חומציות סוכרים) תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת תפוזים
ד''ר עדי בן ישר24/02/2010ככל הידוע לי ולפי מספר מקורות אותם בדקתי, אין סכנה באכילת המיץ של התפוזים. המיץ מכיל D-לימונין שיכול בחלק מהכלבים לגרום לגירוי עורי, אלא שחתולים רגישים בהרבה מכלבים ולרוב לא נראית שום תגובה בכלבים. בנוסף, קיים חשד (שאינו מוכח) לסכנה באינטרקציה עם תרופות נוספות ולכן הייתי ממליצה למנוע ממנו אכילת תפוזים בזמן שמטופל בתרופות אחרות.
המון בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרומים בעיני החתול לא נפתחיםיסמין17/02/2010
שלום,
החתול שלי הוא פרסי מעורב בן 14.בימים האחרונים הוא מתנהג ואוכל כרגיל,
אבל יש לו בעיה בעיניים.הקרומים שיש בעיניי החתול-אשר אמורים להמשך אחורה כאשר החתול פוקח את עיניו,לא נסגרים אצלו.וכך - גם כשהוא פוקח את העיניים הן עדיין מכוסות בחלקן בקרום הלבן, וזה מפריע לו לראות.
האם זה קשור לדלקת בעין? ממה זה נובע ומה ניתן לעשות?
זה כבר קרה לו פעם אחת לפני כמה שנים אבל אז זה עבר תוך יום מעצמו.
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עפעף שלישי
ד''ר עדי בן ישר18/02/2010לפי התיאור הנ"ל (ולא אוכל להיות בטוחה עד שאראה על מה מדובר), נראה כי מדובר בעליית העפעף השלישי. לרוב היונקים יש עפעף שלישי (nictitating membrane), האדם ופרימטים נוספים הם היוצאים מהכלל. עפעף שלישי מפריד בין העפעפיים החיצוניים לבין העין כאשר עיני החתול סגורות. עפעף שלישי מורם יכול להעיד על כאב בעיניים, על התייבשות, על רזון קיצוני, על דלקת לחמית ועוד. על מנת לאבחן את הסיבה לעליית העפעף השלישי ולטפל בה, יש לגשת לווטרינר
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות בקוצת האזנייםחן17/02/2010
שלום רב,
לכלבה שלנו הופיעה רגישות מרשימה בקצות האזניים. כל מגע קל גורר בכי. בימים האחרונים יש באיזור מעט נקודות נוקשות וקירחות כמו הצטלקויות, אך מעולם לא היה פצע. אשמח לשמוע את דעתכם. תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות בקצות האוזניים
ד''ר עדי בן ישר17/02/2010קשה לדעת ממה נובעת אותה רגישות מבלי לבחון היטב את האזור, לקחת דגימות ולבחון אותן תחת מיקרוסקופ. ישנן אפשרויות רבות כגון טפילים, דלקות, תהליך גידולי ועוד.
אנא גשו לווטרינר על מנת שיוכל לאבחן את הבעיה ולטפל בה, וכך להפחית כאב מיותר מכלבתכם.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוכון הסובל מבעיות רגליםתוכון16/02/2010
שלום, יש לי תוכון והוא סובל מבעיות ברגלים המאובחנות ע"י פטריות ולא מזמן נשרו לו 2 צפורנים מה מומלץ לעשות במקרה כזה ?????
אודה מאוד על תשובתך בהקדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוכון
ד''ר עדי בן ישר16/02/2010אני ממליצה להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק עם ציפורים וחיות אקזוטיות או לרופא וטרינר מומחה לציפורים וחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולה במצב קשהמור15/02/2010
שלום רב, החתולה שלי בת 15, לפני כחודש עקב בעיות בנשימה, גילינו שהצטברו לה המון מיים בריאות, הוצאנו אותם, וגם טיפלנו באנטיביוטיקה בגלל הזיהום שנוצר.
בדיוק שראינו שיפור גדול במצבה (למרות שמאוד רזתה מאז וגם היא במצב של התייבשות אף על פי שהיא שותה מים) היה לה משבר נשימה ושוב הבאנו אותה לוטרינר שביצע צילום רנטגן, בו רואים שריאה אחת נקיה ואחת חסומה. הוא חשב שאלו שוב מים וניסה להוציאם אך לא יצא שום דבר מה שמשאיר אפשריות כמו גידול (סרטני או לא) ואולי עוד משהו שלא הבנתי מה הוא. בדיקת הדם הראתה שיש לה כ40 כדוריות לבנות בדם והזיהום רק מחמיר.
השאלה היא כזאת, אני לא בטוחה אם אני יכולה לסמוך על הרופא הזה כי אני מרגישה שהוא סוחט כספים גדולים מהנדרש, אולם הוא ממליץ לעשות בדיקת אולטרסאונד כדי להיות יותר בטוחים מה יש שם.
השאלה אם זה לא ברור שזה גידול ושצריך להוציאו, ולחסוך הוצאות מיותרות,.
בעייה נוספת היא שעלויות ניתוח הן לא משהו שאני בטוחה אם אעמוד בהן ובכלל לא בטוחה שהחתולה שלי תעמוד בניתוח עצמו. למרות שאני מרגישה למרות כל זה היא כן חזקה.
האם ידוע לך סדר גודל של תשלום עבור ניתוחים שכאלו וכל מה שכרוך בהם?
והאם יש לכם המלצה לגבי מה עליי לעשות.
גם אם ההחלטה במצב כזה הוא סופי אני רוצה לדעת האם אני גורמת לה סבל ואולי עדיף להמיתה?
תודה על תשובתכם
מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
מור15/02/2010יש רק לציין שבשבוע האחרון מאז הביקור אצל הוטרינר היא לא אוכלת עלום חוץ מיוגורט, שותה בקושי ולעיתים לא מספיקה בזמן להטיל את מימיה בקופסה, שלא לדבר על כך שלא נראה לי שהיא עושה קקי.
ואחרי כל זה היא עדיין נראית לי לוחמת ולא נכנעת למצבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעתים אבחון אינו פשוט
ד''ר עדי בן ישר19/02/2010מסה בריאות יכולה אבצס (מורסה, כיס מוגלה), גידול שפיר, גידול ממאיר, ועוד. לכל אבחון ישנה דרך טיפול שונה (כגון אנטיביוטיקה לזיהום, כימוטרפיה/הקרנות/הסרת גידול לגידולים מסוגים שונים) ולכן יש להמשיך ולאבחן ממה נובעת הבעיה של חתולתך. ע"י אולטראסאונד ניתן לעתים לאפיין את המסה, כמו כן ניתן לקחת דגימה מונחית אולטראסאונד על מנת לקבוע באיזה סוג גידול מדובר (והאם זה גידול) וכן להתאים לו את הטיפול המתאים לו (כימוטרפיה/הקרנות/הסרה כאמור).
אין זה פשוט להסיר גידול מתוך בית החזה, וזוהי סיבה נוספת לא להכנס ישר לניתוח מבלי להיות בטוחים שזו הדרך היחידה.
לגבי ההחלטה האם להמיתה, זוהי החלטה קשה מאד, ולצערי אינני יכולה לעזור לך בכך.
לאחר שתאבחנו את הסיבה לבעיה בריאות, יוכל הווטרינר לומר לך מה סיכויי השרידות של החתולה עם או ללא טיפול, מהם תופעות הלוואי, מהי איכות החיים הנצפית לה ועוד, ואז תצטרכי לקחת החלטה איך להמשיך
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול מימיגלעד15/02/2010
שלום החתול שלי כבן שנה וחצי , מסוג פרסי אקזוטי, משלשל מזה יומיים, שלשול מימי, ומעט דמי.
יש לציין שנתתי לו לפני כן פסרטמה מתובלנת שלא נתתי בעבר אולי זו הסיבה? התקשרתי לוטרינר ונאמר לי לחכות יום-יומיים ואם לא יחלוף ללכת שוב אליו. אני חושש מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול מימי
ד''ר עדי בן ישר16/02/2010שלום גלעד,
מאחר ויש סמיכות בין מתן הפסטרמה לבין תחילת השילשולים ומאחר ומזון מתובלן מדרה את מערכת העיכול של כלבים וחתולים, ישנו סיכוי סביר שזו אכן הסיבה לשלשולים. עם זאת, ישנם סיבות נוספות לשילשולים ולכן כדאי לעקוב אחר עצת הווטרינר ולשוב אליו לבדיקות במידה והשלשול לא חולף תוך יום-יומיים או במידה והחתול מתחיל להקיא, נראה אפטי, או כל התדרדרות אחרת במצבו.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכלב שלי יש בועה קטנה על העורשאלונת.13/02/2010
זה עתה הבחנתי בבועה קטנה על הגב של כלבי.
היא בולטת מעל העור, עגלגלה וגודלה כחצי ס"מ. אני מכנה אותה בועה כי נראה שהעור דק, אני מבחינה בנימים על העור והיא נראית חלולה (אני לא בטוחה לגבי התוכן שלה...)
במה מדובר?
האם עליי לפנות לוטרינר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכן רצוי לפנות לווטרינר
ד''ר עדי בן ישר13/02/2010הדבר אינו בהול, אך רצוי לגשת לווטרינר על מנת שיוכל להעריך את המסה ע"י מראה תחושה ודגימה של המסה. יתכן שהמסה הינה תגובה אלרגית של העור, תגובה דלקתית מקומית, גידול שפיר, גידול ממאיר, ועוד אפשרויות. רצוי בינתיים לעקוב אחרי המסה ולראות האם היא גדלה או האם סטטית, האם מגרדת ומציקה לבעל החיים, האם משנה צבע או צורה, והאם מופיעה בעוד מקומות בגוף.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיוחמת????snksnk12/02/2010
יש אצלנו חתולת רחוב שאוכלת וישנה אצלנו. לפני כ-10 ימים המליטה במקום אחר וטרם ראינו את הגורים. היום שמנו לב שהזכרים מקרקרים סביבה ולא נותנים לה מנוחה. האם יתכן שהיא כבר מיוחמת שוב?? ואם לא, מה הסיבה שלא נותנים לה מנוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים בפורום?
snksnk14/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן
ד''ר עדי בן ישר19/02/2010אמנם בדרך כלל לוקח זמן עד לייחום חוזר, אולם לעתים הזמן עד לייחום העוקב לאחר המלטה מתקצר, במיוחד אם הגורים מתו במהלך ההמלטה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה אני מתחננת תעזרו לי!!!עדי11/02/2010
שלום...קוראים לי עדי ואני בת 13...
יש לי כלבה בת חודשיים בערך פחות או יותר ואני חושבת שהיא חולה במחלת הכלבת...
כבר 2 חיות מתו אצלנו ברץף ואני לא ודעת ממה!!ואני לא רוצה שהיא תהיה השלישית חס וחלילה חס ושלום!!
אז אני מתחננת אני צריכה עזרה!@!
קראתי באינטרנט שמרגע שמי שחולה במחלת הכלבת יש לו פחות או יותר 10 ימים...
וגם הכלבה אתמול היא פתאום הרגישה לא טוב,ואז היא הקיאה מי רוק כזה...
אני ממש מודאגת ואני חייבת עזרה!!
עכשיו הכלבה קמה והלכה ליד המים והיא לא שותה!!היא לא פוחת את הפה בכללל!!!@
בבקש אני מתחננת אני לא רוצה לאבד אותה!!תעזרו לי בבקשה לפני שיהיה מאוחר!!!אני מתחננת שתענו לי בהקדם האפשרי!!@!אני פשוט לא יכולה לאבד עוד בעל חיים שאני ממש אוהבת נמאס לי!ואני רוצה לעשות מאמצים רבים אם יש לה זמן מוגבל לחיות@!
אז אני מבקשת ומתחננת....תעזרו לי!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסיכוי שמדובר במחלת הכלבת הוא קטן
ד''ר עדי בן ישר12/02/2010אלא אם כן הכלבה ננשכה או נפגעה ע"י יונק אחר הנגוע במחלה. במידה ויש חשד כזה יש לקרוא בדחיפות ללוכד כלבים מהעיריה כי זוהי מחלה זואונוטית (פוטנציאל הדבקה לבני אדם) ומסכנת חיים!
בכל אופן, נראה כי את הכלבה הזו יש לקחת בדחיפות לבדיקה ווטרינרית. גורה בת חודשיים שחלשה ומקיאה זקוקה לפחות לטיפול רפואי תומך, כמו כן לאבחון הגורם למצבה. אינני יודעת האם כלבתך מחוסנת, אך מחלות ויראליות או חיידקיות הנישאות באוויר או נשארות על פני הקרקע יכולות להיות אחד מהגורמים למוות עוקב של כלבים באותו המקום.
פני לווטרינר עם כלבתך.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)











