מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כולסטרול ???סתווית03/11/2009
בבדיקת MRI שנעשתה לבני יש כולסטרול באיזור אפקס ?? מה זה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי סיוון
פרופ` אייל יצחיאק03/11/2009לא ברורה לי התשובה, אנא פני לנוירולוג ילדים או לנוירורדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימפטומים כתוצאה מבעיה במערכת העצביאיתן01/11/2009
שלום רב,
מקריאה של חומר באינטרנט נתקלתי בחומר לגבי סימפטומים
של מחלות מערכת העצבים ושזה מבטא בעיקר בכפות הידיים והרגליים.
בחצי שנה האחרונה אני סובל מתחושת חום לא נעימה בכפות הרגליים (רק עם נעליים)
לאחר שעברתי אצל כמה מומחים וקראתי המון חומר הגעתי לזה שייתכן ושזה קשור למערכת העצבים.
בשנתיים האחרונות אני סובל מכאבים בכף היד משימוש יתר בעכבר המחשב,
הכאבים בדרך כלל בשימוש העבר ורק אם אני מגזים בשימוש באותו יום הכאב הולך
איתי יום קדימה.
הבנתי שייתכן וזה עונה על "תסמונת התעלה הקרפלית" CTS או RSI
שהם מחלות של מערכת העצבים
רציתי לדעת אם יש קשר (לדעתך) לסימטפום, האם יש דרך להיפטר המסימפטום
ו/או המלצות נוספות
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא פנה לנוירולוג
פרופ` אייל יצחיאק01/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידרוצפלוסקטי27/10/2009
שלום
אני בת 28 ולפני 10 חודשים עברתי ניתוח ETV עקב הידרוצפלוס שהתגלה אצלי. לצערי, הסימפטומים שקדמו לניתוח חזרו ולאחר בדיקת MRI שעברתי הנוירוכירורג שניתח אותי המליץ לנתח שוב והציע שלוש אופציות: 1. ניתור על מנת לוודא שהסימפטומים נגרמים כתוצאה מההידרוצפלוס ובמידה וכן חזרה על הניתוח אותו עברתי. 2. חזרה על הניתוח ETV ללא ניתור.
3. ניתוח שאנט
יש לציין שבחודשים שלאחר הניתוח לא סבלתי מהסימפטומים הללו ושאני סובלת מהם בארבעת החודשים האחרונים
מהם היתרונות והחסרונות לכל אופצייה? ומה מומלץ?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי קטי,
פרופ` אייל יצחיאק03/11/2009לא ברורים לי הסימפטומים מהם את סובלת ולא ברור לי האם ה-MRI שבוצע לאחר הניתוח מדגים מעבר נוזל שידרה דרך הפיום או לא.
במידה וה-MRI מדגים מעבר דרך הפיום אז נראה לי הגיוני שכדאי קודם כל ללמוד על הלחצים שבתוך ראשך על ידי ניתור ואח"כ להחליט על המשך הטיפול. במידה ואין מעבר דרך הפיום אז לדעתי יש לשקול פיום חוזר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיבה לדאגה?שרונית27/10/2009
ביום ראשון היה לי כאב בראש יותר נכון לחץ בראש.
קצת קשה להסביר אבל ההרגשה היתה כאילו משהו התפוצץ לי בראש. הכאב היה חד, הוא נמשך מספר שניות ולאחריו הרגשתי סחרחורות!!! וכמו כן הרגשתי חום בתוך הראש!!!
כעבור שעה בערך, הסחרחורות עברו וכן גם אותו כאב בראש. אך מאז מלווה אותי תחושת כבדות, עייפות, אי יציבות וכו'.
סחרחורות יש לי עדיין מדי פעם לאורך היום.
הבוקר הייתי אצל הרופאה שאמרה שהיא לא רואה מה יש לי (עשתה לי מבדק של מערכת העצבים).
כן יש אי יציבות - לפי מה שהיא בדקה (לא הצלחתי ללכת בצעדי טיפ-טופ).
האם יש לי סיבה לדאגה?
יש לציין שהחולשה והרגשת הכבדות מלווים אותי גם היום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא פני לנוירולוג
פרופ` אייל יצחיאק03/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחצים בראשאני25/10/2009
שלום,
בת 35 ללא ילדים,
ממה יכולים לנבוע לחצים בראש? בהתחלה הם היו רק בצד שמאל והיום גם בצדדים אחרים, ברקות , מאחורה , למעלה,למטה, הם לא כואבים כ"כ, אך מטרידים כל יום. לפעמים גם עין שמאל כואבת. יתכן שבגלל שלא הבאתי ילדים עדיין זה ייגרם מתופעות הורמונליות? לפעמים גם הצוואר לוחץ.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אייל יצחיאק26/10/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=102 id=link]נוירולוגיה, שבץ מוחי, אירוע מוחי[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבטמיכל25/10/2009
הנה שאלה עקרונית:
מה משמעות המבט ?
יש זמנים שהמבט של אבי אכן שלו, ויש פוקוס בעיניים. בזמנים אחרים הוא נראה בוהה.
היום היה לו חום גבוה, לחץ דם, רעידות ומה לא. ובמבט מאוד אטום. כמו זכוכית. לא מגיב בכלל. אפילו בלי למצמץ. בנוסף קיימת בריחה של העין הימנית הצידה. האם זה בהכרח מעיד על נזק מוחי ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי עדי,
פרופ` אייל יצחיאק25/10/2009אני יודע שבמצבכם יש שאלות רבות אבל לנו אין את כל התשובות. חלק גדול מהתשובות הן קשורות בשכל הישר ובהרגשה, אינטואיציה ולא במדע מדויק.
יש צורך להתרשם מסימנים קטנים רבים שלא ניתנים לכימות כשמנסים לענות על השאלה האם יש שיפור או לא. ודאי שהמהלך הוא ממושך ומאופין בעליות ומורדות. תקופה בה החולה סובל מזיהום תתבטא בין השאר גם בירידה נוירולוגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מיכל25/10/2009נראה לאן העניין יתגלגל.
אכן החלק הנוירולוגי לדעתי הוא החשוב ביותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח ממצאי בדיקת MRIבליך23/10/2009
אשמח לקבל הסבר על הממצאים מתוך בדיקת MRI :
1. אין עדות לתהליך תופס מקום בתעלות שמע פנימיות ובצסטרנות צרבו-פונטיניות. ללא האדרה חריגה בתעלות שמע פנימיות.
2.מוקד הפראנטנסי קלות ברצפי ה - T2, עובר האדרה, נרמז בחלקו המרכזי - תחתון של הפונס. אבחנה מבדלת כוללת אנגיומה קפילרית, אך גם אפשרויות נאופלסטיות או אסכמיות.
יש לצין שאני סובל מירידה בשמיעה באוזן ימין מזה שנתיים וחצי. סחרחורות וכאב.לחץ קל בצד האוזן. המצב החמיר בחצי השנה האחרונה.
תודה, בליך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי בליך,
פרופ` אייל יצחיאק25/10/2009לא ניתן לתת תשובה מבלי לראות את ה-MRI. אנא פנה לנוירוכירורג על מנת שיבדוק אותך ואת ההדמיה ויתן תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק מוחי לאחר תאונת דרכיםמיכל21/10/2009
שלום. אבי בן 67 ועבר לפני כשבועיים וחצי תאונת דרכים קשה. רוב הפגיעות המאובחנות הן כביכול אורטופדיות בצד ימין של הגוף, מכיוון שהאופנוע שדרס אותו (על מעבר חציה) פגע בצד ימין.
אבל יש גם פגיעה מוחית כלשהי. לא עשו ניקוז מוחי או משהו בסגנון. כרגע הוא נמצא בטיפול נמרץ ברמב"ם. יש לו נפיחות משמעותית בראש. עשו כל מיני ניתוחים לקיבוע השברים, ומאז אחרי הניתוחים ושהייה בהרדמה משך שבועיים בגלל פגיעה בריאות, הוא לא ממש מתעורר. מדי פעם כאשר צועקים לו הוא פוקח עין אחת. השאלה היא מהם הסיכויים שיצא מהמצב הזה ? האם יש משהו שניתן לעשות כדי להוציא אותו מהמצב ? איזה בדיקות ניתן לבצע כדי לדעת מהו הנזק המוחי ? אם יש נפיחות בראש, לא אמורים לבצע איזה שהיא פעולה בנושא ? בטיפול נמרץ לא ממש ביצעו בדיקות נוירולוגיות מעבר לדברים הבסיסיים של סי טי.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי עדי
פרופ` אייל יצחיאק21/10/2009צר לי על פציעתו של אביך. מכיון שמצבו של אביך מורכב מאוד לא ניתן להבין בדיוק את הפרטים הרפואיים ללא בדיקה שלו ושל הצילומים ותשובות המעבדה. קרוב לודאי שהדבר היחיד שניתן לעשות הןא להמתין בסבלנות ולחכות להתעוררות. ניתן לבצע CT ראש על מנת לקבל הערכה של מצב מוחו.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי עדי
דליה21/10/2009מנסיון טרי של בן משפחה לא תאמיני איך דברים יכולים להתהפך לטובה ,כרגע אתם בטראומה ופחד וקשה לומר לכם שתתאזרו בסבלנות אבל בכל זאת אני אומר זה לוקח הרבה זמן אבל הסיכוי רב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מיכל25/10/2009כרגע המצב מתדרדר. יכול להיות שלגיל יש משמעות רבה, וגם למחלות רקע נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת דנטואין בדםאוהד18/10/2009
אבא שלי עבר ניתוח מוח לפני חודשיים....ולקח היפנוטין 3 פעמים ביום
לפני שבועיים שהוא בא לבית הוא הצחיל לקחת היפנוטין 2 פעמים ביום ובבדיקת דם שעשה שלשום התוצאה:
2.6 PHENYTOIN (DANTOIN)
מה לעשות? האם להעלות בחזרה ל-3 כדורים ביום....הורדתי ל-2 לפני שבועיים על דעת עצמי כי ראיתי שאין לו פירכוסים ולא היו
מה לעשות????????????.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לפנות לרופא המטפל
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון19/10/2009אוהד שלום
אין אני ממליץ לבצע שינויים באופן עצמאי.
יש לפנות לרופא המטפל על מנת ליצור איזון תרופתי נכון.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח במח הקטןהילה18/10/2009
אמא שלי בת 57 חולת סרטן השד פתאם החלה לאבד שיווי משקל ודיבור לא ברור לאחר בדיקת CT ו MRI התגלה גידול במח הקטן .
לאחר ניתוח היא במצב מבחינה גופנית קשה כלומר צרכה שיקום
האם השיקום הזה הוא כתוצאה מהנזק של הגידול? האם מהנזק שאולי הניתוח גרם? או מהבצקת שנוצרה מהניתוח...? יש תשובה לשאלות האלה ניתן לדעת בכלל? היא כרגע בשיקום ..
שאלה שנייה האם מבחינת הטיפול זה משנה האם הגידול הוא סרטני או זיהומי? או שבשניהם הטיפול הוא קרינה לראש
היא הפסיקה גם כימותרפיה בעקבות כל המצב האם נותנים לסיים כימותרפיה ורק אחרי זה הקרנות?
עוד לא הגיעו תוצאות הביופסיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פורום אונקולוגיה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון19/10/2009הילה שלום
ודאי יש הבדל תהומי בין תהליך סרטני או תהליך זיהומי.
חשוב להמתין לתשובת ביופסיה-ממליץ לפנות לפורום אונקולוגיה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרגימנל נורולוגיהשרית13/10/2009
אבי בן 73 אובחן לאחרונה כסובל מטרגימינל נורולגיה. החל טיפול בטרגיטול כבר שבוע ימים מינון , עד 600 מ"ג ,אך אינו רואה שפור בהרגשה. במקרה כזה האם צריך לנתח ? האם זהו ניתוח ראש או בפנים האם זה מסוכן או נתוח קל והאם אפשר לטפל אחרת לפני ניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שרית
פרופ` אייל יצחיאק14/10/2009יש חשיבות רבה לאופי הכאב, מידת ההפרעה לחולה ומצבו הכללי.
הייתי ממליץ לפנות לדר' צבי ישראל שמומחה לטיפול במחלה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוסטואומה בצוארשולי12/10/2009
לביתי התגלה בחולית הצואר C2 גידול בעצם(אוסטואומה) בחלק הפנימי של החוליה הרופאים ממליצים על ניתוח הבנתי שבגלל המיקום הניתוח הוא יחסית נדיר.
מה הסיכונים בניתוח כזה ומה האלטרנטיבה.(היא סובלת מכאבים קשים באיזור הצוואר ,ביד ימין ובלסת ימין)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שולי,
פרופ` אייל יצחיאק13/10/2009קשה לענות ללא בדיקת ביתך ובדיקת הצילומים שלה.
אשמח לראותכם במרפאתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראשיאיר12/10/2009
האם ברזל נמוך גורם לכאבי ראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהחלט
פרופ` אייל יצחיאק12/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראשאביב108/10/2009
שלום שמי אביב בן 24 ולפני שאני פונה לרופאת המשפחה שתפנה אותי לבדיקות..
הייתי רוצה לשמוע ממכם חוות דעת על מה שתקראו.
אני סובל מזה כשנתיים מכאב ראש שתוקף אותי בערך אחת לשבועיים בחלק האחורי של הראש מצד שמאל,כאב חם,חזק וממש משתק איני יכול לדבר או לעשות כלום פשוט כאב נוראי.
מה שמוזר הוא שכאשר אין כאב ,בימים הרגילים אני עדיין מרגיש אי נוחות שם מאחורי הראש במיוחד כאשר אני מסיט את מבטי.
מה זה יכול להיות,מה אתם חושבים?
תנו לי דעה לפני שאני הולך לרופאה כי אני מאוד מפחד ואני צריך תימרוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנה לנוירולוג
פרופ` אייל יצחיאק11/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיבגני08/10/2009
שלום ד"ר,
הייתי רוצה לדעת מה זה אומר:"בגובה 2L-1L קיים תהליך נרחב אינטרה דורלי ואינטרה מדולרי"?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי יבגני
פרופ` אייל יצחיאק11/10/2009הכוונה שיש תהליך גידולי או דלקתי בתוך חוט השידרה בגובה של החוליה המותנית הראשונה והשניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

