מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ממש ממש דחוףמישהי30/06/2011
היי ,אני בכיתה ט' ועולה לי',והבעיה שלי דחופה!
לא מדובר בי,מדובר בחברה שלי שאקרא לה ק'
ק' היא ילדה שהכרתי בכיתה ז',תמיד היינו חברות מכיתה ז',אבל היא אף פעם לא הייתה חברה טובה שלי במיוחד,היא הייתה החברה הכי טובה שלי בכיתה רק,וכמעט ולא היו לי חברות בכיתה.
היא ילדה ממש שמחה,שאוכלת המון בלי להשמין,והיא דיי רזה.
אז.. הייתי מבלה הרבה עם ק' ,אבל השנה היא התחילה להתנהג מוזר,לשקר ולריב וכל זה..
אני נרשמתי לסאמר קמפ,שזה מחנה כזה שנוסעים אליו בקיץ לחו"ל וזה מאוד יקר.
היא באה גם,לאותה קבוצה,למרות שלא הכי רציתי שתרשם איתי ,ורמזתי לה את זה.
עברה תקופה ודרך הפייסבוק הכרנו ילדים שבאים איתנו
בינהן ילדה שאקרא לה מ'
מ' היא ילדה שעברה הרבה בחייה,אנורקסיה או בולמיה (אני לא בטוחה ממש,כי לא יצא לי לדבר איתה על זה עמוקות)
היא חותכת את עצמה והיא דכאונית מאוד!
איך שהכרנו את מ' דרך הפייסבוק לפני 4 חודשים ק' ממש התלהבה ממנה,
לאט לאט ק' התחילה לדבר כמוה,להיות דכאונית ואפילו לחתוך את עצמה..
גם פתאום היא התחילה לעשות דיאטות ממש קיצונייות,והיא עשתה צום של יום שלם,ניסיתי לתמוך ותפסתי אותה לשיחת נפש,אמרתי לה ששמתי לב שמשהו עובר עליה
היא אמרה לי "נכון,את צודקת" וסיפרה לי שמתחילת השנה (!!!) היא דכאונית והיא פשוט שחקנית ממש טובה ולא שמנו לב,
היא פתחה בלוג ומצאתי אותו וקראתי את כל מה שהיא חושבת,כדי לעזור לה..
היא כתבה שהיא לא סובלת את הגוף שלה,כמו שמ' כתבה,היא כתבה שהיא חותכת את עצמה ועוד כל מיני דברים..
אז יש לי שתי שאלות: 1) מה אני עושה כדי לעזור לחברה שלי שבמשבר רציני?
2) האם זה באמת משבר בכלל?! היא לא מנסה לחקות את מ'?!
זה ממש ממש ממש דחוף,תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי
סתם אחת02/07/2011במקרה נכנסתי להודעה שלך..ורציתי לשתף אותך. אני סיימתי השנה כיתה ט וגם אני חתכתי את עצמי ורבתי עם המון חברות ולקחתי גלולות. האמת היא שעד היום אני לא בטוחה למה עשיתי את זה אבל אם להיות כנה עם עצמי אני מניחה שעשיתי את זה בשביל תשומת לב. מההורים ממישהו שהייתי דלוקה עליו והיתה לו חברה.. וכל מה שבעצם הייתי צריכה זו חברה אחת שלא תשפוט אותי בגלל מה שעשיתי ושלא תנסה לתת לי עצה, אלא באמת תקשיב לי. לא הייתי צריכה שהיא תבין אותי, רק תקשיב לי. אז זו העצה שלי אלייך - פשוט קחו לעצמיכן יום שבו היא מדברת ואת מקשיבה. אל תנסי לנחם אותה או לתת לה עצה כי המצב יכול להיות עדין מאוד. אבל אני חושבת שאם היא תדע שבאמת יש לה מישהי שתקשיב לה ושתתן לה תשומת לב היא תשתפר. אם זה לא יעבוד אני חושבת שהיא צריכה אולי לדבר עם מישהו מוסמך. זה עזר לי. לא שהפסיכולוגית עצמה עזרה אלא העובדה שהרגשתי שאני לא היחידה בסירה הזאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מישהי03/07/2011תודה רבה.. וואו יש מצב שאני אוכל לדבר איתך במסן,אימייל ,משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש ממש דחוף - תגובה
קרן בן הגיא03/07/2011הי,
אני שומעת את הדאגה שלך לק' ואת שאלתך כיצד ניתן לעזור לה? וגם את שאלתך "האם זה אמיתי או הצגה?"
אני נוטה להאמין שהתנהגותה של ק' שהחלה לחתוך את עצמה, להיות דכאונית ולדבר כמו מ', גם אם החלה לאחר שהכירה את מ' וגם אם באופן מסויים מחקה את התנהגותה - בכל זאת מצביע על מצוקה עמוקה, על כאב נפשי וסבל שבאים לידי ביטוי בדרכים הללו.
אני מסכימה אם אחת המגיבות שכתבה שאת יכולה להיות בשבילה חברה טובה בכך שתקשיבי לה ולמצוקתה. אך גם תציעי לה להעזר - למשל לפנות ליועצת בית הספר או לאחד מההורים או לכתוב כאן בפורום.
הסיבות למצוקה ולכאב הנפשי יכולות להיות רבות ומגוונות ואותן יש לברר..
בהצלחה. את מוזמנת להמשיך ולכתוב
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מישהי03/07/2011תודה רבה על התגובה של שתיכן!! עזרתן לי מאוד.
נפגשנו אתמול כל החבורה של הבנות שאנחנו יוצאות בד"כ
ואחר כך יצא לי לעשות איתה שיחת נפש רצינית של בערך שעתיים שהיינו לבד
הקשבתי לה,עיכלתי את כל מה שהיא אמרה (והיא סיפרה לי ה-כ-ל)
למרות שהיה לי קשה
וממש ממש השתדלתי שלא לשפוט אותה,
אבל מה שקרה זה שהתפרקתי לה מול הפנים,פרצתי בבכי כי לא יכלתי לשמור אותו בפנים..
אני יודעת שאני חייבת לפנות ליועצת אבל אני מפחדת שק' תעלה על זה ,
הבטחתי לה שזה הסוד שלנו,ושאני תומכת בה.
למרות שמספר פעמים אמרתי לה ללכת לפסיכולוג,היא אמרה שהיא ביקשה מאמא שלה והיא לא הסכימה (כנראה לא מודעת לבעיות)
ק' אמרה לי שהיא מנסה לצאת מזה,למרות שהיא לא רוצה ושהיא לא יכולה,שהיא כבר ממש עמוק בפנים
אגב,היא אמרה לי שהיא תשמח למות בשנתיים הקרובות:\ שהיא לא רוצה למות כמו כולם.. משהו כזה..
אחרי השיחה של אתמול אני בטוחה שזו לא הצגה.
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
קרן בן הגיא03/07/2011שמחתי לקרוא שהצלחת לשוחח איתה גלויות.
אני רוצה להדגיש שאם את מבינה ממנה שהיא חושבת על התאבדות - גשי ושתפי יועצת, מורה או הורה. אל תשארי עם המידע בתוכך - במקרה שכזה את לא עוזרת לה לחיות יותר טוב ואת לא חברה טובה.
אשמח להמשיך ולשמוע
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפניתי ליועצת
מישהי06/07/2011אני ושתי חברות שלי פנינו ליועצת של בית הספר,קבענו איתה פגישה..
האמת שהיתי מעדיפה ללכת לבד אבל הן חשבו על הרעיון ויזמו,בעקרון אני יודעת ממש הכל על ק' והן רק חלקים מתוך הכל.. אז מקווה שיהיה בסדר
ושוב-תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפניתי ליועצת - תגובה
קרן בן הגיא10/07/2011יופי - אני חושבת שפעלתן נכון כדי לשמור על חברתכן ולהגן עליה.
לא חייבים לספר הכל, מספיק להפנות את תשומת לב היועצת אל אותה נערה והיא כבר תמשיך משם
שיהיה בהצלחה בהמשך
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
הודיה03/04/2016מה קורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לצאת מזה
בתשלושים04/07/2016היי
זה יופי שפנית ליועצת. לדעתי חברה שלך צריכה תמיכה וטיפול בהקדם. בני נוער פעמים רבות עושים דברים שעלולים לפגוע בעצמם מסיבות שונות, ולפעמים התוצאה יכולה להיות הרסנית.
את נשמעת חברה אמיתית.
רציתי לשתף אותך בזה שאני מכירה בחורה שהיתה חותכת את עצמה בגיל ההתבגרות.. לא מזמן פגשתי אותה והתברר שטיפלה בעצמה בעזרת טיפול פסיכולוגי. היום היא בריאה.
אז אפשר לצאת מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לשתי השאלות
אנונימית04/08/2016היי
קודם כל אני חושבת שכדי בדחיפות לפנות למישהו מבוגר אולי ההורים שלה או אפילו שלך אבל בכל אופן מישהו מוסמך שיוכל באמת לעזור לה. אומנם את חברה שלה אבל בכל זאת את בכיתה ט׳ ויש כמות מסוימת של עזרה שילדה בגילך יכולה להעניק ולכן חשוב שגם ההורים שלה ואנשים שסביבה יוכלו להעניק לה את העזרה שהיא זקוקה לה. זה גם יועיל לשתיכן שיהיה מישהו מבוגר ואחראי שיודע על הסיפור הזה ויוכל לנהל את המצב הזה בצורה היעילה ביותר. כמובן, שבתור חברה אני חושבת שזה חשוב שגם את תשארי שם תתמכי תעזרי לה במה שאת יכולה, להראות לה שאת שם בשבילה וכו׳. אני חושבת שרצוי לערב בן אדם מבוגר זהו עסק רציני ולא משהו שאת ובעיקר לא היא צריכות להתמודד איתו לבד. אני ממליצה שבדחיפות לערב גורם מבוגר/מוסמך כי ככל שהיא תמשיך לעשות את זה כך היא תגרום לעצמה נזק גדול יותר.
דבר שני אם באמת מדובר באיזשהו ניסיון שלה לחכות מצב קיצוני של בן אדם אחר אני חושבת ששווה לדבר איתה על זה ועל העובדה שדברים כאלה לא עושים. הייתי אפילו שוקלת לקחת אותה לייעוץ מסוים בנסיון להבין למה דברים הלכו כל כך רחוק והכל מתוך כוונה לחכות מישהי אחרת.
עם זאת לא צריך לקפוץ מהר למסקנות. אל תקחי את העניין הזה שהיא מחכה מישהי אחרת כמובן מאליו, גם אם יש דומי בין שתי החברות והאופן שבו הן פוגעות בעצמן יכול להיות שהחברה ש״מחכה״ את החברה מהפייסבוק לא באמת ״מחכה״ מישהי אחרת אלא באמת עוברת משהו מאוד קשה.
אני חושבת שבין כך או כך יש לערב בן אדם מבוגר/מישהו אחראי ולקחת אותה לייעוץ כלשהו שבו תוכל לדבר על מה שכואב לה, להסביר מה קשה וכו׳* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

