אני באמת חיבת עזרה!! בעיה עם ההורים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אני באמת חיבת עזרה!! בעיה עם ההורים
    שירן
    23/07/2011

    אז ככה.... אני בת 14. יצאתי אתמול וחזרתי מאוחר וההורים שלי לא אוהבים שאני חוזרת מאוחר הבייתה. הלכתי לישון יחסית מוקדם אחרי היציאה וקמתי מוקדם גם, ושקמתי שמעתי אותם מדברים שאני מגזימה ושאני רק בת 14 להישאר בשעות כאלה בחוץ, ושכשנותנים ונותנים בלי להגביל זה נוראי וצריך להתחיל להגביל ושאני לא אצא יותר! והם כן מגבילים המון פעמים. הם כועסים ועצבניים ואני מתחילה להרגיש שאני שונאת אותם אוף!! בנוסף לפני כמה ימים אבא שלי לא נתן לי לצאת למסיבה באיזה מועדון ובפעמים אחרות הוא כן הרשה לי, ואמרתי לו שיש כמה סיבות שבגללם חשוב לי להיות במסיבה הזאת הפעם... והוא אמר לי בדיוק בגלל הסיבות האלה ושאת רק בת 14 אני לא רוצה שתצאי. אני לא יודעת מה הוא חושב!! אני התכוונתי שהסיבות הן לבלות עם חברים ושהיום יזכר לי בתור חוויה, אני לא יודעת מה הוא חושב שהתכוונתי לעשות שם!! כי אם זה מה שאני חושבת, זה נוראי!! וזה כל כך לא זה! בסוף בבוקר כשקמתי מהמיטה כי הבנתי שהם הפסיקו לדבר, אבא שלי אמר לי בואי לאכול כי כולם ישבו לאכול ארוחת בוקר. ואמרתי לו שאני לא רעבה. וזה לא קשור רעבה או לא, זה פשוט שאני לא יכולה לשבת איתם. כי פחדתי שזה ייגמר בריב עצבני. מצד שני, אני ממש לא מצטערת שחזרתי אתמול מאוחר. היה לי כיף ביציאה הזאת. מה אני יכולה לעשות מה??? ואני ממש לא רוצה לשבת ולדבר איתם! שוב לריב?? נמאס לי!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני באמת חיבת עזרה!! בעיה עם ההורים - תגובה

    קרן בן הגיא
    23/07/2011

    הי שירן,

    את מתארת בפנייתך סיטואציה שבוודאי מוכרת להרבה בנות גילך. הרצון להיות עצמאית, לנהוג כגדולה, לחזור מאוחר, להתלבש קצר ואופנתי.. ולצד זה הצפייה שיסמכו עליך, שיתנו לך יד חופשית להתנהל ולנתב את חייך. אני כמובן שומעת את האכזבה והכעס שאת חשה כשזה נפגש עם החששות והדאגות של הורייך, שמתוך ניסיון לשמור עליך מגבילים ואוסרים עלייך חלק מחופש הזה.
    אני יכולה לומר לך שאני מאוד מבינה את תחושותייך, אך יחד עם זאת מבינה גם את הורייך. והשאלה הגדולה כיצד יוכלו שני הכיוונים האלו למצוא מקום מפגש - אני רוצה להציע לך, אם את מסוגלת.., לקיים שיחה פתוחה עם הורייך, ובה את יכולה לספר להם קצת על מה את עושה בבילויים, (אולי בכך גם להרגיע את אבא), על הצפיות שלך. וההורים בטח ירצו מצידם לומר לך ממה הם מוטרדים. וביחד תוכלו לגבש החלטות שיהיו מקובלות על שני הצדדים. אני מניחה שגם ההורים וגם את תצטרכו קצת להתפשר ולהגמיש את הרצונות. אבל זה יכול למנוע לעתיד אכזבות, כעסים וריבים.
    שיהיה בהצלחה. את מוזמנת להמשיך ולהגיב
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על העצה אבל....

    שירן
    24/07/2011

    היי קרן. קודם כל תודה. אבל אני חושבת שזה יהיה מאוד קשה לדבר איתם ולשוחח על הנושא, אני רואה בבית איך הם מחפשים איפה להעיר לי לעקוץ אותי. ואני כל כך קשורה לאבא שלי ביום יום ורגילה לצחוק איתו ולדבר איתו ופתאום הוא צועק עליי משטויות! ואמא שלי מעירה לי על כל פיפס רואים את הכעס אצלה. בא לי להתאבד ולהשאיר אחריי פתק "מקווה שאתם מרוצים" באמת ברמה כזאת, אני ממש לא רוצה לדבר איתה בא לי להחזיר לה, למרוד. אני מקווה שהזמן יעשה את שלו. אני לא רואה פיתרון אחר..... זה קשה במיוחד שאת חיה איתם 7\24 אבל אני מניחה שבשלב כזה או אחר הכל יהיה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על העצה אבל.... - תגובה

    קרן בן הגיא
    24/07/2011

    הי שירן,

    את מתארת מצב מתוח ומעיק בבית שאת חיה בו, וזה בוודאי קשה להיות בתוך זה.
    אך אני רוצה שוב לדרבן אותך להשתחרר מהתחושה של חוסר האונים והייאוש, ולקחת יוזמה ואחריות על מצבך (דרך אגב, יכול להיות שזה לא יעזור, אבל לפחות את ניסית לעזור לעצמך!). במידה ואת מרגישה ששיחה עם אבא תהיה לך קלה יותר, אז תארגני שיחה רק איתו ותסכמו את עיקרי הדברים לאמא. אחרי שמדברים ויש התחלה של הבנה הדדית, המתיחות והביקורתיות של ההורים תדעך, וזה יקל על החיים שלך בבית.
    שוב בהצלחה. קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו