בעיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיה
    תומר
    26/01/2012

    היי
    בקרוב ימלאו לי 18, אני גר בעיר קטנה בצפון.
    הבעיה שלי היא השעמום ששורר כאן. זאת עיר ללא מקומות בילוי ותעסוקה, ובגלל זה אני נורא משתעמם, רוב הזמן בבית ואין לי מה לעשות. אני מעדיף לרוב להיות עם עצמי מאשר עם חברים(אני דיי טיפוס שונה, לא דומה לכלל, כולם דיי מעדיפים את החומריות, השטחיות אבל אני מעדיף דברים קצת אחרים), לכן אין לי הרבה חברים. כל השנים ההורים שלי אמרו שזה לא בסדר שאין לי הרבה חברים וכתוצאה מכך גדלתי עם הרגשה שאני דפוק. אבל כשהתבגרתי הבנתי שאני מי שאני ואני לא צריך " להפוך את העור" שלי כדי שיהיו לי חברים(כמו שההורים שלי עושים), אני מבטא את מי שאני באמת, ואם אני שונה מהכלל ומעדיף להיות עם עצמי אז לא אכפת לי להראות את זה (פעם התביישתי להראות את הפגמים שלי אבל היום שבאמת לא אכפת לי שהם יתגלו). לאחרונה הייתי בדיכאון בגלל שהרגשתי שאף אחד לא באמת מסוגל להבין אותי ולהתחבר לנפש שלי.
    כשאני מספר לאמא שלי על בעיה שמפריעה לי אני נתקל בביקורת או בצחוק מזלזל. בגלל זה כבר כמה שנים אני לא משתף אותה בכלום. רוב הזמן אני סגור בחדרי ומתרחק מההורים יותר ויותר. אני קרוב רק לאחים שלי.
    לאמא שלי אכפת רק משני דברים- איך שהיא נראת וכסף.
    היא מבזבזת אלפי שקלים על בגדים, נעליים תכשיטים יקרים וכל שאר הדברים האלה.
    בעוד שלי יש זוגות מכנסיים מועטים ורוב החולצות שלי כבר נראות לא טוב(ישנות), יוצא שאני תמיד הולך עם אותם בגדים. כשאני מבקש מהם לקנות בגדים הם אומרים לי " יש לך מספיק, תפסיק לבזבז הרבה כסף" אבל הם אלה שמבזבזים הרבה על עצמם ומתקמצנים על הילדים שלהם.
    מה אני עושה עם בעיית הביגוד? חשבתי לעבוד כדי לקנות לעצמי אבל בקושי יש מקומות עבודה כאן או שלא רוצים להעסיק בני נוער. איך אני אמצא עבודה?
    בנוסף חשבתי על העבודה גם כדי להעסיק את עצמי ולשבור את השגרה המשעממת והנוראית הזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר לקבל בבקשה תגובה רצינית?

    תומא
    31/01/2012

    זה לא בסדר שאני מחכה כאן יותר מדיי זמן!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה - תגובה

    שי ציון
    01/02/2012

    תומר הי, תחילה התנצלות, באמת המתנת לתשובה זמן רב, מה עוד שאתה מתאר קשיים עמם אתה מתמודד מזה זמן רב והחלטת (אני מניח לאחר התלבטויות) לפנות לסיוע מפורום זה. את התשובה שלי אחלק לשניים: בחלק הראשון, הפרקטי, אפשר לחשוב שעבורך העולם האינטרנטי יכול להוות מרחב בו יתאפשר לך למצוא חברים עמם יתאפשר לך להרגיש דומה ומקובל. נדמה שבדרישתך למענה מאיתנו גילית צד אסרטיבי שעשוי לשרת אותך גם בחיפוש אחר מסגרות שבהן תרגיש עצמך מתקבל ורצוי. צד זה, גם ישרת אותך ברצון לזכות בעצמאות כלכלית. אני מאמין שהכוח ונחישות שהראתה ברצונך במענה משמעותי, יביא אותך לבסוף למצוא מקום תעסוקה שיענה לפחות על חלק מרצונותייך.
    בחלק השני, אני רוצה להתייחס לדימיון שנדמה שעולה בין תיאור אימך כשיטחית, כמי שאינה מקבלת אותך כפי שאתה ומזלזלת במי שאתה, לבין תיאור הסביבה המתואר כמדומה (פחות או יותר) לזה של אימך (שטחיות ויחס דוחה כלפי "העצמי האמיתי" שלך). אני רוצה להציע לך מחשבה, כי אולי יש משהו ביחס שלך לסביבה שדומה ליחסך לאמך (או הורייך בכלל) וכפי שאתה מרגיש שונה במשפחתך כך גם אתה מרגיש בסביבה הרחבה כמי שאינו מתקבל על כל צדדייך. מנגד, אני מרגיש שברצונך ללבוש בגדים יפים יותר, אתה מבטא חלק בריא ומשמעותי בו אתה נאבק על רצונך לצמוח ולממש את רצונותייך הפנימיים והחיצוניים. אני מרגיש צורך לחזק צד זה אצלך.
    יחד עם זאת, כיוון שאתה מתאר סבל ותחושות של דיכאון, אני מציע לך בחום, במידת האפשר, לשוחח עם דמות טיפולית בסביבתך (יועצת, עובדת סוציאלית, פסיכולוג), שנדמה שתוכל גם היא לסייע לך להרגיש מעט פחות לבד. שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה

    תומר
    03/02/2012

    מזה זמן רב שאני בדיכאון לעיתים קרובות.
    כבר איבדתי את המשמעות לחיים האלה, לא מוצא עניין בשום דבר
    כל מה שאהבתי פעם כבר לא מרגש אותי.
    אני מפחד לפגוע בעצמי, מה אני עושה? איך אני יוצא מהמצב הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה - תגובה

    שי ציון
    04/02/2012

    אני מציע שתיצור עימי קשר באמצעות המייל או הסלולאר ונחשוב יחד על האפשרויות לסיוע.שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקיי- אפשר את המייל?

    תומר
    05/02/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו