מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מה קורה בגיל 18אוראל09/04/2012
שלום,
לבתי ימלאו בעוד כחודשיים שמונה עשרה. היא תלמידה מצטיינת בבית הספר וסך הכל ילדה טובה. עד לפני כחודש וחצי הכירה בחור ומאז כל תשומת הלב היא אליו, כל היום היא בטלפון, כשאני דופקת בדלתה ומבקשת לדבר איתה היא מתלוננת שאני מפריעה לה לדבר בטלפון, היא מדברת בחוצפה וכל עולמה סביבו. גם שאני מבקשת ממנה להתחלק בעבודות הבית יש לה טענות. היא טוענת שהיא בקרוב בת שמונה עשרה ויכולה לעשות כל העולה על רוחה. אמרתי לה כי גם בגיל שמונה עשרה יש חוקים והיא אפשר לעשות או לא לעשות מה שרוצים , אמרתי לה שהיא צריכה להתחלק במטלות של הבית(אני והיא) בלבד. היא גם אימצה כלבה לפני מספר חודשים הבטיחה לקחת אחריות ורק אחרי שאמרתי לה שאני אמסור את הכלבה , היא מוציאה אותה לא לפני שאני מזכירה לה. היא מבקשת גם כסף
ללא גבולות. בקיצור הרבה בעיות .
אודה על תשובתכם בהקדם,
חג שמח
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה קורה בגיל 18 - תגובה
קרן בן הגיא15/04/2012שלום אור.
ביתך אמנם כבר בת 18, אך נשמע שסוף סוף החלה את גיל ההתבגרות שלה.
התשובה שלי תתחלק לשניים: במישור החינוכי נראה שאת נוקטת בגישה נכונה שבה את ממשיכה לדרוש את קיומם של חוקים, מסגרת ונורמות שאתן רגילות אליהן. אני ממליצה שתמשיכי להקפיד על כך, כמובן תוך התגמשות מסויימת.
במישור הריגשי אני מאמינה שאת חשה קושי רב, עלבון מהתנהגותה ותסכול על כך שאינך מצליחה לשנות את התנהגותה - כך חשים הורים רבים למתבגרים. יש לקחת בחשבון שכל הדרמה שמתרחשת עכשיו היא נסיון של ביתך להיפרד ריגשית ולהבנות לעצמה זהות ויישות עצמאית. אני מעריכה שזה הופך מורכב יותר אם כמו שסיפרת אלו רק שתיכן יחד בבית. יכול להיות שאם תספרי לעצמך שמדובר בתקופה מוגבלת זה יקל על ההתמודדות שלך מולה. אני בעד לאפשר לכך להתנהל בתוך גבולות שתחליטי עליהם.
שיהיה בהצלחה. את מוזמנת להמשיך להגיב בפורום. קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

