מתבגרת עברה פרידה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מתבגרת עברה פרידה
    אורנה
    02/07/2012

    שלום
    יש לי נערה מתבגרת בת 17
    לאחרונה היא עברה פרידה מהחבר שהיה לה, הם היו אהבה ראשונה אחד של השניה היו ביחד מגיל 13.
    קשה לה ואני מנסה לתמוך בה, היא עוד בוכה פה ושם ואני שומעת אותה מהחדר שלה אבל נראה שהיא מתאוששת כבר, מבלה עם חברות וחוזרת לחיים.
    אני לפעמים נשארת ערה בלילות וחושבת מה עוד אני יכולה לעשות, זה ממש מה שנקרא מציק לי ואני חושבת על הילדה שלי בלילות ודואגת לה
    יש טיפים עבורי איך לעזור לה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתבגרת עברה פרידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתבגרת עברה פרידה - תגובה

    שי ציון
    02/07/2012

    אורנה הי, המכתב שלך עורר אצלי רגשות מעורבים צער על הפרידה וסיום הקשר המשמעותי שחוותה ביתך והתפעלות מדאגתך לביתך ויחד עם זאת התפעלות מיכולתה של ביתך לחוות קשר עמוק ארוך וקרוב בגיל כל כך צעיר.
    את מספרת כי את מבחינה בתהליך של התאוששות מהעצב וחווית הפרידה וחזרה לחיים חברתיים, וזו אמירה משמעותית, שכן לעיתים זה ההבדל בין תהליך פרידה "בריא" (גם אם כואב) לבין תהליך פרידה "בריא" פחות. יחד עם זאת, כפי שאת בוודאי יודעת, ככל הנראה לאורך כל חייה של ביתך הפרידה מהחבר תיהיה נוכחת רגשית בתוכה וחלק משמעותי מתהליך ההתפתחות שלה כאדם בוגר.
    נדמה כי היכולת שלך להסתכל מניסיונך על התהליך אותו עוברת ביתך חשוב בשבילה, שכן כך היא יודעת שאט אט החיים חוזרים למסלולם, גם אם כעת היא חווה כאב רגשי. בהקשר זה, נדמה לי כי הטיפ המשמעותי ביותר שאפשר לתת לך הוא הידיעה שנשמע כי ביתך בדרך הנכונה, מחד, ושחשוב שתדע שיש לה אמא שתמיד היא יכולה לשוחח איתה על שמתרחש בתוכה גם כאשר כואב לה.
    בצד זאת, אולי כדאי להתייחס לדאגה שלך (ולא של ביתך) שבגללה אינך ישנה בלילות. לא כתבת ממה את מודאגת ואת מוזמנת לעשות כן.
    אני מרגיש שאולי את מזכירה בין השורות כי הפרידה של ביתך היא גם סוג של פרידה עבורך, שכן אפשר לחשוב כי החבר היה בן בית אצלכם וגם לך נוצר קשר איתו, שממנו גם את נפרדת. ייתכן, שהקשר עם החבר נתן לך תחושת יציבות וביטחון בדאגה שלך לביתך וכעת שחל שינוי בקשר עולה חרדה אצלך (לאו דווקא אצל ביתך). במילים אחרות, על אף שפנית עבור ביתך חשוב להסתכל על התהליך שאת עוברת למול השינוי שהתרחש עם הפרידה מהחבר.
    תהליך זה דורש התייחסות והתמודדות שלך עם עצמך עם קשר וללא קשר לביתך. להבנתי, חשוב להפריד בין התהליכים. נדמה כי את מצליחה להחזיק את הדאגה שלך בתוכך (ולפנות בדיסקרטיות לפורום על מנת להתמודד איתה), ובכך נותנת לביתך מרחב לעבור את התהליך האישי שלה.
    את מוזמנת להמשיך ולהגיב. שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מתאוששת גם

    אורנה
    04/07/2012

    יש הרבה על מה להגיב אבל באופן כללי כן, החבר שלה לשעבר כעת הפך לבן בית, מכירים את הוריו היטב והוא היה ילד מקסים. הייתי מסופקת אם זה קשר שיחזיק הרבה והיה איפשהו צפוי שהם לא יתחתנו אבל כל מה שציינתי לפני כן גרם לי להיקשר אליו מאוד, הוא היה חבר תומך בשבילה, עוזר, מקסים, חכם והלוואי שהבת שלי תזכה להכיר רק בחורים כמוהו.
    עכשיו עם כל האלימות בחוץ ונוער שמשתכר אני שמחתי שלה היה חבר שעזר לה לבנות ערכים טובים עבורה. בלילות האחרונים לקחתי כדור שינה טונייט ואני מתחילה גם להבין את המצב ורוצה לשמור על בתי שתישאר ילדה טובה ולא תסתובב יותר מדי

    תודה רבה על היחס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מתאוששת גם - תגובה

    שי ציון
    05/07/2012

    אורנה, העלית נושא משמעותי בקשר בין הורים לילדים בכלל ושלך מול ביתך בפרט. את מוזנת להמשיך ולהגיב ואשמח לסייע.שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו