כיצב להגיב?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כיצב להגיב?
    נערה 17
    14/08/2012

    שלום, אבא שלי הוא אדם טוב ונעים והוא מטופל אצל פסיכולוג הרבה שנים בגלל ילדות לא קלה שהייתה לו והוא פסיכולוג בעצמו.
    פעם אחת לפני כמה שנים הייתה לו התפרצות זעם כשהיינו בטיול בחול והוא צעק ואמר לי דברים מאוד לא יפים ואחרי שלא דיברתי איתו כמה ימים הוא בקש סליחה והשלמנו ומאז היה שקט.
    היום הוא כעס על אחותי שהיא לא משקיעה בלימודים למבחן כלשהו תמיד התירוף שלו לכעסים האלו הם של חוסר כבוד או זלזול כלפיו והפעם הוא ממש השתגע וצעק על אחותי מאוד. בצהרים אמי ניסתה להב=סביר לו שהיא חושבת שהוא טועה והוא התחיל שוב לצעוק. אני ביקשתי ממנו לא לצעוק והוא ממש השתגע זרק צלחת על הרצפה הרים שולחנות וצעק גם עליי שאני כמו אמא שלי מנסה להגיד את המילה האחרונה כשניסינו להגיד לו להירגע. בסוף הוא נסגר בחדר. אני יודעת שהוא לא רוצה לפגוע בנו אבל לא מבינה איך אפשר להפסיק את הרוגז הזה לפני ההתפרצויות שלא נעימות האלו שמטילות עלי ועל אחים שלי פחד. גם לא מבינה מאיפה זה בא פתאום משום מקום על נושאים לא כל כך רציניים. איך להגיב? כדאי ללכת ולעזוב אותו לבד? או להישאר כי זה בכל זאת הבית שלנו ואך אחד לא יכול לאיים עלינו בבית שלנו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיצב להגיב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    נוי
    15/08/2012

    ניראלי שבבית תנסי לדבר ברוגע ודברים רגועים ודברים לא כל כך רגועים לא לדבר ליידו .. ולעזור לאחותך להשקיע וזהה .. וכל הזמן לשיר שירים שמחים ניראלי שזה יעודד אותו .. מקווה שעזרתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצב להגיב? - תגובה

    שי ציון
    10/09/2012

    הי, תחילה התנצלות על הזמן שחלף ממכתבך. נדמה כי בפנייה שלך יש חלק שמכיר בחלקים הטובים והאוהבים אצל אביך ומול זאת חשש (אולי אפילו איימה) שעולה כאשר הוא מתפרץ כלפיך וכלפי אחותך. אולי דווקא החלק הנעים יותר והחלק המאיים הכל כך שונים אחד מהשני יוצרים בלבול כיצד לנהוג. אם הבנתי נדמה כי אימך מודעת לתחושותייך ובמידה ואין הדבר כך חשוב שתדע. מעבר לכך, ברור כי אוירת פחד בתוך הבית מנוגדת למהות של בית כמקום מרגיע ובטוח שמספק תחושת ביטחון.
    אני רוצה להציע לך משהו, אינני יודע אם תצליחי לשנות את אביך, אך נדמה לי כי חשוב שאביך ידע על שאת מרגישה. כלומר, אם את חווה פחד חשוב שידע שכך את מרגישה ואם קיים חשש לעורר את זעמו - חשוב שידע גם על כך. הקלישאה אומרת, שעם רגשות קשה להתווכח ואני יכול לקוות שהידיעה כי אלו הרגשות שהוא מעורר תחלחל ותעורר את אביך לקבל אחריות גם על חלקיו התוקפניים. כמובן, שבמצב זה שיש אפשרות להתייעץ עם איש מקצוע (גם יועצת בית הספר), שלעיתים יכול לסייע במצבים אלו. את מוזמנת להמשיך ולהגיב. שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו