בני הוא ילד חכם ומקסים עם בעית...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בני הוא ילד חכם ומקסים עם בעית...
    אמא דואגת
    10/10/2012

    אספרגר ויכולות גבוהות במיוחד..כשמדברים איתו לא תמיד שמים לב לבעיה ..רק שמשתמשים בביטויים מסויימים שהוא עוד לא מכיר או נוצר מצב חברתי והא מגיב "לא נכון" אפשר לדעת. הוא לומד בישיבה ביתה יא , בן 16 , מסתיר מחבריו את הבעיה שלו. בעצם הוא חי בשקר ..והוא משקיע אנרגיה רבה בלא לטעות בתגובותיו.

    בבית לעיתים הוא הופך להיות אלים כלפי אחותו הקטנה בת 7 (מאוד אלים!!).
    הוא איים לא פעם שהוא שונא אותה ורוצה להרוג אותה.

    הכרחנו אותו להתחיל לקחת כדורים שיעזרו לו , באמצעות פסיכיאטרית שהבאנו אותו אליה. הוא כמובן לא חושב שהוא צריך והוא ממש בסדר . ושכל אחד היה מתנהג כמוהו ...דבר שגם הפסיכיאטרית הסבירה לו שלא נכון.

    בגלל שהוא כ"כ חכם אעל קצה הרצף האוטיסטי , הוא לא מוכן לקבל את הבעיה שלו.
    שגורמת לנו ולא לויכוחים ועימותים רבים . כשאנו מנסים להסביר לו ולהדריך אותו בכל מיני דברים הוא מסרב.

    אנו נמצאים כרגע במצב שמצד אחד מאוד פוחדים שיחזור לפגוע באחותו מבחינה פיזית , ולכן חייב לקחת תרופות שעוזרות לו להירגע ומצד שני בפנימיה מסרבים לקחת אחריות ולעזור לו לקחת את הכדורים , הוא כאמור לא רוצה לקחת ..., ומצד שלישי, אסור לשחק עם כדורים פסיכיאטרים ולהפסיק... הפסיכיאטרית אמרה שלו שהוא צריך לקחת והיא גם המליצה לו להתחיל לקחת אחריות. אנו בבעיה גדולה כי אנו אוהבים אותו , אבל הוא מאיים תמידית שיהרוג את אחותו .. ואנו מרגישים שאנו צריכים להגן עליה ...מה עושים ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני הוא ילד חכם ומקסים עם בעית... - תגובה

    שי ציון
    11/10/2012

    הי, לפני שאשיב. האם בנך היה לאורך השנים בטיפול נפשי בצד הטיפול התרופתי? כמו כן, האם הייתם אתם בהדרכת הורים שתסייע לכם להתמודד עם המצב המורכב בו אתם מצויים? שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    אמא דואגת
    11/10/2012

    כן הוא היה בטיפול נפשי לכלח אורך הדרך.
    וגם היינו לא פעם בהדרכת הורים שהרבה לא יצא ממנה כי אנחנו כהורים עשינו את מה שנדרש בטיפול והוא סירב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    שי ציון
    14/10/2012

    הי, תחילה חשוב לי להדגיש כי בשל המצב המורכב כעת, רצוי שיהיה לכם ליווי של מטפל הן בהבט של סיוע לכם ההורים, הן בהבט של סיוע לבינכם והן בהבט של סיוע לביתכם שנתונה בחרדה. אני כותב זאת, אם כעת אין ליווי שכזה.
    יש בעיני צורך להבחין בין האבחנה של בנך כמצוי על הספקטרום האוטיסטי לבין התוקפנות שעולה כלפי אחותו. אין באבחנה זו משום עדות לתוקפנות השונה מזו של נערים רגילים, ובהתייחסות לחלק התוקפני יש צורך להבין אותו בהקשר הנפשי כשם שמבינים כל קושי נפשי אצל נער או בוגר. זה נושא שחשוב להבין אותו לעומק עם קשר וללא קשר לאבחנה. בהקשר זה,ייתכן והמאמצים שבנך משקיע בהסתרה של קשייו ובצורך להראות "נורמליות" כלפי חוץ במסגרת הישיבה, מתבטאים בבית בדרך של פורקן רגשי ותוקפנות כלפי אחותו. בהמשך לכך, ייתכן ויש לחשוב מחדש על המסגרת בה הוא מצוי, שכן גם אם הוא מצליח להתמודד בהבט הלימודי ייתכן שבהבטים חברתיים (ששם קשייו בולטים יותר) הוא אינו מתאים למסגרת. בהקשר זה, חשוב כי המקום בו הוא שוהה חלק ניכר מהשבוע יהיה כזה שער לקשייו וישתף פעולה עם הטיפול שכן אחרת הטיפול אינו אפקטיבי, כפי שציינת.
    אולי כעת הדבר החשוב מכל הוא לספק תחושת ביטחון לביתכם שמצויה מזה תקופה ארוכה תחת איום פיזי ונפשי מתמיד.
    אתם מצויים בהתמודדות מורכבת שדורשת ככל הנראה מענה שונה מזה שניתן עד כה. אשמח להמשיך לחשוב יחד איתך. שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה לנער שיש לו אספרגר

    ניגם חפר
    16/10/2012

    יש כמה אספקטים עליהם צריך להסתכל בו זמנית:

    מבחינת הבחור עצמו, צריך לחפש את האדם המתאים שיכול לעבור איתו תהליך ולסייע לו להבין מדוע עליו לקבל את הלקות ואת העובדה שהוא צריך לקחת כדורים
    חשוב למצוא את האדם הנכון, עפ"י ההכרות שלו איתכם - גבר / אישה, צעיר / מבוגר, ואולי לבקש מהמטפל להתחיל את הטיפול בבית / בישיבה - במקום בו הבחור מרגיש בטוח, ולסייע לו לא למצוא תירותים ללמה לא להגיע אל המטפל. לאחר שייוצרו יחסי אמון ביניהם, ניתן יהיה להעביר את הסטינג אל הקליניקה.

    אני חושבנ גם שיש להבין שההבנה וההכרה, הינם תהליך, ארוך ולא פשוט, ואולי מאדם חיצוני יהיה קל יותר לקבל את ה"דין" מאשר מההורים, בכל זאת מדובר גם על אספרגר, עם הקשיים האופייניים לו, וגם עם גיל ההתבגרות וקשייו, מה שעושה את הסיפור ליותר מורכב.

    מבחינת אחותו הקטנה, אין ספק כי אתם חייבים להגן עליה, בלי שום קשר למידת האהבה שלכם כלפי בנכם, וכאן יש לומר את הדברים בצורה אסרטיבית, שאינה משתמעת ל - 2 פנים. מותר לך להרגיש מה שאתה מרגיש, אבל אסור לך בשום פנים ואופן לגעת בה. ולתת לו סנקציה חריפה מיודעת מראש, על מה יקרה אם חלילה יגע בה. משום שהכל תהליכי, תאלצו להיות על המשמר ביתר שאת
    בהצלחה
    ניגם חפר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו