הבת בדיכאון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הבת בדיכאון
    אמא מודאגת
    25/02/2013

    אני לא יודעת אם אני "אמא היסטרית" או שהמצב באמת לא טוב, אבל הבת שלי בכתה י' והיא מסתגרת המון בחדר שלה, שומעת מוזיקת רוק כבד או שירים ממש עצובים ודכאוניים, והיא כל הזמן אומרת "איזה דיכאון בבית ספר" או "איזה דכאון עם החברים שלי". היא בקושי מדברת איתנו ההורים, ולא מביאה חברות הביתה כו שהיא הייתה נוהגת לעשות בשנה שעברה. לא שמעתי על שום דבר חריג שקרה בבית הספר והיא כן בקשר טלפוני עם חברות.. חלק מחברותיי אומרות לי ש"זה הגיל" וחלק שצריך להתייעץ עם פסיכולוג.
    מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבת בדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האמא המודאגת לבת בדיכאון

    חחח
    25/02/2013

    אני הייתי קוראת לבת לשיחה, אומרת לה שאני מודאגת השאלה שנשאלת האם יש לבת על מי לסמוך והאם היא סומכת עליך שתוכל לדבר איתך חופשי.
    אמא'לה כדאי לנסות, זה גם משפר את התקשורת עם הילדים.
    הבעיה היא שאנחנו פוחדים הרבה פעמים ממה שנששמע מהם אבל ממש מה לפחד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת בדיכאון - תגובה

    שי ציון
    26/02/2013

    הי, אפשר לחשוב שהורים רבים קוראים את מכתבך ושואלים עצמם שאלות דומות: האם השינוי שחל בביתם (או בבנם) הוא מסימני גיל ההתבגרות או מעבר לכך - מצב הדורש התייחסות טיפולית. האבחנה היא מורכבת כיוון שחלק ממאפייני גיל ההתבגרות דומים לאבחנות קליניות שונות בגיל מבוגר יותר. במילים אחרות אין לי תשובה ברורה באשר לאבחנה. יחד עם זאת, הייתי מנסה לחשוב יחד איתך האם ישנם מצבים שבתך מחייכת או צוחקת או חווה הנאה מדבר מה בחייה? האם חל שינוי בהישגיה הלימודיים? האם יש שינוי בהרגלי אכילה או שינה לאחרונה?
    מעבר לכך, גיל ההתבגרות עשוי להעלות חרדות אצל ההורים מסיבות שונות, שביניהן החיבור בין העוצמות שהילד חווה לבין המרחק הגדל בינו לבין ההורה. השילוב בין השניים הוא מתכון מצוין לחרדות עבור ההורה.
    ההצעה המעשית שיש לי עבורך היא לא להתלבט אלא ללכת להתייעץ עם איש מקצוע. לתחושתי בכל מקרה תרוויחי מכך, שכן במידה ויאמר לך שהתנהגות ביתך היא בגדר הנורמה יהיה בכך משום הרגעה עבורך וייתכן זו תיהיה הזדמנות לקבל כלים, בשבילך כהורה, להבין ולצלוח את התקופה המורכבת הזו של גיל ההתבגרות. מאידך, במידה ותעלה אפשרות כי יש צורך בהתערבות טיפולית יהיה בכך סיוע משמעותי ומיידי לבתך. את מוזמנת להמשיך ולהגיב,שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו