מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עזרהעומר08/04/2013
אני בן 17 בתיכון, ואני בודד. בבצפר אני כן מדבר עם אנשים אבל ברגע שחברים שלהם מגיעים הם מתעלמים ממני כאילו אני לא שם. יש לי חוסר ביטחון ואני לא יוצא מהבית רק כשאני חייב. אין לי למי לספר על זה ואני באמת כל יום חושב על זה ואם לשתף את ההורים וגם כשאני מחליט כן לעשות את זה בסוף אני מתחרט. יש לי מחויבויות שאני מתחמק מהם כי אני פוחד ממה שיקרה. שקלתי גם התאבדות אבל הבנתי שהדבר היחידי שמחזיק אותי זה המשפחה ולא יכולתי להשאיר אותם ככה שיחשבו שזאת אשמתם. אני לפעמים עושה את עצמי חולה כדי לא ללכת לבצפר כי אני לא אוהב את תחושת הבדידות שאני מרגיש כשאני בבצפר. אני חושב שאני שומר הכל לעצמי בגלל שאני אף פעם לא ראיתי את ההורים שלי פגיעים וזה נותן לי את התחושה שגם אני צריך להיות חזק ולא להפגין רגשות. בבצפר אני תמיד נשאר בכיתה כי כשאני יוצא יש ילדים משכבה מעליי שמציקים לי וקוראים לי בשמות. אין לי חבר הכי טוב וגם אף פעם לא היה לי.. לפני שנה הייתה לי חברה הכי טובה שבאמת גרמה לי לחשוב שיש סיבה לחיות, ורבתי איתה בגלל משהו שטותי ומאז אנחנו לא מדברים כבר שנה ואין יום שאני לא חושב עליה ויודע שאני טעיתי ואם הייתי יכול לשנות משהו הייתי משנה את זה, אבל עכשיו זה כבר מאוחר מדי. יש לי קשר טוב עם אמא ועם אבא פחות, והם כמובן לא יודעים כלום על הדברים שעוברים עליי.. אנחנו מדברים בדרך כלל רק על ציונים (שדרך אגב אני תלמיד טוב מאוד) ובצפר. יש לי גם אחות שאני מקנא בה כל הזמן ותמיד יש לי את התחושה שלא אוהבים אותי כמו שאוהבים אותה. אני לא יודע מה לעשות ואני מגיע למצב שאני בוכה כל יום אני כל הזמן חושב למי לפנות ואין לי.. בבקשה תעזרו לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - תגובה
קרן בן הגיא09/04/2013הי עומר.
אתה נשמע מאוד בודד ומאוד סובל. האם זה תמיד היה כך? או שאולי בתקופות אחרות היית יותר בטוח בעצמך בחברה ויותר פתוח? האם היו אירועים חריגים שקרו?
אני שמחה שבחרת לשתף ולא להישאר בודד בתחושותיך. עם זאת יש מקום לקבל עזרה נפשית יותר משמעותית.
האם פנית אי פעם לטיפול נפשי? דרך בית הספר? באופן פרטי? בתקופתינו ילדים ובני נוער רבים פונים לעזרה נפשית, יותר מבעבר. יש אפשרות דרך יועצת בית הספר או דרך קופת חולים לקבל טיפול בעלות לא גבוהה מאוד (כמובן בידיעת ההורים)- אני רוצה להציע כיוון כזה. זה יכול מאוד להקל עליך ואף לעשות שינוי מהותי פנימי.
שיהיה בהצלחה. קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
עומר09/04/2013זאת הפעם הראשונה שאני מספר על זה למישהו. אני מניח שמאוד קל לי לכתוב דרך האינטרנט מכיוון שלא יודעים מי אני, וממש קשה לי לספר על זה לבן אדם פנים מול פנים כי אני לא רוצה להיראות פגיע או שירחמו עליי או משהו כזה.. לכן קשה לי לספר להורים כי אני רוצה לחסוך את כל הדבר הזה מהם.. אם היית רואה אותי במציאות לא היית חושבת שמשהו קורה איתי כי אני תמיד מחייך ותמיד אופטימי אבל בתוך תוכי תמיד יש את התחושה של לאן זה הולך? עוד מבחן ועוד בגרות ובשביל מה? עוד יום שעובר בלי תועלת.. הייתי ילד עם ביטחון עצמי מאוד גבוה ואז שעברתי לחטיבה היו ילדים שכל הזמן צחקו עליי בגלל נושא מסוים- אני מניח שזה גרם לירידה של הביטחון עצמי.. ההורים שלי הציעו לי ללכת לייעוץ אבל מסיבה אחרת.. הם לא יודעים על זה כלום.. אני לא רוצה ללכת לטיפול גם כי אז ההורים שלי ידעו מכל העניין (אני לא רוצה לגרום להם לעצב) וגם האחים שלי ידעו ורוב הסיכויים שעוד ילדים בבית ספר ידעו.. שמועות מתפשטות אצלנו מהר. אני תמיד מרגיש מוקף ב״חברים״- חברים מזויפים.. אני יודע שלא משנה מה אם הם יצטרכו לבחור ביני לבין החבר הכי טוב שלהם הם לא יבחרו בי.. כי אין לי שום חבר טוב.. השנה במיוחד ירד לי הביטחון בגלל הילדים משכבה מעליי שכל הזמן צוחקים עליי שאני יוצא מהכיתה- אז אני פשוט לא יוצא מהכיתה.. אני מקווה שזה ישתפר, אני תמיד רואה וקורא על התאבדות ואפילו שקלתי, אבל הבנתי שכדאי קודם לשתף מישהו בזה- גם מישהו שאני לא מכיר, ואז לראות לאן זה הולך.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
קרן בן הגיא10/04/2013הי עומר
אני שומעת את הפחד שלך שיגלו מה יש מאחורי הפנים המחייכות והנחמדות, שמישהו יראה את העצב, הבושה והכאב. ואני מבינה שהצעד של לכתוב באינטרנט הוא משהו גדול ואולי הפעם הראשונה שנתת ביטוי לתחושות האלה בפני מישהו. זוהי ההתחלה.
התאבדות היא פתרון מאוד קיצוני שלא משאיר מקום עוד לשום דבר אחריו. זה סוגר את כל הדלתות. אז בוודאי המשפחה תדע, ותגרום להם בכך צער רב מאוד. אני חושבת שזו תהיה בחירה רעה לך ולכולם.
אני חושבת שאתה בדרך הנכונה ואני בטוחה שאפשר לעזור לך לחוש טוב יותר. אני מבינה שישנם עוד הרבה רבדים, תחושות ומחשבות שלא ניתן לכתוב עליהם ושאולי עוד קשה לך לומר אותם לעצמך. אבל זוהי בדיוק הדרך של טיפול נפשי - שם אפשר להכיר את המטפל, ללמוד לבטוח בו, ללמוד להישען עליו ולהיעזר בו, לדבר, לנסח את הקשיים והכאבים הפנימיים ובתוך כך חווים הקלה ותקווה מחודשת. ההורים לא צריכים להיות מעורבים בתהליך, רק להסכים לו. לכן אני מציעה לך לא לוותר, ישנם הרבה נערים שפונים לטיפול עם בעיות שונות קטנות כגדולות. אתה מוזמן להתקשר לטלפון שלי ואעזור לך לחשוב למי כדאי לפנות לפי איזור מגורייך. קרן 054-5572217* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
עומר13/04/2013לקח לי כמה ימים לחשוב על מה שהצעת.. אני פשוט לא מסוגל נפשית להתמודד עם ההשלכות בכך שהמשפחה שלי תגלה מה עובר עליי.. הם לא רואים אותי כמישהו כזה, עם נטיות אובדניות ועצוב, אני כל הזמן מחייך ושמח.. אני מאוד מפחד מהרגע שהם יגלו ומנסה להימנע כמה שאפשר מזה. אשמח אם תוכלי לתת לי הצעות אחרות להתמודד עם המצב כי כרגע אני לא בטוח שאוכל נפשית ללכת לטיפול- במיוחד אם זה כרוך בידיעת ההורים..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
קרן בן הגיא17/04/2013הי עומר
הפער בין מה שקורה לך בפנים לבין מה שאתה מבטא החוצה בוודאי דורש ולוקח ממך הרבה כוחות ומעייף מאוד
אני מבינה שפנייה לטיפול כשלעצמה היא צעד גדול ולא פשוט ואתה מוסיף ואומר שלומר להורים מקשה על כך עוד יותר. אני מאוד מאמינה בכוח של לדבר את הכאבים הנפשיים בפני מישהו, ולכן אני יכולה להמליץ לך על עוד פתרונות כמו לכתוב במחברת את תחושותיך, או לצייר אותן. אך אני מאמינה כי מה שיכול להקל עליך בצורה המשמעותית ביותר זה לדבר. ישנם מרכזי נוער בערים השונות בארץ שניתן לפנות בצורה לא מחייבת - מרכזים של על"ם (עמותה לנוער), בתי קפה שנקראים "הפוך על הפוך" - יכול להיות שאפשר לפנות חד פעמי כדי קצת לשחרר מהמועקה שאתה נושא.
במידה ואתה זקוק להפנייה יותר מדוייקת או לייעוץ נוסף אתה מוזמן לפנות. בהצלחה. קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי עומר
יעל01/05/2013היי עומר אני יכולה להבין את התחושות שעוברות עליך אבל קודם כל בקשר להורים שלך תאמין לי שאין בו אדם שלא חווה משבר או חולשה נפשית אפילו עם אתה לא רואה את זה מההורים שלך תהיה בטוח שגם הם חווים את זה הם פשוט לא רוצים בתור הורים להפגין את זה כלפי ילדיהם עכשיו אני מבינה שהשהות שלך בבית הספר היא לא הכי כיפית אבל תמיד תזכור שהיום לימודים נגמר בסופו של דבר ואתה תסיים את הלימודים אל תחשוב אפילו שבגלל שאין לך כל כך חברים שם או שבגלל שמקניטים אותך אתה צריך לשקול בכלל התאבדות מי שיפסיק לחיות זה יהיה רק אתה והם ימשיכו את החיים שלהם אז באמת שעדיף לוותר על המחשבה הזו ובקשר לזה שאתה לא מוצא שום עניין בחיים אתה חייב למצוא נגיד מוזיקה אתה יכול להתחיל ללמוד לנגן על גיטרה או קלידים להתחיל לצייר למצוא את התחומים והכישורים ששיכם רק לך עומר ומייחדים רק את עומר ותאמין לי שכל מה שאני אומרת לך גם אני חוויתי ופשוט כל מה שאני חוויתי ואני גדולה ממך רק בשנתיים אז באמת עדיף שתבחר בדרך החיים ופשוט תבנה לך את מודל עומר המחודש והאמיתי כי לחייך לאנשים כשבפנים אתה מרגיש זוועה זה עוד יותר מתסכל אתה כאילו רוצה לצעוק "היייי לא טוב לי בפנים ונמאס לי לחייך כשככה אני מרגיש"זה רק נותן לך הרגשת זיוף אז קודם כל אני אשמח לשמוע ממך עוד ואפילו שאני לא מכירה אותך ניראלי שיש לך עוד הרבה דברים להעניק לעולם הזה את תפקידך עוד לא סיימת פה חחחח בקיצור שיהיה לך יום מקסים ומחכה לשמוע יעל:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי עומר
קרן02/09/2013היי דבר ראשון כמו שכתבו להתאבד סוגר לך את כל האפשרויות
אני גדולה ממך בכמה שנים וממה שעברתי ועוברת שגם
לי היו פעמים שחשבתי להתאבד וכשהיו
את הדברים הטוביפ שקרו שמחתי שזכיתי לחוות אותם
לקח לי שניפ עד שהגעתי לטיפול כעת כשאני
באמצע שנות ה20 אבל מה שעשיתי כל
השנים כתבתי יומן בלוג. וניסיתי ומנסה
כמו שכתבו כאן להמציא לי מקומות טובים
בחיים שלא תלויים באם יש או אין לי חברים
כמו לדוגמא קריאה של דברים שקשורים
סיכולוגיה. תנסה דברים חדשים תחפש
באינטרנט נושאים. אם אתה לא יודע מה מדבר אלייך
בקיצר שיהיה לך טוב לבד
ולדבר פנים מול פנים זה מפחיד לפעמים
אולי תנסה עלם סהר אלו צטים באינטרנט
עם אנשים שעברו הכשרה ואתה כותב להם מה עובר עליך
עוד דבר אחרון בגלל שכתבת שאחיך מאוד אהובים
עליך אולי תתרכז בהם. אולי תעשה לאחד מהם
איזו פעילות פעם בשבוע זמן איכות.
בכל מקרה תתחיל לפעול זה הצעד הראשון :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לעזרה
עבדכם הנאמן18/09/2013אתה פשוט מאוד היית תלוי בילדה הזאת, ועכשיו אין לך על מי להתלות חברתית. אתה פשוט צריך להתחיל להפגין נוכחות, ותגיד מה אכפת לי אם אתה מרגיש מבוייש. אם מקניטים אותך תחזיר מלחמה- תמצא בדיוק תדברים שהם הכי שונאים בעצמם ותהרוס אותם דרך זה. זה ייתן ךף תחושת ניצחון וחשיבות. אולי זה נשמע נורא אכזרי אבל הם עשו לך את זה. הרסתי את חברה הכי טובה שלי ומאז אני רק פורח. אני כבר סוג של מנהיג חבורה שיצרת סביבי. לכל אחד יש תדרכים שלו- אני יותר סודי. פשוט כך שליטה מלאה על החיים שלך, ותתחיל לשתף פעולה עם אחותך ולא נגדה. תתחיל לרקוד באמצע החדר בתור התחלה- פשוט שמע מוסיקה ותתחיל לרקוד לא משנה איך אתה רוקד, אפילו אם אתה חושב שאתה נראה מטומטם לגמרי. תתעלם מהמטומטם לגמרי ופשוט תתחיל להרגיש חיי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

