מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תעזרו בבקשהנטלי03/10/2014
היי אני בת 15 וחצי והיה לי חבר במשך 4 חודשיים..
קרה לא מעטנואז נפרדתי ממונו ..אני חייבת להודות שזה לא היה קל לי בכלל.
לא רציתי להיפרד ממנו בכלל ואני באמת אוהבת אותו אבל רק עכשיו הבנתי שהוא הבחור היחיד שהיה החמצן בשבילי... מצחיק היחיד שעזר לי לנשום זה זה שהטביעה אותי , קצת רקע עלינו.. היינו ידידים במשך שנה ואז הוא אמר שאוהב אותי ואני אמרתי שאני אותו..אחרי זה 3 חודשים שאמרו שאנחנו אוהבים אחד את השנייה הוא רצה להפוך לזוג ... הסכמתי אבל ליום שלמחרת ביקשתי שלא ניהיה זוג.. לא שלא אהבתי אותו פשוט אני אדם שמפחד משינויים וככה אצלי זה תמיד הסטטוס הזה חבר מפחיד אותי..
ראיתי עד כמה שכאב לו שאמרתי לא ודיברתי איתו ניסיתי להסביר לו שאני פשוט מפחדת מהסטטוס אבל הוא לא שמע אותי ולא הבין החליט שאני פשוט ״לא רוצה אותו״ ולא שמע אחרת ..
אחרי זה התגברתי על הפחד שלי והסכמתי..
והנה הפכנו לזוג מסובך לאללה וחברים הכי מוזרים בעולם.. רבנו על כל שטות.. וכמה שלא ניסיתי לשנות זה לא עזר..
בסוף הגענו לזה שהוא שוב התמכר לשתייה .. כל פעם כשרבנו הוא שתה ואז כתב לי בוואצאפ עד כמה שרע לו .. לא יכולתי לראות את הסבל שהוא עובר היתקשרתי אליו כי הייתי הדבר היחיד שהרגיע אותו.. אחרי שלילה שלם דיברתי איתו (ולא משנה מה היה לי ליום שלמחרת ) ישבתי איתו כל הלילה והיה אפילו פעם אחת שהוא אמר לי :״תקשיבי נטלי ככה וככה (ושום מילה טובה) ואז הוא אמר לי ״רק שששש אל תספרי לנטלי היא תעלב״ מרוב שהוא היה שתוי הוא לא הבין שאני נטלי ואני מדברת איתו...
ואיך שהוא סיפר לי שיש לו ידידות עם חזה גדול שמאוהבות בו... כאב לי מאוד אבל שתקתי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
נטלי03/10/2014וכל פעם יצא שהמצפון לא נתן לי להגיד לו עזוב אותי אהבתי אותו והכל כוסית וודקה שהוא שתה האשמתי את עצמי..
אחרי שהוא שתה בקבוק וודקה שלם ונכנס לבית חולים .. הוא אפילו לא סיפר לי על זה ידיד שלי היתקשר וסיפר לי ואז אחיו הבכור איים עליי שבגללי הוא שתה ושאני בסוף יחטוף ממנו...
ספגתי את זה אכלתי את עצמי..
ועכשיו כש״ניפרדתי ממנו״... לא רציתי להיפרד ביקשתי שבועיים.. שבועיים לחשוב מה אני יעשה אחרי שהרופא היתקשר והודיעה לי ש75% שלא יהיה לי ילדים בעתיד.. איבדתי שליטה לרגע על הכל כאילו הכל התחיל לקרוס...
ביקשתי שבועיים לחשוב בלי להסביר לו את הסיבה.. אחרי זה ביום השלישי של ההפסקה ביננו הוא התחיל עם ״את לא רוצה אותי,, אני נטל ,, נמאס לך ממני״ יצא שניפרדנו ..
בראש השנה... דיברתי איתו הוא שוב התחיל עם אותו סיפור ״אני נטל...״ הסברתי לו שהוא לא אבל כמו תמיד לא שמע בי..
אחרי זה .. הודיעו לי ששתי חברות שלי שהם כמו אחיות בשבילי נהרגו בתאונת דרכים.. הרבה בעיות בבית ואני מבינה שאני קורסת .. דיברתי עם אחיו של אותו חבר בוואצאפ ואחרי כל הודעה ממנן בכיתי שעות ולא יכולתי לקום מהמיטה.. עכשיו אני מבינה שהוא שיחק לי על המצפון.. סיפר עד כמה שאותו חבר אוהב אותי .. והיה לי כל כך כואב שלא יכולתי לספר למה נפרדתי מההתחלה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
נטלי03/10/2014רציתי לחזור אליו כבר אבל אמא שלי לא נתנה.. היא ראתה את כל הסיטואציה מהצד ואמרה לי תנתקי את הפלא ופשוט תחשבי מה את עושה ולמה.. ואז הבנתי.. שאותו חבר לא אוהב אותי .. הוא אובססיבי כלפיי.. הוא אוהב את עצמו יותר מאשר אותי.. אחיו בחיים לא מדבר בוואצאפ יותר מ 5 דק אם זה שיחה ארוכה הוא תמיד מתקשר.. פה שלושה ימים היה לחץ פסיכולוגי עליי מההודעות האלו ומעוד ידיד שכל הזמן אמר שאני הורגת אוצו ואת חבר שלנו שבגללי הוא חותך וחבר שלי שותה..
ואז בשנייה אחת הבנתי שהם דיברו בינהם ויתכננו את זה .הבנתי שהם שניהם אדישים אליי ורק צריכים אוצי ״כאמא״ שיושבת איתם יום וליל..
אחרי ראש השנה דיברתי עם אותו חבר בטלפון.. הסברתי לו הכל בכיתי לו בטלפון שאני קורסת שאני לא יכולה סיפרתי לו על מה שהרופא אמר סיפרתי לו על החברות על זה שאני לא יכולה לנשום בלעדיו..
באמצע שאני בוכה לו הוא אומר לי״חכי שנייה״ ואז פונה לחבר שלו ומדבר איצו..
באותה שנייה.. הבנתי סופית שאין שום אהבה מהצד שלו.. שזו רק אני שמאוהבת כמו סתומה וחוטפת על הראש .. כמה כאב הוא גרם לי.. אני עכשיו כותבת את זה תוך כדי שהאחות עושה אינפוזיה ..
אני עם הפרעות שינה ואכילה אני על כדורי הרגעה כי הם הכניסו אותי לדיכאון..
בן אדם שאוהב לא היה יכול לכתוב לי את כל השקרים האלה בוואצאפ משם אחיו ולהמשיך כשאני מתחננת שיפסיק.. הוא המשיך לכתוב בקור רוח .. שבר אותי נפשית..
בן אדם שלא מרחם עליי אני לא ארחם עליו.. כל פעם נשבר לי הלב כל כך הרבה אהבה שאני לא יכולתי לפגוע בו.. תמיד ניסיתי לחפש דרכים רק לא לפגוע בו ., הייתי מוכנה לקחת את המכה עליי העיקר שהוא יהיה בסדר והוא.. אדיש כלפיי פגע בי בלי סוף שיקר לי משם אחיו שהוא בבית חולים(והוא לא היה) שהוא שותה ונכנס לסמים וזה חרטה מוחלטת .. בדקתי את זה וכששמעתי את כל מה שסיפרו לי.. שהוא שיקר לי כל מילה ומילה ... בכיתי.. שוב בכיתי בגללו ..
ועכשיו הוא ממשיך .. הוא פונה לפסיכולוגים ומספר את הסיפור שלו.. שזרקתי אותי בלי להסביר,. שלא אכפת לי ממנו..
אז יש לי שאלה עכשיו.. מה אני אמורה להגיד לו ומה אני אמורה לעשות.. ?
תעזרו בבקשה ומצטערת על החפירות ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת רקע עליו כחבר
נטלי03/10/2014כל פעם שיצאתי מהבית חום 45 מעלות בחוץ הוא רב איתי שאני לובשת גופיות (יש לי הורים מאוד קשוחים שלא נותנים לי להיתלבש ממש פתוח ולא צנוע ..) אבל הוא לא נתן לי לצאת בחולצות שההורים נתנו ,הוא רב איתי בלי סוף,כל הזמן הזכיר שהוא מוותר על הסטוצים והשתייה בשבילי ,שהוא לא יוצא עם חברים ... בחיים לא ביקשתי ממנן הוא עשה את זה לבד והייתי מאוד מודה לו ותמיד השווצתי מול חברות תראו איזה חבר זהב... והיה כמה קטעים שהוא היתנהג מאוד מגעיל עם חברות שלי .. וזה גם לא היה נעים לי ,., ועכשיו כשהוא מספר לכולם ״היא זרקה אותי בלי סיבה אחרי 4 חודשים ועשיתי ככה וככה למענה ולה לא אכפת זה כל כך מכאיב כי עשיתי כל כך הרבה בשבילו ואני לא מבקשת שבוא יגיד תודה ... פשוט אם הוא מספר אז שיספר כבר כמו שזה ולא יוציא את עצמו באור טוב ואותי כ ״דוקטור רשע״ ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד דבר קטנטן שיושב לי על הלב
נטלי03/10/2014פסיכולוג טוב בחיים לא יגיד לבן אדם כן אתה צודק והיא רעה ,כששמעה רק צעד אחד ,אז כבר רואים את המקצועיות שבעיניין,צום קל וגמר חתימה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתעזרו בבקשה - תגובה
ד``ר עדי מרום הררי05/10/2014שלום נטלי,
תודה ששיתפת אותנו בכזאת פתיחות במה שעובר עליך בזמנים אלה. העלית המון אירועים, רגשות ומחשבות, וניכר כי את שרויה בעומס גדול. לדעתי, דבר ראשון שיש לעשות במצבים כאלה הוא למצוא דרך להירגע – אם זה דרך תרגילי הרפיה שאת יכולה לעשות בעצמך (כמו סידרה של נשימות עמוקות), או דרך פניה לאדם עליו את סומכת על מנת לדבר ולפרוק מעליך את הדברים. לפעמים כשנמצאים בסחרור של אירועים ורגשות זה נראה כאילו אין לכך סוף, אבל דווקא במצב כזה חשוב לעצור ולהירגע. קשה לחשוב במצב של עומס ובלבול. כשנרגעים ונותנים לדברים לשקוע, אפשר לראות את המצב בצורה יותר ברורה ולחשוב בבהירות על מה שקרה.
נראה שהניסיון שלך להתרחק מהחבר ומהידיד היה דרך גם להתרחק רגשית לזמן מה מהאירועים, וזה כיוון נכון. זה בסדר גם להגיד לאדם השני שאת צריכה זמן לחשוב על הדברים, ותשובי לדבר איתו ברגע שתביני יותר מה קורה.
כשתחושי יציבה יותר תוכלי לחשוב כיצד את מעוניינת שהדברים יתפתחו, איזה סוג של קשר את רוצה עם החבר והידיד, ומה הדבר שטוב לך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל...
נטלי07/10/2014תודה רבה על התגובה אבל איך אני מסבירה לאותו חבר שאני צריכה זמן ,אמרתי לו אבל הוא מקבל את זה כפרידה וניתוק קשר ,ועם הידיד אני לא רוצה לחזור לקשר ,כי
לקחתי קצת שקט למרות הכל והבנתי שהוא פשוט הישתמש בי , עם חבר שלי זה יותר מסובך .. אני אוהבת אותי אבל אני לא יודעת עד כמה נכון שניהיה ביחד .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל... - תגובה
ד``ר עדי מרום הררי12/10/2014שלום נטלי,
אני מבינה שאת נמצאת במצב מעט מבולבל ומסובך. במצב כזה, קשה יותר לחשוב בבהירות ולקבל החלטות. בשלב הראשון חשוב שאת תחליטי עם עצמך מה את רוצה, איך היית רוצה להמשיך את הקשר עם החבר ועם הידיד, ומה טוב לך. זה בסדר ולגטימי לחשוב על הדברים הללו עם עצמך ולקחת את הזמן שלך. חשוב לי להגיד לך זאת כדי שתרגישי טוב עם עצמך שאת מבקשת זמן לחשוב. אני חושבת שברגע שתתני לעצמך את האישור הפנימי לכך אז תוכלי לעמוד מול החבר ולהגיד לו את אותו הדבר מתוך מקום בטוח יותר. קשה לנו לשלוט על האופן בו אנשים יגיבו לדברים שאנחנו אומרים, ולעיתים אנשים מגיבים באופן לא צפוי או שונה ממה שהתכוונו.
אני שוב ממליצה לך לחשוב אם את יכולה לפנות למישהו\י בסביבתך עליו את יכולה לסמוך ואיתו להתייעץ ולחשוב ביחד על הכל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

