מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דיכאוןרוני17/08/2008
בתי בת 15 ונפרדה מחבר שלה (שנה ביחד) לפני שבוע. מאז היא כמעט לא אוכלת, לא יוצאת מהחדר, ולא מוכנה לדבר עם אף אחד, היא ממש בדיכאון. מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דכאון והסתגרות אחרי פרידה
שלי ורדי17/08/2008שלום רוני,
אני מניחה שאת האמא, או אחות .. לא יודעת
בכל אופן הנערה כרגע במצב רגשי לא קל וחדש עבורה כי אני מניחה שזו הפעם הראשונה בחייה
שנפרדת מחבר..
שבוע זה זמן סביר עדיין להרגיש כפי שהוא מרגישה, היא מתאבלת עכשיו על מה שהיה ואיננו , זה הזמן להיפרד רגשית וכרוך בכאב נפשי, היא מתאבלת גם אולי על אכזבה, על נטישה .
אין הרבה מה לעשות במצב כזה, העזרה הכי טובה היא להיות שם בשבילה ללא הרבה מלים אם לא רוצה בזאת, להציע לה כמובן לשוחח מתי שתרצה, וחשוב שתרגיש שאת וכל המשפחה מאד אוהבים אותה, דואגים, חזקים בשבילה ומאמינים שבשלב מסוים תתגבר.. תעודדו אותה בעדינות שתמצא קצת זמן לצאת מהחדר ,להיות אתכם, לצפות בסרט ביחד ,בסדרה שהיא אוהבת.
תשאלי אותה מה יכול לתת לה קצת כוח.? משהו שיעזור לה לצאת מהמחשבות על הפרידה, אפילו למעט זמן. הכל בקטן. תחבקו אותה בלי מלים ,תלטפו אותה.
אם המצב נמשך תגייסו חברה טובה שלה , שתבוא לדבר אתה,להיות אתה.לחברות היא יכולה לפתוח את הלב בקלות יותר . היא כנראה כי לא רוצה שתראו אותה בוכה, היא מופנמת.
מה לא להגיד: שהכל שטויות והכל יעבור מהר, שהקשרים של הגיל הזה עוברים והם שטחיים וכו'.
זה יעבור לבטח, אבל מי יודע כמה מהר...
לא להיכנס להזדהות יתר ולרחם עליה , גם לא לחשוב שהיא צריכה כבר להתאושש ולשכוח מהר. רצוי מצב ביניים של יחס אמפתי כלפיה אשר יתן כוח כי מבינים אותה ומרגישם את כאבה במידה, אך רואים אותה כחזקה ולא כמסכנה.
אם אתם יודעים את סיפור הפרידה ביניהם, תעודדו אותה לסיים אותו, לבקש הסברים אם הסיפור לא גמור ואין לה הסברים או סיבות פרידה לא ברורות לה.
אפשר גם לומר לה (לא בטוח שעוזר בכל מצב..) שהיא זכתה בחווית חברות של שנה, והיא הייתה ראויה לזה. היא צברה חוויות מיוחדות שבנות גילה לא זוכות בדרך כלל.
מחזיקה לכם אצבעות, בטח גם לכם לא קל..
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

