גיל ההתבגרות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גיל ההתבגרות
    גלית
    07/09/2008

    מאוד קשה לדעת אם המופנמות ומצבי הרוח הם בגלל גיל ההתבגרות או שקרה משהו. כשאני מנסה לברר בעדינות אני נענית שהכל בסדר ודי לנדנד. מה דעתכן? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל ההתבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מופנמות ומצבי רוח

    שלי ורדי
    09/09/2008

    שלום לך גלית,
    מופנמות ומצבי רוח קורים בכל גיל ותמיד החיים מספיקים סיבות טובות לכך.
    מופנמות היא תוכנת אופי, פחות אופיינית דווקא בגיל ההתבגרות ,אך בתחילת גיל טרום-התבגרות מתרחשת בשכיחות גבוהה (גילאי 13-14) כי יש צורך בעיבוד עצמי של השינויים הקורים בגוף ובנפש מהיותך ילדה לנערה.
    מצבי רוח אופייניים דוקא מאד בגיל ההתבגרות. חוסר הגיבוש העצמי, הבלבול של "מי אני?" , הפרידה הרגשית מן ההורים שהם לא כל כך משמעותיים כבר כמו בגיל הילדות, משאירה את ההמתבגרים קצת לבד לפני שהספיקו לארגן לעצמם מערך חברתי תמיכתי של בני גילם.
    בכל מקרה, גם אם התופעות יחלפו מהר או לא, אני מרגישה שיש לך צורך לדבר עם מישהו וזה לגיטימי לגמרי. אף אחד לא יגיד לך שהכל בסדר אם לא מבין את רגשותייך.
    אולי תבקשי עזרה בבית הספר שלך, דרך המחנכת, היועצת או הפסיכולוג/ית של בית הספר?

    בהצלחה,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו