מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני צריכה עזרהמיצי09/07/2009
כבר המון שנים אני במצב מאוד לא טוב עם ההורים שלי..יש לי אמא שמתעללת בי בעיקר מילולית ונפשית ואבא שלי חי בהכחשה גמורה.בגיל 18 ובגיל 20 הלכתי לטיפול וכמו כל מי שמכיר אותי בהתחלה אמרו לי שאני בטח מגזימה ולאט לאט אמרו לי ההורים שלך לא נורמלים,ניסית הכל עכשיו הגיע הזמן להמשיך בלעדיהם.
היו כל מיני השערות-שאני ואמא שלי מאוד דומות ובגלל זה אנחנו לא מסתדרות,שאמא שלי מקנאה בי ובנעורים שלי,שהיא מקנאה בזה שיש לי חלומות ואני מנסה ללכת אחריהם ולהגשים אותם בזמן שהיא לא..יש הרבה מאוד רעיונות,אבל שום דבר מזה לא עוזר לי להתחיל לעכל כמה נזק נעשה כבר..
בגלל התרחישים האחרונים שקרו בבית התחלתי להבין שההורים שלי לא מכירים אותי באמת,לא מאמינים ביכולות שלי..למה שהם יאמינו?כל החיים אמרו לי שאני לא מסוגלת ולא יכולה ואני אכשל..ואני רואה כמה החמצה וחרטה יש לי בחיים כי האמנתי להם ואני לא מוכנה לחיות ככה יותר.
אני עוברת דירה עם חברה בקרוב..ההורים שלי מסרבים לקבל את זה..הבעיה שאני מפחדת מהם..כאילו הם יכולים לעשות לי משהו..אני מתנהגת כמו ילדה שצריכה את האישור של ההורים שלה..אני לא ישנה,לא אוכלת,רק דואגת כל הזמן ממה שיקרה.
אני לא יכולה לחיות במצב הזה יותר ואני מקווה שברגע שאני אצא מהבית הם יראו שהם טועים ואולי אז אני אוכל להתחיל לסלוח להם ונצליח לתקשר טוב יותר..אבל כרגע אני עייפה מלריב ולפחד מהם..
מה אפשר לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי להיפרד מההורים למרות הקשיים
שלי ורדי15/07/2009שלום לך,
מדברייך אני חווה את חווית התלות שלך בהורייך, עד כמה חשובה לך דעתם עלייך. זה די לא מפתיע וזה דיט בעי בעיניי שדווקא כשהיחסים לא טובים, אז יותר קשה להיפרד מהם רגשית. קשה לסמוך על עצמך כשאין בתוכך דמויות הורים מופנמות מטיבות מספיק עבורך, הנותנות לך את ברכת הדרך. ההליכה לטיפול פסיכולוגי, מטרתו בראש וראשונה לפתח את הזהות השלמה והמגבושת, שתהיה פחות ופחות תלויה ומתמזגת עם רגשות האחרים עליה. אם הורייך נורמלים, או לא נורמלים ומתעללים, זה פחות רלבנטי בעיניי, או מי צודק - את או הם. אחד הדפוסים בתקשורת שלכם זה לנסות ולהוכיח אחד לשני מי צודק... בטוח שאת צודקת בכך שאת רוצה לצאת ולהיות עצמאית, חופשיה, ולבנות את החיים שלך בלי הרבה קונפליקטים כל יום. ובטח שאת צודקת כשאת מרגישה חסך בתמיכה או חום מהם.
אבל ייתכן שהורייך לא סתם רוצים להחזיק אותך קטנה ולא עצמאית, או לא סומכים עלייך, או מקנאים בך (כל זה בודאי ברמות שונות יכול להיות נכון..). ייתכן מאד וקשה להם בעצמם להיפרד מהילדה הקטנה שלהם, לאבד אותך, גם להם זו פרידה כשביתם נהית בוגרת ולא צריכה אותם בעוצמה שפעם הייתה תלויה בהם. אלה בעיות שלהם, אולי נובעות מקשיים שלהם, הן בוודאי מעיקות עלייך, אך את לא אחראית עליהן. עלייך מוטלת משמיה קשה אך הכרחית, אם את רוצה לעשות לעצמך, לצאת ולנסות את העצמאות שלך ולהתמודד לבד עם כל מיני בעיות ביום יום.
יש סיכוי שהקשר ביניכם ישתפר עם הזמן , אם תהיו רחוקים.
יש לך אומך ותצאי לדרך,
זיכרי: הם פחות ישתנו , את זו שתשתנה.
בהצלחה רבה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

