נתפס בגניבה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נתפס בגניבה
    שילה
    08/06/2010

    הבן שלי נתפס בגניבה מרשת של סופרמרקטים. מה עושים? הוא מרגיש בושה גדולה ואומר שזה היה סתם משחק עם חברים. האם לכעוס? האם לתמוך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נתפס בגניבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובת הורים

    טלי איסרוב
    09/06/2010

    שלום שילה,

    ממה שאת מספרת משתמע שבנך נתפס כשהוא מבצע עבירה פלילית.
    חשוב שתוכלי להעביר לבנך מסר ביחס ליחסך להתנהגות מסוג זה וחשוב שמסר זה יהיה חד-משמעי.
    כן, עליך לכעוס ולהראות לו שאת רואה את הדברים בחומרה, ולו רק בכדי שלא תתפתח בבנך הציפיה שההורים תמיד יסלחו לו או יעזרו לו כשהוא מרשה לעצמו לנהוג בצורה שהיא חד-משמעית לא מקובלת בחברה.

    אחרי שתביעי עמדה חד-משמעית כנגד התנהגות עבריינית, שאינה מקובלת ואינה נסלחת, בדקי מה הניע את בנך להתנהג כך.
    האם הוא מסתובב בחברה שמפעילה עליו לחץ חברתי? האם הוא מאבד שיקול דעת כשהוא נמצא איתם? קרוב לוודאי שצריך לטפל בבנך מהפן החברתי.

    לאחר מכן, בדקי מה עובר על בנך מבחינה נפשית - האם התנהגותו החריגה קשורה לרצון לקבל תשומת לב או להשמיע קריאה לעזרה? האם הוא אומלל כעת בשל הבושה שבגילוי העבירה?

    תוכלי לעזור לו לשים את הארוע מאחוריו, לא ע"י כך שתסלחי לו ותתמכי בו במקרה של הגניבה, אלא תביעי תמיכה בו בתחומים אחרים בהם הוא חזק. עזרי לו להפנות את תשומת הלב שלו למוקדי הכוח השונים שלו.

    בהצלחה,
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו