מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עזרה בקשר מה שקרה לי בעקבות האקנה..ליאור25/08/2010
שלום .
אז אני אגיד לך מה הבעיה שלי
אני מאוד אובססיבי למראה שלי ..
אז ככה
אני לא תמיד השתלבתי בחברה אבל בשנה שנתיים אחרונות השתלבתי בחברה מצוין התחלתי לטפח את עצמי (אני בן) ואחרי שהתחלתי לטפח את עצמי פשוט הייתה לי תקופה ממש נהדרת של איזה שנה שהביטחון העצמי שלי היה בשמיים ..
היו לי מלא חברים נכנסתי לקשרים עם מלא בנות מה שלא קרה לי בכל החים פתאום מצאתי את עצמי בקשר רומנטי עם 6 בנות בחצי שנה אחרונה המעגל חברים שלי הלך וגדל נהנתי לצאת מבית פשוט נהנהינתי מהחים
ואז לקראת תחילת החופש הגדול הופיע על הפנים שלי האקנה החמור הזה ...
איא אי אי מה שזה עשה לי
מאז שזה הופיע לי על הפנים התחלתי להסתגר בבית לשקוע בדיכאון עמוק ..
כל פעם שחברים התרקשרו תירצתי להם למה אני לא רוצה לצאת ..
קרה לי שמצאתי את עצמי בבית איזה 4-5 ימים בלי לצאת מהבית!
לא נהנתי בכלל לא יצאתי
ושבכלל לא לדבר על בנות לא דיברתי עם אף בת כבר חודשיים ..
ניפנפתי פשוט את כולם ..
עכשיו אני גם נשארתי בלי חברים ..
בלי ידידות ..
בלי ביטחון עצמי ..
ועוד מעט מתחיל בצפר ואני לא יכול לחשוב אפילו על זה איך אני ילך לבצפר ..
אני ממש מתבייש מזה שאנאשים יראו אותי
כי אני תמיד הייתי מטופח והכל נראה ממש טוב פתאום עם האקנה הזה אנשים יראו אויתי זה ממש מביש אותי
לגבי טיפולים כמה שניסיתי לטפל בזה
השתמשתי בכל המשחות
בזבתי אלפי שקלים על קוסמטיקה ותכישרים קומטיאטים קרם לחות סבון פנים מה לא ..
התחלתי גם לקחת אנטיביוטיקה כלום לא עזר כלום =[
יש רק תרופה אחת שתעזור הרואוקוט אני בטוח ששמעתם עליה אבל הרופא אמר שרק בתחילת הסתיו אני יוכל לקחת רק עוד שלושה חודשים
ואני פשוט לא יכול להמשיך ככה
אני ננכנס לדיכאונות ממש עמוקים עד להרגשה של באלי למות באלי להתאבד
והמחשה להתאבד כבר חלפה לי בראש יותר מפעם ופעמיםם
באמת אני לא יודע מה אני יכול לעשות ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מראה חיצוני - טיפוח לצד השלמה
ענבל שני26/08/2010שלום לך,
כמה שמוכרת לי, אישית ומאחרים, החוויה הזו, שמשהו נפגם במראה החיצוני, ובמיוחד ב"כרטיס
הכניסה" שלו, הפנים, וקשה לשאת את המחיר, הבושה, הפחד מכך שכבר לא יאהבו אותי כפי
שאני כעת.
במיוחד קשה בגיל ההתבגרות, בו קשרים חברתיים מרגישים כחשובים ברמה קיומית - אם הם
לא יהיו או לא טובים מספיק, חיי אינם חיים. המשפחה, ההישגים האקדמיים (הלימודיים), התחביבים,
הכל נראה כמתגמד מול הצורך בהכרה ואהבה מבני גילנו.
וכמובן שאני אומרת את הדברים ממרחק מהגיל ומהחוויות הללו, ויכולה לראות שיש עיוות וחוסר
צדק בהתייחסות הזו, גם אם היא מרגישה כ"אמת" הצרופה והיחידה. אין זה כך.
אז ראשית אני מציעה לך לעבור תהליך של השלמה, בין אם בעזרת אחרים (כמו הפנייה לכאן) ובין אם בסיוע של גורם מקצועי (לפנות לטיפול בנושא זה חשוב ובהקדם).
שנית, אני יודעת ש"טיפול עצמי" בנושא אקנה הוא לא מספיק, ואמנם את התרופה שציינת אינני
מכירה, אך בהחלט יש סיכוי שהתערבות תרופתית תעזור מבחינת איזון הורמונלי.
בנוסף, אני יודעת על נערים ונערות רבים שקוסמטיקאית (ולא טיפול-עצמי עצמאי ע"י תכשירים
שונים) עזרה להם מאוד. זה דורש מספר פגישות, וכן, מה לעשות, סבלנות מסויימת.
שלישית, נסה לחשוב על תחומים נוספים בנוסף לזה החיצוני בו תלית את אהבת הזולת אליך, תחומים בהם אתה טוב וראוי לאהבה והערכה בהם. אני בטוחה שיש. נסה להשען עליהם בתקופה
בה אתה מטפל בעצמך.
רביעית, אם העיסוק במוות ממשיך ללוות אותך, ואתה מרגיש שאתה עלול לפגוע בעצמך, אנא,
פנה מיידית לגורם טיפולי מקצועי, שתף (יועצת/פסיכולוג פנים-אל-פנים) והם יעזרו לך למתן
את התחושות החריפות הללו שעלולות להביא אותך לפעול וליצור נזק בלתי הפיך.
כמובן שאתה מוזמן להמשיך ולכתוב כאן מתי שתרצה, ונשמח ללוות אותך במה שעובר עליך.
כל טוב ובהצלחה בטיפול בעצמך,
ענבל שני
פסיכולוגית קלינית מומחית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

