מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם לפנות לעזרה מקצועית?רותם19/09/2010
שלום
אני בת 18 ובמשך זמן רב אני חשה כאב נפשי רב ועצב ממושך ולא מוסבר במיוחד בשעות הערב וכן מחשבות אובדניות (אף שאני יודעת שלא אבצע אותן). פעמים רבות אני מרגישה ריקנות עצומה ובדידות קיומית ושאני לא שווה כלום.
אני כבר לא מאמינה לעצמי ולא לרגשות שלי ויש לי ספקות קשים לגבי האישיות שלי ומי אני באמת ולמה בכלל שווה לחיות את החיים האלה
למרות הכל, אני מתפקדת כרגיל ומבחוץ אני די מצליחה, יש לי חברות, הדרכתי בתנועת נוער וכו' ואני מניחה שרוב האנשים וגם ההורים שלי לא מנחשים כלום על כל התסבוכים שלי והמחשבות הקשות שלי.מצד שני אני מפחדת שאולי אני סתם מגזימה ואלו מחשבות רגילות שעוברים הרבה אנשים בגיל ההתבגרות ועיצוב הזהות והאישיות וכו' ואני סתם מנפחת הכל. דיברתי עם חברה קרובה והיא אמרה לי שהיא חושבת שכדאי לי לפנות לטיפול פסיכולוגי. אבל יש לי פחדים מהטיפול וגם מלדבר עם ההורים שלי על זה.
בעצם מה שרציתי לשאול זה האם כדאי לפנות לטיפול, או שאולי כדאי לחכות עם זה לשלב מאוחר יותר בחיים, ואולי אם אני רק ארצה מספיק הכל יעבור מעצמו?
אני באמת מבולבלת. סליחה על הבלגן וחוסר הבהירות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב נפשי ועצב ממושך
ענבל שני20/09/2010רותם שלום,
התשובה שלי היא דיי חד-משמעית: כן. כדאי שתפני לטיפול פסיכולוגי אצל מטפל/ת שתרגישי
נוח איתו/איתה, טיפול שהורייך יסכימו לממן (את לא חייבת לפרט את כל מצוקותייך מולם אםאת מרגישה שכעת זה קשה או מפחיד מדיי).
בדברייך את מציינת את החששות והספקות שיש לך מטיפול פסיכולוגי. מהן? האם את יודעת דבר
או שניים על טיפול פסיכולוגי? הכרת מישהו שהיה? בכל אופן, בטיפול פסיכולוגי ישנו חוק שחל עליו
והוא חובת הסודיות הרפואית, כך שכל מה שאת מספרת נשאר בינך ובין המטפל/ת. יתרה מכך,
האווירה שמטפלים נדרשים ליצור היא נעימה, מקבלת ולא שיפוטית, כזו שבתוכה תרגישי הכי נוח שאפשר כדי להביא את כל שעולה על רוחך - מחשבותייך ורגשותייך, כפי שאת הולכת לרופא
ומתארת את מכאובייך באופן הכן ביותר כדי שתהיה בידו האינפורמציה המהימנה ביותר לסייע לך. בטיפול פסיכולוגי ישנה יותר הדדיות מאשר בטיפול רפואי, והעבודה בין היתר היא על הקשר הטיפולי (בין המטפל והמטופל), כך שעל המטפל/ת לעזור לך להרגיש שבאמצעותו/ה, את יכולה לחוות חויות
מתקנות, מצמיחות ומעצימות. זהו בכל אופן האידאל, ורב המטפלים מנסים לשאוף לכך. כמובן שיש
את הכימיה המאוד מסויימת בין מטופלת מסויימת ובין מטפל/ת מסויים/ת, כך שאם את מחליטה לפנות, כדאי לא להתייאש אם בניסיון הראשון זה לא מתאים. כדאי לקבל המלצות מאנשים על מטפלים שעשויים להתאים לך. אפשר לקבל טיפול מוזל דרך קופות החולים, עמן יש מטפלים שעובדים. לחילופין, ישנן מרפאות ציבוריות לבריאות הנפש, שמטפלות ללא תשלום. כמעט בכל עיר.
כמובן שיש גם את האפשרות לפנות אל מטפל /ת באופן פרטי ואז בוחרת את המטפל המסויים באופן אפילו יותר חופשי.
אני לא רואה סיבה להמתין עם פנייה לטיפול, כיוון שבעיות לאב לא נפתרות מעצמן. במיוחד כאשר מתביישים ומססתירים אותן.
בהצלחה וכל טוב,
ענבל שני
פסיכולוגית קלינית מומחית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש רופא נשמות...
נרקיס24/10/2010היי.
בלי לפגוע בפסיכולוגים, יכול להיות שיש משהו שידבר אלייך יותר טוב מהפסיכולוג הכי טוב בעולם: קוראים לו ר' נחמן מברסלב, האם שמעת עליו?
אני מציעה לכל שבורי הלב, מחפשי הדרך, וכמושי העלעלי, לפני שאתם הולכים לפסיכולוג, תנו צ'אנס לרבי נחמן לדבר אל הנפש שלכם.
אם הטיפול הזה לא יעזור, אז ייתכן שאתם זקוקים לפסיכולוג ואולי אפילו לכדורים, אבל לא לפני שאתם מתוודעים לשיטה של רופא הנשמות הגדול...
כל מי שנפשו חפצה להציל את חייו, לרפא את פצעי הנפש העמוקים מוזמן לכתוב בגוגל "ר' נחמן מברסלב" א להיכנס לאתר שנקרא "לב הדברים" ואשמח לשמוע תגובתכם.
בהצלחה רבה, שירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

