מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיה...rui27/03/2011
היי, קוראים לי רוני, ואני בת 13... אני יודעת שאין לי בעיה כל כך חמורה, ושהחיים שלי ממש טובים ליד אנשים אחרים שכותבים פה, אבל בגלל זה אי מרגישה ממש רע עם עצמי. יש לי הרבה חברים ואני גם מצליחה בלימודים, ואני גם יחסית יפה... אבל יש לי כמה בעיות... 1- נוראה קשה לי לחיות בתוך שגרה. אני כל הזמן במהלך שבוע לימודים מרגישה כמו איזה רובוט שמכריחים אותו לעבוד ואין לו שליטה. לפעמים אמא שלי נותנת לי להבריז, אבל אני עדיין מרגישה כאילו בית ספר משתלט לי על החיים.
2- שאני לבד אני מרגישה ממש בדיכאון. תמיד אחרי שבאים אליי חברים, או שאני סתם לבד בבית אני מרגישה בדאון רציני, וזה תמיד גורם לי להרגיש נורא נרקיסיסטית שזה עוד יותר מכניס אותי לדיכאון. שהייתי קטנה יותר הייתי מדברת על דברים כאלה עם אמא שלי, והרגשתי הרבה יותר טוב, אבל משנה שעברה בערך נורא קשה לי להיפתח אליה, חוץ מההורים שלי אני לא מסוגלת לדבר עם אנשים על הבעיות שלי. שלחו אותי כמה פעמים לפסיכולוגית שהייתי יותר קטנה (לא בגלל בעיה רצינית, אלא בגלל שאמא שלי בפסיכולוגית והיא רצתה לעזור לי עם זה שעברתי בית ספר) אבל לא הצלחתי לדבר על כלום...
3- לי ואח שלי הגדול (יש לי אח שגדול ממני ב3 שנים ואחות שקטנה ממני ב5 שנים) יש קשר מאוד טוב, ואנחנו מדברים הרבה, ויש לנו קשר ממש טוב יחסית לעוד קשרים בין אחים שאני מכירה, אבל חברות שלי שגדולות ממני גילו שיש לו "בלוג סודי", כאילו, בלוג עם סיסמא, והוא כותב שם ממש דברים נוראים על עצמו. הוא נראה לי ממש בדיכאון, ואני מרגישה שאין לי דרך לעזור לו, כי גם אני לא אמורה לדעת על הבלוג הזה, ואין לי למי לספר, כי אני יודעת שהייתי מתה אם אני הייתי במקומו והוא היה מספר להורים שלי. אני יודעת שהוא כן היה אצל פסיכולוג שנה שעברה, אני לא יודעת אם הוא עדיין אצלו אבל לא נעים לי לשאול אותו...
תודה,
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה... - תגובה
קרן בן הגיא27/03/2011הי רוני,
את מתארת תחושות של ריקנות ודכאון כשאת נמצאת לבדך ללא חברים לצידך. כאילו שהנוכחות של אחרים ממלאת אותך ונותנת לך משמעות שלא קיימת מתוך עצמך. אני תוהה מהן התחושות האלו והאם הן קורות גם בבית הספר בעקבות תחושה שאת אמנם נמצאת בו אך לא באה לידי ביטוי באופן שבו היית רוצה.
אני שומעת בדברייך התנצלות על כך שלמרות ש"הכל בסדר" את עדין חשה רע לגבי עצמך. ואני רוצה להציע לך להיות פחות אשמה ופחות ביקורתית כלפי עצמך ואולי הדרך לעשות זאת היא דווקא להתעקש ולברר מהן הסיבות לתחושות הקשות האלו שאת חווה ולמצוא את המשמעות הייחודית שלך. הקושי שאת מתארת הוא אחת המשימות המרכזיות והחשובות שעומדות בפני נערים ונערות בגילך.
יכול להיות שהדרך לעשות זאת היא באמצעות ההורים (כפי שכתבת היה לך קשר קרוב וטוב איתם עד ללפני שנה) או שאולי באמצעות טיפול נפשי. (יכול להיות שהיום כשאת בוגרת יותר תוכלי להסתייע בקלות רבה יותר בטיפול).
מעניין שאת כותבת על עצמך ועל אחיך כמתמודדים עם קשיים נפשיים מעט דומים – יכול להיות שזו יכולה להיות דרך עבור שניכם למציאת נחמה וקשר קרוב. אולי אם תשתפי אותו בתחושותיך הפנימיות והקשיים שאת חשה, תוכלי גם ביתר קלות לשמוע על קשייו שלו – קצת בדומה לאופן שבו כתבת את בקשתך..
אשמח לשמוע עוד אם תרצי.. קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

