מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ההורים גילו שאני מעשנתמאיה30/04/2011
ההורים שלי גילו שאני מעשנת ולקחו את זה ממש קשה.(אני בת 18) אני מרגישה שהם מאכוזבים ממני מאוד, אחרי שהם גילו הם בקושי הצליחו לדבר איתי או להסתכל עליי. אחרי שהם צעקו עליי הם נכנסו להלם. אני לא מבינה למה הם לוקחים את זה בצורה כזאת, זה לא שלקחתי סמים! זה רק סיגריות. ואני גם לא מעשנת כל כך הרבה.
בקיצור מה שרציתי לבקש זה מה אני יכולה לעשות כדי להרגיע אותם (חוץ מלהפסיק, כי אני לא אפסיק לעשן) ומה אפשר לעשות עם ההרגשה הזאת שאיכזבתי אותם. אני מרגישה שהם לא סומכים עליי יותר ופוחדת שהם יתחילו להשתלט לי יותר על החיים או שיתחילו לעשות דברים כמו לחטט לי בחדר ובדברים האישיים. הם בטוחים שבגלל שהסתרתי את זה אז אני מסתירה עוד דברים למרות שאני לא. תעזרו לי בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההורים גילו שאני מעשנת - תגובה
קרן בן הגיא01/05/2011הי מישהי,
מאוד קשה לספוג ולקבל כעס ובעיקר אכזבה של הורים. אני נוטה להאמין כי הורייך מאוד דואגים לך, שכן עישון סיגריות, אמנם אינו סמים ומותר עפ"י החוק, אך הוא הרגל ממכר ומסכן את בריאותנו - את זה את הרי בוודאי יודעת בעצמך. אני מעריכה שבתוך הכעס והאכזבה היו גם הרבה דאגה לך ולבריאותך, ונלווה לכך גם קושי לקבל את העובדה שאת בגיל בו את מחליטה בעבור עצמך ללא "קבלת רשות" ואפילו התייעצות עם הורייך. כמו שבוודאי את מבחינה, זהו גיל שבו את מתחילה לבנות את חייך באופן נפרד מההורים, ומרגע לרגע התמודדות זו תהפוך להיות יותר ויותר מרכזית ונוכחת במציאות חייכם. להורים לא קל לקבל כי ילדיהם בוחרים לחיות את חייהם באופנים שונים ממה שהם בחרו בעצמם. חוסר התאמות שכאלה יכולות ליצור חיכוכים וכעסים בין ההורים למתבגרים/בוגרים צעירים.
האם את חושבת שתוכלי לשוחח איתם, להסביר להם את הסיבות לבחירתך בעישון סיגריות, לתאר להם את התחושות שאת מתארת- של שבירת האמון בניכם, לנסות לדבר על העצמאות הנרכשת בקבלת ההחלטות.
אני מאחלת לך בהצלחה. זהו חלק מתהליך ההתבגרות שאינו פשוט, אך אם תצליחו, את וההורים, לעבור אותו יחד תוך שיחה והבנה, זוהי ערובה לקשר טוב ובריא בעתיד. קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

