מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהאנושקה12/04/2009
שלום, אני 14 ימים לאחר הביוץ,עשיתי היום בדיקת בטא, והתוצאה הייתה 366. (ים ביוץ זוהה בודאות בבדיקת דם ובדיקת ביוץ ביתית). האם הערך מתאים? יכול לרמז על תאומים?
תודה רבה רבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי12/04/2009ערך מעט גבוה יחסית לזמן האיחור אך עדיין לא ניתן לקבוע לגבי מס' העוברים. יש להמתין לבדיקת ה US
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמיכה פרוגסטרוןהילה10/04/2009
שלום,
אחרי 2 הפלות הרופא שלי נתן לי אנדומטרין לתמיכה לקחת החל מהביוץ.
רציתי לדעת האם יש איזה שהם סיכונים בלקיחת התמיכה בהריון? איפשהוא קראתי על "בעיה בהתפתחות האיבריים המיניים במקרה של נקבה" האם יש אמת בדבר?
עד איזה שבוע אמורים לקחת את התמיכה?
תודה מראש,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: הילה
פרופ' שבח פרידלר11/04/2009המינון עם אינדומטרין לא נמצא מזיק. משך הטיפול לפי הנחיות הרטפא שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיבות?דליה10/04/2009
שלום רב!
רציתי לדעת אם מחזור הוא סדיר כל 25 יום ולפתע מופיע לאחר 18 יום מה הסיבה?
איך אני יודעת שזה אכן מחזור או לא משהו אחר?
האם אני צריכה לצפות לקבל שוב מחזור באותו החודש בתאריך המשואר או להתייחס לדימום המוקדם כמחזור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: דליה
פרופ' שבח פרידלר11/04/2009יתכן מחזור ללא ביוץ. מפעם לפעם זה יתכן. אם זה נראה כוסת אז זה וסת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדלדליה10/04/2009
מה ההבדל בין דימום של השרשה לדימום של ווסת?
האם זה אותו דבר או יש שוני?
איך אני מבדילה בין השניים?
תודה דנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: דליה
פרופ' שבח פרידלר11/04/2009את לא יכולה להבדיל- למרות שדמם של השרשה בדרך כלל קטן ואילו וסת זה וסת כמו שאת מכירה שנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור?דליה09/04/2009
שלום רב וחג שמח!
אני מקבלת מחזור סדיר כל 25-26 יום (בת 33 עם 3 ילדים)
מחזור אחרון היה ב-21-3-09
אתמול התחיל לי דימום שנמשך גם היום
ביום שבת היו לי התכווצויות בטן חזקות שנפסקו באותו היום (קישרתי את הכאבים לביוץ)
שאלתי:
האם יכול להיות שהמחזור שלי פשוט הקדים?
מה היו הכאבים בשבת?
האם יכול להיות השתרשות? ( מנסה להיכנס להריון)
אשמח לתשובות
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: דליה
פרופ' שבח פרידלר11/04/2009כל האפשרויות קיימות, הזמן יגיד את שלו. דמם מלווה בדרך כלל בכאבי בטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר שלוש הפלותאני09/04/2009
בת 30 , חשד לשחלות פוליציסטיות הריתי ללא כל טיפול לאחר שנה של ניסיונות .ההריון הראשון הסתיים בהפלה נדחית , הריון שני היה כימי ונפל טרם הושרש ברחם ,הריון שליישי הסתיים אף הוא בהפלה טבעית בשבוע 8 (כפי שהסתיים הראשון ) שאלתי היא האם רצוי לפנות לבירור בשלב זה או להמשיך לנסות את מזלינו .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: מעונינת לדעת
פרופ' שבח פרידלר11/04/2009אינני רואה סיבה להמנע מבירור הפלות חוזרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפלה בגיל 30- התלבטותענת08/04/2009
אני בת 30 עוד מעט
נכנסתי להריון מחבר שלי מזה כ5 חודשים
אני לא בטוחה שאני רוצה לשמור את הילד, הסיבה היא שאנחנו לא ביססנו את הקשר ביננו ויש לנו בעיות בקשר
אודה לעצות, תגובות ובכלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: ענת
פרופ' שבח פרידלר11/04/2009לא נראה לי כי זו פניה מתאימה לפורום אנונימי באינטרנט, התייעצי עם הקרובים אליך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי גרידההילה07/04/2009
עברתי היום גרידה בשבוע 9 + יומיים (מ- IVF בגלל בעית זרע) עקב שק הריון ללא קוטב עוברי שמתאים לשבוע 5 + שישה ימים. לא היו לי דימומים או כאבים. זה הריון ראשון ומחזור טיפול שני.
הממצאים שכתבו בכתב השחרור הם: חשד למחיצה מומלצת היסטרוסקופיה לברור החלל וההמלצות שנכתבו הן לעבור ביקורת אצל הרופא המטפל בעוד חודש וכן מומלצת היסטרוסקופיה אבחנתית לברור החלל לאחר הוסת הבאה.
1. מזה היסטרוסקופיה?
2. מה זה אומ מחיצה? חלל? האם נובע מהגרידה או משהו שקיים ואיך לא ראו זאת עד היום באולטראסאונד?
3. האם זה עשוי לגרום לבעיה להכנס להריון באופן טבעי (בעית הזרע נבעה מוריקוצלה וטופלה) או להפלה חוזרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי12/04/20091 - היסטרוסקופיה - הסתכלות ישירה לחלל הרחם באמצעות ציוד אופטי
2 - מחיצה בחלל הרחם היא ממצא מולד שבדר'כ ניתן לזהותו באמצעות US
3 - מחיצה עלולה לגרום להפלות חוזרות (בדר'כ - כאשר מדובר במחיצה גדולה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החזרת עובריםאמא אוהבת07/04/2009
אני בת 30 אמא לשניים.
את בני הבכור ילדתי לאחר טיפולי פוריות שעברתי באחד מבתי החולים באיזור חיפה.
נאמר לי שלא אוכל להיכנס להריון טבעי כלל היות ויש לי שחלות פוליציסטיות וסתימת חצוצרות.
ההפריה הראשונה הצליחה ונכנסתי להריון בבני.
כמו כןן נשמרו ארבעה עוברים מוקפאים.
האם ככל שעוברות השנים קיים סיכוי לפגוע בטיב העוברים המוקפאים, התפתחותו של העובר ( בזמן החזרתולרחם ובמהלך ההריון)?
כדרך אגב, כשנה אחרי שנולד בני, נכנסתי להריון ספונטני ללא טיפולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: מורן
פרופ' שבח פרידלר07/04/2009לפי ההריון הספונטני לפחות חצוצרה אחת פתוחה.
הזמן שחולף אינו פוגע משמעותית באיכות העוברים, לפחות כ 10 שנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפלה בגיל 36ניצה06/04/2009
שלום רב,
אני בת 36, נכנסתי להריון לא מתוכנן ממין מזדמן.
ההריון צעיר מאוד.
בגיל 30 עברתי הפלה יזומה מבחירה.
מה הסיכון בביצוע הפלה נוספת כעת ליכולתי להרות בעתיד?
תודה מראש,
מודאגת מאוד ואובדת עצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: ניצה
פרופ' שבח פרידלר07/04/2009הסיכון לפגיעה ברחם קטנה מאד. אם ההריון צעיר יש גם אופציה של הפסקת הריון עם כדורים ללא התערבות כירורגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפלות חוזרות וקרשיות יתרבת06/04/2009
שלום
בת 41 נשואה פעם שנייה,נכנסתי להריונות ספונטנים ללא התערבויות. עברתי 6 הפלות עד כה כאשר יש הוכחה שאני סובלת מקרישות יתר,טופלתי בקלקסן,כאשר המינונים שונו עם כל כניסה להיריון ובאספרין,כרגע גיליתי שאני בהריון,עשיתי בדיקת שתן ביתית,החלטתי לא לקחת קלקסן,וכן לקחת אספירין 100 שאלתי היות וחשבתי שאני לא אוכל להרות בגלל גילי לא לקחתי וטימין B 12ופוליק אסיד האם יש סיכון? ומה הסיכויים שהריון זה יצליח? יש לי ילד בן 16 שנולד מנשואי הראשונים ואז לא היתה שום בעיה? אודה על ההתיחסות המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: בת
פרופ' שבח פרידלר06/04/2009סיכויי הריון בעיקרון תלויים בתקינות העובר- בגיל 41 הסיכון להפלה סביב 18% בשליש ראשון. אם יש לך הפרעת קרישיות היוועצי עם ההמטולוג המניעה האופטימלית תלויה בסוג ההפרעה. גם אם תעברי שליש ראשון עדיין מומלץ לבצע מי שפיר. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא וקצב עלייהאנושקה06/04/2009
שלום,
אני יודעת שבטא אמורה להכפיל עצמה כל יומיים לערך.היום ברגע שהיא שלילית וקטנה מ-3, נניח 2 היא מכפילה את עצמה עד סף זיהוי בבדיקת דם?נניח 2 לאחר יומיים 4 לאחר יומיים 6 וכך הלאה?
או שמא אם עשיתי בדיקה והיא יצאה שלילית אני יכולה לעשות כעבור יומיים ולקבל ערך מעל 10 לדוגמא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
לורינדה06/04/2009סליחה,שכחתי לומר שהבדיקה נעשתה 6 ימים לפני מועד קבלת ווסת צפוי עקב בלבול בתאריכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: אני
פרופ' שבח פרידלר06/04/2009אם את לא בהריון הביתא לא יעלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרוני05/04/2009
אני בת 34 ומנסה להיכנס להיריון מזה 9 חודשים.
עד כה המחזור שלי היה סדיר פחות או יותר אולם הפעם הוא מאחר למעלה משבועיים.
עשיתי בדיקת הריון ביתית ביום הרביעי לאיחור וביום העשירי ובשניהם יצא שלילי.
כשהלכתי לרופא נשים, הוא לא שלח אותי לעשות בדיקת דם ואמר כי באיחור המחזור יטפל רופא הפריון אליו הוא הפנה אותי.
1. האם יש בכלל סיכוי שאני בהיריון למרות התוצאות השליליות?
2. באם התשובה לשאלה הראשונה היא לא - האם באיחור המחזור אמור לטפל רופא פריון או צריך היה לטפל בזה רופא הנשים שלי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי06/04/20091 - רוב הסיכויים שלא אך בדיקת הדם תשלול זאת
2 - רופא הפריון יטפל באופן כללי בבעיית הפריון שלך כולל האיחור במחזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 3 הפלות חוזרותלימור ונדר05/04/2009
שלום רב, אני בת 39 ויש לי ילד בריא בן כמעט 5.
בשנתיים האחרונות עברתי 3 הפלות בשבועות 14-13 כאשר לא נצפה דופק עוברי בבדיקה שגרתית.
עשיתי את כל הבדיקות האפשריות (היסטרוסקופיה, קריוטיפ לי ולבעלי וגם לעובר בהפלה האחרונה, נטיייה לקרישיות יתר, בדיקות סרולוגיות וכימיות והכל היה תקין.
בהריון האחרון טופלתי במיקרופירין ובקלקסאן 40 מ"ג כטיפול מונע וגם זה לא עזר
רופא אחר שלח אותי לבדוק רמת נוגדנים של בלוטת התריס.
תפקודי הבלוטה היו בגדר הנורמה אך הנוגדנים מאד גבוהים:
tyroglobulin ab =424,
anti thyroid peroxid =127
tsh = 3.72
t4 = 11.4
t3=4.5
האם ייתכן קשר בין ההפלות החוזרות לנתונים אלה?
האם זו התחלה של השימוטו?
הציעו לי בהיריון הבא ליטול פרידנזון כמניעה - האם הטיפול הזה ידוע?
מה עליי לעשות לפני שאכנס להיריון? או בהמלכו?
תודה רבה, לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי06/04/2009הפלות חוזרות קשורות בדר'כ למחלת תירואיד םעילה ולא מאוזנת ולא רק לנוכחות הנוגדנים הנ'ל.
טיפול בסטרואידים בנוסף לקלקסן הוא טיפול שניתן במקרים רבים מסוג זה גם כאשר אין הוכחה חד משמעית ליעילותו. בחלק מן המקרים זה בהחלט יכול לעזור.
בכל מקרה , לאור ההפלות החוזרות בשבועות מאוחרים יהיה מומלץ לשקול תפירה של צואר הרחם במהלך ההריון הבא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון+הורמוניםקלאודיה05/04/2009
שלום,
ביצעתי מספר בדיקות דם שבוע לאחר הביוץ- אסטרוגן-935, פרוגסטרון 76.7, מבינה שהערכים די גבוהים. האם זה יכול לרמז משהו על הריון?
ומתי הכי מוקדם אוכל לבצע בדיקת בטא?האם ביום ה-10 לביוץ זה מוקדם מדי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי06/04/2009לא ניתן ללמוד מכך על הסיכוי להריון.
יש לבצע בדיקת הריון לכל המוקדם 12 יום לאחר הביוץ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
