מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהש16/11/2011
עשו לביתי בת 14 סיטי מוח ועשו לה קודם בלי חומר יוד ואז הזריקו חומר יוד השאלה שלי לגבי הקרינה מרוב שהייתי לחוצה שכחתי לישאול לגבי הקרינה והם לא עידכנו אותי כי זה פעמיים קרינה למרות שזה בוצע באותו הזמן מה הסכנות לגבי זה בעתיד והאים זה מסוכן ו
וממה צריך להימנע אני ממש מודאגת זה בוצע באסותא . ואים יש בלוטות לימפה קטנות בצואר זה יכול להשפיע ביגלל הקרינה למוח, הבלוטות תקינות לפי הבדיקות. הסיטי בוצע ביגלל שהרגשתי שצד אחד קצת יותר נפוח מהצד השני והניורולוג אמר שהוא לא יכול לדעת אים היד רק לפי סיטי והוא לא אמר לי שיעשו לה סיטי אים יוד ובלי יוד וגם באסותא לא אמרו הם רק אמרו שיעשו לה קודם בלי יוד ובמידת הצורך יעשו אים יוד לא חשבתי שזה פעמיים כי הייתי ממש לחוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אבירם נצר16/11/2011אין לך סיבה להלחץ, אמנם, בדיקת ה-CT, אכן כרוכה בחשיפה לקרינה, אך בהנחה, שמדובר בבדיקה חד פעמית, כמות הקרינה אינה מסוכנת. אני מניח שהיתח סיבה הגיונית לביצוע הבדיקה. אני גם מניח שבעת ביצוע ה-CT הגנו על איברים רגישים לקרינה. כמות הקרינה הנספגת בבדיקה יחידה אינה גורמת לכל פגיעה ברקמות הצוואר כך שאין לך סיבה לחשוש.
בתקווה שהבדיקה עצמה תקינה, אני מאחל לביתך בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
ש16/11/2011קודם כל תודה, הבדיקת הסיטי הזאת היתה פעם ראישונה רציתי לדעת האים בדיקת הסיטי ללא יוד ולאחר כמה דקות אים יוד זה ניחשב לפעמיים קרינה או שזה השלמת בדיקה, והאים זה ניחשב לבדיקה אחת,או לפעמיים והאים יש הבדל במידה ועושים סיטי בלי יוד ולמחרת אים יוד בין הבדיקה שבוצע מיד אחד לאחר השני ומה הסקנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - תגובה
פרופ` אבירם נצר16/11/2011ש שלום,
כל הבדיקה מוגדרת כבדיקה אחת. במידה שהוחלט על צורך במתן חומר ניגוד הרי שלא ניתן להמנע מכך. כד"כ יש לבצע את הבדיקה גם ללא חומר ניגוד ולאחר מכן לתת חומר ניגוד. בכל מקרה, מבדיקה אחת אין שום סכנה של רמת קרינה שתפגע בביתך.
את יכולה להיות רגועה לחלוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
ש19/11/2011קודם כל סליחה שאני כותבת בהמשכים, אבל אני מודה לך מאוד, הבדיקה של הסיטי הגיע תקינה, אבל השאלה שלי האים גם צילומי רנטגן ניחשבים לגבי הסיטי הקרינה, כי לפני חודשיים עשו לה צילום רנטגן חזה ביגלל בירור בלוטות לימפה, בסך הכל במשך 14 שנים עשו לה שש צילומי רנטגן זה 3 פעמים של כף יד ופעם ברך, ובשנת 2002 צילום חזה האים זה משפיע לגבי הקרינה ששאלת אים זה פעם ריאשונה, סיטי פעם ראשונה. ומה כמות הקרינה בסך הכול לגבי הסיטי מוח אים ובלי חומר ניגוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - תגובה
פרופ` אבירם נצר20/11/2011כמות הקרינה של צילומי רנטגן הינה זניחה יחסית ל-CT. בדיקת CT בודדה שקולה כנגד עשרות צילומי רנטגן. ועדין, בדיקת CT אינה מהווה סיכון משמעותי לקרינה. בהנחה שבדיקה כזאת מבצעים לא יותר מפעם עד פעמיים בשנה לכל היותר, אין בכך סיכון משמעותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאוד מודאגת ולחוצהתמי14/11/2011
שלום
הבן שלי עבר בדיקת ct לבירור כאבי ראש
האם זה יכול לגרום לסרטן המוח בעתיד בגלל שהוא בן 19
זה הבן היחיד שלי
מאוד מודאגת ולחוצה
הבדיקה היתה עם ו בלי יוד (ניגוד)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאוד מודאגת ולחוצה - תגובה
ד''ר יהב אורון14/11/2011תמרה שלום,
את יכולה להיות רגועה. כמות הקרינה אינה גבוהה והסיכוי שבדיקה אחת תגרום לסרטן אפסי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח ניקוז נוזליםאנדראה14/11/2011
איך מבצעים ניתוח ניקוז נוזלים לסרטן הראש. האם חותכים את הקרקפת? או איך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח ניקוז נוזלים - תגובה
ד''ר יהב אורון14/11/2011אנדראה שלום,
את השאלה הזו מומלץ להפנות לפורום הניתוחים הנוירוכירורגיים באתר זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך שאלה קשרית בפרוטיסשרונה14/11/2011
בהמשך לשאלה מאתמול בנושא קשרית בפרוטיס, הנך מציין כי הנ"ל אופייני לתגובה דלקתית/זיהומית, האם תגובה דלקתית/זיהומית לא אמורה להראות סימנים, כאבים, חום וכדומה, כמו גם, הימשכות הדבר מזה 11 חודשים, לא מדאיגה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה קשרית בפרוטיס - תגובה
פרופ` אבירם נצר14/11/2011יעל שלום,
את צודקת שתיאורך אינו אופייני, אבל אין כרגע אפשרות לדעת בוודאות מה סיבת התהליך הדלקתי/זיהומי שממנו את כנראה סובלת. בכל אופן התנהגות זו אינה אופיינית לגידול ממאיר, ולכן, לדעתי, ניתן ואף רצוי, לעקוב בלבד אחרי הקשריות הנ"ל ולוודא שאינן גדלות.
החלמה מהירה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת האונה השמאליתגל קורן13/11/2011
ערב טוב,
לפני כ8 חודשים עברתי ביופסיה באונה השמאלית של בלוטת התריס עקב הגדלה וקשריות. הכל יצא תקין.
השבוע כחלק מהמעקב התברר שהאונה גדלה והרופאה שלחה אוצי לבצע שוב ביופסיה עם המלצה שלאחר מכן נבצע ניתוח להסרת האונה הזאת.
רציתי לדעת, האם זה מומלץ? מה השלכות הניתוח? והאם לאחר ניתוח כזה הבלוטה ממשיכה לתפקד רגיל או שיש צורך לקחת אלטרוקסין.?
מה ההשפעות לעתיד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להסרת האונה השמאלית - תגובה
ד''ר יהב אורון13/11/2011שלום לך גל,
אם האונה הקשרית גדלה בקצב מהיר או גורמת ללחץ המביא לקשי נשימה או בליעה - ההמלצה היא אכן להסיר את האונה של בלוטת התריס או את כל בלוטת התריס. עוד גורם שיביא להמלצה לכריתה הוא ממצאים בניקור - אם עולה חשד או שהוכח קיומו של גידול בבלוטה.
לאחר ניתוח שכזה יש צורך בנטילת אלטרוקסין ברוב המקרים כיון שחלק או כל הבלוטה חסרים. לרוב פרט לכך אין השלכות נוספות על התפקוד והחיים ביום-יום.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
גל קורן13/11/2011השאלה שלי היא. כרגע היא רק גדלה מאז הפעם האחרונה. תיפקודי הבלוטה נורמליים לחלוטין ומבחינתי אין הפרעה כלשהי. השאלה אם לא כדאי לחכות עוד קצת מאשר למהר ולהוציא אותה.
למה בעצם חשוב להוציא אותה?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה - תגובה
ד''ר יהב אורון14/11/2011אם הקשרית גדלה משמעותית או שבניקור יש ממצאים המחשידים לגידול יש צורך להסירה. הסיבה היא העובדה שעלול להופיע גידול בתוך קשרית שכזו ועל כן נשלחת לניקור. ההחלטה הסופית לגבי כריתה של בלוטת התריס צריכה להתחשב במכלול פרטים - מין, גיל, ממצאים בניקור, גודל הקשרית ועוד. אני בטוח שהרופאים המטפלים בך מכירים את הנושא לפני ולפנים ולא ימהרו לנתח לשווא, אלא אם יש צורך בכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשרית בפרוטיס שמאל מזה 11 חודשפרופ` אבירם נצר13/11/2011
שלום, בת 43, מזה כ-11 חודש אני סובלת מקשריות לימפה בפרוטיס שמאל (ביצעתי במשך התקופה, 3 פעמים אולטרהסאונד ו-FNA אחד בחודש אפריל שממצאיו יכולים להתאים לקשר לימפה תגובתי, יתכן דלקתי, אך במידה וקיים חשד קליני למחלה לימפופרוליפרטיבית, מומלך לבצע בדיקת FACS לסיווג מדוייק יותר של תתי אוכלוסיות של הלימפוציטים.
ביצעתי שוב אולטרהסאונד בחודש מאי וספטמבר שתוצאותיו ללא שינוי. קשרית היפואקואית בפרוטיס שמאל במדדים 15 על 9 מ"מ, מימדי הבלוטות סביב הפרוטיס שמאל, הגדולות נמדדו 3 על 7 מ"מ, קשרית מעט מוגדלת באיזור הסובמנדיבולרי משמאל, השומרת על מבנה סונוגרפי תקין, נצפו בלוטות לימפה קטנות בשרשראות היוגולריות דו"צ השומרות על מבנה סונוגרפי תקין. אני חשה לפעמים כאבים, משיכה ומגבלה קלה, כמו גם, ירידה במשקל של 3 קילו במשך חודשיים בלי דיאטה, וחוששת מאי שינוי מימדי הקשרית כל כך הרבה זה. מה המשמעות, האם זה יכול להעיד על גידול סרטני, מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשרית בפרוטיס - תגובה
פרופ` אבירם נצר13/11/2011יעל שלום,
הממצאים שאת מתארת, לא אופיינים לגידול סרטני, אלא יותר מתאימים לתגובה דלקתית/זיהומית.
במידה והקשריות אינן גדלות בבדיקות אולטרה סאונד חוזרות, לדעתי אין צורך לעשות כלום. בשל מיקום הקשריות, רצוי מאד להמנע מביופסיות באיזור מורכב זה.
בברכת החלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראשyareen11/11/2011
כבר כמה ימים אני חשה כאבי ראש ובחילה בשעות הבוקר עשיתי בדיקות דם ואקג ובדיקת שתן הכל תקין האם זה משהו מסוכן ??!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש - תגובה
ד''ר יהב אורון11/11/2011שלום לך,
לרוב כאב ראש אינו מעיד על מחלה מסוכנת. לרוב מספיקה בדיקת רופא מטפל ומספר בדיקות נוספות (לפי הצורך) על מנת לוודא זאת.
תרגישי טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורתyareen09/11/2011
יש לי סחרחורת כבר כמה חודשים סחרחורת מופיעה רק כמה ימים מהחודש ונעלמת ומין תחושת חולשה בידיים היו לי כמה פעמים שהקאתי גם אני מפחדת שזה משהו חמור בראש יכול להיות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורת - תגובה
ד''ר יהב אורון09/11/2011רונה שלום,
לסחרחורת סיבות רבות - והן בדרך כלל לא מסוכנות. הסיבות יכולות להיות למשל לחץ דם נמוך, דלקת של האוזן או אנמיה. גשי אל רופא המשפחה שלך על מנת שיבדוק אותך.
החלמה מהירה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריניצי 106 רמת גן 52601הילדה דסה06/11/2011
בדיקת הדם שלי לtsh היתה מעל 4.2 ןt4 free
היתה 16 האם התרופה החדשה יכולה להזיק לי לאור תוצאות הבידקות
בזמן האחרון היתה לי בעיה עםרגל ימין לפי הבדיקה יש לבצקת ברגל האם זה נובע
מהפורלמה החדשה בכדור של אלטרוקסין
אבקש תשובה
תודה הילדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריניצי 106 רמת גן 52601 - תגובה
פרופ` אבירם נצר08/11/2011שלום רב,
לפי הבדיקות את כנראה מאוזנת ולכן לא נראה לי שיש צורך בהחלפת האלטרוקסין. בכל מקרה, אני ממליץ שתגשי לרופא המשפחה או לאנדוקרינולוג ותתייעצי איתם אם יש צורך לשנות המינון.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש וצוואר,אנא עזרו לינדב04/11/2011
אהלן דוקטורים,אנא עזרו לפרנואיד כמוני להבין או לפחות לשער כמה מן הנתונים הבאים-
כשאני מרים את הראש כלפי מעלה יש לי כאבים מעל העורף ,זאת אומרת,קצת מעל הצוואר.
כבר כמה ימים שאני סובל מבעיה זו והיום בעבודה החלו לי גם גלי חום,הרגשתי מבולבל ונורא פחדתי להתעלף...לאחר כחצי שעה זה עבר.
אני מהיותי פרנואיד מאוד אשמח לקבל חוות דעת,או לפחות השערה.
נ.ב- כשאני לוחץ על האזור הנ"ל כואב לי.
מודה לכם מקרב לב.
נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש וצוואר,אנא עזרו לי - תגובה
פרופ` אבירם נצר04/11/2011נדב שלום רב,
נראה לי שאתה "לחוץ" יתר על המידה. לפי תאורך, אני לא מתרשם שאתה סובל מבעיה רצינית. אני מציע שתיגש לרופא המשפחה והוא ירגיע אותך ובמידת הצורך יפנה אוחך לבירור/טיפול המתאימים.
שבת שלום,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
נדב05/11/2011אבירם,מעריך את תגובתך המהירה.
שבוע טוב,
נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריסאלינור31/10/2011
שלום דר',
עקב מישוש בגרון הופנתי לבצע US לבלוטת התריס תוצאות הבדיקה :
באונה הימנית מודגמת קשרית גדולה מימדיה כ 1.2X1.2X2.6 ס"מ, מרקמה סולידי, היפואקוגני ביותר, עם הסתידויות זעירות רבות מאוד מפושטות: להמשך בירור היסטרולוגח.
שאר בלוטת התריס בעל גודל מרקם תקינים.
לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר.
הופנתי לבצע FNA עם US תוצאות :
ממצא מאקרוסקופי : נתקבל כלי מסומן ובו 5 משטחים באלכוהול ובנפרד 5 משטחים יבשים.
ממצא מיקרוסקופי : דם, קולואיד, מעט מקרופגים ומעט מאוד תאי אפיתל תקינים. החומר אינו מספיק לקביעת אבחנה.
מה ניתן להבין מבדיקות אלו? האם אני אצטרך לבצע שוב FNA?
חשוב לציין שלאחותי לפני כ 10 שנים עברה ניתוח להוצאת כל הבלוטה עקב גויטר אח"כ טופלה בבידוד ע"י יוד רדיואקטיבי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס - תגובה
פרופ` אבירם נצר31/10/2011אלינור שלום,
צר לי, אך רצוי מאד לחזור על הניקור, למרות אי הנוחות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ג'ולה קטנה ברכה השמאליתמוטי31/10/2011
שלום רב,
לאחרונה גיליתי ג'ולה קטנה (בגודל של פחות מאפונה) בצד שמאל של ראשי, ממש מעל הרכה השמאלית. הג'ולה ניתנת למימוש ול"משחק", ניתן להזיז אותה לצדדים. היא לא ממש כואבת, אולם לאחר משחק ממושך של מספר רגעים אני "מרגיש" אותה (כלומר, כאב קל ועמום באזור).
בצד שמאל הדבר לא קיים לי.
האם לדעתכם ראוי להיבדק בגין דבר זה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ג'ולה קטנה ברקה השמאלית - תגובה
ד''ר יהב אורון31/10/2011מוטי שלום,
כדאי להבדק ולאבחן במה מדובר. אני מציע שתפנה לרופא המשפחה שלך בתחילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה נפוחהדני24/10/2011
שלום,
יש לי בלוטת לימפה נפוחה מתחת לבית השחי. ככל הנראה לא מטופל
במשהו סרטני. אמא שלי טוענת שככל הנראה אצטרך לעבור ניתוח מכיוון
שהיא נפוחה כבר חודשיים ומסרבת לרדת, זה נראה ממש כמו גידול,
אבל הבנתי שלא סרטני, וזאת לאחר בדיקות שונות שעברתי.
האם יש הכרח לעבור ניתוח להסרתו או שאין זו חובה אם הוא לא מפריע לי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה נפוחה - תגובה
פרופ` אבירם נצר24/10/2011דני שלום,
לפי תאורך, כנראה שמדובר בבלוטת זיעה שפתח הניקוז שלנ נסתם ולכן התפתחה כנראה ציסטה. בכל אופן אני מציע שתבדק אצל רופא המשפחה והוא יחליט אם המצב מצריך כריתת הגוש או ניתן להמתין ולעקוב. אם יהיה צורך לכרות את הגוש, יש להפנותך לכירורג.
בברכת בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ ברכות, ראיה כפולה, רטט באוזןד14/10/2011
אני בן 48. בריא בדרך כלל. בימים האחרונים אני חש תופעות מוזרות בראש - לחץ ברכות (בא והולך כבר מספר ימים), ראיה כפולה (בעין שמאל - פעם אחת בלבד) ורטט באוזן (ימין - פעם אחת בלבד).
כל התופעות הללו מרגישות כמעין לחץ בתוך הראש, ומה שעולה בדעתי זו אפשרות לגידול. האם נכון? מה דעתכם? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ ברכות, ראיה כפולה, רטט באוזן - תגובה
ד''ר יהב אורון14/10/2011שלום רב,
גידול אינה האפשרות הראשונה שהייתי חושב עליה. יש סיבות רבות לתופעות שאתה מתאר, שאינן גידול. אין בתיאורך מאפיין המתאים דווקא לגידול. גש להיבדק ע"י רופא המשפחה שלך כדי לברר במה מדובר.
שבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדנה11/10/2011
שלום רב,
האם יתכן כי אדם שעבר כריתה מלאה ללא יוד,עם הזמן בוצעו שינויים במינון.
כשלקח 850 אטרוקסין הTSH שלו היה 0.06. לאחר תקופה הוריד מינון ל-800 ואז ה-TSH שלו הוא 0.1.
אחר כך הוריד מינון ל750 ושם ה-TSH שלו ירד ל0.08
ואז הוריד מינון ל 700 וה-tsh שלו עלה ל0.13.
האם יתכן כי כשהורידו מינון מ800 ל750 אטרוקסין הTSH ירד מ0.1 ל0.0.8? זה לא צריך לעלות במקום לרדת?
האם יתכן כי לאורך חצי שנה
כאשר הTSH בחודש מרץ השנה היה 0.1 עם 800 אטרוקסין ועכשיו בספטמבר עם מינון של 700 אתרוקסין הTSH הוא 0.13.
האם יתכן כי על אף השינוי במינון רמת הTSH לא השתנתה בהרבה (מ0.1 ל0.13)?
(אציין כי בין הורדת המינון מ 750 ל700 הTSH עלה מ0.08 ל0.13), אבל כשאני מסתכלת על הבדיקות מהחצי שנה,אני מבחינה כי למרות הפער בין התקופות מרץ לספטמבר כביכול נראה כי כשלקח 800 אטרוקסין וכעת כשלוקח 700 אטרוקסין הTSH כמעט אותו דבר.
האם זה מסמל על משהו?
האם יש מקום לדאגה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יהב אורון11/10/2011דנה שלום,
אכן - כאשר אנו מעלים מינון של אלטרוקסין אנו מצפים לירידה ברמת ה-TSH, ולהפך, אבל - גוף האדם מורכב יותר מכך ולא תמיד מקבלים את התגובה הרצויה. הדבר תלוי בגורמים רבים ומשתנים. אין בכך כדי ללמד אותנו על בעיה מסויימת. על כן חשוב המעקב אחר תפקוד הבלוטה בצורה הדוקה ע"י אנדוקרינולוג. אני מציע להמשיך במעקב זה - שאני מבין שמתבצע גם כך.
חג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

