מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מרפק טניסאחמד11/12/2011
כל כמה שנים יש לי כאבים שנובעים ממרפק טניס. בערך אחת לשנהץ
ואני שם תחבושת אלסטית, אחרי חודשיים בערך זה עוברץ
יש לזה פיתרון קבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפק טניס - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל13/12/2011תלונה זו נובעת מדלקת גידי המרפק. הטיפול בד"כ יכול להיות- מנוחה וקיבוע כולל חבישה אלסטית , עיסויי מקומי כולל משחה מקומית וגם US טיפולי בפיסיוטרפיה, כדורים נוגדי דלקת וכאב, הזרקה מקומית של סטרואידים, ובמקרים עקשניים ונשנים התערבות ניתוחית במרפאת כירורגיה כף יד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבישת מרפק טניס
עינבר28/07/2012אני גם סובלת ממרפק טניס..
השאלה שלי היא כזאת-
חוץ מחבישה האם מתלה יד (כזה ששמים שנשברת היד) יכול לעזור, להקל על הכאב? או לא מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבישת מרפק טניס - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל31/07/2012כל קיבוע הינו אפשרי וזה על מנת לתת מנוחה למרפק ולגיד
גם מתלה ליד ולכתף וחבישה אלסטית ואו מגן מרפק הינם אפשריים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה?זויה04/12/2011
כבר הרבה זמן שאני סובלת מתשישות,כאבים בעורף,שכמות,ירכיים,טוסיק,שיכחה של דברים, כאבים בכל הגוף, קושי בהרמת דברים, מאדם פעיל מאוד הפכתי לאדם שקשה לו לעשות דברים. זה התחיל בשנה שעברה, חודשיים אחרי שילדתי. בדיקות רפואיות שגרתיות לא מצאו שום דבר חריג. הבנתי שאלו יכולי להיות סימפטומים של פיברומיאלגיה אחרי שקצת בדקתי באינטרנט. האם זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה? - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל06/12/2011עולה חשד גבוה לתסמונת זו, ומגיע לך הערכה על היכולת האיבחונית ויש לוודא על ידי בדיקה במרפאה ראומטולוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומלגיה קנאביסליאת23/11/2011
שלום רב אני בת 33 ומעשנת גראס על בסיס יומיומי מעל 10 שנים. תמיד חשבתי שאני סתם סטלנית, אבל לאחרונה שמעתי על המחלה פיברומלגיה וברור לי שיש לי את זה. ושהשימוש בגראס הוא כי זה ממש עוזר לי עם השינה והעיכול וגם קצת עם הדיכאון את כאבי הגב זה הופך לנסבלים אבל הם תמיד שם. שאלתי היא האם יש אפשרות שאקבל רשיון לעשן ואם כן מה עלי לעשות כמו כן אשמח לדעת על טיפולים מומלצים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומלגיה קנאביס - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל24/11/2011לטיפול כזה, יש להיוועץ בנוירולוג המתעסק בטיפול בכאב, רופא שיקום, ואו מרפאת כאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליריקה או אלטרולטיעל20/11/2011
שלום
אני מטופלת אצת ראומאטולוג בעקבות תסמונת הפיברומיאלגיה.
בפעם הראשונה שהייתי אצלו הוא המליץ לי לקחת ליריקה. השהתי את זה מחשש שקיים בי לתרופות (עד היום נעזרתי רק ברפואה האלטרנטיבית).
הייתי אצל אותו רופא לפני מספר ימים לביקורת, ודיברנו שוב על עניין התרופה. הבעתי את חששותיי והוא נתן לי אלטרולט מפני שזה ניתן במינון נמוך יותר מליריקה.
אני לוקחת את התרופה כבר מספר ימים. בינתיים אין שיפור ואין תופעות לוואי.
האם יש תרופה אחת הטובה יותר מבין השתיים? האם מבחינת תופעות לוואי יש עדיפות לאחת מהן?
תודה מראש,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליריקה או אלטרולט - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל24/11/2011התגובה לתרופה הינה אידיווידואלית ומשתנה בין איש לאחר
האלטרולט זה רעיון מצויין ויש לתת לזה זמן ובד"כ צריך להעלות מינון בהמשך וכך גם עם הליריקה שזו בחירה גם טובה מאוד . בשני המקרים יש פציינטים שאינם מרוצים ומספרים על תופעות לוואי מסויימות אבל בגדול שווה מאוד לנסות ולהיאזר בסבלנות על מנת לקבל אפקט חיובי לטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיהרחלי20/11/2011
חולה במחלה הארורה 21 שנה ומצבי לא טוב וכל הזמן הרופא אומר לי את חייבת להיתעמל אם לא תיתנווני .האם זה כך ? כל הגוף כאבי תופת אך הגב והרגליים סיוט והאם חלילה מגיעים המיקרים הקשים לכיסא גלגלים
תודה רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל24/11/2011התעמלות הינה טיפולית וגם שחיה הינה טיפולית
ברוב המקרים אין המחלה דיפורמטיבית ולא גורמת נזק למבנה במיפרק או השריר
לרוב גם אין התקדמות עד כדי צורך בעזרי הליכה כפי שציינת אך היו מקרים נדירים של חולי שהצריך שימוש באביזרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיהשני19/11/2011
כבר כמה זמן אני סובלת מכאבים כמו דקירה ברגל, בעיקר בכף הרגל ובברך
וגם כאבים חזקים בעקב, שקשה לדרוך
אני גם סובלת מכאבי ראש ממש חזקים וכאבי בטן חזקים
אני רגישה לחלב, אז גם חסר לי סידן בגוף, אם זה קשור..
יש לי גם כאבים ביד, בחיבור בין האגודל לאצבע, בכל האיזור בין כף היד למרפק, ובכתף
איך אני יכולה לדעת אם יש לי פיברומיאלגיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל24/11/2011מיכלול התלונות מהווה רמזים אך יש לאתר רמזים נוספים באם יש לך מחלה זו ויש להיוועץ בראומטולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם פיברו שפרצה בגיל 18 החלה בילדותטל שקד17/11/2011
הבת שלי חלתה בפיברומיאלגיב במהלך השירות הצבאי- 15 נקודות ברגישות גבוהה.
בחוות דעת של רופא - במסגרת ועדה רפואית הנ"ל קבע כי המחלה בעצם קיננה אצלה בגיל 10 וחצי . וכל זאת זאת על סמך התיק הרפואי בו היה רשום שבגיל 10 וחצי הייתה אצל רופא משפחה והתלוננה על כאבי רגליים (פעם אחת בלבד.
שאלתי - האם יש מקרים בהם ילדים בגיל 10 חולים בפיברומיאלגיה ?
והאם אפשר על סמך ביקור אחד אצל רופא משפחה בגיל 10 אפשר להחליט כי ביתי הייתה חולה כבר בגיל 10 ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם פיברו שפרצה בגיל 18 החלה בילדות - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל24/11/2011השאלה בהחלט במקום, ולא נראה לי כי על סמך תלונה חד פעמית לתת כורתרת של מחלה כרונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורת בפיברופיברואית1214/11/2011
אני מאובחנת פיברו' וכל הזמן מתחלפים לי התסמינים. בשבועות האחרונים יש לי כאב רציני מאוד בצוואר ובשכמות ובמקביל סחרחורת. מגי פעם יש ריצוד של העיניים וקושי במיקוד העיניים לאורך זמן. האם גם זה סימפטום פיברו מוכר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורת בפיברו - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל16/11/2011בהחלט אפשרי ומדווח בין תסמיני הפיברומיאלגיה, אך לרוב מומלץ לעבור את בדיקות רופא ה-ENT א.א.ג לחיפוש סיבה נוספת לסחרחורת וקושי במיקוד העיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעלפות מכאב תוך כדי יציאהתמי08/11/2011
בת 41
לפני יומיים הרגשתי יטוב אך מעט תשושה,בעלי עשה לי מסג' ממושך ומאוד חזק ומשחרר בכפות הרגליים וממש ציינתי שהתחושה היא שדם מגיע לאיזורים שלא ידעתי על קיומם..
ואז קמתי לשרותים ובמהלך יציאה אחז אותי כאב מאוד חזק
כמו לחץ מפי הטבעת שהקרין עד לכל הבטן, ולאחריו היתה לי בחילה וראיתי הכל שחור
והתעלפתי, התעוררתי אחרי מספר שניות. יש לציין שזה לא קרה לי בעבר. לא היו דימומים.
ביקרתי במיון ושם ביצעו לי בדיקה של ספירת דם שיצאה תקינה. במישוש בטן רכה
ביצעו אקג והיה תקין ושלחו אותי הביתה עם הסבר שיכול לקרות מצב כזה מכאבים של יציאה,שיש קשר בין כאב ובבטן להתעלפות. ושאם יקרה שוב אז רק לבצע אקו לב.
הבנתי ממי שנכח לידי שחירחרתי מס' שניות כשהייתי עם הראש כלפי מטה ולאחר שהטו
לי את הראש למעלה זה הפסיק.
רציתי לברר, יש תקופה של כבר 3 שנים שבה יש אצלי אלקליין פוספטז מוגבר מעט
מדי פעם כאבי מפרקים ובצקות בכפות הידיים שבאים בתקופות של תשישות.
לא מצאו שום דבר.
בנוסף, לאחר ניתוח קיסרי לקח לי יומיים עד שהצלחתי רק לקום מהמיטה ,בעוד שסביבי כל המנותחות קמו בוקר למחרת, בגלל שלא יכולתי להתמודד עם הכאב וזה
הביא אותי לתת לחץ דם.
האם ידוע בפיברו על כאב בטן מסוג כזה והאם נראה שיתכן שמדובר בזה?
ויש דבר נוסף שמטריד אותי-רק מאז ההתעלפות נשארתי עם תחושה מוזרה של חוסר יציבות ותחושת תזוזה, למרות שאני יציבה,ותשישות נוראית. האם קיימת תופעה כזו לאחר התעלפות? איך יוצאים מזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעלפות מכאב תוך כדי יציאה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל08/11/2011בהחלט מה שאת מתארת יכול להיות וואו ווגאלי עם אפקט שיפעלו עצב הוואגוס מלווה בכאב בחילה וירידת דופק עד התעלפות קצרה
מומלץ מעקב נוסף אצל הנוירולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובחנתי -פיברומלגיה ע"י "רופא יועץ"רות06/11/2011
שלום רב,
אני סובלת מאוד מכאבים באצבעות הידים ובפרק יד ימין וממש לא יכולה לדרוך בבוקר על הרגליים בייחוד כף רגל שמאל
במשך שנים.
כמובן שמחיאת כפיים, ופתיחת בקבוקים או קופסאות או שריכת נעליים מאוד קשה עד בלתי אפשרי..
מידי פעם אצבעות אצבעות הידיים מתנפחות ומעט אדומומיות
ולמרות כל הכאב והנפיחות הרופא שלי אמר שכל הבדיקות שלי תקינות ושאין עדות לבעיה כולשהי..
מידי זמן מקבלת כאבים חזקים בחזה נשלחת לבית חולים ושם שוללים מקור לבבי. שולחים אותי חזרה לרופא בקהילה
מידי זמן כאבים חזקים באגן...כאבים בלסת.
מידי תקופה מקבלת כאבים איומים בישבן ורצה לבית חולים. שם מקבלת ואבן וולטרן בזריקה.
היות והרופא שלי לא בדיק מתייחס, כשיש נפיחות לוקחת על דעת עצמי וולטרן 100 ומבקרת בחמי מרפא בים המלח וזה די מקל על הנפיחות וכאב..
אני חברה בכללית
לאן אני צריכה לגשת כדי לקבל אבחנה.של מומחה?
מה זה רופא יועץ?
(אובחנתי ע"י "רופא יועץ" פיברומלגיה.)
מה הקשר להתנפחות ואודם בפרקי הידיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובחנתי -פיברומלגיה ע"י "רופא יועץ" - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל08/11/2011הסיפור שכולל נפיחות באצבעות הידיים מצריך בדיקה מחודשת במרפאה ראומטולוגית לשאלה של מחלה דלקתית ולהשלים סירולוגיה הדמיה הולכה חשמלית לידיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת קורטיזוןאינה28/10/2011
ברצוני לדעת האם קיימים כיום קורסים להזרקת קורטיזון לרופאי משפחה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרקת קורטיזון - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל30/10/2011לא ידוע לנו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינהגלית27/10/2011
שלום, אני בת 25. אובחנתי בפיברומיאלגיה לפני חודשיים. כבר הרבה זמן (שנה וחצי) אני סובלת מבעיות שינה. קשה לי להירדם ואני מתעוררת הרבה במהלך השינה. הבנתי שזה יכול להיות קשור. האם אכן יש קשר? יש משהו שאפשר לעשות כדי לטפל בבעיות שינה שנובעות מפיברומיאלגיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות שינה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל30/10/2011בהחלט, יש הפרעות שינה בפיברומיאלגיה ולעיתים יש להיעזר בכדורי שינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודעתנירית17/10/2011
אני בת 50 לפני 4 שנים קמתי בבוקר עם לחץ נוראי על שד שמאל כאבים עייפות . עברתי את כל הבדיקות שיש אם אר אי שד אורוטופדיה ניאןרולוג בדיקות דם ושום דבר לא גילו הכל תקין. לאחר שנתיים הדופק שלי התחיל להיות חזק שאני שומעת אותו ובמאמץ מתגבר יותר בדיקה קדיולוגית שללה מחלת לב כלשהי. עד היום אני סובלת 4 שנים מכאב ולחץ בשד שמאל כאבים בגב כאילו מונח עלי שק של 200 קילו תחושת ריחוף ועייפות כל היום דופק שמורגש במשך כל היום כאבים בכתפיים כאבי ראש ולחץ על הרקות כאב שיניים בלתי מוסבר .. האם לדעתך אני סובלת מפיברומיאלגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יודעת - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל19/10/2011בהחלט, יש מקום להעלות אבחנה של פבירומיאלגיה בחשבון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לפיברומיאלגיהענת15/10/2011
מאז הלידה הראשונה לפני כעשרה חודשים אני סובלת מכאבי שרירים בשכמות בצוואר לעיתים גם בזרועות עד לאצבעות. אני הולכת לישון עם כאבים, ישנה מאוד לא טוב אם בכלל, המון נדודי שינה (ללא קשר לתינוק כי הוא ישן רצוף כל הלילה), ואני קמה בבוקר עם עייפות מאוד גדולה וכאבים ונוקשות בכל אזור השכמות.
חוץ מהכאבים בשכמות שהם כרוניים יש לי גם רגעים בלתי נשלטים של לחץ בגוף אז אני מרגישה דופק חזק יותר ושכל הגוף מתכווץ ולחץ סביב המפרקים בכפות ידיים וסביב הקרסוליים. עדיין לא הצלחתי להבין מתי הרגעים האלו קורים לי ולמה. לפעמים זה קורה גם כשאני סתם יושבת רגועה.
הרופאת משפחה בהתחלה סברה שזה דיכאון אחרי לידה, אחר כך הייתי אצל אורתופד שאמר שזה פיברומיאלגיה ושלח אותי 4 חודשים לאחר הלידה לראומטולוג, הראומטולוג טען שצריך לחכות עוד קצת זמן אחרי הלידה כדי לאבחן משהו. בנתיים עשיתי פיזיותרפיה שהקלה על הכאבים אבל לא פתרה את הבעיה (ברגע שהפסקתי הכאבים חזרו). שוב חזרתי לאורתופד אחר שגם טען שזה פיברומיאלגיה ושלח אותי לראומטולוג, ושוב חזרתי אל הראומטולוג שאמר לי שהוא לא מאבחן כלום עד שאני לא עושה התעמלות מסודרת לפחות כמה חודשים. (כדי לשלול שלא מדובר סתם בגוף חלש).
בקיצור מאוד קשה לי, אני סובלת מהשכמות, אני מוגבלת בפעולות הבית, המצב משפיע לרעה על הקשר שלי עם בעלי, והטיפול בתינוק גם מאוד קשה לי, אני לא רואה את עצמי עושה ספורט בין הכאבים לעבודה והטיפול בתינוק, ואני לא מבינה למה אני לא מקבלת מענה הולם מהרופאים.
מה דעתכם על המצב? מה כדאי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לפיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל15/10/2011אכן, קיים החשד לתסמונת הפיברומיאלגיה.
מומלץ להיוועץ שוב בראומטולוג.
להתחיל בדרכים הטבעיות לשפר את מצב השרירים וכלל הגוף- כלומר שחיה טיפולית, הידרוטרפיה, פיסיוטרפיה,הליכה יומית ואף שיאצו ואקופונקטורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואיקובי04/10/2011
שלום, אני בן 24 ורופא כאב נתן לי מרשם לאלטרול לטיפול בפיברומיאלגיה ו-CFS. האם האלטרול משפיעה על התפקוד המיני? יש לציין שאני די חושש ליטול את התרופה בגלל החשש מחוסר תפקוד מכוון שבעבר לקחתי סימבאלתה (גם לטיפול בתסמונת כאב) שהשפיעה באופן שלילי על התפקוד המיני שלי...
אודה לכם מאוד על המענה
קובי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל05/10/2011גם עצם המחלה פיברומיאלגיה מלווה בהפרעות בליבידו והכושר המיני
תרופות אנטי דכאוניות גם יכולות להתלוות בתחושה של הפרעת כושר המיני אך לרוב אפקט חולף והפיך
למכאובי המחלה שווה לנסות כל דבר
לרוב באם המצב הכללי השתפר בזכות תרופה או טיפםול מסויים , גם תסמיני המחלה פוחתים הרי גם תחום החשק המיני בנימה אופטימית, משתפר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
קובי05/10/2011תודה רבה על המענה דוקטור.
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




.jpg)