מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מבקשת המלצה על מזרן מתאיםמירה30/07/2012
לאחרונה רכשתי מזרן חדש בחברה גדולה וידועה. בחנות המזרו היה רך ונעים. זה שהובא לביתי קשה ולא נוח. לא ניתן לבטל את הקניה ואני צריכה לקנות מזרן אחר חדש. לא מצליחה לישון וכל הגוף כואב לי. בבקשה אם משהו יודע ויכול להמליץ על מזרן טוב שמתאים לחולים בפיברו' ואשר ניתן לסמוך על החנות בה הוא נקנה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממליץ לך בחום
תומר02/08/2012לגשת לחנות אירופלקס ולהתנסות שם במזרן שנקרא MOLLLY VISCO
גמיש, מפנק ותומך.
אני יודע שגם בהולנדיה יש אבל שם המחירים קצת גבוהים יותר...
לשיקולך ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שרירים וקשיון שריריםאלי29/07/2012
שלום רב.
אני בן 42 וכן אני סובל מפריצת דיסק עמוד שידרה מותני בגובה L5-S1 עם לחץ על שורש L5משמאל הובחן ע"י האורטופד לאחר בדיקת MRI .
MRI ע"ש צוורי -בלטים דיסקלים C2-3 C3-4 C4-5 C5-6
בבדיקת EMG -הודגמה C6-7 .
השאלה שלי היא אני סובל מאוד מכאבי שרירים מפושטים וכן מקשיון שרירים .
הכאבים מופיעים באזור הצוואר והכתפיים וכן בידים בירכיים ומלוה בכאבי ראש עזים.
בנוסף לזה יש חוסר ריכוז עייפות כרונית גם לאחר שנת לילה אני קם עייף .
עברתי בדיקות דם לגילוי דלקות למיניהם הכל תקין.
מה יכולה להיות הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שרירים וקשיון שרירים - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל31/07/2012עיקר הבעיה ככל הנראה עקב דיסקופטיה צווארית.
התפתחות כאבי שרירים בליווי עייפות והפרעות שינה יכולים להיות חלק מהבעיה האורטפדית
בכל מקרה יש להיוועץ בראומטולוג לשאלת פיברומיאלגיה שניונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליריקהמיכל10/07/2012
שלום רב,
אובחנתי בעלת פיברומיאלגיה קלה, וניתן לי מרשם לליריקה 50 מ"ג פעמיים ביום.
היום כ- 10 ימים לאחר תחילת לקיחת הכדורים אין שיפור בכאב (מפרקי הידיים), השיפור היחידי הוא שאני מצליחה לישון 4-5 שעות בלילה, בצורה טובה יותר מאשר קודם, למרות שעדיין אינני קמה עררנית, אלא עייפה.
האם לכדור לוקח זמן להשפיע או שבפרק זמן כזה כבר היה צריך לצפות לשיפור בכאב?
לתשובתכם אודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליריקה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל11/07/2012הליריקה כטיפול אנטי נוירופטי, עוזר גם במישור הכאב, השינה ועוד. אנשים שלוקים בפיברומיאלגיה מדווחים כי האפקט הדרגתי, ויש כאלה שזקוקוים לטיטרציה של המינון עד מינונים כגון 300 מג פעמיים ביום
מומלץ, להיאזר בסבלנות ולמעקב הראומטולוג המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקבלת ליריקה
תותי19/08/2012מיכל שלום מה שלומך?
רציתי לדעת איך והאם הצלחת לקבל ליריקה דרך הקופת חולים שלך? או שקנית באופן פרטי? אם כן הצלחת שהקופה תממן את הליריקה לאיזו קופה את שייכת? ומה היית צריכה לעשות בשביל זה? אני בקופ"ח כללית והם מאכילים אותי מרור...לא מאשרים לי את הליריקה לא הידרותראפיה וכל טיפול שהמליץ לי רופא מומחה ראומטולוג. אשמח אם תייעצי לי או אם את מכירה מישהו שנתקל באותה בעיה.
שתהיה שינה טובה!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פולימיאלגייהניצה02/07/2012
שלום
אני בת 74.
לאחר למעלה מחצי שנה עם כאבים המתאימים לפיברו/פולי מיאלגייה - קיבלתי מפרופסור לראומטולוגייה טיפול בפרדניזון למשך שבועיים.
שאלותי:
1. יש לי קצת שפעת.האם זו הזיבה לכך שעדיין יש לי עייפות? הכאבים כמעט נעלמו..
2. כמה זמן להמשיך בטיפול?לא הבנתי זאת מהרופא ושכחתי לשאול.
אודה לך על תשובה למייל כי אני לא אזכור איך להיכנס למקום הזה - פורום - שוב...?
תודה מראש
ניצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פולימיאלגייה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל11/07/2012שלום רב. מחלתך אשר נשמעת חריפה או תת חריפה, מגיבה לפרדניסון לאור קבוצת הגיל, מעלה אבחנה אחרת כגון פולימיאלגיה ולא פיברומיאלגיה. אבחנה זו מצריכה מעקב צמוד במרפאת הראומטולוג, ולעיתים זקוקים לתקופות ארוכות יחסית של פרדניסון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלטרולט סימבלטה וליריקה
פיברואית חדשה07/08/2012ד"ר סוהיל שלום
אובחנתי בפיברומיאלגיה לפני חצי שנה.(אתה אבחנת)עד היום לא לקחתי תרופות במחשבה להסתדר בלי אך כרגע כשהחלטתי לקחת אני לא יודעת מה להחליט כי הפסיכיאטרית אומרת סמבלטה והראומטולוג אלטרולט. גם ליריקה עלה על הפרק ... היתי רוצה שתסביר מה השוני בין התרופות ובמידה ולדעתי מרכיב הכאב חזק מהדכאון המשני מה כדי לי יותר לקחת?
איזו מהתרופות לא גורמת להשמנה, ממה קל יותר להגמל?עם מה קל יותר לנהוג תודה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי יודעיםחסוי28/06/2012
מתי כאבי גב וצוואר שלא עוברים זה פיברומיאלגיה? יש בדיקות לזיהוי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי יודעים - תגובה
יוספה בראונשטיין28/06/2012לפונה שלום,
האמצעי היחיד לאבחון פיברומיאלגיה שקיים הוא הפעלת לחץ מתון על 18 נקודות רגישות בגוף. אין בדיקות מעבדה שיכולות לאבחן פיברומיאלגיה, אלא רק לשלול מחלות אחרות ש"מתנהגות" כמוה ומתאפיינות בכאבים מפושטים, תשישות, הפרעות שינה ועוד.
על מנת לעמוד על מהות הכאב בצוואר ובגב כדאי לפנות לאורטופד ולבקש בדיקות הדמיה על מנת לאבחן / לשלול בעיה אורטופדית.
מקווה שעזרתי לך
יוספה בראונשטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה שלוש ופיברומתענינת19/06/2012
האם אומגה שלוש הוכח שעוזר גם לחולי פיברומיאלגיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה שלוש ופיברו - תגובה
יוספה בראונשטיין20/06/2012למתעניינת שלום רב,
אומגה 3 עשויה לסייע בחלק מתסמיני הפיברומיאלגיה כגון: דיכאון וירידה בזיכרון. השפעתה של אומגה 3 על שיפור הזיכרון, הקשב והריכוז והפחתת הדיכאון - מוכחת. במחקרים קליניים שונים נמצא גם שאומגה 3 במינונים גבוהים מסייעת בהפחתת היובש בעיניים, שגם היא שכיחה למדי בקרב חולי פיברומיאלגיה. אומגה 3 מפחיתה תהליכים דלקתיים בגוף, אך מכיון שבפיברומיאלגיה אין מדובר בדלקת, השפעתה על הכאב אינה משמעותית.
מקווה שעזרתי לך,
תרגישי טוב
יוספה בראונשטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FMF - קולכיצין ורגישות ללקטוזמיכל09/06/2012
שלום רב,
אני יודעת שהפורום הינו של פיברו, אולם שאלתי נובעת מהקישור של פיברו ו FMF
לפני כחודשיים אובחנתי כסובלת מפיברו והומלץ טיפול בליריקה,
לפני האיבחון, עלה חשד כי יתכן והתופעות מהם אני סובלת הם תופעות FMF, ונעשה נסיון לטיפול בקולכיצין במשך חודש אחד.
הטיפול בקולכיצין לווה בשילשולים, שבזמנו נראו לי קשורים לתסמונת המעי הרגיז ממנו אני סובלת.
אולם, כאשר כאבי בטן ושלשולים שנמשכו מעבר לזמן סביר, נעשתה בדיקה לרגישות ללקטוז, נמצא כי אני רגישה ללקטוז.
האם יתכן כי הרגישות ללקטוז, והשלשולים מהם סבלתי הם בעצם אלו שמנעו את ההשפעה של הקולכיצין? האם יש תרופה אחרת לטיפול ב FMF?
לתשובתכם אודה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FMF - קולכיצין ורגישות ללקטוז - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל11/06/2012כאמור, בתגובה הקודמת, מותר כי יהיו שתי מחלות. הכולכיצין הינה תרופה חיונית לטיפול בקדחת ים תיכונית. אחת הבעיות הינה נטיה לשלשולים אצל חלק מהמטופלים. כמובן באלה עם בעיות מעיים כולל מחלת מעי דלקתית וגם תסמונת המעי הרגיז התופעות לוואי בולטות עוד יותר.
הטיפול בכולכיצין לא נותן את הפרות בצורה מיידית וכי חודש ימים של טיפול אינו מספיק על מנת לבחון את יעילותו. הטיפול בFMF הינו ממושך ולאורך החיים. מצד שני באם התסמינים מהם את סובלת הינם נובעים מפיברומיאלגיה ואין FMF אז יש להתרכז בתסמינים הרליוונטים והטיפול בהתאם ואין לכוליצין תרומה או עזרה בטיפול בתסמינים אלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה ו FMFמיכל09/06/2012
שלום רב,
בבדיקות שנעשו לי עלה חשד כי הנני סובלת מ FMF, וטופלתי כחודש ימים בקולכיצין, שלא פתר את הבעיה. הוסבר לי כי לתרופה זמן תגובה ארוך, ולכן יש לקחת כחודש ימים. לאחר פרק זמן זה, ובשל העובדה כי לא חל שיפור מהותי אלא כאבים לפרקים, אובחנה התופעה כפיברו, והומלץ טיפול בליריקה. לאחרונה התברר לי כי יש במשפחתי המורחבת מספר לא קטן של חולי FMF, האם יתכן כי פרק הזמן שלקחתי את הקולכיצין אינו מספיק על מנת לבחון יעילותו? האם כדאי לנסות שוב? לפני שאני מתחילה טיפול בליריקה?
אציין כי בבדיקה גנטית נמצאה אצלי מוטציה אחת של FMF, בילדותי סבלתי מכאבי בטן לא מוסברים והתנפחויות קרסוליים, כיום הכאב הינו במפרקי הידיים ומעי רגיז.
האם יש קשר בין פיברו ו FMF?
אודה לתשובתכם.
אורטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה ו FMF - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל11/06/2012מחלת FMF קדחת ים תיכונית מתאפיינת במיגוון תסמינים כולל ארועי חום, כאבי מיפרקים התקפיים ובד"כ עם נפיחות וגם ארועי פריחה עורית כאבי בטן וכאבים בחזה. מחלה גם משפחתית וגנטית. לציין כי יש מוטציה אופיינית וגם עליות מדדי דלקת.
הפיברומיאלגיה הינה תסמונת של כאב מפושט, ממושך וגם כרוני. בד"כ ללא נפיחות של מיפרק וללא עליות מדדי דלקת.
מותר שיהיו שתי מחלות יחד אך אין קשר בין השתיים. יש להיוועץ בראומטולוג מטפל ולהחליט מהי האבחנה ולפי כך הטיפול. באם יש FMF יש להתמיד בנטילת כולכיצין כי יש לו יתרונות במניעת התקפים והקלה על החום והכאב וגם שימור הכליות. ובאם פיברומיאלגיה אז הטיפולים בהתאם כולל משככי כאבים, אנטי נוירופטיים ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ברגלחווה20/05/2012
אובחנתי עם דורבן ברגל, אבל לא כל התופעות קיימות אצלי.. יכול להיות שמדובר בפיברומיאלגיה או שזה לא יכול להיות רק ברגל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב ברגל - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל22/05/2012לרוב מחלת הפיברומיאלגיה גורמת לכאבים מפושטים ולא לתלונה ממוקמת בודדת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כנס פברומיאלגיהמירי24/04/2012
שלום לכולם
לצערי הצטרפתי למשפחת הפיברומיאלגיה בחודשיים האחרונים.
אני מנסה למצוא מידע על כנס של פיברומיאליה שייערך במאי מישהו יודע משהו, בנוסף אני מנסה לייצור קשר עם עמותת אסף ללא הצלחה. יודעים אולי איך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כנס פברומיאלגיה - תגובה
יוספה בראונשטיין29/04/2012מירי שלום רב,
לאחר בירור עם גורמים בעמותת אס"ף, כנס פיברומיאלגיה יתקיים השנה ב-16 במאי בקיבוץ געש. הכנס יתחיל כנראה בשעה 16:00.
לכשיהיה בידי מידע נוסף, אעלה אותו בפורום.
יוספה בראונשטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההזמנה לכנס אס"ף
שרון גור03/05/2012אני שמחה להזמינכם לכנס עמותת אס"ף לחולי פיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית, שיתקיים ביום ד' ה-16 במאי.
אשמח לראותכם
בברכה, שרון גור - יו"ר עמותת אס"ף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףףףףףףףףחסוי15/04/2012
שלום לכולם.
שואלת בשביל אמא שלי, היא בת 56, בערך 6 שנים סובלת מכאבים בכף הרגל. כאב הוא כרוני, לפעמים טיפה יותר קל, אך רוב הזמן כאבי תופת. היא עברה מיפוי עצמות, MRI - הכל תקין. עברה אולטרסאונד ברגל - הכל תקין.\
בדיקות דם תקינות, שוב זריקה או פיזיוטרפיה - כלום לא עוזר. יש ימים שהיא ממש לא יכולה ללכת.
גם הייתה במרפאת כאב ברמבם, אך גם שם לא מצאו שום טיפול.
מה זה יכול להיות? למי אפשר לפנות???? האם יש משהו אלטרנטיבי?פרטי? שיכול לתת פיתרון.
ככל נראה, מדובר בדלקת גידים חריפה.
אודה לעזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוףףףףףףףףףף - תגובה
יוספה בראונשטיין16/04/2012לפונה שלום רב,
מצטערת לשמוע על הסבל של אמך.
אשר לשאלתך, ללא אבחנה מדויקת קשה אם בכלל אפשרי להתאים טיפול מתחום הרפואה המשלימה. אם אכן מדובר בדלקת בגידים ניתן להתאים טיפול בצמחי מרפא, אך זאת שוב לאחר אבחנה ובהתייעצות עם מומחה בתחום.
רפואה שלמה,
יוספה בראונשטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוףףף
חסוי16/04/2012שלום,
תודה על התגובה המהירה
האם את מכירה מישהו באיזור חיפה/קריות שאפשר לגשת אליו לייעוץ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pmאביגיל אורן24/03/2012
הרופא שלי חושד שיש ליpm האים אפשר להסביר לי מה זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר pm - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל25/03/2012כדאי לך לברר עם הרופא שאיבחן
לא ידוע לי קיצור של מה ,בתחום המחלות
יש לתאר את התסמינים של מחלתך שלעיתים עוזר בזיהויי הקוד
PMR זוהי מחלה מוגדרת כדלקת המערבת את חגורת שרירי האגן , הירכיים כתפיים והצוואר- ובאנגלית פולימיאלגיה ראומטיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דעתכם הערכתכם בנוגע למצבי הבריאותידורית22/03/2012
שלום רב לכם.
אנא מכם,בכל לשון הבקשה,להגיב לפנייתי אליכם בהקשר למצבי הבריאותי.
אני בת50. מזה כשמונה חודשים אני סובלת מכאבי גב תחתון,ירכיים צדדיים ואחוריים ברכיים ומסביבם,לפעמים תחושת הירדמות זרמים שרפה ונימולים מסביב לקרסוליים וכפות רגליים,במיוחד רגל שמאל.
תחושות מסביב לקרסול וכף הרגל,אני חשה בהם במיוחד ביציאה מחוץ לבית,במהלך הליכה מהירה ואיטית. בישיבה ובשכיבה אינני חשה בהם כמו לאחר יציאה מהבית במהלך הליכה רגלית.
רופא משפחה ואורטופד אצלנו בקופת חולים כללית,אין להם שמץ של מושג לדבריי,מקור לכאבים ותחשות במקומות שציינתי,מה גורם למה ומה מקרין לאן ואופן הטיפול.
עד כה רופא משפחה ואורטופד היפנו אותי לבדיקות ואיבחון אצל נוירולוג,כירורג כלי דם, צילום רנטגן רגליים במלואן ואולטראסאונד דופלר עורקי רגליים+emg, הכל תקין.
מיפוי עצמות של כל השלד: שינויים ניווניים קלים בברך שמאל. סביר להניח שלא עשיתי עד כה בדיקות נוספות כלשהן?
אבקש דעתכם הערכתכם הצעתכם בנוגע למצבי הבריאותי. תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעתכם הערכתכם בנוגע למצבי הבריאותי - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל25/03/2012תיאור תלונות במישור השלדי וגם נוירולוגי לא בפיזור אנאטומי מוסבר עלול להעלות חשד לתסמונת הפיברומיאלגיה. מומלץ להיוועץ בראומטולוג להשלמת האיבחון ולהכוונת הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה וספירת דם גבוההאביגיל אורן20/03/2012
במשך שלוש שנים ספירת הדם שלי 81 הובחנתי כחולת פיברומאלגיה אני תשושה וסובלת מעיפות כול הזמן מלבד זאת הבדיקות שלי מראות שבעבר היה לי חמלת הנשיקה
כרגע אנני יכולה ללכת 5 דקות ברציפות שלא לדבר על לעלות מדרגות או לעמוד
הרגליים והידיים שלי כול הזמן מתעוותים וננעלים תחושה של מתיחות שרירים עיםעיותים
בבדיקות נשלל דלקת פרקים האים יתכן דלקת שרירים ואיזה בדיקה צריל לעשות
אני סובלת ולא מתפקדת לגמרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה וספירת דם גבוהה - תגובה
יוספה בראונשטיין22/03/2012אביגיל שלום רב,
את כנראה מדברת על שקיעת דם ולא ספירת דם. שקיעת דם 81 היא באמת גבוהה, מה שמעיד על איזשהוא תהליך דלקתי בגוף, אבל יחד עם זאת הוא לא ספצפיפי ולכן קשה לדעת היכן הדלקת. כדאי להרחיב את הבירור בשאלה של תהליך דלקתי (גם אם נשללה דלקת מפרקים) בבדיקות מעבדה. על מנת להקל על התשישות את יכולה להיעזר בצמחי מרפא כמו ג'ינסנג, אשווגנדה, ריישי, מיטקה (כמובן בהתייעצות עם מטפל מוסמך). יתכן כי ההתכווצויות (תחושה של "נעילות") נובעות ממחסור במגנזיום. את יכולה לנסות ליטול כמוסות של מגנזיום פעם עד פעמיים ביום ותראי איך את מרגישה.
מקווה שעזרתי לך
רפואה שלמה
יוספה בראונשטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיברומאלגיה וספירת גם גבוהה
אביגיל אורן22/03/2012עשו לי בדיקה ולא חסר לי מגנזיום
לאבא שלי היה מחלת בירגר התופעות מאוד דומות
האים יכול להיותשזאת המחלה למרות שבדקו קרישת דם והבדיקה בסדר גם בדיקת סוכר בסדר
תודה והמשך יום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיברומאלגיה וספירת גם גבוהה - תגובה
יוספה בראונשטיין22/03/2012אביגיל שלום רב,
מגנזיום נמצא בכמות מאוד קטנה בדם. רובו נמצא בתאי הגוף השונים ולכן בדיקת דם למגנזיום אינה אינדיקציה טובה למחסור או לערכים תקינים. לכן אני חושבת שכדאי בכל זאת להתחיל ליטול מגנזיום לפחות כמוסה אחת למשך חודש ימים ולראות אם יש שיפור.
להמשך בירור כדאי לפנות לרופא משפחה והוא יפנה אותך לרופאים הרלוונטיים (כלי דם, ראומטולוג, אחר)
מקווה שעזרתי לך
רפואה שלמה
יוספה בראונשטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברו וכדוריםמ16/03/2012
שלום רב
אני נוטלת אלטרולט כבר כמעט חצי שנה.ועליתי למינון של כדור וחצי בחודשיים האחרונים.התרופה הזו עזרה לי מאוד עם כאבים אבל האם יכול להיות שאני יותר חרדתית בגללה?ויותר לחוצה?ואולי אפילו יותר בדיכי???עוד דבר.האם יכול להיות שהתרופה פוגעת בזיכרון?או בריכוז? לאחרונה אנ חשה הרבה יותר מתוחה ולחוצה. התחלתי עבודה חדשה(שזה מלחץ בפני עצמו) ואני מרגישה שאני נלחצת בקלות...לחוצה מאוד... ובוכה מאוד בקלות.ואולי זה בכלל לא קשור לתרופה?
אשמח לתשובה
בתודה מראש
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברו וכדורים - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל09/04/2012רוב התסמינים שאת מתארת הינם חלק מפיסרומיאלגיה כולל המצב החרדתי ודכאוני וגם תלונות הריכוז וזכרון ובד״כ אינם חלק של תופעות הלוואי של הטיפול ויתכן ויש לשדרג את המינון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)