מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי שריריםורדה24/12/2010
סובלת מכאבים חזקים לפני למעלה משנה שהחלו בקיבה והמתרכזים במיוחד בבטן עליונה ובסרעפת עם הקרנה לגב. הכאבים התפשטו גם לרגלים וכפות ידים, אבל חזקים במיוחד בחלק העליון של הגוף ושם התחילו. צילומי חזה, בדיקה של עמוד השדרה וסיטי בטן לפני חודשים לא גילו דבר. גם בדיקות אוטואימוניות מלפני שנה לא הצביעו על ממצא חריג פרט לשקיעת דם מוחשת. יש רגישות בנגיעה בכל הגוף. האם זו פיברומיאלגיה או יכולה להיות מחלה של כלי דם או מחלת דם? האם ניתן להשתמש במרחיבי כלי דם או בממריצים למיניהם (לא עוזרות לי תרופות מקובלות שעוזרות לפיברומיאלגיה פרט לקלונקס שהוא ממכר ומרדים). אני סובלת גם ממעי רגיז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שרירים - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל05/01/2011בהחלט, תיאור המקרה שאת מתארת מעלה חשד גבוה לקיום תסמונת הפיברומיאלגיה.
מומלץ להגיע לבדיקה במרפאה ראומטולוגית לאישור, וגם להתיחסות טיפולית מלבד הקלונקס שאת מקבלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר למחלות נוספותספיר18/12/2010
שלום.האם יש קשר בין פיברומילגיה למחלות נוספות?
אני חליתי במחלות נוספות דווקא לאחר שקבלתי פיברומילגיה.
ושאלה נוספת-כאשר יש מחלות נוספות איך ניתן להבחין בינהם לפיברומילגיה?
למשל-כאשר אני מתעייפת ,אני לא יודעת אם זה מהפיברו' או שירד לי הסוכר או הלח"ד.כאשר אני מתנשפת הרבה ,האם זה התקף אסטמה או מהבעיה הלבבית שיש לי.
זה מקשה לדעת האם לפנות לקבל טיפול או שזה מהפיברו ופשוט צריך לנוח אולי לקחת משככי כאביו וזהו.
אשמח לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר למחלות נוספות - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל21/12/2010מה שמאפיין פיברומיאלגיה שהיא כוללת מיגוון סימפטומים ואשר חופפים למחלות שונות. כאשר עיקר התלונות מתרכזות בכאבים שלדיים, הפרעות שינה, הפרעות ריכוז, חולשה ועייפות וגם הפרעות נוירולוגיות , הרי יש גם מחלות נוספות אשר מתבטאות בסימפטומים כאלה.
המלצתנו כי באם אובחנה מחלת הפיברומיאלגיה, הדבר עשוי להסביר המון מהתלונות של החולה וכי הן נלמדות עם הזמן וגם החולה וגם הרופאלומדים לדעת מה כן שייך הפיברומיאלגיה , וכי באם צצות תלונות חדשות הדבר תמיד מחיב התיחסות רגילה ורצינית לשם השלמת בירור בהתאם לתלונה החדשה.
הרי מותר לחולה עם פיברומיאלגיה לקבל זיהום, דלקת, אלרגיה, ארוע לבבי או אחר.
ויש להיוועץ ברופא המשפחה ואו הראומטולוג המטפל בעניין כל ממצא חדש או סימפטום חדש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני התכוונתי
ספיר29/12/2010שאני כבר יודעת שיש לי מחלות נוספות(כבר אובחנו בעיות בסוכר,לח"S ולב ואסטמה)אבל אני לפעמים לא יודעת אם התופעות זה מהמחלה ואז לקחת עוד משאף למשל או פשוט לנוח כי זה מהפיברו'..
איך להבדיל?אי אפשר לבלות כול הזמן בקופ"ח..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני התכוונתי - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל16/01/2011בתשובה לשאלתך, ראי את הטקסט הבא, ויש להדגיש כי אין דרך לחזות בלי בדיקה קלינית אצל הרופא הראומטולוג או הרופא המטפל. כפי שמוזכר בקטע הבא- עם הזמן נלמדים הסימפטומים הקשורים למחלה פיבור ומה לא קשור.
הקטע מתגובה קודם: מה שמאפיין פיברומיאלגיה שהיא כוללת מיגוון סימפטומים ואשר חופפים למחלות שונות. כאשר עיקר התלונות מתרכזות בכאבים שלדיים, הפרעות שינה, הפרעות ריכוז, חולשה ועייפות וגם הפרעות נוירולוגיות , הרי יש גם מחלות נוספות אשר מתבטאות בסימפטומים כאלה.
המלצתנו כי באם אובחנה מחלת הפיברומיאלגיה, הדבר עשוי להסביר המון מהתלונות של החולה וכי הן נלמדות עם הזמן וגם החולה וגם הרופא לומדים לדעת מה כן שייך הפיברומיאלגיה , וכי באם צצות תלונות חדשות הדבר תמיד מחיב התיחסות רגילה ורצינית לשם השלמת בירור בהתאם לתלונה החדשה.
הרי מותר לחולה עם פיברומיאלגיה לקבל זיהום, דלקת, אלרגיה, ארוע לבבי או אחר.
ויש להיוועץ ברופא המשפחה ואו הראומטולוג המטפל בעניין כל ממצא חדש או סימפטום חדש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברו-דיכאון ותרופותגלית13/12/2010
שלום רב,
אני נוטלת למיקטל 200 כמייצב עבור דיכאון עמיד.
כבר מס' חודשים אובחנתי כסובלת מפיברו.היתה לי תשישות נוראית שלדעתי חלפה מאחר וקיבלתי צימחי מרפה.
קיבלתי סימבלתה 30 מג' וזה עזר לי ,הכאבים פחתו ולא הרגשתי צורך לעלות ל-60מג'.
בעיות השינה הוחרפו ולכן נוטלת 0.5 קלונקס ו-100 מג' טרזודיל.
לאחרונה הדיכאון הוחמר ולא יכולתי לתרכז בעבודה,הייתי מישהו אחר לגמרי, המילים נתקעות לי, אני לא מבינה מה אומרים לי,איבוד זיכרון ובעיית עיבוד נתונים.
פניתי לרופא אחר בכדי לקבל עוד חוות דעת. הוא נתן נורטילין וכעת נוטלת 50 מג' והפסקתי את הסימבלתה.
לא טוב לי איתו מאחר ויש לי יובש בפה וריח רע. רמת התאבון עלתה לי וזה משהו שקשה לי איתו,כמו כן הרגשתי מס' דפיקות לב לעיתים רחוקות ומוזרות.
לגבי הבאת ילדים לעולם הבנתי שעם הנורטילין יש בעיה חמורה ומדורגת כ-D.
כמו כן הרופא שלי מאמין שאין דבר כזה פיברו אלא נגזרת של דיכאון והוא חושב שהבילבול והבעיה הקוגנטיבית החמורה זה שייך לדיכאון. אני לא חושבת כמו אני כן מאמינה שיש פיברו והיא גורמת לי לכל הבעיות האלה.
אני מאוד מודאגת מכך וחשוב לציין כי לדיכאון בזמנו קיבלתי SSRI ו SNRI לפני הלמיקטל שלא עזרו.
אנא תשובתכם בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברו-דיכאון ותרופות - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל14/12/2010תיאור התלונות שלך במישור הנפשי יכולות להיות משנית לדכאון אך גם הדבר מעלה חשד לתסמונת הפיברומיאלגיה.
לרוב יש תסמינים נוספים למה שתיארת, אשר במישור הנפשי והקוגנטיבי. לשם סריקת קיום תסמינים נוספים עלייך להיוועץ בראומטולוג אשר יוכל להעריך את מצבך ולקבוע באם יש פיברומיאלגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאובחנתי אצל ראומוטלוג
גלית15/12/2010שלום דר'
בהמשך להודעה, נבדקתי אצל ראומוטלוג והוא קבע כי אני סובלת מפיברו.
לפני כן הייתי בדיכאון מיוצב.
כעת חלה התדרדרות בדיכאון והכאבים לדעתי גם קצת גברו.
בגלל זה רשמתי על הסימבלתה והנורטילין.
בעיית השינה עם הנורטילין קורות לי ביקיצה מוקדמת כלומר שעתיים של שינה..
אני פשוט חסרת אונים...
האם עכשיו תוכל לענות לי בבבקשה על השאלות שלי שרשמתי בהתחלה?
והאם הבלבול ובעיית עיבוד נתונים קשורה לפיברו או לדיכאון?
תודה רבה דר' יקר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי פרקיםזיוה07/12/2010
תקינה. מזה כשבועיים סובלת מעייפות ,גלי חום ,כאבים בפרקים ובצוואר ובבוקר מתעוררת עם ידיים רדומות ,ותוך כמה שניות כשאני מפעילה אותן זה משתחרר .בצעתי בדיקות דם דרך רופא המשפחה. תפקודי כבד כיליה וכליות תקינים .שקיעה 48 שעה ראשונה אבל זו תוצאה, שמלווה אותי הרבה שנים.ספירת הדם תקינה.
ana-שלילי
anti ds dna-שלילי
antiribosomalp<0.2
anti rnp-שלילי
anti rnP-A-שלילי
anti sm <0.2
anti sm/rnp<0.2
anti scl-70<0.2
anti rnp 68<0.2
0.2>anti ro(ss-a
anti la(ss-b<0.2
anti ss-a 52<0.2
anti ss-a 60<0.2
0.2> anti chromatin
anti jo-1<0.2
anti centrom.b<0.2
esr-48 (הרבה שנים יש לי שקיעה כזו)
crp<5.0
uric acid=3.76 (2.3-6.3
rf<5.0
סובלת מעור שמתאדם בשמש ואחרי אמבטיה חמה וזמן קצר אחרי זה זה עובר .סובלת מדי פעם מעצירות ,שלא נמצא לה הסבר לאחר בדיקות מקיפות בנושא.
שאלתי מה שללו הבדיקות הללו האם שללו לופוס?
מה צריך עוד לבדוק? איזה סיבות לכאבים יכולים להיות?
האם יתכן לופוס למרות התוצאות הללו?
האם ייתכנו הכאבים בגלל גיל המעבר?
מה דעתך בנושא?
הרבה תודה על העזרה!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי פרקים - תגובה
ד''ר אורון עילם09/12/2010לא ציינת את גילך אך הבנתי על פי השאלה שאת בגיל המעבר.
על פי הבדיקות אין לך לופוס. בהחל ייתכן כי תסמינייך נובעים מגיל המעבר.
בכל מקרה אני ממליץ כי ראומטולוג ייבדוק אותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיזיוטרפיהורדה07/12/2010
זקוקה לשם של פיזיוטרפיסט באזור המרכז כדי שילמד אותי תרגילים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיזיוטרפיה - תגובה
ד''ר אורון עילם09/12/2010מטרת האתר אינה להמליץ על אנשים ספציפים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעינת28/11/2010
שלום רב,
האם אתם יודעים על מה מבוסס הטיפול הטבעי בפיברומיאלגיה? והאם אתם חושבים שהוא יכול לעזור בכלל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אורון עילם01/12/2010אנו יודעים כי לאמונה כי תרופה כלשהי יש יכולת לשפר את מצבנו יש ערך. זה נכון במיוחד כאשר אנו מטפלים בכאב. האמונה ביעילות הטיפול גורמת לשחרור חומרים מהמוח הנקראים אנדורפינים. האנדורפינים הם משככי כאב טבעיים. טיפול בתרופה "טבעית" או אקופונקטורה מגבירים את הפרשת האנדורפינים מהמוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון לפיברומיאלגיהר13/11/2010
בת 51 מזה שנתיים םטופלת בסימבלתה עקב דכאון וחרדה םלווים בכאבי גוף ושרירים עיפות שמקשה כל פעילות כאב ולחץ בראש שינה עם סיוטים וצורך לנוח ולישון להשתמש בםשככי כאבים עד להקלה אבל בעקרון ההרגשה תמיד נמצאת הבנתי שהגוף שלי צריך הרבה מנוחה כדי לחיות עםסבל מעין זה בדיקות דם בגדר הסביר האם זוהי המחלה ולאן עליי לפנות באזור חיפהלאבחון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון לפיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אורון עילם15/11/2010ייתכן כי מדובר בפיברומיאלגיה. עלייך לפנות לראומטולוג העובד עם קופת החולים שלך או לראומטולוג העובד באופן פרטי ( אפשר למצוא ב "דפי זהב" ) כדי שיבדוק אותך וייקבע האם זוהי האבחנה וימליץ על המשך טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיברו
אורנה שמר02/12/2010אני סובלת זה זמן מה מהירדמות רגל שמאל ויד שמאל עם תחושות של בחילה סחרחורות וזרמים שעולים לכיוון הראש נשירת שיער חזקה שבירת ציפורניים ... עפעפיים נפוחים וכו
הייתי אצל המון רופאים (אולי לא הנכונים) יש לי 2 ילדים קטנים וחיי הפכו לסיוט
מה דעתכם ולאיזה רופא עליי לפנות ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי פיברומיאלגיהליאת31/10/2010
שלום רב,
אני עדיין לא מאובחנת אך ממה שקראתי סובלת מסימפטומים שונים שמאפיינים פיברומיאלגיה.
יש לי תור לראומטולוג לצערי רק עוד חודש וחצי, שאלתי היא האם חלק מהסימפטומים של מחלה זו חוץ מהכבאים השונים בגוף,יכולים גם לתת תחושות של רדימות בגב העליון או ברגל? (נשללה בעייה נוירולוגית.ואני כבר אובדת עצות מרוב כמות הבדיקות והרופאים שראיתי בשנה האחרונה.)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי פיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אורון עילם01/11/2010שינויים בתחושה אינם תסמין טיפוסי של פיברומיאלגיה. מאידך גיסא הסימפטום אינו שולל את האפשרות לקיום פיברומיאלגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברו' ונשימהסוזן28/10/2010
שלום.אני סובלת מפיברומילגיה ואסטמה.בבדיקת תפקודי ריאות האחרון היתה ירידה בין בדיקה לבדיקה,הרופא אומר שאולי זה חולשת שרירים והפנה לנירולוג.
השאלה שלי-לא יתכן שזה בגלל הפיברו?הרי כול השרירים אצלי יחסית חלשים תמיד ואני מתעיפת ומתנשפת מהר כבר שנים(חשבתי שזה גם בגלל האסטמה).
מה הקשר בין פיברומילגיה לאסטמה?האם פיברומילגיה שעושה בעיות בשרירים גורמת גם לבעיות בשרירי הנשימה בבית החזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברו' ונשימה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל31/10/2010שלום רב
עקרונית , אין פיברומיאלגיה גורמת לפגיעה בשרירים, ולמרות תחושת התשישות והחולשה הכללית, אין ירידת תיפקוד של השריר ולא של הכח הגס.
אסטמה שמחמירה או דינמיקה בתיפקודי ראה, אינם קשורים במישרין לפיברומיאלגיה. כמובן כי שיפור תיפקודי כללי באם מטיבה המחלה ( הפיברו ) עשויה להתלווה בשיפור ההתמודדות גם עם מחלת רקע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בעצם הזנב ועוד בעיותשירי25/10/2010
שלום,
בת 37, משקל עודף של 9 ק"ג, בפעילות ספורטיבית מתונה עד בינונית, דיאטה מאוזנת, מעשנת.
יש לי הסטוריה של פריצת דיסק בחוליות L4-L5 מלפני כ- 13 שנה.
במהלך השנים חל שיפור משמעותי במקרים של תפיסות הגב לאור שיפור בסגנון חיי.
בשנה האחרונה סבלתי פעמיים (כעת זו הפעם השנייה) ממקרים של גב תפוס המלווה בכאב חד בעצם הזנב לאחר מאמץ פיזי גדול מהרגיל. מעולם לא כאב לי קודם בעצם הזנב.
מאחר ואני סובלת מתסמינים נוספים שלא קשורים לגב, התחלתי לחקור את הרעיון שהדברים קשורים ביניהם:
אני סובלת מספר שנים ממעי רגיז, נפיחויות באות והולכות, לעיתים כאב חד בבטן, זיהומים חוזרים בנרתיק (לא נבדקתי לקנדידה), כאב בנרתיק, ליחה, הזעת יתר ולאחרונה גם הזעה עם ריח חריף.
בשנה האחרונה התחלתי לסבול מחרדה ודכאון שאני מתגברת עליהם בהדרגה, יש לפעמים גם חוסר ריכוז עד כדי מבט לא מפוקס ותחושה של גודש במצח.
אם נתייחס למכלול הבעיות מהם אני סובלת, למה אפשר לייחס את זה? קראתי כאן לראשונה על פיברומיאלגיה, די בחשש.
הייתי שמחה לשמוע אבחון כללי והאם יש כתובת אחת שאליה אוכל לפנות כדי לטפל בי.
ההעדפה שלי היא לרפואה סינית אך אני פתוחה לכל טיפול מומלץ.
תודה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בעצם הזנב ועוד בעיות - תגובה
ד''ר אורון עילם27/10/2010מיצבור התסמינים שאת מתארת - בייחוד המעי הרגיז , החרדה והדיכאון מופיעים בשכיחות מוגברת בחולי פיברומיאלגיה.
רצוי כי תבדקי ע"י ראומטולוג שיאשר או ישלול אבחנה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב בעצם הזנב ועוד בעיות - תגובה
ד''ר אורון עילם27/10/2010מיצבור התסמינים שאת מתארת - בייחוד המעי הרגיז , החרדה והדיכאון מופיעים בשכיחות מוגברת בחולי פיברומיאלגיה.
רצוי כי תבדקי ע"י ראומטולוג שיאשר או ישלול אבחנה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שירי28/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיין לא מאובחנתאלמונית23/10/2010
כבר חודשיים עברו מאז פניתי לפורום זה לראשונה בשאלות שיוכלו לבהיר לי אם אני אוליי חולה בפיברומיאלגיה או שצריך לחפש משהו אחר.
מאז חקרתי עוד, וגיליתי שיש לי תופעות שאוליי סותרים את התסמינים של חולי פיברו.
למשל:
-אני ישנה מצוין בלילה ואפילו יותר טוב מאשר לפני שחליתי .
-יש לי פולסים בשרירי כל הגוף שאף שגורמים לתנועות קלות בילתי רצוניות(בעיקר בצוואר ובאצבעות הידיים).
-כשאני מתעייפת אני משבשת מילים(אומרת"גבינה"במקום"עגבניה"אותיות דומות אך מילים שונות לגמרי"אדום"במקום"חלון" וכדומה).
-באופן כללי אני מתעייפת מבחינה מנטלית מהר אך מודעת לכך ושומרת על אינטליגנציה תקינה .החשיבה שטחית יותר מבעבר,היתרון הוא שהדאגה לא באה לידיי ביטוי בכלל ואני ישנה טוב גם בזכות זה.
האם מה שכתבתי יכול בכל זאת להתאים לפיברומיאלגיה?
אני מטופלת באלטרוקסין (היפוטירואיד) וליריקה (150*2) בגלל כאבי שרירים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין לא מאובחנת - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל24/10/2010שלום
תיאור המקרה שאת מתארת אינו ספיציפי ויתכן במגוון מחלות, מחד ועלולי להיות משני לפיברומיאלגיה מאידך.
ביקור אצל ראומטולוג המתעסק בסוג מחלות אלה, כולל הפיברומיאלגיה , מאוד חיוני להערכת מצבך וקביעת האבחנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמוטיב, אכן תרופה טבעית?תוספי מזון21/10/2010
שלום,
אובחנתי כמי שיש לה פיברומיאלגיה וקיבלתי לאחרונה מהראומטולוג את התרופה הטבעית רמוטיב (כיוון שביקשתי ממנו פתרון טבעי) חשוב לי לציין שאני לא סובלת מדיכאון
ושאני נוטלת כבר זמן מספר תוספי תזונה בעצת נטורופטית וביניהם: קו-אנזים קיו-10,
אצה יפנית(המכילה יוד) בשם פוקויידן, קומפלקס ויטמיני b, ואנטי אוקסידנטים (ממיצוי פירות).
כמן כן אני סובלת מהתקפת אקנה וכבר שבועיים מטפלת במשחות לפנים: אדפרין קרם (0.1%) ודאלאגיס טי תרחיץ.
האם יש סיכון בלקיחת רמוטיב בשילוב עם אחד מכל אלו? האם רמוטיב היא אכן פתרון טבעי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמוטיב, אכן תרופה טבעית? - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל24/10/2010רימוטיב הינה תרופה טובה, עדינה גם אנטי דכאונית וגם עשויה לעזור להקלת סימטומי כאב והפרעות שינה בחלק מהנוטלים אותה. לא נדיר לפגוש חולים עם פיברומיאלגיה הנוטלים אותה ומרוצים. לא נראה לי וכי מתנגשת עםתוספי המזון שמנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוגה כמענה לכאבים כרונייםמתי17/10/2010
מחלות הן תוצאה של חוסר איזון.
במחלות ניתן לטפל בשלושה מישורים: תזונה, פעילות גופנית, תרופות.
דרך הטיפול השלישית רצויה רק במידה ושתי הראשונות נוסו ברצינות ובהתמדה ללא הצלחה. דרכי הריפוי של הגוף עובדות בכל מישורי ההוויה של האדם: המישור הפיסי, המנטאלי והנפשי.
ביוגה תרפיה המטרה היא להביא את הגוף לאיזון תוך כדי טיפול בסימפטומים הבוערים הדורשים התייחסות מיידית. הרעיון העומד מאחורי דרך ריפוי זו הוא כי כל הפרעה בגוף היא ביטוי לחוסר או עודף המביאים איתם מחלות שונות. דוגמאות לביטויי עודף בגוף: עודף משקל, עודף רעילות, היפראקטיביות, חרדה. דוגמא לדרך טיפול בסימני העודף יהיה בהתמקדות בנשיפות, כפיפות לפנים, פיתולים, מאנטרות, דמיון מודרך ומדיטציה. תרגול כזה ירגיע את המערכת כולה ויוריד בהדרגה את העודף.
יש לציין כי מטבע הבריאה, אנשים שונים זה מזה ולכן יבטאו את ההפרעות והמחלות שלהם בצורה שונה. כך למשל, אדם הסובל מעודף בגוף עלול לבטא זאת ביתר לחץ דם בעוד האחר יבטא זאת בכעסנות ורגזנות וכן הלאה.
כמו כן חשוב לציין, כי לפעמים ביטויים דומים נגרמים מסיבות שונות. לדוגמא, אדם עלול לסבול מחוסר תיאבון, קשיי שינה ועייפות בגלל בעיית דיכאון. אותם סימפטומים ממש עלולים להגרם לאדם בגלל הפרעה שנמצאת במערכת העיכול שלו עליה הוא כלל לא יודע. האחר עלול לסבול מבעיה במערכת האנדוקרינית (הורמונאלית) שלו והאחר בבעיה במערכת העצבים שלו. בעיות שונות כמו: קנדידה, אלרגיות למזון, חסר במרכיבים חיוניים בתזונה, מצב רעילות גבוה בגוף, בעיות מבניות כרוניות בשלד, זיהומים שונים בגוף עלולים גם הם להוביל לאותם סימפטומים. באופן מסורתי, כוללת היוגה תרפיה תרגילים שונים המתאימים למצבים שונים ולכל מערכת בגוף. תוך כדי ריפוי הגוף באמצעות יוגה תרפיה קורים שני דברים עיקריים:
האחד- האדם מחדש את מלאי האנרגיה בגופו, דבר המסייע בידו לשבור התניות והרגלים ישנים החוסמים אותו בדרך לריפוי.
השני- האדם מגדיל את יכולת המודעות העצמית שלו וההתבוננות הפנימית. אלה יסייעו בידו להתחיל בנייה חדשה של דרך חיים בריאה ונאותה לגוף.
יוגה תרפיה נותנת לאדם הזדמנות לפתח עם עצמו ועם גופו מערכת יחסים חדשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגה כמענה לכאבים כרוניים - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל24/10/2010הרעיון טוב וההצעה ליוגה מבורכת
האפקט הינו אינדיבידואלי ומשתנה בין איש לאחר, כפי שקורה ברוב הטיפולים המשלימים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך
שירי02/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הפיברומיאלגיה התעוררה?ג'ס08/10/2010
שלום רב,
אני אובחנתי לפני שבע שנים כסובלת מפיברומיאלגיה. במהלך השנים הצלחתי להתגבר על תסמיני המחלה באמצעות דיקור סיני וטיפול פסיכולוגי מעמיק, ובמהלך השנים האחרונות אני מנהלת אורח חיים נורמלי לחלוטין ואפילו עם רמות גבוהות של פעילות ודחק (אני מנהלת הוסטל).
לפני כשבועיים התחילו לי התכווציויות בבטן, ובהמשך הם התפתחו לכאבי בטן. הגעתי למיון שם אובחנתי עם PID, ומאחר ואני אלרגית לסוגים רבים של אנטיביוטיקה הוחל טיפול בציפרו ופלאג'יל. אחרי המנה השניה של הציפרו התחלתי לסבול מקוצר נשימה, ולכן הטיפול הוחלף לטריביד ופלאג'יל.
במהלך השבוע האחרון מאז החלפת הטיפול כאבי הבטן ממשיכים, אולם הם משתנים במיקום ובעוצמה שלהם, ומוחמרים בעיקר לאחר מאמץ מעבר לקליל, כגון עבודות בית קלות, נסיעה במכונית וכיוב'. בינתיים הגיעו תוצאות המשטח שבוצע, והממצא הראה שהתרבית של צואר הרחם שלילית ואילו התרבית של השתן חיובית אבל לא משמעותית.
בימים האחרונים גם התחלתי לסבול מקשיי הרדמות ושינה טרופה, עייפות וחולשה, וביומיים האחרונים נוספו כאבי גב ורגליים.
היתכן שכאבי הבטן במקורם נגרמו מהפיברומיאליה? היתכן שבאמת היה זיהום והפיברומיאלגיה התעוררה בעקבותיו או בעקבות הטיפול התרופתי (הפלאג'יל ממש לא סימפטי...), והאם יתכן שכל התופעות הללו קשורות באמת לבעיה בבטן?
בינתיים נקבע לי ביום ראשון US בטן, אבל אני לא יודעת מעבר לזה למי לפנות ואילו בדיקות כדאי לבצע.
יש לציין כי מזה זמן רב אני מרגישה עייפות, קושי בריכוז, וקילוף ציפורניים, אולם מכיוון שאובחנה אצלי אנמיה שייכנו את כל התופעות לכך, למרות שגם כאשר רמת הפריטין וההמוגלובין חזרה לנורמה המשכתי לסבול מאותן תופעות.
אשמח מאד להתייחסותכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הפיברומיאלגיה התעוררה? - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל16/10/2010תיוארך המפורט נראה לי וכי עשוי להיות משנית לפיברומיאלגיה אך את אמורה להשלים את הבירור כמתוכנן לכאבי הבטן לשלילת שאלות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולת פיברו מגיל 15..דנה04/10/2010
שלום
אובחנתי כחולת פיברומיאלגיה עוד מגיל 15, כיום אני בת 22. החלטתי להתמודד בכוחות עצמי עם המחלה, איני נוטלת כדורים ומנסה לעשות יותר ספורט בכדי למזער את כאבי המפרקים.
לאחרונה נתקלתי בתופעה מוזרה שאשמח לדעת האם היא קשורה למחלה: כאשר אני יושבת במשך 10 דקות רצופות בלי לשנות תנוחה, הרגליים נרדמות לי, ממש מרגישה "נמלים" לרב ברגל ימין. האם זה איכשהו קשור למחלה או שעלי לגשת לרופא משפחה לקבלת טיפול?
תודה מראש, דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולת פיברו מגיל 15.. - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל06/10/2010המלצתנו כי תמיד יש לגשת לבדיקה רפואית.
בעניין שינויי תחושה, זרמים, רדימויות, עיקצוצים וכדו' סימפטומטולוגיה מהמישור הנוירולוגי הינם תסמינים שלא נדיר לראות בפיברומיאלגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
