מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפסקת סימבלטהפיברואית21/04/2011
שלום, עקב פיברומיאלגיה בשילוב דכאון - נטלתי סימבלטה 30 מ"ג למשך שנה ושלושה חודשים. הפסקתי לפני 3 שבועות (אחרי שבועיים יום כן יום לא בעצת הפסיכיאטר). הסחרחורות (המטורפות) עברו לפני שבוע. מה שכן - אני מאוד עצובה ובוכה די הרבה. מתי זה יעבור? הבנתי שהגמילה מסימבלטה ממש קשה. כמה זמן לוקח לגוף להתאזן? האם יכול להיות שאני שוב בדכאון? אני לא רוצה לחזור לתרופה הזו כי שמנתי המון מאז נטילתה. הבנתי שאני בוכה הרבה כי ההורמונים בגוף משתוללים ולא מאוזנים. האם זה נכון? מתי זה צריך לחלוף? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת סימבלטה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל26/04/2011הטיפול בסימבלטה מתאים לשילוב בעיותייך
היות ועזר עדיף להמשיך איתו
באם יש תופעות לוואי קשות אז יש להפסיקו ולעבור לאנטי דכאוני אחר בהתיעצות הפסיכיאטר שמטפל בך
באם מדובר בהשמנה כתופעת לוואי בודדה, יש לנסות והיעזר בדיאטנית אך להמשיך בסימבלטה באם עזרה לבעיה היסודית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה חדשההניה09/04/2011
שלום,
האם זה נכון שיש תרופה חדשה לטיפול בפיברומיאלגיה? אם כן אשמח לדעת .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופה חדשה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל10/04/2011עולות מדי פעם הודעות לתרופות שונות. בשנתיים אחרונות מספר הודעות אודות IXEL ' CYMBALTA וגם LYRICA ועוד.
אין מדובר בתרופה ספיציפית לפיברומיאלגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה וכדוריםענת07/04/2011
שלום
אני 4 חודשים לאחר לידה ראשונה
חודש לאחר הלידה התחילו לי כאבים בכל הגוף עם כאבי גרון אוזניים והרגשה כללית של שפעת. היום אני בעיקר עם כאבים בשכמות בצוואר בידיים, מדי פעם כאבי גרון, עייפות ותשישות. מדי פעם גם בעיות שינה.
אני לא עובדת כי אני בבית עם התינוק. אני אחזור לעבוד בעוד 5 חודשים.
לאט לאט התחלתי להתרגל למצב, אני פעילה פחות, עיקר הפעילות שלי עוסקת בתינוק ועם הכאבים אני חיה פחות או יותר בשלום.
לאור זה אני לא רואה צורך לקחת תרופות נגד הכאבים. הרופאת משפחה שלי רוצה שאני אקח את הכדורים, לטענתה הם יטיבו איתי.
אני חוששת להתחיל בגיל צעיר 28 לקחת כדורים למחלה שהיא כרונית, גם כי אני חוששת להתמכר וגם כי אני חוששת שעם הזמן אני אצטריך לעלות את המינון. אני חושבת שאם אפשר למשוך עוד קצת בלי כדורים אז עדיף.
האם אני צודקת או שאני עושה עוול לעצמי והרופאת משפחה צודקת?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה וכדורים - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל10/04/2011לפי תיאורך, התלונות הן חדשות כארבעה חודשים . יתכן והמצב הינו זמני ולאוו דווקא תחילת מחלה כרונית.
לגבי קיום כאב המתמשך, באם כך אצל מישהו אנו ממליצים כן לתת טיפול סימפטומטי ולשבור את מעגל הכאב, ולמנוע מעבר מכאב חריף לכאב כרוני שהוא בעל השלכות גופניות ונפשיות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התיעצות -עוד שאלהאירית03/04/2011
בגלל מצבי בעיקר בגלל התכיפות בשתן הפסקתי לעשות הליכות כשלוש פעמים בשבוע
האם החוסר בפעילות ספורטיבית גם היתה יכולה לגרום לכאב שיש לי
והאם אפשר להמשיך בפעילות ספורטיבית ואיזו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התיעצות -עוד שאלה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל04/04/2011בהחלט, ההמלצה היא להתמדה על פ]עילות גופנית למרות הכאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התיעצותאירית03/04/2011
אני בת 52.
בד"כ בריאה,שנה סובלת מתכיפות בשתן ,ציסטוסקופיה תקינה.
לפני כשנה בערך החלו כאבים בזרוע ובכתף ובus התגלה קרע בגיד,פיזיוטרפיה לא עזרה וגם משחות וכדורים נוגדי דלקת לא עזרו ,יש כאבים ומגבלות בתנועה.
לפני כשלושה חודשים החלו כאבים בגוף,זה החל כשהיה קושי בקימה מישיבה להליכה
ואח"כ החלו כאבים כמעט בכל מקום בגוך.
יש לי כאב בחזה ובגב העליון והשכמות,כאב באגן ,בעכוז,בזרועות,בכפות הידיים,קושי לקום מישיבה להליכה וכאב בהליכה ועליה במדרגות ומרגישה כאילו הרגליים מושכות אותי.הכאבים הוחמרו לאחרונה וכואב בעיקר בלילה כשאני שוכבת ממש קשה לי להרדם.
הפסקתי לעשות הליכות ואני ממש סובלת.לא יודעת להגדיר מאיפה ממש הכאב.
הייתי בחודש ינואר אצל נוירולוג ששלח אותי לבדיקת emg והכל תקין.
ראומטולוג לפני כחודש עשה לי בדיקות דם:
esr 37
c-reactive protein 0.54
rheumatoid factor <10/10
ללא סינוביטיס בכפות הידיים
נתן לי לשלושה ימים בלבד פרדניזון 20 מ"ג שעזר לי אך הכאב חזר אח"כ.
חוזרת לרופא עוד שבוע.
מה דעתכם ממה זה נובע ואלו בדיקות הייתם ממליצים לי לעשות
אני ממש סובלת ומודאגת.
בדיקות דם כלליות כולל בלוטת התריס וb 12 תקינות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התיעצות - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל04/04/2011מומלץ התיעצות שוב במרפאה ראומטולוגי, לאור התיאור המחשיד לתסמונת הפיברומיאלגיה. התגובה לפרדניסון אינה ספיציפית ולחזור לביקורת הרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשתגלית03/04/2011
בוקר טוב. שוב לא כתבתי זמן מה אין לי כוח אפילו לשבת ליד המחשב ונמאס לאנשים לשמוע אותי. כולם מיואשים ממני. אני עדיין לא יודעת אם מה שאני עוברת כרגע שייך לפיברו אבל אני סובלת. גם פיזית וגם נפשית.
סיפרתי על כאבים בצד אחד של הגוף שלא כל כך אופיני בפיברו אבל הסתכלתי במכתב של הראומטולוג מפני 11 שנה וגם הוא כתב שם כאבים יותר בצד שמאל.
יש לי כאבי גב תחתון כאילו שברו לי את הגב. בנוסף כאבים ברגל מהברך ומטה. לא יודעת להסביר אבל הכאב כאילו סביב הברך וסביב הקרסול. אני האשה הכי אנרגטית ופעילה בעולם לא מצליחה לעמוד וללכת. והכי נורא זה המחשבות אולי יש לי משהו אחר. עשו לי צילומים ואולטרסאונד ובדיקות דם. מחר יש לי מיפוי עצמות.
היד השמאלית גם כואבת אבל לא כל הזמן כמו הרגל אלה יותר שאני מאמצת אותה וגם האצבעות.ומשהו נוסף שקרה רק הפעם מפרק הלסת גם בצד שמאל. אני קמה בבוקר אחרי הלילה עם כאבים חזקים שנמשכים כמעט לאורך כל היום.השחמה השמאלית ויש לי עוד משהו שמטריד אותי ועליו סיפרתי בעבר. יש לי הזעות לילה. עשלחו אותי לאולטרסאונד בטן, צילום חזה ובדיקות דם. הרופא נשים אמר לי שההזעות יכולות להיות בגלל החלב שיש לי עדיין למרות שהפסקתי להניק אז נרגעתי אבל כשהתחילו הכאבים בלסת מצאתי בלוטה נפוחה בפנים. אמרו לי שזו בלוטת למפה ויש לי גם כאבים בצואר ואני מפחדת. בדיקות הדם מלפני שבועיים יצאו תקינות אבל הרופא הנחמד שלי היה צריך להגיד לי שלימפומה לא רואים בבדיקות דם ובכלל לא רואים דברים בבדיקות דם רק כשמאוחר מדי. כמובן שהכניס אותי לפי 2 חרדות. אני לא מוצאת נפשעת מנוחה כל הזמן טרודה. אשמח לשמוע מכם ולהתעודד מעט
תודה ויום נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיואשת - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל04/04/2011תודה על תיאור התסמינים הנרחבים מהם את סובלת, וגם תחושת החרדה, היאוש וגם חוסר הכח שאת מדגישה, בכל זאת בולט הדיוק בתיאור התסמינים, והיכולת לסכם את תחושותייך וגם להביא לתמונה כה מפורטת וציורית.
מותר לכל חולהעם פיברומיאלגיה לפתח תחלואה נוספת, בעיה רפואת שונה וכי לא כל דבר שסובלים ממנו ישר לשייך את זה לפיברומיאלגיה.
מן הראוי להשלים את הבדיקות כמקובל, ולהיות בסופו של דבר רגוע לגבי נושא בלוטות הלימפה שהעלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגה- התייעצות על תרופותאבי31/03/2011
שלום רב,
אני בן 25 שסובל מפיברומיאלגיה כבר 5 שנים. לוקח ציפרלקס 10 מ"ג שלא כ"כ עוזר לכאבים (גם ליריקה,טרמדקס וסימבלטה לא עזרו).
רופא כאב המליץ להוסיף אלטרולט כיוון שלדבריו לציפרלקס ואלטרולט יש שילוב טוב שיכול מאד לעזור. מאידך הראומוטלוג המליץ להוסיף קלונקס.
אני מעוניין באמת להוסיף אחד מהשניים, אך יש לי בעיה נוספת של קושי רב לקום בבוקר בגלל נוקשות ועייפות רבה+ עייפות ותשישות במהלך היום.
בנוסף לציפרלקס, מנסיונכם מה מהקלונקס או האלטרולט יכול לעזור לתחושת הנוקשות והעייפות, או לפחות לא לעשות את המצב יותר גרוע?
תודה מראש על כל עיצה.
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגה- התייעצות על תרופות - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל04/04/2011מומלץ לשלב בין קבוצות תרופות. למשל נוגדי דכאון ויש קבוצות שונות,כגון הציפרלקס או האלטרול יחד עם נוגדי חרדה כגון משפחת הקלונקס
אם כבר את נוטל ציפרלקס תנסה את תוספת קלונקס
במקרה שהחולה עדיין בלי טיפול , אפשרי להתחיל מינונים קטנים של אלטרול או אלטרולט ולעות בהמשך במינון ואח"כ באם לא נסבל ולא הטיב לעבור לאחר כגון ציפרלקס, איקסל, סירוקסאט וכדו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב פניםאנונימי29/03/2011
בס"ד
האם כאבים באזור הפנים נפוצים בפיברומיאלגיה? אני מדבר אזור לחיים בערך, כמו כאב פנימי כזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב פנים - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל04/04/2011יש תסמונת של כאב שרירי הלסת וגם תסמונת כאבים של מיפרקי הלסת- TMD
תסמונת חופפת עם ומלווה לפיברומיאלגיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיהאירית29/03/2011
האם פיברומיאלגיה יכולה להגרם מחוסר אסטרוגן בגוף אצל נשים בגיל המעבר
האם הוספת אסטרוגן יכולה להקל על התופעות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל04/04/2011ידוע כי תסמיני תקופת גיל המעבר עלולים להיות חופפים עם תסמיני הפיברומיאלגיה כגון כאבי שרירים, גלי חום וגם עייפות ויובש בריריות ובעור.תיקון תסמיני גיל המעבר אצל אישה הלוקה בפיברומיאלגיה עשוי להקל על תסמיניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיהיוסי24/03/2011
שלום לכולם שמי יוסי אני 16.
הכל התחיל לי אחרי שחליתי בסינוסיטיס התחילו לי כאבי ראש(בחלק האחורי של הראש)
עם כאבי הראש התחילו לי גם כאבים בצוואר.טוב פניתי לרופאת משפחה היא נתנה לי הפנייה לאורטופד.טוב חיכיתי לתור לאורטופד חודש ובחודש שחיכיתי נוספו לי כאבי כתפיים וכאבי גב. הגיע התור לאורטופד האורטופד אמר לי שהבעיה שלי היא בעיה עצבית והפנה אותי לנורולוג וגם נתן לי מרשם לרוקסט פלוס לשבעה ימים 4 פעמים ביום.
טוב פניתי לנורולוג ישר אחרי הבדיקה של האורטופד הנורלוג בדק אותי אמר שאין לי כלום והמליץ לי לעשות mri ראש.טוב הכאבים המשיכו והתפשטו גם לרגליים ולזרועות כאבי הראש פחתו ונהיו כל פעם במקום אחר לא ממוקדים.לא יכולתי לסבול את הכאבים האלו פניתי לרופאה שתיתן לי הפנייה לבית חולים שנידר.הגעתי לבית חולים עשו לי את כל הבדיקות ואמרו שכל הבדיקות בסדר הפנו אותי למרפאת כאב שלהם במרפאת כאב הפנו אותי ל emg וmri.
יש לציין שבעבר סבלתי מדיכאון לפני המחלה והייתי לוקח פריזמה.
לפני כל הכאבים היה לי חוסר בברזל שהיום לפי הבדיקות הוא בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כנס רגע
אנונימי26/03/2011האם ישלך גם כאבים בפנים? אתה סובל מחרדות?
אני פשוט גם בן 16 ומרגיש כמוך וכל הבדיקות שעשיתי תקינות וגם לי זה התחיל ממשהו ויראלי, עברתי אין ספור בדיקות צילומים ומה לא והכול תקין ב"ה (ושישאר ככה), אך הכאבים ממשיכים למרות שיש רגיעה מידי פעם,
אגב גם אצלי היה מחסור בברזל שאח"כ התאזן, עוד לא היה לי ראומטולוג למרות שהופנתי אבל ממה שקראתי בהמון אתרים זה תואם את ההרגשות שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל04/04/2011התיאור שלך מאוד מפורט ומדוייק לתסמינים העלולים להיות חלק ממחלת הפיברומיאלגיה, מומלץ הערכה ראוטולוגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה ליריקהנורה רייך17/03/2011
שלום רב! אני אובחנתי לפני כמה חודשים ומקבלת "ליריקה 100 מג'" מתי מומלץ לקחת התרופה ? בבוקר או בערב ? עד כה אני נוטלת הכדור בבוקר ב8.00 אבל בסביבות 12בצהרים מרגישה עייפות מוגברת , האם זה קשור ? אני עובדת במשרה מלאה.
בתודה נורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופה ליריקה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל23/03/2011ציינת כי את נוטלת 100 מג- כנראה את נוטלת גם 75 מג וגם 25 מג ? של ליריקה
תוכלי לפצל ולקחת את כדור ה-25 מג בבוקר ואת ה75 בערב באם את מרגישה כי אינו נסבל באם נלקח בבוקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זו פיברומיאלגיה?רועי17/03/2011
שלום דר',
כבר הרבה זמן יחסית אני סובל מכאבי שרירים,במיוחד בגב,וגם בצוואר ובבטן התחתונה.
במיוחד אם נוגעים בנקודות הרגישות אז ממש כואב,אני עצבני מאד וצועק לפעמים על דברים קטנים בלי סיבה,ומרגיש צורך להתרוקן והשתנה מרובה לעתים קרובות.בנוסף לכך
האף שלי סתום כבר כמה ימים ואני צמא והגרון יבש,ומגרד לי מאד בכל הגוף.
יש לציין שעשיתי בדיקות דם רבות והכל יצא תקין חוץ מכמות ברזל נמוכה קצת.
האם אלו תסמינים של פיברומיאלגיה?,אתה ממליץ לי ללכת להבדק אצל רופא מקצועי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זו פיברומיאלגיה? - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל17/03/2011כאבי שרירים וגם פרקים ועצמות בצורה ממושכת מעלה חשד לתסמונת כאב כרוני כגון פיברומיאלגיה. מומלץ להיוועץ בראומטולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זו פיברומיאלגיה? - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל23/03/2011אכן מומלץ להיבדק אצל ראומטולוג
שילוב הסיפור של כאבים כרוניים, מפושטים, יחד עם הפרעות פונקציונליות כגון תלונות אורינריות, שינויי מצב רוח ועצבנות, ורגישות רבה למגע מרמזים לכיוון תסמונת סף נמוך לגירויי כואב דוגמת פיברומיאלגיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום, שאין שמש אני סובלבעיה13/03/2011
אם אין חשיפה ישירה של הגוף לקרני השמש הסימפטומים הם:
הרגשה של ראש כבד, גוף מתקשה, שרירים כואבים, עייפות , סחרחורות, עצירות עוויתות וכאבים.
חשיפה לשמש פותרת את כל התופעות כאילו לא היו:
הגוף משתחרר , הכאב נעלם, השרירים הופכים לרכים וישנה הקלה והרגשה טובה.
לאחר יומיים מהחשיפה כל התופעות הרעות הללו חוזרות.
למה זה? במה מדובר ?
אם יש יום קייצי עם הרבה אור אבל אין חשיפה של הגוף ממש לקרניים , זה לא יעלים את התופעות. זה נראה שיש איזהשהו חומר שנכנס לעבודה בחשיפה לשמש,שמשפיע בחיוב כזה. ובעל יכולת ריפוי.
מה הוא ?
הויטמין D לא חסר. והאור לא עוזר
רק אם יש חשיפה של ממש.
ויטמין D כל יום נלקח בטיפות 2000 יחידות, וזה בוודאות לא עושה את מה שהחשיפה לשמש עושה.
התופעות יהיו עד החשיפה הבאה.
מה שמפריע בעיקר זה העיוותים והלחץ בשרירים שאי אפשר לשחרר אותם ללא חשיפה לשמש.
כלום לא יעזור אם אין חשיפה ישירה לשמש גם לא האור הכי חזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, שאין שמש אני סובל - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל15/03/2011חלק מהאנשים מדווחים על תגובה חיובית לחשיפה לשמש, אחרים על תגובה שלילית לקור ולתנאי רטיבות. בהחלט, יתכן ויש תופעה כזו כפי שתיארת ושיתפת אותנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה מה שמצאתי ברשת בנושא :
בעיה17/03/2011"קיימות קרני שמש מאוד חשובות המסייעות לוויסות טמפרטורה ושמירה על אלסטיות הרקמות, אחת החשובות היא FIR אינפרה אדום רחוק."
בדרך כלל אנשים שיש להם קשר רופף עם השמש סובלים מראיה לקויה. יש להם בעיות במחזור הדם, לב חלש, לחץ דם גבוה, עצמות חלשות. הם סובלים מאפילפסיה, כאבי ראש וקרחת. אנשים אלה בעלי ויטליות חלשה ורגזניים.
יש את המאמר הזה שבו 11 סעיפים על היתרונות של השמש
benefits-of-sunlight- 4
Enhances Blood circulation: Sunshine enhances blood circulation by dilating blood vessels in the skin. This brings more nutrients and oxygen to cells when capillaries are open resulting in a better health. It also makes the heart healthier by lowering the resting pulse rate and decreasing blood pressure.
וסעיף 9
Detoxification of the body: Sunshine exposure enhances waste elimination by improving liver function. Also, as a result of increased blood circulation from the sun, waste is eliminated more efficiently through the blood.
יש משהו עם החום או הקרינה של השמש שגורם לתנועה וזרימה טובה ובעקבות זה להקלה ושחרור בגוף.
"חשיפה לשמש משפר את זרימת הדם ע"י התרחבות כלי הדם בעור"
פעילות גופנית לא עוזרת, תזונה ודיקור גם לא. רק השמש מסדרת לי את העניינים בגוף ומשחררת את הכאבים והשרירים בעיקר.
אם יש לך מידע שיוכל לעזור ואולי אף להוות תחליף לשמש אשמח לשמוע כי לא תמיד יש שמש.. וכידוע יש כאלה שאומרים שהיא מסוכנת.
אני לא האדם היחיד בעולם שמתלונן על כך אבל כנראה שאני מאלה שמחסור בשמש מורגש אצלם קצת יותר כפי שציינתי.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגב אמצעיחן12/03/2011
בזמן האחרון כואב לי הגב.
בניגוד להנחה המקובלת, כואב לי גב אמצעי/עליון (לא השכמות,אלא מתחתיהם), ולא הגב התחתון, לא שכמות, לא צוואר, לא כתפיים, לא ירכיים ואף לא באגן/עכוז ! ללא תחושת תשישות, ללא בלבול או שיכחה, ללא קושי לקום מהמיטה.....), לעיתים יש כאבי בטן וחזה (הקרנה?)
הכאבים כה עזים עד שאינני יכולה לישון בלילות. אם אני נרדמת, אני מתעוררת מכאבים. הכאבים קיימים גם במהלך היום אך הולכים ומחזקים במהלך הערב, ומתגברים אפילו יותר בלילה.
צילומי גב היו תקינים לדעת האורטופד, שהפנה אותי למיפוי עצמות, לכירורג וכן לראומטולוג - הכירורג לא מצא את סיבת הכאב- U.S בטן היה תקין, הראומטולוג טען שמדובר בפולימיאלגייה-ראומטיקה ונתן טיפול בסטרואידים למשך שנה, והבטיח שתוך ימים מועטים הכאב יעלם, ואף המליץ לא לעשות את המיפוי. אני לאחר נטילת 15מ"ג פרדניזון ליום כבר 10 ימים, ועדיין סובלת מכאבי תופת בגב אמצעי(ממש לא כמו שמתואר בפירוט המחלה באתרי הרפואה-לא שכמות, לא צוואר, לא כתפיים, לא ירכיים ואף לא באגן/עכוז !) הכאבים לא פחתו מאז תחילת הטיפול ואפילו התגברו !!! אולי הבעיה שלי לא אובחנה נכון?.
יש עצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בגב אמצעי - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל15/03/2011יש הבדל בין פולימיאלגיה ראומטיקה ולבין פיברומיאלגיה ראומטיקה. הראשונה מחלה דלקתית עם עליות מדדי דלקת, שקיעת דם ועוד, ומופיע בד"כ בגילאים מגיל 60 ומעלה ולא לפני. יש תגובה מהירה לסטרואידים.
כאשר עולה אבחנה זו ואין תגובה לסטרואידים הדבר נוגד את האבחנה ויש לשאול לכיוונים נוספים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ב"ליריקה"נורה רייך05/03/2011
שלום רב!
אני מקבלת ליריקה 50 מג' כבר 4 חודשים , יש עליה משמעותית בתפקוד היום יומי שלי , פחות כאבי ראש ופחות תשישות , אבל כאבי שרירים לא פסקו והכאבים ממשיכים באותה תדירות .
אני מטופלת גם בהידורטפריה (טיפול פרטני בביכת שחיה ) זה עוזר קצת.
האם יש משהו נוסף שאני יכולה לנסות על מנת להקל בכאבים ולשפר את איכות החיים שלי ?
בתודה
נורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול ב"ליריקה" - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל07/03/2011אנו שמחים לשמוע שאת מטיבה על הטיפול בליריקה. לרוב יש לעלות את המינון והמינון 50 מג הינו נמוך יחסית. יש להיוועץ ולפנות לרופא והראומטולוג שמטפל בך.הידרוטרפיה עשוייה לעזור ויש להמשיך בה ואף לעבור לשחיה טיפולית אחרי שלמדת את התרגילים המומלצים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




.jpg)